نقد فصل 1 سریال هاکای ؛ به همراه حقایق پنهان و ایستراگ ها

فصل اول سریال هاکای در پنج قسمت ساخته و از سرویس دیزنی پلاس پخش شد. با فیگار همراه باشید تا به نقد فصل 1 سریال هاکای بپردازیم.

بخش حقایق پنهان و ایستراگ های فصل 1 سریال هاکای حاوی اسپویل بخشی از سریال هاکای خواهد بود اما بخش نقد فصل 1 سریال هاکای وقایع مهمی را بازگو نخواهد کرد!

در میان تمامی فیلم‌ها و سریال‌های مارول که در سال 2021 پخش و یا اکران شدند، می‌توان سریال هاکای را متفاوت‌ترین آن‌ها درنظر گرفت. نه به دلیل ارتباط با جهان‌های موازی و یا نماهایی از فضای رنگین و شاد؛ بلکه دقیقاً به دلیل برعکس آن! درحینی که امروزه اکثر فیلم‌ها و سریال‌های مارول یا در فضا جریان دارد و یا درحال اتصال جهان‌های موازی به یکدیگر هستند، در سریال هاکای هیچ اثری از جادو و یا تکنولوژی‌های فوق پیشرفته دیده نمی‌شود. ما در این سریال شاهد کلینت بارتون هستیم که همانند یک سریال اکشن و جنایی معمولی، به مبارزه با جرم و جنایت می‌پردازد.

نقد فصل 1 سریال هاکای

به همراه حقایق پنهان و ایستراگ ها

شما می‌توانید فهرست موضوعات به کار رفته در نوشتار نقد و بررسی فصل 1 سریال هاکای را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

نقد فصل 1 سریال هاکای
نقد فصل 1 سریال هاکای

اکنون قصد داریم تا در این نوشتار به نقد فصل 1 سریال هاکای بپردازیم و تمامی حقایق پنهان و ایستراگ های فصل 1 سریال هاکای را برای شما گرد آوریم. همچنین شما می‌توانید بررسی قسمت اول و دوم سریال هاکای را در نوشتار بررسی قسمت 1 و 2 سریال هاکای در سریال هاکای مطالعه نمایید. با فیگار همراه باشید.

ضعیف‌ترین انتقام جو، قوی‌ترین انسان

نقد فصل 1 سریال هاکای
نقد فصل 1 سریال هاکای

هرچه که باشد، کلینت بارتون شاهد از بین رفتن خانواده‌اش به دلیل بشکن تانوس در جلوش چشمانش بود. هرکسی که جای او بود چه واکنشی می‌توانست داشته باشد؟ خب کلینت یک لباس نینجایی پوشید تا بتواند برای ارضای روان از دست رفته‌اش، اعظای گنگستر و مافیاها را با شمشیر به قتل رساند.

اکنون که هاکای موفق شده است خانواده‌اش را به پیش خود بازگرداند، غم بزرگ دیگری در او به وجود آمد. او در راه بازگرداندن مردگان بهترین دوستش، ناتاشا رومانوف را از دست داد و اکنون باید با عم از دست دادن او کنار بیاید. اما این بار کلینت به آرامی با این موضوع برخورد می‌کند و تنها سعی می‌کند تا بیش از پیش به انزوا برود و غم بزرگش را در پشت چشمانش پنهان کند.

بیشتر بخوانید:

کلینت بارتون

نقد فصل 1 سریال هاکای
نقد و بررسی فصل 1 سریال هاکای

برخلاف سریال فالکون و سرباز زماستان، سریال هاکای بسیار مضامین سنگین‌تری را بررسی می‌کند و موضوع آن نماد شخصیت هاکای و هاکای بودن کلینت بارتون نیست؛ بلکه این سریال به کلینت بارتون بودن هاکای می‌پردازد که در میان دیگر آثار ابرقهرمانی کمی نادر است. اگر کمی دقیق به نقد و بررسی فصل 1 سریال هاکای بپردازیم، میتوجه خواهیم شد که این سریال یک اثر اکشن جنایی و تنها با کمی حس و حال کمرنگ ابرقهرمانی است.

داستان فیلم مربوط به کلینت بارتون است که سعی می‌کند با گروهی از مافیا به نام ترک سوت مبارزه کند و در هر بخش به سرنخ جدیدی از ماجرا می‌رسد. همچنین بارها در طول سریال از رئیس ترک سوت به نام مرد بزرگ یاد می‌شود که تا پایان قسمت پنجم یکی از مهمترین حقایق پنهان فصل 1 سریال هاکای است.

با توجه به تمام مواردی که تاکنون از نقد و بررسی فصل 1 سریال هاکای برایتان شرح دادیم کاملاً مشخص است که این سریال در مقایسه با دیگر آثار مارول از نظر فانتزی و هیجان کمی ساده‌تر است؛ اما کافی است لحظه‌ای برسد که کلینت بارتون کمان خود را بر دست می‌گیرد و همان لحظه است که هیجان، تمام سریال را فرا می‌گیرد.

در این سریال ما شاهد کلینت بارتون هستیم که نسبت به دیگر انتقام جویان، پس از هر نبرد خیلی کبودتر و آسیب دیده‌تر به نظر می‌آید. این قضیه نشانه از آن دارد که کلینت تنها یک انسان عاده است نه یک ابرسرباز جهش یافته و یا خدایی که با غول‌های یخی می‌جنگد.

شاید بتوان این مورد را یکی از ایستراگ های فصل 1 سریال هاکای نیز به حساب آورد. اما لحظه هایی که کلینت آسیب دیده به نظر می‌آید و تکه‌ای یخ را بر زخم‌هایش می‌گذارد، بسیار جذاب‌تر از قهرمانانی است که به تنهایی با یک ارتش می‌جنگند و بدون حتی یک خراش به خانه بازمی‌گردند و تفریح می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

ورود کیت بی‌ شاپ

نقد فصل 1 سریال هاکای
نقد فصل 1 سریال هاکای

در اکثر فیلم‌ها و سریال‌های جنایی، همیشه کارآگاه ماهر و خشن داستان یک دستیار و با همکار تازه کار و کمی خنگ دارد. خب این نا عدالتی است اگر نقد و نقد و بررسی فصل 1 سریال هاکای را بنویسیم و نامی از شخصیت فوق‌العاده کیت بی شاپ با بازی بینظیر هیلی استنفیلد نبریم. هیلی استفیلد به خوبی کیت بی شاپ را دقیقاً همانند نسخه کمیک بوکی‌اش به تصویر کشید که اکنون در نقد و بررسی فصل 1 سریال هاکای به آن خواهیم پرداخت.

کیت بی شاپ همانند نسخه کمیک بوکی‌اش از کودکی عاشق هاکای بود و او را قهرمان زندگی خودش می‌دانست. او از همان اولین باری که هاکای را مشاهده کرد تصمیم گرفت تا بتواند یک کمانگیر بزرگ همانند هاکای شود. اکنون که کیت بزرگ‌تر شده است، مهارت ویژه‌ای در کمانگیری و شمشیرزنی دارد.

همچنین او کمی ساده لوح و مهربان است که باعث می‌شود هنیشه تلاش کند تا به مشکلاتی بزرگ‌تر از سطح خودش بپردازد. این ساده لوحی کیت باعث می‌شود که کلینت مجبور شود با اکراه او را به عنوان شاگردش بپذیرد و یکی از بهترین زوج قهرمانان را در دنیای سینمایی مارول شکل دهد.

بیشتر بخوانید:

استاد و شاگرد

نقد فصل 1 سریال هاکای
نقد فصل 1 سریال هاکای

اگرچه که نوع رابطه بین هاکای و کیت بی شاپ نسبت به دیگر زوج‌های ابرقهرمانی مارول کمی متفاوت است. در اکثر تیم‌های دو یا چند نفره‌ای که در دنیای سینمایی مارول شکل می‌گیرد، همچون انتقام جویان، اعظای فیلم بسیار نسبت به یکدیگر تفاوت دارند و هر یک قابلیتی منحصر به فرد را به تیم می‌دهد. اما در سریال هاکای این طور نیست؛ کیت و کلینت هردو تنها انسان‌هایی عادی هستند که یک تیر و کمان بر دست گرفته‌اند و سعی در بی‌نقش بودند می‌کنند؛ البته که تماماً بی‌نقش نیستند.

اما یکی از نقص‌هایی که در نقد فصل 1 سریال هاکای به چشم می‌خورد، کمبود نبرد ها است. سریال هاکای یک سریال اکشن جنایی است و داستان دو کماندار ابرقهرمان را بازگو می‌کند. اما با این حال تقریباً هیچ نبرد طولانی مشترکی وجود ندارد که کلینت و کیت را در کنار یکدیگر و درحال مباره به نمایش بگذارد. و در تنها نبرد های طولانی معدودی که در سریال وجود دارند، هاکای و کیت بی شاپ در کنار یکدیگر نیستند.

با اینکه کلینت و کیت تیم بسیار خوبی را تشکیل دادند، اما این تیم واقعاً آن چیزی نبود که طرفداران انتظارش را می‌کشیدند. ما انتظار داشتبم که هاکای به معنای واقعی کلمه استاد، و کیت بی شاپ شاگرد او باشد و چیز های زیادی از کلینت بیاموزد. اما اگر سریال را تماشا کرده باشید به سادگی می‌توانید تشخیص دهید که رابطه بین آن‌ها به هیچ وجه رابطه استاد و شاگرد نیست. دغدغه اصلی کیت این است که به کلینت تحمیل کند تا از برند هاکای استفاده کند نه اینکه به او تیراندازی بهتر را بیاموزد.

بیشتر بخوانید:

سخن پایانی نقد فصل 1 سریال هاکای

نقد فصل 1 سریال هاکای
نقد فصل 1 سریال هاکای

سریال هاکای یک داستان بسیار ساده و معمولی را نسبت به همتایان جاه طلب خود در مارول روایت می‌کند. اما این سریال به بینندگان نشان می‌دهد که همین سادگی یک برگ برنده بزرگ برای آن است. این به هاکای اجازه می‌دهد تا به دور از درگیری‌های فضایی و میان جهانی، تنها به درگیری‌های ذهنی و انسان‌اش بپردازد و همانند یک انسان واقعی، قابل همذات پنداری باشد. از همراهی شما با نقد فصل 1 سریال هاکای سپاسگذاریم؛ اکنون برای شما چند نمونه از حقایق پنهان فصل 1 سریال هاکای و ایستراگ های فصل 1 سریال هاکای را شرح خواهیم داد. با فیگار همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

لباس کمیک بوکی کینگ پین

نقد فصل 1 سریال هاکای
نقد فصل 1 سریال هاکای, حقایق پنهان فصل 1 سریال هاکای

همه کینگ پین را در سریال بی‌باک با لباس سفید و مشکی مجلسی معروفش می‌شناسند، اما ظاهر او در سریال هاکای دارا دستخوش تغییراتی شده است. کینگ پین در ملاقات با اکو و کازی، یک شلوار کرم و یک پیراهن هاوایی با رنگ قرمز و طرح گل‌ پوشیده است. طرفداران واقعی کمیک بوک می‌دانند که یکی از حقایق پنهان فصل 1 سریال هاکای است و این ظاهر مستقیماً از جلد کمیک مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز: کسب و کار خانوادگی محصول سال 2014 که توسط مارک وید و جیمز رابینسون ساخته شده است، برداشته شده است.

بیشتر بخوانید:

هویت همسر هاکای

نقد فصل 1 سریال هاکای
نقد فصل 1 سریال هاکای, ایستراگ های فصل 1 سریال هاکای

ساعتی که ترک سوت در اولین حمله‌اش به بازار سیاه دزدید و هاکای خودش را به آب و آتش می‌زد تا آن را پس بگیرد از همان ابتدا بسیار مشکوک بود. در قسمت نهایی سریال، مشخص شد که این ساعت متعلق به همسر کلینت، لورا بارتون، است. آرم شیلد در پشت آن ساعت این قضیه را بازگو می‌کند که لورا نیز پیش‌تر عضو شیلد بوده است. اما نکته قابل توجه عدد 19 در پشت آن ساعت است.

این ایستراگ های فصل 1 سریال هاکای تایید می‌کند که لورا بارتون مامور 19 سازمان شیلد بوده است؛ کسی که لقب مرغ مقلد را بر دوش می‌کشید. اگرچه که نام شخصیت مرغ مقلد در کمیک‌ها بابی مورس بود.

نکته قابل توجه دیگر آن است که در سریال مامورین شیلد، ما شاهد حضور بابی مورس واقعی بوده‌ایم. بدین صورت تنها دو حالت ممکن وجود دارد. یا این عدد تنها یک ایستراگ های فصل 1 سریال هاکای بوده است و لورا بارتون مرغ مقلد نیست؛ و یا این قضیه تایید می‌کند که سریال پرطرفدار مامورین شیلد در دنیای سینمایی مارول جریان ندارد و سال‌ها پیش راهش را از دنیای سینمایی مارول جدا کرده است.

بیشتر بخوانید:

“از اسکات بپرس”

نقد فصل 1 سریال هاکای
نقد فصل 1 سریال هاکای, ایستراگ های فصل 1 سریال هاکای

هنگامی که هاکای کامیون افراد ترک سوت را با تیرش کوچک کرد، کیت در جواب به صدای جیر جیر آدم‌های کوچک شده از کلینت می‌پرسد که چه بلایی سر آن‌ها خواهد افتاد؟ و کلینت نیز پاسخ می‌دهد که باید از اسکات بپرسد. بسیار واضح است که منظور او از اسکات، اسکات لانگ و یا مرد مورچه‌ای بوده است.

بیشتر بخوانید:

جک شخصیت شمشیر زن است؟

نقد فصل 1 سریال هاکای
نقد فصل 1 سریال هاکای, حقایق پنهان فصل 1 سریال هاکای

در ابتدا تمام طرفداران تصور می‌کردند که جک، داستان همتای خود را در کمیک‌ها دنبال می‌کند و درنهایت به شخصیت منفی نسبتاً بزرگی ملقت به شمشیر زن تبدیل می‌شود. اما درنهایت متوجه شدیم که او تنها یک پدر ناتنی مهربان بود که سعی می‌کرد با کیت خوب رفتار کند اما در این امر بسیار ناموفق بود.

صرف نظر از تمام این قضایا، او در پایان سریال هاکای به مدت کوتاهی تبدیل به شمشیر زن می‌شود اما تنها کاری که می‌کند کمک به هاکای برای مبارزه با افراد ترک سوت بود!

بیشتر بخوانید:

به یاد تونی استارک

نقد فصل 1 سریال هاکای
نقد فصل 1 سریال هاکای, ایستراگ های فصل 1 سریال هاکای

هنگامی که کیت در رابطه با تیر های متنوع و جذاب هاکای از او سوال می‌کند، هاکای پاسخ می‌دهد که تیر های جادوگری متعلق به گذشته‌اند؛ کاملاً هم واضح است که به دلیل مرگ تونی استارک که پیش‌تر انتقام جویان را از نظر مالی حمایت می‌کرد این اتفاق افتاده است.

اما بعدتر مشخص می‌شود که او کمی به کیت دروغ گفته بود و جعبه‌ای پر از نوک تیر‌هایی که نام استارک بر آن‌ها درج شده است را به همراه داشته است. این نکته از حقایق پنهان فصل 1 سریال هاکای یاد تونی استارک را باری دیگر زنده می‌کند.

بیشتر بخوانید:

سوت ناتاشا

نقد فصل 1 سریال هاکای
نقد فصل 1 سریال هاکای, حقایق پنهان فصل 1 سریال هاکای

اولین بار در فیلم بیوه سیاه بود که با شخصیت یلنا بلووا آشنا شدیم و رابطه خواهران بین او و ناتاشا را شاهد بودیم. آن‌ها یک سوت بخصوص داشتند که به عنوان دو خواهر از آن استفاده می‌کردند. در نبرد نهایی و هنگامی که یلنا قصد داشت کلینت را بکشد، کلینت با این سوت به استقبال او رفت و باعث شد تا یلنا غرق در اشک، از نبرد با کلینت دست بکشد. این نکته به ما یادآوری می‌کند که کلینت و ناتاشا تا چه حد به یکدیگر نزدیک بوده‌اند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد فصل 1 سریال هاکای سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.

پرسش‌های متداول در رابطه با نقد فصل 1 سریال هاکای

آیا جک در سریال هاکای شمشیر زن است؟

بله. جک همان شخصیت شمشیر زن در کمیک‌ها است اما در این سریال، او نه یک ابرشرور، بلکه یک فرد عادی است.

آیا کینگ پین سریال دردویل و سریال هاکای یکی هستند؟

بله. طبق گفته‌های بازیگر این شخصیت، کینگ پین در سریال دردویل و هاکای دقیقاً یک شخصیت هستند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *