نقد فیلم Fresh 2022 ؛ روابط مدرن در چنگال ترس از تنهایی

اولین فیلم بلند میمی کیو که در ساندنس 2022 به نمایش درآمد. یک فیلم هیجان‌انگیز روان‌شناختی است که جان تازه‌ای به این ژانر می‌بخشد. با نوشتار نقد فیلم Fresh 2022 همراه فیگار بمانید.

این فیلم نگاهی تازه به گوشه‌ای تاریک و پیچ در پیچ جامعه دارد. تازه مانند هر کمدی (بهترین فیلم های کمدی 2022) رمانتیک دیگری شروع می‌شود؛ دختری بی دست و پا بنام نوآ (دیزی ادگار-جونز) با استیو جذاب (سباستین استن) در یک خواربارفروشی ملاقات می‌کند و بعد از ارتباط با یکدیگر به پیشنهاد پسر به یک اقامت‌گاه در خارج اط شهر می‌روند و همه چیز از همین تفریح کوتاه استارت می‌خورد…

نقد فیلم Fresh 2022

روابط مدرن در چنگال ترس از تنهایی

تحلیل فیلم Fresh, داستان فیلم Fresh
تحلیل فیلم Fresh, داستان فیلم Fresh

این فیلم نگاهی دقیق به خطرات روابط مدرن و ترس‌هایی است که زنان به طور روزانه با آن روبرو هستند. نتیجه یک حمله هولناک و کاملاً هیجان انگیز به جنگ بین زن و مرد.

بخشی از دلایل گیرا بودن فیلم Fresh، کارگردانی کیو و فیلمنامه هوشمندانه لورین کان است. حقیقتا دوربین به شدت پویا عمل می‌کند. سبک کارگردانی کیو به نظر می‌رسد با ریتم بالایی جریان دارد، به خوبی با فضاسازی خنده‌الود و تاریک نوشته‌ی کان جفت می‌شود. طنز او ممکن است کمی بیمارگونه به نظر برسد، اما بازیگران آن را به گونه‌ای ارائه می‌دهند که شما نمی‌توانید جلوی نیش‌خند خود را بگیرید. دلیل دیگر خارق العاده بودن این فیلم به شخصیت‌های اصلی باز می‌گردد.

نقد فیلم Fresh, بررسی فیلم Fresh
نقد فیلم Fresh, بررسی فیلم Fresh

استیو تاریک ترین نقش سباستین استن است و او بازی ای را ارائه می‌دهد که به همان نسبت ترسناک (بهترین فیلمهای ترسناک 2022) و جذاب است. او در این نقش بسیار درخشان است و به راحتی بین جنبه‌های جذاب و شوم استیو تغییر می‌کند. حتی زمانی که لحظات غم انگیزتر رخ می‌دهند وی با چهره‌ای خاص و میمیکی تکنیکال هر آن‌چیزی را که ما به آن حس می‌گوییم انتقال می‌دهد.

ادگار جونز در نقش نوآ روی لبه‌ی تیغ احساسات به تصویر کشیده می‌شود. لحظه‌ای است که او از هم می‌پاشد و برای اولین بار متوجه می‌شود که چه اتفاقی برای او افتاده است که شما را درگیر خواهد کرد.

درست است که عناصر زیادی از ساختار روایی فیلم تازه تکراری هستند، اما نحوه ارائه آنها توسط کیو و کان بسیار شگفت‌انگیز و جذاب است. دیدن زن در این ژانر به خوبی می‌تواند شما را تحت تاثیر قرار دهد… زنی که زندگی خود را هم به صورت مجازی و هم به معنای واقعی کلمه از دست داده است. این فیلم می‌تواند شما را برای مدتی یا برای همیشه از خوردن گوشت منصرف کند.

تحلیل فیلم Fresh

نقد فیلم Fresh, بررسی فیلم Fresh, تحلیل فیلم Fresh, داستان فیلم Fresh
نقد فیلم Fresh, بررسی فیلم Fresh, تحلیل فیلم Fresh, داستان فیلم Fresh

Fresh مانند یک تریلر کلاسیک عمل می‌کند. میمی کیو و لورین کان، اساساً ترسی بسیار واقعی را به تصویر می‌کشند – کالایی کردن زنان – و به آن رفتاری واقعی می‌دهند. تصور اینکه زنان تنها به عنوان وسیله‌ای برای مصرف مردان در نظر گرفته شوند، وحشتناک است. این مسئله را با شخصیتی که ادگار جونز به نمایش می‌گذارد، ترکیب کنید؛ وی بین آسیب‌پذیری و انعطاف‌پذیری رها می‌شود.

همانطور که گفته شد، Fresh با موسیقی متنی مملو از آهنگ‌هایی که خاطرات زن جوان امیدوار را زنده می‌کند، به طرز هوشمندانه‌ای کمدی رمانتیک را با وحشت فیزیکال ترکیب می‌کند.

پاول پوگورزلسکی، فیلمبردار، که در فیلم‌های Heritary و Midsommar کار کرده است، با موفقیت حساسیت‌های کیو را در نماهای عریض و کلوزآپ به تصویر می‌کشد. در خانه استیو، کیو با رنگ و فضای خالی بازی می‌کند. کیو با اشیا و بازیگرانش به نماهای نزدیک از دهان و انگشتانشان متوسل، که باعث هرج و مرج ذهنی در بیننده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد فیلم Fresh سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی آنلاین مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید از طریق اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *