نقد فیلم Nightbooks (کتاب های شبانه 2021) ؛‌ وحشت برای کمک به کودکان

وقتی به وحشت فکر می‌کنیم، به فیلم‌هایی از درجه R بیشتر توجه می‌کنیم. اما این فیلم به طرز دیگری در جریان است. با نوشتار نقد فیلم Nightbooks با فیگار باشید.

خیلی از کارگردانان مطرح فیلم های ترسناک با استایل های PG-13 که به لحاظ خودشان پر از ترس است فیلم های خود را به جریان می‌اندازند. یکی از این کارگردانان جیمز وان که اخیرا فیلم بدخیم او اکران شده، که به شدت از فضای سال 2000 از این استایل الهام گرفته است.

هیچکدام از آنها واقعاً مناسب بچه ها نیستند. با این وجود، وحشت کودکان (و وحشت در همه سنین) برای کمک به کودکان در پردازش جهان اطراف آنها بسیار حیاتی است. آنها مانند بزرگسالان می‌ترسند، مرگ را مانند بزرگسالان می‌بینند و مانند بزرگسالان، این ژانر می‌تواند راهی برای ارتباط ترس آنها باشد. این زیبایی جدیدترین فیلم ترسناک اصلی نتفلیکس با نام  Nightbooks است.

نقد فیلم Nightbooks (کتاب های شبانه 2021)

وحشت برای کمک به کودکان

نقد فیلم Nightbooks, نقد فیلم کتاب های شبانه, بررسی فیلم کتاب های شبانه, بررسی فیلم Nightbooks
نقد فیلم Nightbooks, نقد فیلم کتاب های شبانه, بررسی فیلم کتاب های شبانه, بررسی فیلم Nightbooks

ساتختار روایی – پسری که وسواس داستان های ترسناک دارد

Nightbooks به کارگردانی دیوید یارووسکی، توسط Mikki Daughtry و Tobias Iaconis بر اساس کتابی به همین نام توسط J.A نوشته شده است. به عنوان یک فیلم، این فیلم ارتباطاتی را که کودکان باید با ترسیدن روی آن تمرکز کنند، بر روی الکس (وینسلو فگلی)، پسری که وسواس داستان های ترسناک دارد، در بر می گیرد.

وقتی الکس ظاهراً بخاطر عشقش به وحشت محروم می‌شود، پوسترهایش را پاره می‌کند، مجلات Fangoria خود را دور می اندازد و کتاب داستان‌های ترسناک خود (به نام کتاب های شبانه ) را به زیرزمین آپارتمانش می‌برد تا آن را بسوزاند. اما به جای دور انداختن داستان‌هایش، خود را در یک اتاق آپارتمانی با کودکان گمشده و یک تکه پای کدو می‌بیند.

این آپارتمان آنطور که به نظر می‌رسد نیست. در عوض، الکس خود را در دام یک جادوگر شیطانی به نام ناتاچا (کریستن ریتر) می‌بیند. او فقط کسانی را نگه می دارد که میتوانند برای او مفید باشند، و برای الکس، این بدان معناست که هر شب برای زنده ماندن یک داستان ترسناک برای جادوگر تعریف کند.

این شهر آزاد کوچک که در فیلم هزار و یک شب مثالش را دیده بودیم، مورد آزمایش متفاوتی قرار می‌گیرد و خود را درگیر داستان هایی می‌کند که در رابطه با ترس کودکان است. داستان ها نمایشی از داستان‌های صحنه ای با روایت الکس به خود می‌گیرند. اما ساختار روایی فیلم کتاب های شبانه در مورد یک قصه گو و نحوه استفاده او از وحشت برای خلاقیت خود است.

بیشتر بخوانید:

همه نیاز به یک داستان و یک ساختار روایی خوب دارند، حتی جادوگران. داستان به ما امید می‌دهد و امکانات را در زمان های تاریک وجودی به ما یادآوری می‌کند. اما موجودات سرزمین های تاریک از روایت‌های دل انگیز و افسرده کننده تغذیه می‌کنند. روایت‌هایی بدون پایان خوش.

وحشت فانتزی و تاریک Netflix ، Nightbooks، داستان یک قصه گو نوجوان در اسارت جادوگر را شرح می‌دهد. هر شب، او مجبور می‌شود برای زنده ماندن داستان ترسناکی را روایت کند. و جادوگر از یک درام مسحور کننده چه می‌برد؟ با دیدن این فیلم جواب این پرسش با پرسشی ترسناک‌تر داده می‌شود.

خلاصه داستان

نقد فیلم Nightbooks, نقد فیلم کتاب های شبانه, بررسی فیلم کتاب های شبانه, بررسی فیلم Nightbooks
نقد فیلم Nightbooks, نقد فیلم کتاب های شبانه, بررسی فیلم کتاب های شبانه, بررسی فیلم Nightbooks

الکس موشر (وینسلو فگلی)، پسر جوانی از بروکلین، نیویورک، دارای استعداد هنری برای نوشتن داستان های ترسناک افسونگر است. با این حال، همکلاسی هایش او را مسخره می‌کنند و از او به عنوان “Creepshow” یاد می‌کنند. وقتی هیچ یک از دوستانش در جشن تولدش حاضر نمی‌شوند، الکس تنهایی و دل شکسته تصمیم می‌گیرد کتاب های شبانه اش را بسوزاند (کتابهایی پر از داستان های ترسناک نوشته الکس).

الکس سوار آسانسور می‌شود تا به طبقه پایین برسد. با این حال، آسانسور به طرز مرموزی در طبقه ای عجیب متوقف می‌شود که الکس یک آپارتمان وهم آور، با نام 4B را پیدا می‌کند. یک تلویزیون فیلم ترسناک مورد علاقه الکس، “پسران گمشده” را به نمایش گذاشته است و یک تکه پای کدو تنبل او را در داخل آپارتمان فریب می‌دهد. اما به محض ورود او، آپارتمان داستان نویس نوجوان را به دام می‌اندازد.

لحظاتی بعد، جادوگر، ناتاچا (کریستن ریتر)، الکس را اسیر خود می‌کند و به او دستور می‌دهد هر شب یک داستان ترسناک جدید برای او بنویسد. با این حال، ناتاچا داستان نویس را تهدید می‌کند و می‌گوید اگر شایعات به اندازه کافی خوب یا ترسناک نباشند، این آخرین کاری است که او انجام خواهد داد. الکس که از هشدار وحشت زده است، تصمیم می‌گیرد داستاهای کتاب های شب خود را روایت کند.

بیشتر بخوانید:

در آپارتمان جادویی جادوگران، الکس با بچه گیر افتاده دیگری به نام یازمین (لیدیا جویت) آشنا می‌شود. او به الکس کمک می‌کند تا به سرعت به آپارتمان و زندگی روزمره آن عادت کند تا بتواند بر وظیفه ای که برای آن اسیر شده بود تمرکز کند. در ادامه نوشتار نقد فیلم Nightbooks جهت اسپویل نشدن داستان و ساختار روایی فیلم باقی داستان را به خود شما در حین دیدن فیلم کتاب های شبانه واژذار می‌کنیم.

تحلیل تکنیکی – نگاهی عالی به ترکیب آثار جلوه های ویژه

نقد فیلم Nightbooks, نقد فیلم کتاب های شبانه, بررسی فیلم کتاب های شبانه, بررسی فیلم Nightbooks
نقد فیلم Nightbooks, نقد فیلم کتاب های شبانه, بررسی فیلم کتاب های شبانه, بررسی فیلم Nightbooks

علاوه بر این، Nightbooks نگاهی عالی به ترکیب آثار جلوه های کاربردی و دیجیتال است. شگفت انگیزی با مقیاس آپارتمان، جادو در کتابخانه و نحوه تغییر دیوارها ارائه به نسبت خوبی را دراماتیک می‌کند. یک هوس عجیب و غریب در کارهای کوچک ناتاچا وجود دارد. طراحی صحنه به عنوان نمایشی فوق العاده از یک افسانه تاریک خودنمایی می‌کند.

در حالی که برخی از مسائل مربوط به ساختار روایت به طراحی صحنه و جلوه های ویژه فیلم کتاب های شبانه ضربه می‌زند، Nightbooks دریچه ای عجیب و غریب به قدرت وحشت است.

بیشتر بخوانید:

این فیلم یک فیلم منحصر به فردی است که شخصیت‌های موجود در آن را متزلزل نشان می‌دهد و بازی ریتر در نقش ناتاچا یکی از مهم ترین بازی‌ها با تکنیک بیان و فیزیک متناسب با کتاب های جادوگران است. اگر عاشق وحشت هستید، بچه هایی دارید که عاشق وحشت هستند یا فقط می‌خواهند چیز فوق العاده و متفاوتی در این دنیای پر از تنش ببینند، Nightbooks برای شما مناسب است.

تحلیل فلسفی و روانشناختی – پذیرش شخصیت با مفهوم ترس

نقد فیلم Nightbooks, نقد فیلم کتاب های شبانه, بررسی فیلم کتاب های شبانه, بررسی فیلم Nightbooks
نقد فیلم Nightbooks, نقد فیلم کتاب های شبانه, بررسی فیلم کتاب های شبانه, بررسی فیلم Nightbooks

در حالی که جادوگر ترسناک است، او برای کمک به الکس در پذیرش شخصیت خود مهم است. وقتی او توضیح می‌دهد، “من فقط می‌خواهم مثل بقیه باشم”، وقتی از او درباره این که چرا او از عشق به داستان های ترسناک فرار می‌کند، پرسیده می‌شود، همه چیز شکل روانشناختی به خود می‌گیرد.

این مسئله مطمئناً به کودکان کمک میکند تا علاقه خود را به داستان های ترسناک نشان دهند. اما یک ساعت عالی برای طرفداران ترسناک بزرگسالان است. همه ما کمی الکس در خود داشتیم. ترس از ابراز عشق ما به چیزهای تاریک در فضاهای عمومی همیشه همراه ما بوده و هست. فیلم Nightbooks به ما اجازه می‌دهد که به گذشته و زیست قبلی خود نگاه کنیم.

به غیر از نمایش قصه گویی الکس، ما این شانس را داریم که با یاسمین (لیدیا جویت) نیز ملاقات کنیم. یکی دیگر از زندانیان ناتاچا. او خسته شده و متقاعد شده است که فرار بی فایده است. اما هنگامی که او دوستی خود را با الکس آغاز می‌کند، این دو شروع به یادگیری چیزهایی در مورد خود و انعطاف پذیری خود می‌کنند.

مشخصات فیلم

  • کارگردان: دیوید یارووسکی
  • نویسنده: توبیاس ایکون
  • بازیگران: وینسلو فگلی، جس براون، ماتیو بوراسا و لیدیا جویت

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد فیلم Nightbooks سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *