گاف ها و سوتی های فیلم The Batman ؛ مواردی که متوجه آن نشدید

در فیلم The Batman 2022 گاف‌ها و سوتی‌هایی وجود دارند که احتمالا از چشم شما دور مانده‌اند. در ادامه با گاف ها و سوتی های فیلم The Batman با ما همراه باشید.

فیلم The Batman ساخته مت ریوز را می‌توان مورد انتظارترین فیلم 2022 تا این لحظه دانست. (نقد فیلم The Batman (2022) ؛ تاریک‌ترین گاتهام در برابر عصیان بتمن)پروژه بزرگی مه علاوه بر موفقیت‌های زیاد گاف‌های کوچکی نیز داشت.

گاف ها و سوتی های فیلم The Batman

مواردی که متوجه آن نشدید

گاف ها و سوتی های فیلم The Batman
گاف ها و سوتی های فیلم The Batman

گاف‌های اشاره شده در فیلم The Batman در دسته‌های مختلفی نظیر شخصیتی، صحنه‌ای، خطاهای داستانی و… هستند.

درایو شست

گاف فیلم The Batman
گاف ها و سوتی های فیلم The Batman, گاف فیلم The Batman

اولین گاف فیلم The Batman مربوط به سکانس پیدا کردن درایو شست است. درایوی که “ریدلر” با یک بازی معمایی در اختیار بتمن و گوردون قرار داد.

بتمن و گوردون پس از حل معمای “ریدلر” درایو شست را در یکی از ماشین‌های شهردار گاتهام پیدا کردند. در رابطه با موقعیت‌های این چنینی قوانین پایه‌ای وجود دارند.

هنگامی که پلیس درایو مشکوکی که در ارتباط با مجرم است پیدا می‌کند، به همین راحتی آن را به کامپیوتر متصل نمی‌کند.

این عمل باعث می‌شود که حتی اگر اطلاعات بدردبخوری در آن درایو باشد دیگر مدرک قابل قبولی نباشند. دادگاه و مجرم می‌توانند استدلال کنند که شاید خود پلیس این شواهد مجرمانه را در درایو قرار داده است.

نکته دیگر این است که این احتمال وجود دارد که درایو آلوده به یک بمب ویروسی باشد که در فیلم بعد از آنکه گوردون درایو را باز می‌کند دقیقا همین اتفاق می‌افتد.

در واقع این  درایو باید در آزمایشگاه بررسی شود و یک کپی نیز از آن گرفته شود. کارآگاهی با تجربه گوردون باید بهتر این موضوع را بداند.

اثر انگشت بتمن

سوتی فیلم The Batman
گاف ها و سوتی های فیلم The Batman, سوتی فیلم The Batman

دومین سوتی فیلم The Batman هم مربوط به شخصیت گوردون است. این گاف بعد از دستگیری “ریدلر” اتفاق می‌افتد.

پس از دستگیری “ریدلر” پلیس به محل زندگی او می‌رود تا به جمع‌آوری مدارک مشغول شود. بتمن هم مثل همیشه تحت حمایت گوردون در این تحقیقات حضور دارد.

در صحنه‌ای بتمن به مجلات “ریدلر” دست می‌زند و آن را  برمی‌دارد. یکی از افسران پلیس به گوردون می‌گوید که واقعا این کار از نظر او مشکلی ندارد؟ افسر پلیس اعتقاد دارد که بتمن سلسله مراتب مدارک را برهم می‌زند.

گوردون اما این موضوع را نادیده می‌گیرد و در پاسخ می‌گوید مهم نیست. بتمن دستکش دارد و اثر انگشتی از خود به جا نمی‌گذارد. در حالی  که موضوع سلسله مراتب مدارک بسیار بزرگ‌تر و مهم‌تر از اثر انگشت است.

هیچ شخصی جز پلیس نمی‌تواند به مدارک جرم دست بزند. با این کار وکلای “ریدلر” به راحتی می‌توانستند ادعا کنند که بتمن مدارک را  دستکاری کرده است.

کارآگاهی با تجربه گوردون باید این موضوع را نیز بداند.

جوراب بروس وین

اشتباهات فیلم The Batman
گاف ها و سوتی های فیلم The Batman, اشتباهات فیلم The Batman

جوراب بروس وین یکی از جالب‌ترین اشتباهات فیلم The Batman است.

در صحنه‌ای از فیلم بتمن بروس مشغول کار کردن روی معماهای “ریدلر” است. او سعی دارد تا به جواب مخفی شده در این معماها برسد.

در این صحنه در ابتدا بروس وین نشسته و در حال تفکر است. چند لحظه بعد او کمی از جای خود بلند می‌شود تا نگاهی به قسمت‌های مخنلف پازل و معمای “ریدلر” بیاندازد. در این لحظه یعنی جایی که بروس وین اندکی از جای خود بلند شده است، می‌توانیم ببینیم که او یک جفت جوراب پوشیده است.

اما درست چند ثانیه بعد که بروس وین برای نگاه کردن به تکه‌های مدارک مختلف کاملا از جای خود بلند می‌شود و می‌ایستد و دوربین بالای سر او قرار می‌گیرد. در این لحظه می‌بینیم که خبری از جوراب نیست و آن جوراب ناپدید شده است.

این یک گاف عجیب از منشی صحنه فیلم The Batman است.

زخم بدن بتمن

گاف های فیلم بتمن
گاف ها و سوتی های فیلم The Batman, گاف های فیلم بتمن

می‌خواهیم باز هم به یک سوتی صحنه‌ای از گاف های فیلم بتمن بپردازیم. (ایستراگ ها و نکات پنهان تریلر دوم فیلم The Batman ؛ بتمن سنتی تر از همیشه !)

در لحظات ابتدایی فیلم یک بار بروس وین را می‌ببینیم که پیراهن خود را درمی‌آورد. در این لحظه می‌توانیم یک زخم بزرگ را روی شانه بروس وین ببینیم.

کمی بعد در فیلم صحنه‌ای وجود دارد که بروس وین مشغول بررسی معماهای “ریدلر” است. در این صحنه بروس وین بار دیگر پیراهن خود را در می‌آورد اما این بار خبری از آن زخم روی شانه او نیست و زخم ناپدید شده است.

امنیت گردهمایی سیاسی

سوتی های فیلم بتمن
گاف ها و سوتی های فیلم The Batman, سوتی های فیلم بتمن

یکی از گاف های فیلم The Batman مربوط به بخش داستانی آن است.

برای رویدادهای مهم به ویژه گردهمایی‌های سیاسی که اهداف با ارزش رده بالا و مهم سیاسی در آن حضور دارند امنیت شدیدی برقرار است.

پلیس به شکل مخصوصی محل برگزاری این رویدادها را ایمن می‌کند. پلیس مخصوصا توجه خاصی به بلندی‌ها دارد. جایی که افراد مسلح می‌توانند بر تمام گردهمایی تسلط داشته باشند.

بنابراین راهی وجود ندارد که تعداد زیادی از سربازان “ریدلر” بدون آنکه متوقف شوند یا کسی متوجه آن‌ها شود.

تمام این تفاسیر با این وجود است که پلیس‌ها می‌دانند که “ریدلر” با توجه به اهداف بلند پایه‌ای که داشته ممکن است برنامه‌ای برای این گردهمایی سیاسی بزرگ داشته باشد.

پس آن‌ها باید محتاط‌تر عمل می‌کردند اما دقیقا عکس این موضوع اتفاق می‌افتد.

کامپیوتر ریدلر

سوتی های The Batman
گاف ها و سوتی های فیلم The Batman, سوتی های The Batman

پس از دستگیری “ریدلر” و ملاقات بتمن با او در تیمارستان آرخام “ریدلر” نکاتی را به بتمن می‌گوید که بتمن را به خانه “ریدلر” باز می‌گرداند.

بتمن به خانه “ریدلر” می‌رود و به راحتی به کامپیوتر او دسترسی پیدا می‌کند. در حالی که تمام وسایل الکترونیکی و رایانه‌های “ریدلر” از منزل او توسط پلیس جمع‌آوری شده بودند. اما کامپیوتر او آن جاست و بتمن از آن استفاده می‌کند.

همچنین در همین آپارتمان ده‌ها پلیس را می‌بیبنیم که به تمام مدارک دسترسی دارند در حالی که گوردون بارها گفته به پلیس‌ها اعتماد ندارد اما تعداد زیادی پلیس در خانه “ریدلر” حضور دارند.

کابل برق

گاف های فیلم The Batman
گاف ها و سوتی های فیلم The Batman, گاف های فیلم The Batman

به عنوان آخرین سوتی فیلم The Batman به یکی از گاف‌های لحظات پایانی آن می‌پردازیم.

در لحظات پایانی فیلم بتمن از یک کابل برق آویزان است. او تصمیم می‌گیرد کابل را از بالای سرش قطع کند و پس از آن به داخل آب سقوط می‌کند.

در حالی که بتمن به راحتی می‌توانست کابل را از پایین قطع کند و به کابل آویزان شود.

سوتی های فیلم بتمن بیشتر از این‌ها است اما ما تصمیم گرفتیم جالب‌ترین و بامزه‌ترین‌های آن‌ها را برای شما گلچین کنیم.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار گاف ها و سوتی های فیلم The Batman سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *