پایان Dune چه شد ؟ ؛ پاسخ به پرسش‌های احتمالی !

پایان Dune توضیح داده شد. نتیجه گیری Dune در یک یادداشت پایان باز قرار می‌گیرد. در ادامه با نوشتار پایان Dune چه شد ؟ با سایت فیگار همراه ما بمانید.

نتیجه گیری Dune در یک یادداشت پایان باز قرار می‌گیرد. شخصیت زندایا چانی حتی می‌گوید: “این فقط یک شروع است.” در نوشتار آخر تل ماسه چی شد معنای هر آنچه که به پرسش‌های احتمالی شما جواب می‌دهد را خواهیم گفت.

پایان Dune چه شد ؟

پاسخ به پرسش‌های احتمالی !

فهرست طالبی که در ادامه نوشتار پایان فیلم تل ماسه چه شد خواهید خواند به شرح زیر است:

پایان Dune چه شد, آخر تل ماسه چی شد, آخر Dune چه شد, پایان Dune چی شد, پایان Dune, پایان فیلم Dune
پایان Dune چه شد

در نوشتار آخر Dune چه شد خلاصه ای از آنچه در پایان Dune اتفاق افتاده است و معنای آن را به شما خواهیم گفت. پایان باز فیلم دون به وضوح نشان می‌دهد که داستان بیشتری در راه است: Dune فقط قسمت اول رمان اصلی فرانک هربرت را اقتباس می‌کند و برادران وارنر و کارگردان دنیس ویلنوو با برنامه ای برای اقتباس از داستان گسترده در دو فیلم موافقت کرده اند.

با این وجود، تعدادی سوال وجود دارد که مخاطبان تقریباً در مورد پایان فیلم Dune و اینکه شخصیت ها و داستان بعدی در چه مرحله ای هستند، خواهند پرسید.

دون پاول آتریدس تیموته شالامی، پسر آترییدها را دنبال می‌کند. هنگامی که از خانواده پل، به رهبری دوک لتو اسکار اسحاق، خواسته می‌شود که امپراتور جهان شناخته شده ناظر سیاره Arrakis شود، لتو متوجه یک تله می‌شود اما نمی‌تواند برای جلوگیری از آن کاری انجام دهد. هنگامی که آنها به این سیاره می‌رسند، با یک پویایی پیچیده روبرو می‌شوند.

دوک باید از نزدیک با مردم بومی Arrakis ، Fremen همکاری کند تا بتواند ادویه ملانژ (جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ملانژ و دیگر مسائل مفهومی فیلم دون به صفحه هر آنچه که باید از فیلم DUNE بدانید مراجعه کنید)، منبع مورد نظر در جهان Dune را استخراج کند.

مهمانداران قبلی کره زمین، هارکوننز، دشمنان مرگبار House Atreides هستند و رابطه آنها با Fremen مشاجره برانگیز است. اگرچه دوک لتو سعی می‌کند این مشکل را برطرف کند، اما خیلی دیر شده است و امپراتور و نیروهای هارکنن به آراکیس حمله می‌کنند. دوک لتو و بقیه اعضای آتریدس در درگیری جان خود را از دست می‌دهند؛ پل و مادرش، بانو جسیکا (ربکا فرگوسن) را به بیابان فراری می‌دهند. در آنجا آنها باید با Fremen به دنبال ایمنی باشند. با نوشتار پایان Dune چی شد همراه فیگار بمانید.

پایان دون توضیح داده شد

 

پایان Dune چه شد, آخر تل ماسه چی شد, آخر Dune چه شد, پایان Dune چی شد, پایان Dune, پایان فیلم Dune
پایان Dune چه شد

دنیس ویلنوو کارگردان اقتباس خود از رمان فرانک هربرت را با لحظه ای آرام تر از آنچه قبلاً اتفاق افتاده به پایان می‌رساند. جسیکا و پل پس از تعقیب شدنشان در صحرا توسط نیروهای هارکونن و سارداوکار، از یک حمله کرم شنی جان سالم به در می‌برند و با گروهی از Fremen به ظاهر خصمانه برخورد می‌کنند.

در حالی که بخش اعظمی از دون وقت خود را صرف معرفی جناح های مختلف در دنیای فیلم می‌کرد، فیلم ویلنوو وقتی به کاوش مردم بومی آراکیس می‌رسید، به سختی به مسائلی که باعث موشکافی مردم بومی آراکیس می‌شد، ورود می‌کرد.

بیشتر بخوانید: حقایق فیلم Dune 2021

در مورد پایان فیلم، پل و جسیکا برای نجات در صحرا به دنبال کمک هستند. Fremen بهتر از هر کسی می‌داند چگونه از فضای بیابانی آراکیس جان سالم به در ببرد. جمیس Babs Olusanmokun یکی از کسانی است که از استقبال پل و جسیکا در Sietch مردد است و به امید جلوگیری از آمدن آنها به پل پیشنهاد جنگ می‌دهد.

همانطور که جسیکا خاطرنشان می‌کند، پل قبلاً هرگز کسی را نکشته است. در این مورد، هرچند، مسئله زندگی یا مرگ است و پل زندگی را انتخاب می‌کند، در نهایت جمیس را شکست می‌دهد و احترام Fremen را که دوئل را مشاهده می‌کرد، جلب می‌کند.

پایان دون چگونه در روایت متناسب است

پایان Dune چه شد, آخر تل ماسه چی شد, آخر Dune چه شد, پایان Dune چی شد, پایان Dune, پایان فیلم Dune
پایان Dune چه شد

با شکست جمیس، پل و بانو جسیکا برای Sietch مورد احترام می‌شوند. این باعث می‌شود تا پل رهبر جوان مسیحایی آنها شود، کسی که او را در جنگ صلیبی گسترده کهکشانی دنبال می‌کنند. همچنین باعث احترام چانی، معشوق آینده و مادر فرزندانش می‌شود. اما مهمتر از همه، او قرار است برای آینده آماده شود.

در نهایت، داستان در رمان دون دو قسمتی است، قسمتی به رهبری پل می‌پردازد و بخشی دیگر نقد سفر قهرمان است. تصمیم گیری دشوار پل برای کشتن کسی نه تنها ثابت می‌کند که می‌تواند یک رهبر عملگرا در محافظت از کسانی باشد که دوست دارد، مانند مادرش، بلکه نشانه بلوغ است.

پیشتر در فیلم، در گفتگو با پدرش، دوک لتو اسکار ایزاک، پل از اینکه رهبر House Atreides شود ناراحت است. با این حال، در پایان فیلم، پل به وضوح آماده است تا یک رهبر باشد.

بیشتر بخوانید:

با این حال، مرگ جمیس به دست پل نیز پیشگویی شوم آینده پل است. این دوئل تا حد زیادی از کنترل پل خارج بود و او مجبور شد به موقعیتی برسد که مجبور شود کسی را بکشد. این نکته نشان دهنده سفر او به عنوان Kwisatz Haderach است – مسیح نبوی Bene Gesserit. برخی از تصمیماتی که پل مجبور به انجام آنها می‌شود منجر به جنگ صلیبی فوق الذکر به نام وی خواهد شد که منجر به مرگ میلیاردها نفر در سراسر جهان می‌شود. مرگ جمیس اولین مرگ از بسیاری موارد است.

پل و بانو جسیکا به کجا می‌روند؟

پایان Dune چه شد, آخر تل ماسه چی شد, آخر Dune چه شد, پایان Dune چی شد, پایان Dune, پایان فیلم Dune
پایان Dune چه شد, آخر تل ماسه چی شد, پایان Dune چی شد, پایان فیلم Dune

پس از نزاع پل با جمیس، گروه فرمن او و مادرش را به بیابان می‌برند. آنها به احتمال زیاد به سمت Sietch Tabr، یکی از بزرگترین دژهای Fremen در بیابان آراکیس و جایی که بیشتر داستان Dune 2 در آن اتفاق می‌افتد، حرکت می‌کنند. شرایط بیابان باعث می‌شود محیط برای هر کسی که با آن آشنا نیست خطرناک باشد. ماندن در Sietch نه تنها باعث ایمنی پل و لیدی جسیکا در برابر کرم های شنی می‌شود، بلکه آنها را در برابر هر گونه دشمن دیگر، از جمله House Harkonnen، محافظت می‌کند.

رویاهای پل به چه معناست؟

پایان Dune چه شد, آخر تل ماسه چی شد, آخر Dune چه شد, پایان Dune چی شد, پایان Dune, پایان فیلم Dune
پایان Dune چه شد, آخر تل ماسه چی شد, آخر Dune چه شد, پایان فیلم Dune

بیشتر تبلیغات فیلم تا حد زیادی به رویاها و پیشگویی های پل اترییدس از Dune متکی بود، اما بیشتر آنچه او می‌بیند در فیلم به نتیجه نمی‌رسد. در حالی که او در صحنه پایانی فیلم با چانی و جمیس ملاقات می‌کند، بسیاری از آنچه در رویاهای او نشان داده می‌شود در واقع هنوز مدتی از وقوع آن فاصله دارد.

دیدار پل در Fremen نیز برای تحقق این رویاها بسیار مهم است. Atreides جوان قرار است تبدیل به یک رهبر مسیحایی برای مردم بومی Arrakis شود، که الهام بخش جنگ خونین آنها است.

این جنگ صلیبی در دو رویای محوری مورد تمسخر قرار می‌گیرد. یکی زمانی است که پل و گروهی از سربازان در بیابان حمله می‌کنند. پل را می‌بینید که زره طلا پوشیده است در حالی که او و دیگر سربازان از زیر شن بیرون می‌آیند، یک تکنیک مبارزه چریکی Fremen.

یکی دیگر پل، چانی و برخی از پیروان آنها را نشان می‌دهد که از کشتی به سربازان در کالادان نگاه می‌کنند. آنها پرچم‌های Atreides را تکان می‌دهند و رهبر خود را تشویق می‌کنند. بقیه رویاهای پل فقط به اهمیت چانی در داستان او اشاره می‌کنند و اینکه چگونه روابط آنها در آینده محوری خواهد بود.

Dune 2

DUNE 2 ساخته می شود ؛ تاریخ انتشار، بازیگران و دیگر موارد !
پایان Dune چه شد, آخر تل ماسه چی شد, آخر Dune چه شد, پایان Dune چی شد

Dune تنها نیمی از داستان است. رمان هربرت متراکم و پیچیده است و دنیایی را ایجاد می‌کند که کاملاً ناآشنا است. بسیاری از فیلم های ویلنوو این کار را انجام می‌دهند، اما به سختی پیچیدگی مردم Fremen را دراماتیک می‌کند.

قرار است Dune 2 آن را اصلاح کند. همانطور که شخصیت و فضای زیست پل و لیدی جسیکا بیشتر با Fremen تثبیت می‌شوند، آنها حمایت خود را به دست خواهند آورد، همانطور که پل در پایان دون در دوئل خود با جمیس انجام داد.

با جلب حمایت آنها، پل می‌تواند Fremen را علیه Harkonnens جمع کند؛ در حالی که انگیزه های خود را برای انجام این کار دارد، مردم Arrakis نیز چنین می‌کنند. قبل از ورود Atreides به کره زمین، Harkonnens ناظران بی رحم تجارت ادویه ملانژ بودند و خشم Fremen را برانگیختند.

معنای واقعی پایان دون

پایان Dune چه شد, آخر تل ماسه چی شد, آخر Dune چه شد, پایان Dune چی شد, پایان Dune, پایان فیلم Dune
پایان Dune چه شد, آخر Dune چه شد, پایان Dune چی شد, پایان Dune, پایان فیلم Dune

با اقتباس از Dune به دو قسمت، واقعاً فقط موضوعات رمان را در نیمه راه بررسی می‌کند. پل در اولین قسمت از رمان هربرت به سفر قهرمانی معمولی می‌پردازد و این مسئله عمدی است.

هربرت فقط به منظور ساختارشکنی در نیمه دوم Dune و بقیه مجموعه به این آرکی تایپ می‌پردازد. به نظر می‌رسد ویلنوو در مسیری مشابه قرار دارد. در حالی که پل به عنوان رهبر در پایان Dune به کار می‌آید، او مجبور می‌شود کسی را بکشد. این نه تنها تصویری از نوع تصمیمات دشواری است که رهبران در این جهان وحشیانه باید بگیرند، بلکه این نکته را به تصویر می‌کشد که “سفر قهرمان” پل لزوماً یک داستان قهرمانانه نیست.

رهبری پل منجر به مرگ میلیاردها نفر خواهد شد، اما ابتدا به عنوان یک مأموریت انتقام جویانه علیه کسانی که به خانواده او آسیب رساندند – هارکوننز و امپراتور – آغاز می‌شود.

پایان Dune نه خوشحال کننده است و نه قرار است باشد. پل رویدادهایی را به راه انداخته است که از توقف آنها عاجز است. همچنین این پیام اساسی را بیان می‌کند که کسانی که دارای قدرت وسیع هستند هرگز نمی‌توانند قهرمان شوند. این نکته باعث می‌شود که ایده هربت مبنی بر وجود هیچ قهرمان واقعی وجود نداشته باشد. چیزی که مطرح است این است که فقط کسانی که خود را قهرمان داستان‌های خود می‌دانند، زنده می‌مانند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار پایان Dune چه شد سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *