نقد فیلم Night Teeth (2021) ؛ یک ساختار روایی بی همه چیز

یک غوغای سرگرم‌کننده پر زرق و برق که مطمئناً عطش بینندگان برای روایت‌های خون‌آشام را برطرف می‌کند. با نقد فیلم Night Teeth همراه فیگار بمانید.

Night Teeth به کارگردانی آدام رندال و بر اساس فیلمنامه‌ای از برنت دیلون، روایتی هیجان انگیز است که چند لحظه آدرنالین را در شما به اوج می‌رساند، اما در نهایت چیزی است که فقط یک بار شما را سرگرم خواهد کرد و لاغیر.

در حالی که از تماشای فیلم لذت کافی را می‌برید، اما باید به سرگرمی صرف این فیلم و پوچ بودن آن توجه داشته باشید، زیرا گاهی اوقات ساختار روایی آن به شدت بی همه چیز به نظر می‌رسد. با نوشتار نقد فیلم Night Teeth همراه فیگار بمانید.

نقد فیلم Night Teeth (2021)

یک ساختار روایی بی همه چیز

نقد فیلم Night Teeth, تحلیل فیلم Night Teeth, بررسی فیلم Night Teeth
نقد فیلم Night Teeth, تحلیل فیلم Night Teeth, بررسی فیلم Night Teeth

از آنجایی که فیلم از اکشن بسیار کمی برخوردار است و خون‌آشام‌ها کاری را که به بهترین شکل انجام می‌دهند اغلب خارج از دید انجام می‌دهند، هیجان خاصی ندارد. Night Teeth فضای خاصی را برای بیننده‌های خودش دراماتیک نمی‌کند، اما فیلمی سرگرم کننده است که با زرق و برق جذاب به تصویر کشیده شده است که مطمئناً عطش بینندگان را برای روایت های خون آشامی برطرف می‌کند.

دندان های شب بنی (خورخه لندبورگ جونیور)، مرد جوانی را دنبال می‌کند که آرزوی موفق شدن در دنیای موسیقی را دارد. اما به علت ایده‌آل گرایی و بلندپرواز بودنش تا حدودی در مورد این تلاش مردد است. او نمی‌داند برادرش جی، یک پلیس مخفی است، که برای محافظت از بشر در برابر خون آشام ها در آتش بسی که اخیراً از بین رفته است، جان خودش را وسط میدان گذاشته است.

بیشتر بخوانید:

پس از داوطلب شدن برای کمک به برادرش در شغل رانندگی، بنی ناخواسته درگیر یک فضای خون آشامی می‌شود که او را در ماشینی در برابر دو خون آشام خطرناک، بلر و زوئی (دبی رایان و لوسی فرای) قرار می‌دهد. با نوشتار نقد فیلم Night Teeth همراه فیگار بمانید.

تکنیک ؛ تحلیل فیلم Night Teeth

نقد فیلم Night Teeth, تحلیل فیلم Night Teeth, بررسی فیلم Night Teeth
نقد فیلم Night Teeth, تحلیل فیلم Night Teeth, بررسی فیلم Night Teeth

اولین چیزی که باید به آن توجه کنید این است که Night Teeth از نظر بصری دلپذیر و جذاب است. فیلم از غیرممکن بودن همه چیز جلوگیری می‌کند. هر فریم به کمک نورپردازی مبتنی بر نئون لس آنجلس، و همچنین برخی از طرح‌های تولید هوشمندانه که همه را به بهترین شکل و در معرض دید قرار می‌دهد، به خوبی روشن می‌شود.

همه فیلم زیر سلطه سایه‌های طراحی شده زیر زرق و برق لس آنجلس گم می‌شود. Night Teeth از استفاده از نور مصنوعی ترسی ندارد و برای آن بسیار بهتر است. کیفیت تولید آن چیزی که می‌توانست یک اکشن خون آشام با ظاهری عام‌پسند باشد را به یک رمان عاشقانه نئو نوآر تبدیل می‌کند.

یک نفر قطعاً هنگام تماشای جان ویک یادداشت هایی برداشته و یکی از ستاره های آن به نام الفی آلن را نیز زیر نظر گرفته است که اساساً نقش همان پادشاه اوباش را بازی می‌کند.

رائول کاستیلو با اعتماد به نفسی خاص وارد می‌شود که تقریباً دل هر کسی را می‌برد. او علیرغم اینکه زمان کمی برای ابراز وجود دارد، با فضایی که به او داده می‌شود بهترین کار را انجام می‌دهد.

دندان‌های شب تلاش نمی‌کند یک داستان یا یک ساختار روایی خاص و قدرتمندی را ارائه دهد، اما می‌توانست جهت بهتر شدن و عمیق تر شدن شخصیت‌ها تلاش بیشتری کند تا بیننده های خود را تا پایان فیلم با خود همراه داشته باشد.

با این حال، لندبورگ جونیور بسیار کاریزماتیک است و به شخصیت خود عمقی می‌دهد که در فیلمنامه وجود ندارد. آلن در اینجا بسیار تیپ است، اما او می‌داند که از او چه انتظاری می‌رود و به خوبی هم این انتظار را برآورده می‌کند. در بیشتر موارد، همه می‌دانند دارند چه کار می‌کنند، با نقاط قوت خود همه چیز را جلو می‌برند، و اجازه نمی‌دهند چیزی بد یا خیلی جدی باشد. همانطور که تولید فیلم لحن خاصی را در فضاهای خون آشامی ایجاد می‌کند، بازیگران نیز با آن سازگار می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

این فیلم با انتخاب نقش هایی که به بازیگران زن داده می‌شود، به شدت آسیب می‌بیند. چهار نقش قابل توجه برای زنان وجود دارد، پنجمی که متأسفانه به سرعت در ابتدا از تب و تاب خود می‌افتد و ششمین نقش بنی و جی، ابولا است که بسیار لذت بخش است.

مگان فاکس و سیدنی سوینی، رهبران دنیای خون آشام، یک صحنه منحصر به فرد دارند. راستش را بخواهید، مگان فاکس واقعاً لیاقت بیشتری دارد. (همانطور که می‌دانید امسال او با فیلم Till Death درخشید.) او در نقش کوچکی که کاری جز ارائه یک دیالوگ به تماشاگران را ندارد، هیچ کار مهم دیگری را نمی‌کند. فاکس بد درک شده و مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. او برای یکی از دو بازیگر خون‌آشام، زن مهربان بلر یا زوئی، خون‌آشام تشنه‌ی خون، مناسب‌تر بود.

سوئینی نیز به همین شکل اشتباه انتخاب شده است. مانند فاکس، او توانایی‌های مشابهی برای بازی بلیر یا زویی دارد، ترجیحاً بلر، برای لندبورگ جونیور مناسب‌تر بود. در حالی که رایان و فرای بد نیستند. Fry’s Zoe یک شخصیت شرور تا حدی خنده دار است که یادآور شخصیت شروری است که در بهترین فیلم های کمدی ترسناک حضور موفقی را دارد.

گفته می‌شود، فیلم می‌داند چگونه فضاسازی را ایجاد کند و انتظارات را بالا ببرد، اما هرگز آن ریتمی که مختص به فضاهای خون آشامی را ندارد. شاید کارگردانی ماهرتر در اکشن می توانست چیزی از آن بسازد، اما در اینجا اینطور نیست.

دندان های شب صرفاً یک نوع فیلم جذاب است که باید ببینید و خیلی سریع از لذتی که به شما می‌دهد استفاده کنید و خیلی سریع آن را فراموش کنید. این فیلم برای تماشای مجدد خوب نیست، اما تماشای آن حداقل یک بار خوب است. با نوشتار نقد فیلم Night Teeth همراه فیگار بمانید.

دنباله‌ای وجود دارد ؟

نقد فیلم Night Teeth, تحلیل فیلم Night Teeth, بررسی فیلم Night Teeth
نقد فیلم Night Teeth, تحلیل فیلم Night Teeth, بررسی فیلم Night Teeth

فیلم خون آشامی Night Teeth نتفلیکس اکشن، ترسناک و کمدی را در هم می آمیزد، اما در پایان چه اتفاقی می‌افتد و آیا دنباله ای بالقوه را ایجاد می‌کند؟ پایان Night Teeth، علیرغم لحن نسبتاً ساده‌اش، هنوز هم تاثیرگذار است.

وقتی به پایان می‌رسد، بسیاری از شخصیت های اصلی آن مرده هستند، به این معنی که تعادل آن بین ترسناک و کمدی به سمت اولی متمایل می‌شود. با وجود تمام مرگ و میرها و نابودی ها، پایان Night Teeth نسبتاً خوش بینانه است و ظاهراً یک دنباله بالقوه را ایجاد می‌کند.

مانند قهرمانان داستان‌های خون آشام قبلی مانند Midnight Mass، بنی نشان می‌دهد که ارتباط مخفیانه‌ای با شرورها دارد. او فقط بلر و زوئی را در شهر به اینور و آنور می‌برد تا جای برادر گمشده‌اش جی را که ویکتور ربوده است، پر کند.

جی یک شکارچی خون‌آشام است که قصد دارد بلر، زوئی و ویکتور را بکشد – که با روایت رو به رشد بنی با بلر پیچیده می‌شود. در صحنه‌های پایانی Night Teeth، بنی جی را آزاد می‌کند که به نوبه خود ویکتور را با قرار دادن وی در زیر نور خورشید می‌کشد. همین پرتوها زوئی را نیز می‌کشند و بلر با تبدیل کردن بنی که به شدت زخمی شده بود، او را به خون آشامی مانند خودش، از مرگ نجات می‌دهد.

اگرچه ویکتور در پایان Night Teeth می‌میرد، اما اساساً پیروز می‌شود. تا حدودی مانند مایکل مایرز در فیلم Halloween Kills، اعمال شیطانی این شرور تقریباً همان طور که او امیدوار بود انجام می‌شود، اما نشان دهنده یک پیروزی مهیب است.

آنتاگونیست Night Teeth قبل از اینکه بتواند از قدرت خون آشامی خود استفاده کند توسط  جی  کشته می‌شود. ویکتور قصد داشت از زوئی و بلر استفاده کند تا خود را به عنوان رهبر جدید گروه معرفی کند، موفق می‌شود بسیاری از رقبای خود را بکشد، اما هرگز از ثمره زحماتش لذت نمی‌برد. از قضا، احتمالاً این بنی است که بیشترین سود را از نقشه ویکتور می‌برد، زیرا او و بلر در صحنه پایانی با هم دیده می‌شوند، در حالی که بنی ممکن است به سمت تاریکی روی آورده باشد.

اگرچه زوئی در یک شعله با شکوه به سبک Midnight Mass با کمک CGI کشته می‌شود، بلیر نه تنها از پایان Night Teeth جان سالم به در می‌برد، بلکه موفق می‌شود با تبدیل کردن بنی به خون‌آشام، او را نجات دهد. بنی به برادر شکارگر خون آشام خود قول می‌دهد که در حفظ صلح بین جمعیت انسان و خون آشام کمک کند. او بعداً دیده می‌شود که با حسرت به دوستان قدیمی‌اش نگاه می‌کند و برای لحظه‌ای، پایان Night Teeth نشان می‌دهد که او ممکن است زندگی خود را به عنوان یک انسان از دست داده باشد.

وقتی بلر سوار یک ماشین پر زرق و برق می‌شود، مشخص است که بنی از زندگی به عنوان یک خون آشام راضی است. پایان Night Teeth سؤالات مهمی را مبهم می‌گذارد. آیا بنی و بلر قصد دارند به ادامه خشونت‌آمیز آتش بس انسان و خون آشام توسط ویکتور ادامه دهند؟ آیا باعث شروع یک فیلم ترسناک دیگر می‌شوند؟

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بررسی فیلم Night Teeth سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *