بهترین قسمت های بیگ بنگ تئوری از نگاه سایت فیگار

در این نوشته قصد داریم تا بهترین قسمت های بیگ بنگ تئوری سیتکام محبوب و دوست‌داشتنی را از نگاه سایت فیگار به شما معرفی کنیم.

بیگ بنگ تئوری سیتکامی است که در سال‌های 2007 تا 2019 پخش شد. این ستکام نسبتا طولانی و 12 فصله به سرعت در بین مخاطبین زیادی محبوب شد و در نهایت تبدیل به یکی از پر مخاطب‌ترین سیتکام‌های تاریخ شد.

بهترین قسمت های بیگ بنگ تئوری

بهترین قسمت های بیگ بنگ تئوری از نگاه سایت فیگار

بهترین اپیزود های بیگ بنگ تئوری
بهترین قسمت های بیگ بنگ تئوری, بهترین اپیزود های بیگ بنگ تئوری

طبیعتا اگر هنوز این مجموعه را تماشا نکرده‌اید لیست بهترین اپیزود های بیگ بنگ تئوری در ادامه قسمت‌هایی از این سریال را برای شما اسپویل خواهد کرد. گرچه که انتخاب قسمتی به عنوان بهترین قسمت بیگ بنگ تئوری کار سختی است اما سعی کرده‌ایم بهترین قسمت‌های این سریال را جدا کنیم.

“The Werewolf Transformation” (S5, E18)

بهترین قسمت های بیگ بنگ تئوری
بهترین قسمت های بیگ بنگ تئوری

طرفداران بیگ‌بنگ تئوری به دوستی بین شلدون و پنی بسیار علاقه‌مند هستند. قسمت‌هایی در این مجموعه وجود دارند که این دو کاراکتر در آن‌ها با یکدیگر ارتباط زیادی دارند. بنابراین اگر صحبت از خنده‌دارترین یا تکان‌دهنده‌ترین خط داستانی و روایت در این سریال صحبت می‌شود احتمال این که این دو شخصیت نقش مهمی در آن قسمت‌ها داشته باشند زیاد است.

قسمت The Werewolf Transformation که در فصل پنجم و قسمت هجدهم اتفاق می‌افتد یکی از آن اپیزودها است. جایی که پنی دست به اصلاح موهای شلدون می‌زند. در واقع در این قسمت آرایشگر مخصوص شلدون که همیشه موهای او را اصلاح می‌کند به کما رفته است.

این موضوع شلدون را بسیار ناراحت می‌کند چون برنامه‌ریزی زندگی او را برهم می‌زند. بنابراین پنی سعی می‌کند به او کمک کند و او را اصلاح کند که این موضوع منجر به سناریوهای خنده‌داری می‌شود.

“The Long Distance Dissonance” (S10, E24)

بهترین قسمت های بیگ بنگ تئوری
بهترین قسمت های بیگ بنگ تئوری

درست مثل هر مجموعه سیتکامی که کمی درام و عاشقانه هم در خود دارند بیگ‌بنگ تئوری شامل قسمت‌های پایانی هیجان‌انگیز و حماسی زیادی در پایان هر فصل خودش می‌باشد.

یکی از آن نمونه‌ها قسمت آخر فصل دهم این مجموعه یعنی قسمت The Long Distance Dissonance می‌باشد. تمام مخاطبین این سریال در این قسمت منتظر پاسخ امی به پیشنهاد شلدون بودند.

طرفداران این سریال این زوج را خیلی دوست داشتند و اعتقاد داشتند آن‌ها به خوبی یکدیگر را کامل می‌کنند و در کنار هم از مسیرهای گوناگونی عبور کرده‌اند. حال زمانی که شلدون از امی می‌خواهد تا قدم بعدی را با او بردارد تبدیل به یک خواستگاری شیرین و عاشقانه می‌شود که یکی از قسمت‌های به یادماندنی بیگ‌بنگ تئوری می‌باشد.

“The Bath Item Gift Hypothesis” (S2, E11)

بهترین قسمت های بیگ بنگ تئوری
بهترین قسمت های بیگ بنگ تئوری

در قسمت یازدهم از فصل دوم این سریال کریسمس فرا رسیده است. موضوعی که در اکثر سیتکام‌ها وجود دارد. در این قسمت پنی برای شلدون هدیه‌ای می‌گیرد. سپس تما فکر و ذکر شلدون معطوف به این موضوع می‌شود که با گرفتن چه هدیه‌ای می‌تواند کار پنی را تلافی کند. او در جستجوی هدیه‌ای عالی است.

سرانجام شلدون تعداد زیادی هدیه برای پنی می‌گیرد و عملا به هدف خود می‌رسد تا هدایای آن‌ها ارزش یکسانی داشته باشند. روایت این قسمت نشان‌دهنده ارتباط نزدیک شخصیت‌ها با یکدیگر است که آن را به قسمتی دوست‌داشتنی تبدیل می‌کند. همچنین این قسمت نشان می‌دهد که شلدون چگونه به هر کاری که انجام می‌دهد فکر می‌کند.

“The Thanksgiving Decoupling” (S7, E9)

بهترین قسمت های بیگ بنگ تئوری
بهترین قسمت های بیگ بنگ تئوری, بهترین قسمت های سریال بیگ بنگ تئوری

قسمت بعدی مربوط به بهترین قسمت های سریال بیگ بنگ تئوری در Thanksgiving اتفاق می‌افتد. در تمام سیتکام‌ها قسمت‌های مربوط به Thanksgiving وجود دارند که به یادماندنی هستند. قسمت نهم از فصل هفته بیگ‌بنگ تئوری نیز در این دسته قرار می‌گیرد.

معمولا قسمت‌های مربوط به تعطیلات در مجموعه‌های کمدی قسمت‌های خنده‌داری هستند. از آنجایی که تعطیلات شرایطی عالی را برای هرج‌ومرج و موقعیت‌های مختلف به وجود می‌آورد.

این قسمت بیگ‌بنگ تئوری نیز سرگرم‌کننده است. هنگامی که در خانه ولوویتز جمع شده‌اند راج، ایمی و برنادت با یکدیگر همکاری می‌کنند تا غذا را آماده کنند و لئونارد به ازدواج پنی و زک حسودی می‌کند. این یک قسمت لذت‌بخش است که نشان می‌دهد لئونارد چقدر به پنی اهمیت می‌دهد.

“The Celebration Experimentation” (S9, E17)

بهترین قسمت های بیگ بنگ تئوری
بهترین قسمت های بیگ بنگ تئوری, بهترین قسمت سریال بیگ بنگ تئوری

یکی دیگر از اپیزودهای خوب بیگ‌بنگ تئوری مربوط به ارتباط شلدون و پنی است. جایی که پنی در روز تولد شلدون هنگامی که او تنها در حمام نشسته است به او ملحق می‌شود.

پنی بسیار با شلدون مهربان است. به او می‌گوید که داشتن خاطرات بد از تولدهایش هیچ ایرادی ندارد. در حالی که خواهر دوقلویش وضعیت بهتری نسبت به او در این روز داشت و شلدون در این روز احساس تنهایی می‌کرد. پنی شلدون را دلداری می‌دهد و به او اطمینان می‌دهد که هر اتفاقی بیافتد او همیشه در کنار شلدون خواهد بود.

“The Indecision Amalgamation” (S7, E19)

بهترین قسمت های بیگ بنگ تئوری
بهترین قسمت های بیگ بنگ تئوری

لحظات به یادماندنی زیادی در طول این سریال بین شلدون و امی وجود دارد. آن‌ها زوجی خاص با اخلاقیاتی منحصر به فرد می‌باشند که بسیار برای یکدیگر مناسب هستند.

یکی از لحظات خاص و شیرین و از قرارهای عجیب این دو به قسمت “The Indecision Amalgamation” (S7, E19) برمی‌گردد. جایی که شلدون و امی در یک قرار شام با یکدیگر هستند و هنگامی که شلدون در حال فکر کردن به بازی‌های ویدیویی با صدای بلند است امی از شلدون می‌خواهد تا کره را به او بدهد. پس از مدتی از از بی‌توجهی شلدون امی فریاد می‌زند که کره می‌خواهد.

“The Holographic Excitation” (S6, E5)

بهترین قسمت های بیگ بنگ تئوری
بهترین قسمت های بیگ بنگ تئوری

قسمت The Holographic Excitation از لحاظ رشد شخصیتی کاراکترها اهمیت دارد. در این قسمت دو شخصیت پنی و هاوارد به رشد عاطفی خوبی دست پیدا می‌کنند.

در این قسمت پنی و هاوارد هر دو روایت جالبی دارند. پنی می‌خواهد راجع به شغل لئونارد بیشتر بشنود و بداند چون لئونارد علاقه زیادی به آن دارد. از طرفی هاوارد متوجه می‌شود که شاید با صحبت مداوم درباره رفتن به فضا باعث آزار افراد شده است. هر دو شخصیت متوجه می‌شوند که باید بالغ‌تر رفتار کنند و سایر افراد علاقه‌ نشان دهند.

“The Creepy Candy Coating Corollary” (S3, E5)

بهترین قسمت های بیگ بنگ تئوری
بهترین قسمت های بیگ بنگ تئوری

قسمت The Creepy Candy Coating Corollary به بازی کارت‌های کلکسیونی بین شلدون و ویتون مربوط می‌شود. رابطه بین شلدون و ویل خنده‌دار است و البته صحنه‌های زیادی از این دو شخصیت کنار یکدیگر وجود ندارد.

این قسمت همچنین یک اتفاق سرگرم‌کننده و جالب دیگر در ابتدا دارد. در ابتدای این قسمت پنی مشغول انجام نوعی بازی با دیگران و حسابی گیج شده است. پنی با وجود اینکه در بعضی مواقع لئونارد، شلدون، راج و هاوارد را درک نمی‌کند اما به هر حال آن‌ها همیشه به یکدیگر نزدیک هستند.

“Adhesive Duck Deficiency” (S3, E8)

بهترین قسمت های بیگ بنگ تئوری
بهترین قسمت های بیگ بنگ تئوری

بار دیگر ارتباط جالب و خاص پنی و شلدون یک قسمت جذاب و دیدنی را در بیگ‌بنگ تئوری رقم زده است.

این قسمت روایتی است درباره پنی که هنگام حمام زمین می‌خورد و مجبور می‌شود که به بیمارستان برود. او به یک دوست برای کمک نیاز دارد تا او را به بیمارستان ببرد. شلدون تصمیم می‌گیرد این کار را انجام دهد و از آنجایی که او تا به حال رانندگی نکرده است موقعیتی آشفته و خنده‌دار پیش می‌آید. انجام این کار از سوی شلدون نشان‌دهنده این موضوع است که شلدون بسیار به پنی اهمیت می‌دهد.

“The Wiggly Finger Catalyst” (S5, E4)

بهترین قسمت بیگ بنگ تئوری
بهترین قسمت های بیگ بنگ تئوری, بهترین قسمت بیگ بنگ تئوری

قسمت The Wiggly Finger Catalyst زمانی است که شلدون تصمیم می‌گیرد برای انجام کارهایش از تاس استفاده کند. او جایی که می‌خواهد برود را نیز به کمک تاس تعیین می‌کند و ناگهان تاس تصمیم می‌گیرد که او هیچ جا نرود.

شلدون تصمیم گرفته است تا تمرکزش را بر روی حرفه‌اش بگذارد. بنابراین او انتخاب‌های روزمره خوود را به یک تاس می‌سپارد. به عنوان مثال آن تاس تصمیم می‌گیرد که او در رستوران چه چیزی بخورد. اما بحث جایی برای او پیچیده می‌شود که دیگر هر وقت بخواهد نمی‌تواند به دستشویی برود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین قسمت های بیگ بنگ تئوری سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *