حقایق دنیای سینمایی مارول ؛ رازها و فکت های MCU که باید بدانید

اگر فکر می‌کنید که همه چیز را در رابطه با دنیای سینمایی مارول می‌دانید، پیشنهاد می‌شود تا حقایق دنیای سینمایی مارول را تا انتها مطالعه نمایید.

اگر کمی دنیای سینمایی مارول را بشناسید، احتمالاً می‌دانید که استراگ‌ها و حقایق جذابی در دنیای سینمایی مارول پنهان شده‌اند. شما می‌توانید بهترین ایستراگ های دنیای سینمایی مارول را در فیگار مطالعه نمایید. با این حال، اکنون قصد داریم تا رازها و نکات مخفی فیلم های کمیک بوکی مارول را برای شما شرح دهیم.

حقایق دنیای سینمایی مارول

رازها و فکت های MCU که باید بدانید

شما می‌توانید فهرست حقایق دنیای سینمایی مارول را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

حقایق دنیای سینمایی مارول
حقایق دنیای سینمایی مارول

حتی اگر بارها فیلم‌های مارول را تماشا کرده و اخبار آن‌ها را پیگیری کرده باشید، احتمالا همچنان از بخش زیادی از راز های فیلم های مارول خبر ندارید. پس می‌توانید تا انتهای این نوشتار با فیگار همراه باشید تا جالب‌ترین حقایق فیلم های مارول را برای شما شرح دهیم.


در طی دورانی که دنیای سینمایی مارول وجود داشته است، فیلم‌های کمپانی مارول، معماهایی به جا گذاشته‌اند تا طرفداران این دنیای سینمایی را به آینده مشتاق‌تر کنند، در عین حال، نوع دیگری از معماهایی وجود دارند که به صورت اتفاقی و به علت پیچیدگی و درهم‌ تافته بودن فیلم‌های مارول به جای می‌مانند. اما نکته‌ای که باید بدانید این است که برخی از این معماها تا پایان موجودیت دنیای سینمایی، همراه مارول خواهد بود.

چرا کاپیتان آمریکا غذا نمی‌خورد؟

حقایق دنیای سینمایی مارول
حقایق دنیای سینمایی مارول, فکت های MCU

شما پس از نجات دنیا چه می‌کنید؟ اصولاً نجات دنیا امری بسیار سنگین و خسته کننده است. پس صرف یک وعده غذا به همراه انتقام جویان بهترین گزینه برای شما است. سکانس پس از تیتراژ فیلم انتقام جویان، آن‌ها را درحال خوردن شاورما پس از پیروزی نمایش می‌دهد. با این حال، کاپیتان آمریکا غذا نمی‌خورد.

فکت MCU در این سکانس، مربوط به زندگی کاری کریس ایوانز است. کریس ایوانز، بازیگر کاپیتان آمریکا، برای فیلم بعدی‌اش به نام Snowpiercer ریش گذاشته بود. سکانس پس از تیتراژ انتقام جویان نیز مدتی بعد از فیلمبرداری اصلی انجام شده بود. پس عوامل مجبور شدند تا یک فک مصنوعی برای کریس ایوانز بسازند. همچنین او در این سکانس نه تنها غذا نمی‌خورد، بلکه نیمی از صورت خود را با بازویش پوشانده‌ است. این سکانس به یکی از فکت های دنیای سینمایی مارول جالب تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید:

در ابتدا مامور کولسون نامی نداشت

حقایق دنیای سینمایی مارول
حقایق دنیای سینمایی مارول, فکت های MCU

مامور کولسون یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌ها در دنیای سینمایی مارول است. البته که او یک ابرقهرمان نیست و کار خود را به عنوان یک مامور ساده شیلد آغاز کرد. اما یک فکت MCU مهم به شدت بی‌اهمیتی مامور کولسون در آغاز کار اشاره دارد.

در ابتدا مامور کولسون قرار بود یک مامور شیلد بی‌نام و نشان در فیلم مرد آهنی باشد که تنها در دو سکانس حضور دارد. با این حال، جان فاورو از شیمی بین مامور کولسون با مرد آهنی و پپر پاتس خوشش آمد و تصمیم گرفت تا کمی به شخصیت او پر و بال دهد. در ادامه مامور کولسون در فیلم‌های زیادی از دنیای سینمایی مارول ظاهر شد و در نهایت نقش شخصیت اصلی را در سریال مامورین شیلد ایفا کرد.

بیشتر بخوانید:

فیلم ترسناک دکتر استرنج

حقایق دنیای سینمایی مارول
حقایق دنیای سینمایی مارول, فکت دنیای سینمایی مارول

اولین فیلم دکتر استرنج، در دنیای سینمایی مارول بود و در سال 2017 منتشر شد. اما شاید برای شما جالب باشد که در سال 1992، تا فیلمی ترسناک از دکتر استرنج ساخته شده است. وس کریون که فیلم‌هایی همچون کابوس در خیابان الم و جیغ را در کارنامه خود دارد، سازنده این فیلم نیز بوده است.

لازم به ذکر است که کابوس شخصیت منفی این فیلم بود و با دکتر استرنج رو به رو شد. امروزه این فکت دنیای سینمایی مارول کمی به زمان حال نیز ارتباط دارد. باید بدانید که قسمت دوم فیلم دکتر استرنج که به زودی اکران خواهد شد از المان‌های ترسناک برخوردار خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

اولین بازیگر مرد مورچه‌ای

حقایق دنیای سینمایی مارول
حقایق دنیای سینمایی مارول, راز های فیلم های مارول

شاید شما پاول راد را به عنوان اولین بازیگر مرد مورچه‌ای بشناسید؛ اما باید بدانید که او اولین بازیگر این شخصیت نیست. یکی از حقایق فیلم های مارول مربوط به این شخصیت، به سال‌ها پیش باز می‌گردد. گرت موریس در سال 1978 و در یک برنامه تلوزیونی به نام پارتی ابرقهرمانی و به مجری‌گری مارگوت کیدر، در نقش مرد مورچه‌ای ظاهر شد.

چیزی که مربوط به نکات فیلم های مارول می‌شود، حضور گرت موریس در فیلم مرد مورچه‌ای محصول سال 2015 است. در حینی که مرد مورچه‌ای برای اولین بار لباس خود را امتحان می‌کند، او بر سقف یک تاکسی می‌افتد. راننده تاکسی نیز کسی نیست جز گرت موریس!

بیشتر بخوانید:

بازیگران کرگردن‌های جنگی

حقایق دنیای سینمایی مارول
حقایق دنیای سینمایی مارول, فکت MCU

احتمالاً سکانس نمادین و مهم نبرد پایانی فیلم پلنگ سیاه را به یاد داشته باشید. در این سکانس، تعداد زیادی از جنگجویان واکاندا سوار بر گرکردن‌های جنگی دیده می‌شوند. در ابتدا به نظر می‌رسد که این کرگدن‌ها تماماً از جلوه‌های ویزه ساخته شده باشند. اما این طور نیست.

این مورد از نکات فیلم های مارول با توجه به اظهار نظرات تاد شریدان پری، ناظر جلوه‌های بصری فیلم پلنگ سیاه به شکل گرفته است. او در یک مصاحبه اعلام کرده است که اسب‌های کلایددیل بازیگران این سکانس بودند و با استفاده از جلوه‌های ویژه، آن‌ها تبدیل به کرگردن شده‌اند. لازم به ذکر است که کلایددیل یکی از بزرگ‌ترین نژاد اسب‌ها است.

بیشتر بخوانید:

میلانو

حقایق دنیای سینمایی مارول
حقایق دنیای سینمایی مارول, فکت MCU

اگر پیتر کوئیل و نهبانان کهکشان را بشناسید، احتمالاً نام میلانو برای شما آشنا است. میلانو نام سفینه پیتر کوئیل بود اما دلیل انتخاب این نام، یکی از راز های دنیای سینمایی مارول است.

پیتر کوئیل زمین را در دهه 1980 میلادی ترک کرد. او در این زمان تنها یک کودک بود. زندگی زمینی و به خصوص موسیقی دهه 80 تاثیر زیادی بر پیتر گذاشته‌اند که در فیلم کاملاً واضح است. اما نام میلانو، تبدیل به یکی از راز های دنیای سینمایی مارول شده است. آلیسا میلانو یکی از شناخته‌ شده‌ترین بازیگران دهه 80 میلادی است و پیتر نیز نام میلانو را از آلیسا میلانو برداشته است.

بیشتر بخوانید:

کاپیتان آمریکا و مردان ایکس

حقایق دنیای سینمایی مارول
حقایق دنیای سینمایی مارول, فکت های دنیای سینمایی مارول

یکی دیگر از رازها و نکات مخفی فیلم های کمیک بوکی مارول مربوط به رویارویی کاپیتان آمریکا و مردان ایکس است. داستان مردان ایکس و کاپیتان آمریکا هردو در زمان جنگ جهانی دوم حضور داشتند. پس رویارویی آن‌ها در فیلم کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام جو می‌توانست داستان‌های جذابی را تشکیل دهد. با این حال، این اتفاق تبدیل به یک فکت دنیای سینمایی مارول شد.

در زمانی که فیلم کاپیتان آمریکا ساخته شد، حق استفاده مردان ایکس در دست کمپانی فاکس بود. پس مارول نمی‌توانست از آن‌ها استفاده کند. با این حال، اکنون حق استفاده مردان ایکس به مارول بازگشته و حتی با توجه به تحلیل تریلر دوم دکتر استرنج جهان های موازی جنون شخصیت محبوب پروفسور ایکس در فیلم جدید دکتر استرنج حضور خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

خوراکی‌های قاچاق رابرت جونیور

حقایق دنیای سینمایی مارول
حقایق دنیای سینمایی مارول, راز های فیلم های مارول

رابرت داونی جونیور، بازیگر محبوب نقش مرد آهنی، یکی از جالب‌ترین راز های دنیای سینمایی مارول را به وجود آورده است. او می‌داند که در برخی از صحنه‌های ضبط فیلم‌های مارول، زمان زیادی برای ضبط صرف می‌شود و احتمالاً او مجبور به گشنگی کشیدن است. اما این اتفاق نمی‌افتد.

طبق گفته‌ها رابرت داونی جونیور همواره عادت داشته است تا کمی تنقلات را به صورت قاچاقی وارد صحنه ضبط کند. همچنین او به طور اتفاقی، خوراکی‌ها را به دیگر بازیگران و عوامل تعارف کرده و آن‌ها را سوپرایز می‌کند.

بیشتر بخوانید:

عنوان متفاوت ثور: رگناروک در ژاپن

حقایق دنیای سینمایی مارول
حقایق دنیای سینمایی مارول, رازها و نکات مخفی فیلم های کمیک بوکی مارول

رگناروک در اساطیر اسکاندیناوی، به معنای یک قیامت و تولد دوباره خشونت است. رگناروک برگ بسیاری از خدایان را به همراه دارد و داستانی بسیار وحشتناک است. فیلم ثور: رگنوراک نیز بهترین فیلم های کریس همسورث است و بدون شک، کمپانی خلاقیت زیادی برای تبلیغات این فیلم به خرج می‌دهد.

شاید عنوان رگناروک در اروپا و مناطق اسکاندیناوی کمی ترسناک باشد، اما بی‌شک این عنوان در ژاپن کاملاً بی‌معنا است. بدین صورت، سازندگان این فیلم تصمیم گرفتند تا با اشاره به رمان و فیلم معروف ژاپنی، نام این فیلم را تغییر دهند. بدین صورت، نام این فیلم در ژاپن به Mighty Thor: Battle Royale تغییر یافت.

بیشتر بخوانید:

اشاره به آینده مونیکا رمبو

حقایق دنیای سینمایی مارول
حقایق دنیای سینمایی مارول, فکت های دنیای سینمایی مارول

ماریا رمبو دوست و هم‌خدمت قدیمی کاپیتان مارول بود. با این حال، مونیکا، دختر او، حتی از ماریا نیز اهمیت بیشتری دارد. طبق داستان کمیک‌ها، مونیکا در بزرگسالی تبدیل به یک ابرقهرمان بسیار بزرگ شده و با کاپیتان مارول همکازی می‌کند. یکی از حقایق فیلم های مارول نیز به این قضیه اشاره می‌کند.

این مورد از نکات فیلم های مارول به نحوه تعامل مونیکای خردسال با ابرقهرمانان است. ما مشاهده می‌کنیم که مونیکا بسیار به کاپیتان مارول علاقه دارد. همچنین در سریال وانداویژن ما شاهد مونیکای بزرگسال بودیم. در این فیلم اشاره‌ای به قدرت‌های ماروایی مونیکا شد که ادامه آن در تحلیل تریلر سریال Ms Marvel صورت گرفت.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار حقایق دنیای سینمایی مارول سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی آنلاین مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید از طریق اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول در رابطه با حقایق دنیای سینمایی مارول

چرا کاپیتان آمریکا در سکانس پس از تیتراژ انتقام جویان غذا نمی‌خورد؟

او برای بازی در فیلم بعدی‌اش ریش گذاشته و به همین دلیل او برای بازی در این سکانس از فک مصنوعی استفاده کرده است تا ریش‌هایش مشخص نباشند.

آیا کاپیتان آمریکا و مردان ایکس با یکدیگر ارتباط دارند؟

داستان کاپیتان آمریکا و مردان ایکس هر دو مربوط به زمان جنگ جهانی دوم می‌شود. حتی در ابتدا قرار بود که مردان ایکس در فیلم نسخت کاپیتان آمریکا حضور یابند اما به دلیل مشکلات حقوقی این امکان وجود نداشت.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *