معرفی و تحلیل بهترین سریال ها درباره دایناسورها از نگاه سایت فیگار

اگر علاقه زیادی به دنیای سینما و تلویزیون و همچنین دایناسور‌ها دارید، با فیگار بمانید تا با بهترین سریال ها درباره دایناسورها آشنا شوید.

فیلم‌های معروف Jurassic Park تنها اثر‌های جذاب و دیدنی درباره دایناسور‌ها نیستند. بلکه سریال‌های مختلف زیادی وجود دارند که طرفداران این جانوران منقرض‌شده می‌توانند آنها را تماشا کنند. از ژانر‌های مستند و کمدی (بهترین فیلم های کمدی 2022) گرفته تا اکشن و علمی‌تخیلی (بهترین سریال های علمی تخیلی 2021)، سریال‌های دایناسوری بسیاری با موضوعات مختلف قابل مشاهده هستند که قطعا ارزش دیدن را دارند.

بهترین سریال ها درباره دایناسورها

با بهترین سریال های دایناسوری آشنا شوید

شما می‌توانید فهرست بهترین سریال ها درباره دایناسورها را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین سریال ها درباره دایناسورها
بهترین سریال ها درباره دایناسورها

موجودات کمی مانند دایناسورها تخیل فرهنگ دنیای امروزه را تسخیر کرده‌اند. آنها در زمان خود با تمام شکوه و عظمت، در سراسر سرزمین گام برداشته‌اند. مشهوریت آنها باعث شده است تا دایناسور‌ها در فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و کتاب‌های کمیک ظاهر شوند.

از فیلم‌های مستند (بهترین مستندهای حیات‌وحش) گرفته تا فیلم‌های پرفروش، به نظر می‌رسد که طرفداران این موجودات از دیدن این موجودات غول پیکر سیر نمی‌شوند. اگر شما هم یکی از این افراد هستید و به دنبال بهترین سریال های دایناسوری هستید، تا انتهای این نوشتار همراه ما بمانید تا به معرفی بهترین سریال های درباره دایناسور ها بپردازیم.

Walking With Dinosaurs

بهترین سریال ها درباره دایناسورها
بهترین سریال ها درباره دایناسورها

قدم زدن با دایناسورها به طور گسترده‌ای به عنوان یکی از بهترین مجموعه‌های مستند (بهترین مستندهای جهان 2021) در نظر گرفته می‌شود. این مستند که دارای چندین قسمت می‌باشد، دوره‌های مختلف زندگی دایناسور‌ها را بررسی می‌کند.

علاوه بر دنبال کردن برخی از شناخته‌شده‌ترین گونه‌های دایناسورها، قدم زدن با دایناسورها دیدی کلی از سایر گونه‌هایی که معمولاً دیده نمی‌شوند را نیز در اختیار بینندگان قرار می‌دهد. اگر علاقه زیادی به نحوه زندگی دایناسور‌ها دارید، قدم زدن با دایناسورها یکی از برترین سریال های درباره دایناسور ها برای شما خواهد بود.

تحلیل سریال قدم زدن با دایناسورها

بهترین سریال ها درباره دایناسورها
بهترین سریال ها درباره دایناسورها

قدم زدن با دایناسورها یکی از شناخته‌شده‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین مجموعه‌های مستند دایناسوری تاریخ است. جلوه‌های ویژه استفاده شده در این مستند بسیار شگفت‌انگیز می‌باشد و با فیلم‌های مشهور زمان خود رقابت می‌کند.

توجه داشته باشید که نحوه‌ای که دایناسور‌ها در این مستند نمایش داده شده‌اند مانند فیلم‌های هالیوودی نیست. ما در قدم زدن با دایناسورها شاهد زندگی عادی دایناسور‌ها مانند شکار، بزرگ کردن کودکان خود و تلاش برای بقا می‌باشیم.

Dinosaurs

بهترین سریال ها درباره دایناسورها
بهترین سریال ها درباره دایناسورها

دایناسورها یکی از عجیب و غریب‌ترین سریال‌های کمدی (بهترین سریال های کمدی 2022) است. اما این دقیقاً همان چیزی است که آن را بسیار جذاب می‌کند. داستان این سریال درباره ارل سینکلر است که سعی می‌کند با کار کردن به عنوان یک هل‌دهنده درخت در شرکت ویسایسو به همراه دوستش روی، از همسر و سه فرزندش مراقبت کند.

با اینکه دارای لحن نسبتا سبکی است، دایناسورها یکی از تلخ‌ترین پایان‌ها را در میان دیگر سریال‌های شبیه به خود دارد. همه دایناسورها به دلیل بی‌احتیاطی با محیط زیست، در انتظار انقراض اجتناب‌ناپذیر خود هستند.

تحلیل سریال دایناسور‌ها

بهترین سریال ها درباره دایناسورها
بهترین سریال ها درباره دایناسورها

در بلندپروازانه‌ترین حالت، دایناسورها یک طنز خانوادگی هوشمندانه و جذاب است. در حالت عادی، این یک سریال کمدی (بهترین انیمیشن های کمدی 2022) قابل تعویض در اواسط دهه نود میلادی با عروسک‌های فانتزی است.

دایناسورها یکی از آن سریال‌هایی است که یا می‌توانید عاشق آن شوید یا هیچ علاقه‌ای به آن نداشته باشید. پایان تلخ این سریال به دلیل کمدی بودن آن بسیار شوکه‌کننده بود. نویسندگان دایناسور‌ها در آخرین قسمت این سریال تمام شخصیت‌های اصلی را می‌کشند.

Terra Nova

بهترین سریال ها درباره دایناسورها
بهترین سریال ها درباره دایناسورها

با اینکه سریال ترا نوا تنها یک فصل داشت، توانست به یکی از بهترین سریال های درباره دایناسورها تبدیل شود. داستان این سریال درباره آینده‌ای نه چندان دور است که در آن زمین به غیرقابل زندگی‌ شدن نزدیک می‌شود. مردم برای نجات خود، با استفاده از یک پورتال زمان به دوران دایناسور‌ها سفر می‌کنند.

از بازیگران این سریال می‌توان از جیسون اومارا، شلی کان، کریستین آدامز، آلیسون میلر، لاندون لیبوآیرون و نائومی اسکات نام برد.

تحلیل سریال ترا نوا

بهترین سریال ها درباره دایناسورها
بهترین سریال ها درباره دایناسورها

قسمت اول این سریال واقعا عالی بود. زیرا به مخاطب این امکان را می‌داد که شخصیت‌ها را بشناسند و داستان را به خوبی درک کنند. می‌توان گفت نقاط بدی در بازیگری و پیشرفت داستان در طول سریال وجود دارد، اما همه‌ اجرا‌ها نسبتا خوب بودند. بسیاری از صحنه‌های اکشن‌ سریال بر روی انسان‌ها و درگیری‌های آن‌ها تمرکز داشت. این سریال همچنین دارای جلوه‌های ویژه خیره‌کننده‌ای بود و دایناسورها کاملاً طبیعی به نظر می‌رسیدند.

با توجه به اینکه این سریال بر عهده استیون اسپیلبرگ، سازنده فیلم‌های پارک ژوراسیک بوده است، انتظارات این سریال بسیار بالا بود. اما نسبت به دیگر کار‌های ایشان، ترا نوا نتوانست آنقدر موفق باشد.

Primeval

بهترین سریال ها درباره دایناسورها
بهترین سریال ها درباره دایناسورها

Primeval قطعا این شایستگی را دارد که به عنوان بهترین سریال درباره دایناسورها دیده شود. همانند ترا نوا، تمرکز Primeval بر موضوع سفر در زمان است. دوران کهن درباره چند شخصیت می‌باشد که به پورتال‌های عجیبی برخورد می‌کنند. این پورتال‌ها به موجودات مختلفی از گذشته و آینده این اجازه را می‌دهد تا به زمان حال سفر کنند.

قسمت زیادی از سریال‌ روی شخصیت‌های مختلف و درگیری شدید آن‌ها با یکدیگر تمرکز می‌کند، Primeval به دلیل داشتن جلوه‌های ویژه‌ای که برای یک سریال تلویزیونی بسیار قابل تحسین بود، توانست توجه زیادی را جلب خود کند. حضور این سریال در لیست معرفی بهترین سریال های دایناسوری یک اولویت بود.

تحلیل سریال دوران کهن

بهترین سریال ها درباره دایناسورها
بهترین سریال ها درباره دایناسورها

سریال دوران کهن را باید چیزی میان فیلم پارک ژوراسیک و سریال جاسوسان دانست. کیفیت جلوه‌های ویژه در این سریال اگرچه در حد عالی نیست، اما برای یک سریال تلویزیونی می‌تواند قابل‌قبول باشد. تعادل سریال بین تعلیق و طنز به نحوی عالی انجام شده است.

مطبوعات انگلستان این سریال را با سریال دکتر هو (Doctor Who) مقایسه کرده‌اند. این مقایسه از آن جهت انجام شد که هر دو سریال در قالب داستان سفر در زمان ساخته شده‌اند. هرچند تهیه‌کنندگان سریال دوران کهن این مقایسه را رد می‌کنند.

Primal

بهترین سریال ها درباره دایناسورها
بهترین سریال ها درباره دایناسورها

Adult Swim مسئول بسیاری از سریال‌های انیمیشنی منحصر به‌فرد است و یکی از بهترین آنها Primal است. طراحی هنری و خاص این انیمیشن، محیط سریال را بسیار جذاب کرده است. با رنگبندی‌های زیبا و خشونتی مملو از خون، این انیمیشن هویت خود را پیدا می‌کند.

داستان Primal در رابطه با یک انسان اولیه است که به همراه تی‌رکس خودش، به ماجراجویی (بهترین فیلم های ماجراجویی 2022) در دنیای خشن و بزرگ می‌پردازد. فصل اول انیمیشن Primal درسال 2019 منتشر شد. درحال حاضر، قرار است تا فصل جدید آن به عنوان یکی از بهترین انیمیشن های سریالی سال 2022 منتشر شده و احتمالاً باری دیگر موفقیت خود را ادامه دهد.

تحلیل سریال انسان اولیه

بهترین سریال ها درباره دایناسورها
بهترین سریال ها درباره دایناسورها

از نظر داستان، Primal مانند بسیاری از فیلم‌های دیگر آغاز می‌شود. اما نیم ساعت پایانی با چند چرخش غیرمنتظره روبرو می‌شود که این سریال را کاملا متفاوت می‌کند. ما این صحنه‌ها را اینجا خراب نمی‌کنیم، اما برخی از این صحنه‌ها به خوبی نشان داده شده‌اند و با خشونت زیادی همراه هستند.

با وجود سکانس‌های اکشن دیوانه کننده، اما اکشن دلیل اصلی محبوبیت Primal نیست. این انیمیشن به دلیل نحوه به تصویر کشیدن غم و چگونگی روایت داستان دارای ارزش می‌شود. احساسات حتی از دید یک انسان اولیه که در ظاهر موجودی بی‌حس و خشن است، می‌تواند باعث حس غم در وجود شما شود؛ و این چیزی است که انیمیشن Primal سعی دارد بیان کند.

تا زمانی که سریال انسان اولیه را خیلی جدی نگیرید، می‌تواند برایتان سرگرم کننده باشد. اگر انتظارتان از این سریال بسیار بالا باشد و انتظار تماشای یک اثر درجه یک را داشته باشید، قطعا نا‌امید خواهید شد.

Planet Dinosaur

بهترین سریال ها درباره دایناسورها
بهترین سریال ها درباره دایناسورها

بخشی از قدرت فیلم‌های مستند این است که هم می‌توانند آموزش‌دهنده باشند و هم بیننده را به دنیایی عجیب و متفاوت ببرند. مطمئناً این موضوع در مورد سیاره دایناسور صدق می‌کند. این سریال نسخه‌ای ارتقا یافته از قدم زدن با دایناسور‌ها می‌باشد. مانند نسخه قبلی خود، هر قسمت بر دوره خاصی از جهان ماقبل تاریخ تمرکز دارد و انواع مختلفی از موجوداتی را که در آن زمان روی زمین زندگی می‌کردند را به نمایش می‌گذارد.

سیاره دایناسور درست مانند نسخه پیشین‌اش، به دلیل جلوه‌های ویژه عالی خود، بیننده را کاملا جلب خود می‌کند. با اینکه سیاره دایناسور در سطح بلاک باسترهای امروزی نیست، حضور این مستند در لیست بهترین سریال دایناسوری تصمیم خوبی به نظر می‌رسید.

تحلیل سریال سیاره دایناسور

بهترین سریال ها درباره دایناسورها
بهترین سریال ها درباره دایناسورها, برترین سریال های درباره دایناسورها

سیاره دایناسور دارای سکانس‌های باشکوه، واقع گرایانه، پویا و جذاب است که به شما کمک می‌کند تا با این جانوران غول‌پیکر بیشتر آشنا شوید. سیاره دایناسورها ماقبل تاریخ دایناسورها را به مرکز تصویر می‌آورد. اما این بار نه به عنوان شکارچیانی که باید از آنها ترسید، بلکه به عنوان حیواناتی که به دنبال بقا هستند.

این سریال توسط جان فاورو و مایک گانتون تهیه شده است. راوی آن دیوید اتنبرو می‌باشد و موسیقی آن توسط هانس زیمر ساخته شده است.

Prehistoric Park

بهترین سریال ها درباره دایناسورها
بهترین سریال ها درباره دایناسورها, برترین سریال های درباره دایناسورها

برخلاف بسیاری از سریال‌های دیگر که دایناسورها را شامل می‌شوند، پارک ماقبل تاریخ رویکرد سبک‌تری به موضوع خود دارد. پارک ماقبل تاریخ نایجل مارون، یک کارشناس حیات وحش را دنبال می‌نماید که در زمان سفر می‌کند تا موجودات باستانی را از انقراض نجات دهد و آنها را به پارک حیات وحشی که خودش آماده کرده است ببرد.

پارک ماقبل تاریخ شباهت زیادی با پارک ژوراسیک، یکی از بهترین فیلم‌های علمی‌تخیلی (بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022) تاریخ دارد.

تحلیل سریال پارک ماقبل تاریخ

بهترین سریال ها درباره دایناسورها
بهترین سریال ها درباره دایناسورها, بهترین سریال های درباره دایناسورها

یکی از نقاط قوت پارک ماقبل تاریخ، توانایی آموزش دادن بیننده درباره دایناسور‌ها است. این سریال توانسته است در کنار داستان جذاب خود، بیننده را با نحوه زندگی این جانوران منقرض‌شده آشنا کند. روایت آموزنده این سریال شما را بیشتر به ذهن این موجودات وارد می‌کند.

یکی دیگر از نقاط قوط پارک ماقبل تاریخ این است که سریال در زمان لازم، سکانس‌های فیلم را متوقف می‌کند تا توضیح بیشتری درباره اتفاقات سریال بدهد. همین باعث می‌شود تا کمتر با اطلاعات غلط و نادرست روبرو شویم و می‌توانیم شاهد لحظه‌هایی واقعی و علمی از زندگی روزمره این موجودات باشیم.

The Flintstones

بهترین سریال ها درباره دایناسورها
بهترین سریال دایناسوری

The Flintstones به طور گسترده‌ای به عنوان یکی از بهترین سریال‌های انیمیشن (معرفی و تحلیل بهترین انیمیشن های سریالی سال 2022) تاریخ در نظر گرفته می‌شود. به همین دلیل بسیاری این سریال را به عنوان بهترین سریال درباره دایناسورها می‌شناسند. مانند سریال پریمال، در The Flintstones دایناسورها و انسان‌ها در کنار هم زندگی می‌کنند. اما این سریال بسیار سبک‌تر است و می‌توان آن را به راحتی تماشا کرد و از آن لذت برد.

بسیاری از شخصیت‌های آن، از جمله دایناسور سگ‌ مانند، به شهرت زیادی رسیده‌اند. همین امر در مورد بسیاری از شخصیت‌های انسانی سریال، از جمله خود فرد فلینت استون، نیز صادق است.

تحلیل سریال سنگ چخماق

بهترین سریال ها درباره دایناسورها
بهترین سریال درباره دایناسورها

سنگ چخماق یک سریال کلاسیک است. اگرچه ممکن است با استانداردهای امروزی آنقدرها سرگرم کننده نباشد، قطعا یک دستاورد بزرگ در تاریخ انیمیشن است و بهتر از کارتون‌های بچه‌های امروزی است. ایده اصلی سریال این بود که دنیای مدرن (دهه 1960) را بگیریم و آن را به چند هزار سال پیش ببریم.

بسیاری از جوک‌ها درباره استفاده از فناوری کنونی و ترجمه آن به عصر حجر است. این سریال توانست روح آنچه را که بیل هانا و جو باربرا می‌کوشیدند انجام دهند را کاملا به تصویر بکشد. در زمانی که کارتون‌ها در حال مرگ بودند، آنها توانستند انقلابی را در دنیای انیمیشن به راه اندازند.

Dinotopia

بهترین سریال ها درباره دایناسورها
معرفی بهترین سریال های دایناسوری

این ایده که انسان‌ها و دایناسورها می‌توانند در کنار هم زندگی کنند، ایده‌ای است که به نظر می‌رسد مشهوریت زیادی در فرهنگ ما دارد و به طور مکرر در هالیوود قابل مشاهده است. با این حال، سریالی که احتمالا به بهترین نحو چنین همزیستی را به تصویر می‌کشد، احتمالا Dinotopia است. داینوتوپیا مینی‌سریالی است که بر اساس مجموعه کتاب‌های بسیار محبوبی با همین نام ساخته شده است.

تمرکز بیشتر سریال درباره دو پسر است که وقت خود را در داینوتوپیا می‌پردازند. داینوتوپیا شامل 13 قسمت بود. اما مدت‌ها بعد سریالی شبیه به این سریال با بازیگران متفاوت ایجاد شد.

تحلیل سریال داینوتوپیا

بهترین سریال ها درباره دایناسورها
برترین سریال های درباره دایناسور ها

در حالی که به اندازه مینی‌سریال خود از نظر بصری خوشایند نبود، داینوتوپیا شخصیت‌هایی را خلق کرد که عمیق‌تر از مینی‌سریال خود بودند. داینوتوپیا خط داستانی را طوری نمایش داد که به طور کامل توجه بینندگان را برای تمام 13 قسمت به خود جلب می‌کرد. قسمت‌های تاریک‌تر داینوتوپیا به گونه‌ای ظاهر می‌شوند که به بیننده کمک می‌کند تا حتی بیشتر با داستان ارتباط برقرار کند.

Jurassic Fight Club

بهترین سریال ها درباره دایناسورها
معرفی بهترین سریال های درباره دایناسور ها

منظره دایناسورها در حال مبارزه با یکدیگر در صحنه های اکشن یکی از مواردی است که کلید جذابیت این موجودات بوده است. بنابراین، جای تعجب نیست که یک سریال کاملا روی همین یک موضوع تمرکز داشته باشد. همانطور که از نامش پیداست، باشگاه مبارزه ژوراسیک بر تعاملات مختلف بین دایناسورها، به ویژه بین شکارچی و طعمه تمرکز دارد.

با ترکیبی از جلوه‌های ویژه و مصاحبه‌های مستند مانند، باشگاه مبارزه ژوراسیک موفق می‌شود درک بهتری از زندگی گونه‌های مختلف دایناسورها را به بینندگان ارائه دهد. اگر به دنبال تماشای مبارزه دایناسور‌ها با یکدیگر می‌باشید، باشگاه مبارزه ژوراسیک یکی از بهترین سریال های درباره دایناسورها برای شما می‌باشد.

تحلیل سریال باشگاه مبارزه ژوراسیک

بهترین سریال ها درباره دایناسورها
بهترین سریال های دایناسوری

باشگاه مبارزه ژوراسیک ایده بسیار جالبی داشت اما متأسفانه پتانسیل آن نتوانست نمایش داده شود. بازسازی صحنه‌های مبارزه به خوبی انجام داده شده است، حتی اگر در برخی موارد به صورت علمی مقداری نادرست باشد.

با وجود ایده خوب و استفاده عالی جلوه‌های ویژه، مشکل اصلی سریال زمانش است. هر قسمت این سریال 45 دقیقه است و بسیار تکراری می‌باشد. گویندگان اتفاقات داخل سریال را بارها تکرار می‌کنند و همین باعث می‌شود تا فکر کنید که سریال مانند یک احمق با شما رفتار می‌کند. این سریال در یک بازه زمانی 25-30 دقیقه‌ای بسیار بهتر می‌توانست رویداد‌های خود را نمایش دهد. اما طولانی بودن قسمت‌های سریال آن را تکراری و خسته‌کننده کرد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین سریال ها درباره دایناسورها سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول در رابطه با بهترین سریال ها درباره دایناسورها

بازیگران سریال Terra Nova چه کسانی هستند؟

از بازیگران این سریال می‌توان از جیسون اومارا، شلی کان، کریستین آدامز، آلیسون میلر، لاندون لیبوآیرون و نائومی اسکات نام برد.

سریال Dinotopia چند قسمت می‌باشد؟

داینوتوپیا شامل 13 قسمت بود. اما مدت‌ها بعد سریالی شبیه به این سریال با بازیگران متفاوت ایجاد شد.


2 thoughts on “معرفی و تحلیل بهترین سریال ها درباره دایناسورها از نگاه سایت فیگار

  1. عکس ابتدای مقاله یه جوریه انگار برای دوتا دایناسور جوک گفتن و دارن میخندن ، مخصوصا چهره اون بزرگه (مثله تیرکس) که از خنده غش رفته !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *