نقد فیلم Army Of Thieves (ارتش دزدان 2021) ؛ پیش درآمدی بر ارتش مردگان

ارتش دزدان دوست‌داشتنی ساخته شده است و یک شخصیتی فرعی را به یک شخصیت اصلی تبدیل می‌کند. با نوشتار نقد فیلم Army Of Thieves با فیگار بمانید.

22 دقیقه اول فیلم ارتش دزدان نشان می‌دهد که چگونه با موسیقی، بازیگران و دکور مناسب، می‌توان حتی داستانی در مورد تعدادی دزد شبیه یک فیلم فانتزی حماسی ساخت. ماتیاس شوایگوفر که این بار هم به عنوان بازیگر و هم به عنوان کارگردان وارد دنیای سینما می‌شود، از زک اسنایدر پیشی گرفته است، زیرا این پیش درآمد قطعا سرگرم کننده تر و خوش ریتم تر است. با نوشتار نقد فیلم Army Of Thieves همراه فیگار بمانید.

نقد فیلم Army Of Thieves (ارتش دزدان 2021)

پیش درآمدی بر ارتش مردگان

نقد فیلم Army Of Thieves, نقد فیلم ارتش دزدان,
نقد فیلم Army Of Thieves, نقد فیلم ارتش دزدان

همانطور که در مورد بسیاری از پیش درآمدها وجود دارد، تعلیق و هیجان اغلب با این واقعیت که بینندگان نتیجه سفر قهرمان داستان را می‌دانند کمرنگ می‌شود. با این حال، فیلمنامه هاتن و کارگردانی شوویفر مسیر کمتر پیموده شده ای را طی می‌کنند تا لذت فیلم را از سفر به دست بیاورند، نه مقصد.

با کمال تعجب، سرنوشت سباستین (معروف به لودویگ) در ارتش مردگان به سرعت در فرورفتگی های عمیق ذهن فرد محو می‌شود زیرا ارتش دزدان یک ماجراجویی کاملاً هیجان انگیز از یک مرد خوب است که به دنبال بزرگترین اشتیاق خود می‌رود: شکستن رمز گاوصندوق.

همانطور که از عنوان متوجه خواهیم شد، این فیلم یک فیلم دزدی محور است، پس منتظر زامبی ها و چیزهایی که مربوط به فیلم های ترسناک است نباشید، در غیر این صورت بسیار ناامید خواهید شد.

شوایگوفر در نقش سباستین (که بعداً نام دیتر را به خود گرفت) بازی می‌کند، یک فرد معمولی آلمانی با یک کار بانکی خسته کننده، اما با اشتیاقی وسواس‌آلود برای شکستن رمز گاوصندوق.

چند دقیقه اول جذاب است – سباستین ویدیویی در یوتیوب می‌سازد که در آن تاریخ یک قفل‌ساز به نام هانس واگنر را توضیح می‌دهد که مجموعه‌ای متشکل از چهار گاوصندوق ساخته است که در دنیای گاوصندوق ها به جایگاهی افسانه‌ای دست یافته‌اند و هنوز هم گمان می‌رود که در حال استفاده هستند. بنابراین وقتی یک باند دزدی، سباستین را استخدام می‌کند تا رمز تمام گاوصندوق‌های واگنر را بشکند، او وارد بازی ساختارمند فیلم های اکشن و دزد و پلیسی می‌شود.

این فیلم از آن دسته از فیلم های دزدی محور است که هیچ چیز را خیلی جدی نمی‌گیرد، بنابراین همه چیز بسیار ساده‌تر از آن چیزی است که باید باشد. خود تیم دزدی از 5 عضو تشکیل شده است، بنابراین کلمه ارتش در عنوان فیلم، یک اغراق بزرگ است.

نقد فیلم Army Of Thieves, نقد فیلم ارتش دزدان, تحلیل فیلم ارتش دزدان, بررسی فیلم Army Of Thieves
تحلیل فیلم ارتش دزدان, بررسی فیلم Army Of Thieves

ناتالی امانوئل در نقش گوندولین، به نوعی رهبری گروه را بر عهده دارد. استوارت مارتین برد، قهرمان اکشن گروه است و هکر نابغه با بازی روبی او فی. گوز خان نقش کوچکی به عنوان رولف، راننده فرار دارد. هر یک از آنها یک گذشته را برای ما تشریح می‌کنند، که واقعاً ضروری نبود. در عوض، یک فلش بک کوچک به این که چرا سباستین/دیتر اینقدر به قفل وسواس دارد، توانست این سری از گذشته گویی ها را که ضروری نبود، بشورد و با خود ببرد.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های شبیه Army Of Thieves

فیلمبرداری در سراسر شهرهای اروپایی، فوق‌العاده است، به‌ویژه زمانی که اکشن در فضای باز، در برابر کوه‌های دیدنی و ساختمان‌های رنگارنگ قدیمی رخ می‌دهد. می‌توانید از این فیلم والپیپرهای زیادی بسازید. همانطور که در ابتدا ذکر شد، بیشتر شبیه یک فیلم فانتزی است، به خصوص به دلیل برخی از موسیقی های کلاسیک و محلی که در پس زمینه پخش می‌شود. و در حالی که شوایگوفر در نقش دیتر، وقت زیادی در فیلم ارتش مردگان نداشت، در این فیلم، بازیگر نقش اصلی را با هوشیاری ایفا می‌کند. با این حال، ناتالی در برخی از صحنه‌های احساسی (و غیر ضروری) نیمه دوم تلاش را در طول ساختار روایی فیلم ارتش دزدان می‌کند تا احساسات جاری شده در فیلم به بهترین نحو دراماتیک شود.

داستان زمانی اتفاق می‌افتد که شیوع زامبی‌ شدن در لاس‌وگاس رخ داده است – دیتر مدام رویای زامبی‌هایی را در سر می‌پروراند. فیلمنامه نمی‌تواند شخصیت های جدید را بسازد و آنها را جذاب کند. فراتر از دیتر و نحوه برخورد خنده‌دار بازیگر اصلی با او، بقیه شخصیت‌ها کاملاً کلیشه‌ای و بازیگران فاقد کاریزما هستند، چه در سمت دزدها و چه در سمت ماموران قانون. ناتالی امانوئل تنها کسی است که چیزی متفاوت به فرمول بازیگری این فیلم می‌آورد و ارتباط او با آثار ماتیاس شویفر و یکی از دلایل دیدن فیلم است.

فیلمنامه بدی نیست، اما درخشان هم نیست. و آنچه در Army of the Dead با انرژی محض کارگردانی اسنایدر جایگزین شد، در اینجا هرگز به آن سطح نمی‌رسد. اشتباه نکنید، زیرا ماتیاس شویگوفر هر انتظاری را برآورده می‌کند و فراتر از آن است و حتی چند سکانس به یاد ماندنی می‌سازد. اما مانند اسنایدر فضاساز خوبی نیست.

در واقع ما با دیدن این فیلم گوشه‌هایی از فیلم‌هایی مانند باند، بورن یا ماموریت غیرممکن را می‌بینیم، و در فرار از سرقت، دعوا در بانک، آخرین سرقت یا حتی خداحافظی در اسکله نشان داده می‌شود.

نقد فیلم Army Of Thieves, نقد فیلم ارتش دزدان, تحلیل فیلم ارتش دزدان, بررسی فیلم Army Of Thieves
نقد فیلم Army Of Thieves, نقد فیلم ارتش دزدان

بهترین ویژگی فیلم، حس کمدی و زیبایی بصری بسیار دلنشین شوویفر است. سبک کارگردانی شویوفر کاملاً با شخصیتی که او به شکلی عالی بازی می‌کند شخصی‌سازی شده است. سباستین هنوز هم مثل همیشه بی دست و پا، اما فوق العاده دوست داشتنی است. آن طبیعت مهربان و شادی که از سباستین تراوش می‌کند در کل فیلم دیده می‌شود، به ویژه در زیبایی شناسی و ریتم ساختار روایی فیلم تاثیر دوچندانی می‌گذارد. در حالی که فیلم فاقد هر گونه تعلیق روایی است، چیزی که در نهایت فیلم را سرپا نگه می‌دارد، نقش‌های اصلی فیلم هستند – سباستین و گوندولین (ناتالی امانوئل).

در مجموع، ارتش دزدان یک پیروزی است. به طرز ماهرانه ای انتظارات پیش درآمد را زیر و رو می‌کند در حالی که یک قطعه سرگرم کننده در لابلای یک پازل بزرگتر است. اگر این فیلم نشانه‌ای از کیفیت کاری است که ارتش مردگان را می‌سازد، پس می‌توان به جرات گفت که ما در آستانه دریافت یک فرنچایز واقعاً جالب هستیم که هر قسمت ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد. Army of Thieves مطمئناً بسیاری را به سمت فیلم‌شناسی شویگوفر می‌فرستد، که تعدادی از آنها را خودش کارگردانی کرده است.

نقد فیلم Army Of Thieves, نقد فیلم ارتش دزدان, تحلیل فیلم ارتش دزدان, بررسی فیلم Army Of Thieves
نقد فیلم Army Of Thieves, نقد فیلم ارتش دزدان, تحلیل فیلم ارتش دزدان, بررسی فیلم Army Of Thieves

مشخصات فیلم

  • کارگردان ماتیاس شوایگهوفر
  • تهیه‌کننده دبورا اسنایدر و زک اسنایدر
  • فیلمنامه‌نویس شی هتن
  • داستان زک اسنایدر و شی هتن
  • بازیگران ماتیاس شوایگهوفر، ناتالی امانوئل
  • موسیقی هانس زیمر
  • فیلم‌بردار برنهارد یاسپر
  • تدوین‌گر الکساندر برنر
  • توزیع‌کننده نتفلیکس
  • مدت زمان ۱۲۷ دقیقه
  • کشور ایالات متحده آمریکا و آلمان
  • زبان انگلیسی ؛ نقد فیلم ارتش دزدان

از همراهی شما تا انتهای نوشتار تحلیل فیلم ارتش دزدان سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *