جدیدترین و بهترین فیلم های دیزنی درباره طبیعت و حیوانات

روز زمین در 22 آوریل است، اما برای نشان دادن عشق به مادر طبیعت می‌توانید بهترین فیلم های دیزنی درباره طبیعت و حیوانات را تماشا کنید.

از سال 1970، جهان روز زمین را در 22 آوریل جشن می‌گیرد. در حالی که راه‌های زیادی برای جشن گرفتن این روز وجود دارد، چندین سال است که یکی از محبوب‌ترین جشن‌ها رفتن به سینماها برای تماشای بهترین فیلم های دیزنی درباره حیوانات و طبیعت است. اگر از علاقه‌مندان به فیلم های دیزنی درباره زمین هستید، با فهرست بهترین فیلم های طبیعت محور دیزنی همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم‌های دیزنی که شما را به گریه می‌اندازد

بهترین فیلم‌های دیزنی تاریخ سینمای جهان + [2023]

بهترین فیلم های دیزنی درباره طبیعت و حیوانات

بهترین فیلم های دیزنی درباره طبیعت و حیوانات
بهترین فیلم های دیزنی درباره طبیعت و حیوانات

Disneynature در سال 2008 توسط یک استودیوی فیلمسازی فرانسوی-آمریکایی با هدف ایجاد مستندهای جذاب و خانوادگی تاسیس شد. امسال، دیزنی قرار است خرس‌های قطبی Disneynature را در Disney+ منتشر کند، اما برای کسانی که می‌خواهند جشن را زودتر شروع کنند، گزینه‌های Disneynature دیگری برای انتخاب وجود دارد. با فهرستی از جدیدترین فیلم های دیزنی درباره طبیعت در خدمت شما هستیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال‌های 2023

بهترین فیلم‌های 2023

Elephant (2020)

بهترین فیلم های دیزنی درباره حیوانات
بهترین فیلم های دیزنی درباره حیوانات

فیل (انگلیسی: Elephant) یک فیلم مستند طبیعت آمریکایی محصول ۲۰۲۰ درباره فیل‌ها به کارگردانی مارک لینفلد و ونسا برلوویتز و گویندگی مگان، دوشس ساسکس است. این پانزدهمین مستند طبیعت است که تحت لیبل دیزنی نیچر منتشر می‌شود. این فیلم در کنار دلفین ریف به عنوان یک محصول انحصاری دیزنی پلاس در ۳ آوریل ۲۰۲۰ منتشر شد.

خلاصه داستان: در صحرای کالاهاری در آفریقای جنوبی، بسیاری از فیل‌های بوته‌ای آفریقایی آماده می‌شوند تا از خانه‌شان در دلتای اوکاوانگو به بهشتی پوشیده از چمن در نزدیکی آبشار ویکتوریا مهاجرت کنند تا بارندگی‌ها بازگردد.
گله توسط مادر بزرگشان گایا و خواهر کوچکترش شانی رهبری می‌شود که به حفظ امنیت خانواده آنها کمک کرده‌است. شانی همچنین پسر با روحیه‌اش جومو را بزرگ کرده‌است، یک فیل جوان بسیار پرانرژی که فقط می‌خواهد با حیوانات دیگر مانند لچوس و بابون‌ها بازی کند.

Penguins (2019)

جدیدترین فیلم های دیزنی درباره طبیعت
جدیدترین فیلم های دیزنی درباره طبیعت

پنگوئن‌ها یک فیلم مستند طبیعت آمریکایی محصول سال ۲۰۱۹ به کارگردانی آلستر فوترگیل و جف ویلسون است. داستان بلوغ یک پنگوئن آدلی به نام استیو را دنبال می‌کند که در بهار یخی قطب جنوب به مردانی می‌پیوندد تا لانه‌ای مناسب بسازند، شریک زندگی پیدا کنند و خانواده تشکیل دهند. این فیلم که توسط Disneynature تولید شده است، در 17 آوریل 2019 در ایالات متحده اکران شد.

خلاصه داستان: در قطب جنوب، استیو، یک پنگوئن آدلی، در حال آماده شدن برای تشکیل خانواده است. او تمام روز تلاش می‌کند تا همسر خود را تحت تاثیر قرار دهد، اما شکست می‌خورد. در حالی که آماده تسلیم شدن است، با آدلین، زنی که هنوز جفتی پیدا نکرده است، ملاقات می‌کند. آنها با هم شروع به دوست داشتن یکدیگر می‌کنند.

Dolphin Reef (2018)

بهترین فیلم های طبیعت محور دیزنی
بهترین فیلم های طبیعت محور دیزنی

دلفین ریف یک فیلم مستند طبیعت آمریکایی محصول سال ۲۰۱۸ درباره دلفین‌ها به کارگردانی آلستیر فاترگیل و کیث شولی و گویندگی ناتالی پورتمن است. این چهاردهمین مستند طبیعت است که با برچسب Disneynature منتشر می‌شود. این فیلم در 28 مارس 2018 در فرانسه اکران شد.

خلاصه داستان: در صخره‌های نزدیک گروهی از جزایر پلینزی فرانسه در اقیانوس آرام جنوبی، اکو یک دلفین پوزه بطری جوان و بازیگوش است که شبیه بقیه غلاف‌هایش نیست. او معتقد است که آماده بزرگ شدن نیست، اما مادرش، کومو، سعی می‌کند به او بیاموزد که غذای خودش را پیدا کند.
درست زمانی که آن‌ها به سمت خانه صخره‌های مرجانی خود حرکت می‌کنند، همسایه مورد علاقه اکو، آقای آخوندک، یک میگوی طاووسی آخوندکی، توسط دیگر موجودات دریایی از توده مرجانی او مختل می‌شود. یک شب در حالی که بقیه غلاف در خواب هستند، اکو از استقبال یک نهنگ گوژپشت ماده به نام Mo’orea متعجب می‌شود.

Born In China (2016)

فیلم های دیزنی درباره زمین
فیلم های دیزنی درباره زمین

متولد چین یک فیلم مستند طبیعت محصول سال ۲۰۱۶ به کارگردانی لو چوان است. این فیلم محصول مشترک Disneynature و گروه رسانه‌ای شانگهای است که در 12 آگوست 2016 در چین، در ایالات متحده در 21 آوریل 2017، یک روز قبل از روز زمین، و در فرانسه در 23 آگوست 2017 اکران شد.

این فیلم بر روی پلنگ برفی به نام داوا و توله‌هایش، یک میمون پوزه طلایی جوان به نام تائو تائو، یک پاندای غول پیکر ماده به نام یا یا به همراه دخترش می می و یک گله چیرو تمرکز دارد. نسخه آمریکایی فیلم توسط جان کرازینسکی، نسخه چینی توسط ژو ژون و نسخه فرانسوی توسط کلر کیم روایت می‌شود.

خلاصه داستان: این فیلم سه خانواده حیوانی را در طول یک سال در طبیعت چین دنبال می‌کند: پاندا غول‌پیکر، پلنگ برفی، میمون پوزه‌دار طلایی و آنتلوپ چیرو.

Monkey Kingdom (2015)

بهترین فیلم های دیزنی درباره طبیعت و حیوانات
بهترین فیلم های دیزنی درباره طبیعت و حیوانات

پادشاهی میمون یک فیلم مستند طبیعت آمریکایی محصول سال ۲۰۱۵ به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مارک لینفیلد و آلستر فوترگیل و گویندگی تینا فی است. این مستند درباره خانواده‌ای از میمون‌ها است که در ویرانه‌های باستانی در جنگل‌های پولونارووا در سریلانکا بنا شده‌اند. این فیلم توسط Disneynature در 17 آوریل 2015 منتشر شد.

خلاصه داستان: در ویرانه‌های یک شهر باستانی در جنگل‌های پولونارووا در سریلانکا، مایا یک ماکاک توک است که در پایین درخت نظم اجتماعی در خانواده خود به دنیا آمد. راجا، مرد آلفای نیروها، با وجود اینکه او یک بچه کوچک است، او را زیر نظر دارد و مایا را ملک خود می‌داند.
یک روز، در طول فصل خواستگاری، یک میمون نر خوش تیپ به نام کومار از راه می‌رسد و نگاه مایا را از خارج از قلمرو گروه جلب می‌کند. از آنجایی که مایا در فحلی است، او و کومار با احتیاط با هم جفت می‌شوند، اما توسط راجا گرفتار می‌شوند.

Bears (2014)

بهترین فیلم های دیزنی درباره طبیعت و حیوانات
بهترین فیلم های دیزنی درباره طبیعت و حیوانات

خرس‌ها یک فیلم مستند طبیعت آمریکایی محصول سال ۲۰۱۴ درباره خانواده‌ای از خرس‌های قهوه‌ای است که در رشته‌کوه‌های ساحلی آلاسکا زندگی می‌کنند. Bears به ​​کارگردانی Alastair Fothergill و Keith Scholey و گویندگی John C. Reilly، توسط Disneynature در 18 آوریل 2014 به نمایش درآمد.

خلاصه داستان: در پارک ملی و حفاظت‌شده کاتمای در آلاسکا، مادر خرس قهوه‌ای آلاسکایی به نام اسکای دو توله به نام‌های اسکات و آمبر را در لانه‌اش در دامنه کوه به دنیا می‌آورد. وقتی آوریل فرا می‌رسد، خرس‌ها آماده خروج از لانه هستند. با رفتن خرس‌ها، تابستانی که در راه است، خطر ریزش بهمن را به همراه دارد.
خرس‌ها می‌توانند از بلایا اجتناب کنند. با رسیدن به دره سرسبز زیر، توله‌ها با خرس‌های دیگر روبرو می‌شوند که برخی از آن‌ها تهدیدی برای توله‌ها هستند. در میان این خرس‌ها مگنوس، یک نر سالم و بزرگ که بر دره مسلط است، و رقیب او شینوک، یک نر مسن‌تر هستند. خانواده با هم کار می‌کنند تا از بهار جان سالم به در ببرند.

Chimpanzee (2012)

بهترین فیلم های دیزنی درباره طبیعت و حیوانات
بهترین فیلم های دیزنی درباره طبیعت و حیوانات

این فیلم توسط Disneynature تهیه و توسط Alastair Fothergill و Mark Linfield کارگردانی شده است. این ششمین مستند طبیعت است که با برچسب Disneynature منتشر شده است. این فیلم در 20 آوریل 2012، درست قبل از روز زمین، 22 آوریل، در سینماها اکران شد.

شامپانزه یک فیلم مستند طبیعت در سال 2012 در مورد یک شامپانزه معمولی جوان به نام اسکار است که خود را در جنگل‌های آفریقا تنها می‌بیند تا اینکه توسط شامپانزه دیگری به فرزندخواندگی پذیرفته می‌شود و او را می‌پذیرد و مانند فرزندش با او رفتار می‌کند. اکران آمریکایی این فیلم توسط تیم آلن روایت می‌شود.

اسکار غافل از مرگ مادرش، بیشتر وقت خود را به دنبال او می‌گذراند. او در به خاطر آوردن چیزهایی که او به او یاد داده مشکل دارد و به سرعت وزن کم می‌کند. سعی می‌کند مادر دیگری پیدا کند تا از او مراقبت کند. با این حال، هیچ یک از زنان این گروه نمی‌توانند به او کمک کنند، زیرا در حال حاضر بچه‌های خود را برای بزرگ کردن دارند.

با گذشت زمان، اسکار توسط همه شامپانزه‌های گروه طرد می‌شود، تا اینکه تنها کسی که به آن نزدیک می‌شود، مرد آلفای خشن، فردی است. همانطور که اسکار فردی را دنبال و از او تقلید می‌کند، به زودی مشخص می‌شود که این جفت نامحتمل ممکن است به نتیجه برسد. این دو به تدریج بیشتر و بیشتر با یکدیگر گرم می‌شوند، تا اینکه یک روز فردی به اسکار اجازه می‌دهد بر پشت او سوار شود، کاری که معمولا فقط شامپانزه‌های مادر انجام می‌دهند.

African Cats (2011)

بهترین فیلم های دیزنی درباره طبیعت و حیوانات
بهترین فیلم های دیزنی درباره طبیعت و حیوانات

گربه‌های آفریقایی (معروف به گربه‌سانان در فرانسه) یک فیلم مستند طبیعت محصول سال ۲۰۱۱ درباره غرور شیرها و خانواده‌ای از یوزپلنگ‌ها است که در تلاش برای زنده ماندن در دشت‌های آفریقایی به کارگردانی آلستر فوترگیل و کیت شولی هستند.

این فیلم توسط Disneynature در روز زمین، 22 آوریل 2011 به نمایش درآمد. ساموئل ال جکسون (پاتریک استوارت در اکران بریتانیا) فیلم را روایت می‌کند. بخشی از درآمد این فیلم به بنیاد حیات وحش آفریقا و تلاش آن‌ها برای حفظ راهرو حیات وحش آمبوسلی کنیا اهدا شد.

خلاصه داستان: در دشت‌های جنوبی ذخیره‌گاه ملی ماسایی مارا در کنیا، مارا، یک توله شیر شش ماهه، با مادرش لیلا، که هر دو متعلق به رودخانه پراید هستند، زندگی می‌کنند که توسط نیش، یک شیر نر پیر، به نام او نامگذاری شده است. بعد از اینکه دندانش به دلیل دعوای قبلی شکسته شد، دندان نیش باقی می‌ماند.
در دشت‌های شمالی ماسای مارا، سیتا، یوزپلنگی زندگی می‌کند که به تازگی پنج توله برای نگهداری به دنیا آورده است. سیتا و توله‌هایش با شیر پراید دیگری به رهبری نر بزرگی به نام کالی همزیستی می‌کنند، که می‌خواهد غرور و قلمرو خود را با تسخیر فنگ با کمک چهار پسرش گسترش دهد، اما او نمی‌تواند به آن برسد زیرا هر دو طرف توسط دو طرف تقسیم شده‌اند.

Oceans (2009)

بهترین فیلم های دیزنی درباره طبیعت و حیوانات
بهترین فیلم های دیزنی درباره طبیعت و حیوانات

«اقیانوس» (فرانسوی: Océans‎) یک فیلمی مستند طبیعت به کارگردانی ژاک پرن است که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد. از بازیگران آن می‌توان به ژاک پرن و پیرس برازنان اشاره کرد. Oceans جزئیات و حقایقی را در مورد سفر اقیانوس ارائه می‌دهد. فیلم از یک ساحل شروع می‌شود و پسرهایی از اینکه اقیانوس چیست،‌تعجب می‌کنند.

این صحنه به گالاپاگوس می رسد که در آن قبیله‌ای از ایگواناهای دریایی و خرچنگ‌های نعل اسبی سرگردان هستند. سپس در شب یک موشک آریان بلند می‌شود و دو طایفه را غافلگیر می‌کند. در همین حال، موشک به فضا پرتاب می‌شود. سپس به سنگر می‌رود که در آن لارو جوجه تیغی دریایی و تخم سخت پوستان قرار دارند. سپس به دسته‌ای از چتر دریایی ماه می‌رسد.

بعداً در سواحل آفریقای جنوبی، گروهی گرسنه از دلفین‌های معمولی، گانت‌ها، کوسه‌های نهنگ برنزی و نهنگ‌های عروس به شکار ساردین می‌پردازند. پس از جشن، پرتوهای مانتا چند ماهی ساردین را می‌بلعد. لحظاتی بعد یک اختاپوس پتویی بی سر و صدا در امتداد جریان شنا می‌کند. در همین حین، ساردین‌ها شروع به ایجاد اشکال عجیب و غریب می‌کنند.

Earth (2007)

بهترین فیلم های دیزنی درباره طبیعت و حیوانات
بهترین فیلم های دیزنی درباره طبیعت و حیوانات

زمین یک فیلم مستند طبیعت وحشی محصول 2007 است که تنوع زیستگاه‌ها و موجودات وحشی را در سراسر سیاره به تصویر می‌کشد. فیلم در قطب شمال شروع می‌شود و به سمت جنوب حرکت می‌کند و در دسامبر در قطب جنوب به پایان می‌رسد. در طول مسیر، سفرهای سه گونه خاص – خرس قطبی، فیل بوته‌ای آفریقایی و نهنگ گوژپشت – را نشان می‌دهد تا تهدیدهای موجود برای بقای آن‌ها را در مواجهه با تغییرات سریع محیطی برجسته کند.

در طول یک سال تقویمی، مستند زمین بیننده را به سفری از قطب شمال در ژانویه به جنوب در دسامبر می‌برد و نشان می‌دهد که گیاهان و حیوانات چگونه به نیروی خورشید و تغییر فصول واکنش نشان می‌دهند. در حالی که تاریکی زمستان جای خود را به خورشید می دهد، یک خرس قطبی مادر نشان داده می شود که با دو توله جدید از لانه خود بیرون می آید. او به غذا نیاز دارد و باید توله هایش را قبل از شروع به تجزیه شدن به شکارگاهش روی یخ دریا ببرد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های دیزنی درباره طبیعت و حیوانات سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


8 thoughts on “جدیدترین و بهترین فیلم های دیزنی درباره طبیعت و حیوانات

    1. ممنونم از منطق پشت حرفتون. خوشحال میشیم لیست خودتون رو معرفی کنید تا مستفیض بشیم از نگاه و سلیقه‌ی بی‌نظیر و منحصر به فردتون…

  1. این بدترین فهرستی بود که دیدم بعد چطوری درباره فیلمایی که هنوز اکران هم نشدن نظر میدین گذاشتینشون توی لیست فیلم های که قبل مرگ باید دید

    1. 1. سلیقه ها متفاوته دوست عزیز.
      2. در رابطه با فیلم هایی که هنوز اکران نشده میتونیم به عنوان مورد انتظارترین فیلم هایی که طرفداران بسیار زیادی دارن در عالم انسان ها اشاره کرد. که قطعا وقتی در سینما و در بین انسان ها یک فیلم طرفدار زیاد داشته باشه، حتما جزو فیلم هایی باید باشه که قبل از مرگ باید ببینید. شک نکن باید ببینی اون فیلمو و بدونی چرا بین این همه انسان چرا طرفدار زیادی داره…

  2. انتخاب های بدرد نخوری بودن واقعا این هم فیلم خوب اینارو انتخاب شده بینش!! شوالیه تاریکی و این چرتو پرتای یکبار مصرف فقط امتیاز بالا گرفته و مناسبه نوجوانان هست و بچه هایی که عاشق قهرمان بازی هستن وگرنه هچی نداره توش

  3. ن دوستان عزیز از شعور ادمینه که میزاره یک
    و شما دوستان انقدر احمقید ک نمیدونید اینجا نوشته نظر و دیدگاه ینی یه چیزی که مسمره سمر باشه و بتونع به ما کمک کنه نه اینکه اشغالایی که تو مغزشما و خانواده هست را انتقال دهید
    پس به جا نوتلا خوردن یکم نظر سازنده بدید
    و اخرین کلام ننه باباهاتون فقط خوردنو یادتون دادن ؟ اسالتو فرهنگ داشته باش دوست … من ادمین بعضی از فیلمات خیلی خفن بود به این پشت کوهیا یه صد من یه غازی گوش نده
    ادم مثل شمارو میتونه از بنگاه بخره به قران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *