نقد فیلم Coming Home in the Dark ؛ ساختاری خشونت بار و سادیستیک !

شگفت انگیز است که موسیقی به این شکل می‌تواند روان رنجور و تاریک را روشن کند؟ با نوشتار نقد فیلم Coming Home in the Dark با فیگار باشید.
جیمز اشکروفت که برای مخاطبان نیوزلندی، عمدتا به عنوان بازیگر شناخته شده است، اولین فیلم بلند خود را با عنوان خانه در تاریکی یا بازگشت به خانه در تاریکی کارگردانی می‌کند. شنیده می‌شود که او جاه طلبی خود را برای آنچه دوست دارد تماشاگران از فیلمش حذف کنند، بیان کرده است.

هدف او در اینجا قرار گرفتن در زیر پوست افراد است. آیا او در ساختار خشونت بار و سادیستیکی که مدنظر دارد موفق شده است؟ با نوشتار تحلیل فیلم Coming Home in the Dark همراه فیگار بمانید.

نقد فیلم Coming Home in the Dark

ساختاری خشونت بار و سادیستیک !

فهرست مطالبی که در ادامه نوشتار نقد فیلم Coming Home in the Dark خواهید خواند به شرح زیر است:

  • تحلیل ساختاری روایت – ضد بشری
  • تحلیل تکنیکی – ریتمی آهسته اما لج درآر
  • تحلیل فلسفی و روانشناختی – ضد پراتیک
نقد فیلم Coming Home in the Dark, بررسی بازگشت به خانه در تاریکی, تحلیل فیلم Coming Home in the Dark, بررسی فیلم Coming Home in the Dark
نقد فیلم Coming Home in the Dark

ما با یک خانواده عادی و خوش، هوگی (اریک تامسون)، جیل (میریاما مک داول) و پسران نوجوان آن‌ها مایکا (بیلی پاراتن) و جردن (فرانکی پاراتن) آشنا می‌شویم. آنها در ساختار روایتی از جریان یک پیک نیک در نیوزلند هستند.

بازگشت به خانه در تاریکی به یک سفر جاده ای بسیار متفاوت تبدیل می‌شود، جنایتکاران هسته اصلی طرح فیلم را بر عهده می‌گیرند و کم کم متوجه می‌شویم که حمله آن‌ها انگیزه دیگری دارد. آیا می‌تواند کل معنا در ساختار روایت را تغییر دهد؟ آیا می‌توانیم با یک تریلر انتقام جویی روبرو شویم؟

تحلیل ساختاری روایت – ضد بشری

نقد فیلم Coming Home in the Dark, بررسی بازگشت به خانه در تاریکی, تحلیل فیلم Coming Home in the Dark, بررسی فیلم Coming Home in the Dark
نقد فیلم Coming Home in the Dark

فیلم ترسناک اشکروفت، خود را با داستانی خشن و پلشت ضد بشری هماهنگ می‌کند که در آن مشخص است قربانیان – در این مورد به ویژه پدر، هوگی – چیزی مبهم در مورد گذشته خود پنهان می‌کنند که عزیزانشان از آن بی اطلاع هستند. حتی همسرش جیل (میریاما مک داول) نمی‌داند چرا زندگی او به طور کامل ویران شده است.

بیشتر بخوانید:

می‌دانیم که فیلم باید شوکه کننده باشد، اما قرار است سرعت بدتر شدن رویدادها ما را شگفت زده کند. دانیل ژیل، هنرپیشه، در نقش Mandrake و ماتیا لوآفوتو در نقش Tubbs بازی می‌کند. منظور آنها آسیب رساندن است، ما هرگز در این مورد شک نداریم، اما آیا انگیزه‌های آنها تصادفی است؟ و آیا جیل، تنها بازیگر زن، بر این مردان شکننده برتری احساسی دارد؟ با نوشتار بررسی فیلم Coming Home in the Dark همراه فیگار بمانید.

تحلیل تکنیکی – ریتمی آهسته اما لج درآر

نقد فیلم Coming Home in the Dark, بررسی بازگشت به خانه در تاریکی, تحلیل فیلم Coming Home in the Dark, بررسی فیلم Coming Home in the Dark
نقد فیلم Coming Home in the Dark, بررسی بازگشت به خانه در تاریکی, تحلیل فیلم Coming Home in the Dark, بررسی فیلم Coming Home in the Dark

وحشتناک بودن واقعی این فیلم در فضا نهفته است. چشم انداز نیوزلند در روزهای سرد و خسته کننده ممکن است روحیه بسیاری از افراد را دچار تحول کند. هنگامی که شرایط برای هر انسانی به سمت گذشته سوق پیدا کند تا اتفاقات وحشتناکی رخ دهد، محیطی مانند آن محیط در ساختار روایتی فیلم، احساسات تاریک در ذهن را روشنتر از همیشه می‌کند.

با توجه به اینکه 50 درصد فیلمبرداری در یک وسیله نقلیه متحرک انجام می‌شود، فضاسازی به واسطه نمای بیرونی تاریک، صدای خسته کننده در جاده شکل می‌گیرد و قسمت اعظم فیلمنامه با ریتمی آهسته اما لج درآر و با تمپوی بالا داستان را طوری روایت می‌کند که شما خسته نشوید.

بیشتر بخوانید:

اشکروفت سبکی دلخراش را به شکلی دراماتیک در ساختار روایتی فیلم نامه تزریق کرده است. ماندراک سعی می‌کند حداقل تا حد زیادی با انجام کارهای خود فضای متشنج را آرام کند.

تحلیل فلسفی و روانشناختی – ضد پراتیک

نقد فیلم Coming Home in the Dark, بررسی بازگشت به خانه در تاریکی, تحلیل فیلم Coming Home in the Dark, بررسی فیلم Coming Home in the Dark
نقد فیلم Coming Home in the Dark, بررسی بازگشت به خانه در تاریکی, تحلیل فیلم Coming Home in the Dark, بررسی فیلم Coming Home in the Dark

این فیلم سعی می‌کند انتظارات شناخته شده از این نوع فیلم‌ها در این نوع ژانر را براندازد. باعث می‌شود بدون هیچ گونه تغییر خاصی به این سبک ارزشی خاصی بدهد و ضد پراتیک باشد.

اگرچه به نظر می‌رسد که این راه را طی می‌کند، اما در مورد حل یک اختلاف خاص نیست. پیش زمینه معلم پیچیده تر است و به مسائل و مشکلات سیستمیک انسانی می‌پردازد.

بازگشت به خانه در تاریکی طی چند ساعت توسعه یافته و به عنوان نقطه شروع، تصادف دو دیدگاه (آسیب و احساس گناه) را بررسی کرده است و بررسی می‌کند که چگونه تاریکی گذشته پاک نمی‌شود و زمانی که انتظارش را ندارید برمی‌گردد.

این فیلم شوم و کثیف، شما را مجبور می‌کند در مورد وضعیت جهان و نقش ما در آن فکر کنید. فیلم لایه ای از عمق به آن نوع داستان‌های تاریک و پیچیده می‌افزاید که به آرامی روایت‌هایی از نوع بقا ایجاد می‌کند. اما نه از آن دسته از بقایی که در سریال Squid Game که به تازگی نتفلیکس را ترکانده است، دیدیم.

مفهوم درمان، پاسخ و چاره جویی بسیاری از عناصر در فیلم بازگشت به خانه در تاریکی است. دیگران را نجات دهید یا خود را نجات دهید؟ برای آنچه درست است بایستید یا چشم خود را ببندید و وانمود کنید که ندیده اید؟

بیشتر بخوانید:

بازگشت به خانه در تاریکی همانند یک کودک دراماتیک شده و عاشق غریبه ها است که وحشتی مداوم و شدید در اطراف او موج می‌زند. هدف نهایی آنها چیست؟ کل فیلم بر این است که ما چقدر از جفت روانگردان خود وحشت داریم. خوشبختانه مخالفان اشکروفت این اهداف را در طرح اصلی فیلمش دیده اند و بر این باورند که آن‌ها را به خوبی منعکس می‌کند.

ظاهراً مسائل مهمتری در ساختار روایی وجود دارد که به نظر می‌رسد با توجه به ساختار سبک حمله به خانه باید به آنها اشاره کرد. آیا این فیلم به یک داستان انتقام جویانه تبدیل می‌شود؟

یا شاید ما آنقدرها که فکر می‌کنیم شخصیت‌های اصلی خود را نمی‌شناسیم؟ یکی از معایب معدود فیلم، از دست دادن ریتم در قسمت میانی است، زیرا زمان زیادی طول می‌کشد تا خود را در جهت مبهم اخلاقی قرار دهد. بازگشت به خانه در تاریکی از نظر ماهیت چرخه ای حتی به ظاهر تصادفی‌ترین اقدامات خشونت آمیز، قصاص و اثرات مخرب اسرار طولانی مدت، بسیار تامل برانگیز است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد فیلم بازگشت به خانه در تاریکی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *