بهترین فیلم های A24 ؛ مهم ترین ها و محبوب ترین ها را بشناسید

کمپانی A24 که تنها چند سال است تاسیس شده است، به شهرت و محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است. با فیگار همراه باشید تا به بررسی بهترین فیلم های A24 بپردازیم.

کمپانی A24، کمپانی‌ای است که به راحتی و با شنیدن نام آن، آن را می‌شناسیم. این کمپانی منحصر به فرد، از فیلم‌های جذاب و پرطرفدار زیادی در دهه اخیر حمایت کرده است و مسئول تولید و ساخت آن‌ها بوده است. A24 در سال 2012 توسط دنیل کتز، دیوید فنکل و جان هاجز تاسیس شده است.

بهترین فیلم های A24

مهم ترین ها و محبوب ترین ها را بشناسید

می‌توانید فهرست بهترین فیلم های A24  را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین فیلم های A24
بهترین فیلم های A24

برخی از برجسته،ترین فیلم‌های A24 عبارتند از: مهتاب، لیدی برد و پروژه فلوریدا، اما A24 در سال‌های اخیر، سهم نسبتا بزرگی از ساخت فیلم‌های ترسناک تحسین‎‌شده را نیز به خود اختصاص داده است. این شرکت تنها چند سال پیش تاسیس شده است اما جایگاه ویژه‌ای را بین دیگر کمپانی‌های کهنه‌کار به دست آورده است و هنوز هم پتانسیل رشد بیشتر را دارد. همراه با فیگار باشید تا نگاهی به 10 فیلم برتر ساخته شده توسط A24 بیاندازیم.

Midsommar

بهترین فیلم های A24
بهترین فیلم های A24
  • نام فارسی: میانه‌ی تابستان
  • کارگردان: آری آستر
  • ستاره ها: فلورنس پیو، جک رینور، ویلهلم بلومگرن
  • ژانر: درام، ترسناک، رازآلود

پس از آنکه آری آستین، توانست با اولین فیلم بلند خود به نام موروثی بینندگان را مجذوب و وحشت‌زده کند، تصمیم به ادامه و گسترش حرفه فیلمسازی خود با فیلم میانه‌ی تابستان که در سال 2019 در سینماها اکران شد گرفت. ‌میانه‌ی تابستان با لحنی پر جنب و جوش، آرام آرام و ظریف به زیر پوست تماشاگران نفوذ می‌کند و خیلی ماهرانه قلب آن‌‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. میانه‌ی تابستان در عین‌حال که ترس و وحشت را در دل تماشاگران جا می‌دهد، رمز و راز نیز به همراه دارد و ذهن تماشاگران را برای حل مسائل مختلف به چالش می‌کشد.

داستان فیلم میانه‌ی تابستان تقریبا در روز روشن و پس‌زمینه‌ای سرسبز، روشن و رنگارنگ سپری می‌شود. مردم در روستایی در سوئد، مشغول برگزاری آئین‌ها و مراسم سنتی غیرمتعارف خودشان هستند. ایفای نقش فراموش نشدی فلورنس پیو در این فیلم، آن‌را به یک شاهگار تبدیل کرده و باعث شده است که آن یکی از بهترین فیلم های A24 باشد که لایق تمام تعریف و تمجیدهایی که از آن می‌شود است.

بیشتر بخوانید:

Hereditary

بهترین فیلم های A24
بهترین فیلم های A24
  • نام فارسی: موروثی
  • کارگردان: آری آستر
  • ستاره ها: تونی کولت، گابریل برن، الکس وولف
  • ژانر: درام، ترسناک، رازآلود

موروثی، اولین فیلم بلند آری آستر است که بالاتر و در توضیحات فیلم میانه‌ی تابستان، درباره آن توضیح دادیم. فیلم موروثی از نظر امتیاز در راتن تومیتوز، کمی بالاتر از میانه‌ی تابستان قرار گرفته است. وقتی از آری آستر که نویسنده و کارگردان فیلم موروثی است، در رابطه با این فیلم هیجان انگیز سوال شد، او آن را یک “تراژدی خانوادگی” توصیف کرد.

فیلم موروثی با مضامینی چون ماوراءالطبیعه و فضاسازی تاریک، فیلم‌های تراژدی خانوادگی را به سطح جدیدی رسانده است. اما تمرکز اصلی این فیلم بر روی درخشش در کانون توجه مردم است، هرچند که غم‌انگیز باشد. همچنین، شما می‌توانید نوشتار بهترین فیلم های ماوراءالطبیعه و بهترین فیلم های ترسناک 2022 را در فیگار بخوانید.

بیشتر بخوانید:

20th Century Women

بهترین فیلم های A24
بهترین فیلم های A24
  • نام فارسی: زنان قرن بیستم
  • کارگردان: مایک میلز
  • ستاره ها: آنت بنینگ، ال فانینگ، گرتا گرویک
  • ژانر: درام، کمدی

فیلم زنان قرن بیستم در سال 2017 برای اولین بار در سینماها اکران شد و یکی از بهترین فیلم های A24 است که در هنگام اکران، به سرعت به یک سوژه قابل ستایش برای مردم تبدیل شد. این فیلم در جوایز گلدن گلوب 2017 نامزد جوایز متعددی شد و همچنین در آکادمی اسکار نیز، نامزد بهترین فیلنامه غیراقتباسی شد که باعث می‌شود برخی آن را بهترین فیلم A24 بنامند.

زنان قرن بیستم با بازی آنت بنینگ، ال فانینگ و گرتا گرویگ و به کارگردانی مایک میلز ساخته شده است و توانست موفقیت دیگری را برای A24 رقم بزند.

بیشتر بخوانید:

It Comes at Night

بهترین فیلم های A24
بهترین فیلم های A24
  • نام فارسی: شب‌هنگام می‌آید
  • کارگردان: تری ادوارد شولتز
  • ستاره ها: جوئل ادگرتون، کریستوفر ابوت، کارمن اجوگو
  • ژانر: ترسناک، رازآلود، علمی-تخیلی

فیلم شب‌هنگام می‌آید، برای اولین بار در سال 2017 و در فستیوال سینمایی Overlook به نمایش درآمد و چند ماه بعد، توسط کمپانی A24 انتخاب، و به اکران عمومی در سینماها درآمد. این فیلم ترسناک دلهره‌آور، با بازی جوئل ادگرتون و نویسندگی و کارگردانی تری ادوارد شولتز ساخته شده است. فیلم شب‌هنگام می‌آید، با اینکه یک شاهکار واقعی محسوب می‌شود، اما معمولا در بین مردم نادیده گرفته می‌شود و در جایگاه حقیقی خود حضور ندارد.

این فیلم با بودجه‌ای متوسط ساخته شده است و به فروش 19 میلیون دلاری در سراسر جهان دست پیدا کرد. شب‌هنگام می‌آید، یکی از منحصر به فرد ترین فیلم‌های A24 است، بخصوص در زمینه ترس!

بیشتر بخوانید:

The Hole in the Ground

بهترین فیلم های A24
بهترین فیلم های A24
  • نام فارسی: حفره‌ای در زمین
  • کارگردان: لی کرونین
  • ستاره ها: سینا کرسلیک، جیمز کوین مارکی، کتی اوتینن
  • ژانر: درام، ترسناک، رازآلود

فیلم حفره‌ای در زمین، در سال 2019 و در جشنواره فیلم ساندنس اکران شد اما هیچوقت به اکران عمومی در نیامد. با توجه به اکران محدود، این فیلم ترسناک دلهره‌آور کمتر از آنچه که باید دیده شد و بسیار دست‌کم گرفته شد و به جایگاهی که لایقش بود نرسید.

فیلم حفره‌ای در زمین، درباره مادری مجرد است که به همراه فرزند خردسال خود، به روستایی نقل مکان می‌کند و در آن‌جا مستقر می‌شوند. کمی بعد، او متوجه فرو رفتگی‌ای در خانه‌اش می‌شود که داستان فیلم را شکل می‌دهد و باعث در خطر افتادن آن‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید:

Room

بهترین فیلم های A24
بهترین فیلم های A24
  • نام فارسی: اتاق
  • کارگردان: لنی آبراهامسون
  • ستاره ها: بری لارسن، جیکوب ترمبلی، شان بریجرز
  • ژانر: درام، دلهره آور

فیلم اتاق در سال 2015 با بازی بری لارسن و جیکوب ترمبلی، در سینماها به اکران عمومی درآمد. فیلم اتاق که براساس رمانی به نویسندگی اما دونوگهو ساخته شده است، هم از نظر انتقادی و هم از نظر تجاری، یک موفقیت بزرگ است و حتی از نظر برخی از منتقدان، فیلم اتاق، بهترین فیلم A24 است.

این فیلم داستان زنی جوان به همراه پسرش را روایت می‌کند که برای سال‌ها در یک اتاق زندانی بودند. این فیلم، روان انسان‌ها را آزار می‌دهد اما به طرز شگفت‌انگیزی این کار را بی‌نقص انجام داده است. بری لارسن در سال 2015 برای بازی در فیلم اتاق، برنده جایزره اسکار بهترین بازیگر زن شد.

بیشتر بخوانید:

The Florida Project

بهترین فیلم های A24
بهترین فیلم های A24
  • نام فارسی: پروژه فلوریدا
  • کارگردان: شان بیکر
  • ستاره ها: ویلم دفو، بروکلین پرینس، بریا وینایت
  • ژانر: درام

فیلم پروژه فلوریدا توسط شان بیکر ساخته شده است و داستان مادری مجرد را که به همراه دختر خردسالش در متلی فرسوده در کیسمی فلوریدا زندگی می‌کنند، به طور عمیق و دقیق مورد بررسی قرار می‌دهد. این متل در نزدیکی دیزنی‌لند واقع است که باعث می‌شود تمام افراد جوان را به جنب و جوش بیاندازد و آن‌ها را راهی ماجراجویی‌های کوچک کند.

پروژه فلوریدا با بازی ویلم دفو ساخته شده است و به دلیل فیلمبرداری خیره‌کننده و تصویری زیبا اما غمناک از فقر، بسیار مورد تحسین قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

Moonlight

بهترین فیلم های A24
بهترین فیلم های A24
  • نام فارسی: مهتاب
  • کارگردان: بری جنکینز
  • ستاره ها: ماهرشالا علی، نیومی هریس، تروانته رودز
  • ژانر: درام

فیلم مهتاب در سال 2016  به کارگردانی بری جنکینز ساخته و اکران شد و موفقیت بزرگی را برای تیم تولید مستقلی که با بودجه‌ای پایین ساخته شده بود، رقم زد. این فیلم براساس نمایشنامه‌ای که هرگز منتشر نشده است ساخته شده است. نمایشنامه‌ای که فیلم مهتاب از آن ساخته شده است، پسران سیاه در مهتاب آبی دیده می‌شوند نام داشت.

فیلم مهتاب متشکل از بازیگران با استعدادی همچون ماهرشالا علی، نیومی هریس و تروانته رودز است. این فیلم در مراسم اسکار فراتر از حد انتظار پیش رفت و جایزه بهترین فیلم سال را در مراسمی نمادین و به یاد ماندنی دریافت کرد.

بیشتر بخوانید:

Eighth Grade

بهترین فیلم های A24
بهترین فیلم های A24, بهترین فیلم A24
  • نام فارسی: کلاس هشتم
  • کارگردان: بو برنهام
  • ستاره ها: السی فیشر، جاش همیلتون، امیلی رابینسون
  • ژانر: درام، کمدی

فیلم کلاس هشتم، اولین فیلمی است که فیلمساز هالییود، بو برنهام کارگردانی آن را برعهده دارد. این فیلم برای اولین بار در مراسم ساندنس سال 2018 اکران شد. کلاس هشتم با ارائه نگاهی تازه به دوران تلخ نوجوانی و عدم خودداری از به تصویر کشیدن داستانی واقع گرایانه از سن بلوغ، تحسین‌های قابل توجهی را به خود دیده است. فیلم کلاس هشتم یکی از دو فیلم برتر A24 در وبسایت راتن تومیتوز است و امتیاز 99 را در آن کسب کرده است.

فیلم کلاس هشتم با بودجه‌ای 2 میلیون دلاری ساخته شد و به فروش 19 میلیون دلاری باکس آفیس در گیشه دست پیدا کرد. مقصر اصلی فروش و سود کم فیلم کلاس هشتم، درجه سنی آن است. فیلم کلاس هشتم در رابطه با مسائل نوجوانان و برای آن‌ها ساخته شده است اما درجه سنی‌ای که برای آن درنظر گرفته شد، درجه سنی بزرگسال بود و همین مسئله باعث شد که نوجوانان زیادی آن‌را مشاهده نکنند و فیلم به فروشی که باید، نرسید. A24 برای حل این مشکل، نمایش فیلم کلاس هشتم را رایگان کرد و به همین دلیل تعداد بیننده‌های آن افزایش یافت و با اینکه فیلم کلاس هشتم به فروش چشمگیری دست پیدا نکرد، اما توانست به یکی از بهترین فیلم های A24 تبدیل شود و یک موفقیت انتقدادی محسوب شود. همچنین، شما می‌توانید نوشتار بهترین فیلم های کمدی 2022 و بهترین فیلم های کمدی 2021 را در وبسایت فیگار بخوانید.

بیشتر بخوانید:

Lady Bird

بهترین فیلم های A24
بهترین فیلم های A24, بهترین فیلم A24
  • نام فارسی: لیدی برد
  • کارگردان: گرتا گرویگ
  • ستاره ها: سرشه رونان، لوری متکالف، تریسی لتس
  • ژانر: کمدی، درام

فیلم لیدی برد به کارگردانی گرتا گرویگ ساخته شده است و بازیگرانی همچون سرشه رونان، لوری متکالف و تریسی لتس در آن به ایفای نقش پرداخته اند. فیلم لیدی برد تصویری از بزرگ شدن را به نمایش درآورد که به قلب تعداد بیشماری از بینندگان نفوذ کرد و احساس بزرگ شدن را به طرز واقع گرایانه‌ای در دل آن‌ها جا داد. فیلم لیدی برد در کنار فیلم کلاس هشتم، به عنوان بهترین فیلم A24 در وبسایت راتن تومیتوز و با امتیاز 99 قرار دارد.

کریستین “لیدی برد” مک فرسون، یک دانش آموز در سال 2002 و در یک دبیرستان کاتولیک در ساکرامنتو، کالیفرنیا است. او علاقه زیادی به حضور و ادامه تحصیل در یک دانشگاه معتبر و با فرهنگ است. خانواده او از نظر مالی وضعیت خوبی ندارند اما با این حال، مادرش همیشه به لیدی برد می‌گوید که او نباید ناشکری داشته‌هایش را بکند. لیدی برد و بهترین دوستش جولی استفانس به برنامه تئاتر دبیرستان خود می پیوندند و تئاتر، دقیقا همانجایی است که او با دنی اونیل آشنا می‌شود. او و دنی اونیل وارد رابطه‌ای عاشقانه می‌شوند. لیدی برد در روز عید شکرگزاری، حضور در خانواده ثروتمند دنی اونیل را به حضور در پیش خانواده خودش ترجیح می‌دهد و با اینکار قلب مادرش را می‌شکند و درنهایت او متوجه می‌شود که دنی اونیل درحال خیانت به او است و رابطه آن‌ها دچار مشکلاتی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های A24 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *