زمان پخش و معرفی سریال ترکی قیام عثمان (Kuruluş: Osman) + نقد فصل 1 تا 5

بعد از انتشار اولین تیزر معرفی فصل پنجم سریال Kuruluş Osman، زمان پخش فصل 5 سریال ترکی قیام عثمان با بازی بوراک اوزچیویت مشخص شد.

فیلم‌نامه سریال ترکی تاسیس عثمانی با الهام از تاریخ و داستان زندگی پر مایه و غریب عثمان اول، بنیانگذار سلسله بزرگ عثمانی نوشته شده است. این سریال تاریخی، یکی از سریال های ترکی پرطرفدار در سرتاسر دنیا است. مردم ایران نیز از تماشای این سریال‌ها لذت می‌برند.

سریال های ترکی در دو فصل از سال شروع می‌شوند و تا مدت‌ها به نمایش در می‌آیند. سریال‌هایی که اوایل پاییز شروع می‌شوند و تا آخر بهار ادامه دارند، و سریال‌های تابستانی که اغلب مضامین عاشقانه و کمدی دارند. سریال قیام عثمان از جمله سریال‌های زمستانی ترکیه است. این سریال در ادامه سریال پرهزینه و تاریخی ارطغرل ساخته شده است.

هنرپیشه های سریال ترکی قیام عثمان در هر فصل تغییر می‌کند؛ برخی از کاراکترها می‌میرند، برخی از روند داستان حذف می‌شوند و در فصل های جدید، بازیگران جدیدی به کادر بازیگران مؤسس عثمان اضافه می‌شوند. بازیگران قیام عثمان در فصل پنج مشخص شده‌اند؟ در لینک ذیل به معرفی بازیگران فیلم عثمان در فصل 5 پرداخته شده است:

پارتنر امره بی در سریال قیام عثمان کیست؟

آفیش بازیگران جدید در فصل پنجم سریال قیام عثمان

اوزگه تورر در قیام عثمان فصل پنجم کماکان نقش بالا خاتون را ایفا خواهد کرد. در ادامه مطلب معرفی سریال قیام عثمانی به سوالات متداول ذیل پاسخ داده شده است:

  • سریال عثمان چند قسمت است ؟
  • فصل پنجم قیام عثمان کی پخش میشود ؟
  • قیام عثمان چند فصل دارد ؟

خلاصه سریال قیام عثمان به طور کل داستان زندگی عثمان بیگ اول؛ موسس سلسله عثمانی است. موضوع قیام عثمان در ادامه سریال ارطغرل است که تا کنون چهار فصل آن نمایش داده شده است. نمرات سریال قیام عثمان نشان می‌دهد که این سریال بسیار پرطرفدار است و به خوبی ساخته شده است. در ادامه به بررسی سریال قیام عثمان نیز پرداخته‌ایم.

روز و ساعت پخش قسمت آخر سریال تاریخی ترکی آلپ ارسلان (Alparslan)

فصل 5 سریال ترکی قیام عثمان (Kuruluş: Osman)

زمان پخش فصل 5 سریال قیام عثمان

روز پخش سریال ترکی قیام عثمان : هرچهارشنبه

ساعت پخش سریال قیام عثمان در atv : ساعت 21:30

قیام عثمان روایتگر جنگ‌های داخلی و خارجی عثمان یکم (مشهور به عثمان غازی) و چگونگی تأسیس و پایه‌گذاری امپراتوری عثمانی است. سریال مبارزات او علیه بیزانس و ایلخانان مغول را به تصویر می‌کشد و اینکه چگونه او توانست استقلال حکومت خود را از سلجوقیان روم به دست آورده و یک کشور مستقل ایجاد کند.

زمان پخش فصل 5 سریال قیام عثمان

فصل 5 سریال عثمان

بوراک اوزچیویت، رغیب ساواش،‌ ییلدیز چاعری و اوزگور تورر از بازیگران مطرح و محبوب ترکیه هستند که در این سریال هیجان‌انگیز تاریخی ترکی ایفای نقش می‌کنند. این سریال تاریخی و اکشن ترکی، ساخته یکی از شاخص‌ترین کارگردانان ترکیه بنام گون‌آی است. سریال های ترکی طرفداران بسیاری در سرتاسر دنیا دارد. مردم ایران نیز از تماشای این سریال‌ها لذت می‌برند.

بوراک اوزچیویت اعلام کرد:

فصل چهارم سریال قیام عثمانی خرداد ماه به پایان می‌رسد و این سریال برای فصل پنجم تمدید شده است.

بوراک نیز برای فصل 5 سریال عثمان قرارداد بسته است.

فیلمبرداری فصل 5 سریال ترکی قیام عثمان از چهارشنبه 22 شهریور آغاز شد. فصل جدید از دوازدهم مهر از شبکه atv نمایش داده می‌شود. داستان قیام عثمان (فصل یک تا آخر) را در ادامه بخوانید.

فصل 5 سریال ترکی قیام عثمان : از 12 مهر

روز پخش سریال ترکی قیام عثمان : هرچهارشنبه

ساعت پخش سریال قیام عثمان در atv : ساعت 21:30

نظرات درباره سریال ترکی قیام عثمان

نمرات سریال قیام عثمان ۷.۶ از ۱۰ است. «قیام عثمان» هم مانند سریال قبلی مهمت بوزداغ یعنی «قیام ارطغرل» در ترکیه با استقبال خوبی مواجه شد، به‌طوری که در ۲۰۱۹ رکورد جذب مخاطبان تلویزیونی را شکست.

نمرات فصل 5 سریال ترکی قیام عثمان : هنوز مشخص نیست

نقد سریال ترکی قیام عثمان

بررسی سریال قیام عثمان
بررسی سریال قیام عثمان

به عنوان یک علاقه‌مند به تاریخ، ممکن است مجذوب سریال درام تاریخی Kurulus Osman شوید. سریال قیام عثمان در سال‌های اخیر موفقیت چشمگیری داشته و در سراسر جهان محبوبیت زیادی پیدا کرده است. حول محور زندگی و سفر عثمان اول، بنیانگذار امپراتوری عثمانی می‌چرخد. این نمایش به دلیل نمایش دقیق تاریخ، خط داستانی و شخصیت‌های جذابش مورد تحسین گسترده قرار گرفته است.

داستان سریال حول محور مبارزه عثمان بیگ برای ایجاد دولتی برای مردمش، قبیله کای، می‌چرخد. سفر عثمان پر از چالش است، زیرا او با امپراتوری بیزانس و سایر نیروهای متخاصم می‌جنگد. در سرتاسر نمایش، عثمان به عنوان یک جنگجوی بی‌باک و یک رهبر خردمند نشان داده می‌شود که منافع مردم خود را بر هر چیز دیگری ترجیح می‌دهد.

شخصیت‌های این سریال به خوبی توسعه یافته و ظاهر شده‌اند و هر کدام شخصیت و پیشینه‌ منحصر به‌ فرد خود را دارند. یاران وفادار عثمان، بامسی بیرک و عبدالرحمن گزی، به عنوان جنگجویان سرسختی به تصویر کشیده می‌شوند که همیشه آماده جنگیدن برای رهبر خود هستند. در این میان، شخصیت‌های شرور، مانند فلاتیوس و کالانوز، حیله‌گر و بی‌رحم به تصویر کشیده می‌شوند.

نقد سریال ترکی قیام عثمان
نقد سریال ترکی قیام عثمان

یکی از مهمترین نقاط قوت سریال قیام عثمان دقت تاریخی آن است. سازندگان نمایش تمام تلاش خود را کرده‌اند تا اطمینان حاصل کنند که نمایش تصویری دقیق از آن دوران باشد. از لباس‌ها گرفته تا سلاح‌ها و طراحی صحنه، همه چیز به‌دقت تحقیق و ساخته شده است.

علاوه بر این، تصویر نمایشی از عثمان اول نیز دقیق است. عثمان به عنوان یک رهبر کاریزماتیک نشان داده می‌شود که مصمم به ایجاد دولتی برای مردم خود بود. مبارزه او علیه امپراتوری بیزانس و سایر نیروهای متخاصم با توجه زیادی به جزئیات به تصویر کشیده شده است.

طراحی صحنه و لباس سریال درجه یک است و بینندگان را به امپراتوری عثمانی قرن سیزدهم منتقل می‌کند. صحنه‌های نبرد به خوبی طراحی شده‌اند و برای عاشقان اکشن، لذتی بصری بسیاری وجود دارد.

نظرات درباره سریال ترکی قیام عثمان
نظرات درباره سریال ترکی قیام عثمان

علاوه بر این، موسیقی متن نمایش نیز قابل توجه است. موسیقی بسیار زیبا تصاویر را تکمیل می‌کند. توجه نمایش به جزئیات و ارزش تولید بی‌نظیر است و آن را به یک شاهکار تبدیل می‌کند. در نقد سریال ترکی قیام عثمان علی‌رغم محبوبیت گسترده‌اش، به نکات منفی آن نیز خواهیم پرداخت.

برخی از منتقدان این نمایش را به تمجید از خشونت و تداوم کلیشه‌ها متهم کرده‌اند. علاوه بر این، نمایش زنان در نمایش نیز موضوع انتقاد قرار گرفته است و برخی ادعا می‌کنند که هنجارهای مردسالارانه را تقویت می‌کند. با این حال، سازندگان سریال از نمایش دفاع کرده و اظهار داشته‌اند که این یک روایت داستانی از تاریخ است.

نظرات کاربران را درباره سریال بخوانید:

نظر کاربران:

با شناخت سبک مهمت بوزداغ با سریال ارطغرول، برای این سریال هیجان زده شدم. اگرچه در ابتدا زیاد به انتخاب بازیگر اصلی حساس نبودم، باید بگویم که من فوق العاده تحت تاثیر بوراک و بازی برجسته او هستم.

نظر کاربران:

این نمایش شگفت‌انگیز است. عثمان شخصیتی است که برای رشد به زمان نیاز دارد. او اشتباه می‌کند، و این اشکالی ندارد. این نمایش به خوبی نشان می‌دهد که او نیز انسانی است که به جای یک سرباز کامل که هرگز در جنگ شکست نمی‌خورد، قادر به خرابکاری است.

آنچه در آخرین قسمت سریال ترکی قیام عثمان گذشت:

سال ها از پیروزی نبرد بافئوس می‌گذرد. فرزندان عثمان بزرگ شدند و ارباب شدند. از سوی دیگر عثمان به فتوحات خود برای آرمان بورسا ادامه می‌دهد. در این آرمان مالحون خاتون همیشه با عثمان است. کدام قلعه اولین هدف عثمان برای فتح بورسا خواهد بود؟

در حالی که عثمان برای فتح آماده می‌شد، خبر قونیه مانند برق به قصر رسید. سلطان مسعود مسموم شد. تیر از کمان خارج شده است. مبارزه غیررسمی برای انتخاب سلطان آغاز شد.

فصل اول سریال ترکی قیام عثمان

فصل اول سریال ترکی قیام عثمان

قیام عثمان روایتگر جنگ های داخلی و خارجی عثمان یکم (مشهور به عثمان غازی) و چگونگی تأسیس و پایه‌گذاری امپراتوری عثمانی است و مبارزات او علیه بیزانس و ایلخانان مغول را به تصویر می کشد و اینکه چگونه او توانست استقلال حکومت خود را از سلجوقیان روم به دست آورد و یک کشور مستقل ایجاد کند که در مقابل امپراتوری بیزانس و مغول بایستد و فخرآور ترکان باشد.

در این مجموعه، شخصیت عثمان در مسیر خود با دشمنان و خائنان زیادی روبرو می شود و فیلم نشان می دهد که او چگونه توانسته با کمک یاران وفادار، خانواده و سربازانش بر این موانع غلبه کند و ماموریت خود را انجام دهد.

عثمان بیگ، پس از اینکه سلطان مسعود مجبور شد به قونیه بازگردد، فرماندهی ارتش ترکیه را بر عهده گرفت. او با برنامه ریزی استراتژی خود، سرنوشت جنگ را تغییر داد. او برای از بین بردن سربازان مقدونی که نیزه و سپر داشتند، استراتژی ایجاد کرد. فرماندهی ارتش دشمن برعهده دوکاس بود، که اساس ارتش بیزانس را تشکیل می‌دهد. او حساب کرد که اگر اتحاد ارتش به هم ریزد، اردوی ارتش از هم خواهد پاشید.

فصل 5 سریال ترکی قیام عثمان

با بازگشت تعدادی از سربازان به همراه سلطان مسعود، تعداد ارتش عثمان کاهش یافته بود. عثمان ارتش خود را فراخواند و گفت: “امروز فرمانده‌ای در اینجا وجود ندارد! ارباب شما کسی است که به خاطر کلمات الهی، همراه شما جنگید. این یک نبرد سخت خواهد بود. اگر کسی مابین شما زندگی‌اش را دوست دارد و در حسرت خانوده است می‌تواند بازگردد. اما اگر کسی هست که جنگ می‌خواهد، بفرمایید این گوی و این میدان. این را بدانید که من یا با پیروزی میدان جنگ را رها خواهم کرد و یا به شهادت خواهم رسید.”

در دومین روز جنگ، ارتش ترکیه با وجود تعداد کم، قهرمانانه علیه ارتش بیزانس جنگید. عثمان بیگ و آلپ‌های او که در مرکز میدان جنگ بودند، علیه وحدت مقدونی مبارزه کردند. عثمان بیگ با درک اینکه ارتش بیزانس محاصره آن‌ها را آغاز کرده است، به آلپ‌ها دستور عقب‌نشینی داد. با دیدن عقب‌نشینی عثمان بیگ، نیکولا بسیار خوشحال شد و به واحد تحت فرمان دوکاس دستور داد: “هیچ یک از آن‌ها را زنده نگذارید. اجازه ندهید آن‌ها فرار کنند.”

فصل 5 سریال ترکی قیام عثمان

هنگامی که نیروهای مقدونی فکر می‌کردند دشمن فرار کرده است، تعقیب آلپ‌های ترک را آغاز کردند. عثمان بیگ فرصتی را که منتظر آن بود به دست آورد و به آن‌ها حمله کرد. سربازان سلجوقی سلطان مسعود، که تحت فرماندهی گوندوز بیگ هستند، شاهد اتفاق شدند. آن‌ها با مشاهده برهم خوردن نظم ارتش مقدونیه، در همان لحظه حمله کردند. نظم ارتش بیزانس، که توسط این حمله غافلگیر شد، به طور کامل مختل شد.

عثمان بیگ عقب نشینی را متوقف کرد و مقابل دوکاس که او را دنبال می‌کرد ایستاد. با حرکات استادانه خود، حریف را شکست داد. عثمان بیگ رو به دوکاس گفت: “حالا کاملا شیرفهم شدی دوکاس؟ عاقبت کسی که، علیه ترک قیام می‌کند را به خوبی درک کردی؟ پرونده ترک تا پایان مرگ آخرین ترک به پایان نرسیده است!” و نهایتا دوکاس را مجازات کرد.

فصل 2 سریال ترکی قیام عثمان

فصل 2 سریال ترکی قیام عثمان

عثمان بیگ، که با پیروزی بزرگ خود در برابر بیزانس، تسلط حکومت ترک بر سه منطقه را تضمین کرد، سرانجام وارث خود را در آغوش گرفت. عثمان بیگ نام پسرش را اورهان گذاشت. در برابر لحظه احساسی ملاقات عثمان و فرزندش، بالا خاتون نتوانست احساسات خودش را کنترل کند. زمانی که مالهون خاتون برای بالا خاتون آرزو کرد که او نیز صاحب فرزند شود، بالا خاتون نیز مژده‌اش را داد. او نیز حامله بود و این خبر را به همه اعلام کرد.

عثمان بیگ که شادی مضاعفی داشت، گفت: “خداوند متعال سرنوشت فرزندان ما را خوب رقم بزند. انشاءالله آن‌ها زندگی با برکت داشته باشند. اصل و نسب خود را حفظ کنند و افزایش دهند. بنده خدا، ملتی خوب برای پیامبر و خدمت‌گزار اسلام در جهان باشند.” او با این سخنان شکرگزار خدا بود.

در انتهای فصل دو، مالهون خاتون پسرش را به دنیا آورد و بالا خاتون خبرهای خوبی را جشن گرفت. تاریخ نشان می‌دهد که فرزندی به نام علاء الدین پاشا به دنیا خواهد آمد. به نظر می‌آید که در فصل سوم سریال عثمان دنیا آمدن و بزرگ شدن او را ببینیم.

فصل 3 سریال ترکی قیام عثمان

فصل 3 سریال ترکی قیام عثمان

داستان سریال ترکی مؤسس عثمان در پایان فصل دوم به اینجا رسید که شش ماه از پیروزی عثمان بیگ بر ارتش بیزانس گذشته بود و عثمان در سوگوت سپری می‌کرد، خبری که قبیله کایا مشتاقانه منتظر آن بودند آمد. وقتی درد زایمان مالهون خاتون آغاز شد، این خبر به گوش عثمان بیگ رسید. بالا خاتون به همراه ماماها، لحظه‌ای مالهون خاتون را ترک نکرد. او شخصا مژده سلامتی فرزند و مادر را به عثمان بیگ داد.

عثمان بیگ، با دیدن پسرش بسیار متاثر شد. او به مالهون خاتون گفت:

تو نه تنها یک پسر، بلکه جهان را به من هدیه کردی.  اگر به من اجازه دهی، می‌خواهم نام او را اورهان بگذارم. هم‌نام شخصی که شهرهای زیادی را فتح و تاسیس کرد. و بر آن‌ها با عدالت حکومت نمود.

فصل 5 سریال ترکی قیام عثمان

عثمان بیگ در گوش راست پسرش اذان خواند و در گوش چپ، نام او را زمزمه کرد و گفت:

“پسر، ای پسرمن! نام تو را پدرت عثمان، پسر ارطغرل غازی داده است. سن تو را هم خدا زیاد کند. بندگان و فرشتگان آسمان بدانند که نام تو زین پس اورهان خواهد بود.”

بالا خاتون نیز در قسمت پایانی و قبل از شروع فصل سوم سریال عثمان خبرهای خوبی داد. بالا خاتون با حالت خاصی گفت:

شما به ارباب ما یک پسر دادید، بنابراین من پروردگارم را شکر می‌کنم مالهون خاتون. و اما اگر صحبت از امتحان من باشد، خدا رو شکر با صبر گذشت و با دعاها قبول شد و من حامله‌ام. بیشتر از همه به این خاطر خوشحالم که پسرتان در راه دشوارش تنها نخواهد بود. خداوند خوشحالی مادر شدن را برای من هم رقم زد. اکنون من برادر اورهان را حمل می‌کنم.

در طرف دیگر داستان، عثمانی‌ها پس از مبارزه سخت، توانستند ترک‌ها را دور هم جمع کنند. عثمان بیگ پس از مرگ پدرش ارطغرل غازی، از دستورات وی پیروی کرد و مدت زیادی را با مغولان و امپراطوری بیزانس نبرد کرد.

فصل 4 سریال ترکی قیام عثمان

فصل 4 سریال ترکی قیام عثمان

ارطغرل، پدر عثمان یکم بنیان‌گذار امپراتوری عثمانی بود. بعد از فتوحات و موفقیت‌هایی که ارطغرل، رهبر ایل قایی در نبرد با صلیبیون و مغول‌ها کسب می‌کند، سلطان سلجوقی، علاءالدین کیقباد، به پاس تقدیر وی را حاکم بر مناطق دومانیچ، سوگوت و اطراف آن می‌کند. ارطغرل نیز در سوگوت درگذشت و در آنجا به خاک سپرده شد.

در طول مبارزه سخت، عثمان همراهان و ملازمان جدیدی پیدا کرد که از او حمایت می‌کردند. اما شخص مورد علاقه‌ او، بامسی گم گشته بود. عثمان، ارتش نیکلاس را تخریب کرد و بلافاصله پس از قتل توگای شامان سیاه، انتقام دوستش را گرفت.

عثمان برای تحقق وصیت پدرش، با مالهون دختر عمور ازدواج کرد. مالهون خیلی زود باردار شد و عثمان با نگرانی منتظر وارث خود بود. عثمان نام اورهان را به پسرش داد و به همه اعلام کرد که اورهان دولتی ساخته بود که ترک‌ها آرزوی آن را دارند.

عوامل و بازیگران سریال قیام عثمان

بازیگران سریال قیام عثمان

  • نویسنده: مهمت بوزداغ، آتیلا انگین، آسلی زینب پکر بوزداغ
  • کارگردان: متین گون‌آی
  • هنرپیشه های کورولوش عثمان :
    • بوراک اوزچیویت (در نقش عثمان)
    • اوزگه تورر (در نقش بالا خاتون)
    • تامر یعیت (در نقش ارطغرل پدر عثمان)
    • رغیب ساواش (در نقش دوندار بیگ)
    • تولگا آک‌کایا (در نقش دومرول آلپ)
    • ییلدیز چاعری (در نقش مالهون خاتون)
    • ارکان آوجی (درنقش آیا نیکولا)
    • یعیت اوچان (در نقش بوران آلپ)
  • ژانر: تاریخی، ماجرایی، اکشن، درام، اسلامی
  • برگرفته از: تاریخ زندگی عثمان اول
  • نام‌های دیگر سریال: The Ottoman ، عثمان غازی، موسس عثمان، عثمانی، قیام عثمان، تاسیس حکومت عثمانی

سوالات متداول

داستان سریال کورولوش عثمان درباره چیست؟

سریال معروف قیام عثمان به زندگی عثمان اول می‌پردازد.

زن دوم عثمان در سریال قیام عثمان کیست؟

بالا خاتون یا رابعه بالا هاتون (۱۲۵۸-۱۳۲۴) همسر دوم عثمان غازی یا همان عثمان یکم و دختر شیخ ادب‌علی (اِدِه‌بالی) بود. اوزگه تورر این نقش را ایفا کرده است. بازیگر زن دوم عثمان در سریال قیام عثمان کیست ؟ اوزگه تورر زاده ۱۶ آگوست ۱۹۹۸ در استانبول، بازیگر اهل ترکیه است. همچنین او یکی از زیباترین زنان ترکیه است. اوزگه برای نخستین بار در سریال معروف قیام عثمان که به زندگی عثمان اول می‌پردازد بازی کرد. وی در نقش بالا خاتون همسر عثمان یکم است.

سریال قیام عثمان چند قسمت است ؟

تا کنون چهار فصل، جمعا 130 قسمت از این سریال پخش شده است. فصل پنج به زودی منتشر خواهد شد به همین دلیل نمی‌توان گفت به طور دقیق سریال قیام عثمان چند قسمت است .

ژانر سریال قیام عثمان چیست؟

ژانر سریال قیام عثمان تاریخی، اکشن و جنگی است.

هنرپیشه های سریال ترکی قیام عثمان چه کسانی هستند؟

بوراک اوزچیویت (در نقش عثمان)، نورالدین سونمز (در نقش بامسی)، رغیب ساواش (در نقش دوندار)، امره باسالاک (در نقش گوندوز) و بسیاری دیگر از ستارگان ترکیه از هنرپیشه های سریال قیام عثمان هستند.

بیشتر بخوانید: 


58 thoughts on “زمان پخش و معرفی سریال ترکی قیام عثمان (Kuruluş: Osman) + نقد فصل 1 تا 5

  1. خیلی هم عالی شد فصل5این سریال جذاب و پرطرفردار هم داره ساخته میشه چه عالی ولی فکر کنم که فصل5قیام عثمان فصل پایانیش خواهدبود اگه بخوان قیام عثمان رو ادامه بدن فکر کنم فصل6قیام عثمان هم باشه که بوراک ازچیویت در فصل6 حضورنخواهد داشت و پسرش راه عثمان رو ادامه میده

  2. عثمان یکی از نسل های ما خست یعنی turkmenمن هم ترکمن هستم و برای من خعیلی سریال با ارزشی هست و اجداد خود را در این فیلم شناختم،IYIزنده باد

    1. سلام ترکیه ایی آن زمان وجود نداشته فقط حکومت های سلجوقی در ایران بزرگ آن زمان و مغول ها بودند و قبایل ترکمن از جمله کایی در خاک پهناور ایران قدیم بودند که با حمایت پادشاه سلجوقی که اتفاقا آنها هم ترک بودند توانستند در آناتولی پیشتازی کنند و تا اروپا حرکت کنند و عثمانی ها بوجود آمدند از این طرف هم تا سوریه عراق و مصر فتح کردند پس اگر بگوییم از نسل ایرانی هستند درست ترین برداشت تاریخی گفتیم چون خاک ایران خیلی وسیع بود

  3. عثمان یکی از نسل های ما خست یعنی turkmenمن هم ترکمن هستم و برای من خعیلی سریال با ارزشی هست و اجداد خود را در این فیلم شناختم،IYIزنده باد،ترک،ترکمن همه ی ما باهم برادر هستیم‌یادتون نرع رفقا

    1. البته باید ارز کنم که ترکمن بودن شما با ترکمن بودن عثمان فرق داره آقای صهیب عثمان یکم از نسل ترکمن های اغوز در ترکیه است اما شما نسلت از نسل ترکمن های ایرانی است

      1. سلام علیکم ترکمن های ایران هم از نسل اوغوز هستند تازه ترکمنهای ایران همشون شوروی سابق بودند وقتی مرز بندی شد تو ایران ماندند و ایرانی شدند جانم فدای ایران. بازم میگم ما ترکمن صحرای ایران هم مردمش از نسل اوغوز هستیم جهت اطلاع.

      2. ترکمن هرجای دنیا باشه نژادش ترکمنه آغوز هست. شما نژاد مارو به ما یادآوری نکن.سلیمانشاه، ارطغرل، عثمان، هرسه پدرپسر از قبیله قایی یکی از بزرگترین و شجاعترین قبایل ایران بودن، کوچ نشین و همیشه در سفر ییلاق و قشلاق بودن تا اینکه به دستور و پشتوانه شاه سلجوقی ایران به آناتولی کوچ میکنن و قبایل ترک اون منطقه رو متحد میکنن و یکی یکی قلعه های بیزانس رو فتح و جزع ممالک ایران میکنن و نوبت عثمان که میرسه خیلی قدرتمند و شکست ناپذیر بوده اون هم راه پدر و پدر بزرگ رو میره و در آخر تمام قبایل ترک رو به آناتولی دعوت میکنه و قدرتش و محبوبیتش زیادتر میشه و به پشتوانه شاه سلجوقی سکه ضرب میکنه و دولت خودمختار مسلمان ترک رو تشکیل میده و نیت اصلیش فتح قسطنطنیه بوده که اونم چندصدسالبعد به دست محمدفاتح عثمانی نوادگان خودش فتح میشه. در اصل ترکیه بدست ترکهای ایران و پشتوانه شاه ایران ترکیه میشه. پس انقدر ترکهای ایران وترکهای ترکیه نکنید! ترکهای ترکیه از ترکمنستان و ازبکستان و گرجستان و افغانستان مثل بلخ و سمرقند و بخارا ووو… که اون زمان همگی جزع امپراطوری ایران بودن برای گسترش اسلام و مبارزه با صلیبیهای بیزانس به آناتولی کوچ کردن و در آخر شد ترکیه،،،پس ترکیه یکدفه از تو لپ لپ درنیومد بشه ترکیه و از کره ماه هم نیومدن! همه قبایلی بودن که از تمام نقاط که اون زمان خاک ایران بود به آناتولی ترکیه فعلی رفتن،. وباشمشیر و شجاعت صاحب خاک و وطن شدن.

        1. نه خیر عزیز دلم شما کاملن در اشتباهی الان آلپ ارسلان نژادش از نژاد ترکمن ها ترکیه است ترکمن ها اغوز همه نسلشون از نسل ترکیه است ترکمن ها ایران هزار برابر با ترکمن ها اغوز فرق دارن آلپ ارسلان از ترکیه به ایران مهاجرت کردو نسلش در ایران ریشه گرفت همچنین آلپ ارسلان بافتح آناتولی تونست ترکمن ها اغوز رو از قبل بزرگتر کنه آلپ ارسلان اصلن با ترکمن ها ایرانی کاری نداشت و تمام ترکمن ها ایران رو از دم تیغ گذروند و ترکمن ها اغوز رو در ایران ساکن کرد یعنی الان تمام نژاد ما از نسل ترکیه است نه از نسل ایران در اصل ما ایرانی نیستیم ایران باوجود آلپ ارسلان یک ترکمن ترکیه ای پابرجا موند و نسل اغوز رو در ایران بزرگ کرد و پرورش داد که نسل ها بعد از اونا هم میشیم ما امروزی ها)دوست عزیز شما بهتره کمی مطالعه تاریخ کنی بعد بیای نظرت رو بگی

  4. تمام ترک زبان ها از نسل اغوز هستن ترکمن ایران یعنی همان ال سلجوق بود که در ایران شهر ری حکمرانی کرد بعد به انادولی رفتن و نسل هایشان ریشه گرفت حلیمه خاتون همسر ارطغرل از نوادگان آلپ ارسلان بوده که در همدان بود بعد راهی ترکیه و همسر وی شده عثمان غازی میشه پسرش پس ترکهای ایران نسلشون جام بزرگی و افشار و قره قوزلو……….بوده که نسل عثمان بودن.
    واقعا زنده باد به کارگردان و ایفا گرهای نقش سریال قیام که ریشه ترکها رو زنده نگه میدارن. خصوصا خود نقش عثمان

  5. سلام آقای مسلم صالحی خیلی ممنون از راهنمایی تون من خودم به شخصه عاشق ترکیه هستم اگه ترکمن های اغوز نبودن ترکیه هم نبود درواقع اسم کشور ترکیه از روی ترکمن های اغوز گذاشته شده چون این ترکمن ها بودن که ترکیه را بناکردن زبان رسمی ترکیه کنونی از زبان ترکمن های اغوز است خواستم بدونید 99درصد کشور ترکیه را اسلام اهل سنت یعنی اسلام سنی تشکیل دادن و 2درصد کشور ترکیه روهم مسیحیان و دیگر ادیان تشکیل دادن اگه شما دقت کرده باشی پرچم عثمانی ها پرچم ترکیه است)

  6. سیاست ترکیه با ساختن این نوع سریال‌های حماسی بنام زدن فرهنگ ایرانی باستان برای خود هستش اگر ما جلوی اینکار ترکیه نگیریم مطمئن باشید با دروغ سازی کوروش بزرگ را هم اسم آغاز میزنن روش وفیلم هم میسازن و شاهنامه را هم اغوز نامه ازش درست میکنن وتمام سلسله‌ای ایران از قبیل هخامنشیان اشکانیان ساسانیان وووو…همه وهمه را بنام خود میزنن در این سریال‌ها حتی یکبار نامی از ایران یا پادشاهان ایران برده نمیشه چون برنامه دارن براشون حالا بمونید پای تی وی سریال‌های فیک ترکیه ای ببینید تا آنها فرهنگ غنی ایران زمین را به تاراج ببرن

    1. بهترین سریال اسلامی رو داره ترکیه میسازه و من به عنوان یک مسلمون از ترکیه و سایرکشورایی که در خاورمیانه هستن حمایت میکنم مخصوصن از ترکیه بیشترحمایت میکنم چون ترکیه داعمن داره اسلام رو همه جای دنیا معرفی میکنه حتا ترکمن ها ایرانی و عشایری ها هم نشستن پای سریال های اسلامی ترکی جناب اراد امثال تو سعی دارن تا اسلام رو نابود کنن اینو بدون که نمیتونی ریشه اسلام رو قطع کنی اراد بی ریشه

      1. تاریخ ایران و مردم ایران وتاریخ مردم ترکیه با صحبت و کل کل های شما دوستان عزیز عوض نمیشه اصلا سریال عثمان راجب همینه اگه دقت کنین متحد بودن عثمان اما مردم ایران از نسل کوروش کبیر آریایی هستیم با افتخار که راجب کوروش کل دنیا می‌دونن نیازی به معرفی نیست کل دنیا رو فتح کرد توجه کنین رو سر در سازمان ملل چند جمله از کوروش نوشتند اونم بحثش جدا وترک هامون هم از نسل آغوز ومهمتر اینکه هدفمون یکی است جنگیدن در راه حق در راه اسلام واقعی پدر راه پیامبر پس هم با هم برابر هستیم مهم هدف مونه با تشکر از برادران و دوستان

  7. اینو بدونید این یکم ارزشی که ت. جهان داریم از همین فرهنگ غنی هست که نیاکان ما برای ما گذاشته اند و با از دست دادن آن تو دنیا پشیزی نمیارزیم در حفظ فرهنگ خود کوشا باشیم از نان شب هم واجبتره بخدا به نژاد پرستی دامن میزنه و عده ای که جو گیر و بی سواد هستن با دیدن اینجور فیلم‌ها خود را ترک عثمانی میبینن و به دنبال براندازی و پشته سیاست الهام علیف بی همچیز میرن وچند دستگی در ایران عزیزمون ایجاد میکنن

    1. مثالی قدیمی هست میگه : بر سر گاو خوابیده گاوی که بلند شده خرابکاری می‌کنه (یاتان اوکوزون باشینا دوران اوکوز س…ر) گیرم که حق با شما و دیگر برادران باشد که نظر دادند سوال من از شما این است … چرا ایران در زنده نگهداشتن اصل و ریشه خود هیچکاری نمیکند آیا تاریخ من قیام مختار یا یوزارسیف و از این قبیل سریالهاست که با هزینه های هنگفت سریال سازی و معرفی به نسل امروزی میکنند؟ بهتر است اول بخودت زحمت بدی یکم شرمنده و شرمسار از نسل جدید باشی بعد اگر مجالی بود در ریشه ترکمن ایران و ترکیه تحقیقی خواهد شد. هر کسی کو دور ماند از اصل خویش بازجوید روزگار وصل خویش
      فعلا ما نالان این جمعیتی هستیم که توحید را رد میکنند و در امر به معروف مثلا موی سر زنان پرچم بالا میکنند
      ما هنوز قدر شهدای جنگ هشت ساله را که در دفاع از وجب به وجب خاک ایران در خون غلطیدند نمی‌دانیم و انواع افساد را روزانه نظاره گریم آنوقت در ریشه ترکمن که مال کدام کشوره جنگ میکنیم .
      خیلی بد قافیه را باخته ایم

  8. سلام آقای راد شما طوری حرف میزنی که انگار فقط کشور ایران مسلمونه !!!!ضمن اطالاع ثانویه شما باید عرض کنم که خیر!!!کشورایی که در خاورمینه هستن کاملن مسلمونن دیگه اینقدر بدبین نباش وقتی شما داری اینطوری از یک کشور مسلمون حرف میزنی دیگه وای به حال آمریکا!!!!مگه ترکیه چیکارکرده که شما اینقدر بدبینی؟؟؟الان در سریال آلپ ارسلان از دلاوران ایران یاد کردن و اصلن اسمی از ترکیه نبردن اراد عزیز اگه با سریال آلپ ارسلان آشنایی نداری میتونی دانلودش کنی و میبینی که اصلن اسمی از ترکیه برده نشده و کاملن داستان سرداران و دلاوران ایران رو به تصویرکشیدن ترکیه چیزی رو به نام خودش ثبت نکرده اراد عزیز اینو بدون که تاریخ رو نمیشه به یغما برد!!!خدا شفات بده انشاالله من مثل تو نیستم که با حرفام کشورای مسلمون رو خراب کنم و فقط کشوری که توش زندگی میکنم رو بالا بکشم که این اصلن درست نیست الان در خاورمیانه فقط ترکیه داره اسلام رو زنده میکنه به جای شایعه افکنی و دروغ گفتن بیا از کشورای خاورمیانه حمایت کن در خاورمیانه همه مسلمونن وظیفه ما انیه که از کشورای مسلمون حمایت کنیم فرقی نمیکنه که کشور ما باشه یانه محم اینه که مسلمونه و باید ازش حمایت کنیم امثال تو هرگز نمیتونن مسلمون باشن جناب اراد چون داعمن سعی دارن کشور خودشون رو بالا ببرن یعنی شما واقعن شعورنداری که یک مسلمونی و در خاورمیانه هستی؟؟؟واقعن متسفم باشعوری که داری اگه همین ترکیه نبود الان اسلام در خطر بود وکسی نبود تا اسلام رو زنده کنه واقعن متسفم با شعوری که داری

    1. سلام دوستان،
      بهتره که با همدیگه محترمانه حرف بزنیم،
      و یادمون هم باشه، اون چیزی که ما بهش داریم افتخار می‌کنیم، و دائم ازش نام می‌بریم به عنوان ایران باستان و کوروش و… اولا که دردی از ما دوا نمیکنه، دوما اینکه اون حکومتهای قوی از همین اقوام تشکیل شده بود. یعنی صرفا با اسم نمیشه یک قوم رو جدا دونست و اون یکی رو صاحب نژاد، یکی دیگه رو صاحب فرهنگ، و یکی دیگه رو….
      حقیقت اینه که پادشاهان این مرز و بوم همیشه تحت تاثیر دسیسه های غرب، نتونستن که حکومت‌های مقتدری که گاها توسط پادشاهان توانمند بنیانگذاری میشد رو حفظ کنن، و بالاخره پس از مدتی دچار فروپاشی و شکست میشد، تا اینکه الان به این روز افتادیم.
      همینطور ما نباید دلخور این باشیم که ترکیه چرا داره فرهنگشو به جهان نشون میده، خب همه اینکار رو میکنن، اروپا، شرق آسیا، و…. ما هم اگه میتونیم از این کارها بکنیم، اگر نه دست رو دست بشینیم و غصه تلاش دیگران رو بخوریم یعنی ادامه راه همون حکومت‌هایی که ما رو به این روز انداختن.

      1. سلام
        سلطان سلیمان، ارطغرل، عثمان
        هرسه زیر پرچم پادشاهی ایران میجنگیدن و رییس قبیله قایی بودند.به عثمان که برسیم عثمان هم به پشتوانه شاه ایران سلجوق خیلی از خاک آناتولی و قلعه هاشو تصرف کرد. خوب قدرتمند و مشهور که شد تمام قبایل ترک رو متحدکرد و بازهم با حمایت شاه سلجوقی و حاکم مغولی در تبریزکه مسلمان شده بود و میانه خوبی با شاه مغولها نداشت به اسم خودش سکه ضرب کرد و دولت مستقل ترک برپا کرد. در اصل ترکیه با قبایل ترک قایی، آمور، بیات، بیگلر، بایندر، قینیق، چاودار، افشار، و…..
        شد ترکیه، که ریشه در خاک و فرهنگ ایران دارن و هدف اصلی تمام این قبایل گسترش اسلام بود، نه نژاد. من قشقایی هستم هنوزم قشقاییهای شیراز و خوزستان واصفهان و بوشهرو چهارمحال و کرمان روی سنگ قبرهاشون عارم(قایی lYl) حک میکنن.شعر سفر دوشدو گرجستانا صدها ساله سینه به سینه چرخیده و هنوزم خونده میشه.
        باز یکسری احمق الان بلندمیشن میگن قشقاییها عثمانی هستن!.؟
        نه عثمانیها یکی از شاخه های قبیله بزرگ قایی بودن که جداشدن و امپراطوری تشکیل دادن.

        1. مرتضا عزیز همون عثمانی که شما داری ازش دم میزنی ترکیه رو از ایران جدا کرد و به ایران خیانت کرد ونسل ها بعد از اون هم به ایران عزیزما حمله کردن سعی نکن از عثمانی ها حمایت کنی آلپ ارسلان از ترکیه به ایران مهاجرت کرد و ترکمن ها ایران رو از دم تیغ گذروند و ترکمن ها ترکیه رو وارد ایران امروزی کرد که نسل ها بعد از اونا هم میشیم ما امروزی ها ) یعنی ما ایرانی نیستیم ما ترکیه ای هستیم چون حاکم بزرگ سلجوقی آلپ ارسلان ترکیه ای بودن ) البته من کشور ترکیه رو خیلی دوست دارم و عاشق ترکیه هستم چون یک کشور اسلامی است )

        2. من از عثمان یکم خیلی خوشم میاد چون یک مردی بود که برای اسلام خدمت میکرد و با عدل و عدالت با مردم رفتارمیکرد وخیلی خوش حالم که ترکیه از کشور ایران به وجود اومد) اما از نسل بعد از عثمان خوشم نمیاد چون نسل ها بعد از عثمان بدجنس و خوانخوار اسلام شدند وبه ایران حمله کردند مثل سلطان سلیمان قانونی که بدجنس ترین سلطان عثمانی بود وبه ایران حمله کرد

  9. سلام دوستان،
    بهتره که با همدیگه محترمانه حرف بزنیم،
    و یادمون هم باشه، اون چیزی که ما بهش داریم افتخار می‌کنیم، و دائم ازش نام می‌بریم به عنوان ایران باستان و کوروش و… اولا که دردی از ما دوا نمیکنه، دوما اینکه اون حکومتهای قوی از همین اقوام تشکیل شده بود. یعنی صرفا با اسم نمیشه یک قوم رو جدا دونست و اون یکی رو صاحب نژاد، یکی دیگه رو صاحب فرهنگ، و یکی دیگه رو….
    حقیقت اینه که پادشاهان این مرز و بوم همیشه تحت تاثیر دسیسه های غرب، نتونستن که حکومت‌های مقتدری که گاها توسط پادشاهان توانمند بنیانگذاری میشد رو حفظ کنن، و بالاخره پس از مدتی دچار فروپاشی و شکست میشد، تا اینکه الان به این روز افتادیم.
    همینطور ما نباید دلخور این باشیم که ترکیه چرا داره فرهنگشو به جهان نشون میده، خب همه اینکار رو میکنن، اروپا، شرق آسیا، و…. ما هم اگه میتونیم از این کارها بکنیم، اگر نه دست رو دست بشینیم و غصه تلاش دیگران رو بخوریم یعنی ادامه راه همون حکومت‌هایی که ما رو به این روز انداختن.

  10. نه خیر جناب محمد شماکاملن در اشتباهی نه اروپا_فرهنگش رو به دنیا معرفی میکنه نه _آسیا مشکل ما اینه که نمیتونیم به ترکیه افتخارکنیم که داره اسلام رو همه جای دنیا معرفی میکنه فقط دعمن دنبال دسیسه چینی برای ترکیه هستیم تا ترکیه رو زمین گیر کنیم اما نباید فراموش کنیم که ترکیه از نسل ایران است ما یک مشت بدبختیم و حاضرنیستیم ببینیم ترکیه داره اسلام رو همه جای دنیا معرفی میکنه ونخوایم دید چون چشممون از عالم حقیقت کور است البته حرف شما هم صحیح است چرا اروپا نباید فرهنگش رو به مردم معرفی کنه ؟؟؟اروپا هم یک کشور است درست مثل کشورما همه کشورها حق دارن دینشون رو معرفی کنن و مردم کشورای دیگه نباید شایعه دروغ پخش کنن چون هرکشوری دین خودش رو داره مانباید دسیسه چینی علیه کشورای دیگه بکنیم اگه دسیسه چینی بکنیم نامسلمونی رو همه جا رواج دادیم

    1. یک: اروپا قاره است، کشور نیست/ دو: لزومی نداره تبلیغ کنید،‌ شما نه پیامبرید، نه امام، نه مجتهد … مبلغ‌های دینی وظیفه تبلیغ دارن/ سه: در معدود کشورهای جهان دین یک مسئله اجباری است، افراد در بقیه کشورها حق انتخاب دین دارند.

  11. خانوم سمانه علی پور نکنه شما خودتو جای پیامبرها جازدی!!!یانکنه امام هستی!!!اولن برو مشکلی که داری رو باخودت حل کن من که نگفتم دین مسعله اجباری نیست اصلن خودت میفهمی داری چیمیگی!!!برو مسعله شخصیت رو باخودت حل کن چون شاید شما خودتو جای امام ها یا پیامبرها جا زده باشی!!!دومن اروپا هم مثل بقیه کشورها یک کشور مستقل است سمانه خانوم

      1. برو ذاتت رو درست کن سمانه خانوم کسی با دینش در این دنیا زندگی نمیکنه هرکی با اخلاقی که داره در این دنیا زندگی میکنه اینوبدون

  12. سمانه خانوم من خودمو جای امام ها یا پیامبرها جانزدم اما شما با این حرفایی که زدی کاملن مشخصه کی خودشو جای امام ها و پیامبرها جازده فکر میکنه که از همه برتره اما بزا یک چیز محم رو بهت بگم به غیراز کشور ایران کشورای دیگه ای هم روی کره زمین هستن و اونا هم مثل کشور ما حق دارن دینشون رو در کشورای دیگه به نمایش بگذارن همانطور که ما حق داریم دینمون رو درکشورای دیگه به نمایش بزاریم حضرت محمد این چنین فرموده(اگه مسلمونی واستا تا بقیه هم دینشون رو به نمایش بزارن اما اگه نه مسلمون نیستی وای نستا باهاشون بجنگ)اینو بدون شما حق نداری به کشورای دیگه توهین کنی هرکسی حق داره آزاد زندگی کنه و در دنیا آزادباشه کسی هم به دین زور و اجباری دعوت نشده هرکس با ذاتش در این دنیا زندگی میکنه نه با دینی که داره سمانه خانوم درزمن همه به اروپا میگن کشور من اولین باره که از شما میشنوم اروپا یک قاره است!!!!مثل این که شما تاریخ رو درست نخوندی (ب روباه میگن شاهدت کیه؟؟؟میگه دمم!!!

    1. قارهٔ اروپا (به انگلیسی: Europe)، شبه‌جزیره بزرگی است که به‌طور متعارف به‌خاطر اندازه فیزیکی و اهمیت تاریخی و سنت‌هایش، به عنوان یک قاره در نظر گرفته شده‌است. اروپا همچنین به عنوان یک شبه قاره اوراسیا در نظر گرفته می‌شود و به‌طور کامل در نیمکره شمالی و بیشتر در نیمکره شرقی قرار دارد. اروپا از شمال با اقیانوس منجمد شمالی، از غرب با اقیانوس اطلس، از جنوب با دریای مدیترانه و از شرق با آسیا همسایه است. اروپا معمولاً توسط حوزه کوه‌های اورال، رود اورال، دریای خزر، قفقاز بزرگ، دریای سیاه و تنگه‌های ترکیه، از آسیا جدا می‌شود.

      در رابطه با شما مسئله اصلی این هستش که : دین یا عقل و شعور !؟

      من تو چند تا کامنتی که گذاشتین متوجه شدم که بحث با شما کاملا بیهودس .
      بعد از این کامنت از من جوابی نمیگیرید اما بدونید متعصب هایی مثل شما از خوندن تاریخ و روبه رو شدن با حقایق میترسن و هیچوقت نمیخوان که آگاه بشن . به اسم دین و اسلام حق تفکر و آگاه بودن رو ازتون گرفتن
      تاسف حقیقی در اصل برای شماست

      1. آقای به ظاهر محترم من احتیاجی به نصیحت شما ندارم هرکس در اینجا کامنتش رو میگه و کامنت هرکس هم مطلقن غلط یا مصلقن درست نیست در رابطه با کمنت خودم باید بگم کامنت های من اصلن غلط نبوده همه کامنت هام درست است (اگه خداوندبزرگ بخواد تا زمانی که جان در بدن دارم راه حق رو میرم و کامنتم رو تازمانی که جان داشته باشم مینویسم تا امثال تو با اسلام آشنا بشن) در اصل تاسف واقعی برای شماست شما یک مسلمون بی غیرت و بی ریشه هستی که در خاک و سرزمین من زندگی میکنی و حرف از اسلام میزنی در صورتی که حاضرنیستی از قاره آسیا که توش بدنیا اومدی حمایت کنی واقعن شما چجور مسلمونی هستی یکبار برو همین رو از خودت بپرس!!!!وطن فروشی مثل شما هرگز نمیتونه هم وطن من باشه من به عنوان یک مسلمان تازمانی که جان در بدن داشته باشم از کشورای خاورمیانه و ازقاره آسیا حمایت میکنم و اما کلام آخر(ای مسلمانی که حرف از اسلام میزنی برو چوب رو بردار دودستی بکوب توی سرخودت چون شما به عنوان یک مسلمون در زندگیت هیچ کار خیر و بجا و کارهایی که خدا دوست داشته باشه نمیکنی)در اصل تاسف واقعی برای خودتوست شما از تاریخ واقعی ترس داری نه من شما یک متعصب واقعی هستی من واقعن ناراحت میشم وقتی شما هم وطن من باشی شما مانند یک زمین بی حاصل رشت میکنی برو خودتو بالاتر از گل بهاری کن تا خاک زمین تورو قبول کنه و باپاکی و زیبایی پیش خداوند بزرگ بری

  13. سریال ها ترکی زیبا و تاثیرگذار هستن کسانی که به بزرگان تاریخشون اهمیت بگذارند مردمانی آینده دار هستن کلن قدرشناسی عملیست پسندیده که در فیلم ها و سریال های ترکی بارها دیده شده وباید آموخت

  14. دوستان گرامی که میخوان به طور دقیق با عثمان اول بنیانگذار امپراطوری عثمانی در ترکیه آشنا بشن

    (عثمان یکم مشهور به عثمان غازی به ترکی استانبولی (کورلوش عثمان) مرگ4/1323 میلادی)رهبرقبیله کایی و بنیانگذار سلسله عثمانی بود. سلسله کوچک او(که ابتدابه بیگ نشین عثمانی یا عمارت عثمانی مشهوربود)بعد از مرگ او رفته رفته از یک امیرنشین کوچک ترکمن به یک امپراطوری جهانی تبدیل شدوتا اندکی پس از پایان جنگ جهانی اول پابرجا ماند.

    به دلیل کمبود منابع تاریخی مربوط به زمان حیات او اطلاعات واقعی بسیارکمی درمورد عثمان باقی مانده است. از زمان سلطنت عثمان حتی یک منبع مکتوب باقی نمانده است. حاکمان عثمانی نیز تنها در قرن پانزدهم قریب به صدسال بعداز مرگ عثمان و پس از پاکسازی کامل رقبا شروع به جمع آوری زندگینامه او کردند. به همین دلیل مورخان تمایز دادن بین واقعیت و اسطوره را در داستان ها و روایت ها بسیاری که درباره او گفته شده است بسیار چالش برانگیز میدانند.

    یکی از مورخان حتی تا آنجا پیش رفته که این تمایز قاعل شدن را غیرممکن دانسته و دوره زندگی عثمان را به عنوان (سیاه چاله) توصیف کرده است.

    طبق منابع متاخر عثمانی اجداد عثمان از نوادگان قبیله ترکمن کایی بودند. امابسیاری از محققین اولیه عثمانی این را ساختگی میدانند و معتقدند که این در دوران متاخربه منظور تقویت مشروعیت سلسله نوشته شده است.

    حکومت عثمانی یکی از چندین بیگ نشین آناتولی بودکه در نیمه دوم قرن سیزدهم میلادی ظهورکرد.امارت عثمان در منطقه بیتینی واقع در شمال آسیای صغیر واقع شده بود. او در آنجا موقعیت مناسبی برای حمله به امپراطوری آسیب پذیر بیزانس پیدا کردو تهاجمات علیه این امپراطوری را آغاز کرد. این حملات در زمان جانشینانش نیز ادامه یافت تا زمانی که امپراطوری بیزانس توسط محمد دوم معروف به (سلطان محمدفاتح) ساقط شد.

  15. سلام خانوم سمانه علی پور من هم با نظر شما موافقم ترکیه یک روزی جز کشور ایران بود چرا باید به خودش اجازه بده سریال ها پر از تحریف بسازه؟؟ در صورتی که ایران باید سریال ها پر از تحریف اسلامی بسازه چون قدمت ایران از قدمت ترکیه بالاتره پس ایران حق داره سریال ها پراز تحریف اسلامی بسازه نه ترکیه

  16. من سریال قیام عثمان رو دیدم و خیلی دوستش داشتم. داستانش خیلی جذاب بود و شخصیت هاش رو دوست داشتم. جلوه های ویژه و صحنه های اکشنش هم عالی بود.

    یه نکته ای که خیلی دوستش داشتم این بود که سریال به مسائل سیاسی و اجتماعی زمان عثمان بن ارطغرل هم می پرداخت. این باعث می شد که سریال عمق بیشتری پیدا کنه و فقط یک سریال اکشن صرف نباشه.

    البته یه سری نکات هم داشت که می تونست بهتر باشه. مثلا بعضی از قسمت هاش طولانی بود و یه کم خسته کننده می شد.

    در مجموع، قیام عثمان یک سریال عالی بود که خیلی ازش لذت بردم. بهت توصیه می کنم اگه هنوز ندیدی حتما ببینیش.

  17. عزیز مثل اینکه شما اغوذ رو متوجه‌ نشدی، همه‌ ی ترکمن ها اغوذ هستند ،یادتون نره تمام ترک های سوریه و عراق و ترکیه و لبنان و فلسطین از منطقه ترکمنصحرا و ترکمنستان امروزی بعد ازشکست ارتش بیزانس توسط امپراطوری سلجوقی آلپ آرسلان به‌ این‌ مناطق کوچ کردن از آسمون نیفتادن اونجا

  18. برادر عزیز اگه بامن هستی باید ارز کنم که کامنت ها من اون بالا نوشته شده اگه شما متوجه کامنت ها من بشی که خداروشکر میکنم اگه متوجه نشی که باید از خدا بخوام تا شما رو به راه راست هدایت کنه وسلام همچنین درباره آلپ ارسلان هم اون بالا نوشتم اگه حرفام رو باورنمیکنی میتونی بایک سرچ ساده در گوگل خودت متوجه بشی

  19. با سلام
    متأسفانه خیلی از عزیزان جدای از اینکه ممکنه اصلا مطالعات تاریخی نداشته باشند حتی زحمت دیدن چند تا سریال ترکی رو هم به خودشون نمیدن و جالبه یجوری هم با قاطعیت صحبت میکنن آدم نمیدونه چی بگه،ابتدا اینکه کشوری بنام ترکیه کلا بصورت حدودی صد ساله ترکیه شده این از این و اما در خصوص امپراتوری عثمانی چیزی که در تاریخ اومده عثمان از نوادگان قبایل 24 گانه اغوز هست که ابتدا در مرو که جزئی از خراسان بوده ساکن بودن ابتدای کار هم به این شکل بوده که سلجوق خان که از بزرگان اغوز بوده به فکر تشکیل یک دولت مستقل میوفته و قیامش رو از مرو آغاز میکنه و تا حدودی خراسان اون زمان که وسعتش خیلی بیشتر از چیزی که الان بوده رو مطیع میکنه و بعد از خودش طغرل بیگ، چغری بیگ و میکائل و یوسف ینال که پسرانش باشن قیام رو ادامه میدن بعدش که ابراهیم ینال فرزند یوسف موفق به فتح ری میشه حکومت سلجوقی رو بنا میکنن و طغرل با پایتخت قراردادن ری اولین سلطان سلجوقی میشه و رفته رفته با کوچک شدن غزنویان دولت سلجوقیان گسترش پیدا میکنه تا اینکه طغرل فوت میکنه و در کشمکش قدرت بین شاهزاده ها آلپ ارسلان قدرت رو بدست میگیره و فتوحاتش رو از هر چهار گوشه گسترش میده اما تمرکز اصلی خودش رو روی بیزانس میزاره و با شکست بیزانس و صلیبیون در ملازگرد واردبخش آنادولو یا ترکیه فعلی میشه از طرفی سلیمانشاه پسر قتلمش یکی از شاهزادگان سلجوقی باشه رو مامور میکنه که به حلب بره و فتوحات سلجوقی رو گسترش بده که از قذا سلیمانشاه هم موفق به فتح حلب میشه و به این صورت حکومت سلجوقیان بزرگ شکل میگیره که بعدها بعد از حمله مغول و مرگ سلطان سنجر و تضعیف سلجوقی به دو قسمت سلجوقیان روم و ایران تقسیم میشه که بعدها سلجوقیان ایران در خوارزمشاه ادغام میشه و سلجوقیان روم که در آنادولو مستقر بودن به دست سلطان علائدین کیقباد اداره میشه و حمله مغول به ایران اتفاق میوفته و خوارزم سقوط میکنه قبیله قایی هم که اون زمان در مرزهای کردستان فعلی مستقر بوده با سقوط خوارزمشاه مجبور به کوچ کردن به مناطق تحت حاکمیت سلجوقیان روم میشن و به حلب کوچ میکنن حلب هم در اون زمان تحت حاکمیت دولت مسلمان ایوبی بوده که پایه گذارش سلطان صلاح الدین ایوبی فاتح مصر، شام، و اورشلیم بوده همین کوچ اجباری و اتفاقاتی که در این بین میوفته از جمله سقوط خوارزم و تضعیف سلجوقیان روم از طرفی سلیمانشاه جد عثمان رو به این فکر میندازه که باید یک دولت ترکمن مستقل ساخت و قیام از اونجا شکل میگیره که بعد از مرگ خودش و قدرت گرفتن ارطغرل فرزندش اینکار جدیت بیشتری پیدا میکنه و ادامه ماجرا که در سریال عثمان در قالب فیلم به تصویر کشیده شده
    بطورکلی قبایل 24 گانه اغوز بصورت صدرصدی ایرانی هستن و در ماورالنهر،خراسان،ترکمنستان که تماماً خاک ایران بحساب میومد، سمرقند،بخارا،قونیه مناطقی از شمال و غرب ایران سکونت داشتن که بعد از سقوط خوارزمشاه اکثرا به سلجوقیان روم پناه بردن و ارطغرل و عثمان هم از این ظرفیت استفاده کردن و به کمک اکثر این قبایل دولت عثمانی رو تشکیل دادن که بعد از گذشت حدود هفتصد سال با شروع جنگ اول جهانی و انتخاب کردن طرف اشتباه جنگ تسلیم متفقین شد و از هم پاشید و با سیاست های پدر ترکیه فعلی یعنی آتاتورک این ترکیه فعلی ازش باقی موند و اعلام استقلال کرد و ترکیه نام گرفت
    الانم ترکیه اومده کلی سانسور کرده تاریخ رو و همه چیز رو به نفع خودش مصادره کرده با ساختن سریال های جهت دار

    1. بزرگ جان قبیله قایی از مرز ایران محافظت میکرده با کردستان چیکار داره؟؟قبیله قایی یکی از قبیله 24گانه اغوز بودن که ایرانی بودن وظیفشون هم محافظت کردن از مرزها ایران بود اون زمان هم که قدرت سلجوقیان روز به روز داشت ضعیف ترمیشد تا اینکه سردسته و بزرگ ترکمن ها اغوز یعنی عثمان غازی از این فرصت سواستفاده میکنه و علیه (سلجوقیان)(بیزانسی ها)(مغولها) قیام میکنه و درسال1299میلادی هم امپراطوری عثمانی به وجود میاد اگه شما سریال قیام عثمان رو دنبال کرده باشی قسمت آخر فصل4 سلطان مسعود میشه جیره خور عثمان غازی و به عثمان خدمت میکنه که اینجا ضعف سلجوقیان رو نشون میده ) درکل امپراطوری سلجوقی که این همه قدرت داشت و ایران عزیز مارو بزرگ کرده بود و قدرتش به کشورهایی مثل(ترکیه)(افغانستان)(ترکمنستان)(کردستان)(سمرقند)(قونیه)(بخارا)(بیله جیک)(عراق)رسیده بود حالا درسال 1299میلادی سلجوقیان به رهبری سلطان مسعود میشن جیره خور عثمان غازی وبه عثمان که یک خان مرزی بود خدمت میکنن و از همین سال نابودی سلجوقیان کم کم شروع میشه

    2. سلام اولن که قبیله قایی یکی از قبیله ها 24گانه اغوز است و ایرانی بودن و از مرزها ایران محافظت میکردن سردستشون عثمان غازی وقتی دید امپراطوری سلجوقی در حال فروپاشی است از این فرصت سواستفاده کرد و تصمیم گرفت برای خودش یک دولت دست و پا کنه اگه شما در سریال قیام عثمان نگاه کرده باشی در قسمت آخر فصل4 میبینی که سلطان مسعود جیره خور عثمان غازی شد سلطان مسعودی که پادشاه ایران بود و عثمان غازی هم تحت سلطه سلجوقیان بود حالا بخاطر اینکه عثمان از دست اسمیهان خاتون نجاتش داد شد جیره خور عثمان غازی و از همون سال امپراطوری سلجوقی هم کم کم نابود شد دلیلش هم اینه که سلطان مسعود نوکر یک خان مرزی ایران شد ) در کل امپراطوری سلجوقی که در کشورهایی مثل(ترکیه)(ترکمنستان)(افغانستان)(سوریه)(عراق)(کردستان)(سمرقند)(قونیه)(بخارا) حکومت میکرد و قویترین امپراطوری بود حالا در سال1299 نوکر یک خان مرزی شد که به ایران خدمت میکرد )و این من رو خیلی ناراحت میکنه که سلجوقیان بزرگ نوکر یک خان مرزی شدن

    3. عالی و دقیق
      کاملا با شما موافقم و هم نظر …
      اما گلایه از ترکیه نه بلکه از خودمان ، چون تاریخ و ریشه ما شده شخصیتهای عربی
      منم مسلمان هستم و تاریخ اسلامی را تحقیق و تعقیب میکنم و دوست دارم اسلام جهانگیر شود
      ولی ملتی که عقبه ندارد حرفی برای آینده و نسل جدید ندارد
      شخصیتهای تاریخی و بنام ایران کجای معرفی و شناخت را در صدا و سیمای ایران قرار گرفته؟ چه جوابی به سوالات جوانان امروزی داریم؟ اصلا چرا شیطان پرستی و اهداف فراماسونری روز به روز بیشتر و پیشرفت می‌کنه ؟ وقتی مقدسات دینی مورد اهانت نسل جدید قرار میگیره این یعنی خیانت بزرگی علیه اسلام توسط مبلغان دینی صورت گرفته . مبلغ دین فقط روحانیون نیستند بلکه صدا و سیما و افراد مسلمان را هم شامل میشه

      از نظراتت لذت بردم عالی بود ممنون

  20. سلام بزرگ جان اولن که ترکیه داره سانسور میکنه یعنی چی؟؟؟ در سریال ها تاریخی ترکی داره واضح تاریخ دلیران و غیوران کسانی که برای اسلام زحمت کشیدند رو نشون میده اصلن هم جعلی نساختن دومن هرکس در اینجا نظرش رو میگه نظرهیچکس هم مطلقن غلط یا مطلقن درست نیست اینو بدون من تعجب میکنم که هرکس به خودش اجازه میده میاد یک طومار کامنت مینویسه و خودشو امام یا پیامبر یا مجتهدمیدونه سومن مادر امپراطوری عثمانی ایرانی بوده و از نوادگان سلجوقی بوده حلیمه خاتون مادر عثمان یکم ایرانی بوده پس یعنی خود عثمان هم ایرانی بوده پس یعنی الان باید بگم که ترکیه با ایران رابطه خواهر و برادری داره بزرگ جان شما لازم نکرده یک طومار کامنت بنویسی و خودتو الامه دست بدونی همه با تاریخ امپراطوی عثمانی و امپراطوری سلجوقی آشنا هستن چهارمن امپراطوری عثمانی ایرانی بودن که سردستشون خان مرزها ایران یعنی عثمان غازی برای خودش یک امپراطوری در ترکیه میسازه و بیزانس رو در قسطنطنیه کنونی ساقط میکنه پنجمن من اون بالا به طور کامل درباره عثمان یکم نوشتم ) خودتو الامه دست ندون بزرگ جان هرکس در این سایت برای خودش یک طومار داره که بنویسه ) در زمن اشتباه نکن شما طوری با قاطعیت صحبت میکنی که انگار یکی ندونه فکر میکنه شما امام یا پیامبری!!!!

  21. اکثر این دیدگاههایتان درسته ولی متاسفانه از مارهای بسیار سمی انگلیس و روسیه و نقشه ها و نیرنگهای کثیف این 2 استعماگر دزد و هرچی بگم کمه و ریشه اش هم از عدم آگاهی ما مستعمره شده ها نشات میگیره. زمانی که صفوی و عثمانی که باید یک کشور واحد یا لااقل یک روابط 100در100 صمیمانه برقرار باشد تا بدینوسیله شهرهای وین لندن پاریس مادرید و تمام اروپا جزو امپراطوری مقدس عثمانی میشد و ریشه صهیونها و دشمنههای اسلام زده میشد و دیگر خبری از روسیه با این موقعیت جغرافیایی و بریتانیا با این گستردگی لااقل نبود و دنیا به نفع مسلمانان پیش میرفت و زبان بیالمللی ترکی میشد نه انگلیسی

  22. میلیارد درصد همتون اشتباه گفتید و متاسفم واقعا برای کم سوادی و اِطلاع کم شما دوستان از تاریخ، در اصل ترکمنها همون طور که از اسمشون پیداست همگی از کشور ترکمنستان امروزی هستند که در زمان های خیلی قدیم با اسم توران شناخته میشده که افراسیاب یکی از پادشاهان کشور توران در شمال ایران بوده و قسمتهایی از شمال و شمال غربی و شرقی ایران هم جز کشور توران بوده اند که چندین بار هم با ایران دچار جنگ شده اند. و اما آغوز ها چند قبل یه بودند که یکی از آنها قایی یا همان کایی بوده ، چون در زبان امروزی ترکیه به قاف، کاف میگن. و مرو که هم اکنون هم وجود داره و آلپ ارسلان رو اونجا دفن کردن، چون زادگاه اجدادشون اونجاییه. تا قبل از حکومت سلجوقیان و اتحاد همه ی ترک ها ، حتی شهر ری جز املاک و خاک روم بوده و مسیحیت در اون رواج داشته، اون جنابی که میگن ترکمن های ترکیه باید یاد اور بشم اصلا کشوری بنام ترکیه وجود خارجی نداشته که بخواد ترکمنی هم داشته باشه، با فتوحات و لشکرکشی ها خاک دومیها ضمیمه ی حکومت سلجوقی شد تا جاییکه مغول ها حمله کردن و این حکومت کم کم تمامی خاک هایی که فتح کرده بود رو به مغول ها باخت و اختلافات داخلی در حکومت سلجوقی باعث ضعیف شدن بزرگترین امپراطوری قبیله ای اون زمان شد تا جاییکه تا گونیا ( قونیه) عقب نشینی کردن و هر قبیله ای برای خودش خواستار حکومت و قدرت شد، که یکی از این قوم و قبیله ارطغرل بود که بواسطه ی نسبت خونی با پادشان بنیانگزار دولت سلجوقی قدرت مناطقی رو در دست خودش گرفت و بعدها با قیام عثمان و نسلش به امپراطوری عثمانی تبدیل شد و فاتح سرزمین های شرقی رم شدند. و تا آفریقا و یمن و فلسطین و چین و اروپا پیشروی کردند. همین و بس. دیگه نشنوم شر و ور بگید و ترکمن رو به ایرانی و ترکیه ای قسمت کنید. ترکمن یه قوم بوده از ترکمنستان، قبیله ی سلجوق و کایا هم زادگاهشون مرو بوده .افتاد؟؟؟

  23. دوست عزیز باید بگم که نیوفتاد حرف ها شما کاملن اشتباه است شما چطور جرعت میکنی ترکمن ها ایرانی رو با ترکمن ها ترکمنستانی مقایسه کنی ترکمن ها ایرانی کاملن ایرانی هستن و از هیچ کشوری هم به ایران نیومدن این حرف شما بوی خیانت میده در ضمن ترکمن ها اغوز کاملن ایرانی هستن و زادگاهشون هم ایران است و خون و رگ ایرانی دارن برو جم کن از این کشور برو عجنبی پرست در کرمان امروزی هم ترکمن ها ایرانی روی قبرهاشون نشانه(IYI) هک میکنن در ضمن تمام چیزهایی که نوشتی همشون دروغ هستن معلومه که شما یک ایرانی بی رگ و ریشه هستی ترکمن ها هرجای دنیاکه باشن نژادشون ایرانی هستن ترکمن ها اغوز ایرانی بودن که به وسیله سلطان سلجوقی (محمد آلپ ارسلان) از مرز ها ایران محافظت میکردن و هرجایی هم که فتح میکردن رو همگی و همگی رو جزع ممالک خاک ایران میکردن و در ضمن (ارطغرل)و پسرش(عثمان) وقتی دیدن که حکومت سلجوقی روزبه روز داره ضعیف میشه از این موقعیت سواستفاده کردن و کم کم برای خودشون تصمیم گرفتن امپراطوری تشکیل بدن و از ایران جدا بشن (عثمان) هم تنها هدفش این بود که (ترکیه) کنونی رو فتح کنه و جزع ممالک ایران بکنه اما چون دید که سلجوقیان روز به روز دارن ضعیف میشن تصمیم گرفت (ترکیه) رو برای خودش فتح کنه و یک امپراطوری اسلامی در (ترکیه) تشکیل بده در اصل ترکیه به وسیله ترکمن ها ایرانی که از مرز ایران محافظت میکردن (ترکیه) میشه . پس لطفن بی خودی فتوا ننویس افتاد؟؟ دفعه آخرت باشه !! ترکمن ها هرجای دنیا که باشن نژادشون از ایران است

    1. باسلام جناب سایت همتامووی شما برو به حال خودت گریه کن با فتواها و دروغ هایی که راجب ترکیه عزیز نوشتی ترکیه هرگز چنین چیزی که شما میگی نیست شما از دشمن کم تر نیستی باهمین حرفای امثال تو مغز مردم نادونی که اصلن اقلشون از درست یا غلط نمیکشه رو داری به بی راهه میکشونی ترکیه یک کشور تمامن اسلامی است و هرگز همجنس گرایی در اونجا نبوده و نیست نمیدونم باید به امثال تو چیبگم واقعا!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *