واکنش منتقدان به فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه ؛ افسانه ای از جهان مارول

در این نوشتار قصد داریم به واکنش منتقدان به فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه ، فیلمی از دنیای مارول بپردازیم، با فیگار همراه باشید.

فیلم سینمایی شانگ چی و افسانه ده حلقه که به نوعی جزو بهترین فیلم های ابر قهرمانی آمریکایی از دنیای سینمای مارول است، بیست و پنجمین فیلم از دنیای مارول محسوب می‌شود. این فیلم سینمایی مراحل فیلمبرداری خود را از آمریکا آغاز کرد و سپس به استرالیا رسید.

این فیلم سینمایی که بیانگر شخصیتی به نام شانگ چی است، در سال 2001 در ساخت قرار گرفت، اما بنا به دلایلی ادامه ساخت آن با مشکلاتی مواجه شد. این فیلم‌نامه، باز هم در سال 2018 مورد بازبینی قرار گرفت و با پیوستن دستین به کادر کارگردانی روند تولید از نو شروع شد. در ادامه با نوشتار واکنش منتقدان به فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه همراه فیگار بمانید.

واکنش منتقدان به فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه

افسانه ای از جهان مارول

بررسی فیلم افسانه شانگ چی , واکنش منتقدان به فیلم افسانه شانگ چی , نقد فیلم Shang Chi and the Legend of the Ten Rings
واکنش منتقدان به فیلم افسانه شانگ چی

شانگ چی و افسانه ده حلقه که نخستین بار در لس آنجلس روی پرده سینما رفت و به مخاطب نمایش داده شد، توانست با حضور پر رنگ خود در سینما‌های ایالات متحده فروش خوبی از گیشه‌ها داشته باشد، حتی پیشرفت این فیلم به حدی بود که توانست رکودی با فروش بیش از 127 میلیون دلار در گیشه‌ها داشته باشد.

این فیلم نظر‌ها و واکنش های مثبت و خوبی را از بینندگان دریافت کرد و حتی فراتر از آن، نقد‌های مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد. این فیلم سینمایی به واسطه طراحی حرکات، سکانس‌های اکشن و کاوش و بازنمایی فرهنگ آسیایی و نقش‌آفرینی لیو و لیانگ در فیلم مورد تحسین مخاطبان و منتقدان قرار گرفت.

فیلم سینمایی شانگ چی  وافسانه ده حلقه که جدیدترین اثر اکشن و علمی تخیلی و ماجراجویی و حتی کمدی و فانتزی شرکت والت دیزنی محسوب می‌شود، توانست توجه مخاطبان را به مبارزات شرقی جلب کند. به طوری که تا قبل از آن کمپانی‌های مختلف در ساخت صحنه‌های اکشن و همچنین نمایش فنون و مبارزات مختلف آسیایی موفق نبوده‌اند.


بیشتر بخوانید:


کارگردان این اثر سینمایی درباره‌ی شخصیت اصلی فیلم سینمایی شانگ چی و افسانه ده حلقه گفت:

مشکل اصلی شانگ چی در زندگی، شناخت ناکافی او  از خود واقعی‌اش است. او باید یاد بگیرد که چگونه بر اندام‌های مختلف بدنش تسلط پیدا کند. اگر نتواند همه چیز را به درستی ادراک کند، قادر نخواهد بود تمام استعدادهایش را به نمایش بگذارد.

شرکت والت دیزنی که با شناخت کامل از شرایط پیش روی جهان، آگاه است، برای مخاطبان و علاقه‌مندان به فیلم‌های دنیای مارول این امکان را فراهم کرده که به تماشای آنلاین فیلم‌های سینمایی مورد علاقه‌شان بپردازند. مخاطبان فیلم سینمایی شانگ چی و افسانه ده حلقه علاوه بر حضور در سینماهای مختلف می‌توانند از طریق پخش آنلاین نیز این فیلم سینمایی را تماشا کنند.

واکنش منتقدان به فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه حاوی نظرات مثبت و اثرگذاری بود، به طوری که این فیلم سینمایی توانست با خلق صحنه‌های زیبا و اکشن مورد تحسین منتقدان زیادی از سراسر دنیا قرار بگیرد.

از طرفی منتقدان زیادی از سایت راتن تومیتز که این فیلم سینمایی اکشن و تخیلی را تماشا کرده‌اند، علاوه بر نظرات متفاوت و مختلفشان امتیاز کلی 92 درصد را برای این اثر سینمایی از دنیای مارول ثبت کرده‌اند. شرکت والت دیزنی امکان پخش فیلم سینمایی را از سایت‌های مختلف داده است، در نتیجه منتقدان مختلفی نیز از سایت‌های گوناگون، این امکان را داشتند که نظرهای خود را ثبت کنند. در ادامه مروری بر داستان کلی فیلم سینمایی شانگ چی و افسانه ده حلقه می‌پردازیم.

داستان کلی این اثر که فیلم سینمایی شانگ چی و افسانه ده حلقه می‌باشد، ژانری اکشن و تخیلی از دنیای مارول بوده که بیان کننده داستان زندگی شخصیتی به نام شانگ چی است، شخصیتی که نوعی ابر قهرمان فیلم‌های مارول هم محسوب می‌شود.


بیشتر بخوانید:


داستان فیلم از این قرار است که شانگ چی ( شخصیت اصلی فیلم) باید با گذشته‌اش روبه‌رو شود، گذشته‌ای که فکر می‌کرد دیگر تمام شده و او آن را رها کرده است، او بعد از کشیده شدن به درون شبکه مرموز سازمانی به نام ده حلقه، باید با تمام اتفاقات و مشکلات گذشته‌اش مبارزه و مقابله کند. در ادامه واکنش منتقدان به فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه را بیان می‌کنیم با فیگار همراه باشید.

بررسی فیلم افسانه شانگ چی , واکنش منتقدان به فیلم افسانه شانگ چی , نقد فیلم Shang Chi and the Legend of the Ten Rings
واکنش منتقدان به فیلم افسانه شانگ چی

منتقدانی که در نوشتار واکنش منتقدان به فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه انتخاب کردیم تا بحشی از نظراتشان را با شما در میان بگذاریم به شرح زیر است:

  • نیک آلن از راجر ایبرت، امتیاز 88 از 100
  • فرانچسکا ریورا از آی‌جی‌ان، امتیاز 80 از 100
  • کیت اربلند از ایندی‌وایره، امتیاز 75 از 100
  • پیتر بردشاو از گاردین، امتیاز 60 از 100
  • پیتر دبروژ از ورایتی، امتیاز 60 از 100
  • پیتر تراورس از ای بی سی نیوز، امتیاز 89 از 100
  • انجی هان از هالیوود ریپورتر، امتیاز 70 از 100
  • اولیور جونز از آبزرور، امتیاز 63 از 100
  • مایا فیلیپس از نیویورک تایمز، امتیاز 30 از 100

نیک آلن از راجر ایبرت

امتیاز 88 از 100

در خصوص نقد فیلم شانگی چی ، که به کارگردانی دستین دنیل کرتون است، در نهایت به شیوه‌ی خودش در قالب جهان سینمایی مارول جای می‌گیرد، اما تجربه‌ی حسی، عاطفی عمیقی را شکل می‌دهد که سایر فیلم‌های ابرقهرمانی، دیگر آثار مارول و حتی فیلم‌های اکشن باید حتما از آن الگوبرداری کنند.

مجموع شخصیت‌های شانگ چی و افسانه ده حلقه قابل قبول هستند و مفهوم خانواده و دوستی و صمیمیت را بر جای می‌گذارند. اما نقطه ضعف فیلم این است که به اندازه‌ی کافی به شخصیت‌هایش نمی‌پردازد و آن‌ها با وجود کلی ساختاری که می‌سازند، به‌صورت شخصیتی و فردی، بیشتر نیاز دارند به آن ها پرداخته شود.

این فیلم یک نمونه‌ی آزمایشگاهی برای مارول و دیزنی است که در راستای سنجش میزان علاقه‌ی سینما دوستان علاقه‌مندان به دنیای مارول و اکشن غربی نسبت به قهرمانان آسیایی نیست، بلکه می‌تواند شروع کننده یک راه و مسیر تازه و نو باشد.

فرانچسکا ریورا از آی‌جی‌ان

امتیاز 80 از 100

افسانه ده حلقه مقدمه‌ای قابل اطمینان برای اولین ابرقهرمان آسیایی مارول محسوب می‌شود،‌ که بهترین صحنه‌های مبارزه بر اساس هنرهای رزمی و یکی از پیچیده‌ترین و حساس‌ترین شخصیت‌های منفی فیلم‌های ابرقهرمانی را در خود جای داده است.

جنبه‌های دیداری برخی از سرزمین‌های افسانه‌ای فیلم و نبود وجود افسانه‌های دیگر ممکن است کمی شما را نا امید کند، اما این کاستی‌های فیلم چندان چشمگیر نیستند، زیرا در این فیلم نقاط قوت بسیار زیادی وجود دارد. کارگردان به‌صورت ماهرانه‌ای جهان شخصی شانگ چی را با جهان بزرگ مارول پیوند می‌دهد کارگردان کاراکتر اصلی را، شخصیتی جذاب و صحنه‌های مبارزه‌ی دیدنی از شانگ چی بر جای می‌گذارد.

کیت اربلند از ایندی وایره

امتیاز 75 از 100

شانگ چی و افسانه ده حلقه بر اساس متر و معیارهای آشنای  دنیای مارول ساخته شده است، اما در دقایقی فرصت پیدا میکند که فیلم، خودش باشد. اثر جدید دستین دنیل کرتون در مقایسه با فیلم‌های ابرقهرمانی قبلی، بسیار متفاوت و حتی بهتر است. این فیلم مسیرهای زیادی برای ادامه دادن و ساخت نسخه‌های جدید برای دیگران و حتی خود، ایجاد می‌کند. این فیلم سینمایی مطابق اصول ابرقهرمانان مارول پیش می‌رود، اما با تمام این تفاسیر جادو و شخصیت‌های  مخصوص به خودش را دارد.

پیتر بردشاو از گاردین

امتیاز 60 از 100

به لطف بازی خوب سیمو لیو و آکوافینا با فیلمی سرگرم کننده مواجه هستیم که بر اساس فرمول‌های تکراری اثر‌های سینمایی این قبیل آثار ساخته شده است. بهتر بود جزئیات بیشتری از زندگی شخصیت‌ها به‌تصویر کشیده می‌شد اما مثلا یک گذری درباره‌ی مرگ مادر شانگ چی، از ما دریغ شده تا بیشتر با او در ادامه داستان همراه شویم، زیرا مرگ غم‌انگیزش آغازگر درام و احساسات این اثر است. فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه حالت و لحنی شبیه به فیلم‌های ثور دارد.

پیتر دبروژ از ورایتی

امتیاز 60 از 100

این اثر سینمایی مانند سایر فیلم‌های مستقل جهان سینمایی مارول که قهرمان جدید و تنهایی دارند، شانگ چی و افسانه ده حلقه هم آغاز و شروع خوبی دارد و در نیمه‌ی ابتدایی قهرمان خود را به‌عنوان یک شخصیت جذاب و خواستنی به تماشاگرانش معرفی می‌کند. اما با پیدا شدن المان‌های ماورایی و فراطبیعی ناهنجار در داستان، باعث می‌شود فیلم از لحاظ کیفی کمی افت می‌کند.

مارول در این فیلم از محبوبیت خود برای حمایت از آسیایی‌ها استفاده می‌کند. این کمپانی بارها حمایت خود از اقلیت‌ها و رنگین‌پوستان را نشان داده و گل سرسبد آن‌ها هم فیلم موفق «پلنگ سیاه» می‌باشد.

پیتر تراورس از ای بی سی نیوز

امتیاز 89 از 100

چه می‌شد اگر هدف اوج خودنمایی این فیلم سینمایی، نمایش درخشندگی و خیره‌کنندگی‌اش بود، نه عمق ماجرا؟ سیمو لیو که یکی از بدلکاران سابق در حیطه فیلم‌های اکشن است، به‌عنوان اولین قهرمان آسیایی وارد تاریخ مارول شد. او شعر اکشن خود را به حرکت درآورد و در اولین فیلم سینمایی خود به‌صورت حماسی نیز ظاهر شد. همین اتفاق هم منجر به این شد که این فیلم پاییزی، در بالاترین نقطه سرگرم‌کنندگی خود باشد.

انجی هان از هالیوود ریپورتر

امتیاز 70 از 100

با اینکه عناصر متفاوت این فیلم سینمایی آنطور که باید و شاید در کنار هم قرار نمی‌گیرند، اما در مجموع می‌توان گفت که این عناصر یک اثر ابرقهرمانی تازه و جذاب را در دنیای مارول به وجود می‌آورند، آنقدر جذاب که ارزش تماشا کردن آن را می‌تواند داشته باشد.

اولیور جونز از آبزرور

امتیاز 63 از 100

آخرین اثر سینمایی مارول هم مانند سایر محصولات این شرکت ( والت دیزنی)، سالم و ایمن به نظر می‌رسد. حتی با وجود بازیگران فوق‌العاده و کارگردان بااستعداد آن یعنی دستین دنیل کرتون.

مایا فیلیپس از نیویورک تایمز

امتیاز 30 از 100

این فیلم از نشانه‌های سطحی و ظاهری فرهنگ آسیایی و همچنین فیلمسازی برای مخاطبانش استفاده می‌کند. بدون اینکه هیچ چیز منحصر‌ بفردی را به این نسخه از دنیای مارول از این سمت وارد کند.

عوامل فیلم سینمایی Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings

بررسی فیلم افسانه شانگ چی , واکنش منتقدان به فیلم افسانه شانگ چی , نقد فیلم Shang Chi and the Legend of the Ten Rings
واکنش منتقدان به فیلم افسانه شانگ چی

مشخصات ؛ واکنش منتقدان به فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه

  • کارگردان: دستین دنیل کرتون
  • نویسنده: دیوید کالاهام، دستین دنیل کرتون، اندرو لاهام
  • تهیه کننده: کوین فایگی، جاناتان شوارتز
  • بازیگران: سیمو لیمو، آکوافینا، منگر ژانگ، فالا چن، میشل یئو
  • موسیقی: جوئل پی وست
  • فیلم‌بردار: بیل پوپ ؛ واکنش منتقدان به فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه
  • تدوین‌گر: نت سندرز، الیزابت رونالدسدوتیر، هری یون
  • شرکت تولید کننده: مارول استودیوز
  • کشور: آمریکا ؛ واکنش منتقدان به فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه
  • زبان: انگلیسی ؛ واکنش منتقدان به فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه
  • مدت زمان: 132 دقیقه

بیشتر بخوانید:

بسیار سپاسگزاریم که ما را تا انتهای نوشتار واکنش منتقدان به فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه همراهی کردید. امیدواریم که حق مطلب ادا شده باشد. و اگر در خصوص فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه نکته‌ای داشتید، حتما ما را در بخش کامنت‌های سایت فیگار با نظرات خود با خبر کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *