بدترین فیلم های دی سی از نگاه سایت فیگار

دنیای سینمایی دی‌سی درکنار تمام آثار خوبی که ارائه داده است، فیلم‌هایی دارد که بسیار ضعیف هستند. همراه ما باشید تا به بدترین فیلم های دی سی بپردازیم.

فیلم‌های ابرقهرمانی در حال حاضر یکی از ژانرهای بسیار پرطرفدار هستند که فروش بسیار خوبی در باکس آفیس دارند و اکثر فروش گیشه را به خود اختصاص می‌دهند. دو کمپانی مارول و دی‌سی جزو بهترین سازندگان آثار ابرقهرمانی هستند که کمتر شرکتی می‌تواند در این ژانر با آن‌ها رقابت کند، اما باز هم آثاری را از خود به جای گذاشتند که می‌توان آن‌ها را جزو بدترین آثار ابرقهرمانی قرار داد.

دی‌سی نسبت به مارول دنیای سینمایی بی نظم‌تر و شلخته‌تری دارد و تا به حال فیلم‌ها و سریال‌های بسیار زیادی را تولید کرده است. در بین این آثار فیلم‌هایی وجود دارند که مورد استقبال قرار نگرفتند و به دلایل مختلف نا امید کننده ظاهر شدند. در این مقاله قصد داریم تا بدترین فیلم های دی سی را به شما معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید:

ضعیف ترین فیلم های مارول

بدترین پایان بندی در فیلم های علمی تخیلی

بدترین فیلم های دی سی

  • نا امید کننده ترین آثار ابرقهرمانی

شما می‌توانید فهرست بدترین فیلم های دی سی را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بدترین فیلم های دی سی
بدترین فیلم های دی سی

دنیای سینمایی دی سی تا به حال فیلم‌های بسیار فوق العاده‌ای را به طرفداران خود ارائه داده است، در بین این آثار فیلم‌هایی وجود دارد که می‌توانیم آن‌ها را جزو بدترین آثار ابرقهرمانی قرار دهیم. تا انتهای این مقاله با فیگار همراه ما باشید تا به بدترین فیلم های دی سی بپردازیم.

فولاد (Steel)

بدترین فیلم های دی سی
بدترین آثار سینمایی دی سی

کوئینسی جونز، تهیه کننده موسیقی، عاشق شخصیت استیل از کمیک‌های دی سی بود و می‌خواست این قهرمان جدید را در فیلم خود به تصویر بکشد. با نویسنده و کارگردان کنت جانسون و فوق ستاره بسکتبال شکیل اونیل، به نظر می‌رسید حتی اگر فیلم خوب از آب در نیاید، حداقل موفق باشد.

در عوض،  فولاد نقدهای وحشتناکی دریافت کرد و با بودجه 25 میلیون دلاری تنها 1.7 میلیون دلار در گیشه به دست آورد. برای مقایسه، دیگر اکران دی سی در سال 1997، بتمن و رابین، 238.2 میلیون دلار فروش داشت.

فیلم های برتر دی سی 2022 تا 2024 (DC)

زن گربه‌ای (Catwoman)

بدترین فیلم های دی سی
بدترین فیلم های دی سی

زن گربه‌ای که در ابتدا به عنوان یک اسپین آف از فیلم بازگشت بتمن در سال 1992 برنامه ریزی شده بود ، قرار شد میشل فایفر نقش اصلی را بازی کند و تیم برتون کارگردانی آن را به عهده بگیرد. برنامه‌های این فیلم به هم ریخت و اشلی جاد برای بازی در نسخه جدیدی که جدا از فیلم‌های بتمن بود، انتخاب شد. جاد پروژه را ترک کرد و استودیو در نظر گرفت که نقش را به نیکول کیدمن بدهد. همه اینها زمانی تغییر کرد که برادران وارنر برنامه‌های فیلم بتمن و سوپرمن را لغو کرده بودند و اکران زن گربه ای را در اولویت قرار دادند.

هالی بری نقش شخصیت اصلی را بازی کرد و شارون استون نقش شرور را به عهده گرفت. این فیلم داستان‌های زن گربه‌ای از کمیک‌ها را نادیده گرفت و به او منشأ داد که شامل زنده شدن توسط گربه‌های مصری و داشتن قدرت‌های فوق‌العاده بود. مخاطبان آن را دوست نداشتند و این فیلم به یکی از بدترین آثار سینمایی دی سی تبدیل شد.

بهترین کمیک های کت وومن

سوپرمن چهارم: تلاش برای صلح (Superman IV: The Quest for Peace)

بدترین فیلم های دی سی
بدترین فیلم های دی سی

کریستوفر ریو سوگند خورد که بازی در نقش سوپرمن را پس از فیلم سوم به پایان رسانده است، اما پس از وعده‌هایی که به او داده شد، دوباره به نقش خود بازگشت. این وعده‌ها شامل اجازه دادن به او برای کار روی فیلمنامه با نویسندگان لارنس کنر و مارک روزنتال بود.

در حالی که استودیو به وعده اول عمل کرد، از قول دوم سرپیچی کرد و بودجه فیلم را به تنها 17 میلیون دلار کاهش داد. برای مقایسه، بودجه فیلم Superman: The Movie که یک دهه قبل از آن اکران شد، 55 میلیون دلار بود. این فیلم جزو ضعیف ترین فیلم های دی سی قرار می‌گیرد.

بهترین کمیک های سوپرمن

بتمن و رابین (Batman & Robin)

بدترین فیلم های دی سی
بدترین فیلم های دی سی

چهارمین و آخرین فیلم از مجموعه‌های برتون، بتمن و رابین ، آنقدر به آرامی پیش رفت که سریال تلویزیونی آدام وست و برت در دهه 1960 را شبیه یک کمیک فرانک میلر کرد. فیلمی که جورج کلونی نقش صلیبی شنل دار را به عهده داشت و آلیشیا سیلوراستون را به عنوان بتگرل معرفی کرد.

به گفته کارگردان جوئل شوماخر، برادران وارنر این فیلم را بیشتر به عنوان یک تبلیغ برای اسباب بازی‌ها می‌دیدند تا یک داستان واقعی و این را می‌توان تقریباً در هر صحنه مشاهده کرد. شخصیت‌ها دائماً لباس‌هایشان را تغییر می‌دهند یا در وسایل نقلیه جدید ظاهر می‌شوند و هر لباس یا ماشین جدید یک معرفی طولانی و شیک پیدا می‌کند. این فیلم یکی از بدترین فیلم های سینمایی دی سی می‌باشد.

بهترین شرور های شبیه بتمن

سوپر گرل (Supergirl)

بدترین فیلم های دی سی
ضعیف ترین فیلم های دی سی

پس از اینکه سوپرمن سوم با نقدهای ضعیف و باکس آفیس بسیار بد مواجه شد، الکساندر سالکیند تهیه کننده و پسرش، ایلیا، تصمیم گرفتند تا موقعیت خود را عوض کنند، مرد پولادین را پشت سر بگذارند و دختر فولادی را به سینما بیاورند. در فیلم سوپر گرل هلن اسلیتر در نقش قهرمان و فی داناوی در نقش سلنا شرور بازی می‌کنند. مارک مک کلور، که نقش جیمی اولسن را در فیلم‌های سوپرمن بازی می‌کرد، در اینجا دوباره این نقش را بازی کرد تا به فیلم شباهتی شبیه به فیلم‌های کریستوفر ریو بدهد.

در حالی که هلن اسلیتر یک انتخاب عالی برای بازیگری برای سوپرگرل بود، هیچ مقدار بازیگری نمی‌توانست آنچه را که به وضوح یک فیلمنامه نیمه کاره بود، درست کند. این فیلم با نقدهای تند روبرو شد و تماشاگران برای دیدن آن به سالن‌های سینما نرفتند و این فیلم به یکی از ضعیف ترین آثار دی سی تبدیل شد.

بهترین ابرقهرمانان زن دی سی

بازگشت سوامپ ثینگ (The Return of Swamp Thing)

بدترین فیلم های دی سی
بدترین فیلم های دی سی

فیلم بازگشت سوامپ ثینگ که تنها یک ماه قبل از بتمن تیم برتون اکران شد، هرگز در باکس آفیس شانسی نداشت. این فیلم دنباله‌ای بر فیلم وس کریون است که هفت سال قبل از آن اکران شد، این فیلم اساساً همان داستان را دوباره تکرار می‌کند.

با بازی هدر لاکلر در نقش ابی آرکین و دیک دوروک در نقش خود مرد سبز، این فیلم یک شکست تجاری بود، اما یک سریال تلویزیونی لایو اکشن را ایجاد کرد که برای سه فصل پخش شد و شامل 72 قسمت بود.

قدرتمندترین ابر قهرمانان دی سی و مارول

جونا هکس (Jonah Hex)

بدترین فیلم های دی سی
بدترین فیلم های دی سی

وقتی به بازیگران فیلم جونا هکس نگاه می‌کنید ، به نظر می‌رسد که فیلم باید بسیار شگفت انگیز باشد. شما جاش برولین را به عنوان شخصیت اصلی، مگان فاکس را به عنوان عشق او و جان مالکوویچ و مایکل فاسبندر را در نقش شروران دارید. این فیلم که در سال 2010 اکران شد، درست در زمانی که دنیا متوجه شد که فیلم‌های ابرقهرمانی چقدر می‌توانند عالی باشند، موفق شد، اما فضای وسترن آن را کمی متمایز کرد.

متأسفانه هیچ کدام کمکی نکرد. در حالی که بازیگران تمام تلاش خود را کردند، جیمی هیوارد کارگردان هیچ تجربه داستان سرایی لایو اکشن نداشت و فیلم جونا هکس این را نشان داد. برولین و فاسبندر به ترتیب در نقش‌های کیبل و مگنیتو در مجموعه مردان ایکس ظاهر شدند.

سریال های برتر دی سی 2022 (DC)

سوپرمن سوم (Superman III)

بدترین فیلم های دی سی
بدترین فیلم های سینمایی دی سی

افزودن کمدین‌ها به فرانچایزهای جدی می‌تواند بسیار موفق باشد. Abbott and Costello Meet Frankenstein یک اثر کلاسیک است که برای بسیاری از هیولاهای جهانی به عنوان یک اثر فوق العاده عمل می‌کند. 21 جامپ استریت یک سریال درام بود که با عرضه به سینما تبدیل به یک کمدی خارق العاده شد.

برای سوپرمن سوم، داشتن تیمی از مشهورترین ابرقهرمانان جهان با مشهورترین کمدین آن زمان جهان، ریچارد پرایور، باید راهی مطمئن برای وارد کردن تجارت بزرگ باکس آفیس به نظر می‌رسید. در عوض، چیزی که در نهایت به آن رسیدند، یک فیلم گیج‌کننده است که مملو از مشکلات بسیار بزرگ می‌باشد.

تفاوت های اساسی بین دی سی و مارول

سوامپ ثینگ 1982 (Swamp Thing 1982)

بدترین فیلم های دی سی
ضعیف ترین آثار دی سی

اولین فیلم دی سی که بر اساس سوپرمن یا بتمن ساخته نشد، سوامپ ثینگ نیز به عنوان یکی از معدود فیلم‌های ابرقهرمانی مبتنی بر ژانر ترسناک برجسته می‌شود. این فیلم به کارگردانی وس کریون و با بازی ری وایز در نقش الک هالند، آدرین باربو در نقش آلیس کیبل و دیک دوروک در نقش سوامپ، پس از اکران با نظرات متفاوتی روبرو شد و بینندگان امروزی نیز احتمالاً همین احساس را دارند.

معرفی خنده دار ترین شخصیت های دی سی

بتمن برای همیشه (Batman Forever)

بدترین فیلم های دی سی
بدترین فیلم های دی سی

پس از موفقیت عظیم بتمن و بازگشت تیم کارگردانی تیم برتون، برادران وارنر تصمیم گرفتند از سبک تاریک و تند شوالیه تاریکی که برتون برای توده‌ها آورده بود فاصله بگیرند و سومین فیلم، بتمن برای همیشه، را بسازند، چیزی که بیشتر خانواده‌ پسند بود. به گفته برتون، در واقع مک‌دونالدز بود که خواستار فیلم سوم شد که لحن سبک‌تری داشته باشد و همین باعث شد کارگردان مشهور از پروژه کنار گذاشته شود و جوئل شوماخر جایگزین شود.

با بازی وال کیلمر در نقش بتمن، کریس اودانل در نقش رابین، تامی لی جونز در نقش دو چهره و جیم کری در نقش ریدلر، بتمن همیشه عنوانی است که باید برای فیلم چهارم استفاده می‌شد، اما به اندازه کافی خوب نبود.

بهترین لباس ها در فیلم The Batman 2022

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بدترین فیلم های دی سی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


3 thoughts on “بدترین فیلم های دی سی از نگاه سایت فیگار

  1. دی سی کدوم فیلمش خوبه که بدترین داشته باشه؟
    کل فیلمهاشو جمع کنی اندازه “انتقام جویان” نمیشه
    کلی بازیگر عوض میکنه واسه شخصیت هاش .
    شخصیت هاش مثل مارول قابل درک نیستن

    فقط مارول 💪

    1. بیا پایین بابا سرمون درد گرفت مارول ماله بچه سالاس توی مارول همه چیز شاده نورپردازی توی دیسی اصلا تو کمیکاش روز نمیشه حتی ساده ترین کارکترهای دیسی پیچیده هستن مثل گرین لنترن بعدم قابل درک نیستن تو کمیک بازگشت شوالیه تاریکی فرانک میلر بخون یا واچمن یا …….. اصلا من مطمعن هستم تو یک دونه کمیک هم نخوندی بعد نظر میدی الان بزن ده تا از بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی هشتاش ماله دیسی هست یکی هم ماله امنی من و یکیش فقط ماله ماروله فیلم خوب بتمن 2021 سگانه نولان واچمن و …. بهترین سریال های ابرقهرمانی هم ماله دی سی حالا مارول سریالاش خوبه ولی الان ریده اره خیلی فیلمای دیسی کمه امه اگه کله اسکار های انتقام جویان با تعداد اسکار خای دی سی مقایسه کنی برابره بعدم مهم کمیکه که مارول اصلا حرفی براگفتن نداره فقط ایکس منش خوبه وگرنه یک دونه کمیک خفن هم نداره از اون ور دیسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *