واکنش منتقدان به فیلم دیشب در سوهو (Last Night in Soho 2021)

برای بررسی واکنش منتقدان به فیلم دیشب در سوهو با ما در فیگار همراه باشید. امروز در این نوشتار قرار است به واکنش منتقدان به این اثر بپردازیم.

ما امروز در فیگار قرار است به واکنش منتقدان به فیلم دیشب در سوهو بپردازیم و این فیلم را از نگاه منتقدان، نقد کنیم. برای اطلاع از این انتقادات و مطالعه آن‌ها، تا پایان این جستار همراه ما باشید.

فیلم دیشب در سوهو که توانست بعد از اکران در جشنواره فیلم ونیز، میانگین امتیاز بسیار خوبی را از منتقدان خود کسب کند، ساخته دست کارگردان توانمند و با استعداد انگلیسی، به نام ادگار رایت است. این فیلم توسط شرکت فوکس فیچرز (Focus Features) در ژانر، وحشت توام با درام، منتشر شد.

بازیگرانی همچون آنیا تیلور جوی در نقش سندی، مت اسمیت در نقش جک، توماسین مک‌کنزی در نقش الوییز، دایانا ریگ در نقش خانم کالینز، جسی می لی در نقش لارا، ریتا توشینگهام در نقش پگی ترنر و مایکل آجائو در نقش جان و هنرمندان محبوب و البته مشهور دیگری نیز، در این اثر نقش آفرینی کرده‌اند.

واکنش منتقدان به فیلم دیشب در سوهو Last Night in Soho (2021)

اثری درام یا هراس انگیز؟

در ادامه نوشتار واکنش منتقدان به فیلم دیشب در سوهو ، به مطالعه صحبت‌های مهم منتقدان بزرگ و سرشناس سینما، در باب نقد فیلم دیشب در سوهو ، که نامشان در فهرست زیر آمده است، خواهیم پرداخت:

واکنش منتقدان به فیلم دیشب در سوهو, نقد فیلم دیشب در سوهو, فیلم دیشب در سوهو, دیشب در سوهو
واکنش منتقدان به فیلم دیشب در سوهو

فیلم دیشب در سوهو ، روایت‌گر داستان زندگی دختری به نام الوییز است. دختری که می‌تواند به طور حیرت انگیزی وارد دهه 1960 شود. الوییز به شدت شیفته‌ی صنعت مد و طراحی آن است. شما در طول فیلم بارها شاهد این علاقه و اشتیاق او خواهید بود.

الوییز با آینده‌ای بسیار روشن در جهان طراحی مد، به طور اسرارآمیزی وارد دهه 60 میلادی می‌شود. در این بین سرنوشت، سندی را که خواننده‌ای بسیار ماهر، محبوب و البته خیره کننده است را سر راه الوییز قرار می‌دهد.

خواننده‌ای که برای شخصیت داستان ما نقش اسطوره را ایفا می‌کند و او را بی‌اندازه مجذوب خود می‌سازد. اما این جذابیت و علاقه تمام داستان فیلم دیشب در سوهو نیست. رفته رفته اتفاقات شروع به عادی شدن می‌کنند.


بیشتر بخوانید:


رویاهای گذشته شروع به از بین رفتن می‌کنند و به دنیایی تیره و تار مبدل می شوند. هر کاری نتیجه‌ و تاوان خودش را دارد و هر عکسی، یک عکس العمل، الوییز که گمان می‌کند زندگی روی خوش را به او نشان داده است و بهترین لحظات جوانی خود را رقم می زند، به ناگهان در شرایطی قرار می‌گیرد، که مجبور به پرداخت تاوان‌هایی از این دست می‌شود.

فیلم دیشب در سوهو ، در تاریخ 4 سپتامبر 2021 برای اولین بار در جشنواره فیلم ونیز اکران شد. این فیلم نسخه اصلی و اورجینال از ایده ادگار رایت است. شما با دیدن این فیلم و بازی منحصر به فرد آنیا تیلور جوی، که تبحری ویژه و خاص در ژانر وحشت دارد، امکان ندارد ثانیه‌ای احساس خستگی کنید.

فیلم Last Night in Soho ، با امتیاز کلی 73، یکی از بهترین فیلم‌های جهان سینمایی 2021 است. بعد از اکران این فیلم، منتقدان نظرات خود را به نحوی بیان کرده و به نقد فیلم شب گذشته در سوهو پرداختند.

و حالا نوبت به بررسی واکنش چند منتقد بزرگ و سرشناس در حوزه سینما، به نقد فیلم دیشب در سوهو ، می‌رسد. در ادامه با نوشتار واکنش منتقدان به فیلم دیشب در سوهو با ما تا انتهای اینو نوشتار، در فیگار همراه باشید.

نقد فیلم Last Night in Soho, فیلم Last Night in Soho, فیلم شب گذشته در سوهو, نقد فیلم شب گذشته در سوهو
فیلم Last Night in Soho

IndieWire nicholas barber

امتیاز 91 از 100

شما در این فیلم شاهد صحنه‌های پی‌درپی و بسیار زیادی از تدوین بیش‌ از حد فعال و پافشاری در پست مدرنیسم، که از خصوصیت‌های اصلی ادگار رایت است، هستید. نکته قابل توجه دیگر در این اثر این است که، شما خیلی سریع متوجه احساسات شدید و حرکت روانی که در فیلم آشکار است، می‌شوید.

Screen daily wendy ide

امتیاز 90 از 100

فیلم دیشب در سوهو یک اثر انفجاری و بسیار هیجان انگیز است. این فیلم از آن دسته فیلم‌های لذت بخشی است که شما زمانی از آن دست می‌کشید که یا در حال گریستن باشید و یا در حال خون‌ریزی. این فیلم، به ما یادآوری می‌کند که همگی ما تا چه اندازه دلتنگ شب‌های گذشته زندگی خود هستیم.

TheWrap jason solomons

امتیاز 85 از 100

فیلم Last Night in Soho روایت‌گر داستانی ساختگی و حیرت انگیز در ژانر ترسناک است. این اثر ادگار رایت، را می‌توان به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های لندن، در این دهه جدید به شمار آورد.

Total Film Neil Smith

امتیاز 80 از 100

شما در فیلم دیشب در سوهو به تماشای سکانس‌های دلهره آور، ترسناک، خیره کننده و جذاب خواهید نشست.

The Guardian xan brooks

امتیاز 80 از 100

شما در این فیلم شاهد رنگ آمیزی ابزارهای قدیمی که متعلق به سال‌های 1960 میلادی هستند، خواهید بود. ابزارها و واقعیاتی که ساخته دست نویسنده و کارگردان انگلیسی، به نام ادگار رایت است. ادگار، تمام تلاشش بر این بوده است که ابزارهای حاصل را، به همان سازی که خود می‌زند، برقصاند. این فیلم احمقانه به طرز مسخره‌ای، لذت بخش است.

SlashFilm Marshall Shaffer

امتیاز 75 از 100

فیلم Last Night in Soho با وجود شگفتی‌ها و مسائلی که در خود جای داده است، به شما ثابت خواهد کرد که می‌توانید به یک فرد پیر و قدیمی، ترفندهای جدید را آموزش دهید. ادگار رایت، با ساخت این فیلم نشان داد، که هنوز به عنوان یک فیلمساز، به سقف آرزوها و توانایی‌های خود نرسیده است. اما نکته لذت بخش ماجرا آنجا است که ادگار، برای رسیدن به پله‌های بالاتر و موفقیت چشمگیرتر، خودش را کش می‌دهد و به سمت پله‌های بالاتر گام برمی‌دارد. او به جای اینکه بلندپروازی‌های هنری خود را روی زمین نگه دارد، خودش را به سمت آن‌ها به پرواز در می‌آورد.

نقد فیلم Last Night in Soho, فیلم Last Night in Soho, فیلم شب گذشته در سوهو, نقد فیلم شب گذشته در سوهو
فیلم شب گذشته در سوهو

time Stephanie Zacharek

امتیاز 60 از 100

فیلم شب گذشته در سوهو در ابتدا کولاک می‌کند. صدای غرشش شما را متقاعد می‌کند، پای این فیلم نشسته و آن را تماشا کنید. اما رفته رفته از جذابیت فیلم کاسته می‌شود، به طوری که ایده اولیه و اصلی فیلم ادگار رایت، با شکست مواجه می‌شود و فیلم در بخش‌های پایانی عملا سقوط می‌کند.

Variety Guy Lodge

امتیاز 50 از 100

تلاش ادگار رایت، در فیلم دیشب در سوهو برای به تصویر کشیدن محله‌های کوچک و فراموش شده‌ی شهر لندن، کاملا مشهود است. این تصویرسازی نشان دهنده علاقه خیلی زیاد و خاص ادگار رایت به فیلم‌های درجه دو و تهاجم مردم انگلیس است. اما متاسفانه این ابزارهای استفاده شده در فیلم آنطور که باید و شاید در فیلم‌نامه قرار نگرفتند و باعث شدند در بطن خود به توصیف یک ماجرای ماوراءالطبیعی و غیرواقعی بپردازند.

و در پایان نوشتار واکنش منتقدان به فیلم دیشب در سوهو لازم است، به عنوان جمع‌بندی این نوشتار، بگوئیم، بعد از بررسی نقد فیلم Last Night in Soho به این نتیجه خواهید رسید که با امتیاز کلی 73 که این فیلم انگلیسی توانسته به خود اختصاص دهد، می‌توان آن را یک اثر بسیار جذاب و سرگرم کننده به حساب آورد.

در ادامه قصد داریم به معرفی عوامل فیلم دیشب در سوهو Last Night in Soho (2021) بپردازیم. برای اطلاع از آن، با ما تا انتهای این نوشتار جدید فیگار همراه باشید.

واکنش منتقدان به فیلم دیشب در سوهو, نقد فیلم دیشب در سوهو
واکنش منتقدان به فیلم دیشب در سوهو

عوامل فیلم Last Night in Soho (2021)

  • کارگردان: ادگار رایت
  • تهیه کننده: ادگار رایت، تیم بوان، اریک فلنر، نیرا پارک
  • نویسنده: ادگار رایت و کریستی ویلسون کایرنز
  • بازیگران: آنیا تیلور جوی، مت اسمیت، توماسین مک‌کنزی، دایانا ریگ، جسی می لی، ریتا توشینگهام، مایکل آجائو
  • کشور: انگلیس ؛ واکنش منتقدان به فیلم دیشب در سوهو
  • زبان: انگلیسی ؛ واکنش منتقدان به فیلم دیشب در سوهو

بیشتر بخوانید:

بسیار سپاسگزاریم که ما را تا انتهای نوشتار واکنش منتقدان به فیلم دیشب در سوهو Last Night in Soho (2021) همراهی کردید. امیدواریم که حق مطلب را به درستی ادا کرده باشیم. اگر در خصوص فیلم دیشب در سوهو نکته‌ای مد نظر دارید، حتما با ما در بخش کامنت‌های سایت فیگار به اشتراک بگذارید. به علاوه شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.ممنون که فیگار را انتخاب کرده‌اید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *