بهترین شرورهای زن و مرد در فیلم و سریال های ترکی از نگاه سایت فیگار

بهترین شرورهای زن و مرد در فیلم و سریال های ترکی را در نوشتار جدید فیگار برای شما معرفی خواهیم کرد؛ از آثار 2022 گرفته تا بهترین‌های ترکیه!

یکی از ویژگی‌های بارز فیلم‌ها و سریال های ترکی، حضور کاراکترهای شرور و منفی می‌باشد. این کاراکترها در روند داستانی تاثیر بسزایی دارند. در سریال‌ها و فیلم‌های مافیایی، عاشقانه، جنایی، کمدی و همه ژانرها (فرقی نمی‌کند که کدام ژانر باشد)، حداقل یک کاراکتر منفی حضور دارد.

نمونه‌ای از سریال‌های ترکی که تعداد بسیاری کاراکتر شرور در طرح آن‌ها حضور دارند، سریال‌هایی چون “گودال”، “روزی روزگاری” و “جزر و مد” هستند. در این نوشتار به معرفی شرورترین آن‌ها پرداخته‌ایم؛ در ادامه نوشتار بهترین شرورهای زن و مرد در فیلم و سریال های ترکی همراه ما باشید.

بهترین شرورهای زن و مرد در فیلم و سریال های ترکی

بهترین‌ها از نگاه سایت فیگار

بهترین شرورهای زن و مرد در فیلم و سریال های ترکی
بهترین شرورهای زن و مرد در فیلم و سریال های ترکی

برای اطلاع از مقاله‌های جدید سایت فیگار، مرور خلاصه‌ای از نقد فیلم و سریال و آشنایی با بهترین فیلم‌ها و سریال‌ها در ژانرهای مختلف، به صفحه اینستاگرام فیگار رجوع نمایید. با دنبال کردن این صفحه در قرعه کشی‌های هفتگی شرکت کنید و از پست‌های سرگرم کننده لذت ببرید:

در کنار آشنایی با بهترین شرورهای زن و مرد در فیلم و سریال های ترکی می‌توانید با زیباترین بازیگران زن ترکیه در سال 2022 و زوج‌های محبوب سریال‌های ترکی آشنا شوید:

Bin bir gece – Eda (ِCanan Erguder)

بهترین شرورهای زن و مرد در فیلم و سریال های ترکی
بهترین شرورهای زن در فیلم ها و سریال های ترکی
  • ادا – سریال هزار و یک شب
  • نام بازیگر: جانان ارگودر

سریال ترکی “هزار و یک شب” از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ ساخته شد و به نمایش درآمد. رویدادهای این سریال پیرامون چهار شخصیت با نام‌های “شهرزاد، اونور، کرم و بنو” در جریان است. همانطور که از نام سریال مشخص می‌شود، داستان آن برداشتی آزاد از داستان هزار و یک شب، یا داستان‌های عشقی هزار و یک شب است.

شهرزاد (با بازی برگزار کورل) که معمار با استعدادی است در شرکت ساختمانی به مدیریت اونور اکسال (با بازی هالیت ارگنچ) و کرم (تاردو فلوردون) کار می‌کند. شهرزاد برای درمان پسرش که از بیماری سرطان خون رنج می‌برد به دویست هزار دلار نیاز دارد. در حالی که شهرزاد بعد از تلاش بسیار فقط پنجاه هزار دلار می‌تواند فراهم کند.

جانان ارگودر در دو فصل پایانی سریال، کاراکتر ادا یکی از بهترین شرورهای زن و مرد در فیلم و سریال های ترکی را ایفا نمود. این کاراکتر، نقش اصلی سریال نیست، اما در روند داستان تاثیرات منفی بسیاری داشت. از دیگر سریال‌هایی که ارگودر در آن‌ها حضور داشته است می‌توان به “با مدیر برنامه‌ام تماس بگیر” و “نبرد گلها” اشاره کرد؛ با عضویت در کانال تلگرامی فیگار، دوبله فارسی این سریال را می‌توانید دانلود نمایید.

Merhamet – Irmak (Yasemin Kay Allen)

بهترین شرورهای زن و مرد در فیلم و سریال های ترکی
بهترین شرورهای زن در سریال های ترکی
  • ایرماک – سریال مرحمت
  • نام بازیگر: یاسمین کای آللن

نارین دختر موفقی است که با خانواده‌اش زندگی می‌کند. پدری دارد معتاد به الکل که شغل ثابتی هم ندارد و مدام نارین را کتک می‌زند. تنها چیزی که نارین از دنیا می‌خواهد این است که زن موفقی شود، بتواند مستقل زندگی کند و روی پای خودش بایستد. به همین دلیل در کنار درس خواندن کار هم می‌کند.

از طرفی نارین خواهر کوچک‌تری به نام شادیه دارد که همیشه طرفدار نارین است. برادر بزرگ‌تر نارین مدام به او فشار می‌آورد که ترک تحصیل کند. مادر نارین چون دوست ندارد جو خانه متشنج باشد با هر مشاجره‌ای مخالفت می‌کند. به همین دلیل او هم طرفِ شوهرش است و از نارین جانب داری نمی‌کند.

بالاخره نارین در امتحان ورودی دانشکده حقوق قبول می‌شود و برای ادامه تحصیل در رشته حقوق به استانبول می‌رود و زندگی جدیدی را آغاز می‌کند و دیگر هرگز نه به خانواده‌اش زنگ می‌زند و نه به دیدن آن‌ها می‌رود. می‌خواهد تمام گذشته و تلخی‌هایش را فراموش کند. در استانبول با دختری ثروتمند به نام دنیز هم‌خانه می‌شود که واقعا دختری دوست داشتنی و مهربان است. آن‌ها خیلی زود با هم مثل دو خواهر صمیمی شدند. دنیز همیشه نارین را کمک می‌کرد و نمی‌خواست فقر به او آسیبی برساند.

پس از سال‌ها زمانی که نارین وکیلی بسیار موفق شد هرگز محبت‌های دنیز را فراموش نکرد و همیشه به دیدن دوست صمیمی و مهربان خود می‌رفت. تا این که ایرماک خواهر کوچک و لوس دنیز با نامزدش فیرات از سوئیس برگشتند و همه چیز عوض شد. نارین فیرات را بلافاصله شناخت، اما ترجیح داد به روی خودش نیاورد و چیزی نگوید.

فیرات نامزدِ خواهر دنیز، اولین عشق نارین بود و نارین هرگز او را فراموش نکرده بود. در واقع آن‌ها هر دو عاشق هم بودند. فیرات در مورد گذشته نارین خیلی چیزها را برملا کرد. در این داستان با تجربه‌های تلخ و شیرین زندگی پرفرازونشیب نارین همراه می‌شوید. اما طبیعتا نمی‌توان نقش ایرماک را در این ماجرا کمرنگ دانست.

اوزگو نامال، ابراهیم چلیک‌کول، بورچین ترزی اوغلو و یاسمین آلن از بازیگران این سریال محبوب ترکی هستند. این سریال درام ترکی در سال ۲۰۱۳ از کانال دی ترکیه به نمایش درآمد.

Tatlı Küçük Yalancılar – Akasya (Beste Kökdemir)

بهترین شرورهای زن و مرد در فیلم و سریال های ترکی
بهترین شرورهای زن در فیلم ها و سریال های ترکی
  • آکاسیا – سریال دروغگوهای کوچک شیرین
  • نام بازیگر:بسته کوک‌دمیر

ضمن آشنایی با شرورهای زن و مرد در فیلم و سریال های ترکی می‌توانید به مطلب ذیل نیز رجوع نمایید:


دروغگو های کوچک شیرین نام مجموعه تلویزیونی ترکی در ژانر معمایی است. این سریال داستانی شبیه به سریال آمریکایی (دروغ‌گوهای کوچک زیبا) دارد. داستان پنج دوست که یک شب یکی از آن‌ها گم می‌شود و پس از یک سال جنازه او را پیدا می‌کنند.

بعد پیدا شدن جسد پیامک‌های مرموزانه‌ای به این چهار دختر ارسال می‌شود. بسته کوک‌دمیر در این سریال دو نقش آچلیا و آکاسیا را ایفا می‌کند.

Fazilet Hanım ve Kizlar – Yasemin (Hazal Türesan)

بهترین شرورهای زن و مرد در فیلم و سریال های ترکی
بهترین شرورهای زن در سریال های ترکی
  • یاسمین – سریال فضیلات خانم و دخترهایش
  • نام بازیگر: هازال تورسان

هازال تورسان را از سریال محبوب دکتر معجزه گر و سریال اینترنتی فاطما به یاد دارید. او در سریال فضیلات خانم و دخترهایش که محصول سال 2017-2018 است، کاراکتر یاسمین را ایفا می‌کند. او نقش عروس خانواده “Egemen” را بازی می‌کند؛ عروسی که به شدت با مادر خانواده اگمن و دخترشان “سلین” درگیر است.

یاسمین اگمن گذشته بسیار پر دردسری دارد. کارهای بدی که در گذشته انجام داده است، امروز او را رها نمی‌کنند. از طرف دیگر، خواهر شوهرش سلین، با اینکه گذشته او را نمی‌داند، اما همچنان یاسمین را دردسری برای برادرش می‌داند. به خصوص با مرگ سوینچ، دعواهای بسیار دردسر انگیزی بین سلین و یاسمین رخ می‌دهد. یاسمین به شدت شوهرش را تحت کنترل قرار داده است.

Erkenci Kuş – Aylin (Sevcan Yaşar)

بهترین شرورهای زن و مرد در فیلم و سریال های ترکی
بهترین شرورهای زن و مرد در فیلم و سریال های ترکی
  • آیلین – سریال پرنده سحر خیز
  • نام بازیگر: سوجان یاشار

ضمن آشنایی با شرورهای زن و مرد در فیلم و سریال های ترکی می‌توانید به مطلب ذیل نیز رجوع نمایید:


یکی از بهترین شرورهای زن در سریال های ترکی کمدی، کاراکتر آیلین است. هرچند این کاراکتر، کاراکتر اصلی سریال نبود، اما تاثیر او در کاراکتر “امره” برادر “جان” بسیار بود. فتنه‌ها و حرص‌ و طمع‌های آیلین باعث تخریب روابط برادری می‌شد.

آیلین تلاش می‌کرد که سهام و کنترل شرکت تبلیغاتی جان و امره در دست او باشد. او که نامزد امره بود، با  شست و شوی ذهن امره و دزدی اسرار شرکت، تلاش می‌کرد که شرکت تبلیغاتی نو پای خود را رونق دهد و پروژه‌های شرکت جان و امره را بدزدد.

اما با تلاش‌های ثنم و جان، اهداف شوم او برملا می‌شود. امره نیز با پشیمانی و جدا شدن از آیلین، سعی می‌کند خطاهایش را رفع نماید.

Öyle Bir Geçer Zaman ki – Tuğrul (Serhat Özcan)

بهترین شرورهای زن و مرد در فیلم و سریال های ترکی
بهترین شرورهای مرد در سریال های ترکی
  • طغرل – سریال روزی روزگاری
  • نام بازیگر: سرهات اوزجان

تمامی کاراکترهای این لیست شرور هستند، اما یکی از منفورترین کاراکترها، طغرل از سریال “روزی روزگاری” است. شکنجه‌هایی که به کاراکتر “مته” می‌داد، حبس او برای مدت‌‌ها، بدون اینکه خانواده‌اش خبری از مته داشته باشند، باعث تنفر بیشتر از کاراکتر طغرل شد.

Medcezir – Turunç (Kürsat Alniaçik)

بهترین شرورهای زن و مرد در فیلم و سریال های ترکی
بهترین شرورهای زن و مرد در فیلم و سریال های ترکی
  • تورونچ – سریال جزر و مد
  • نام بازیگر: کورسات آلنی‌آچیک

ضمن آشنایی با شرورهای زن و مرد در فیلم و سریال های ترکی می‌توانید به مطلب ذیل نیز رجوع نمایید:


این کاراکتر در قسمت‌های اولیه سریال جزر و مد حضور نداشت و فقط به عنوان کاراکتری شرور از او یاد می‌شد. از همان قسمت‌های اول، شخصیت Turunç Nadir، یامان و خانواده‌اش با یکدیگر مشکل داشتند. Turunç در قسمت‌های میانی سریال ظاهر می‌شود و شروع به فاش کردن رازهای خانواده یامان می‌کند. این شخصیت را Kürşat Alnıçık بازی می‌کند.

تنها شخصیت منفی سریال مدرسه ای ترکی جزر و مد کاراکتر تورونچ نیست؛ بلکه اورکونچ، حسن و دیگر کاراکترهایی هستند که شرابط را برای قهرمان اصلی سریال دشوار می‌کنند. اما نهایتا، تورونچ غول مرحله آخر این سریال است.

Içerde – Kebabçi Celal (Çetin Tekindor)

بهترین شرورهای زن و مرد در فیلم و سریال های ترکی
بهترین شرورهای زن و مرد در فیلم و سریال های ترکی
  • جلال کبابچی – سریال نفوذی
  • نام بازیگر: چتین تکین‌دور

از محبوب‌ترین و بهترین شرورهای مرد در سریال های ترکی قطعا کاراکتر جلال کبابچی است. همزمان با اینکه این کاراکتر باعث ایجاد حس تنفر می‌شد، اما بازی بی‌نظیر چتین تکین‌دور محبوبیت را برای جلال کبابچی به ارمغان‌ آورد.

جلال لیدر مافیا بود که در جوانی پسر یکی از افرادش را دزدیده بود تا در زندان اعتراف کند. این پسر را به بدترین نحو ممکن شکنجه داد تا گذشته‌اش را فراموش کند. سپس به همراه ملک در کنار خود به عنوان فرزندان معنوی‌اش بزرگ کرد تا آن‌ها آلت کارهای خلافش کند. مرت به عنوان افسر پلیس، نفوذی جلال در اداره آگاهی بود. ملک نیز وکالت خواند تا تمام کارهای خلاف جلال را قانونی جلوه دهد.

برادر بزرگتر مرت که یک پلیس واقعی بود، برای پیدا کردن برادرش و دستگیری جلال، به عنوان پلیس مخفی، به دار و دسته جلال نفوذ می‌کند. سریال نفوذی یکی از بهترین اثرهای ترکی در ژانر اکشن، پلیسی و مافیایی است. این سریال 39 قسمته توسط اولوچ بایراکتار کارگردانی شده است.

Çukur – Yücel (Tansu Biçer)

بهترین شرورهای زن و مرد در فیلم و سریال های ترکی
بهترین شرورهای مرد در فیلم ها و سریال های ترکی
  • یوجل – سریال گودال
  • نام بازیگر: تانسو بیچر

و اما بریم سراف سریال محبوب گودال! ابتدا یک سری مقاله که در رابطه با این سریال در سایت فیگار تهیه شده را برای شما لیست کنیم:

سریال گودال از سال 2018 به مدت چهار سال (چهار فصل) به نمایش درآمد. این سریال درام، مافیایی و اکشن، توسط سینان اوزترک کارگردانی شده است. یکی از پر شرورترین سریال‌های ترکی، سریال گودال است. افراد این محله و برادران کوچوالی در هر قسمت، با یک شرور مجبور به مقابله بودند.

از جمله کاراکترهای منفی این سریال می‌توان به:

  • بایکال
  • سردار
  • چنگیز
  • چاعتای
  • آریک بوکه
  • کولکان
  • آذر
  • تمساح
  • چتو

و بسیاری دیگر از کاراکترها اشاره نمود. اما دو تا از کاراکترها: “یوجل” و “عمو جومالی”، از سران کاراکترهای منفی این سریال هستند. که کاراکتر جومالی را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

ادریس، پدر خانواده کوچوالی، در سنین جوانی در پی عشقی که به ملیحا داشت، پدر یوجل را کشت. مادر یوجل نیز نتوانست این غم را تحمل کند و خودکشی کرد. این غم باعث شد که یوجل یک تیم از بچه‌های خیابانی تشکیل دهد به نام “کارا کوزولار” که در خیابان تنها نباشد و لشکری برای گرفتن انتهام همراهیش کند.

بعد از جدایی از کاراکوزولار نیز با بایکال دست به یکی کرد، سپس با دختر بایکال و آذر و به این ترتیب تمام تلاشش را کرد تا همه را دشمن محله گودال کند. در نتیجه این انتقام، بیشترین آسیب را یاماچ کوچوالی می‌بیند. اول از همه او همسرش را از دست می‌دهد. سپس برادرزاده‌اش، پدرش ادریس و تا آخرین قسمت، این از دست‌دادن‌ها ادامه دارد. فصل یک سریال با دشمنی بایکال با کوچوالی‌ها می‌گذرد. فصل دو با پس گرفتن محله از دست کاراکوزولار و فصل سه که هویت یوجل آشکار می‌شود، یاماچ و برادرانش به صورت مستقیم با یوجل درگیر می‌شوند.

Çukur – Cumali Amca (Müfit Kayacan)

بهترین شرورهای زن و مرد در فیلم و سریال های ترکی
بهترین شرورهای زن و مرد در فیلم و سریال های ترکی
  • عمو جومالی – سریال گودال
  • نام بازیگر: مفید کایاجان

ضمن آشنایی با شرورهای زن و مرد در فیلم و سریال های ترکی می‌توانید به مطلب ذیل نیز رجوع نمایید:


در ادامه فصل سه که یاماچ موفق شد یوجل را از بین ببرد، با کاراکتر افسون آشنا می‌شود. او دختر بایکال بود و با اینکه ابتدا دشمن هم بودند، اما عشقی میان آن‌ها شعله ور می‌شود. یاماچ برای انتقام گرفتن از یوجل، افسون و آذر، به بانک طلای افسون دستبرد می‌زند؛ غافل از اینکه این بانک متعلق به خانواده اردنت است.

با این اقدام یاماچ، خانواده اردنت که دشمن عمو جومالی هم بودند، دشمن‌های جدید محله گودال می‌شوند. در پی این دشمنی نیز بسیاری از دوستان و اهالی خانواده کشته می‌شوند. مهم‌ترین آن‌ها نیز سلیم کوچوالی، برادر یاماچ است که توسط چاعتای به قتل می‌رسد.

اما با شروع فصل چهارم معلوم می‌شود که ادریس برادری به اسم جومالی داشته است که در واقع نمرده و توسط ادریس از محله رانده شده است. او نیز برای گرفتن انتقام ادریس، قصد تصاحب محله را دارد. او نمی‌خواهد اعضای خانواده را بکشد، بلکه به زور می‌خواهد آن‌ها را تحت حمایت و فرمان خود درآورد.

اما می‌داند که یاماچ این قضیه را قبول نخواهد کرد. برای همین ابتدا با همکاری کولکان، او را دزدیده و سال‌ها در شهرهای شرقی ترکیه شکنجه می‌دهد. افسون نیز توسط کولکان به آدم‌های زیرزمینی فروخته می‌شود. محله نیز تحت سلطه جومالی قرار می‌گیرد.

Üç Kurus – Baybars (Kadir Çermik)

بهترین شرورهای زن و مرد در فیلم و سریال های ترکی
بهترین شرورهای زن و مرد در فیلم و سریال های ترکی
  • بایبارس – سریال سه قرون
  • نام بازیگر: قدیر چرمیک

بایبارس نیز می‌تواند منفورترین کاراکتر باشد. او یک مافیای سادیست است که بچه‌هایش را با شکنجه بزرگ کرده است. بایبارس در جوانی دو بر روی دستان دو کودک با چاقو دو حرف چ و پ را (به معنی حرام زاده های چینگیراکلی) حک می‌کند. مادر یکی از آن‌ها را کشته و دست پدر آن یکی با زدن تیری مصدوم می‌کند.

فرهان بعد از از دست دادن مادرش، سالها در خیابان‌ها زندگی می‌کند، زندان می‌رود و بعد از آزادی از زندان، یک روز با دیدن افراد بایبارس عقل خود را از دست می‌دهد. به این ترتیب سعی می‌کند تمامی افراد بایبارس و تمامی اهالی محله را که با دریافت مبلغی سکوت کردند را بکشد. خبر این قتل‌های سریالی، ماجرای سریال سه قرون را آغاز می‌کند.

Üç Kurus – Kılıç (Necip Memili)

بهترین شرورهای زن و مرد در فیلم و سریال های ترکی
بهترین شرورهای زن و مرد در فیلم و سریال های ترکی
  • کیلیچ – سریال سه قرون
  • نام بازیگر: نجیپ ممیلی

کیلیچ پسر بزرگ بایبارس است. بعد از اینکه تمامی افراد بایبارس توسط کارتال کشته می‌شوند، او از کیلیچ می‌خواهد که به ترکیه بازگردد و زمام امور را در دست بگیرد. کیلیچ از بایبارس نیز دیوانه‌تر است. او ورژن به روز تر بایبارس است و تمام تلاشش را می‌کند تا دشمنان را سرجایشان بنشاند.

او که عاشق بهار، همسر کارتال است، با فراری دادن او و پسرشان سعی دارد که کارتال را در تله بندازد. اما پدرش بایبارس، برای تلافی کشته شدن بیریجیک توسط کیلیچ، بهار را می‌کشد.

کشته شدن بهار کارتال را از پا می‌اندازد، اما به خاطر پسرشان تمام تلاشش را می‌کند که از هر راهی، بایبارس و کیلیچ را نابود کند. در این راه نیز از کمیسر سابق، افه نیز کمک می‌گیرد. فایل دوبله فارسی این سریال نیز در کانال تلگرامی فیگار قرار می‌گیرد.

ضمن آشنایی با شرورهای زن و مرد در فیلم و سریال های ترکی می‌توانید به مطالب ذیل نیز رجوع نمایید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین شرورهای زن و مرد در فیلم و سریال های ترکی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *