بهترین فیلم های ترسناک جهان ؛ با ترسناکترین فیلم های سینمایی آشنا شوید

بهترین فیلم های ترسناک جهان همیشه برای طرفداران دنیای هنر هفتم مهم بوده و هست. در این مقاله سعی شده با ریزبینی بسیار زیادی لیستی از ترسناکترین فیلم های سینمایی تاریخ را برای شما تهیه کنیم.

با یک سوال مقاله را شروع می‌کنیم؛ آیا فیلم های ترسناک واقعی هستند ؟

فیلم‌های ترسناک معمولاً نمی‌توانند به عنوان رویدادهای واقعی تلقی شوند. این نوع فیلم‌ها می‌توانند احساسات ترس و هیجان را در تماشاگران به وجود آورده و تجربه‌ی سرگرم‌کننده‌ای را برای آنها ایجاد کنند. تماشای ترسناک ترین فیلم های جهان از بین عناوین مختلف سینمایی، راهی عالی برای کشف ترس‌های ما است و البته اکثر این آثار راه مقابله با آن ترس را نیز به ما آموزش می‌دهند. شاید با خواندن مقاله‌ی بهترین فیلم هایی که در ژانر ترسناک برای اسکار نامزد شدند راه مقابله با این نوع از ترس را با دیدن بهترین فیلم ترسناک جهان بیاموزید. اما سوال اساسی این است که بهترین فیلم ترسناک تاریخ سینما کدام فیلم است؟

سالی که گذشت آنقدر از جوانب مختلف سالی پر از لحظات وحشتناک بود که هر کسی می‌توانست از روی وقایعی که اطرافش گذشته یکی از بهترین فیلم های وحشتناک جهان با استانداردهای روایی بس هیجان‌انگیز بسازد. شما همراهان عزیز می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره فیلم های ترسناک 2022 و بهترین فیلم های ترسناک جدید به مقاله‌ی مربوطه که تیم تحریریه‌ی فیگار برای شما تهیه کرده است مراجعه کنید تا آگاهی خود را درباره‌ی بهترین فیلم های ژانر ترسناک سال‌های قبل بالا ببرید.

بهترین فیلم های ترسناک جهان

فهرست بهترین فیلم خیلی ترسناک در حد مرگ را در یک نگاه بر اساس سال ببینید:

مقاله مکمل:

بهترین فیلم های ترسناک
بهترین فیلم های ترسناک جهان

بسیاری از ما دیگر با دیدن فیلم های ترسناک احساس ترس و وحشتی که قبل‌تر حس می‌کردیم نخواهیم داشت. البته که همیشه لیست ترسناک ترین فیلم های جهان هم از نظر محتوا و هم از نظر فرم و نوع نگاه لرزه‌ای در وجود ما می‌اندازد، اما به تازگی مسائلی انسانی از جمله وحشت وجود و ایجاد فقر و رسیدن به پول را دست‌مایه درام خود قرار داده‌اند که دیگر در انسان‌های عصر تکنولوژی تاثیر خاصی ندارد.

اما اگر از آن دسته کسانی هستید که دلتان می‌خواهد بعضی مواقع به شکل کنترل‌شده ترس را تجربه کنید و از فضایی که در آن گرفتار شده‌اید دربیایید، جدیدترین فیلم های ترسناک نیز فیلم‌هایی قابل توجهی هستند.

اگر می‌خواهید با لیست فیلم های ترسناک جن و ارواح آشنا شوید می‌توانید به مقالاتی چون بهترین فیلم های ایرانی ترسناک و بهترین فیلم های ترکی ترسناک که سجین در میان آن‌ها زبان زد خاص و عام هست، مراجعه کنید. در مقاله بهترین فیلم های ترکی ترسناک به مسائلی چون خلاصه سجین 3، خلاصه داستان سجین 2 و سوال بسیار حساس ایا داستان فیلم سجین واقعی است پاسخ داده شده است.


برای دانلود فیلم ترسناک می‌توانید با مراجعه به کانال تلگرامی فیگار به فایل دانلود جدیدترین و بهترین فیلم های ترسناک تاریخ سینما دست پیدا کنید.


Les Diaboliques

ترسناک ترین فیلم هایی که در مدرسه رخ می دهند
ترسناک ترین فیلم هایی که در مدرسه رخ می دهند

میشل دلاسال، مدیر ظالم یک مدرسه شبانه روزی فرانسوی است. همسرش کریستینا و معشوقه نیکول، یک اتحاد بعید برای قتل او تشکیل می‌دهند. آنها با موفقیت میشل را آرام و غرق می‌کنند تا بدنش ناپدید شود. این دو زن به‌طور فریبنده‌ای، توسط چیزی که به نظر می‌رسد روح انتقام‌جوی میشل است، ترسیده و تسخیر می‌شوند.

Les Diaboliques یکی از بهترین فیلم های ترسناک مدرسه ای است که منتقدان هم در زمان اکرانش و هم در حال حاضر به خاطر فضای تاریک و پر تعلیق و پایان پر پیچ و خمش مورد تحسین قرار می‌دادند.

Psycho

بهترین فیلم های ترسناک برای تازه کارها
بهترین فیلم های ترسناک جهان برای تازه کارها

گاهی اوقات بهتر است هنگام بررسی یک ژانر جدید به ابتدا برگردید. فیلم روانی آلفرد هیچکاک در زمان اکران خود یک فیلم هیجان انگیز پیشگامانه بود. جانت لی و آنتونی پرکینز در این فیلم در مورد زنی در حال فرار که به متل نمادین بیتس پناه می‌برد، بازی‌های استادانه‌ای انجام می‌دهند. این فیلم، هنوز هم از بسیاری جهات نسبت به فیلم‌های امروزی پابرجاست و تأثیر زیادی،  به خصوص در ژانر اسلشر داشت. یکی از هوشمندانه ترین فیلم های ترسناک که قبل از مرگ باید ببینید همین فیلم از آقای هیچکاک است.

Peeping Tom

بهترین فیلم های ترسناک اسناف
بهترین فیلم های ترسناک جهان – اسناف

مایکل پاول Peeping Tom که تا حد زیادی تحت الشعاع انتشار فیلم روانی آلفرد هیچکاک در همان سال قرار گرفت، آغاز تکان دهنده یک زیرژانر استثماری بود. این فیلم درباره یک قاتل زنجیره‌ای است که از دوربین فیلمبرداری خود برای ضبط قربانیان خود در هنگام قتل آنها استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: نمادین ترین شخصیت ها در فیلم ها که کسی بازیگر آنها را نمیشناسد در ژانر ترسناک

The Birds

بهترین فیلم های ترسناک فراموش شده
بهترین فیلم های ترسناک جهان – فراموش شده

فیلم پرندگان عنوان یک فیلم ترسناک قدیمی در مورد زنی ثروتمند و اجتماعی به نام ملانی دانیلز است که با وکیلی به نام میچ برنر در یک مغازه پرنده فروشی آشنا می‌شود. اکنون ملانی همراه با میچ به خلیج بودگا در شمال سانفرانسیسکو  می‌رود تا آخر هفته را همراه با مادر و خواهر کوچکتر او سپری کند. اما پس از ورود ملانی به این منطقه ساحلی و با گذشت زمان، تمامی پرندگان به سمت مردم بی گناه حمله‌ور شده و هیچکس نیز علت وقوع این حادثه ناگهانی و ترسناک را نمی‌داند.

American Psycho

بهترین فیلم های ترسناکی که در شهر نیویورک رخ میدهند
ترسناک ترین فیلم هایی که در نیویورک هستند

روانی آمریکایی به عنوان یکی از بهترین فیلم های ترسناکی که نباید با خانواده ببینید، یک فیلم ترسناک کمدی می‌باشد که بر اساس رمانی به همین نام نوشته برت ایستون الیس ساخته شده است. American Psycho با بازی کریستین بیل در نقش یک بانکدار سرمایه‌گذاری در شهر نیویورک که در نقش یک قاتل زنجیره‌ای نقش آفرینی می‌کند، قتل پاتریک بیتمن و تلاش برای اعتراف او را شرح می‌دهد.

Requiem For A Dream

بهترین فیلم های ترسناکی که قرار نبود ترسناک باشند
بهترین فیلم های ترسناک جهان

درام روانشناختی Requiem For A Dream به دلیل خشونت غافلگیرکننده، ترسناک نیست، بلکه به دلیل شیوه‌ای واقع‌گرایانه از نشان دادن مرض اعتیاد ترسناک است. این فیلم چهار شخصیت محوری را دنبال می‌کند که به دلیل اعتیاد به هروئین، در حال خود تخریبی هستند.

Rosemary’s Baby

بهترین فیلم های ترسناکی که در شهر نیویورک رخ میدهند
بهترین فیلم های ترسناک جهان

بچه رزماری، با یک داستان ناراحت کننده درباره زوجی است که با همسایگان مشکوک، به یک ساختمان آپارتمانی در شهر نیویورک نقل مکان می‌کنند. وقتی رزماری باردار می‌شود، پارانویایی او را فرا می‌گیرد و فکر می‌کند همسایه‌هایش با بارداری وحشتناک او ارتباط دارند.

A Quiet Place

بهترین فیلم های ترسناک بقا از نگاه سایت فیگار
بهترین فیلم های ترسناک بقا

این فیلم داستان خانواده‌ای را روایت می‌کند که از ترس یک تهدید ناشناخته که به هر صدایی واکنش نشان می‌دهد در سکوت مطلق زندگی می‌کنند. این فیلم، جزو بهترین فیلم‌های ترسناک کمپانی A24 است.

Army of the Dead

بهترین فیلم های ترسناک زامبی
بهترین فیلم های ترسناک جهان

فیلم “Army of the Dead” در کل به عنوان یکی از بهترین فیلم های زامبی ترسناک و هیجان انگیز تحت تأثیر زامبی‌ها روایت می‌شود.

داستان ارتش مردگان بر این اساس است که پس از حمله زامبی‌ها به شهر لاس وگاس و گسترش ویروس آنها، یک گروه مزدور تحت رهبری مردی به نام تاناکا با هدف انجام یک سرقت بزرگ، به هم می‌پیوندند. آنها ماموریت دارند به منطقه‌ای که به طور کامل قرنطینه شده و پر از زامبی‌ها است، سفر کنند و از گنجینهٔ پول نقد یک کازینو سرقت کنند.

Girl in the Picture

بهترین فیلم ترسناک نتفلیکس 2022
بهترین فیلم ترسناک نتفلیکس

مستند دختر درون عکس (Girl in the Picture) از نتفلیکس منتشر شد. این فیلم ماجرای مادر جوانی را که مرگ ناباورانه وی با ربوده شدن پسرش همزمان می‌‌شود را بررسی می‌کند. این اتفاق نزدیک به دو دهه معما باقی مانده و به یکی از پرونده‌های مرموز جنایی فدرال تبدیل شده بود.

I Am Legend – $585,349,010 (2007)

بهترین فیلم های زامبی درام
بهترین فیلم های زامبی درام – پردرآمد ترین فیلم های ترسناک تاریخ سینما

تنها بازمانده در شهر زامبی‌ها، قهرمان داستان I Am Legend سعی می‌کند در شهری آلوده با سگش زنده بماند تا درمانی برای این بیماری پیدا کند. به محض آلوده شدن سگ خانگی‌اش داستان تبدیل به یک درام غم انگیز می‌شود. نویل پس از از دست دادن سگش، اکنون کاملاً تنهاست و پس از ملاقات با چند بازمانده دیگر، با زامبی های خون آشام مقابله می‌کند. آنجاست که نویل راه نجات جهان را در یکی از غم انگیزترین لحظات یک فیلم پسا آخرالزمانی کشف می‌کند.

شما همراهان عزیز می‌توانید پر فروش ترین و بهترین فیلم ها و سریال های زامبی محور تاریخ سینما را از طریق مقاله‌ای که لینک شده بخوانید و به آگاهی خود در رابطه با دیدن فیلم زامبی محور خوب اضافه کنید.

Eyes Wide Shut

بهترین فیلم های ترسناکی که در شهر نیویورک رخ میدهند
بهترین فیلم های ترسناک جهان

آخرین فیلم استنلی کوبریک، به عنوان یکی از ترسناک ترین فیلم هایی که نمی توان با خانواده دید با نام چشمان باز بسته، با بازی تام کروز و نیکول کیدمن در اوج شهرت و با استفاده از جریان رابطه واقعی آن‌ها، به یک افسانه سینمایی تبدیل شد.

این فیلم به عنوان طولانی ترین فیلمبرداری که بیش از 15 ماه طول کشید شناخته شد. از فیلم‌هایی که منتقدان به آن برچسب فیلم فوق ترسناک زده‌اند همین فیلم است که یک فیلم روانشناختی ترسناک هم می‌باشد.

این فیلم در وهله‌ی اول، از تعلیق اروتیسم استفاده می‌کند در ادامه که پیش می‌رود، به استفاده از داستان و موسیقی وحشتناکش، ترس را به پشت بیننده می‌آورد. استنلی کوبریک، این فیلم را به سبک اگزیستانسیالیستی ساخته و به طبیعت و فطرت انسان در مواجهه با عشق می‌پردازد. این فیلم، مملو از نماد‌ها و تصویر‌های مختلف شیطان‌پرستی است که همین امر باعث هیجانی‌تر شدن اتفاقات موجود می‌شود.

The Sixth Sense

بهترین فیلم های قابل پیش بینی ترسناک
بهترین فیلم های ترسناک جهان

حس ششم به کارگردانی ام نایت شیامالان ، یک فیلم هیجانی روانشناختی محصول 1999 است که بروس ویلیس در نقش مالکوم کرو روانشناس کودک و هیلی جوئل اوسمنت در نقش کول سیر، پسری نه ساله که می‌تواند ارواح را ببیند، بازی می‌کنند.

مالکوم چند ماه پیش از ملاقات با کول توسط یک بیمار مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد. او به روانشناس اطلاع می‌دهد که ارواحی را می‌بیند که در حال قدم زدن هستند، اما آنها فقط چیزی را می‌بینند که می‌خواهند ببینند و غافل از اینکه دیگر زنده نیستند. در پایان فیلم، مشخص می‌شود که مالکوم در تمام مدت مرده بوده و بدون اینکه متوجه شود، کشته شده است.

Black Swan

بهترین فیلم های ترسناکی که در شهر نیویورک رخ میدهند
بهترین فیلم های ترسناک جهان

قوی سیاه به عنوان یکی از بهترین فیلم های ترسناکی که نباید با خانواده ببینید با بازی ناتالی پورتمن یک فیلم ترسناک روانشناختی است که داستان نزول یک بالرین به سمت جنون را به تصویر می‌کشد که او برای نقش اصلی در تولید دریاچه قو با شرکت باله نیویورک سیتی رقابت می‌کند.

نینا با آنچه واقعیت است و آنچه در سر اوست مبارزه می‌کند. قوی سیاه، در نهایت درباره بیماری روانی و مبارزه برای کمال است. اگر نینا بعد از اجرای نهایی بمیرد، پایان فیلم قوی سیاه قابل تفسیر است. با این حال، با توجه به پیچش‌های واقعیت در سراسر فیلم، این امکان نیز وجود دارد که پایان آن واقعیت کامل نباشد و همه‌چیز به تصمیم بیننده بستگی دارد.

Goodnight Mommy

بهترین فیلم های ترسناک که ارزش دوباره دیدن دارند
بهترین فیلم های ترسناک جهان

شب بخیر مامان، یک فیلم ترسناک روانشناختی آرام است که از ابتدا تا انتها غرق در وحشت است. این فیلم، داستان یک برادران دوقلو به نام‌های الیاس و لوکاس را دنبال می‌کند که وقتی مادرشان پس از جراحی ترمیمی صورت با بانداژ به خانه می‌آید، به هویت مادرشان مشکوک می‌شوند.

این فیلم که همیشه در میان فیلم‌های ترسناک برتر ذکر می‌شود، با فضای تاریک و سرعت لطیفش زیر پوست و روح شما نفوذ می‌کند و باعث می‌شود تماشاگران را در صحنه‌های شکنجه‌ای بد و بیش از حد خود، جایی که شکنجه توسط کودکان انجام می‌شود، می‌چرخاند. این فیلم یکی از بهترین فیلم های قابل پیش بینی ترسناک می‌باشد که دیدن یا ندیدنش به عهده‌ی خودتان است.

A Girl Walks Home Alone At Night

بهترین فیلم های ترسناک عاشقانه
فیلم های برتر وحشتناک عاشقانه

این فیلم داستان چند شخصیت را در شهری تخیلی در ایران به نام شهر بدرا روایت می‌کند. آرش که پدر معتادی دارد با دختری که خون‌آشام است برخورد می‌کند و عشقی میان آنها شکل می‌گیرد.

فیلم دختری در شب تنها به خانه می‌رود، اثر آنا لیلی امیرپور، در یک شهر ساختگی ایرانی به نام شهر بد می‌گذرد و بهترین فیلم با کارگردانی زنان است. The Girl یک خون آشام جوان تنها است که شب‌ها به تنهایی در خیابان‌ها به دنبال طعمه پرسه می‌زند و یک شب با آرش ملاقات می‌کند. پیوند دختر و آرش رشد می‌کند و این فیلم را به یکی از بهترین فیلم های ترسناک که عاشقانه نیز است، تبدیل می‌کند.

Get Out

بهترین فیلم های ترسناک توطئه محور
ترسناک ترین فیلم های توطئه محور

داستان فیلم درباره‌ی کریس که یک جوان سیاهپوست است می‌باشد که همراه با نامزدش رز که سفیدپوست است قصد ازدواج با یکدیگر را دارند. اما قبل از آنکه بتوانند به این تصمیم جامه عمل بپوشانند از طرف والدین رز به یک ملاقات عجیب در روستایی دورافتاده دعوت می‌شوند.

It – $700,381,759

پردرآمد ترین فیلم های ترسناک تاریخ سینما
پردرآمد ترین فیلم های ترسناک تاریخ سینما

بیشتر مردم، ترسی عجیب از دلقک‌ها دارند که آن‌ها را عجیب می‌کند. هیچکس تا سال 2017، یک فیلم با حضور شرور دلقک شیطانی ترسناک یا موفق نساخته بود. یک نیروی شیطانی که به صورت یک دلقک ساکن فاضلاب ظاهر می‌شود و کودکان را به سمت مرگ فریب می‌دهد، عناصر کافی در لیست ترس مردم را نشان می‌دهد تا فیلم را به یک کابوس جمعی انسانی تبدیل کند. مردم به اندازه کافی شجاع بودند که با ترس‌های خود روبرو شوند. این فیلم 700,381,759 دلار به دست آورد و سومین فیلم پردرآمد با رتبه R و موفق‌ترین فیلم ترسناک در تمام دوران شد.

بیشتر بخوانید:

بهترین دلقک ها که کابوس شب هایتان می‌شوند

The Killing of a Sacred Deer

بهترین فیلم های ترسناک نتفلیکس
بهترین فیلم های نتفلیکس ترسناک

داستان فیلم “کشتن گوزن مقدس” درباره پزشکی است که باید انتخاب کند کدام یک از اعضای خانواده‌اش قربانی شود. این درام توانست در جشنواره کن سال ۲۰۱۷ برنده جایزه بهترین فیلمنامه شود. یورگوس لانتی‌موس، کارگردان فیلم‌های موفق “دندان نیش” و “خرچنگ” فیلمنامه این درام درخشان و عجیب را نوشته و کارگردانی کرده است.

Bird Box

بهترین فیلم های ترسناک بقا از نگاه سایت فیگار
بهترین فیلم های ترسناک بقا

این فیلم در آینده‌ای نزدیک رخ می‌دهد و داستان مادری جوان است که پس از حمله‌ی یک موجود بیگانه‌ی مرموز به زمین، در تلاش است تا دو فرزندش را از طریق رودخانه به پناهگاهی امن برساند.

Pari (2018)

بهترین فیلم هندی ترسناک
بهترین فیلم های ترسناک جهان

در فیلم “Pari”، یک مرد با روحی غریبه و ترسناک مواجه می‌شود که در جستجوی یک زن است.

Pari به بررسی قوانین طبیعت و نیروهای ماوراطبیعی می‌پردازد. فیلم نشان می‌دهد که دنیای ما احتمالاً با نیروها و رویدادهایی روبرو است که فراتر از دید ما قرار دارند. این فیلم به تأمل در قوانین طبیعت و نیروهای ماوراطبیعی و تأثیر آن‌ها بر زندگی انسان می‌پردازد. این فیلم شاید بهترین فیلم هندی ترسناک در میان بهترین فیلم های هندی تاریخ سینمای این کشور باشد.

Scream (1996)

بهترین فیلم های ترسناک
بهترین فیلم های دلهره آور و ترسناک

“جیغ” یک فیلم ترسناک و رازآلود در سبک اسلشر است که در سال 1996 منتشر شد. نسخه جدید این فیلم نیز در سال 2022 به بازار عرضه شد. داستان فیلم درباره قاتلی است که با تماس تلفنی با “سیدنی”، دختر جوانی، آغاز می‌شود. در روز سالگرد قتل مادرش، “سیدنی” پیامی تهدیدآمیز از این قاتل دریافت می‌کند. قاتل با اشاره به فیلم‌های ترسناک، “سیدنی” و دوستانش را در یک بازی عجیب و خطرناک می‌گیرد. جالب است بدانید که با گذشت زمان، این فیلم به یکی از بهترین فیلم های ترسناکی که اندازه داستان واقعی ترسناک نبودند تبدیل شد.

The Descent

غمگین ترین فیلم های ترسناک
بهترین فیلم های ترسناک جهان

این فیلم، یکی از ترسناک ترین فیلم هایی که می‌توانند به واقعیت تبدیل شوند که درباره چند زن می‌باشد که به یک سفر مکاشفه‌ای در دل غارها می‌روند. اما در همان ابتدای سفر، سقوط تخته سنگی بزرگ، دهانه‌ی غار را مسدود می‌کند و آن‌ها در غاری ترسناک و ناشناخته سرگردان می‌مانند و کمی بعد با خطری جدید رو‌به‌رو می‌شوند. دیدین این فیلم خیلی خیلی ترسناک را از دست ندهید.

The Unseeable

بهترین فیلم های ترسناک تایلندی
ترسناک ترین فیلم های کشور تایلند

The Unseeable محصول سال 2007 است که یک زن باردار را نشان می‌دهد که در جستجوی شوهر گمشده خود است. هنگامی که او به دنبال سرپناهی در یک عمارت بزرگ می‌گردد، شروع به کشف ارواح متولد نشده می‌کند و می‌فهمد که دنیای او آنطور که به نظر می‌رسد نیست.

The Ring (2002)

بهترین فیلم های ترسناک
بهترین فیلم خیلی ترسناک جنی

فیلم “حلقه” یکی از پرسر و صدا و محبوب‌ترین فیلم‌های ترسناک تولید شده در زمان خود است. این فیلم به خاطر داستان و ایده‌ی برتر خود در بین برترین فیلم‌های ترسناک در تاریخ سینما قرار می‌گیرد. داستان فیلم “حلقه” با یک نوار ویدیوی مرموز آغاز می‌شود. این نوار ویدیویی، به گفته شایعات، هر کسی که آن را تماشا کند، بعد از هفت روز جان خود را از دست می‌دهد. شاید این فیلم را بشود یک فیلم ترسناک جنی دانست!

“ریچل”، یک روزنامه‌نگار، در تحقیقات خود درباره این نوار ویدیوی مرموز مشغول است. این نوار ممکن است باعث مرگ چهار جوان، از جمله خواهرزاده‌اش، شده باشد. اما “ریچل” درگیر شدن با این پرونده و نوار ویدیویی و تلاش برای کشف راز هفت روزه آن، او را در معرض خطر قرار می‌دهد.

A Tale of Two Sisters

بهترین فیلم ترسناکی که باعث شد مردم سینما غش کنند
بهترین فیلم ترسناکی که باعث شد مردم سینما غش کنند

فیلم داستان دو خواهر است که مدتی را در یک مرکز بهداشت روانی سپری کرده و اکنون به خانه پدر و نامادری بی‌رحم خود بازگشته‌اند. اما زمانی که آن‌ها با رفتارهای بی‌رحمانه و غیرعادی نامادری خود مواجه می‌شوند، روح مادرشان شروع به تسخیر این دو خواهر می‌کند. حال آن‌ها باید همراه با نامادری خود راهی برای مقابله با روح مادرشان پیدا کرده.

Rec (2007)

بهترین فیلم های ترسناک
بهترین فیلم های ترسناک جهان

فیلم “Rce” که مخفف کلمه “Record” به معنای “ضبط کردن” است، یکی از با کیفیت‌ترین و ترسناک‌ترین فیلم‌ها و محصول کشور اسپانیا است. داستان فیلم درباره‌ی “آنجلا”، یک گزارشگر تلویزیونی روایت می‌شود که در حال ضبط برنامه و گزارشی از یک ایستگاه آتش‌نشانی و فعالیت‌های آتش‌نشانان است. در حین این گزارش، آن‌ها به یک ماموریت فوری درباره یک گزارش از یک ساختمان که یکی از ساکنین آن دچار مشکل شده است، فراخوانده می‌شوند. آنجلا تصمیم می‌گیرد با همراهی فیلمبردار خود، به همراه آتش‌نشانان به آن ساختمان بروند. اما آن‌ها متوجه می‌شوند که درون ساختمان اتفاقات عجیب و وحشتناکی رخ می‌دهد و خود را در آنجا حبس شده می‌بینند.

Midsommar

غمگین ترین فیلم های ترسناک
غمگین ترین فیلم های ترسناک

این فیلم داستان یک زوج به نام‌های دنی و کریستین را به تصویر می‌کشد که تصمیم می‌گیرند برای شرکت در یک جشنواره‌ی محلی به زادگاهشان در سوئد سفر کنند. اما پس از یک حادثه‌ی عجیب ترس و وحشت به سرعت در میان اهالی روستا پخش می‌شود.

The Lighthouse

بهترین فیلم های ترسناک
بهترین فیلم ترسناک جهان

داستان این فیلم که در اواخر قرن هجدهم میلادی در جریان است، درباره‌ی دو نگهبان فانوس دریایی می‌باشد که در یک جزیزه‌ی دورافتاده و همینطور اسرارآمیز در نیوانگلند زندگی می‌کنند. از بهترین فیلم های ترسناک جهان که باید قبل از مرگ ببینید همین فیلم است.

Platform

بهترین فیلم های معمایی ترسناک
بهترین فیلم های ترسناک جهان

داستان فیلم “پلتفرم” به عنوان یکی از بهترین فیلم های معمایی ترسناک درباره یک زندان غیرمعمول و چندطبقه است که سلول‌های مختلف آن در طبقات بر روی یکدیگر قرار دارند. در هر سلول، دو زندانی زندگی می‌کنند. تعداد طبقات یا سلول‌ها در این زندان مشخص نیست، اما هر روز غذای زندانیان روی یک میز بزرگ قرار می‌گیرد و از بالا به پایین توزیع می‌شود. همه زندانیان باید در عرض ۲ دقیقه، غذای خود را در طبقه‌ی مربوطه مصرف کنند. همانطور که میز به طبقات پایین‌تر می‌رسد، مقدار غذا کاهش می‌یابد. شاید یکی از بهترین فیلم های ترسناک جهان که باعث شد خیلی از حکومت‌های توتالیتر را به فکر فرو ببرد همین فیلم است.

Crawl

بهترین فیلم های ترسناک با محوریت تمساح
بهترین فیلم های ترسناک جهان با محوریت تمساح

بیست سال پس از ساخت فیلم Lake Placid، الکساندر آجا فیلمی را ارائه کرد که در حال حاضر با کیفیت‌ترین فیلم موجود درباره تمساح است. داستان فیلم در طول یک طوفان اتفاق می‌افتد و داستان یک زن و پدرش را دنبال می‌کند که در خانه خود با هجوم تمساح‌ها به دام افتاده‌اند. مانند سایر فیلم‌های تمساح محور، Crawl ترکیبی از زیرژانرها است اما این بار جنبه‌های بقای بلایای طبیعی در ترکیب قرار گرفته است.

 Resident Evil

بهترین فیلم های ترسناک جهان
بهترین فیلم های ترسناک جهان

رزیدنت اِویل فیلمی علمی–تخیلی ترسناک به نویسندگی و کارگردانی پل اندرسون است که بر اساس مجموعه بازی‌های ویدئویی ترس و بقا شرکت کپ‌کام، رزیدنت ایول ساخته شده‌است. شاید یکی از ترسناک ترین فیلم های تاریخ که باید همه‌ی آن‌ها را ببینید همین سری است.

داستان کلی این مجموعه راجع به ویروس تی (سلاحی که باعث ایجاد جهش‌های بیولوژیکی و ایجاد مرده‌های متحرک و هیولاهای دیگر می‌شود) که توسط شرکت خیالی آمبرلا خلق شده‌است و تلاش چند شخصیت زن و مرد برای مهار و مبارزه با پیامدهای آن است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های بقاء یا زنده ماندن

بهترین فیلم های ویروسی تاریخ سینما

The Texas Chain Saw Massacre (1974)

بهترین فیلم های ترسناک
فیلم های ترسناک بر اساس واقعیت

داستان این فیلم درباره گروهی از جوانان می‌باشد که مسیر خود را در سفری به تگزاس گم کرده‌اند. شاید برایتان جالب باشد که این فیلم جزو فیلم های ترسناک بر اساس واقعیت است که دیدنش ترس خاص و جدی‌تری را به جانتان خواهد انداخت.

آن‌ها در یکی از جاده‌های فرعی با جوانی روبرو می‌شوند و آن جوان با رفتار عجیب و غریب را سوار می‌کنند. پس از مدتی اعضای گروه به دام خانواده‌ای آدمخوار اهل تگزاس که خانه‌ای در منطقه دورافتاده دارند می‌افتند.

هنگامی که این فیلم را تماشا می‌کنید احتمالا باورتان نخواهد شد که مشغول تماشای فیلمی محصول سال 1974 هستید. فیلم بسیار خوش‌ساخت است و با وجود گذشت سالیان زیاد و ورود انواع تکنولوژی به صنعت فیلمسازی، همچنان می‌تواند بیننده را میخکوب کند. کشتار با اره‌برقی در تگزاس از نظر تکنیکی و ساخت از دوره خودش جلوتر بوده است. این فیلم را می‌توان به عنوان یکی از فیلم های ترسناکی که ممنوع شدند ببینید و خودتان نسبت به این ممنوعیت قضاوت کنید.

Jaws

بهترین فیلم های دریا محور در ژانر ترسناک
بهترین فیلم های دریا محور در ژانر ترسناک

وقتی صحبت از فیلم‌های کوسه‌محور به میان می‌آید، آرواره‌های استیون اسپیلبرگ مطمئناً فیلم کلاسیکی است که به ذهن اکثریت مردم می‌رسد. فیلم پرفروش تابستانی که سه دنباله و تقلید بسیار بیشتری از این ژانر را ایجاد کرد.

در شهر ساحلی نیوانگلند، در جزیره آمیتی، یک کوسه سفید شروع به حمله به ساحل نشینان و بلعیدن آنها می‌کند. در این شرایط، یک رئیس پلیس، یک زیست شناس دریایی و یک شکارچی کوسه باید متحد شوند تا یک بار برای همیشه به وحشت خود پایان دهند.

فیلم “آرواره‌ها” (Jaws)، که در دههٔ ۷۰ تولید شد، به معنای واقعی یک فیلم انقلابی بود. این فیلم، با وجود گذشت تقریباً ۵۰ سال، هنوز جلوه‌های عملی بسیار برجسته‌ای دارد، به‌ویژه با استفاده از کوسه مکانیکی، که بهتر از تلاش‌های بعدی برای تقلید از این فیلم است. این فیلم جزو بهترین فیلم های دریا محور در ژانر ترسناک می‌باشد که قبل از مرگ باید ببینید.

The Conjuring (2013)

بهترین فیلم های ترسناک
بهترین فیلم ترسناک جهان

داستان فیلم احضار قصه یک خانه روستایی طلسم شده است. حال دو متخصص مسائل ماورالطبیعه به نام‌های “اد” و “لورین” می‌خواهند عامل این طلسم و تسخیر خانه را پیدا کنند و ساکنان آن را نجات دهند. یکی از محبوب ترین و بهترین فیلم های ترسناک جهان که باعث شد حضور روح معنایی جدید در زندگی انسان‌ها بگیرد همین فیلم است.

The Exorcist – $441,306,145 (1973)

بهترین فیلم های ترسناک
فیلم ترسناک جنی – پردرآمد ترین فیلم های ترسناک تاریخ سینما

اگر بخواهیم یک فیلم ترسناک با امتیاز بالای 8 معرفی کنیم فیلم جن‌گیر تنها فیلمی است که لیاقت امتیاز بالا را دارد و خواهد داشت. جن‌گیر قطعا از شناخته‌شده‌ترین اسم‌ها میان آثار ترسناک است. حتی کسانی که این فیلم را ندیده‌اند قطعا اسم آن به گوششان خورده است. عده زیادی فیلم The Exorcist را بهترین فیلم ترسناک ساخته شده می‌دانند. فیلم جن‌گیر هم مثل فیلم The Conjuring داستانی یک خطی دارد.

“ریگان” فرزند یک بازیگر معروف سینما است. او مدتی است که دچار حالت‌های غیرعادی و غیرطبیعی شده است. در حالی که پزشکان هیچ کمکی نمی‌توانند به او بکنند، به نظر می‌رسد راه حل رفتن نزد کشیش و اجرای مراسم جن‌گیری است.

فیلم خیلی ترسناک در حد مرگ جنی کمتر پیش می‌آید که ساختش با بازخورد مثبت منتقدان همراه باشد. اما این فیلم از آن فیلم‌هایی است که همه چیز درباره‌اش مثبت بوده.

Insidious

بهترین فیلم های ترسناک با محدودیت سنی +16
ترسناک ترین فیلم ها با محدوده سنی بالای 16 سال

جیمز وان، دومین فرنچایز موفق فیلم ترسناک خود را بعد از Saw و پیش از The Conjuring، با این عناصر ماوراءالطبیعه ساخت. پاتریک ویلسون، بازیگر نقش اد وارن در فیلم‌های احضار، و رز بیرن به عنوان والدین ترسیده اما مصمم پسر جوانی که توسط ارواح شیطانی گرفتار شده، عالی هستند.

اگرچه این فیلم از بسیاری جهات نسخه اولیه جهان فراطبیعی به هم پیوسته فیلم‌های Conjuring است، اما تعلیق و شدت ترسناک به تدریج افزایش می‌یابد به فیلم اصلی Insidious کمک می‌کند تا احساس یک کلاسیک با درجه R را بدون این که آن حس بدی را ایجاد کند، پیدا می‌شود.

شما می‌توانید فهرست ترسناکترین فیلم های شبیه احضار را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

  • The Innocents
  • The Haunting
  • Insidious
  • The Babadook
  • Paranormal Activity
  • The Exorcist
  • It
  • Poltergeist
  • Ju-On: The Grudge
  • The Ring

Triangle

بهترین فیلم های ترسناک درباره حلقه زمان
ترسناک ترین فیلم های جهان درباره حلقه زمان

داستان حول مسافران یک قایق تفریحی در اقیانوس اطلس می‌گردد، که وقتی با شرایط عجیب جوی برخورد می‌کنند، قایقشان متلاشی شده و از این رو به یک کشتی در همان نزدیکی پناه می‌برند. غافل از اینکه حوادث تلخ‌تری در انتظارشان است. جس و دوستانش توسط یک مهاجم مرموز تعقیب شده و به زودی متوجه می‌شوند که در یک حلقه زمانی با چندین نسخه تکراری از خودشان هستند. از غریب ترین و بهترین فیلم های ترسناک جهان که با دیدنش گیج خواهید شد همین فیلم است.

The Others (2001)

ترسناک ترین فیلم های جهان

یکی از ناراحت کننده ترین فیلم های ترسناک همین فیلم “The Others” با بازی نیکول کیدمن می‌باشد. داستان این فیلم درباره خانواده‌ای به نام گریس است که شامل مادری به نام گریس و دو فرزندش است و در یک عمارت بزرگ در دوران جنگ زندگی می‌کنند. دو فرزند گریس، حساسیت زیادی نسبت به نور خورشید دارند و به همین دلیل در تاریکی زندگی می‌کنند. با پیشروی داستان و رخدادهایی که در خانه رخ می‌دهد، گریس به تدریج باور می‌کند که خانواده‌اش نفرین شده‌اند.

این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم های ترسناک با محدودیت سنی +16 قطعا از نظر میزان ترس لحظه‌ای، به سایر فیلم‌های موجود در این لیست نمی‌رسد. اما از نظر ساختار بسیار حساب‌شده و دقیق است. بازی نیکول کیدمن در این فیلم بسیار عالی است و نقش او به اندازه‌ی مناسبی اجرا شده است. کارگردانی، نوع دوربین و نورپردازی‌ها نیز همگی به خوبی در خدمت فیلم و ژانر آن قرار گرفته‌اند و به هدف فیلم خدمت می‌کنند.

Alien (1979)

بهترین فیلم های ترسناک
ترسناک ترین فیلم های جهان

فیلم “بیگانه” یک فیلم ترسناک و علمی-تخیلی است که در بین ترسناک ترین فیلم های جهان سینما قرار دارد. داستان این فیلم در یک سفینه فضایی رخ می‌دهد. خدمه‌ی سفینه پیامی عجیب و نگران‌کننده را از یک سیاره‌ی ناشناخته دریافت می‌کنند.

آن‌ها برای بررسی این پیام به سمت آن سیاره حرکت می‌کنند و در حین جستجو، با موجودی بیگانه و ناشناخته روبرو می‌شوند. پس از بازگشت به سفینه، اتفاقات عجیبی در آن رخ می‌دهد.

The Shining (1980)

بهترین فیلم های ترسناک
ترسناک ترین فیلم های جهان

فیلم “درخشش” (The Shining) که به کارگردانی استنلی کوبریک ساخته شده است، در ژانر ترسناک یکی از برترین و ترسناک‌ترین فیلم‌های تاریخ به شمار می‌رود. داستان فیلم درباره مردی به نام جک تورانس است که به عنوان نگهبان یک هتل دورافتاده قبول می‌شود. این هتل، با وجود ظاهر معمولی خود، خصوصیات و رخدادهای عجیب و ترسناکی دارد.

در زمان خود، “درخشش” جزو برترین فیلم های ترسناک بود و هنوز هم بسیاری آن را به عنوان ترسناک‌ترین فیلم ساخته شده و یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک در تاریخ می‌شمارند. یکی از نکات مهم دیگر این فیلم، بازی بی‌نظیر جک نیکلسون است. بازی نیکلسودر فیلم “درخشش”، جک نیکلسون نقش اصلی را با استعداد و بی‌نظیری ایفا می‌کند. بازی او در این فیلم به واقعیت کلمه درخشان است و نقش او به طور کامل به یاد مانده است، به‌طوری که سخت است به این فیلم بدون حضور او فکر کرد.

بیشتر بخوانید:

10 تفاوت مهم بین فیلم درخشش و کتاب استفن کینگ

The Thing

بهترین فیلم های ترسناک که دارای شخصیت های باهوش هستند
ترسناکترین فیلم که دارای شخصیت های باهوش هستند

The Thing داستان یک تیم تحقیقاتی را روایت می‌کند که برای یافتن چیزی که از آسمان افتاده سرمایه گذاری کردند؛ اما تیم به زودی قربانی یک بیگانه‌ای می شود که می‌تواند چندین شکل به خود بگیرد.

این فیلم به عنوان بهترین فیلم ترسناک علمی تخیلی گروهی از شخصیت‌های دیوانه را با گروهی از محققین باهوش جایگزین می‌کند که از مهارت‌های تحقیقاتی خود برای مبارزه با موجودی نامرئی استفاده می‌کنند و در تلاش هستند تا یک قدم جلوتر بمانند. بنا به نظر برخی از منتقدین این فیلم از بهترین فیلم علمی تخیلی ترسناک است که باید قبل از مرگ ببینید.

بهترین گریم هیولاها در فیلم هایی با ژانر ترسناک

Videodrome

بهترین فیلم های ترسناک اسناف
بهترین فیلم های ترسناک اسناف

فیلم‌های کارگردان دیوید کراننبرگ به دلیل مفاهیم بالا و تمرکز بر روی وحشت بدنی مورد توجه قرار می‌گیرند و Videodrome برداشت فیلمساز کانادایی از زیر ژانر فیلم snuff بود. یک مدیر برنامه‌ای به نام Videodrome که بر خشونت و شکنجه متمرکز است شروع به پخش برنامه‌ای می‌کند، اما وقتی دوست دخترش ناپدید می‌شود، متوجه می‌شود که این برنامه ساختگی نبوده است.

Videodrome که فوق‌العاده و سورئال است، عمداً بین عشق به خشونت ساختگی و خشونت واقعی در رسانه‌ها ارتباط برقرار کرد و بررسی کرد که چگونه می‌تواند بر وضعیت ذهنی بیننده تأثیر بگذارد. مانند بسیاری از کارهای کراننبرگ، Videodrome در رویکرد منحصر به فرد خود بی‌نظیر بود و مفهوم فیلم snuff خود را به امواج تلویزیونی گسترش داد.

The Fly

بهترین فیلم های ترسناک درباره حشرات
فیلم های برتر ترسناک با محوریت حشره

جف گلدبلوم در نقش ست براندل، نقش دانشمندی باهوش را بازی می‌کند که DNA او به طور ناخواسته با یک مگس خانگی معمولی در سطح ژنتیکی تزریق می‌شود.

همانطور که DNA مگس شروع به تسخیر او می‌کند، براندل شروع به از دست دادن قسمت‌های مختلف بدن به روش‌های عجیب و غریب می‌کند. همانطور که فیزیولوژی او تغییر می‌یابد، مگس او را کنترل می‌کند؛ در همان لحظه، جنبه انسانی او خرد می‌شود و نتیجه نهایی چیزی جز جانوری جهش‌یافته و وحشتناک نیست. این فیلم، یک اثر کلاسیک است که هرگز قدیمی نمی‌شود. یکی از بهترین فیلم های ترسناک عاشقانه که قبل از مرگ باید ببینید همین فیلم است.

Manhunter

دست کم گرفته شده ترین فیلم های ترسناک با قاتل سریالی
وحشتناک ترین فیلم های قاتل سریالی دار که دست کم گرفته شدند

این فیلم، ویل گراهام پروفایل اف‌بی‌آی را دنبال می‌کند که از بازنشستگی فراخوانده می‌شود تا درباره یک قاتل زنجیره‌ای معروف به پری دندان تحقیق کند و از هانیبال لکتر بازداشت‌شده کمک بگیرد. یک بازی مرگبار از موش و گربه از راه می‌رسد و بازی‌های ذهنی شرورانه بیداد می‌کنند، و باعث می‌شود که یک معرفی ترسناک در صفحه نمایش شخصیت‌های معروف و یکی از بهترین فیلم‌های جنایی دهه 1980 ایجاد شود.

The Wailing (2016)

بهترین فیلم های ترسناک
ترسناک ترین فیلم های جهان

فیلم “The Wailing” یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین فیلم‌های ترسناک قرن بیست و یکم است. داستان فیلم در یک روستای کوچک رخ می‌دهد که با ورود یک غریبه، بیماری عجیب و مرموزی را تجربه می‌کند. یک پلیس برای حل این معمای پیچیده و نجات فرزندش، درگیر این ماجرا می‌شود.

“The Wailing” از جمله ترسناک ترین فیلم جهان از کشور کره‌ است که به لحاظ داستانی و فنی بسیار قوی است. این فیلم با ترکیب دو ژانر کارآگاهی و ترسناک، یک تجربه عمیق و متفاوت را ارائه می‌دهد. با وجود مدت زمان طولانی فیلم، هرگز خسته کننده نیست و با ریتم درست و جذابیت قصه‌گویی، بخشی از سینمای کره را به نمایش می‌گذارد.

The Toolbox Murders

فیلم خیلی ترسناک در حد مرگ
ترسناک ترین فیلم جهان

داستان فیلم در مورد یک مکانیک می‌باشد که ماسک اسکی زده است و می‌خواهد با جعبه‌ ابزاری که دارد مستأجرین یک آپارتمان را به بدترین نحوه ممکن سلاخی کند.

فیلم Incantation

“Incantation” یک فیلم چینی در ژانر ترسناک می‌باشد که به تازگی به شدت محبوب شده است. این فیلم در TikTok به یک چالش ویروسی تبدیل شده و مردم را به تماشای آن تشویق می‌کند. داستان فیلم درباره یک مادر مجرد است که می‌خواهد دخترش را در برابر نفرینی مرموز محافظت کند. این نفرین در نتیجه شکار ارواح در مناطق ممنوعه در استان یونان ایجاد شده است.

Nope

خوش ساخت ترین فیلم های ترسناک

فیلم ترسناک علمی تخیلی جردن پیل، چیزی شبیه تلفیقی بین داستان علمی تخیلی هیولاهای کلاسیک و وسترن بود. نتیجه، در آخر فیلمی با ظاهر باورنکردنی بود که در صحرای کالیفرنیا اتفاق می‌افتد، جایی که یک برادر و خواهر توسط موجودی مرموز در آسمان تعقیب می‌شدند.

فیلم اغلب بیشتر شبیه یک وسترن مدرن بود تا یک فیلم ترسناک که با نماهای بسیار عالی از قهرمانش که سوار بر اسب در بیابان می‌گذرد را به نمایش می‌گذارد. حرکت بیگانه‌ای که از میان ابرهای روشنایی روز می‌گذرد، همراه با مناظر رنگارنگ، یک تجربه بصری عالی را به وجود آورده است.

Bones And All

بهترین فیلم های ترسناک عاشقانه
وحشتناک ترین فیلم عاشقانه

مارن سالی که در جستجوی پدری که هرگز ملاقات نکرده است، به یک سفر می‌رود تا بفهمد چرا اصرار به کشتن مردمی را دارد که او را دوست دارند. Bones and All سفر جاده‌ای را در سراسر یک کشور بهمراه داستانی عاشقانه روایت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های ترسناک سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

سوالات متداول

بهترین فیلم های ترسناک جهان از نگاه سایت فیگار کدام فیلم است؟

جن گیر یکی از بهترین فیلمهای تاریخ سینما در ژانر ترسناک است.

پر فروش ترین فیلم ترسناک تایخ سینما کدام فیلم است؟

فیلم It با 327 میلیون دلار فروش یکی از پر درآمدترین فیلم های ترسناک تاریخ سینما است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *