مکان های فیلم برداری فیلم Dune ؛ از واقعیت تا حقیقت محض !

مکان های فیلم برداری فیلم Dune در دنیای واقعی اتفاق افتاده‌اند؛ از ابوظبی تا نروژ برای بازسازی سیارات Arrakis و Caladan استفاده شده است. با فیگار بمانید.

Dune دنیای حماسه علمی تخیلی فرانک هربرت را با استفاده از مکان های واقعی از سراسر قاره‌ها زنده می‌کند. از محیط بیابانی آراکیس که تقریباً فضایی خشن و بی‌رحم را به تصویر می‌کشد تا سیاره جنگلی کالادان با صخره های زیبای اسکاندیناوی نشان داده شده است. برای فرم دادن به این سیارات از فضای دنیای واقعی در زمین، استفاده شده است. درواقع پس‌زمینه مناسبی را برای فیلم نفس‌گیر تل ماسه 2021 به کارگردانی دنیس ویلنوو تشکیل دادند.

تل ماسه 2021 دارای بازیگرانی از جمله تیموتی شالامی، ربکا فرگوسن، اسکار آیزاک، جاش برولین، استلان اسکارسگارد، دیو باوتیستا، زندایا و جیسون موموآ است. Chalamet در نقش پل، وارث خاندان قدرتمند آتریدس، بازی می‌کند که به دنیای بی رحم اما غنی از منابع آراکیس سفر می‌کند. در ادامه، او گرفتار یک مبارزه ژئوپلیتیکی می‌شود که او را مجبور به یادگیری چگونگی زنده ماند در بیابان‌های اراکیس می‌کند. پل همچنین باید بر هنرهای روانی Bene Gesserit، تسلط یابد و به عنوان یک قهرمان پیشگو ظاهر شود. در ادامه با نوشتار مکان های فیلم برداری فیلم Dune همراه فیگار بمانید.

مکان های فیلم برداری فیلم Dune

از واقعیت تا حقیقت محض !

فهرست مطالبی که در ادامه نوشتار مکان های فیلم برداری فیلم Dune خواهید خواند به شرح زیر است:

مکان های فیلمبرداری فیلم Dune
مکان های فیلمبرداری فیلم Dune

فیلم Dune در امپراتوری بین کهکشانی در سال 10191 اتفاق می‌افتد. استفاده از مکان های هیجان انگیز در دنیای واقعی برای ثبت وسعت جهان Dune بسیار مهم بود. این مکان‌ها ممکن است روی زمین باشند و محیط های تیره‌شان آن‌ها را برای به تصویر کشیدن جهان‌های جدید تخیلی مناسب کند – که بسیاری از آنها در بهترین فیلم ها و سریال های علمی تخیلی بزرگ ظاهر شده‌اند. امروزه بسیاری از فیلم ها از CGI برای پس زمینه استفاده می‌کنند، استفاده Dune از مکان های دنیای واقعی به آن حس وسعت و صادقانه‌ای را می‌بخشد که تحسین منتقدان را برانگیخته است.

هالیوود چندین دهه است که در تلاش است تا با رمان Dune مقابله کند. دیوید لینچ در سال 1984 اقتباسی را کارگردانی کرد که توسط طرفداران رد شد. دنیس ویلنوو، کارگردان Blade Runner 2049 و Arrival،

Liwa Oasis, Abu Dhabi

مکان های فیلمبرداری فیلم Dune, فیلم DUNE کجا ساخته شده
فیلم DUNE کجا ساخته شده, مکان های فیلم برداری فیلم Dune

Liwa Oasis یکی از مکان‌های اصلی فیلم‌برداری مورد استفاده در Dune بود، زیرا بیابان‌های سوزان این منطقه مکان مناسبی برای نشان دادن سیاره آراکیس بود، جایی که بیشتر اکشن های فیلم در آن اتفاق می‌افتد. صحنه هایی که قرار گرفتن پل و لیدی جسیکا را در فضای وحشیانه ی بیابانی آلوده به کرم های ماسه ای، به تصویر می‌کشد.

Liwa Oasis در امارات متحده عربی واقع شده است که به دلیل زیبایی خود شناخته شده است و به طور سنتی با طبقات حاکم ابوظبی و دبی مرتبط است. لوکاس فیلم از صحرای روب الخالی در همان حوالی برای جنگ ستارگان: قسمت هشتم استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید:

Wadi Rum, Jordan

مکان های فیلمبرداری فیلم Dune, فیلم DUNE کجا ساخته شده
مکان های فیلمبرداری فیلم Dune

در حالی که Liwa Oasis برای بیشتر صحنه‌های بیابانی وسیع و گسترده در سیاره آراکیس استفاده می‌شد، صحنه‌هایی نیز در Wadi Rum در اردن فیلم‌برداری شده‌اند و می‌توان آن‌ها را از طریق تصاویر سنگی قرمز رنگ شناسایی کرد. مکان‌هایی مانند پایگاه خانه آتریدها و مسیرهای صخره‌ای که پل در نبردهای آیینی با جیمیس روبرو می‌شود، به احتمال زیاد در اینجا فیلم‌برداری شده‌اند. تاریخ دنیای واقعی این منطقه کاملاً با مضامین Dune در مورد استعمار و بهره برداری از منابع مطابقت دارد و هربرت بیشتر جامعه فرمن را بر اساس فرهنگ عربی قرار داده است.

بیشتر بخوانید:

کلمه Wadi به دره یا بستر خشک رودخانه اطلاق می‌شود. Wadi Rum بزرگترین منطقه در اردن است و به عنوان دره ماه نیز شناخته می‌شود. این لوکیشن دهه ها برای فیلم های هالیوودی از جمله حماسه معروف لارنس عربستان دیوید لین استفاده می‌شود که بسیاری از نقدهای مثبت فیلم Villeneuve’s Dune با آن مقایسه شده اند. از دیگر فیلم‌ها که در این منطقه فیلم‌برداری شده است می‌توان به The Martian و نسخه لایو اکشن علاءالدین دیزنی اشاره کرد.

Stadlandet, Norway

مکان های فیلمبرداری فیلم Dune, فیلم DUNE کجا ساخته شده
فیلم DUNE کجا ساخته شده, مکان های فیلم برداری فیلم Dune

قسمت‌های اولیه فیلم در Caladan، در جای دیگری اتفاق می‌افتد. این سیاره جنگلی خانه آتریدها است که توسط دوک لتو آتراید اسکار آیزاک رهبری می‌شود. جنگل‌های سبز کالادان تضاد شدیدی با ماسه‌های قرمز آراکیس ایجاد می‌کنند و نشان می‌دهند که آتریدها چقدر در سیاره جدید خود قرار است غریبی کنند.

صحنه‌های کالادان در Standladnet، نروژ فیلم‌برداری شده‌اند و در به تصویر کشیدن تضاد بین محیط‌های مختلف فیلم، و در نتیجه حاکمان مختلف آن، بسیار مهم بودند. Standlandet شبه جزیره ای در وستلند نروژ است که 1600 فوت بالاتر از سطح دریا قرار دارد. این منطقه توسط مردم محلی به عنوان Stad شناخته می‌شود و به خاطر مناظر دیدنی خود مشهور است.

بیشتر بخوانید:

Origo Film Studios, Hungary

مکان های فیلمبرداری فیلم Dune, فیلم DUNE کجا ساخته شده
مکان های فیلم برداری فیلم Dune

Dune همچنین از Origo Film Studios در مجارستان برای بیشتر فیلمبرداری استودیویی خود استفاده کرد. دنیای پیچیده Dune شامل دسیسه‌های سیاسی فراوانی می‌شود، زیرا خانه‌های امپراتوری با یکدیگر برای ادویه بسیار مهم مبارزه می‌کنند، علاوه بر آموزش روانی که مضامین گسترده‌تر فلسفی فیلم DUNE 2021 را منعکس می‌کند. این توطئه ها در تعدادی از صحنه های داخلی در محیط هایی از سفینه فضایی House Atreides تا لانه مخفی خانه هارکونن به تصویر کشیده شده اند. بسیاری از این صحنه‌های داخلی احتمالاً در Origo گرفته شده‌اند، جایی که نیازی به پس‌زمینه دنیای واقعی نبود.

Origo Film Studios یک استودیوی تولید فیلم کاملاً مجهز است که در بوداپست، مجارستان واقع شده است. دنیس ویلنوو قبلاً در طول فیلمبرداری Blade Runner 2049 از این استودیو استفاده می‌کرد و همچنین برای فیلم های هالیوودی مانند 47 Ronin و Terminator: Dark Fate استفاده شده است. مجارستان و سایر کشورهای اروپای شرقی به دلیل هزینه های نسبتاً پایین فیلمبرداری به مکان های محبوب فیلمبرداری برای تولیدات آمریکایی تبدیل شده اند.

در حالی که برداشت ویلنوو از Dune تاکنون مورد استقبال قرار گرفته است، این فیلم تنها نیمی از کتاب فرانک هربرت را اقتباس کرده است، و هنوز قسمت دوم Dune تایید نشده است. فیلم‌های آینده می‌توانند مخاطبان را به مکان‌هایی از خانه تاریک هارکونن‌ها تا مرکز امپراتوری کهکشانی ببرند. فرنچایز Dune می‌تواند در سال‌های آینده مکان‌های خاطره‌انگیز بیشتری ایجاد کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار فیلم DUNE کجا ساخته شده سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *