نقد فیلم Undergods ؛ امید نشانه ایست از عصیان!

در این نوشته به نقد فیلم Undergods در ژانر جنایی، فانتزی ساخته ی چینو مویا میپردازیم. در ادامه با بررسی و نقد فیلم Undergods در سایت فیگار مارا همراهی کنید.

اگر بخواهید تصور کنید که کافکا و ری بردبری (Ray Bradbury) در پایان دنیا یک رابطه نامشروع داشته اند، Undergods فرزند نامشروع این عشق خواهد بود.

روند داستانی این فیلم به گونه ایست که حتی اگر منتقد حرفه ای فیلم باشید، لازم است دوبار به تماشای آن بنشینید، هم برای درک بهتر و هم به دلیل ارزشمند بودن این اثر. داستان در مورد بدترین اتفاقات ممکن است که برای لایق ترین افراد، خلافکاران مضحک و زیردستان بی فایده ی جامعه اتفاق می افتد.

با ما همراه باشید تا در این نوشتار به نقد فیلم Undergods 2020 بپردازیم.

نقد فیلم Undergods (2020)

امید نشانه ایست از عصیان!

فهرست مطالبی که در ادامه نقد فیلم 2020 Undergods خواهید خواند به شرح زیر میباشد:

  • امید نشانه ایست از عصیان!
  • کابوسی از جهانی آشنا
  • اتصال چند داستان در یک خیال سرد
  • خلاصه فیلم Undergods
  • ببینیم یا نبینیم؟
  • عوامل فیلم Undergods
نقد فیلم Undergods (2020)
نقد فیلم Undergods (2020)

کارگردان Chino Moya از هر اینچ صفحه نمایش استفاده می کند و یک تجربه تماشای بی نظیر را ارائه می دهد. از نظر بصری با ویرایش صدا و موسیقی عالی Undergods سبک خاص و بی نظیر خودش را دارد. 

دنیای Undergods دنیای زیبایی نیست. ساختمانها تخلیه و فرسوده شده اند، ناخوشایندی و مرض از خیابان ها تابیده می شود، آسمان همیشه سایه ای خاکستری است. و همچنین شروعی منزجر کننده و بودار به عنوان خوشامدگویی به تماشاچیان؛ صحنه ای از ورود K و Z در حال نوشیدن گازوئیل و کسب در آمد از طریق جمع آوری گوشت اجساد در خیابان ها و فروش آنها. زندگی نه چندان ایده آل اما تنها راه برای بقا. که تلاش برای بقا مهم ترین مفهوم در دنیای Undergods میباشد.

چیزی که مشخص است این است که فیلم بر کاراکتر هاو ویژگی آنها تمرکز ندارد و بیشتر تمرکز بر کاپیتالیسم، سیستم سرمایه داری و تاثیر آن بر جامعه و افراد است. به نظر می رسد مویا بیشتر یادآور این نکته است که همه چیز خیلی عالی نیست. لحظه ای که همه رشته های نامرتبط داستان کنار هم جمع می شوند تا یک نکته بزرگتر را بیان کنند، هرگز اتفاق نمی افتد و شاید این خود نکته اصلی باشد.

نقد فیلم Undergods (2020)
نقد فیلم Undergods (2020)

بازیگرانی چون یوهان مایرز، گیزا روهریج و مایکل گولد در این اثر ایفای نقش کرده اند.

مدت زمان فیلم 92 دقیقه و در ژانر فانتزی، جنایی ساخته شده است.

نقد فیلم Undergods (2020) ؛ کابوسی از جهانی آشنا

فیلم Undergods  سه روایت درباره ی سه مرد میانسال میباشد که با حضور چهره های خارجی به چالش کشیده میشوند. در روایت اول، ند دنهی موذیانه و هری با لحنی ملایم که از طبقه ی یازدهم آمده اند، سعی در برهم زدن رابطه ی ران و روث دارند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2021 

نقد فیلم Dream Horse (اسب رویایی 2020)

در داستان دوم، تمرکز روی هانس اریک است. تاجری که بعد از اینکه یک ایده پر درآمد از یک خارجی را دزدید، دخترش ماریا ناپدید شد.

و قسمت آخر داستان مردی است به نام دومینیک که گمشده بود و حالا بعد از مدت ها به خانه خود بازگشته است. همسرش مجددا ازدواج کرده است اما تصمیم به برگشت میگیرد و از این کار بسیار راضی است. اما دومینیک بسیار تغییر یافته است.

نقد فیلم Undergods (2020)
نقد فیلم Undergods (2020)

خارجی های اخلالگر، همه مردان سفیدپوست هستند، که ادعای مویا را برای ایجاد تصویری درباره بحران فعلی مردانگی سفید تحت تهدید توسط دیگران را میسازد. با این وجود، دیدگاه های این فیلم در مورد عدم امنیت مرد در زمینه های شرکتی و داخلی طنین انداز است، که نشان می دهد چرخه های وسیع تری از بهره برداری و مصرف در بلوک های اداری و خانه های کار وجود دارد که به طرز چشمگیری در طراحی خوب و متنوع آن ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: نقد فیلم Mainstream (جریان اصلی 2020)

نقد فیلم Undergods (2020) ؛ اتصال چند داستان در یک خیال سرد

دو مرد با ظاهری پوشیده و آلوده درحال پرسه زدن در جهان پسا آخرزمانی و درحال شکار در میان ساختمان های مخروب میباشند تا کامیون خود را بار زنند. ساختمان هایی به مانند دندان های شکسته ی اجساد.

اما این تمام داستان فیلم نیست. داستان های پیوند خورده ی بسیاری هستند که همچون نوار موبیوس بین زمان و مکان میچرخند. همچنین از سد متخلخل بین تمدن و هرج و مرجی که در زیر آن پنهان است گذر میکنند.

نقد فیلم Undergods (2020)
نقد فیلم Undergods (2020)

این اولین ویژگی به دست آمده است که دنیای علمی تخیلی و فانتزی را در هم می آمیزد که در نگاه اول به طرز وحشیانه غریب و به طور هشداردهنده ای آشناست.

داستان های موازی فیلم با یک پالت رنگی نا امید کننده و شوخ طبعی نا امیدانه که به کارهای آندرسون اشاره میکند، با هم پیوند میخورند. پیوندی با رویاهای نیمه به یاد مانده ی یکی از جمع کننده های بدن، با تعریف داستان های ناخوشایند قبل از خواب برای دختران کوچک و توسط پورتال هایی که شخصیت های ناخوشایند از دنیای نابسامان بالا را به یک جهنم بی قانونی در زیر آن منتقل می کنند. جهنمی که در آن افراد تازه وارد یا باید رایگان کار کنند یا در حکم گوشت هستند.

یک عنصر افسانه ای در همه آن ها وجود دارد، یک کد اخلاقی سختگیرانه که فضایل به ندرت در آن دیده می شود، اما گناهان برداشته می شوند و جدا می شوند.

بیشتر بخوانید:

واکنش منتقدان به فیلم کروئلا 2021

نقد فیلم Pink Skies Ahead 2020

خلاصه فیلم Undergods ؛ نقد فیلم Undergods 2020

داستان در یک بایر در جهان پسا آخرزمانی شروع میشود، جایی که K و Z در حال رانندگی هستند و گوشت تازه را جمع می کنند. در بین راه آنها رویاهای خود و یا کابوس ها را به یکدیگر می گویند.

نقد فیلم Undergods (2020)
نقد فیلم Undergods (2020)

شخصیت ها شامل زوجی هستند به نام ران و روث که در یک بلوک مسکونی جدید ساخته نشده زندگی می کنند و معتقدند تنها اجاره نشین هستند تا اینکه همسایه در آنها را می زند.

یک داستان درون یک داستان دیگر ما را به مرد ثروتمندی معرفی می کند که پول خود را از طریق جلب اعتماد دیگران بدست می آورد و دخترش ناپدید گشته است. در همین حال شوهر گمشده ای به خانه خود برمی گردد. همسرش دوباره ازدواج کرده است اما از برکناری شریک زندگی جدید خود بسیار خوشحال است. اما حالا شوهر اول مرد تغییر یافته ای است.

آنچه که این داستان ها را به هم پیوند می دهد، سوای از احساس سقوط اجتناب ناپذیر و زندگی هایی که به طور ناگهانی به سمت چیزی ناشناخته اما افتضاح می لغزند، طراحی تولید است. این فیلم به نظر جذاب می رسد. از انبوه زخمی های یک شهر ویران شده که در آن جمع کنندگان بدن به تجارت خود مشغولند گرفته، تا ثروت کمرنگ شده ی مرد ثروتمند.

نقد فیلم Undergods (2020)
نقد فیلم Undergods (2020)

فیلم Undergods 2020 را ببینیم یا نبینیم؟

فیلم بسیار فضای سرد و ابزوردی دارد و در عین حال بسیار قابل تامل میباشد. ریتم آهسته و پر از صحنه های ناخوشایند. لحظات ابتدایی فیلم Undergods ممکن است به نظر فضای کلیشه ای و خسته کننده باشد اما پس از گذشت دقایقی اتفاقات غیرمنتظره ای رخ میدهد.

فیلم دارای شات های بسیار زیبا میباشد و بازیگران کاملا حرفه ای ایفای نقش کرده اند. گذرهای زمانی به آینده و برگشت به گذشته در خط داستان بسیار خوب پرداخته شده است به گونه ای که خود را در جهانی موازی احساس خواهید کرد.

اما با این همه پیشنهاد فیگار این است که اگر در فضای روحی مناسب هستید به تماشای این فیلم بنشینید و بیندیشید چرا که با همه ی این توصیف ها ارزش دیدن را دارد. و اگر به دنبال سرگرمی هستید و میخواهید انرژی مثبت به روحیه تون تزریق کنید این فیلم اصلا گزینه ی مناسبی نیست. همچنین موزیک فیلم بینظیر است، پیشنهاد میکنیم این موزیک را با هندزفری گوش دهید.

 

عوامل فیلم Undergods ؛ نقد فیلم (2020) Undergods

  • نویسنده و کارگردان: چینو مویا (Chino Moya)
  • بازیگران: یوهان مایرز Johann Myers))، گیزا روهریج Géza Röhrig))، مایکل گولد Michael) Gould)
  • موسیقی: گولزسکی (Wojciech Golczewski)
  • زبان: انگلیسی

بیشتر بخوانید:

دوستان و همراهان عزیز سایت فیگار اشتراک  نظرات شما در رابطه با نقد فیلم (2020) Undergods مایه افتخار و خوشحالی ماست. شما میتوانید نظرات خود را زیر همین نوشتار در قسمت کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.


2 thoughts on “نقد فیلم Undergods ؛ امید نشانه ایست از عصیان!

  1. با درود و ادب.
    فیلم جذاب و عجیبی بود، و گریز از داستان به روایتی نو ! در اوج سوییچ میشد. منو وادار میکنه که میخکوب باشم روی مبل! و واقعیت های تلخ عمر خودم و اطرافم رو با کمی چاشنی بدبینی ببینم. ارزشمند هست و و کم نظیررر و درجه ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *