ترتیب دیدن فیلم ها و سریال های دی سی تا سال 2025

دنیای جدید دی سی سوپرابز های بسیاری را برای هواداران خود در آینده دارد. در ادامه می خواهیم با ترتیب دیدن فیلم ها و سریال های دی سی آشنا شوید.

دنیای دی سی در صفحه کوچک و بزرگ مکانی برای گسترش نفوذ خود فراتر از کمیک‌ها پیدا می‌کند. HBO Max بخش بزرگی از مسئولیت را در این استراتژی جدید ذهن‌های پشت سر بتمن، سوپرمن و شرکت بر عهده داشته است. در ادامه می‌خواهیم آشنایی کاملی را نسبت به ترتیب دیدن فیلم ها و سریال های دی سی پیدا کنید.

همه‌ی مقاله‌های دی سی را یکجا از طریق لینک زیر در اختیار داشته باشید:

مقاله های دی سی

ترتیب دیدن فیلم ها و سریال های دی سی

  • ترتیب دیدن سریال ها و فیلم های DC

شما می‌توانید فهرست ترتیب دیدن فیلم ها و سریال های دی سی را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

ترتیب دیدن فیلم ها و سریال های دی سی
ترتیب دیدن فیلم ها و سریال های دی سی

در رده بعدی برای DCEU، Blue Beetle (اکران در سینماها در 18 آگوست 2023) و Aquaman and the Lost Kingdom (اکران در سینماها 25 دسامبر 2023). پس از آن برای به ترتیب دیدن فیلم ها و سریال های دی سی باید از برنامه های آینده کمپانی دی سی نیز با خبر باشید. شما می‌توانید منتظر دوره جدید DCU باشید که در سال 2025 شروع می‌شود، فیلم‌هایی مانند Superman: Legacy ، Brave and the Bold، The Authority، Supergirl: Woman of Tomorrow و Swamp Thing، همراه با برنامه‌های تلویزیونی پیوسته مانند Booster Gold، Creature Commandos، Waller، Lanterns، Paradise Lost و موارد دیگر… که بسیار تماشایی خواهند بود.

بیشتر بخوانید:

Man of Steel

ترتیب دیدن فیلم ها و سریال های دی سی
ترتیب دیدن سریال ها و فیلم های دی سی

فیلم Man of Steel و یا مرد پولادین، آغاز کننده راه دی‌سی و اولین فیلمی است که در ترتیب دیدن فیلم های DC باید درنظر بگیرید. زک اسنایدر کارگردانی این فیلم را برعهده داشت و هنری کویل نیز در نقش سوپرمن، به ایفای نقش پرداخت.

این فیلم از زمانی آغاز می‌شود که سیاره مادری سوپرمن درحال نابودی است و او به زمین ارسال می‌شود. خیلی زود می‌توانیم شاهد او باشیم که در زمین بزرگ شده و درنهایت به یک ابرقهرمان تبدیل می‌شود. اگر بخواهیم به ترتیب فیلم ها سریال های دی سی بپردازیم، فیلم مرد پولادین رتبه پنجم ار لحاظ امتیاز قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

ابرقهرمان هایی که از سوپرمن قوی تر هستند

سوپرمن کیست ؟ معرفی سوپرمن شخصیت محبوب دی سی

Batman v Superman: Dawn of Justice

ترتیب دیدن فیلم ها و سریال های دی سی
بهترین ترتیب برای دیدن سریال ها و فیلم های دی سی

فیلم بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت دومین فیلمی است که در لیست  فیلم ها و سریال های دی سی به ترتیب سال ساخت قرار می‌گیرد. این فیلم در چندین وجه مختلف و جذاب ساخته شده است؛ ما به طور همزمان شاهد فلش بک‌هایی از دوران کودکی بروس وین هستیم و پایان فیلم مرد پولادین را از دیدگاه او مشاهده می‌کنیم.

داستان اصلی حدود 18 ماه پس از فیلم مرد پولادین درجریان است و درکنار مبارزه میان بتمن و سوپرمن، ما شاهد فلش بک‌هایی به دارک ساید هستیم که به بینندگان معرفی می‌شود تا در فیلم‌های بعدی حضور داشته باشد. همچنین ما برای اولین بار شاهد واندروومن و سایبورگ در فیلم‌های دی‌سی هستیم که بعدتر بیشتر دیده می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

بهترین کمیک های سوپرمن

بهترین کمیک های بتمن

Suicide Squad

ترتیب دیدن فیلم ها و سریال های دی سی
رتبه بندی سریال ها و فیلم های دی سی

اکنون نوبت فیلم جوخه انتحاری است که در لیست فیلم های دی سی به ترتیب سال ساخت قرار گیرد. این فیلم ارتباط بسیار کمی با دیگر فیلم‌های دی‌سی دارد اما بسیار واضح است که در دنیای فیلم‌های دی‌سی در جریان است.

داستان این فیلم حدود یک سال پس از فیلم بتمن علیه سوپرمن درجریان است؛ زیرا که به وضوح به مرگ سوپرمن اشاره می‌شود. همچنین در سکانسی، بروس وین با بازی بن افکلت شخصاً در فیلم ظاهر می‌شود و با آماندا والر روبه رو می‌شود.

Wonder Woman

ترتیب دیدن فیلم ها و سریال های دی سی
پرفروش ترین سریال ها و فیلم های dc

وقایع فیلم واندر وومن و یا زن شگفت انگیز با اختلاف بسیار زیادی به سال‌ها پیش از تمام فیلم‌های دی‌سی بازمی‌گردد؛ اما در هر صورت از نظر ترتیب دیدن فیلم های DC اکنون نوبت به این فیلم است. این فیلم به داستان خلقت زنان جنگجو توسط زئوس در جزیه پنهانی تمیسکیرا می‌پردازد.

بخش زیادی از داستان این فیلم به سال 2018 مربوط می‌شود. هنگامی که کاپیتان استیو ترور، خلبان آمریکایی، هنگام جنگیدن در جنگ جهانی اول به طور تصادفی به این جزیره می‌رسد. سپس پرنسس دایا تصمیم می‌گیرد تا همراه با استیو به لندن برود و در جنگ جهانی به منتفقین کمک کند. پس از آن نیز به سکانس‌هایش در فیلم بتمن علیه سوپرمن مربوط می‌شود که آماده سازی حضور پررنگ‌تر او در داستان را رقم می‌زند.

بهترین کمیک های واندر وومن

Justice League

ترتیب دیدن فیلم ها و سریال های دی سی
دیدن فیلم ها و سریال های DC به ترتیب

سرانجام نقطه عطف تمام فیلم‌های دی‌سی به فیلم لیگ عدالت ختم می‌شود. ما با فیلم هایی که قبل از لیگ عدالت باید دید آشنا شدیم و اکنون نوبت به خود لیگ عدالت رسیده است. داستان اصلی فیلم لیگ عدالت دو سال پس از بتمن علیه سوپرمن، و یک سال پس از جوخه انتحاری درجریان است؛ البته که فلش بک‌های زیادی به هزاران سال پیش و زمانی که استپن وولف سعی کرده بود تا زمین را به تسخیر در بیاورد نیز در فیلم وجود دارد؛ البته که او ناکام ماند و اکنون بازگشته است تا زمین را به سلطه خود درآورد.

آمازونی‌ها، آتلانتیس‌ها، انسان‌ها و خدایان المپیک با یکدیگر متحد می‌شوند تا برضد بزرگ‌ترین تهدید روی زمین بجنگند. این فیلم توسط جاس ویدون کارگردانی شده است و جزو پرفروش ترین فیلم های dc محسوب می‌شود. این فیلم یکی از مهم‌ترین فیلم‌ها در ترتیب دیدن فیلم های دی سی اما از نظر رتبه بندی فیلم های دی سی یکی از ضعیف‌ترین فیلم‌های دی‌سی به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:

بهترین کمیک های لیگ عدالت

بهترین کمیک های انجمن عدالت آمریکا

Aquaman

ترتیب دیدن فیلم ها و سریال های دی سی
ترتیب دیدن فیلم ها و سریال های دی سی

داستان فیلم آکومن تقریباً چندماه پس از وقایع فیلم لیگ عدالت رخ می‌دهد. ما شاهد بازگشت آکوامن به آتلانتیس و تخت پادشاهی است. با این حال، در فیلم آکوامن فلش بک‌های بسیار زیادی وجود دارند؛ اکثر این فلش بک‌ها، داستان منشاء آکوامن را در سال 1985 به نمایش می‌گذارند.9

بهترین کمیک های آکوامن

Doom Patrol

ترتیب دیدن فیلم ها و سریال های دی سی
ترتیب دیدن سریال ها و فیلم های DC

این سریال در لیست ترتیب دیدن سریال ها و فیلم های دی سی قرار گرفته است. که داستان آن گروهی از ابرقهرمان های یاغی که قدرتشان را با تحمل رنج های روحی و جسمی به دست آورده‌اند، تحت هدایت دکتر دیوانه ای به نام چیف متحد می شوند تا ماموریت هایی را به انجام برسانند که باعث می شود خودشان را بهتر بشناسند.

Shazam

ترتیب دیدن فیلم ها و سریال های دی سی
ترتیب فیلم ها سریال های دی سی

داستان فیلم شزم در سال 2018 در جریان است. این فیلم در رابطه با پسربچه‌ای است که به قدرتی فرابشری دست می‌یابد و کاملاً اتفاقی،‌ ار نطر جسمی بزرگ می‌شود. این فیلم بار کمدی بالایی دارد. با توجه به حضور سوپرمن در این فیلم، ارتباط فیلم شزم با دیگر فیلم‌های دی‌سی،‌ بسیار بالا است.

معرفی بهترین کمیک های شزم

Birds of Prey

ترتیب دیدن فیلم ها و سریال های دی سی
بهترین ترتیب برای دیدن سریال ها و فیلم های دی سی

داستان فیلم مستقل هارلی کوئین با نام Birds of Prey، چهار سال پس از فیلم جوخه انتحاری است. این فیلم به شکلی کاملاً ویژه، به داستان‌های مربوط به هارلی کوئین می‌پردازد. هرچند که ارتباط این فیلم با دیگر فیلم‌های دی‌سی بسیار پایین است؛ تا حدی که تنها چند اشاره کوچک به گذشته هارلی کوئین در فیلم جوخه انتحاری می‌شود. هیچ سکانسی نیست که اشاره‌ای به فیلم دیگری جز گذشته هارلی کوئین در جوخه انتحاری داشته باشد!

Wonder Woman 1984

ترتیب دیدن فیلم ها و سریال های دی سی
فیلم ها و سریال های دی سی به ترتیب سال ساخت

همانطور که از نام فیلم Wonder Woman 1984 پیداست، وقایع آن مربوط به سال 1984 میلادی می‌شود. این فیلم دنباله‌ای بر فیلم واندر وومن است. در سال 1984، همچنان دایان از دید عموم پنهان شده است و کسی از وجود او خبر ندارد. این فیلم پس از موفقیت فیلم اول ساخته شد اما متاسفانه ارتباط پررنگی با دیگر فیلم‌های دی‌سی ندارد.

Zack Snyder’s Justice League

ترتیب دیدن فیلم ها و سریال های دی سی
رتبه بندی سریال ها و فیلم های دی سی

پس از درخواست بی‌پایان طرفداران برای انتشار نسخه زک اسنایدر از فیلم لیگ عدالت، دی‌سی تصمیم گرفت تا این فیلم را منتشر کند. این فیلم از نظر داستانی، یک جایگزین برای فیلم لیگ عدالت سال 2017 است. همچنین لازم به ذکر است که این فیلم زمانی بسیار طولانی و نزدیک به 4 ساعت داشت!

دی‌سی اعلام کرده است که هیچ دنباله‌ای برای این فیلم ساخته نخواهد شد؛ این بدین معنی است که این فیلم همچنان هیچ تاثیری در خط زمانی دی‌سی ندارد و بی‌اهمیت است. اما با این‌ حال، طرفداران درحال درخواست از دی‌سی،‌ برای ساخت دنباله‌هایی از این فیلم هستند.

The Suicide Squad

ترتیب دیدن فیلم ها و سریال های دی سی
پرفروش ترین سریال ها و فیلم های dc

The Suicide Squad در سال 2021، جیمز گان دنباله‌ای برای فیلم Suicide Squad ساخت. این فیلم در مدت نامعلومی پس از وقایع فیلم جوخه انتحاری و احتمالاً Birds of Prey در جریان است. برخی از شخصیت‌های قدیمی جوخه انتحاری، به همراه شخصیت‌هایی جدید، در کنار یکدیگر قرار گرفته و این فیلم را تشکیل داده‌اند. این فیلم کمدی قابل توجه و موفقی دارد و توانسته است تا باری دیگر، هارلی کوئین و جوخه انتحاری را در میان طرفداران محبوب کند.

نقد فیلم جوخه انتحار 2 (2021 The Suicide Squad) ؛ بازگشت برای نجات جهان

Peacemaker

ترتیب دیدن فیلم ها و سریال های دی سی
دیدن فیلم ها و سریال های DC به ترتیب

Peacemaker جزء بهترین ها در لیست ترتیب دیدن سریال ها و فیلم های DC قرار گرفت که یک قاتل متولد شده با تخصص در هر سلاح شناخته شده برای نوع بشر می‌باشد و قرار است در زندان باشد. در طول اقامتش در بیمارستان به دلیل شکستگی ترقوه، کلمسون مورن (چوکودی ایووجی) به او نزدیک می‌شود که به او فرصتی می‌دهد تا با همکاری با او و تیمش، از بقیه دوران محکومیت خود خارج شود و افراد بد را بکشد. Peacemaker با هارکورت (جنیفر هالند)، مسئول میدان آنها با جان اکونوموس (استیو ایجی)، رئیس بخش فناوری و تاکتیک؛ ویجیلانته (فردی استروما) و آدبایو (دانیل بروکس)، سرباز جدیدشان یک گروه می‌شوند.

The Batman

ترتیب دیدن فیلم ها و سریال های دی سی
ترتیب دیدن سریال ها و فیلم های دی سی

طرفدارانی که توسعه فیلم را دنبال می‌کنند می‌دانند که قاتل سریالی بی رحم The Riddler و Edward Nashton (در این فیلم با بازی پل دانو ) است. آخرین تریلر فیلم به این موضوع اشاره می‌کند که بتمن توسط عصبانیتش درگیر شده است و آلفرد پنی‌ورث (با بازی اندی سرکیس ) نگرانی خود را برای بروس وین نشان می‌دهد. زن گربه‌ای یا سلینا کایل (با بازی زوئی کراویتز ) نیز نسبت به شوالیه تاریکی و مسیر فعلی که در آن قرار دارد، ابراز نگرانی می‌کند. هر دو تریلر همچنین به انتقام این بتمن با سبک مبارزه اش و همچنین در تعقیب و گریز Batmobile با پنگوئن (با بازی کالین فارل ) اشاره کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

بهترین کمیک های کت وومن

نقد فیلم The Batman (2022)

Black Adam

ترتیب دیدن فیلم ها و سریال های دی سی
ترتیب فیلم ها سریال های دی سی

یکی دیگز از فیلم هایی که در بهترین ترتیب برای دیدن سریال ها و فیلم های دی سی قرار می‌گیرد بلک آدام است. نزدیک به 5000 سال پس از اینکه به او قدرت‌های خدایان باستانی داده شد و به همان سرعت زندانی شد. بلک آدام (جانسون) از مقبره زمینی خود آزاد می‌شود و آماده است تا منحصر به فرد خود را آزاد کند. شکلی از عدالت در دنیای مدرن. در طول فیلم متوجه می‌شویم که تث آدام قدرت‌هایش را به همان شکلی که «شزم» می‌گیرد به دست می‌آورد.

بیشتر بخوانید:

معرفی بهترین کمیک های بلک آدام

نقد و بررسی فیلم Black Adam 2022

Shazam: Fury of the Gods

ترتیب دیدن فیلم ها و سریال های دی سی
فیلم ها و سریال های دی سی به ترتیب سال ساخت

بیلی باتسون و بچه‌های پرورش‌دهنده‌اش که از قدرت خدایان برخوردار شده‌اند، هنوز در حال یادگیری نحوه مدیریت زندگی نوجوانان با شخصیت‌های بزرگ ابرقهرمانی خود هستند. هنگامی که یک سه انتقام جو از خدایان باستانی در جستجوی جادویی که مدت ها پیش از آنها ربوده شده است به زمین می رسند، Shazam و متحدانش وارد نبردی برای ابرقدرت های خود، زندگی خود و سرنوشت جهان می شوند.

نقد و بررسی فیلم Shazam! Fury of the Gods 2023

The Flash

ترتیب دیدن فیلم ها و سریال های دی سی
رتبه بندی سریال ها و فیلم های دی سی

فلش در زمان سفر می کند تا از قتل مادرش جلوگیری کند، اما ناخواسته تغییراتی ایجاد می کند که منجر به ایجاد یک جهان چندگانه می شود. این فیلم بر اساس رویداد نمادین Flashpoint از دی سی کامیکس ساخته شده است، جایی که فلش با نسخه های جدید بتمن و سوپرمن ملاقات می کند و او تلاش می کند از فروپاشی چندجهانی جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید:

10 فیلم ضروری دی سی برای تماشای The Flash

نقد و بررسی فیلم The Flash 2023

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار ترتیب دیدن فیلم ها و سریال های دی سی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *