معرفی و تحلیل بهترین فیلم های مد از نگاه سایت فیگار ؛ با بهترین فیلم های فشن آشنا شوید

اگر علاقه‌ای به دنیای سینما و تلویزیون و همچنین دنیای فشن دارید، با ما بمانید تا به معرفی و تحلیل بهترین فیلم های مد بپردازیم.

مد از همان ابتدا بخشی جدایی‌ناپذیر از دنیای فیلمسازی بوده است. هزاران سال قبل از اینکه فیلم‌ها وجود داشته باشند، مد و فشن موضوعی متداول در دنیای تئاتر بودند و اجرا‌های زیادی درباره این ژانز موجود بود. مد می‌تواند درباره خود‌بیانی باشد و انتخاب نحوه پوشش شخصیت‌ها در انواع فیلم‌ها نقش مهمی در نحوه درک آنها بازی می‌کند.

بهترین فیلم های مد

با بهترین فیلم های فشن آشنا شوید

در ادامه شما میتوانید در یک نگاه فهرست بهترین فیلم های مد را در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین فیلم های مد
بهترین فیلم های مد

با توجه به این که فشن در هزاران سال پیش یکی از پرطرفدار‌ترین ژانر‌های دنیای تئاتر بوده است، جای نعجب نیست که این ژانر در دنیای سینما در جایگاه بسیار بالایی قرار دارد. در هالیوود، فیلم‌های زیادی وجود دارند که کل داستان خود را حول محور صنعت مد و فشن قرار می‌دهند. به دلیل فراوانی این گونه فیلم‌ها، پیدا کردن اثری که می‌تواند برای علاقه‌مندان مد جذاب باشد مقداری دشوار است.

پس اگر شما نیز علاقه زیادی به دنیای فشن دارید، با فیگار در این نوشتار همراه بمانید تا به معرفی و تحلیل برترین فیلم های مد بپردازیم.

Zoolander

بهترین فیلم های مد
بهترین فیلم های مد

داستان فیلم کمدی Zoolander درباره دِرک زولندر (بن استیلر) می‌باشد که سابقا یک مدل مشهور بوده است. پس از مرگ همسرش انزوا او دچار افسردگی می‌شود. پسرِ درک نیز به دلیل مشکلات روحی و شخصی درک به یک یتیم خانه در رم فرستاده می شود.

ترکیب ژانر کمدی با صنعت مد چیزی نبود که Zoolander اختراع کرده باشد، اما این فیلم توانست این کار را به نحوی بسیار جذاب انجام دهد. همین باعث شد تا زولندر به یکی از برترین فیلم های فشن تبدیل شود.

تحلیل فیلم زولندر

بهترین فیلم های مد
بهترین فیلم های مد

فیلم زولندر را می‌توان با دو کلمه ساده توصیف کرد، احمقانه و خنده‌دار! اگر دنبال فیلمی می‌گردید که از ابتدا تا انتهای آن به خنده بیافتید، درحالی که داستان فیلم برایتان بسیار مهم نیست، زولندر قطعا یکی از فیلم‌های موردعلاقه‌تان خواهد بود. همه اتفاقاتی که در این فیلم می‌افتد کاملا غیرمنطقی هستند. برای مثال، داستان درباره فیلم درباره مدلی به نام درک زولندر است که توسط فردی شستشوی مغزی می‌شود تا نخست وزیر را به قتل برساند.

تلاش زولندر ایجاد یک فیلم کلاسیک که همه آن را به عنوان یک شاهکار بشناسند نبود، بلکه هدف اصلی این فیلم سرگرم‌کردن بینندگان خود به نحوی کاملا دگرگون و متفاوت بود. از لحاظ قسمت کمدی، زولندر بهترین فیلم فشن می‌باشد.

House Of Gucci

بهترین فیلم های مد
بهترین فیلم های مد

لیدی گاگا پس از تبدیل شدن به یک ستاره و برنده شدن جایزه اسکار برای A Star Is Born، به گروه بازیگران مشهوری شامل آل پاچینو، آدام درایور، جرمی آیرونز و سلما هایک در House of Gucci پیوست. داستان این فیلم درباره یک برند ایتالیالی و خانواده‌ای که آن را مدیریت می‌کنند می‌باشد.

این فیلم رابطه بین پاتریزیا رگیانی با بازی گاگا و همسرش مائوریتزیو گوچی با بازی درایور را دنبال می‌کند که رابطه آنها تا حد خشونت رسیده است. حضور بازیگران مشهور همراه با داستان جذابی که بر اساس یک کتاب در سال 2001 نوشته شده است، خانه گوچی را به یکی از بهترین فیلم های درباره فشن تبدیل کرده است.

تحلیل فیلم خانه گوچی

بهترین فیلم های مد
بهترین فیلم های مد

در خانه گوچی لیدی گاگا با بازی تکنیکالش به فیلم ریتم می‌دهد. هر سکانسی که او در آن حضور دارد ریتم بالایی دارد و او با بازی هیجانی و حسی‌اش تمپوی متناسبی نیز به آن سکانس اضافه می‌کند. فیلم آخر لیدی گاگا نویدبخشِ فیلم‌های بعدی اوست. استفاده به‌جا از موسیقی جنابِ “هری گرگسون-ویلیامز” (آهنگساز فیلم‌هایی مانند: دژاوو، شرک، اکولایزر، مریخی و…) در بخش‌هایی که ریتم می‌افتد، به فیلم کمک کرده است.

بازی شوکه کننده و الهام‌بخشِ جرد لتو از دیگر نکات قابل توجه فیلم می‌باشد. البته شاید بازی او کمی توام با اغراق به نظر برسد اما در ذاتِ ایتالیایی‌ها این بازی‌های بدنی و بیانی وجود دارد. جرد لتو با بدن و بیان و میمیک و لحنش بازی‌ای بیاد ماندنی در تاریخ سینما خلق می‌کند. سکانس‌هایی که لتو در آن حضور دارند نیاز به ریتم و تمپو ندارد. جرد لتو خودش ریتم و تمپو است. بازی جرد لتو خانه گوچی را زیباتر کرده است.

Coco Before Chanel

بهترین فیلم های مد
بهترین فیلم های مد

کوکو شانل به یک طراح مد مشهور در قرن بیستم تبدیل شد و برندی که او به تأسیس آن کمک کرد تا به امروز یکی از برندهای برتر در صنعت باقی مانده است. فیلم زندگی‌نامه Coco Before Chanel درباره سفری است که او برای تثبیت خود و نام خانوادگی‌اش به عنوان نمادهای جهانی طی کرد. بازیگر اصلی این فیلم، آدری توتو، نقش کوکو شانل را بازی می‌کند.

کوکو قبل از شانل مورد تحسین بسیاری در صنعت مد قرار گرفت و نامزد جوایز بسیاری از جمله نامزد اسکار برای بهترین طراحی لباس شد. اگرچه در آن سال این جایزه در نهایت به ویکتوریا، فیلم دیگری در مورد زندگی ملکه ویکتوریا رسید.

تحلیل فیلم کوکو قبل از شانل

بهترین فیلم های مد
بهترین فیلم های مد

به کارگردانی آن فونتین و بر اساس کتاب ادموند چارلز روکس، کوکو قبل از شانل یک داستان زندگی‌نامه‌ای از گابریل “کوکو” شانل است که درباره قبل از تأسیس امپراتوری مد شانل می‌باشد. بنابراین برای کسانی که بیشتر شیفته دنیای مد و تاثیر شانل بر روی آن هستند، تماشای این فیلم به آنها پیشنهاد داده نمی‌شود. زیرا کوکو قبل از شانل به شدت به داستان شخصی کوکو و معاشرت‌های عاشقانه او با دو مردی دیگر می‌پردازد.

Clueless

بهترین فیلم های مد

در دهه 1990 میلادی ترندی وجود داشت که بهترین فیلم‌های تینیجری بر اساس ادبیات کلاسیک ساخته می‌شدند. Clueless به عنوان اقتباسی مدرن از رمان جین آستن، اِما، دقیقاً در این دسته قرار می‌گیرد. این فیلم درباره آلیسیا سیلوراستون در نقش شر هوروویتز می‌باشد که سعی می‌کند نقش یک خواستگار را بازی کند.

حتی پس از 27 سال، Clueless موفق می‌شود یکی از بهترین فیلم‌های کمدی کلاسیک تینیجری و یکی از بهترین فیلم های مد و فشن باقی بماند، و همچنین اقتباسی هوشمندانه از داستان اولیه‌اش داشته باشد.

تحلیل فیلم بی‌سرنخ

بهترین فیلم های مد
بهترین فیلم های مد

چیزی که Clueless را از دیگر کمدی‌های تینیجری بهتر می‌کند، استفاده آن از کلیشه‌ها است. در بیشتر فیلم‌ها، کلیشه‌ها ناخواسته برای ایجاد یک اثر ناخودآگاه در آنجا حضور دارند، اما در فیلم بی‌سرنخ تا حد زیادی مورد تمسخر قرار می‌گیرند.

هکرلینگ کار خارق‌العاده‌ای در ارائه آنچه در ظاهر به نظر می‌رسد یک داستان ساده با شخصیت‌های سبک وزن است، انجام می‌دهد. اما در واقعیت این فیلم حقیقت‌های جالب درباره طبیعت انسان را آشکار می‌کند. کارگردانی او برای بازیگران تازه کار فوق‌العاده است. استعداد او در استفاده درست از صحنه‌های کمدی در این فیلم نشان داده شده است.

The Devil Wears Prada

بهترین فیلم های مد
بهترین فیلم های مد

شیطان پرادا می‌پوشد یکی از خنده دارترین فیلم‌های مریل استریپ در تاریخ می‌باشد. نه تنها این یک فیلم نمادین است، بلکه یک فیلم فوق‌العاده جذاب و دیدنی نیز می‌باشد. مریل استریپ نقشی بسیار کلیدی در ساخت این فیلم داشت. اما او در ایجاد چنین موفقیتی در فرهنگ پاپ نیز نقش مهمی داشته است.

The Devil Wears Prada مسلماً نمادین‌ترین فیلم مد در تمام تاریخ است و احتمالاً اولین فیلم مدی می‌باشد که تماشاگران معمولی سینما می‌توانند از آن بدون دانش زیاد درباره مد لذت ببرند. هیچ شانسی وجود ندارد که این فیلم دیدنی که به عنوان بهترین فیلم فشن شناخته می‌شود، فراموش شود.

تحلیل فیلم شیطان پرادا می‌پوشد

بهترین فیلم های مد
بهترین فیلم های مد

شیطان پرادا می‌پوشد یک فیلم جذاب و عمدتا سرگرم‌کننده است، البته از نظر داستان دارای عمق کمی می‌باشد. بازیگران این فیلم به خوبی انتخاب شده بودند. به خصوص امیلی بلانت (به عنوان دستیار همکار آندریا، امیلی) و استنلی توچی (به عنوان دست راست وفادار اما محصور میراندا، نایجل). در بسیاری از صحنه‌های فیلم، این دو بازیگر نقش خود را به نحوی بسیار بهتر از بازیگر اصلی فیلم بازی کردند.

Fashion

بهترین فیلم های مد
بهترین فیلم های مد

پریانکا چوپرا فیلم‌های فوق‌العاده‌ای دارد، اما چون فعالیت حرفه‌ای او در سینمای هندی (با نام مستعار “بالیوود”) (بهترین فیلم های هندی 2022) آغاز شد، بسیاری از آنها توسط تماشاگران آمریکایی نادیده گرفته شده‌اند و فیلم مد یکی از آنهاست. چوپرا نقش اصلی مگنا ماتور را بازی می کند، زنی که آرزوی تبدیل به یک مدل درجه یک شدن را دارد.

فشن اولین موفقیت بزرگ چوپرا به عنوان یک ستاره سینما بود و عملکرد او به درستی مورد تحسین قرار گرفت. اگرچه این فیلم به زبان هندی است، کشور‌های زیادی نسخه دوبله و زیرنویس زبان خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. برای کسانی که به این موضوع علاقه‌مند هستند قطعا ارزش تماشا را دارد.

تحلیل فیلم فشن

بهترین فیلم های مد
بهترین فیلم های مد, بهترین فیلم های درباره مد

مادور باندارکار به خاطر فیلم‌های به ظاهر واقع‌گرایانه، دراماتیک، اغلب تکان‌دهنده و اغلب زنان محورش شناخته می‌شود. او همیشه از یک موضوع برای فیلم استفاده می‌کند و سعی دارد واقعیت پشت آن را در فیلم‌های خود افشا کند. او این بار تصمیم گرفت دنیای مد را در فیلمی به نام فشن به تصویر بکشد.

ما در این فیلم به دنیای مد و اتفاقاتی که در پشت صحنه آن اتفاق می‌افتد سفر کردیم. هدف مادور باندارکار در این فیلم، آشنا کردن ما با اتفاقات ناگواری که در دنیای مد می‌تواند بیافتد بود و توانست این کار را به نحوی عالی انجام دهد. فیلم‌برداری و موسیقی عالی این فیلم، تنها یکی از ویژگی‌هایی هستند که باعث شد تا ما این فیلم را در لیست بهترین فیلم های درباره مد قرار دهیم.

Funny Face

بهترین فیلم های مد
بهترین فیلم های مد, بهترین فیلم ها درباره مد

فیلم سینمایی چهره خنده‌دار را می‌توان از بهترین فیلم‌های موزیکال دنیای سینما دانست. این فیلم که به کارگردانی لئونارد گرش است، نامزد ۴ جایزه اسکار در سال ۱۹۵۸ شد و توانست نظر حداکثر منتقدان را به خود جذب کند. چهره خنده‌دار درباره یک ویرایشگر مد می‌باشد که به دنبال ایجاد یک ترند بزرگ در دنیای مد است.

او و عکاسش با بازی آستر، سپس با یک کارگر فروشگاه زیبا با بازی هپبورن روبرو می‌شوند که جذابیت طبیعی و شانس خوب‌اش، او را کاملاً آماده می‌کند تا یک مدل جدید برای یک مجله شناخته شده باشد.

تحلیل فیلم چهره خنده‌دار

بهترین فیلم های مد
بهترین فیلم های مد

این فیلم سینمایی که در ژانر کمدی، رمانتیک و موزیکال است، علاوه بر قوی بودن در ژانر اصلی خود یعنی فیلم موزیکال به واسطه داستان درام فوق‌العاده‌اش قابل تحسین است. فیلم سینمایی خنده‌رو علاوه بر ظاهر قدرتمند و قوی که از خود به جا می‌گذارد به خاطر بازی فوق‌العاده آدری هپیورن نیز اثری مهم برای نسل بعد به شمار می‌رود.

Blood And Black Lace

بهترین فیلم های مد
بهترین فیلم های مد, بهترین فیلم درباره مد

Blood and Black Lace یک فیلم هیجان‌انگیز و دلهره‌آور (بهترین فیلم های دلهره آور 2022) ایتالیایی زبان است که از یک همایش مد به عنوان موضوع اصلی خود استفاده می‌کند. در این فیلم، یک قاتل نقابدار در حال شکار مدل‌ها می‌باشد و به دنبال دفتر خاطراتی است که توسط یکی از دختران نگهداری می‌شود. در این دفتر، جزئیات زندگی شخصی افراد حاضر در این خانه مد نوشته شده است.

تحلیل فیلم خون و بند سیاه

بهترین فیلم های مد
بهترین فیلم های مد, بهترین فیلم فشن

فیلم خون و بند سیاه یکی از پیشروهای محکم ژانر جیالو ایتالیایی است. این فیلم تمام عناصر کلاسیک یک جیالو کلاسیک مانند یک قاتل با دستکش، قربانیان زیبا، داستان اسرارآمیز، رسوایی و غیره را دارد. همه اینها حول مسیر دوست داشتنی و رنگارنگ باوا شده است. خود داستان که به نحوی معمایی می‌باشد به خوبی نوشته شده است. طوری که توانسته است تعلیق خوبی در فیلم ایجاد کند.

Cruella

بهترین فیلم های مد
بهترین فیلم های مد, بهترین فیلم های مد و فشن

Cruella یکی از اثر‌های جدیدتر درباره مد است. کروئلا دختری عصیان گر نوجوان به نام Estella (اما استون) را دنبال می‌کند، دختری درخشان و خیالی که مصمم است با خلاقیت‌هایش نام خود را همه جا سر زبان‎‌ها می‌اندازد. او با دو سارق جوان که تمایل به کارهای شیطانی را دارند، دوست می‌شود و این سه نفر موفق می‌شوند در خیابان‌های لندن به آن شکل که عشقشان می‌کشد امرار معاش کنند.

نام کرولا مظهر ظلم و شیطان می‌باشد. با توجه به این که ایده مد او در داستان اصلی این است که مردم دالماسی را ربوده تا از خز آنها برای کت استفاده کنند، بسیار مناسب به نظر می‌رسد.

تحلیل فیلم کروئلا

بهترین فیلم های مد
بهترین فیلم های درباره فشن

فیلم Cruella اوقاتی خوب و جسورانه، کاملاً تاریک و بسیار سرگرم‌کننده را فراهم می‌کند. این فیلم بینندگان را به دهه 1970 لندن منتقل می‌کند و تصاویری نفس‌گیر و صحنه‌های خیره‌کننده بصری را ارائه می‌دهد.

در حالی که منشا یکی از شرورترین شرورانی می‌باشد که تاکنون نمونه آن را به این فرم با بازی خانم استون ندیده بودید. اما استون کاملاً دیوانه‌وار کروئلا غیر عادی را به تصویر می‌کشد در حالی که اما تامپسون کاملاً شخصیت شرور بارونس را به شکل مکمل در کنار استون به چهره و ذهن شما می‌چسباند. آنها همراه با بقیه بازیگران اجراهای پر انرژی را ارائه می‌دهند که به این زودی‌ها فراموش نخواهید کرد.

The Phantom Thread

بهترین فیلم های مد
برترین فیلم های فشن

اگر تا به حال بازیگری وجود داشته باشد که نامش سطح متفاوتی از بازیگری را تداعی کند، آن فرد دانیل دی لوئیس (تحلیل و معرفی بهترین فیلم های دنیل دی لوئیس) است. دی لوئیس خود را به طور کامل وقف نقش‌های خود می‌کند و آخرین فیلم او، رشته خیال، که در آن نقش یک خیاط تخیلی مشهور را بازی می‌کند، از این قاعده مستثنی نبوده است.

برای این فیلم، دی لوئیس یاد گرفت که چگونه لباس‌ها را با دست بسازد. تا جایی که طبق برخی گزارش‌ها او می‌توانست لباسی را که در اصل توسط مردی که شخصیت او، کریستوبال بالنسیاگا الهام گرفته بود، بازسازی کند. حضور همین بازیگر تحسین‌برانگیز باعث شد تا این فیلم بالاترین امتیاز را در میان فیلم‌های مد بگیرد و به عنوان بهترین فیلم درباره مد شناخته شود.

تحلیل فیلم رشته خیال

بهترین فیلم های مد
بهترین فیلم های مد, برترین فیلم های مد

دی‌لوئیس در این فیلم حس و تکنیک را پا به پای همدیگر جلو می‌برد. از نوک مو تا نوک انگشتانش در خدمت بازی ‌هستند. کما اینکه اگر روی کلوزِ نوک انگشتانش پاز کنید متوجه جای سوزن (که گریم نیست) می‌شوید. او ما را تا عمق جان با یک فانتزی غریب آشنا می‌کند و حس همزات‌پندارانه‌ی مثال زدنی‌ای را در مخاطب ایجاد می‌کند. حضور این فیلم در لیست بهترین فیلم ها درباره مد یک اولویت بود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های مد سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول در رابطه با بهترین فیلم های مد

بازیگران فیلم Fashion چه کسانی هستند؟

از بازیگران این فیلم هندی می‌توان از پریانکا چوپرا جوناس، کانگانا رانات، مگدا گادسه، ارباز خان و ارژن باجوا نام برد.

امتیاز IMDB فیلم The Phantom Thread چند می‌باشد؟

این فیلم که در سال 2017 با بازی دی‌لوئیس منتشر شده است، توانسته است امتیاز 7.4 را در سایت IMDB بگیرد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *