معرفی و تحلیل بهترین سریال های اکشن جهان از نگاه سایت فیگار

با وجود هزاران سریال جدید که امسال منتشر شد، شاید هیچ سریالی لذت دیدن بهترین سریال های اکشن جهان را نداشته باشد؛ پس با ما همراه بمانید.

بهترین فیلم ها و سریال های اکشن سالهاست که طرفداران فیلم دیدن را دوست‌دار سینما و دنیای هنر هفتم نگه داشته‌اند و رقابت برای تعیین بهترین سریالهای اکشن به همان اندازه سرگرم کننده است که دیدنشان. از فرار از زندان گرفته تا سریال اکشن ابرقهرمانی شوالیه ماه که به تازگی فصل اول (بررسی کامل فصل اول سریال مون نایت) آن تمام شد؛ بهترین سریالهای اکشن کدامند؟ همه آنها؟ شاید. مطمئناً در دهه گذشته فیلم ها و سریال های اکشن (بهترین فیلم های اکشن 2022) بسیار خوبی وجود داشته است.

معرفی و تحلیل بهترین سریال های اکشن جهان

برترین سریالهای اکشن از نگاه سایت فیگار

فهرست عناوینی که در نوشتار برترین سریالهای اکشن دنیا برای شما آورده شده است را می‌توانید در لیست زیر در یک نگاه ببینید:

این لیست بروزرسانی می‌شود…

بهترین سریال های اکشن جهان
بهترین سریال های اکشن جهان

به دنبال چند برنامه تلویزیونی اکشن خوب برای تماشا هستید؟ شما همراهان عزیز قطعا در جای درستی هستید؛ این لیست از سریال ها شامل همه چیز از 24 تا Arrow تا وایکینگ ها و بسیاری از سریال‌های دیگر در این بین است که چیزی جز آدرنالین نیستند!با نوشتار برترین سریال های اکشن تاریخ سینما همراه ما بمانید.

عناوینی که تیم فیگار برای شما معرفی و تحلیل کرده است به این سوال پاسخ می‌دهد که “بهترین سریال اکشن تمام دوران کدام است؟”

پیشتازان فضا Star Trek: The Original Series

بهترین سریال های اکشن تاریخ
بهترین سریال های اکشن جهان
  • کارگردان: مارک دنیلز، جوزپ پِونی، وینسنت مک‌اوینتی| نویسنده: جین رادنبری، آرتور سینگر
  • بازیگران: لئوناردو نیموی، ویلیام شاتنر، دِفارست کلی، نیکل نیکول
  • تاریخ شروع پخش: سال ۱۹۶۶

سریال Star Trek: The Original Series یکی از هفت سریال مجموعه استارترک به‌شمار می‌رود. محبوبیت و موفقیت‌های این سریال به‌قدری زیاد بود که بازیگران حاضر در آن پس از اکران این سریال در ۶ فیلم از مجموعه سینمایی Star Trek نیز حضور پیدا کردند.

داستان این سریال در قرن ۲۳ جریان دارد. کاپیتان جیمز تی‌.کیرک با بازی ویلیام شاتنر تصمیم می‌گیرد با خدمه‌ای از نژادهای مختلف به دورترین نقاط فضا سفر کرده و با داستان‌های مختلف و جذابی روبه‌رو شود.

خالق این سریال یعنی جیم رادنبری برای نوشتن فیلم‌نامه هر قسمت از آن از نویسندگان رمان‌های علمی تخیلی کمک گرفت تا بتواند داستان‌های فضایی را به‌بهترین شکل ممکن به‌تصویر بکشد. بهترین اپیزود این مجموعه را می‌توان اپیزود The City on the Edge of Forever دانست که توسط هارلن الیسون فقید نوشته شده است.

  • داستان احساسی و به یاد ماندنی که نمونه‌ای موفق از یک اثر علمی – تخیلی است
  • اشاره به دغدغه‌های شخصی زندگی شخصیت‌ها و پرداخت عمیق کاراکترهای داستان
  • تلاش برای جلب توجه بیننده به موضوعات اخلاقی متعدد
  • سکانس‌های فلش‌بک نمی‌توانند گذر زمان را به درستی به بیننده القا کنند

کربن تغییر یافته Altered Carbon

بهترین سریال های اکشن تاریخ
بهترین سریال های اکشن جهان
  • زمان پخش: ۲۰۲۰ – ۲۰۱۸
  • شبکه‌ی پخش‌کننده: نتفلیکس
  • خالق: لائتا کالوگریدیس
  • تعداد فصل‌ها و قسمت‌ها: ۲ فصل، ۱۸ قسمت
  • بازیگران: یوئل کینامان، جیمز پیورفوی، مارتا اریگاردا و …
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۸ از ۱۰

کربن تغییر‌یافته سریالی از ژانر سایبرپانک (بهترین انیمه های سایبرپانک) است که بر اساس رمانی به همین نام نوشته‌ی ریچارد کی مورگان ساخته شده است. داستان این سریال، قرن ۲۳ را به تصویر می‌کشد که در آن ذهن انسان دیجیتالی (بهترین فیلم ها در مورد هوش مصنوعی 2022 و 2021) شده است و روح انسان می‌تواند از بدنی به بدن دیگر منتقل شود.

تاکشی کواکس که یک جنگجوی میان‌ستاره‌ای سابق و برتر است، پس از ۲۵۰ سال از زندان آزاد می‌شود و به آینده‌ای پا می‌گذارد که سعی داشت از وقوع آن جلوگیری کند. اگر او بتواند پرونده‌ی یک قتل را حل کند، شانس این را خواهد داشت که زندگی جدیدی را بر روی کره‌ی زمین شروع کند.

سریال کربن تغییر یافته، یک کمدی خنده‌دار (بهترین سریال های کمدی 2022) یا حتی یک اکشن کمدی (بهترین فیلم های کمدی ترسناک 2021) نیست و هرگز نخواهد بود. هرچند که درنهایت یک نمایش سرگرم‌کننده برای طرفداران این ژانر است.

البته زمان زیادی طول نمی‌کشد که جلوه‌گری‌های توخالی سریال، مانعی برای جذابیت‌های سرگرم‌کننده آن می‌شود. کربن تغییریافته در تولید، طراحی صحنه‌های مبارزه، طراحی صدا، صحنه‌پردازی و مواردی ازاین‌دست، برخی جزئیات قابل‌توجه و تحسین‌برانگیز دارد. همچنین سریال در فصل دوم با دسترسی به یک لحن سرزنده‌تر و همچنین با داشتن یک رهبر کاریزماتیک (مکی)، توانسته مخاطبان بیش‌تری را به جهان خود راه بدهد.

این سریال که به دلیل جلوه‌‌های بصری و بازی‌های خوب بازیگران و داستان پیچیده‌اش مورد تحسین منتقدان قرار گرفته بود، ادامه ساختش بعد از ۲ فصل لغو شد. این سریال همچنین با جلوه‌‌های ویژه‌ی بی‌نظیرش، نامزد دریافت جوایز مختلف از جمله از مراسم امی شده است.

بازی تاج و تخت Game of Thrones

جذاب ترین سریال های اکشن
جذاب ترین سریال های اکشن
  • سال‌های پخش: 2011-2019
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 9.2/10
  • تعداد فصل‌ها: 8
  • تعداد قسمت‌ها: 73
  • بازیگران: کیت هرینگتون، امیلیا کلارک، پیتر دینکلیج، میسی ویلیامز، لنا هدی

معرفی سریال های اکشن برتر را بدون سریال مشهور و محبوب بازی تاج و تخت نمی‌شود صحیح دانست. این سریال یکی از سریال های اکشن امتیاز بالا است که ژانر اکشن را با ژانرهایی چون درام (معرفی و تحلیل بهترین فیلم های ملودرام)، فانتزی (بهترین فیلم های فانتزی 2022) و ماجراجویانه (بهترین فیلم های ماجراجویی 2022 و 2021) ترکیب کرده است.

سریال گیم آو ترونز به مدت 8 سال از شبکه HBO (بهترین فیلم ها و سریال های HBO Max) پخش می‌شد و در این مدت تبدیل به یکی از پرطرفدارترین سریال های اکشن آمریکایی شد. اسپین‌آف این سریال، یعنی سریال House of Dragon، نیز نزدیک به پخش است.

داستان این سریال در یک دنیای تخیلی روایت می‌شود و چندین ماجرا را دنبال می‌کند. ماجرای اول رسیدن به تخت آهنین و ادعای پادشاهی است. در این میان با موجودات آن سوی دیوار، که تهدیدی برای آدمیان به شمار می‌روند، نیز آشنا می‌شویم.

بدون شک یکی از مهمترین دلایل محبوبیت سریال حرکت بر خلاف جهت کلیشه‌های رایج داستانی و قهرمان‌پروری است. در تفکر رایج ساخت قهرمان و ضد قهرمان که در آثار تاریخی شکلی جدی‌تر به خود می‌گیرد به فضاسازی و سپس تعریف شخصیت‌ها و تقابل خیر و شر پرداخته می‌شود.

اما چیزی که در نهایت در همه این داستان‌ها مشترک است پیروزی نهایی خوبی بر بدی است (چون ذات انسان اینگونه است) که البته بیننده به خوبی این موضوع را می‌داند و چیزی که نمی‌داند این است که فیلم با چه پرداختی و چگونه می‌خواهد به این هدف برسد به همین خاطر به تماشای آن می‌پردازد و همین پرداخت‌های متفاوت نسبت به تقابل خیر و شر باعث می‌شود این موضوع تکراری نشده و همیشه مخاطب خود را داشته باشد.

دنیای غرب Westworld

جذاب ترین سریال های اکشن
بهترین سریال های اکشن جهان
  • ژانر:  علمی _ تخیلی
  • امتیازها: امتیاز imdb 8.6/10
  • بهترین سریال های اکشن جهان

دنیای غرب یکی از جذاب ترین سریال های اکشن علمی تخیلی است و روی این موضوع تمرکز می‌‌کند که آینده چه شکلی خواهد بود. در واقع می‌توانید در این سریال متوجه شوید که اگر در غرب بودید، چه زندگی داشتید و ببینید که همیشه همه چیز طبق میل افراد نیست. گاهی اوقات اشتباهاتی هم پیش می‌آید و می‌توانید ببینید که مردم در آینده با مشکلات و موانع چگونه برخورد می‌‌کنند.

سوژه سریال وست ورلد برگرفته از فیلمی به همین نام که در سال 1973 توسط مایکل کرایتون ساخته شد، می‌باشد. داستان سریال در دورانی روایت می‌شود که انسان‌ها توسط تکنولوژی به دوران غرب وحشی و شهری مجازی به نام وست ورلد فرستاده می‌شوند تا در آنجا از میزبانانی که قدرت مقابله با آنها را ندارند سوء استفاده کرده و حتی دوئل‌های خونباری به راه بیندازند.

هیچ منطقی برای شخصیت‌پردازی برخی کاراکترها وجود ندارد و همین موضوع باعث شده است بازی برخی از بازیگران باورپذیر از آب درنیاید؛ احتمالاً سازندگان سریال این منطق را پیش برده‌اند: این بازیگران را خودمان انتخاب کرده‌ایم پس اجازه دهید با همین افراد کار را ادامه دهیم.

البته آرون پال و ایوان ریچل وود استثنا هستند. اجرای هرکدام از آن‌ها پر از ریزه‌کاری و نکات ظریف و درعین‌حال بسیار قاطع و محکم است. کیلب و دلورس به اندازی کافی مناسب و هم‌تراز هم هستند تا بتوانند در طول یک مسیر باهم کار کنند. متأسفانه در شخصیت‌پردازی برخی از کاراکترها جزئیاتی به‌کاررفته است که پذیرش آنها را برای ما دشوار کرده است.

مگنام پی.آی Magnum, P.I

پرطرفدارترین سریال های اکشن آمریکایی
پرطرفدارترین سریال های اکشن آمریکایی
  • کارگردان: مایکل وجار، ایوان دیکسون
  • نویسنده: دونالد بلیساریو، گلن لارسن
  • بازیگران: تام سلک، جان هیلرمن، راجر مُسلی، لری منتی
  • تاریخ شروع پخش: سال ۱۹۸۰ ؛ بهترین سریال های اکشن جهان

از سریال Magnum, P.I می‌توان به‌عنوان یکی از نخستین سریال‌های جنایی و اکشن مدرن تلویزیون یاد کرد که به‌همین دلیل می‌تواند جایگاه خوبی را در میان بهترین سریال های اکشن تاریخ به‌خود اختصاص دهد. داستان سریال درباره شخصیت توماس سالیوان مگنوم با بازی تام سلک است؛ یک بازرس خصوصی که در یکی از مناطق هاوایی سکونت دارد.

مگنوم در یک ساختمان مجلل یک زندگی بسیار عالی دارد و برخی اوقات پرونده‌هایی که باب میل او باشد را در اختیار گرفته و به‌بررسی آن‌ها می‌پردازد. تنها مشکل او حضور یک گروهبان سابق نیروی نظامی بریتانیا به‌نام جاناتان هیگینز به‌شمار می‌رود که در نزدیکی او زندگی می‌کند و به‌خاطر مسائلی بسیار ساده و کوچک با مگنوم به‌مشکل برمی‌خورد. مگنوم که از زندگی خود بسیار راضی است باید درکنار بررسی پرونده‌هایی که در اختیار دارد با جاناتان نیز مقابله کند و اجازه ندهد که زندگی او تحت تاثیر حضور یک نیروی سابق بریتانیا قرار بگیرد.

لژیون Legion

پرطرفدارترین سریال های اکشن آمریکایی
پرطرفدارترین سریال های اکشن آمریکایی
  • زمان پخش: ۲۰۱۹-۲۰۱۷
  • شبکه‌ی پخش‌کننده: اف‌ایکس
  • تعداد فصل‌ها و قسمت‌ها: ۳ فصل، ۲۷ قسمت
  • خالق: نوا هاولی
  • بازیگران: دن استیونز، ریچل کلر، آبری پلازا و …
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۸/۲ از ۱۰

این سریال بر اساس شخصیتی به همین نام از دنیای کمیک‌های مارول (بهترین کمیک های مارول تاریخ) ساخته شده است و داستان انسان جهش‌یافته‌ای به نام دیوید هالر را به تصویر می‌کشد که از بچگی مبتلا به بیماری شیزوفرنی (بهترین فیلم های مریض) است و سال‌های کودکی و نوجوانی‌اش را در بیمارستان‌های روانی (معرفی و تحلیل روانی‌ترین شخصیت‌های تاریخ سینما) سپری کرده است.

او که اکنون در ۲۰ سالگی‌اش به سر می‌برد و بار دیگر از اسارت آزاد شده است، خودش را سرگرم کار‌های روزمره می‌کند اما او در تلاش است که قدرت‌های ماورایی خود را کنترل کند تا بلکه بتواند به آرامش دست پیدا کند.

ولی به نظر می‌رسد که او در این راه تنها نیست و انسان‌هایی با قدرت‌های خاص با او همراه می‌شوند. این سریال به دلیل ساختار روایی متفاوت و رویکرد متفاوتش نسبت به داستان‌های ابرقهرمانی، توانست نظر منتقدان و مخاطبان را به سمت خود جلب کند.

پرداخت مناسب شخصیت‌های داستان توانسته سادگی روایت قصه را به خوبی جبران کند. تقریبا تمام شخصیت‌های مهم فصل اول سریال، به خوبی به بیننده معرفی می‌شوند؛ آنقدر خوب که اگر پس از پایان فصل اول بخواهید در خصوص شخصیت‌های آن از بیننده سؤال کنید، می‌توانید مطمئن باشید که بیننده برای توصیف هر شخصیت، چند جمله‌ای در ذهن خود سراغ دارد.

نکته‌ی زیبایی که هالی در شخصیت‌پردازی قهرمانان داستان از آن استفاده کرده، تعریف آن‌ها در ابتدا به عنوان یک انسان و سپس به عنوان یک ابرقهرمان (بهترین فیلم ها و سریال های ابرقهرمانی 2021) است.

قهرمانان لژیون صرفا با قدرت‌هایشان تعریف نمی‌شوند و برخلاف عمده آثار موجود در این ژانر، تقریبا هیچکدام از یک اسم مستعار ابرقهرمانی برای مورد خطاب قرار دادن خود استفاده نمی‌کنند. همین امر، تاکید بر جنبه‌ی «انسانی» داستان را بیشتر کرده و باعث می‌شود بینندگان بتوانند بیشتر با قهرمانان داستان ارتباط برقرار کنند. نکته‌ی مثبت دیگر در شخصیت‌پردازی، ایجاد دغدغه‌های احساسی برای تمامی شخصیت‌های اصلی داستان است.

نیروانا در آتش Nirvana in Fire

سریال های اکشن امتیاز بالا
سریال های اکشن امتیاز بالا
  • سال‌های پخش: 2015
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.9/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 54
  • بازیگران: هو جی، ونگ کای، لیو تائو

معرفی بهترین سریال های اکشن را با یک سریال تاریخی چینی (بهترین سریال های چینی 2022) ادامه می‌دهیم. سریال نیروانا در آتش از بهترین سریال های اکشن چینی (بهترین سریال های مدرسه ای و دبیرستانی چینی تاریخ) است که در سال 2015 منتشر شد.

این سریال یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین سریال های اکشن رزمی (بهترین سریال های رزمی 2022) بود و سری دوم آن در سال‌های 2017 و 2018 به روی آنتن رفت. داستان این سریال تاریخی (بهترین سریال های تاریخی جهان) و اکشن در قرن چهارم روایت می‌شود.

جنگی سخت میان دو سسله قدتمند شمال و جنوب درمی‌گیرد. پادشاه لیانگ، فرزند 17 ساله و خام خود، لین شو، را به جنگ می‌فرستد، اما لین شکست می‌خورد. این سریال از بهترین سریال های اکشن جنگی (بهترین فیلم های جنگی 2022) است که تماشای آن توصیه می‌شود.

ویچر The Witcher

پرطرفدارترین سریال های اکشن آمریکایی
بهترین سریال های اکشن جهان
  • ژانر: فانتزی
  • امتیازها: امتیاز imdb 8.2/10
  • بهترین سریال های اکشن جهان

یک نوع بازی بسیار جذاب و هیجان انگیز و عالی که آن را وارد نمایش تلویزیونی کرده‌اند و می‌‌تواند یکی از علاقه مندی‌های شما باشد که در آن سفر شخصیت اصلی داستان را می‌‌بینید که با هیولاها مواجه می‌‌شود، آنها را می‌کشد و مشهور شده و برای انجام این کار پول هم دریافت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

داستان سریال «ویچر» که یکی از پرهزینه‌ترین سریال‌های تاریخ به‌شمار می‌رود درباره شخصیت گرالت ریویایی با ایفای نقش هنرمندانه هنری کویل در مکانی به نام کانتیننت که شبیه به مکان‌های قرون وسطایی است، جریان دارد.

شخصیت گرالت که یک جادوگر و شکارچی موجودات جهش‌یافته به‌شمار می‌رود پس از آشنایی با شخصیت سیری با ایفای نقش فریا آلن تمام تلاش خود را می‌کند تا در دنیایی پر از هیولا و آدم‌های ظالم جایگاه بالایی را به‌دست آورد.

خطی شدن روایت در فصل دوم باعث ایجاد تداوم در آن و بوجود آمدن نوعی یکپارچگی در داستان شده و این موضوع نقش زیادی در جذابیت بخشیدن به داستان سریال ایفای کرده است.

یکی از آزار دهنده‌ترین مشکلات سریال ویچر در نبود توضیحات کافی و گنگ بودن دلیل وقوع برخی از مهم‌ترین اتفاقات داستان است. خساست داستان در جواب دادن به سوالات بیننده و ارائه‌ی اطلاعات به جای ایجاد حس عدم قطعیت و در پی آن تعلیق، باعث سردرگمی بیننده شده و جلوی فهمیدن دلیل وقوع اتفاقات را می‌گیرد.

این گنگ بودن به قسمت‌های میانی سریال بیشترین ضربه را وارد کرده و بیننده عملا چیز زیادی از ماجرای وولت میِر (یا همان Deathless Mother) متوجه نمی‌شود. در واقع نویسندگان در این مورد بیش از حد به دانش مخاطب از جهان ویچر خارج از مدیوم تلویزیون اتکا کرده‌اند که نتیجه‌ی عکس در بر داشته است.

پسرها The Boys

برترین سریالهای اکشن دنیا
برترین سریالهای اکشن دنیا
  • کارگردان: فیل اسکریچیا، استفان شوارتز
  • نویسنده: گارث انیس، اریک کریپکه، دریک رابرتسون
  • بازیگران: کارل ارین، جک کواید، آنتونی استار، ارین موریارتی
  • تاریخ شروع پخش: ۲۰۱۹ ؛ بهترین سریال های اکشن جهان

اگر از سریال‌های ابرقهرمانی (بهترین فیلم های ابرقهرمانی شبیه بتمن 2022) با داستان‌هایی کلیشه‌ای خسته شده‌اید، سریال The Boys بهترین پیشنهاد برای شما خواهد بود. این سریال برخلاف اکثر سریال‌های ژانر ابرقهرمانی که معمولا در آن‌ها یک ابرقهرمان شخصیت‌های شرور (شرورترین شخصیت های مارول) داستان را از بین می‌برد، داستانی متفاوت دارد.

در داستان سریال «پسرها» شخصیت‌های شرور (بهترین شرور های دی سی) حاضر در آن را ابرقهرمان‌ها تشکیل می‌دهند تا با داستانی متفاوت و بسیار جذاب در این ژانر روبه‌رو باشیم. روند داستانی این مجموعه تلویزیونی درباره گروهی جریان دارد که سعی می‌کنند دربرابر ابرقهرمان‌های فاسد ایستادگی کرده و جلوی فعالیت‌های آن‌ها را بگیرند.

یک شرکت با نام «وات» در سریال وجود دارد که ابرقهرمان‌های حاضر در سریال زیر نظر این مجموعه در سراسر کشور مشغول به فعالیت‌های مختلف هستند و به‌خاطر محبوبیت ابرقهرمان‌ها این شرکت به قدرت بسیار زیادی رسیده که هیچ‌کس نمی‌تواند با آن‌ها در بیفتد. اعضای گروه پسرها با رهبری بیلی بوچر با بازی کارل ارین دست به‌هرکاری می‌زنند تا جلوی این شرکت فاسد و بسیار قدرتمند را بگیرند.

سریال The Boys تمام المان‌های یک اثر ابرقهرمانی (بهترین شخصیت های شرور انیمیشن های دیزنی بر اساس IMDB) را در خود جای داده تا شما را پای روند داستانی متفاوت و بسیار جذاب خود میخکوب کند.

پیامی که کمیک‌های اسپایدرمن (بهترین کمیک های مرد عنکبوتی) و اقتباس زیبای ریمی قصد بیانش داشتند را به یاد دارید؟ «با قدرت‌های بزرگ، مسئولیت‌های بزرگی نیز می‌آیند». تمام تلاش اتمسفر خلق شده در The Boys این است که ایدئولوژی مطرح شده را نادیده بگیرد.

یعنی اگر ابرقهرمانت مسئولیت‌پذیر و سخت‌کوش باشد، در دنیای فاسد اطرافش جایی ندارد. و نکته جالب‌تر اینجاست که این ابرقهرمانان نمادی از خدایان دروغین جوامع مدرن هستند. صنایعی که در روز بارها کارهایی غیراخلاقی می‌کنند و پشت ماسک خیرخواه خود باقی می‌مانند.

مردمی که تحمل پذیرفتن این موارد را نیز ندارند، به تحسین آن‌ها پرداخته و روز به روز معده آن‌ها را از غذایی به نام توجه سیر می‌کنند. دلیلی که بخش جامعه‌گرایانه The Boys قابل تحسین است، استعاره بزرگ دنیایش محسوب می‌شود. قسمتی از سخنانی که سریال‌هایی همچون Mr.Robot قصد داشتند با بیانی صریح و روشنگرانه ارائه دهند، طی این سریال در قالب یک تشبیه و استعاره بزرگ به ناخودآگاه مخاطب منتقل می‌شوند.

آواتار: آخرین باد‌افزار Avatar: The Last Airbender

سریال های اکشن امتیاز بالا
سریال های اکشن امتیاز بالا
  • زمان پخش: ۲۰۰۸-۲۰۰۵
  • شبکه‌ی پخش‌کننده: نیکلدئون
  • تعداد فصل‌ها و قسمت‌ها: ۳ فصل، ۶۱ قسمت
  • خالقان: مایکل دانته دی‌مارتینو، برایان کونیتزکو
  • صداپیشگان: زک تایلر آیزن، می ویتمن، جک د‌سنا و …
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۹/۳ از ۱۰

این سریال، انیمیشنی است متاثر از انیمه‌‌‌های ژاپنی (بهترین انیمه های ژاپنی) که در جهانی شبیه به محیط کشور‌های آسیایی اتفاق می‌افتد که در آن برخی از افراد می‌توانند در یکی از عناصر چهارگانه که سابقا در انیمیشن افسانه‌ی کورا آن‌ها معرفی کردیم، تغییر ایجاد می‌کنند و با برخی فنون رزمی چینی (بهترین انیمه های چینی) به اصطلاح آن‌ها را خم کنند.

تنها کسی که بر روی هر چهار عنصر تسلط دارد، آواتار نام دارد و مسئولیت ایجاد تعادل بین این عناصر را داراست و پلی است مابین جهان مادی و جهان معنوی. این انیمیشن در واقع ترکیبی است از انیمه‌های ژاپنی با کارتون‌های آمریکایی و از فرهنگ کشور‌های آسیایی شرقی و آسایی جنوبی متاثر است و داستان آواتار کنونی یعنی آنگ که پسری ۱۲ ساله است و دوستانش را روایت می‌کند.

از این انیمیشن معمولا به عنوان یکی از برترین انیمیشن‌های تاریخ (بهترین انیمه های نتفلیکس 2022) یاد می‌شود و همواره به خاطر مسائلی که کمتر پیش می‌آید در سریال‌های نوجوانی (بهترین انیمه های دبیرستانی نتفلیکس) شاهدش باشیم مثل جنگ، قتل عام و انتخاب آزادانه و البته اشارات فرهنگی و موسیقی متن و طنزش ستایش می‌شود.

نقطه کور Blindspot

برترین سریال های اکشن تاریخ سینما
برترین سریال های اکشن تاریخ سینما
  • سال‌های پخش: 2015-2020
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.7/10
  • تعداد فصل‌ها: 5
  • تعداد قسمت‌ها: 100
  • بازیگران: سالیوان استیپلتون، جیمی الکساندر، راب براون، اشلی جانسون

Blindspot یکی دیگر از بهترین سریال های اکشن جهان است که توسط مارتین جرو کارگردانی شده و بازیگرانی همچون سالیوان استیپلتون و جیمی الکساندر در آن بازی کرده‌اند. برادران وارنر این سریال را تولید کردند.

سریال Blindspot، از سریال های اکشن برتر است و ماجرای زنی را روایت می‌کند که در حالت برهنه با خالکوبی‌های مرموزی که بر روی پوستش دارد، از داخل کیفی که در میدان تایمز قرار دارد، بیرون می‌آید. او گذشته‌اش را به یاد نمی‌آورد. با گستردگی و رازآلودگی پیچیده‌ای که با خود دارد، FBI با استفاده از خالکوبی‌های بدن آن زن می‌تواند توطئه‌های بزرگ جنایتکاران را پیدا کند و همچنین آن زن با این خالکوبی‌ها هویت واقعی خودش را کشف می‌کند.

سریال نقطه کور با بازی های جذاب و داستانی رازآلود (معرفی و تحلیل بهترین مینی سریال های معمایی تاریخ ) تا به الان بسیار موفق عمل کرده و مخاطبان زیادی را با خود همراه کرده است. از همه این موارد گذشته بازی زیبای سالیوان استپتون بسیار به چشم می‌آید چرا که او به بازی‌های خودش همیشه چاشنی کمدی و طنز را اضافه می‌کند که در اکثر مواقع نیز مورد استقبال مخاطبان قرار می‌گیرد و در این سریال نیز به تنهایی بار بخش زیادی از محبوبیت سریال را به دوش می‌کشد و بازیگری بسیار توانایی است.

مردگان متحرک The Walking Dead

سریال های اکشن امتیاز بالا
بهترین سریال های اکشن جهان
  • ژانر: دلهره آور
  • امتیازها: امتیاز imdb 8.2/10
  • بهترین سریال های اکشن جهان

چه چیزی باعث شد که رمان پر هیجان رابرت کرکمن به یک سریال تلویزیونی تبدیل شود و زامبی‌ها (بهترین فیلم های ایتالیایی زامبی محور) را به تصویر بکشد. مردگان متحرک روی روابط شخصی پیچیده تمرکز دارد و سوالاتی را مطرح می‌کند و می‌خواهد ببیند که ساختن دوباره جامعه و ارتباطات سالم چگونه است و در این دنیای عجیب و غریب روابط انسانی چگونه به نظر می‌رسد.

شاید شما خیلی به شخصیت‌های داستان جذب نشوید، زیرا شخصیت های اصلی، افرادی هستند که مرده اند اما روحشان سرگردان است و به شکل زامبی ها (بهترین فیلم ها و سریال های زامبی 2022) به تصویر کشیده می‌شوند و در این دنیای بی نهایت زندگی می‌کنند.

مندلورین The Mandalorian

برترین سریال های اکشن تاریخ سینما
بهترین سریال های اکشن جهان
  • کارگردان: دیو فیلونی
  • نویسنده: جان فاوره، جورج لوکاس
  • بازیگران: پدرو پاسکال، جینا کارانو، نیک نولتی، کارل ویترز
  • تاریخ شروع پخش: ۲۰۱۹ ؛ بهترین سریال های اکشن جهان
  • میانگین امتیازات در سایت IMDB: ۸.۷ از ۱۰

به‌احتمال خیلی زیاد اولین چیزی که نظر شما را در هنگام تماشای این سریال به خود جلب خواهد کرد شخصیت Baby Yoda خواهد بود؛ شخصیتی بی‌نهایت دوست‌داشتنی که بدون هیچ دیالوگی (بهترین فیلم هایی که قهرمان داستان دیالوگی ندارد) شما را محو خود می‌کند.

داستان سریال The Mandalorian درباره یک جایزه‌بگیر تنها و بسیار قدرتمند جریان دارد که در یکی از مأموریت‌های خود بچه کوچکی را پیدا می‌کند. در ابتدا قرار بود که او پس از یافتن این موجود آن را به پایگاه اصلی تحویل دهد ولی با دیدن او نتوانست این کار را انجام دهد و تصمیم گرفت که از آن بچه که با نام Baby Yoda معروف است، محافظت کند.

این کار او که سرپیچی از قوانین انجمن به‌حساب می‌آمد، باعث شد تا افراد زیادی او را دنبال کنند تا بیبی یودا را به انجمن برگردانند. در این مسیر مندلوری قصد دارد تا او را به سیاره‌ای برساند تا در آن‌جا از امنیت کامل برخوردار باشد.

طنز بسیار به‌جا و به‌اندازه موجود در سریال که معمولا به شخصیت Baby Yoda مربوط می‌شود جذابیت این اثر را دو چندان می‌کند تا به سریالی بسیار سرگرم‌کننده برای علاقه‌مندان جهانِ «جنگ ستارگان» و در کنار آن به یکی از بهترین سریال های اکشن تاریخ تبدیل شود.

جلوه‌های ویژه سریال مندلورین مانند نسخه‌های سینمایی جنگ ستارگان چشم نواز بوده و بسیار بالاتر از حد و اندازه‌های یک سریال تلویزیونی هستند. شاید شما هم از آن دسته تماشاگرانی باشید که از وسعت قصه سری جنگ ستارگان گیج می‌شوید! اما خوشبختانه در سریال مندلورین خیلی زود به روند داستان و موضوعات مسلط می‌شوید و خبری از گیج شدن نیست و این بزرگترین کاری بوده که نویسندگان سریال انجام داده‌اند!

شوالیه ماه Moon Knight

بهترین سریال های اکشن جهان
بهترین سریال های اکشن جهان

شوالیه ماه یکی از محبوب ترین شخصیت های کمیک های مارول است که پس از سال‌ها، یک اقتباس تلوزیونی از این شخصیت ساخته شده است. سریال شوالیه ماه متشکل از 6 قسمت خواهد بود از سرویس استریم دیزنی پلاس پخش می‌شود. همچنین لازم به ذکر است که اسکار آیزاک بازیگری نقش اصلی این سریال را برعهده دارد. یکی از محبوب‌ترین و بهترین سریال های اکشن جهان که این روزها سر و صدای زیادی کرده است همین سریال است که دیدنش خالی از لطف نخواهد بود.

جهت کسب اطلاعات بسیار کامل و دقیق به مقاله‌های موجود در تگ زیر مراجعه کنید:

تمامی مقالات مربوط به سریال شوالیه ماه در سایت فیگار

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین سریال های اکشن جهان سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگارعضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمانکلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


One thought on “معرفی و تحلیل بهترین سریال های اکشن جهان از نگاه سایت فیگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *