نقد و بررسی فیلم You Won’t Be Alone ؛ ترسناک اما شاعرانه

فیلم You Won’t Be Alone فیلمی در ژانر درام و ترسناک، محصول سال 2022 است. در ادامه با نقد و بررسی فیلم You Won’t Be Alone با ما همراه باشید.

فیلم You Won’t Be Alone به کارگردانی Goran Stolevski کارگردان دورگه استرالیایی مقدونیه‌ای ساخته شده است. به همین دلیل زبان فیلم مورد بحث، مقدونیه‌ای است.

نقد و بررسی فیلم You Won’t Be Alone

ترسناکی شاعرانه

تحلیل فیلم You Won't Be Alone
نقد و بررسی فیلم You Won’t Be Alone, تحلیل فیلم You Won’t Be Alone

فیلم مورد نظر فیلمی متفاوت از هر آن چیزی است که در ژانر ترسناک دیده‌اید. (بهترین فیلم های ترسناک 2022) با نقد فیلم You Won’t Be Alone دلیل این موضوع را متوجه خواهید شد.

فراتر از یک اثر ترسناک

بررسی فیلم You Won't Be Alone
نقد و بررسی فیلم You Won’t Be Alone, بررسی فیلم You Won’t Be Alone

داستان فیلم You Won’t Be Alone لطیف است. این فیلم در ژانر درام و ترسناک قرار دارد اما حیف است که آن را اثری ترسناک بدانیم. فیلم You Won’t Be Alone فراتر از یک اثر ترسناک است.

این فیلم شبیه به آثار اخیر ترسناک نیست. You Won’t Be Alone کیفیت پایین فیلم‌های ترسناک این روزها را ندارد. این روزها وقتی کلمه ترسناک را می‌بینیم، از قبل انتظار یک اثر بد را داریم اما You Won’t Be Alone این‌گونه نیست. به همین دلیل می‌گویم این فیلم فراتر از یک اثر ترسناک است.

فیلم You Won’t Be Alone یک درام قوی است.(بهترین فیلم های درام 2022 و 2021) درامی که قصه می‌گوید و همانند یک رمان ما را به دنیای خودش می‌برد. رمانی که شخصیت منفی آن چهره و ذات ترسناکی دارد. شاید این تنها دلیل ترسناک بودن فیلم You Won’t Be Alone باشد.

فیلم You Won’t Be Alone در زمان 1 ساعت و 50 دقیقه‌ای خود انسان و بشر و زندگی را به تصویر می‌کشد. این فیلم تجربه‎‌‌ای لذت‌بخش از داستان‌گویی است.

فیلم روایت شاعرانه‌ای است از زندگی عجیب و غیرعادی یک دختر.

فیلم با یک گربه و با استفاده از نمای سوبژکتیو و POV گربه شروع می‌شود. گربه‌ای در ظاهر موجودی بی‌آزار است اما جادوگری در جلد آن قرار دارد.

فیلم You Won’t Be Alone اثری است که تماشای آن کمی حوصله می‌طلبد. سبک، شخصیت و داستان فیلم این‌گونه اقتضا می‌کنند. پس اگر در فیلم دیدن کم‌حوصله هستید، این فیلم خیلی مناسب شما نیست.

در جستجوی زندگی

نقد فیلم ترسناک You Won't Be Alone
نقد و بررسی فیلم You Won’t Be Alone, نقد فیلم ترسناک You Won’t Be Alone

مادری در حال مراقبت از نوزاد تازه متولد شده خود است. جادوگری پلید آن نوزاد به اسم “نونا” را می‌خواهد. مادر “نونا” به جادوگر التماس می‌کند که کودکش تا 16 سالگی در اختیار خودش باشد و پس از آن جادوگر می‌تواند او را داشته باشد. جادوگر این موضوع را می‌پذیرد و برای علامت گذاشتن و رسمی کردن این عهد، چنگی به گلوی نوزاد می‌زند. چنگی که باعث می‌شود “نونا” نتواند تا آخر عمر صحبت کند.

مادر برای محافظت از فرزندش، نوزاد خود را به مکانی غار شکل مقدس می‌برد. کودک در همان غار بزرگ می‌شود. او تا زمان نوجوانی خود هیچ چیزی از جهان بیرون را نمی‌بیند و هیچ تصور و تجربه‌ای از زندگی ندارد.

سرانجام جادوگر با جا زدن خود بجای مادر “نویا” او را از غار خارج می‌کند. حالا او فرصت زندگی کردن دارد. جادوگر داستان “نویا” را هم به جادوگر تبدیل می‌کند. از اینجا قصه زندگی “نویا” آغاز می‌شود.

“نویا” ابتدا به صورت اتفاقی شخصی را می‌کشد و تصمیم می‌گیرد به جلد او برود. او مدتی را بجای آن زن زندگی می‌کند. او سپس در جلد یک سگ، یک مرد و یک کودک هم زندگی می‌کند. او که بهترین سال‌های عمرش را در غاری بوده، حال در جستجوی زندگی و تجربه آن است.

او زندگی‌های مختلف را به عنوان افراد و حتی حیوانات مختلف تجربه می‌کند و از زندگی هر شخص موضوع جدیدی را از زندگی و زیستن یاد می‌گیرد. او یک نوجوان است اما تا به حال موفق به زندگی کردن نشده بود. او عملا هیچ چیز از دنیای بیرون نمی‌داند. داستان فیلم You Won’t Be Alone داستان تجربه زندگی است.

او در جلد هر شخصی که می‌رود همانند یک دختربچه رفتار می‌کند.

فیلمنامه و کارگردانی

نقد فیلم تنها نخواهی ماند
نقد و بررسی فیلم You Won’t Be Alone, نقد فیلم تنها نخواهی ماند

حال می‌خواهیم به نقد فیلم You Won’t Be Alone از نظر فیلمنامه و کارگردانی بپردازیم.

فیلم You Won’t Be Alone از نظر فیلمنامه سطح خوبی دارد. فیلم از همان ابتدا حرف خود را می‌داند و فیلمنامه در این زمینه به خوبی عمل می‌کند.

فیلمنامه‌ای منسجم و هدف‌دار و فکرشده. فیلمنامه‌ای که قصه‌گو است و این کار را به خوبی انجام ‌می‌دهد.

فیلمنامه فیلم You Won’t Be Alone کاملا وفادار به “نونا” و در اختیار او است. که از این نظر  درست مثل کارگردانی این فیلم می‌باشد.

دوربین کارگردان مدام همراه شخصیت اصلی و همراه او است. دوربین همچنین نماهای کلوزآپ زیادی از او می‌گیرد.

از آن‌جایی که شخصیت اصلی فیلم ما لال است، هیچ دیالوگی از او نمی‌شویم. تمام حرف‌هایی که از او می‌شنویم صحبت‌هایی است که با خود در ذهنش می‌کند. با توجه به این موضوع، کارگردان تلاش کرده است تا با تصویر هم قصه بگوید.

کارگردان استفاده های درستی از دوربین سوبژکتیو در طول فیلم دارد که درک آن را برای ما آسان‌تر می‌کند.

در کل کارگردانی فیلم You Won’t Be Alone متوسط رو به بالا است. این فیلمنامه فیلم است که نقطه قوت آن محسوب می‌شود و آن را تماشایی می‌کند.

شخصیت درونی و منزوی و دور از دنیای “نونا” به خوبی در فیلمنامه و در اجرا در آمده و قابل باور است. پایان فیلم You Won’t Be Alone هم در فیلمنامه به خوبی پرداخت شده است.

تجربه‌ای لذت‌بخش

پایان فیلم You Won't Be Alone
نقد و بررسی فیلم You Won’t Be Alone, پایان فیلم You Won’t Be Alone

تماشای فیلم You Won’t Be Alone تجربه‌ای لذت‌بخش بود. تجربه‌ای که با روایت جدیدی بیان شده بود. تجربه زندگی و معنای زندگی کردن بر بستر داستان جادوگری و ترس.

You Won’t Be Alone توانست من را با خود درگیر و در خود حل کند. این فیلم مخاطب را کاملا با شخصیت اصلی خود همراه می‌کند. شخصیتی درونی و ساکت که توانایی حرف زدن با دیگران را ندارد اما شنیدن صدای او در حال تفکر با خودش همواره در طول فیلم لذت‌بخش است. فیلم تا حدودی هم اثر غمگینی به حساب می‌آید. (بهترین فیلم های غمگین 2022 و 2021)

فیلم تقریبا جواب تمام سوالات را می‌دهد. دیر و زود دارد اما شما در طول این قصه همه‌ چیز را خواهید فهمید. شاید در ابتدا همه‌چیز گنگ به‌ نظر برسد اما رفته رفته همه چیز مشخص می‌شود. در پایان فیلم You Won’t Be Alone شما همه چیز را می‌دانید.

فیلم اصرار به قصه‌گویی و دادن اطلاعات به شکل قطره‌ای دارد، بنابراین عجله نکنید. ممکن است در 30 یا 40 دقیقه ابتدایی ندانید که فیلم چه مسیری را می‌رود اما به زودی متوجه خواهید شد.

در 40 دقیقه ابتدایی ما با “نونا” که تبدیل به جادوگر شده است همراه هستیم تا با روحیات بسیار انسانی او آشنا شویم. سپس پس از اینکه اولین قربانی خود را می‌گیرد کم‌کم تمام وجهه‌های داستان شکل می‌گیرند.

سخن پایانی

داستان فیلم You Won't Be Alone
نقد و بررسی فیلم You Won’t Be Alone, داستان فیلم You Won’t Be Alone

در نهایت You Won’t Be Alone فیلم ترسناک شاعرانه‌ای است که بیشتر از ترسناک بودن یک درام قصه‌گوی قوی است. ترسناک بودن آن فقط به دلیل وجود شخصیت‌هایی مثل جادوگر است. بنابراین از فیلم انتظار ترسیدن نداشته باشید که یک لحظه هم این انتظار را برآورده نمی‌کند.

اگر سراغ این فیلم می‌روید انتظار یک فیلم قصه‌گو درباره زندگی را داشته باشید. زندگی شخصی که در نوجوانی خود تازه می‌خواهد کودکی کند. این همان کاری است که فیلم به خوبی انجام می‌دهد.

این فیلم بهترین اثر چند سال اخیر با برچسب ترسناک است که تماشا کرده‌ام.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد و بررسی فیلم You Won’t Be Alone سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *