بهترین فیلم های علمی تخیلی جهان ؛ 31 عنوان از بهترین فیلم های تخیلی تاریخ سینما

اگر از علاقه‌مندان به ژانر علمی تخیلی هستید، در نوشتار جدید همراه ما باشید. فهرستی از جدیدترین و بهترین فیلم های علمی تخیلی برای شما تهیه شده است.

فیلم‌های علمی تخیلی، طرفداران بسیار زیادی دارند و همین امر، باعث شده در طول این سال‌ها، کارگردانان و فیلم‌سازان مطرح جهان، به ساخت فیلم های ساینس فیکشن، بپردازند. جان گرفتن دنیای سینما در تجارت به عنوان یک صنعت در سال 2022، دل فیلمسازان سینما را به ساخت فیلم‌های بیشتر قرص کرده است. اما میان بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023 چند فیلم شاخص وجود دارد که دلمان نیامد مقاله‌ای با این عوان برای شناختن بهترین فیلم های علمی تخیلی جدید تهیه نکنیم. اگر بخواهیم یک فیلم علمی تخیلی 2023 نام ببریم می‌توان به The Flash اشاره کرد.

شاید لازم باشد بدانید که کشور ترکیه هم فیلم های علمی تخیلی بسیار زیادی را ساخته که شما همراهان عزیز می‌توانید با مراجعه به مقاله‌ی بهترین فیلم‌ها و سریال‌های علمی تخیلی ترکی از وجود این فیلم‌ها و سریال‌ها آگاه شوید. فیلم های علمی تخیلی مورد انتظار شما کدام عناوین خواهند بود؟

بهترین فیلم های علمی تخیلی

در ادامه توجه شما همراهان عزیز سایت فیگار را جلب می‌کنیم به فهرستی از بهترین فیلم های تخیلی؛ شما با نگاهی کلی به این لیست می‌توانید بهترین فیلم تخیلی خود را انتخاب کنید:

بهترین فیلم های علمی تخیلی
جدیدترین فیلم های علمی تخیلی

فیلم‌های علمی تخیلی، در کشور کره هم بسیار طرفدار دارد. اگر علاقه‌مند به دیدن بهترین فیلم های علمی تخیلی کره ای می‌توانید با مراجعه به این مقاله اطلاعات خود ار از محبوبترین فیلم ها علمی کره ای بالا ببرید. فیلم های علمی تخیلی نوعی فیلم هستند که به بینندگان تجربه جدیدی از درام ارائه می‌دهد و شما می‌توانید با مشاهده آنها به موضوعات جدیدی دست پیدا کنید. این فیلم‌ها، ذهن مخاطب را با موضوعات ماورا طبیعی، غیرعادی و تخیلی آشنا می‌کند که شاید واقعیت نداشته باشند. در ادامه توجه شما را به بهترین فیلم های علمی تخیلی جلب خواهیم کرد.

X: The End Time

بهترین فیلم های علمی تخیلی
بهترین فیلم های علمی تخیلی

فیلم زمان پایان می‌تواند بهترین فیلم علمی تخیلی از نظر تیم تحریریه‌ی فیگار محسوب می‌شود. این فیلم، به نویسندگی و کارگردانی Sean GK قرار است، در تاریخ July 22, 2022 اکران شود. در این اثر، بازیگرانی چون Kristanna Loken, Costas Mandylor, Jessica Morris  ایفای نقش کرده‌اند.

داستان این فیلم، براساس کشف یک متخصص طالع بینی، شکل گرفته است. لو دیوت، متوجه تغییرات عجیب و غریبی در آسمان می‌شود. انفجارهای پی‌درپی، در سطح خورشید و دیگر اجرام آسمانی که رخ می‌دهند، او را نگران کرده است.

شخصیت اصلی داستان، می‌خواهد این خبر را، به گوش همه برساند، اما حتی نزدیکان لو نیز، او را باور ندارند و فکر می‌کنند دچار توهم شده است. اما لو، دست از تلاش برنمی‌دارد. او سرانجام، موفق می‌شود که پناه‌گاهی را برای روز واقعه، آماده کند.

الکسیس، دوستان و نزدیکان وی، که جایی برای پناه گرفتن نداشتند، از پناه‌ بردن به مکان امن لو، بسیار خوشحال شدند. در این بین، تخمین زده شد، که 80 درصد از جمعیت جهان، ناگهان در یک روز، ناپدید شدند.

انسان‌های باقی مانده، در تلاش هستند که قهرمانی را برای خود انتخاب کرده و به همه معرفی کنند. در این میان، الکسیس با سال‌ها آموزش، توسط پدرش، تصمیم دارد امید را به بازماندگان این واقعه، برگرداند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های روانشناختی علمی تخیلی

Escape from Spiderhead

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022
بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022

این فیلم به کارگردانی Joseph Kosinski در ژانر علمی تخیلی ساخته شده است. در این فیلم ستارگانی چون Chris Hemsworth, Miles Teller, Jurnee Smollett, Mark Paguio, Tess Haubrich حضور دارند.

داستان این اثر، براساس دو جوان شکل گرفته است. این دو نفر، محکوم می‌شوند در مکانی، با گذشته خود روبه‌رو شوند و در این بین بر روی زندانیان، داروهای تغییر احساسات، آزمایش می‌کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین شخصیت‌های زن در فیلم های علمی تخیلی

Distant

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022
بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022

داستان این فیلم علمی تخیلی جدید به این شکل است که یک شخص به طور کاملاً تصادفی، روی یک سیاره بیگانه فرود می‌آید. این فرد که یک معدنچی است، باید تلاش کند تا به هر طریقی زنده بماند.

وی در این مسیر، با چالش‌های زیادی ازجمله خشکی زمین، کمبود اکسیژن و موجودات عجیب‌وغریب روبرو می‌شود. این فیلم جذابیت‌های بسیاری دارد که موجب شده است قبل از اکران خود، افراد زیادی را به خود جذب کرده باشد. این فیلم جدیدترین فیلم علمی تخیلی سال 2022 است که به نظر می‌رسد سر و صدای عجیبی بکند.

The Tomorrow War (جنگ فردا)

بهترین فیلم های علمی تخیلی ۲۰۲۱ , فیلم های علمی تخیلی ۲۰۲۱ , فیلم های علمی تخیلی , جنگ فردا , the tomorrow war

مردی برای جنگ در آینده دعوت می‌شود که سرنوشت بشریت به توانایی او برای مقابله با گذشته اش متکی است. جنگ فردا ممکن است احساس استقلال در روز شما را ایجاد کند؛ زیرا ما شاهد سربازانی هستیم که علیه بیگانگان می‌جنگند. برای مطالعه بیشتر می‌توانید به صفحه نقد فیلم The Tomorrow War مراجعه کنید. از بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021 همین فیلم است.

Flashback (فلش بک)

فیلم علمی تخیلی ۲۰۲۱ , فیلم علمی تخیلی , بهترین فیلم های 2021 علمی تخیلی , فیلم های 2021 علمی تخیلی
فیلم علمی تخیلی 2021

در این فیلم فردریک در پی وقوع حوادثی، زندگی خسته‌کننده و تکراری‌اش متحول شده و مجبور می‌شود با مشکلات گذشته و حالش مقابله کند. برای مطالعه بیشتر می‌توانید به صفحه نقد فیلم Flashback مراجعه کنید.

بی نهایت (Infinite)

بهترین فیلم های علمی تخیلی ۲۰۲۱ , فیلم های علمی تخیلی ۲۰۲۱ , فیلم های علمی تخیلی , بی نهایت ,

فیلم بی نهایت یکی از بهترین فیلم های تخیلی و اکشن ساخته شده است. داستان مردی به نام ایوان که توهماتی را می‌بیند. تحمل این توهمات بر او دشوار شده است. ایوان دز گذشته عضو انجمن بی نهایت بوده است. این انجمن در تلاش برای تناسخ انسان های مختلف است. به نظر می‌آید که توهمات ایوان در واقع چشم‌اندازی از زندگی گذشته او است. به دلیل عضویت در انجمن بی نهایت و تبدیل به دیگری شدن، او توهماتی از زندگی‌هایی که در گذشته کرده است را می‌بیند. و امروز قبول می‌کند تا به گروهی برای نجات مردم کمک کند. برای مطالعه بیشتر می‌توانید به صفحه نقد فیلم بی نهایت مراجعه کنید.

فیلم Oxygen (اکسیژن)

فیلم علمی تخیلی ۲۰۲۱ , فیلم علمی تخیلی , بهترین فیلم های 2021 علمی تخیلی , فیلم های 2021 علمی تخیلی
فیلم علمی تخیلی 2021

پرداخت به مسئله­ ی مرگ از منظر تکنولوژی، در کنار هیجانی که مخاطب را به صندلی میخکوب می­‌کند و نیز نقش آفرینی استادانه­ ی ملانی لارنت، این اثر را به اوج جذابیت خود رسانده و رنگی متفاوت از سایر آثار نتفلیکس با موضوعات مشابه به آن بخشیده است. برای مطالعه بیشتر می‌توانید به صفحه نقد فیلم اکسیژن (Oxygen) مراجعه کنید.

The Flash

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022
بهترین فیلم های علمی تخیلی

ما در این فیلم، مشاهده می‌کنیم که بری (Barry) تصمیم می‌گیرد که برای نجات جان مادر خود، در زمان سفر کرده و جلوی مرگ او را بگیرد.

باوجوداینکه او موفق می‌شود در زمان سفر کند، اما دچار مشکلاتی می‌شود که خلاص شدن از آن بسیار سخت است. یکی از مهم‌ترین مشکلات، تغییر اثر پروانه‌ای یا هرج‌ومرج در زمان آینده است که موجب بروز اتفاقات عجیبی می‌شود.

بیشتر بخوانید: نقد فیلم فلش

Avatar 2

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022
پوستر فیلم آواتار از جدیدترین فیلم های علمی تخیلی

در سال 2009 محصولی به نام آواتار ساخته و اکران شد. این محصول که یکی از جذاب‌ترین فیلم علمی تخیلی به شمار می‌رود؛ ادامه‌ای بر داستان سری قبل است.

در این فیلم جذاب و دیدنی، بازیگران با استعداد و توانایی چون Kate Winslet, Michelle Yeoh, Zoe Saldana, Vin Diesel, Stephen Lang ایفای نقش کرده‌اند. به نظر برخی منتقدین این فیلم یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی ضدنژادپرستی است که باید قبل از مرگ آن را ببینید.

بیشتر بخوانید:

بررسی علمی و معرفی بهترین فیلم ها درباره یوفو

بهترین فیلم های ترسناک درباره بیگانگان

Pan’s Labyrinth

بهترین فیلم های ترسناک علمی تخیلی
بهترین فیلم های علمی تخیلی در ژانر ترسناک

داستان فیلم در دوران جنگ، در سال 1944 در اسپانیا رخ می‌دهد و درباره‌ی دختر بچه‌ای است که در اثر یک اتفاق، وارد یک دنیای خیالی و فانتزی عجیب و غریب و مرموز می‌شود.

آثار آقای دل تورو، همیشه در سبک و سیاق متفاوت و جذابی بوده‌اند، آن‌ها نه ترسناک هستند و نه بسیار فانتزی. آن‌ها دنیایی جدید خلق می‌کنند که مملو از استعاره، موجودات عجیب و غریب، و خشونت‌های رؤیایی باشد.

او جزو معدود کارگردان‌هایی است که رنگ‌بندی و تئوری رنگ، برایش از اهمیت بالایی برخوردار است. برخی از طرفداران فیلم تخیلی این فیلم را یک فیلم ترسناک علمی تخیلی می‌دانند. این فیلم جزو فیلم های تخیلی فانتزی محبوببی است که کمتر کسی پیدا می‌شود ندیده باشد.

The Matrix

بهترین فیلم های اکشن و تخیلی
The Matrix یکی از بهترین فیلم های تخیلی اکشن

مجموعه فیلم‌های ماتریکس را بی هیچ شک و شبه‌ای می‌توان جزء بهترین فیلم های اکشن علمی تخیلی دانست.

داستان فیلم‌های ماتریکس در فضایی روایت می‌شود که خلق هوش مصنوعی توسط انسان سبب شکل‌گیری ماشین‌هایی خودمختار و آگاه شده و بشر را درون یک واقعیت مجازی به نام ماتریکس زندانی کرده‌اند. هر از چند گاهی یک نفر از این ماتریکس فرار می‌کند و توسط هوش مصنوعی تحت تعقیب قرار می‌گیرد. ماتریکس یکی از فرنچایزهای محبوب جهان است که طرفداران بسیاری دارد. چهارمین فیلم ماتریکس به تازگی اکران شده که البته همچون قسمت‌های قبل مورد استقبال بینندگان و منتقدان قرار نگرفته است.

بیشتر بخوانید: نقد فیلم ماتریکس 4

The Thing (1982)

بهترین فیلم های ترسناک علمی تخیلی
بهترین فیلم های علمی تخیلی ترسناک

کارکنان پایگاه تحقیقاتی آمریکایی در قطب جنوب، با گونه ای موجود فضایی روبرو می‌شوند که در واقع مانند انگل بدن موجودات زنده دیگر را آلوده می‌کند و در آن پنهان می‌شود و زمانی که لو می‌رود، کالبد جسمانی قربانیان خود را به گونه ای ترسناک و خونخوار تغییر شکل می‌دهد. اکنون کارکنان پایگاه برای پاکسازی و یافتن اینکه چه کسی آلوده‌است، درگیر چالش‌های مرموز و غیرمنتظره‌ای می‌شوند. این فیلم شاید جزو بهترین فیلم های ترسناک علمی تخیلی به حساب بیاید که باید قبل از مرگ آن را ببینید.

Interstellar

محبوب ترین فیلم های علمی تخیلی
Interstellar از محبوب ترین فیلم های علمی تخیلی

میان‌ستاره‌ای یا در میان ستارگان فیلمی علمی-تخیلی و حماسی به کارگردانی کریستوفر نولان است که در ۲۰۱۴ اکران شد. فیلم‌نامهٔ این فیلم را نولان به همراه برادرش جاناتان نوشته‌است. فیزیکدان نظری، کیپ تورن یکی از تهیه‌کنندگان اجرایی و مشاور علمی فیلم است.

از بازیگران معروف این فیلم متیو مک‌کانهی، ان هتوی، جسیکا چستین، بیل اروین، الن برستین، مت دیمون، و مایکل کین هستند. ماجرای این فیلم در یک فضای ویران‌شهر جریان دارد که بشریت در تلاش است تا زنده بماند. داستان آن دربارهٔ فضانوردانی است که از طریق کرم‌چاله‌ای در نزدیکی زحل به کهکشان دیگری سفر می‌کنند تا سیارهٔ قابل سکونتی بیابند.

A.I. Artificial Intelligence

محبوب ترین فیلم های علمی تخیلی
محبوب ترین فیلم های علمی تخیلی

ای. آی. هوش مصنوعی فیلمی سینمایی آمریکایی در ژانر علمی تخیلی به نویسندگی و کارگردانی استیون اسپیلبرگ است که در سال ۲۰۰۱ میلادی بر پردهٔ سینماها رفت. تصمیم برای ساخت فیلمی بدین مضمون، آخرین پروژهٔ استنلی کوبریک، کارگردان مطرح سینما قبل از وفات بود که وی کارگردانی این پروژه را از آنجایی که معتقد بود موضوع آن به افکار و فلسفهٔ کارگردانیِ اسپیلبرگ نزدیک‌تر است، به وی پیشنهاد کرده بود و به علت مرگ کوبریک قبل از شروع فیلمبرداری، اسپیلبرگ خود را وقف اتمام این پروژه نمود.

Inception

محبوب ترین فیلم های علمی تخیلی
پوستر فیلم Inception یکی از محبوب ترین فیلم های علمی تخیلی

سرآغاز (در ایران با نام تلقین نیز شناخته می‌شود) یکی از بهترین فیلم های تخیلی و اکشن به نویسندگی و کارگردانی کریستوفر نولان است که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد. نولان تهیه‌کنندگی این فیلم را با همسرش، اما توماس، نیز بر عهده داشته‌است. در این فیلم لئوناردو دی‌کاپریو نقش یک دزد حرفه‌ای را ایفا می‌کند که با نفوذ به ضمیر ناخودآگاه افراد، افکار آن‌ها را می‌دزدد.

تل ماسه Dune

بهترین فیلم های علمی تخیلی
پوستر فیلم تل ماسه از بهترین فیلم های علمی تخیلی حماسی که باید ببینید

سیاره آراکیس به خاطر داشتن معادن زیادی از ماده‌ای ارزشمند مورد هجوم موجودات زیادی از کائنات قرار گرفته است. پل قصد دارد به آراکیس برود و در آنجا صلح و امنیت را برقرار سازد.

کارگردان در فیلم تل ماسه با ورود به تضاد بین طرح وحشیانه و دنیای طبیعی متمایل می‌شود، با زوایای تسلیم‌ناپذیر و متریال خشونت بار، بر روی پوست زمخت درخت خرما که احتمالاً رشد نکرده و قرمزی خاص دست‌های آغشته به خون با چسبندگی بالا، ساختار بصری فیلم Dune را شکل می‌دهد.

The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring

فیلم های تخیلی فانتزی

“ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه” (The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring) یک فیلم تخیلی جادوگری می‌باشد که در سال 2001 تولید شده است. این فیلم توسط پیتر جکسون کارگردانی شده و بازیگرانی همچون الایجا وود، ایان مک‌کلن، لیو تایلر، ویگو مورتنسن، شان آستین، کیت بلانشت، جان ریس-دیویس و کریستوفر لی در آن حضور دارند. فیلم “ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه” با رتبه 91% در روتن تومیتو و 92% در متاکریتیک، به عنوان یکی از بهترین فیلم های تخیلی و جادوگری شناخته می‌شود.

این فیلم بخش اول از سه گانه حماسه‌ای است و داستان گروهی از قهرمانان با نژادهای مختلف در سرتاسر سرزمین میانه را روایت می‌کند که با هم متحد می‌شوند تا یک حلقه قدرتمند را نابود کنند. این حلقه قدرتی بسیار بزرگ دارد و صاحبش را نامرئی و تشخیص‌ناپذیر می‌کند. فیلم “ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه” با دنیای فانتزی جذاب و متفاوت خود، توانسته است توقعات بینندگان را برآورده کند.

این مجموعه فیلم، مبتنی بر اثری از جی آر آر تالکین است که در سال 1937 منتشر شد و با گذشت زمان به یک افسانه محبوب تبدیل شده است. برخی از منتقدین این فیلم را جزو بهترین فیلم های تخیلی و فانتزی می‌باشد که قبل از مرگ باید ببینید.

روزی که دنیا از حرکت ایستاد The Day the Earth Stood Still

بهترین فیلم های علمی تخیلی
تصویری از فیلم روزی که دنیا از حرکت ایستاد بهترین فیلم علمی تخیلی فضایی

ما هنوز به وجود زندگی در میان ستارگان دیگر امیدوار بودیم که در این فیلم فضایی، نسبت به وجود سلاح‌ اتمی هشدار داده شد. در فیلم روزی که دنیا از حرکت ایستاد، به عنوان یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی فضایی ، انسان‌ها اولین برخوردشان را با بیگانگان تجربه می‌کنند و یک سفینه فضایی نقره‌ای بزرگ در واشینگتن فرود می‌آید. موجودی که شبیه به انسان است، همراه با یک ربات غول‌پیکر به نام گورت روی عرشه ظاهر می‌شود و یک درخواست ساده را مطرح می‌کند: «انسان‌ها، انرژی اتمی‌ای را که توسعه داده‌اید کمی آرام کنید.» هیچ‌کس از اینکه یک غریبه به آنها می‌گوید چه‌کار کنند، استقبال نمی‌کند.

اوضاع زمانی که غریبه تغییر لباس می‌دهد و روی زمین، در میان مردم رفت‌وآمد می‌کند، بدتر می‌شود. خوشبختانه او در این اقدام دشوار ثابت‌قدم است و در نهایت موفق می‌شود هشدار لازم را به ما بدهد. رابرت وایز در فیلم خود از ماشین‌های پرزرق‌وبرق و جذاب استفاده می‌کند تا به مخاطبان بفهماند که جایگاه ما در مقایسه با دیگر موجودات تکامل‌یافته در جهان بسیار پایین است. این فیلم یک فیلم علمی تخیلی فضایی است که بسیاری از منتقدان دیدنش را از نان شب واجب می‌دانند.

بلید رانر ۲۰۴۹ Blade Runner 2049

برترین فیلم های علمی تخیلی
پوستر فیلم Blade Runner 2049 از مهم ترین و بهترین فیلم های علمی تخیلی جهان

بلید رانر به عنوان یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی نتفلیکس، یک شاهکار در ژانر علمی‌تخیلی و داستانی پیچیده است. این فیلم ممکن است برای برخی از طرفداران آن‌قدر سخت و دشوار باشد که اصلا آن را نفهمند و دوست نداشته باشند که آن را دوباره تماشا کنند. با این حال، دنباله آن، بلید رانر ۲۰۴۸ از زمینه فیلم اصلی به خوبی استفاده می‌کند و اثری کاملا جذاب را ارائه می‌دهد.

رایان گاسلینگ به عنوان کی، نقش اصلی فیلم را بر عهده دارد.‌ او یک نیمه ربات و نیمه انسان است که در جستجوی حقیقت پیشینه خود به سر می‌برد. این فیلم بر اساس داستان اصلی ساخته شده است و به مخاطبان اجازه می‌دهد تا به دنیای متمایز فیلم قبلی بازگردند و در عین حال، داستان احساسی مستقلی دارد که کارگردان آن، دنیس ویلنوو، آن را به نحو احسن با تصاویر جذاب سینمایی ترکیب کرده است.

انسانیت به موجودات دوپایی که چشم و ابرو و دهان و دماغ دارند خلاصه نمی‌شود. فیلم می‌گوید انسانیت درباره‌ی ارتباطی است با یکدیگر برقرار می‌کنیم. مهم نیست طرف مقابل از مقوا ساخته شده یا حاصل دستکاری‌ها و فعل و انفعالات شیمیایی و ژنتیکی است یا از چندتا تکه آهن و پیچ و مهره درست شده یا درون گوشی موبایل‌مان زندگی می‌کند. این فیلم یکی از بهترین فیلم های تخیلی و هیجان انگیز تاریخ سینما است که قبل از مرگ باید ببینید.

The In Between

بهترین فیلم های تخیلی عاشقانه 2022 و 2021
پوستر فیلم The In Between از بهترین فیلم های تخیلی عاشقانه که باید ببینید

این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی عاشقانه ، داستان یک دختر نوجوان را بیان می‌کند که پس از جان سالم به در بردن از یک تصادف رانندگی که منجر به فوت دوست پسرش شده است بر این باور است که می‌تواند با او ارتباط گیرد.

حیات والا High Life‎

بهترین فیلم های علمی تخیلی جهان
بهترین فیلم های علمی تخیلی جهان

این فیلم بر گروهی از جنایتکاران تمرکز می‌کند که به مأموریتِ سفر با فضاپیما به سوی یک سیاه‌چاله فرستاده می‌شوند. در طی مأموریت آن‌ها در آزمایش‌های علمی شرکت می‌کنند. حیات والا نخستین فیلم انگلیسی‌زبان کلر دنی است، و توسط دنی و همکار قدیمی‌اش ژان-پل فرژو نوشته شده‌است.

فیزیکدان و متخصص سیاه‌چاله اورلین برو به عنوان مشاور پروژه بوده و هنرمند دانمارکی-ایسلندی الافور الیاسون فضاپیمای فیلم را طراحی کرده‌است. نمایش افتتاحیهٔ فیلم در ۹ سپتامبر ۲۰۱۸ م. در جشنوارهٔ تورنتوی ۲۰۱۸ م. برگزار شد.

یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی تاریخ سینما که کمتر به آن توجه شده فیلمی‌ست با بازی آقای پتینسون که اخیرا در فیلم بتمن خوش درخشیده!

 مریخی The Martian

بهترین فیلم های علمی تخیلی جهان

داستان فیلم درباره تلاش یک فضانورد برای زنده ماندن در مریخ و آرزوی بازگشت به زمین است.

Gravity

بهترین فیلم های علمی تخیلی با شخصیت اول زن
بهترین فیلم های علمی تخیلی با شخصیت اول زن

چیزی که این فیلم را از هم ژانرهایش جدا می کند و تبدیلش می کند به اثری دیدنی و جذاب، فضاسازی کوآرون و دکوپاژ اوست که همگام با جلوه های کامپیوتریِ بی نظیر فیلم، دیدنی ترین تصاویر این سال های اخیر سینما را برای تماشاگر به ارمغان می آورد. تیزهوشی کوآرون ( که پیش از این، تیزهوشی او را در فیلمی مثل « فرزندان انسان » با آن پلان/سکانس های طولانی و پیچیده دیده بودیم ) از همان شروع به چشم می آید.

آقای هیچ‌کس Mr. Nobody

برترین فیلم های علمی تخیلی دنیا
پوستر فیلم آقای هیچکس از برترین فیلم های علمی تخیلی دنیا

آقای نوبادی فیلمی در ژانر درام و علمی–تخیلی به نویسندگی و کارگردانی ژاکو وان دورمال و تهیه‌کنندگی فیلیپ گودو است که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد. فیلم داستان زندگی مرد ۱۱۸ ساله‌ای به نام “نیمو نوبادی” را روایت می‌کند که آخرین انسان فانی روی کره زمین پس از رسیدن انسان به جاودانگی است.

پرومتئوس Prometheus

بهترین فیلم های علمی تخیلی تاریخ سینما
بهترین فیلم های علمی تخیلی تاریخ سینما

این اثر جاه‌طلبانه از ریدلی اسکات به‌نوعی شبیه یک پیش درآمد برای مجموعه Alien (بیگانه) محسوب می‌شود. اما خب این مورد را هم در نظر داشته باشید که در عین پیش‌درآمد بودن، ممکن است پاسخ تمام سؤال‌های بزرگ شما را ندهد.

در این فیلم، گروهی از کاشفان به سرنخی دست پیدا می‌کنند که به ریشه‌های بشریت در سیاره زمین ارتباط دارد. همین موضوع باعث می‌شود تا آن‌ها به یک ماجراجویی مهیج بروند؛ آن هم به تاریک‌ترین گوشه‌های جهان. در آن‌جا، آن‌ها باید وارد یک نبرد بسیار ترسناک بروند تا بتوانند آینده نژاد بشر را نجات دهند. بنا به نظر منتقدان این فیلم بهترین فیلم علمی تخیلی ماجراجویی است که باید در این ژانر ببینید.

وال ای WALL-E

بهترین فیلم های علمی تخیلی تاریخ سینما
تصویری از وال ای یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی تاریخ سینما

با تماشای این فیلم انیمیشنی، قطعا باور خواهید کرد که یک ربات می‌تواند عاشق شود، پرواز کند و کارهای بسیار بیشتری را انجام دهد. البته قطعا تمام این باورها به لطف داستان‌های علمی-تخیلی استودیوی پیکسار در ما به وجود آمده‌اند.

در این انیمیشن ما شاهد زندگی روزمره‌ی یک ربات زباله گرد هستیم که تنها در زمینی متروک زندگی می‌کند و وظیفه‌اش رسیدگی به زباله‌های جامعه‌ی مصرف‌گرایی است که چندی پیش بر روی زمین می‌زیستند. اما با ورود ایوا به زندگی این ربات تنها همه چیز تغییر می‌کند چراکه ایوا قلب این زباله جمع کن را می‌رباید.

Alien (1979)

بهترین فیلم های ترسناک علمی تخیلی
بهترین فیلم های علمی تخیلی ترسناک

بیگانه فیلمی علمی–تخیلی ترسناک به نویسندگی دان اوبانون و کارگردانی ریدلی اسکات، محصول سال ۱۹۷۹ است که اولین فیلم از مجموعه بیگانه است. داستان این فیلم موجود فرازمینی مهاجم و خطرناکی را به تصویر می‌کشد که وارد یک فضاپیمای باری شده و خدمه کشتی را از بین می‌برد. شما همراهان عزیز اگر به این فیلم علاقه‌ی زیادی دارید می‌توانید با مراجعه به مقاله‌ی بهترین فیلم های شبیه Alien   اطلاعات خود را از فیلم‌های مشابه با این این فیلم بالا ببرید و با دیدن آن فیلم ها هیجان بیشتری را تجربه کنید.

Back To The Future (1985)

بهترین فیلم های علمی تخیلی با ارزش تماشای مجدد
بهترین فیلم های علمی تخیلی با ارزش تماشای مجدد

بازگشت به آینده یک فیلم علمی تخیلی آمریکایی به کارگردانی رابرت زمکیس است. تهیه‌کننده این فیلم استیون اسپیلبرگ است و فیلم‌نامه آن را باب گیل نوشته‌است. مایکل جی فاکس، کریستوفر لوید، لی تامپسون، کریسپین گلاور و توماس ویلسون در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم داستان یک پسر نوجوان به نام مارتی مک‌فلای را روایت می‌کند که به صورت تصادفی در زمان سفر می‌کند و از سال ۱۹۸۵ به ۱۹۵۵ منتقل می‌شود. او والدین خود را در دبیرستان ملاقات می‌کند و تصادفا موجب برهم خوردن رابطه آن‌ها می‌شود. مارتی باید تغییری که در گذشته ایجاد کرده را اصلاح کند و کاری کند تا والدینش عاشق یک‌دیگر شوند و سپس با کمک دانشمندی به نام دکتر امت براون راهی جهت بازگشت به سال ۱۹۸۵ بیابد.

Eternal Sunshine Of The Spotless Mind (2004)

بهترین فیلم های علمی تخیلی با ارزش تماشای مجدد
بهترین فیلم های علمی تخیلی با ارزش تماشای مجدد

داستان درخشش ابدی یک ذهن پاک درباره دو عاشق قدیمی می‌باشد که دو سال با هم در ارتباط بودند و بعد از یکدیگر جدا شده‌اند. تمرکز اصلی کارگردان فیلم میشل گوندری، درباره سوال “چه می‌شد اگر بتوانیم خاطرات بد را فراموش کنیم؟” می‌باشد. بازی نادر جیم کری در یک نقش جدی، در مقابل کیت وینسلت و نویسندگی متقاعدکننده این فیلم توانست جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اصلی را به ارمغان بیاورد.

روزِ بَعد

The Day After (1983)
بهترین فیلم های کلاسیک علمی تخیلی

به نظر می‌رسد ابعادِ سیاسیِ این فیلم بیشتر از ابعاد علمی تخیلی‌اش باشد ولی با این حال باید گفت که The Day After یک فیلم تلویزیونی آمریکایی پسا آخرالزمانی است که برای اولین بار در 20 نوامبر 1983 از شبکه تلویزیونی ABC پخش شد. بیش از 100 میلیون نفر، در نزدیک به 39 میلیون خانواده برنامه را در طول پخش اولیه آن تماشا کردند. این فیلم با امتیاز 46 و سهم 62 درصدی بیننده در پخش اولیه، هفتمین نمایش غیرورزشی پر امتیاز تا آن زمان بود و رکورد پرمخاطب‌ترین فیلم تلویزیونی تاریخ را به نام خود ثبت کرد.

این فیلم یک جنگ خیالی بین نیروهای ناتو و کشورهای پیمان ورشو بر سر آلمان را فرض می‌کند که به سرعت به یک تبادل هسته‌ای تمام عیار بین ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی تبدیل می‌شود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های علمی تخیلی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


2 thoughts on “بهترین فیلم های علمی تخیلی جهان ؛ 31 عنوان از بهترین فیلم های تخیلی تاریخ سینما

  1. سلام فیلم گمشده در فضا هم بهترین فیلم است پیشنهاد میکنم این سریال که در سه فصل ساخته شده است را ببینید و لذت ببرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *