نقد فیلم ونوم 2 (Venom 2) ؛ کاش فرزند ونوم به دنیا نمی‌آمد !

Venom Let There Be Carnage با به وجود آوردن نوه‌ی خودش بنام کارنیج هر آنچیزی که باید را فدا می‌کند. در ادامه با نوشتار نقد فیلم ونوم 2 همراه فیگار بمانید.

Venom 2 توسط Andy Serkis کارگردانی می‌شود، نویسندگی آن را کلی مارسل بر عهده دارد و داستانی از هاردی و مارسل در آن به چشم می‌خورد. همچنین هاردی در نقش ادی براک، وودی هارلسون در نقش کلتوس کاسدی و Carnage، نائومی هریس در نقش شریک ترسناک و میشل ویلیامز در نقش آن بازی می‌کنند.

ادی براک (تام هاردی) سعی می‌کند با مصاحبه با قاتل زنجیره ای کلتوس کسادی به حرفه خود ادامه دهد. کلتوس قبل از اینکه به خاطر جنایاتش اعدام شود، میزبان همزیستی شرور می‌شود و پس از اعدام ناموفق از زندان فرار می‌کند. در ادامه با نوشتار نقد فیلم ونوم 2 با فیگار بمانید تا با بخش‌های مختلف بررسی فیلم venom 2 شما را از زشتی‌های احتمالی و از ترکیب بد ساختاری روایت این فیلم ابرقرمانی مارول آگاه کنیم.

نقد فیلم ونوم 2 (Venom 2)

کاش فرزند ونوم به دنیا نمی‌آمد !

فهرست مطالبی که در ادامه نوشتار بررسی فیلم ونوم 2 خواهید خواند بهش رح زیر است:

نقد فیلم ونوم 2, بررسی فیلم ونوم 2, تحلیل فیلم ونوم 2, نقد فیلم venom 2, نقد و بررسی فیلم venom 2
نقد فیلم ونوم 2

در حالی که قبل‌تر در مقاله‌ای با عنوان واکنش منتقدان به فیلم ونوم 2 گفته بودیم، این منتقدان ترکیب عجیب و غریب فیلم با فرمول ابرقهرمانی و ریتم کمدی عجیب را محکوم کردند. فیلم Venom 2018 تبدیل به یک پدیده جهانی شد. بازی ضد قهرمانی سونی از لحاظ مالی با همتای مرد عنکبوتی خود که از وب استفاده می‌کند، برابر بود، و نشان دهنده ورود جدیدی به حجم قابل توجهی از ارائه فضاهای ابرقهرمانان است.

تحلیل ساختاری روایت – عدم تعادل

نقد فیلم ونوم 2, بررسی فیلم ونوم 2, تحلیل فیلم ونوم 2, نقد فیلم venom 2, نقد و بررسی فیلم venom 2
نقد فیلم ونوم 2

ادی می‌خواهد ونوم را با مواد شیمیایی مخصوص حاوی شکلات که باعث می‌شود ونوم زنده بماند، راضی نگه دارد. متأسفانه، ونوم مشتاق است که این مواد شیمیایی را از مغز افراد بد بدست آورد. این عدم تعادل مشکلات زیادی را برای ادی در زندگی حرفه ای ایجاد می‌کند.

کسیدی چیزی بیشتر از این نمی‌خواهد که یک روز دیگر را با عشق دوران کودکی خود و فرانسیس باریسون، در این کره خاکی بگذراند، که در کمیک ها به دلیل قابلیت‌های صوتی اش به عنوان Shriek جهش یافته شناخته می‌شود. در حالی که از کلمه شریک به جز یکبار، هرگز در این فیلم نامی برده نمی‌شود یا عمداً برچسب جهش یافته به آن زده نمی‌شود.

تلاش‌های ادی برای مجبور کردن ونوم به آنچه او برای احساس یک عضو عادی و مولد جامعه احساس می‌کند، به طور چشمگیری نتیجه معکوس می‌دهد و به طور تصادفی فرزند خود، Carnage را در داخل Kassidy ایجاد می‌کند.

جایی که ادی تمایلی به آسیب رساندن به کسی ندارد و ونوم خوشحال است که توانسته ازادی متفاوتی را تجربه کند، کارنیج و کسیدی هیچ کدام از این محدودیت ها را ندارند و نتیجه بسیار خشونت آمیز است. در ادامه با نوشتار تحلیل فیلم ونوم 2 همراه فیگار باشید.

بیشتر بخوانید:

تحلیل تکنیکی – بازی نسبتا خوب هاردی

نقد فیلم ونوم 2, بررسی فیلم ونوم 2, تحلیل فیلم ونوم 2, نقد فیلم venom 2, نقد و بررسی فیلم venom 2
نقد فیلم ونوم 2, بررسی فیلم ونوم 2, تحلیل فیلم ونوم 2, نقد فیلم venom 2, نقد و بررسی فیلم venom 2

همانطور که تام هاردی برای نقش ادی براک مناسب است، وودی هارلسون نمی‌تواند در نقش کلتوس کسیدی شکل درستی را در فضاسازی‌ها دراماتیک کند. ما در انتهای اولین فیلم ونوم شاهد یک تصویر جذاب اکشن فوق العاده بین آن‌ها بودیم، اما هارلسون واقعاً در ادامه خوب نیست. نه از لحاظ فیزیکی و نه از لحاظ بیانی.

همه چیز از تغییرات چشمگیر او در مدل راه رفتنش روی زمین تا حرکات ناخوشایند فیزیک او و حتی مدل موهای عجیب و غریب او در کنار هم قرار می‌گیرند و شخصیتی را شکل می‌دهند که از نظر جسمی تهدید کننده نیست اما با این وجود سرد است.

نشان دادن اینکه Carnage بسیار خشن تر و آشفته تر از Venom است بسیار چالش برانگیز به نمایش درآمده است، در برخی از صحنه ها تخیل شما بیشترین کار را انجام می‌دهد. درواقع باید شما خون و آن خشونت مورد نیاز را تصور کنید. همچنین در تعریف توانایی های Carnage نواقصی وجود دارد.

این فیلم واقعاً در لحظات احساسی بد موقع شکل خود را نشان می‌دهد، اما درگیری بین ونوم و جنگ بین او و کارنیج بد نیست. رابطه بین ادی و ونوم مانند یک رابطه واقعی تلقی می‌شود. در حالی که کارگردان اندی سرکیس تا حد زیادی این را از طریق مسائل تکنیکی و لنز خاصی که استفاده کرده است، به تصویر می‌کشد.

جهت گیری سرکیس در کل ساختار روایی فیلم درست است. اما مشکل اصلی از ایده های هاردی سرچشمه می‌گیرد. شخصیت Carnage قطعاً در این فیلم به شدت بد ترکیب و نا متناسب حس می‌شود.

معرفی اجباری کارآگاه Mulligan در هر صحنه  مضحک است. فیلمنامه کلی Marcel بسیار ضعیف است و با دیالوگ های بدریخت همه چیز را بهم می‌ریزد. آهنگسازی‌های مارکو Beltrami تزیینی به نظر می‌رسد. زیرا موسیقی در کل فضاهای دراماتیک فیلم ونوم 2 از اهمیتی برخوردار نیستند. آنچه در کمیک و حتی در کارتون های مرد عنکبوتی کاملاً کار می‌کرد، در اینجا فقط بدترین فیلم های ابرقهرمانی و ضدقهرمانی را بازتولید می‌کند.

Venon: Carnage Liberated تلاشی برای تقلید از فیلم های ابرقهرمانی است که حتی برای خندیدن هم مناسب نیست، چرا که در یک تضاد ناخوشایند شما را هاج و واج دز بین زمین و آسمان ول می‌کند.

تحلیل روانشناختی و فلسفی – ندارد

نقد فیلم ونوم 2, بررسی فیلم ونوم 2, تحلیل فیلم ونوم 2, نقد فیلم venom 2, نقد و بررسی فیلم venom 2
نقد فیلم ونوم 2, بررسی فیلم ونوم 2, تحلیل فیلم ونوم 2, نقد فیلم venom 2, نقد و بررسی فیلم venom 2

دنباله ونوم در انتها حاوی یک سرگرمی جالب است. اما باید بدانید که مارول گویا نوعی فتیشیست مالکیت معنوی را در خود می‌بیند. آخر به چه قیمت باید با ضاعقه‌ی مردم بازی کرد؟

مشکل این است که شما باید 89 دقیقه وحشتناک و مبتذل و بدون هیچگونه ساختار روایی خاص و جذابی را با فیلم صرف کنید. گویا مارول قصد دارد پاداش شایسته ‌اش را با اقدام شیطانی و سادیستی خود در قصه گویی به شما بدهد. در هر صورت، من فقط می‌توانم یک هشدار بدهم.

مشخصات فیلم

  • کارگردان اندی سرکیس
  • تهیه‌کننده آوی آرادع مت تولماخ، ایمی پاسکال، کلی مارسل، تام هاردی و هاچ پارکر
  • فیلمنامه‌نویس کلی مارسل
  • داستان تام هاردی و کلی مارسل بر پایه مارول کامیکس
  • موسیقی مارکو بلترامی
  • فیلم‌بردار رابرت ریچاردسون
  • شرکت تولید کلمبیا پیکچرز، مارول انترتینمنت و تنسنت پیکچرز
  • توزیع‌کننده سونی پیکچرز
  • مدت زمان ۹۷ دقیقه
  • کشور ایالات متحده
  • زبان انگلیسی

بازیگران

  • تام هاردی در نقش ادی براک / ونوم
  • وودی هرلسون در نقش کلیتوس کسدی / کارنیج
  • میشل ویلیامز در نقش ان ویینگ
  • رید اسکات در نقش دن لوئیس (دوست پسر ان ویینگ)
  • نائومی هریس در نقش شیریک

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد فیلم ونوم 2 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


9 thoughts on “نقد فیلم ونوم 2 (Venom 2) ؛ کاش فرزند ونوم به دنیا نمی‌آمد !

  1. این چرت پرتا چیه مینویسین واسه خودتون کسی به گفته های شما اهمیت نمیده اگه تام هاردی بفهمه شما این پرت و پلا هارو نوشتین خودکشی میکنه

  2. درضمن کسی از شما نظر نخاسته اگه فیلم بد بوده چرا انقد فروش داشته چون با سلیقه‌ی شما جور در نمیاد دلیل به بد بودنش نیست هر کسی یه سلیقه ای داره انقد به کوبیدن آدمای بزرگ ادامه ندین تو دوس نداری خب نبین چرا زحمت های یکی دیگه رو با نوشته های چرت زیر سوال میبرین اره این فیلم بده فیلمای مزخرف ایرانی خوبه هنوز موندم چجوری یه سریا هنوز فیلم ایرانی نگاه میکنن چون اصلا ایرانیا تو فیلم ساختن هیچی بارشون نیست برین تو اینستا از سوتی های فیلمای ایرانی دیدن کنین تا متوجه بشین منظورم با اونیه که اینارو گفته با سایت شما مشکلی ندارم عزیز با اون احمقی که اینارو گفته مشکل دارم فیلمی ک تو هفته اول رکورد فروش رو میزنه چجوری بهش میگن بد یاد بگیریم وقتی از چیزی خوشمون نمیاد دلیل نمیشه اون چیز بد باشه

    1. درود بر شما دوست عزیزم…
      نقد یک فیلم بر اساس سلیقه و علت یابی شکل میگیره. علت اینکه یک منتقد از یک فیلم خوشش نمیاد در نقدش مشخصه. لذا باید احترام بذاریم به حرفش و علت هاش. اگر شما علت های زیادی برای خوب بودن این فیلم دارید، حتما سراپا گوشیم تا اون علت هارو بشنویم و لذت ببریم از نقدتون.

      مرسی از توجهتون

    2. آقای باهوش اول خوب بودن دلیل بر فروش نیست ، فروشش بخاطر محبوبیت شخصیت ونوم و صحنه بعر از تیتراژش هست ، این فیلم به معنای واقعی کلمه افتضاح بود چون هیچی نداشت تکلیفش با خودش مشخص نبود اگر این فیلم بد نبود تو این سایت ها نمره آشغال نمی گرفت :

      IMDb : 6.3/10

      Metascore : 48%

      Rotten Tomatoes : 60%

      چون شما از یه فیلم آشغال خوشتون میاد دلیل نمی شه که اون فیلم خوب باشه .

  3. آقای باهوش اول خوب بودن دلیل بر فروش نیست ، فروشش بخاطر محبوبیت شخصیت ونوم و صحنه بعر از تیتراژش هست ، این فیلم به معنای واقعی کلمه افتضاح بود چون هیچی نداشت تکلیفش با خودش مشخص نبود اگر این فیلم بد نبود تو این سایت ها نمره آشغال نمی گرفت :

    IMDb : 6.3/10

    Metascore : 48%

    Rotten Tomatoes : 60%

    چون شما از یه فیلم آشغال خوشتون میاد دلیل نمی شه که اون فیلم خوب باشه .

  4. خدایی فیلم بدی اصلا نبود تنها *بدی* که داشت تقریبا مثل نسخه 1 تموم شد .. شوخی هاشون قشنگ تر شده بود تو این قسمت. دقت کنید لحظه ورود کارنیج یکم فیلم مایل به ترسناک بودن شد.خدایی انتظار نداشتم ادی برگرده دنیای خودش کاش دوباره برگرده دونیای مارول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *