نقد قسمت ۵ سریال What If ؛ زامبی بازی در دنیای مارول

در قسمت 5 وات ایف ، هنک پیم بار دیگر مسئول حجم زیادی از کشتار در MCU است، البته این بار به طور تصادفی. با نوشتار نقد قسمت ۵ سریال What If همراه ما باشید.

قسمت 5 Marvel’s What If… ؟، با عنوان “What If… Zombies !؟” ، یک نیم ساعت فوق العاده سرگرم کننده تلویزیونی است و همچنین به احتمال زیاد زمان خوبی برای طرفداران کمیک های Marvel Zombies خواهد بود. خلاصه داستان What If… Zombies !؟ به این شکل است که وقتی انتقام جویان به طاعون زامبی آلوده میشوند، قهرمانان بازمانده به دنبال درمان میگردند.

نقد قسمت ۵ سریال What If

زامبی بازی در دنیای مارول

نقد قسمت ۵ سریال What If , بررسی قسمت ۵ سریال What If , نقد سریال What If قسمت ۵
نقد قسمت ۵ سریال What If , بررسی قسمت ۵ سریال What If , نقد سریال What If قسمت ۵

واچر ما را به جهانی میرساند که ناجیان ویرانگر هستند. مشابه Avengers: Infinity War، قسمت ۵ با عنوان What If Zombies با بروس بنر (مارک روفالو) به زمین منتقل میشود تا در مورد Thanos (2018) به Iron Man ، Doctor Strange و Wong بگوید. متأسفانه، او هیچ کمکی نمی‌کند زیرا همه آنها به زامبی تبدیل شده اند.

این قسمت از ابتدا تا انتها توجه هر بیننده‌ای را به خاطر فضای خاصی که می‌سازد،‌ جلب می‌کند. تا اینجا، قسمت What If 4 با Strange Supreme یکی از هیجان‌انگیز ترین و احساسی ترین اپیزودهایی بود که می‌شود گفت باید آن را دوست داشته باشید. و اکنون زامبی ها به ساختار روایی سریال وات ایف پیوسته اند. طرح داستان ویرانگر است، گرافیک بی رحمانه است، و پایان غریبانه. مارول بارها و بارها ثابت کرده است که وقتی تصمیم میگیرند تاریک و تلخ شوند، به چشم‌های کسی که می‌خواهد تولیدات آن‌ها را ببیند رحم نمی‌کند.

قسمت پنجم What If …؟ در دیزنی پلاس یک جهان بسیار گوشتخوار و رو به افول را به ما نشان میدهد. اگر کاپیتان آمریکا و بقیه زامبی بودند چطور؟ از آنجا که کمیک های Marvel Zombies قبلاً برای کسانی که با کمیک آشنایی دارند، بسار نوستاژیک هستند، ما میترسیدیم که اقتباس مناسب نباشد.

مخصوصاً به این دلیل که ممکن بود هنگام به تصویر کشیدن وحشیانه ترین لحظات همه چیز کارتونی و زشت جلوه کند. خوشبختانه تیم تولید موفق شده اند تعادل خوبی بین طنز مارول، کمی درام و اکشن پیدا کنند.

نقد قسمت ۵ سریال چه میشود اگر , بررسی سریال چه میشود اگر قسمت ۵
نقد قسمت ۵ سریال چه میشود اگر , بررسی سریال چه میشود اگر قسمت ۵

بیشتر بخوانید:


بنابراین، در این قسمت از What if …؟ ما شاهد شخصیت های زیادی هستیم که از یک طرف به طرف دیگر می‌جنگند. کاپیتان آمریکا و ثور تنها بخشی از سالادی هستند که در آن ما مرد عنکبوتی، باکی، بروس بنر، شارون کارتر را میبینیم… همه چیز وجود دارد، از جمله شگفتی بسیار جالبی که در نوشتار نقد قسمت ۵ سریال What If به شما نمی‌گوییم.

شاید یکی از مشکلات اصلی این قسمت این باشد که: شخصیت های جالب بسیاری وجود دارد (برخی به زامبی تبدیل شده اند، برخی دیگر نه) که در لابلای یک ساختار روایی با ریتمی بسیار بالا گم می‌شوند؛ تا بتواند بحث کلی را در این نیم ساعت پوشش دهد. ما دوست داریم بیشتر و خیلی بیشتر از برخی از شخصیت های خاص در عمل ببینیم.

نقد قسمت ۵ سریال What If , بررسی قسمت ۵ سریال What If , نقد سریال What If قسمت ۵
نقد قسمت ۵ سریال What If , بررسی قسمت ۵ سریال What If , نقد سریال What If قسمت ۵

بیشتر بخوانید:


با این حال، همانطور که گفته شد، این قسمت کمدی را با وحشت ترکیب میکند (در ابتدا، با اشاره به انتقام جویان: جنگ بی نهایت)، با تأملاتی در مورد چگونگی حرکت در زمانی که همه چیز از دست رفته به نظر میرسد، برخی از سکانس‌های اکشن کوتاه اما شدید. آیا این نسخه کوتاه شده از کمیک Marvel Zombies است؟

هفته گذشته، در قسمت 4 سریال وات ایف به ما نشان داده شد اگر کریستین در یک تصادف رانندگی بمیرد چه اتفاقی می افتد. دکتر استرنج تلاش زیادی کرد تا او را به زندگی بازگرداند – به قیمت تمام وجود دیگران.

این هفته، مارول به ما نشان داد اگر انتقام جویان به زامبی تبدیل شوند، چه اتفاقی می افتد و این قسمت مطمئناً ناامید کننده نیست. بسیاری از قهرمانان مورد علاقه ما شرور شدند و ما باید ببینیم ابرقهرمانان باقی مانده چگونه باید با دوستان خود بجنگند.

قسمت این هفته نه تنها یک آزمایش فکری جالب بود، بلکه بینش زیادی را در مورد چندین شخصیت از جمله هوپ، باکی و پیتر ارائه کرد. هرچقدر داستان غم انگیز بود، راهی برای زنده نگه داشتن امید یافت.

نقد قسمت ۵ سریال چه میشود اگر , بررسی سریال چه میشود اگر قسمت ۵
نقد قسمت ۵ سریال چه میشود اگر , بررسی سریال چه میشود اگر قسمت ۵

بیشتر بخوانید:


دیدن پیوستن قهرمانان مورد علاقه ما به مرده ها هرچقدر هم دشوار باشد، میتواند یک ساختار روایی بسیار جالب باشد. قسمت ۵ سریال what if در همان جدول زمانی جنگ بی نهایت آغاز میشود و بروس بنر به زمین میرود تا به انتقام جویان هشدار دهد که تانوث در راه است. اما وقتی به خودش می آید، هیچکس آنجا نیست. Proxima Midnight و Corvus Glaive ظاهر میشوند و به نظر میرسد قبل از شروع کار همه چیز تمام شده است.

سپس استرنج، وونگ و تونی استارک در صحنه ظاهر میشوند – اما، چیزی در آنها به طرز وحشتناکی اشتباه است. اکثر زامبی ها فقط تبدیل به هیولا می‌شوند، اما انتقام جویان به قدرت خود تکیه میکنند. با این حال، دیدن زامبی! مرد آهنی بسیار زیباست.

همانطور که بروس فکر میکند کار برای او تمام شده است، زنبور و مرد عنکبوتی به کمک او می آیند. خوشحالیم که هوپ را بعد از وقایع قسمت 3 زنده و در فضای ریتمیک خوبی در حال و هوای اکشن زامبی محور میبینم، و قهرمانان باقی مانده ما خوش شانس هستند که چنین مبارز شایسته ای را در کنار خود دارند.

بروس، که دو سال است از زمین دور است، نمیداند هر کدام از این افراد چه کسانی هستند، اما آنها از زامبی ها زیباتر به نظر میرسند. و هنگامی که آنها از خطر فوری فرار میکنند، او می آموزد که چگونه آخرالزمان پدید آمد.

در این واقعیت، وقتی هنک برای نجات همسرش جانت از قلمرو کوانتومی رفت، او قبلاً به بیماری مبتلا شده بود که او را به یک زامبی تبدیل کرد. او بلافاصله به شوهرش حمله کرد و هنگامی که آنها به قلمرو خود بازگشتند، این بیماری را مانند آتش سوزی گسترش دادند.

شاید امید از سرنوشت والدینش فرار کرده باشد، اما اسکات چندان خوش شانس نبود. و از آنجا که هنک می‌تواند به اندازه کوچکی کوچک شود، عفونت انتقام جویان برای او دشوار نبود. پس از آن، بقیه جهان واقعاً شانسی نداشتند. با نوشتار نقد قسمت ۵ سریال What If همراه فیگار بمانید.

نقد قسمت ۵ سریال What If , بررسی قسمت ۵ سریال What If , نقد سریال What If قسمت ۵ , نقد قسمت ۵ سریال چه میشود اگر , بررسی سریال چه میشود اگر قسمت ۵
نقد قسمت ۵ سریال What If , بررسی قسمت ۵ سریال What If , نقد سریال What If قسمت ۵

پیتر ارائه ای باشکوه به نام So You Wanna Survive the Zombie Apocalypse ارائه میدهد، که نه تنها به بروس نشان داد که چگونه زنده بماند، بلکه ما را با همه باقی مانده‌ها آشنا میکند.


بیشتر بخوانید:


تیم فعلی متشکل از هپی، کورت، باکی، شارون و اوکویه است. بهترین راه برای زنده ماندن نیز پوشیدن زره و پوشاندن بوی بدن است. اما بیشتر در مورد داشتن قدرت و شانس آوردن است.

باید اعتراف کنیم که باکی واقعاً در طول صحنه هایش نمایش را با چنگ و دندان برای خود می‌کند. علیرغم اینکه تام هالند این هفته صدای پیتر را بر زبان نیاورد، متوجه می‌شویم که هادسون تیمز بی گناهی شیرین و مثبت و تسلیم ناپذیر او را کاملاً به تصویر کشیده است. او واقعاً قلب کل قسمت بود.

اما در آخرالزمان زامبی ها، حتی با داشتن روحیه روشن و یا آفتابی، هیچ چیز آسان نیست. تیم سیگنالی بهم ریخته دریافت میکند که میگوید ممکن است کسی درمانی پیدا کرده باشد، بنابراین آنها برای تحقیق به کمپ Lehigh میروند. آنها در آنجا به نسخه های زامبی Hawkeye و Falcon برخورد میکنند.

در هر صورت، تیم فرار میکند، اما با نزدیک شدن به مقصد، با کاپیتان آمریکا روبرو میشوند. شارون تسلیم میشود و باکی باید بهترین دوست خود را بکشد. او میگوید:

این پایان خط است.

قلب واقعی قسمت 5 سریال چه میشود اگر نگرش مثبت پیتر است. به همان اندازه که برای زنده نگه داشتن امیدش تلاش میکند، میداند که برای افرادی که از دست داده است باید بجنگد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد قسمت ۵ سریال What If سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *