بهترین فیلم ها درباره گیم که قبل از مرگ باید ببینید (از نگاه سایت فیگار)

اگر به بازی‌های ویدیویی علاقه داشته باشید، بی‌شک تماشای فیلم هایی درباره گیم برای شما لذت بخش خواهد بود. با فیگار همراه باشید تا فیلم های گیمری را بشناسید.

در طی سال‌های اخیر، اقتباس‌های زیادی از بازی‌های ویدیویی ساخته شده‌اند. بخشی از این افتباس‌ها سریال و برخی دیگر فیلم های اقتباس از بازی محسوب می‌شوند. طرفداران بازی‌های ویدیویی همواره از تماشای از تماشای فیلم های اقتباس از بازی های مورد علاقه‌ خود لذت می‌برند. در سوی دیگر، طرفداران سینما نیز از مشاهده فیلم‌هایی اقتباس شده از بازی‌های محبوب لذت زیادی می‌برند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2023 با امتیاز IMDB بالای 5

فیلم هایی درباره گیم

بهمراه مهمترین اقتباس‌های مورد انتظار سینمایی از بازی های ویدیویی

شما می‌توانید فهرست فیلم هایی درباره گیم را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل این بخش را می‌توانید از طریق لینک هوش مصنوعی، سینما و ChatGPT بخوانید.

فیلم هایی درباره گیم
فیلم هایی درباره گیم

وجود طرفداران بازی‌های ویدیویی و سینما به طور همزمان،‌ باعث می‌شود تا فیلم های اقتباس از بازی های بسیار زیاد و محبوبی ساخته شود. تاکنون تعداد زیادی از این فیلم‌ها ساخته شده و اکنون نیز اقتباس های بازی 2022 نیز در حین تولید هستند. پس تا انتهای این نوشتار با فیگار همراه باشید تا با فیلم بهترین بازی های دنیا آشنا شوید.

Sonic the Hedgehog

بهترین فیلم ها درباره بازی
بهترین فیلم ها درباره بازی

در ابتدا سونیک یکی از بهترین بازی‌های سگا بود. این بازی جزو قدیمی‌ترین بازی‌های ویدیویی نیز محسوب می‌شود. با وجود طرفداران بسیار زیاد بازی سونیک حتی پس از گذشت چندین دهه، اکنون فیلمی با عنوان فیلم بهترین بازی های دنیا از این بازی اقتباس کرده است. البته لازم به ذکر است که فیلم سونیک خارپشت اولین اقتباس از سونیک نیست و تاکنون انیمه‌ها و انیمیشن‌هایی از این بازی اقتباس کرده‌اند.

فیلم سونیک خارپشت یک فیلم تو سبک بازی است که از بازی سونیک اقتباس کرده است. این بار سونیک هنگامی که وارد زمین می‌شود، باید تلاش کند تا زندگی خود را به همراه دوست جدیدی که تام نام دارد پیش ببرد. البته که در همین حین، او باید با دکتر رباتیک نیز مبارزه کند. همچنین لازم به ذکر است که قسمت دوم فیلم سونیک خارپشت، یکی از مورد انتظارترین اقتباس ها از بازی خواهد بود که در سال 2022 اکران خواهد شد.

Tomb Raider

بهترین فیلم ها درباره بازی
بهترین فیلم ها درباره بازی

Tomb Raider یا مهاجم مقبره نام یک بازی اکشن و ماجراجویی بسیار شناخته در صنعت بازی‌های ویدیویی است. تاکنون چندین نسخه از این بازی ساخته شده است و به طور کلی، فرنچایز مهاجم مقبره از اهمیت بالایی در میان دیگر بازی‌های ویدیویی برخوردار است.

در سال 2018، یک فیلم بازی به همین عنوان ساخته شد و توانست جزو بهترین فیلم های اقتباسی از بازی محسوب شود. داستان این فیلم در رابطه با شخصیتی است به نام لارا کرفت. لارا کرفت وظیفه دارد تا برای نجات پدرش که ریچارد کرفت نام دارد، به جزیره‌ای مرموز سفر کند. این سفر آغاز ماجراجویی بزرگی است که داستان یکی از بهترین بازی های دنیا را شکل داد.

The Angry Birds Movie

فیلمهایی درباره گیم
فیلمهایی درباره گیم

پرندگان خشمگین نام یکی دیگر از بازی‌های مشهور کامپیوتری است که به بهترین اقتباس از بازی دست یافته است. بازی پرندگان خشمگین، داستانی ساده و کوتاه دارد؛ روزی روزگاری خوک‌های سبز و بدجنس، تخم پرنده‌ها را می‌دزدند تا بتوانند آن‌ها را بخورند. البته که شما باید پرندگانی که اکنون خشمگین هستند را با کمان چوبی به خوک‌ها پرتاب کرده و آن‌ها را نباود کنید.

اما داستان این فیلم بهترین بازی های دنیا کمی از داستان بازی متفاوت است. همچنان ما شاهد خوک‌هایی هستیم که تخم پرندگان را می‌دزدند اما داستان این انیمیشن به شکلی است که جذابیت بسیار بیشتری را در مقابل داستان بازی داشته باشد. همچنین لازم به ذکر است که تاکنون دو قسمت از فیلم پرندگان خشمگین ساخته و منتشر شده است.

Mortal Kombat

  • کارگردان: سایمون مک کوید
  • تاریخ اکران: 16 آوریل 2021 ( 27 فروردین 1400)

پس از گذشت سه دهه از اکران آخرین نسخه سینمایی از سری بازی‌های پرطرفدار Mortal Kombat با عنوان کامل Mortal Kombat: Annihilation، شرکت فیلم‌سازی New Line Cinema در سال 2019 تصمیم به ساخت نسخه‌ای سینمایی تازه (ریبوت) از این مجموعه پرطرفدار گرفت. فیلم جدید Mortal Kombat به کارگردانی سایمون مک کوید و تهیه کنندگی جیمز وان است که در سینماهای سراسر دنیا و شبکه HBO Max با درجه سنی R منتشر شد و بازیگرانی ازجمله لودی لین (در نقش Liu Kang)، جو تاسلیم (در نقش Subzero) ، مهکاد بروکز (در نقش Jax)، تادانوبو آسانو (در نقش Raiden)، هیروکی سانادا (در نقش Scorpion) و لوییس تان (در نقش شخصیت جدید Cole Young) در این فیلم هنرنمایی می‌کنند.

فیلم‌نامه اثر را گرگ روسو به تحریر درآورده است. او وعده محکم به طرفداران سری Mortal Kombat داده است که بالاخره آن‌ها می‌توانند شاهد خونین‌ترین فیتالیتی ها بر پرده نقره‌ای سینما باشند. موفقیت اثر مذکور می‌تواند هدف بعدی روسو، نگارش فیلم‌نامه اقتباسی از بازی کامپیوتری FEAR را تحقق سازد.

 

Resident Evil

بهترین فیلمها درباره بازی
بهترین فیلمها درباره بازی

بهترین اقتباس از بازی Resident Evil، فیلم به همین نام است که در سال 2002 منتشر شد. البته که تاکنون چندین فیلم دیگر از این مجموعه ساخته شده‌اند.

داستان این فیلم در رابطه با سازمانی مخفی به نام کندو است. در این سازمان، یک ویروس زامبی به طور کاملاً اتفاقی شیوع پیدا می‌کند. اکنون کارکنان این سازمان، باید از زامبی‌ها فرار کرده و هرطور که می‌توانند جان خود را نجات دهند. همچنین لازم به ذکر است که این فیلم در ژانر اکشن،‌ علمی-تخیلی و ترسناک ساخته شده است.

Pokémon Detective Pikachu

فیلمهایی در رابطه با گیم
فیلمهایی در رابطه با گیم

رایم نام شهری خیالی در فیلم کارآگاه پیکاچو است که در‌ آن انسان‌ها و پوکمون‌ها در کنار یکدیگر زندگی‌ می‌کنند. وجود این شهر خیالی، باعث شده است تا امکان ساخت فیلم بازی پوکمون ممکن شده و این فیلم تبدیل به یکی از بهترین فیلم های اقتباسی از بازی شود.

هری گودمن نام یک کارآگاه بسیار بزرگ و استثنایی است که گم شده است. اکنون پسر 21 ساله او، تصمیم می‌گیرد تا تیمی را جمع کند که به دنبال پدرش بگردند. مهم‌ترین عضوی که به این تیم اضافه می‌شود، کارآگاه پیکاچو است و اکنون او باید به دنبال هری بگردد.

Tomb Raider 2

فیلمهایی درباره گیم
فیلمهایی درباره گیم

بالاتر از فیلم بازی تهاجم معبد به عنوان بهترین اقتباس از بازی نام بردیم. اما باید بدانید که قسمت دوم این فیلم، جزو مورد انتظارترین فیلم ها از بازی محسوب می‌شود. درحال حاضر همچنان اطلاعات زیادی از این فیلم بازی در دسترس نیست. اما تقریباً از بازگشت برخی بازیگران به این دنباله اطمینان داریم.

DOOM

  • سال ساخت: 2005

یکی از بهترین فیلم های بر اساس بازی ویدیویی فیلم DOOM با حضور بازیگرانی مانند کارل اربن و راک است که توانسته نمایش قابل قبولی از این مجموعه موفق و محبوب دنیای گیمینگ ارائه دهد. جان ولز تهیه‌کننده فیلم پیش از آغاز مراحل ساخت فیلم وعده زیادی درباره موفقیت بی‌نظیر فیلم و تابوشکنی‌های آن داده بود و باید گفت فیلم توانسته تا حدی این وعده‌ها را برآورده کند.

داستان این فیلم که با بودجه‌ای 60 میلیون دلاری ساخته شد مربوط به مرکزی تحقیقاتی در سیاره مریخ در سال 2046 بوده که توسط نیروهای ناشناخته‌ای مورد حمله قرار گرفته است. در نتیجه این اتفاق یک تیم نجات متشکل از گروهی از سربازان حرفه‌ای و زبده به محل اعزام می‌شوند که یکی از آن‌ها جان ریپر گریم بوده که همان Doom Guy بازی‌های Doom است.

فیلم البته در گیشه خیلی موفق نبود و تنها 55 میلیون دلار فروش داشت و با وجود همه نقدهایی که به آن شد باید گفت اساسا این فیلم بسیار موفق‌تر از فیلم‌هایی ساخته شده توسط افرادی چون ایوه بول بود و برای دوران خود جلوه‌های بصری و صحنه‌های به یاد ماندنی خوبی داشت.

یکی از همین صحنه‌ها مربوط به انتهای فیلم و جایی بود که دوربین روی اسحله شخصیت اصلی فیلم قرار می‌گیرد و 5 دقیقه اکشنی پر زد و خورد به نمایش در می‌آید که فقط در بازی‌های DOOM سابقه دارد و در عین حال اقتباس سینمایی را به یکی از بهترین فیلم های اکشن تاریخ سینما بدل کرده است.

Minecraft

فیلم هایی درباره گیم
فیلم هایی درباره گیم

درحال حاضر، پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین بازی تاریخ، ماینکرفت است. این بازی در ژانر بقا و جهان‌باز طراحی شده است و به شما این امکان را می‌دهد تا ماجراجویی خود را ساخته و دنیا را همانطور که در ذهن دارید زیباتر کنید. با وجود همچین محبوبیتی، کاملاً منطقی است که یکی از اقتباس های بازی 2022 مربوط به این بازی باشد.

فیلم اقتباس از بازی 2022 ماینکرفت، به صورت یک لایو اکشن منتشر خواهد شد. درحال حاضر، هنوز اطلاعات زیادی از این فیلم منتشر نشده و ما تنها با یک خلاصه داستان دسترسی داریم. طبق خلاصه داستان، این فیلم داستان دختر نوجوانی را روایت می‌کند که پس از نابودی اژدها، راه خود را در دنیای اصلی بازی پیش می‌برند.

Firewatch

فیلم هایی درباره گیم
فیلم هایی درباره گیم

Firewatch نام یک بازی ماجراجویی و داستانی جذاب است که در سال 2016 منتشر شد. اکنون فیلمی که براساس این بازی ساخته خواهد شد، جزو بهترین اقتباس های بازی 2022 قرار دارد.

داستان این بازی، در رابطه با مردی میانسال بود که همسرش به آلزایمر دچار شده است. او عاشق همسرش است و در حینی که همسرش بستری است، تصمیم می‌گیرد تا تبدیل به یک جنگلبان شده و کمی از حیایوی شهر خارج شود. البته که اتفاقات مهمی در جنگل می‌افتد و داستان شکل می‌گیرد. فیلم این بازی، جزو مورد انتظارترین اقتباس ها از بازی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

Portal

فیلم هایی درباره گیم
فیلم هایی درباره گیم

برای اولین بار در سال 2013 بود که ساخت یک اقتباس سینمایی از بازی Portal رسما تایید شد. اما اکنون و پس از چندین و چند بار تاخیر، این فیلم یک مرحله به تولید نزدیک شده و اکنون جزو مورد انتظارترین اقتباس ها از بازی است.

هنوز هیچ اطلاعات از فیلم اقتباس از بازی 2022 پرتال در درسترس نیست. با این حال می‌دانیم که بازی از پتانسیل بالایی برای ساخت یک فیلم سینمایی برخوردار است و این فیلم می‌تواند بسیار موفق باشد. این فیلم می‌تواند همانند بازی‌ها داستان شل را دنبال کند و یا حتی داستانی کاملاً جدید را برای مخاطبان روایت کند!

بیشتر بخوانید:

Half-Life

فیلم هایی درباره گیم
فیلم هایی درباره گیم

پس از پرتال، نوبت بازی Half Life است تا تبدیل به یکی از مورد انتظارترین فیلم ها از بازی شود. این بازی درواقع آغاز کننده فرنچایز بزرگی است که بازی‌های پرتال نیز در آن قرار می‌گیرند.

داستان این بازی، داستان مردی را دنبال می‌کند که در یک شرکت به نام بلک مسا، آزمایشات عجیبی را انجام می‌دهد. حاصل آزمایشات او، ایجاد یک دروازه یا پرتال میان بعدی است که موجودات عجیبی را به زمین راه می‌دهد. البته که در ادامه این موجودات به زمین حمله کرده و خرابی‌های زیادی را به بار می‌آورند.

Sonic the Hedgehog 2

فیلم هایی درباره گیم
فیلم هایی درباره گیم

قسمت دوم فیلم سونیک خارپشت نیز جزو مورد انتظارترین اقتباس ها از بازی های ویدیویی محسوب می‌شود. این فیلم در سال 2022 اکران خواهد شد و باری دیگر تماشاگران را با سونیک مواجه خواهد کرد. تاکنون تریلر این فیلم منتشر شده است و تا خلاصه داستان این فیلم نیز منتشر شده است.

ما می‌دانیم که باری دیگر شاهد مقابله سونیک با دکتر رباتیک خواهیم بود. همچنین همانطور که شایعات متعددد پیشبینی می‌کردند، این بار شخصیت مهم ناکلز نیز در فیلم حضور خواهد داشت. همچنین لازم به ذکر است که بازیگران فیلم اول سونیک خارپشت در این فیلم نیز بازخواهند گشت.

بیشتر بخوانید:

پرسش‌های متداول در رابطه با بهترین فیلمها درباره گیم

قسمت دوم فیلم های گیمری سونیک چه زمانی اکران خواهد شد؟

قسمت دوم از فیلم های گیمری سونیک خارپشت در تاریخ 1 آوریل سال 2022 مصادف با 12 فروردین 1401 اکران خواهد شد.

بهترین اقتباس از بازی پوکمون کدام اثر است؟

عده زیادی فیلم Pokémon Detective Pikachuکه در شهری به نام رایم قرار دارد را بهترین اقتباس از بازی پوکمون می‌دانند.

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم هایی درباره گیم سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *