نقد فصل 4 سریال آموزش (S. Education) ؛ پایانی شایسته برای یکی از بهترین سریال های نتفلیکس

در مطلب جدید فیگار، نقد فصل 4 سریال آموزش جنسی (S. Education) نوشته شده تا شما همراهان عزیز با آگاهی بالاتری به تماشای این سریال بنشینید.

بگذارید فصل 4 آموزش جنسی و نقد تیم تحریریه‌ی فیگار به آن، کمی تند، هرچند مثبت باشد. آموزش جنسی در فصل 4 با رویکرد جسورانه خود به طیف گسترده‌ای از مسائل اجتماعی و جنسی می‌پردازد.

محیط جدید کالج به این سریال در فصل چهارم اجازه می‌دهد تا مشکلاتی که در شخصیت‌پردازی فصل‌های قبل وجود داشت را برطرف کند.

شخصیت‌های فصل 4 آموزش جنسی سختی‌ها و آسیب‌های روحی را تجربه می‌کنند، اما در حمایت و پذیرش دیگران آرامش می‌یابند و قدرت مهربانی و اجتماع را به تصویر می‌کشند. با توجه به این توضیحات با ما بمانید تا به بررسی دقیق فصل جدید سریال آموزش جنسی بپردازیم.

نقد فصل 4 سریال آموزش جنسی (S. Education)

نقد فصل 4 سریال آموزش جنسی (S. Education)

  • ژانر: کمدی، درام
  • سازنده: لاری نان
  • بازیگران: ایسا باترفیلد، جیلین اندرسون، شوتی گتوا
  • آهنگساز: اولی جولیان
  • محصول:‌ انگلیس
  • زبان: انگلیسی
  • پخش: پلتفرم اینترنتی نتفلیکس
  • تعداد فصل: 3 فصل

سریال آموزش جنسی، که به نظر یکی از بهترین سریال های نتفلیکس است، این فرصت را پیدا کرد که به شکلی پایان یابد که لایقش است. با بررسی کامل فصل 4، متوجه می‌شویم که نویسندگان به دنبال استفاده حداکثری از این فرصت بودند که هرکاری بکنند تا سریال به بهترین شکلش پایان یابد.

از نظر داستان سرایی بی شباهت به فصل‌های قبلی نیست، و با وجود اینکه خیلی چیزها به خوبی جمع‌بندی شده‌اند، نیازی شدید به نتیجه‌گیری روایی در هر قسمت از فصل 4 وجود ندارد.

زندگی برای این شخصیت‌ها فراتر از زمان با آنها ادامه خواهد داشت. اما یک حس مراقبه در مورد پیام و مأموریت سریال وجود دارد، گویی می‌خواهد با قاطعیت بیشتری معنای پشت مفاهیمی که در طول سریال مطرح کرده را بیان کند. درواقع ساختار روایی این فصل برخی از تلخ‌ترین لحظات این درام را فرم می‌دهد و ارزش این سریال را به عنوان بیانی قانع کننده از حضور یک جامعه به عنوان یک اخلاق تأیید می‌کند.

در این فصل با بررسی داستان سریال و نحوه درهم تنیدگی آن متوجه جدی بودن مسئله‌ی تیم تولید می‌شویم. مهم تر، ایده‌های اجرا شده در کل اپیزودهای فصل 4 هستند. این سریال همیشه رویکردی جسورانه برای مقابله با مسائل اجتماعی خود داشته و فصل 4 آموزش جنسی این موضوع را به شکل کامل و جدیی پیش می‌برد.

هویت – نقد فصل چهارم Sex Education

در این میان می‌توان به مفاهیمی چون ترنس، ناتوانی، افسردگی، نارسایی جنسیتی، مذهب، اختلال نعوظ، آسیب‌های دوران کودکی و موارد دیگر اشاره کرد. مانند فصل‌های قبل، گفت‌وگوی صریح (اغلب به زبان درمانی) می‌تواند در مواقعی، برای بیننده به شدت آموزنده باشد.

تمایل به تمرکز بر علل اجتماعی تمامی موضوعات موجود در این سریال، بیش از مسائل حاشیه‌ای، دیدن این سریال را بر هر کسی واجب می‌کند. تاکید این سریال بر مثبت بودنِ هر نوع آموزشی، می‌تواند نکته‌ی جالبی را به انسان‌های عصر تکنولوژی بیاموزد. تمرکز خاص سریال به گوش دادن و همدلی، حتی اگر غرور ما را زیر سوال ببرد، می‌تواند برای کاهش درد زندگی کافی باشد. رابطه جنسی، با پیچیدگی‌ها و تابوهای بسیار متنوعش، راه مناسبی برای سریال آموزش جنسی جهت دسترسی به این ایده است، اما تنها موضع مطرح شده این سریال نیست.

توانایی پذیرش و مهربانی برای التیام زخم‌ها، شاید مهم‌تر از هرچیزی در فصل 4 بولد شده است.

اما مهربانی نوشدارو نیست – مشکلات شما فقط زمانی از بین نمی‌روند که کسی احساسات شما را درک کند. یکی از ستودنی‌ترین جنبه‌های فصل چهارم آموزش جنسی، تصدیق آن است که برخی از چیزها را نمی‌توان اصلاح کرد، فقط با آنها باید مقابله کرد.

دانلود قسمت 1 تا 8 فصل 4 سریال کمدی آموزش جنسی (S.e.x Education) + زمان پخش

ایمی لو وود (Aimee Lou wood) ؛ زندگی‌نامه و نقد سریال آموزش جنسی

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد فصل 4 سریال آموزش جنسی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


One thought on “نقد فصل 4 سریال آموزش (S. Education) ؛ پایانی شایسته برای یکی از بهترین سریال های نتفلیکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *