ترسناک ترین فیلم های مذهبی ؛ ترس با چاشنی مذهب

وحشت در مذهب یکی از موضوعاتی است که توجه همگان را به خود جلب کرده است. در این مقاله به بهترین فیلم های ترسناک مذهبی می‌پردازیم.

فیلم‌های ترسناک همیشه فیلم‌های موفقی بوده‌اند و در سرتاسر جهان طرفداران زیادی دارند. شاید در داستان یک قاتل سریالی (بهترین فیلم های جنایی و معمایی 2022)، برای بیننده‌ی فیلم‌های ترسناک جذاب باشد، اما نیاز به نوآوری در فیلم‌های ترسناک است و چه بهتر که با مذهب درگیر شود و داستان ارواح و شیاطین را برای ما به نمایش بگذارد و بهترین فیلم‌های ترسناک مذهبی و بهترین فیلم های ترسناک ارواح را به رخ بکشد.

درست مانند هر ژانر دیگری، ژانر ترسناک هم دارای زیر مجموعه‌‌های متعددی است که ما در این مقاله سعی داریم نگاهی به بهترین فیلم های ترسناک مذهبی کلاسیک یا فیلم های ترسناک جدید بیاندازیم.

بیشتر بخوانید:

500 تا از ترسناک ترین فیلم های تاریخ سینما

بهترین فیلم های ترسناک مذهبی

  • ترس با چاشنی مذهب

با هم دیگر نگاهی به بهترین فیلم های ترسناک مذهبی از لحاظ امتیاز دهی بیاندازیم.

بهترین فیلم های ترسناک مذهبی
بهترین فیلم ترسناک مذهبی

انسان و ارواح دو جسم حدا نشندنی در فیلم‌های ترسناک مذهبی هستند و چه به ارواح اعتقاد داشته باشید و چه نداشته باشید این فیلم‌ها می‌توانند فکر شما را تا ساعت‌ها درگیر کنند و شما را بترسانند.

The Amityville Horror

بهترین فیلم های ترسناک مذهبی
بهترین فیلم های ترسناک مذهبی
  • کارگردان : استوارت راسنبرگ
  • بازیگران : جیمز برولین، مارگت کیدر، راد استیگر
  • خلاصه داستان : یک زوجِ تازه ازدواج کرده، به خانه‌ای نقل مکان می‌کنند که قبلاً در آن قتلی رخ داده است. آن دو از بدو ورود، شاهد اتفاقات عجیب و غریب در آن خانه بوده که باعث فرارشان می‌شود.

فیلم The Amityville Horror، یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک بر اساس خانه جن‌زده است که با تمام حضور اجنه‌هایی که در فیلم حضور دارند، هیچکس در فیلم نمی‌میرد. با توجه به اینکه در طول فیلم، بازیگران به خوبی در نقش فرو رفته‌اند و با تمام توان خود، آن نقش‌ها را بازی کردند، وجود اینکه هیچکس در فیلم نمی‌میرد، حس نمی‌شود.

در نتیجه فیلم The Amityville Horror، حس ترسی را به تصویر می‌کشد که شخصیت را برباید و متوجه می‌شوند که با نقل مکان به این خانه‌ی خاص، با تمام تاریخ خالی از سکنه‌اش، چقدر تلاش کرده که حس ترس را القا کند. آمیتی‌ویل هارور به عنوان نسخه بازسازی شده فیلمی به همین نام در سال ۱۹۷۹ به شمار می‌رود که خود آن فیلم نیز بر اساس رمان آمیتی‌ویل هارور نوشتهٔ جی آنسون ساخته شده‌است.

The Ninth Gate (6.7)

بهترین فیلم های ترسناک مذهبی
بهترین فیلم های مذهبی ترسناک
  • کارگردان : رومن پولانسکی
  • بازیگران : جانی دپ، امانوئل سیگنر، لنا اُلین
  • خلاصه داستان : دین کورسو، دلال کتاب‌های کمیاب است که با تهیه‌ی این نوع کتاب‌ها برای ثروتمندان روزگارش را می‌سازد. یک میلیونر به اسم بوریس بالکان از او می‌خواهد که دو نسخه از کتاب‌های دروازه‌ی نهم را که یکی در پرتغال و دیگری در فرانسه است را پیدا کند.

این فیلم با بازی دیدنی جانی دپ و کارگردانی بی نقص رومن پولانسکی تبدیل شده است به یکی از مذهبی ترین فیلمهای ترسناک که در طول تاریخ ساخته شده است. گفته می‌شود که این دو کتاب توسط خود شیطان اقتباس شده و در آن راه و روش‌های احضار توضیح داده شده است.

The Exorcism Of Emily Rose (6.7)

بهترین فیلم های ترسناک مذهبی
بهترین فیلم مذهبی ترسناک
  • کارگردان : اسکات دریکسون
  • بازیگران : جنیفر کارپنتر، لاورا لینه‌ی، تام ویلکینسون
  • خلاصه داستان : فیلم درباره‌ی ارین برونر، یک وکیل زن است که مامور دفاع از کشیش مور می‌شود که به قتل جوانی به اسم امیلی رز محکوم شده است.

این فیلم بر اساس رویدادی واقعی (بهترین فیلم های ترسناک بر اساس واقعیت) درباره‌ی جن گیری آنه‌لیز میشل می‌باشد. این داستان یه قدری وحشتناک و دردناک است که می‌تواند کابوس را برای بینندگان رقم بزند. او در سال 1968 در حالی در حال تحصیل در دبیرستان (بهترین فیلم های اسلشر 2021 ) بود مورد حمله‌ی تشنج قرا گرفت و شرایط برای او بدتر و بدتر شد تا جایی که می‌خواست دست به خودکشی هم بزند. وضعیت او تا حدی پیش رفت که در سال 1976 دچار سوء تغذیه شد و کشته شد.

The Witch (6.9)

بهترین فیلم های ترسناک مذهبی
بهترین فیلم ترسناک مذهبی
  • کارگردان : رابرت اگرس
  • بازیگران : آنیا تیلور جوی، الی گراینجر، رالف اینسن
  • خلاصه داستان : جادوگر، فیلمی ساخته رابرت اگرس است که سال 1630 را روایت می‌کند جایی که ویلیام و خانواده‌اش به دلیل اختلافات مذهبی در نیوانگلند تبعید می‌شوند. آنها در خانه‌‌ای در نزدیکی جنگل می‌سازند، اما یک روز توماسین با برادر کوچکش در حال بازی در جنگل است که توسط جادوگران ربوده می‌شود.

این فیلم در سال 2015 یکی از پر فروش ترین فیلم‌های سال لقب گرفت و توانست رکورد ها را در آن سال جابجا کند. فیلم موفق جادوگر با بازی آنیا تیلور جوی و کارگردانی رابرت اگرس با فضاسازی عالی توانست یکی از بهترین فیلم های مذهبی ترسناک و بهترین فیلم های ترسناک ارواح بشود.

Constantine (7)

بهترین فیلم های ترسناک مذهبی
بهترین فیلم مذهبی ترسناک
  • کارگردان : فرانسیس لاورنس
  • بازیگران : کیانو ریوز، تیدا سوینتون، ریچل ویسل
  • خلاصه داستان : جان کنستانتین، یک شخصیت از مجموعه کمیک‌های مصور و معرو می‌باشد که یک جن گیر حرفه‌ای و متخصص است که می‌تواند با شیاطین و فرشتگان ارتباط برقرار کند او به دنبال راهی می‌گردد که به جهنم نرود.

این فیلم یک فیلم ماوراءالطبیعی (بهترین سریال های ماوراءالطبیعه 2022 و 2021) در کنار یکی از بهترین و ماندگار ترین بازی‌های کیانو ریوز است که توانسته است با موفقیت‌های فراوانی که کسب کرده در یکی از مذهبی ترین فیلمهای ترسناک تاریخ شناخته بشود.

Fallen (7)

بهترین فیلم های ترسناک مذهبی
بهترین فیلم های مذهبی ترسناک
  • کارگردان : گرگوری هابیت
  • بازیگران : دنزل واشنگتون، جان گودمن، دونالد شاترلند
  • خلاصه داستان : تسخیر شده داستان جان هابز را که به طور تصادفی درگیر پرونده‌ی یک پلیس می‌شود که 30 سال پیش خودکشی کرده بود. او در طول تحقیقات خود به کمک فرزند آن پلیس پی می‌برد که پدرش به دلیل اتهام قتلی مشابه دست به خودکشی زده است.

دنزل واشنگتون در نقش کارآگاه جان هابز عالی عمل کرده.می‌توان گفت این یک فیلم صرفا ترسناک مذهبی نمی‌باشد بلکه فضای کارآگاهی فیلمنامه، این فیلم را تبدیل به یک فیلم جنایی،معمایی (فیلم ها و سریال‌های جنایی و معمایی) و از دیگر آثار این ژانر جدا ساخته است.

فیلمنامه‌، فیلم‌برداری و موسیقی فیلم به قدری زیبا هستند که این اثر را می‌توان به یکی از خوش ساخت‌ترین و بهترین فیلم های ترسناک ارواح این ژانر را معرفی کرد.

(7.3) The Conjuring 2

بهترین فیلم های ترسناک مذهبی
بهترین فیلم های ترسناک مذهبی
  • کارگردان : جیمز وان
  • بازیگران : ورا فارمیگا، پاتریک ویلسون، استرلینگ جرینس
  • خلاصه داستان : دو متخصص مشهور امور ماوراءالطبیعه، به نام‌های اد و لورن وارن، می‌خواهند عامل تسخیر یک خانه‌ی روستایی که وحشت ساکنان آن‌جا را برانگیحته، کشف کنند.

فیلم احضار، یکی از معروف‌ترین فرانچایز‌های ترسناک است که به دست جیمز وان ساخته شده و توانسته محبوبیت بالایی را کسب کند. شاید در نگاه اول، این فیلم خشونت بالایی داشتته باشد، اما حقیقت این است که غم، اندوه، و شگفتی که در آن رخ می‌دهد، کاملاً بدون خشونت زیاد به دست آمده و صرفاً داستانی می‌باشد که با روح سروکار دارد. همچنین فیلم احضار، کمک بزرگی به سینمای ترسناک مدرن کرد و مسیر درست را به کارگردانان تازه‌کار نشان داد.

دومین فیلم او، یکی از مذهبی‌ترین فیلم‌های ترسناک ساخته شده در جهان می‌باشد که روایت کلی آن بر روی یک راهبه می‌چرخد.

The Wicker Man (7.5)

بهترین فیلم های ترسناک مذهبی
مذهبی ترین فیلمهای ترسناک
  • کارگردان : رابین هاردی
  • بازیگران : کریستوفر لی، ادوارد وودوارد، لینگرید پت
  • خلاصه داستان : گروهبان هووی به دهکده‌ای در اسکاتلند سفر می‌کند تا در مورد ناپدید شدن دختری جوان تحقیق کند. او متوجه می‌شود که مردم محلی در حال پرستش بت‌ها هستند و عجیب غریب رفتار می‌کنند.

مرد حصیری شاید کلاسیک ترین فیلم معرفی شده در این لیست است که در سال 2006 بازسازی شد اما هیچوقت نتوانست به اندازه‌ی نسخه‌ی کلاسیک خود موفق باشد.

The Conjuring (7.5)

بهترین فیلم های ترسناک مذهبی
بهترین فیلم مذهبی ترسناک
  • کارگردان : جیمز وان
  • بازیگران : ورا فرمیجا، پاتریک ویلسون، استرلینگ جرینز
  • خلاصه داستان : در سال 1971 یک خانواده به خانه‌ی جدیدی در رود آیلند نقل مکان می‌کنند. در چند شب اول در ساعت 3:07 دقیقه‌ی صبح اتفاقات عجیبی رخ می‌دهد. پس از تحقیقات ارواح شناسان، اد و لوران وارن متوجه می‌شوند که این خانه قبلاً متعلق به جادوگری به اسم بتیشبا شرمن بوده است.

این فیلم یک سه گانه‌ی عالی از جیمز وان است که در سال 2013 وقتی که اکران شد به عنوان بهترین فیلم ترسناک مذهبی شناخته شد که جزو فیلم‌هایی محسوب می‌شود که از روی یک داستان واقعی بر اساس زندگینامه‌ی اد و لورن وارن ساخته شده است و یکی از فیلم‌هایی بود که اکران آن در برخی از کشور‌ها ممنوع اعلام شد.

The Omen (7.5)

بهترین فیلم های ترسناک مذهبی
بهترین فیلم های مذهبی ترسناک
  • کارگردان : ریچارد دونر
  • بازیگران : گرگوری پیک، هاروی اسپنسر، لی رمیک
  • خلاصه داستان : فیلم درباره‌ی رابرت تورن، دیپلمات آمریکایی است که پس از مرگ فرزندش، با همسرش سعی می‌کنند یک بچه را به صورت مخفیانه به فرزندخواندگی قبول کنند.

فیلم طالع نحس که یکی از مذهبی ترین فیلمهای ترسناک و ضد مسیح ترین فیلم ممکن در زمان خودش بود که توانست موفقیت‌های زیادی در این ژانر کسب کند. تیم بازیگری این فیلم به زیبا ترین شکل ممکن فیلم را بازی کردند.

Rosemary’s Baby (8)

بهترین فیلم های ترسناک مذهبی
بهترین فیلم مذهبی ترسناک
  • کارگردان : رومن پولانسکی
  • بازیگران : میا فارو، شارون تیت، روث گوردون
  • خلاصه داستان : فیلم بچه‌ی رزماری داستان یک زوج متاهل به نامهای گای و رزماری وودهاوس می‌باشد که به خانه‌ی جدیدیشان در آپارتمانی نقل مکان می‌کنند. آنها تصمیم می‌گیرند که بچه دار بشوند و رزماری هر شب با زخم‌هایی از خواب بیدار می‌شود و معتقد است که توسط شیطان مورد تجاوز قرار گرفته شده است.

این فیلم یکی از پر حاشیه ترین فیلم‌های ترسناک مذهبی به ساخته‌ی رومن پولانسکی می‌باشد که به عنوان آخرین فیلم رومن پولانسکی هم شناخته می‌شود. بعد از اکران این فیلم فرقه‌ای ناشناخته به زن و نوزاد رومن پولانسکی حمله می‌کنند و به قتل می‌رسانند و خانه‌ی آنها را می‌سوزانند. این فیلم هم به عنوان یکی از بهترین فیلم های مذهبی ترسناک در دنیا شناخته می‌شود.

The Exorcist (8)

بهترین فیلم های ترسناک مذهبی
مذهبی ترین فیلمهای ترسناک
  • کارگردان : ویلیام فردکین
  • بازیگران : لیندا بلیر، الن بورستین، جیسون میلر
  • خلاصه داستان : دختری 12 ساله پس تخته بازی شروع به رفتارهای عجیب غریب می‌کند و به اطرافیانش آسیب می‌زند. مادرش پس از این رفتارها و آسیب زدن‌ها متوجه می‌شود توسط ارواح تسخیر شده و نیاز به جن گیری دارد.

خیلی ها شاید فیلم جن گیر را به عنوان بهترین فیلم ترسناک مذهبی مذهبی بدانند و داستان این فیلم را بهترین در این ژانر بدانند. فیلمی که در همین کشور خودمان هم طرفداران زیادی دارد. فیلمی سراسر هیجان، ترس، خشم، دلهره و غم.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های ترسناک مذهبی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *