نظریه ای بر فیلم ماتریکس 4 ؛ شخصیت نیل پاتریک هریس معمار است

The Matrix Resurrections نیل پاتریک هریس را در جایگاه نسخه جدیدی از معمار قرار خواهد داد؟ با نوشتار نظریه ای بر فیلم ماتریکس 4 همراه فیگار بمانید.

آیا شخصیت نیل پاتریک هریس در The Matrix Resurrections می‌تواند شکل جدیدی از معمار یا آرشیتکت باشد؟ قسمت چهارم فرانچایز ماتریکس در دسامبر 2021 روی پرده سینماها می‌رود و بسیاری از طرح فیلم هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

یکی از بزرگترین منابع گمانه زنی نقشی است که نیل پاتریک هریس ایفا می‌کند. در حالی که فرض کلی این است که او شخصیت جدیدی را به تصویر می‌کشد، این احتمال وجود دارد که نقش او بسیار بیشتر از آنچه تصور می‌شد آشنا باشد. در ادامه با نوشتار تئوری های فیلم ماتریکس 4 با ما همراه باشید.

نظریه ای بر فیلم ماتریکس 4

شخصیت نیل پاتریک هریس معمار است

فهرست مطالبی که در نوشتار تئوری ماتریکس 4 خواهید خواند به شرح زیر است:

نظریه ای بر فیلم ماتریکس 4, تئوری ماتریکس 4
نظریه ای بر فیلم ماتریکس 4, تئوری ماتریکس 4

قیام های ماتریکسی قرار است بعد جدیدی را در جهان به ارمغان بیاورد که توسط نسخه اصلی 1999 تأسیس شده است و بازگشت نئو (کیانو ریوز) را نشان می‌دهد زیرا او در دنیای مجازی حرکت می‌کند و هیچ خاطره ای از اقدامات گذشته خود به عنوان The One ندارد.

در حالی که طرح فیلم تا حد زیادی پنهان مانده است، مشخص است که نئو با چهره های آشنا روبرو می‌شود، نسخه‌های کمی تغییر یافته رویدادهای گذشته را تجربه می‌کند و سرانجام به موقعیت خود می‌رسد و سرنوشت خود را در یک ماتریس جدید می‌پذیرد. با این حال، برای انجام این کار، او باید از نیروی اسرار آمیزی جان سالم به در ببرد که به نظر می‌رسد قصد سرکوب خود واقعی نئو را دارد.

آن نیروی مرموز به خوبی می‌تواند شخصیتی باشد که نیل پاتریک هریس آن را بازی کرده است. تریلر نشان می‌دهد که او درمانگر نئو است و مردی است که برای یک عمر از قرص‌های آبی بدنام ماتریکس استفاده می‌کرده است.


بیشتر بخوانید: تریلر فیلم ماتریکس 4 (The Matrix Resurrections) ؛ نقد و بررسی


به نظر می‌رسد درمانگر ناشناس هریس در قسمت جدید یک شرور اصلی خواهد بود، اما اگر او در واقع نسخه جدیدی از معمار باشد، چه می‌شود؟ در اینجا نگاهی داریم به اینکه چرا این نظریه ممکن است درست باشد و برای رستاخیزهای ماتریکسی به چه معناست. با نظریه ای بر فیلم ماتریکس 4 همراه با فیگار باشید.

نقش معمار در دنباله های ماتریس

قسمت چهارم فرانچایز ماتریکس, تئوری های فیلم ماتریکس 4
قسمت چهارم فرانچایز ماتریکس, تئوری های فیلم ماتریکس 4

در لابلای گفتن تئوری های فیلم ماتریکس 4 باید به این نکته توجه کنید که نقش معمار در ارزش‌ گذاری‌های ماتریکس بسیار عمیق است. علی رغم محدود بودن زمان نمایش در قسمت‌های دوم و سوم، نمی‌توان اهمیت شخصیت را در تاریخ و مکانیک دنیای مجازی بیش از حد ارزیابی کرد.

معمار که ابتدا با عکسبرداری مختصری از مانیتورهای تلویزیونی که در حال تماشای Neo زندانی در اصل The Matrix بودند، مورد تمسخر قرار گرفت، اولین حضور رسمی خود را در 2003 The Matrix Reloaded طی صحنه ای انجام داد که در آن او عملکرد خود و تاریخچه ماتریکس را برای Neo توضیح می‌دهد.


بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022


به زبان ساده، معمار برنامه ای است که مسئول ایجاد ماتریکس و همچنین (هرچند ناخواسته) مسئول وجود نئو است. در طول تاریخ جنگ با ماشین ها، معمار به عنوان طراح شش نسخه متمایز از ماتریکس عمل کرده است، که هر کدام یک خلاقیت ریاضی تقریباً کامل است، به جز یک نقص: یک فرد غیر عادی که همیشه برای مبارزه برای بشریت قیام می‌کند. در ادامه با نوشتار نظریه ای بر فیلم ماتریکس 4 همراه فیگار بمانید.

چرا نیل پاتریک هریس می‌تواند معمار باشد

نیل پاتریک هریس به عنوان درمانگر در قیامت های ماتریکس

نظریه MATRIX 4, ایستراگ های ماتریکس 4, نیل پاتریک هریس در The Matrix Resurrections, قسمت چهارم فرانچایز ماتریکس, تئوری های فیلم ماتریکس 4
نظریه MATRIX 4, ایستراگ های ماتریکس 4, نیل پاتریک هریس در The Matrix Resurrections

با توجه به ارتباط عمیقی که او با ذات خود ماتریکس دارد، حضور معمار در رستاخیزهای ماتریکسی اصلاً تعجب آور نخواهد بود. همچنین مشخص است که معمار شیفته نئو بوده است.

معمار به عنوان ناهنجاری اجتناب ناپذیر در یک شبیه سازی کامل از طراحی خود، نئو را به عنوان یک کنجکاوی و بازنمایی نقص‌های خود به عنوان یک خالق در نظر گرفت. اگر هریس واقعاً نقش معمار را بازی می‌کند، آنگاه که به عنوان درمانگر خود ظاهر می‌شوید منطقی به نظر می‌رسد، زیرا به معمار این امکان را می‌دهد که نئو را مطالعه کند، وارد سرش شود و شاید بهتر بتواند قدرت های او را درک کند.

با تجویز قرص‌های آبی (و طبق نظریه دیگری، شاید ذهن او را در شبیه سازی جدا از ماتریکس و دنیای واقعی زندانی کنید)، معمار همچنین می‌تواند نئو را زیر نظر داشته باشد و او را از درک مجدد پتانسیل کامل خود منع کند.

بازی هریس در نقش معمار نیز می‌تواند در توضیحات ثابت شده این ارزش را برای شخصیت‌هایی که ظاهری را تغییر می‌دهند، مناسب باشد. در انقلاب ها، دیده می‌شود که اوراکل پس از نابودی پوسته بیرونی خود تغییر شکل می‌دهد و مورفیوس در فیلم چهارم ماتریکس نیز دچار تغییر ظاهر شده است.

بیشتر بخوانید:

با عدم اتصال هلموت باکائیتیس بازیگر اصلی معمار به پروژه، ممکن است این شخصیت برای The Matrix Resurrections بازسازی شده باشد. در حالی که نیل پاتریک هریس بیشتر برای بازی در شخصیت‌های دوست داشتنی و حتی قهرمانانه شناخته می‌شود، در مجموعه کار او همچنین نقش‌های شرورانه ای مانند کنت اولاف بدخواه در اقتباس از مجموعه رویدادهای ناگوار نتفلیکس وجود دارد. تمرکز و شدت او به عنوان یک بازیگر می‌تواند مناسب برای به تصویر کشیدن معمار سرد و حسابگر باشد.

شواهدی علیه نظریه معمار

نیل پاتریک هریس در ماتریکس

نظریه ای بر فیلم ماتریکس 4, تئوری ماتریکس 4, نظریه MATRIX 4, ایستراگ های ماتریکس 4, نیل پاتریک هریس در The Matrix Resurrections, قسمت چهارم فرانچایز ماتریکس, تئوری های فیلم ماتریکس 4
نظریه ای بر فیلم ماتریکس 4, تئوری ماتریکس 4

نظریه بازیگری هریس در نقش معمار هیجان انگیز است، اما باید تاکید کرد که هیچ مدرک مشخصی وجود ندارد. در تریلر The Matrix Resurrections هیچ چیزی وجود ندارد که نشان دهد شخصیت هریس یک انسان بازگشتی یا برنامه ای از فیلم های قبلی است و فقط شواهدی وجود دارد که او می‌تواند با معمار ارتباط داشته باشد.

با این حال، در تریلر قطعاً نشان می‌دهد که او یک شرور است. این احتمال وجود دارد که هریس نقش یک مامور را بازی می‌کند، حتی برخی از علاقه مندان به ماتریکس می‌گویند او می‌تواند تجسم جدیدی از معروف ترین دشمن نئو، مامور اسمیت باشد، که قبلاً توسط هوگو ویوینگ بازی شده بود. شخصیت جانبی بدون انگیزه های پنهان.

با این حال، با توجه به ماهیت تهدیدآمیز درمانگر و عناصر طراحی شخصیت او (به ویژه عینک آبی) که به ارتباط او با توطئه برای سرکوب خاطرات نئو اشاره می‌کند، این پیشنهاد که او در نقش شخصیت شرور بازی نخواهد کرد به راحتی دور از ذهن ترین نظریه مربوط به این موضوع است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نظریه ای بر فیلم ماتریکس 4 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *