وحشتناک ترین مرگ ها در فیلم های ترسناک + [عکس و تحلیل]

بسیاری از فیلم‌های ترسناک، دارای سکانس‌های مرگ ناراحت کننده‌ای هستند. با ما همراه باشید تا به نگران کننده ترین مرگ در فیلم های ترسناک بپردازیم.

فیلم های ترسناک همیشه دارای اِلِمان‌های مختلفی هستند که بیننده‌ی پشت تلویزیون و یا سینما را می‌ترسانند. برخی از این عناصر سکانس‌های دلهره‌آور، در سکانس‌های مرگ دلخراش کننده و تعقیب و گریز یک روح رخ می‌دهند. و برخی دیگر سکانس‌های معمایی می‌باشد که بر اساس واقعیت ساخته شده‌اند.

چیزی که همیشه فیلم‌های ترسناک را خاص، و بیننده را میخکوب کرده، سکانس‌های مرگی و خون و خونریزی است که برای شخصیت‌های دوست‌داشتنی یا شرور‌های داستان اتفاق می‌افتد و شوکه کننده ترین مرگ در فیلم های ترسناک را به تصویر می‌کشد. بسیاری از این مرگ‌های شوکه کننده ، به صورت کلیشه‌ای و طبیعی جلو می‌روند، اما برخی از این مرگ‌ها هستند که تماشاگر را مات و مبهوت می‌گذارند، و مرگی نگران‌کننده را در آن فیلم‌ها رقم می‌زنند.

بیشتر بخوانید:

500 فیلم ترسناک تاریخ سینما که باید ببینید

بهترین جیغ ها در ترسناک ترین فیلم ها

نگران کننده ترین مرگ در فیلم های ترسناک

  • ترس، چیزی فراتر از مرگ

فهرست عناوینی که در ادامه نوشتار نگران کننده ترین مرگ در فیلم های ترسناک به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت به شرح زیر است:

نگران کننده ترین مرگ در فیلم های ترسناک
نگران کننده ترین مرگ در فیلم های ترسناک

در بسیاری از فیلم‌های ترسناک رحمی وجود ندارد، و حتی در برخی از آن‌ها کودکی بیچاره و بیگناه هستند که کشته می‌شود و این اتفاق می‌تواند باعث شوکه شدن بینده بشود. با ما همراه باشید تا به معرفی نگران کننده ترین مرگ در فیلم های ترسناک بپردازیم.

کیت در فیلم خیابان ترس 1

نگران کننده ترین مرگ در فیلم های ترسناک
نگران کننده ترین مرگ ها در فیلم های ترسناک

کیت، یکی از شخصیت‌های اصلی و بسیار تأثیر‌گذار نسخه‌ی اول فرانچایز خیابان ترس است که یکی از مرگ های نگران کننده در فیلم های ترسناک را برای بیننده به نمایش می‌گذارد. او متوجه می‌شود که اگر سم خودش را قربانی کند، گروه قاتلان، می‌تواند از کار خودش دست بکشد. او پس از پی بردن به این ماجرا، ابتدا با اصابت چاقو به شکمش و در انتها با دستگاه برش نان، در سکانسی وحشتناک و چندش‌آور سرش بریده می‌شود.

این فیلم در سبک اسلشر (بهترین فیلم های اسلشر 2021) می‌باشد و مرگ هر کسی در آن دور از انتظار نیست. اما مرگ یکی از قهرمان‌های دوست‌داشتنی فیلم، به این صورت وحشیانه، کمی عجیب و غم‌انگیز (بهترین فیلم های غمگین 2022 و 2021) بود. شما هر لحظه منتظر این می‌باشید که کسی به دنبال نجات او برود، اما خبری نمی‌شود و کیت، در تنها‌ترین حالت ممکن جان خودش را از دست می‌دهد.

خانواده‌ی دنی در فیلم نیمه‌ی تابستان

نگران کننده ترین مرگ در فیلم های ترسناک
نگران کننده ترین مرگ در فیلم های ترسناک

نیمه‌ی تابستان، یکی از بهترین فیلم‌های ترسناکی می‌باشد که در سبک روانشناختی (معرفی و تحلیل بهترین فیلم‌ های ترسناک روانشناختی تاریخ) ساخته شده است. این فیلم که محصول مشترک آمریکا و سوئد می‌باشد، در ابتدا آرام دنبال می‌شود اما ناگهان با خودکشی خواهر و والدین دنی همراه می‌شود که بسیار شوکه‌کننده است.

این فیلم از همان ابتدا نشان می‌دهد که بسیار بی‌رحم است، و هر لحظه می‌تواند یک فرد مهم را به کشتن دهد. فیلم هرگز بیننده را با هیچ یک از شخصیت‌های فیلم معرفی نمی‌کند، اما این مرگ‌ها رویداد‌های مهم و سفر تاریک دنی را آغاز می‌کند.

اشلی و اشلین در فیلم مقصد نهایی 3

نگران کننده ترین مرگ در فیلم های ترسناک
نگران کننده ترین مرگ در فیلم های ترسناک

فرانچایز مقصد نهایی، یکی از آن دسته فیلم‌هایی می‌باشد که در آن همه می‌میرند (بهترین فیلم هایی که در آن همه می‌میرند)، و به گونه‌ای سرنوشت همه‌ی شخصیت‌ها با مرگ‌های ناگهانی همراه است. یکی از وحشتاک‌ترین مرگ‌هایی که در قسمت سوم این فرانچایز رخ می‌دهد، مرگ دردناک اشلی و اشلین می‌باشد که زنده زنده، در تخت‌ها برنزه، می‌سوزند.

مرگ در فیلم‌های مقصد نهایی، عموماً بر اثر یک اتفاق پیش و پا افتاده رقم می‌خورد، و به چیزی وحشتناک، و غیرقابل تصور تبدیل می‌شود. مرگ اشلی و اشلین نیز ابتدا از یک لیوان آب شروع شد که بر روی برق این تخت‌ها ریخت و شروع به اتصالی کرد. در این تخت‌ها بسته شد و درجه‌ی حرارت بالا رفت و این دو در این تخت‌های خطرناک برنزه، و در حالی که فریاد می‌زدند، در آتش سوختند.

بیلی در فیلم مِه

نگران کننده ترین مرگ در فیلم های ترسناک
شوکه کننده ترین مرگ در فیلم های ترسناک

فیلم مِه، که یکی از فیلم‌های ترسناک دهه‌ی 2000 بود، که با پایانی سراسر غم همراه بود. این فیلم، آغاز‌کننده‌ی عصر فیلم‌های ترسناکی بود که نقش منفی داستان طبیعت است، و بخش اصلی داستان از طبیعت، و اتفاقات طبیعی، با چاشنی از فضایی علمی تخیلی (بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022) الهام‌برداری شده است.

در پایان ماجرای این فیلم اتفاقی فوق‌العاده دردناک رخ می‌دهد و پسری خردسال به اسم بیلی، که تقریباً نقش قهرمان داستان را دارد، خود را در مِه گرفتار می‌کند و با فداکاری خودش می‌خواهد که موجودات درون مِه را نجات دهد، که می‌میرد. در پایان پدر بیلی او را به اجبار می‌کشد تا از او در برابر اتفاقی غم‌انگیز‌تر، نجات دهد.

لیز در فیلم برکه‌ی گرگ

نگران کننده ترین مرگ در فیلم های ترسناک
نگران کننده ترین مرگ در فیلم های ترسناک

سه دوست، در کوه‌های استرالیا در حال کوهنوردی هستند که ناگهان هدف یک قاتل سادییستی قرار می‌گیرند. در سکاسنی از این فیلم، که یکی از شوکه کننده ترین مرگ در فیلم ترسناک را به تصویر می‌کشد، لیز است که در حال آماده شدن برای فرار می‌باشد و که ناگهان قاتل، ضربه را با چاقو، به ستون فقراتش می‌زند، و او را به طرز مشمئز کننده‌ای به قتل می‌رساند.

پرستار دیمین در فیلم The Omen

نگران کننده ترین مرگ در فیلم های ترسناک
نگران کننده ترین مرگ در فیلم های ترسناک

یکی از اولین چیزهایی که نشان داد دیمین کوچک، در واقع یک شیطان می‌باشد، جایی بود که پرستار او که توسط این موجود اهریمنی تسخیر شده است، فریاد می‌زند به من نگاه کن دیمین، این کار به خاطر توست. سپس در حالی که یک مهمانی پر جمعیت، در باغ، در حال برگزاری است، خودش را از پنجره پرت می‌کند و به دار می‌آویزد.

این مرگ از آنجایی وحشتناک است که قدرت نگران‌کننده و شوم دیمین را اثبات می‌کند. این پسر کوچک می‌تواند فردی به بی‌گناهی و مظلومیت پرستار جوان خود را مجبور کند تا جلوی انبوه مردم، جان خود را بگیرد.

بث در فیلم فرود

نگران کننده ترین مرگ در فیلم های ترسناک
نگران کننده ترین مرگ در فیلم های ترسناک

اکثر شخصیت‌های فیلم فرود، در پایان فیلم با هیولایی وحشتناک روبرو می‌شوند و قتل می‌رسند. با این حال مرگ بث، بسیار دردناک‌تر و فجیع‌تر از دیگر مرگ‌های این فیلم بود که توانست بیننده را به ترس وادارد کند. او یکی از دوست‌داشتنی‌ترین شخصیت‌های این فیلم بود، که کارگردان پایانی سراسر خشم و خون‌ریزی را برای او در نظر گرفته بود.

بث در پایان داستان، از دوستش خواهش می‌کند که به زندگی پُر رنج او پایان بدهد.بث جزو کسانی بود که توسط هیولا‌ها تعقیب می‌شد، اما در نهایت به دست دوستان خودش به قتل رسید.

چارلی در فیلم موروثی

نگران کننده ترین مرگ در فیلم های ترسناک
مرگ های نگران کننده در فیلم های ترسناک

فیلم موروثی، یکی از ترسناک‌ترین فیلم‌های جهان (بهترین فیلم های ترسناک ممنوعه جهان ؛ فیلم خیلی ترسناک در حد مرگ) است که با یکی از نگران کننده ترین مرگ ها در فیلم های ترسناک همراه می‌باشد.

چارلی بهترین و معصوم‌ترین شخصیتی می‌باشد که می‌توان در این فیلم یافت و مرگ او یکی از احساسی‌ترین و غم‌انگیز‌ترین اتفاقاتی بود که می‌توانست اتفاق بیافتد. در این فیلم سر چارلی به صورتی مبهم بریده می‌شود و طرفداران را انگشت به دهان باقی می‌گذارد. او شاید جزو شخصیت‌های اصلی داستان نباشد، اما مرگ او، و سوگواری خانواده‌اش در ادامه‌ی مسیر، چارلی را به مرگی سراسر درد تبدیل می‌کند.

اولگا در فیلم ساسپیریا

نگران کننده ترین مرگ در فیلم های ترسناک
نگران کننده ترین مرگ در فیلم های ترسناک

مرگ اولگا در فیلم سوسپیریا، یکی از عجیب‌ترین سکانس‌های فیلم است. مرگ اولگا با شباهت بر رقص اتفاق می‌افتد و او در سکانسی دردناک، به آینه‌ی اتاقش قفل می‌شود. بدن اولگا که با بدن سوزی پیوند خورده است، مفاصلش به طرز عجیب و دردناکی پیچ و تاب می‌خورد و مرگی وحشیانه را به هواداران این فیلم،  از این شخصیت، نشان می‌دهد.

خاندان هارگا نیمه‌ی تابستان

نگران کننده ترین مرگ در فیلم های ترسناک
نگران کننده ترین مرگ در فیلم های ترسناک

یکی دیگر از سکانس‌های فیلم نیمه‌ی تابستان، زمانی است که دنی و دوستانش با آئینی از هارگا آشنا می‌شوند. آن‌ها در سکانسی دیوانه‌کننده، که همه چیز آرام پیش می‌رود، ناگهان شاهد بزرگانی هستند که به سن 72 سالگی رسیده‌اند و از دره‌ای به پایین می‌پرندو خود را می‌کشند.

مرگ این بزرگان، بسیار آزار‌ دهنده است هر بار می‌تواند ذهن هر بیننده‌ای را درگیر خودش کند. این سکانس، در ابتدا مشخص نمی‌کند که چه اتفاقی در حال رخ دادن است و دهان همه‌ی تماشاگران را باز نگه‌ می‌دارد. اولین بزرگ خودش را به پایین پرت می‌کند و می‌میرد، اما زمانی این سکانس دردناک می‌شود که بزرگ‌تر دوم می‌پرد و زنده می‌ماند، و حالا دیگران با ضرباتی که با پُتک به سر او وارد می‌کنند، قصد کشتنش را دارند. ماهیت فیلم، زمانی که در سکوت پیش می‌رود، می‌تواند بیشتر با ذهن بیننده کلنجار برود.

دیک هلورن در فیلم The Shining

نگران کننده ترین مرگ در فیلم های ترسناک
نگران کننده ترین مرگ در فیلم های ترسناک

در اوسط فیلم درخشش، دیک هلوران در سکانس‌هایی طولانی، سیگنال‌های درخشانی دریافت می‌کند که نشان می‌دهد کودک خردسال جک، دنی در خطر است. او سرانجام به هتل اورلوک می‌رسد تا به موقع دنی و وندی را از دست جک نجات دهد اما با پایانی تکان‌دهنده مواجه می‌شود. جک از پشت ستون بیرون می‌پرد و تبر را در سینه او فرو می‌کند.

در ادامه این صحنه، فریاد جک را می‌بینیم که بی‌صدا پخش می‌شود و به دنبال آن، صدای تند و زننده موسیقی وحشتناک وندی کارلوس و ریچل الکیند شنیده می‌شود. دیک بلافاصله نمی‌میرد، زیرا کوبریک صحنه را طوری طراحی کرده است تا جک، تبر را در سینه او گیر دهد و بدن دیک را در سالن بچرخاند.

حِنی در فیلم دریاچه‌ی عدن

نگران کننده ترین مرگ در فیلم های ترسناک
شوکه کننده ترین مرگ در فیلم ترسناک

جنی در فیلم دریاچه‌ی عدن، پایانی حماسی (بهترین فیلم های حماسی 2022) داشت، اما متأسفانه مرگ چیزی بود که جلوی او را گرفت. مرگ جنی، که یکی از شوکه کننده ترین مرگ در فیلم های ترسناک بود که در سکانس پایانی فیلم، توسط پدرانش، در حمام، به دام می‌افتد.

بر روی این شخصیت، بی‌‌رحمی‌های زیادی صورت گرفت و بعد از تمام رنج‌هایی که کشید، او به تنها‌ترین شکل ممکن به قتل رسید. مخاطب، تصویری از مرگ جنی در حمام نمی‌بیند، اما صدا‌های جیغی که از او می‌شنود، تصویری از درد را متحمل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نگران کننده ترین مرگ در فیلم های ترسناک سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


3 thoughts on “وحشتناک ترین مرگ ها در فیلم های ترسناک + [عکس و تحلیل]

  1. من فیلم مقصد نهایی ۳ رو دیدم اشلی و اشلین چجوری میمیرن ولی تو فیلیمو دیدم اصن همش سانسور بود نفهمیدم😑😑😑😑😑
    ولی توی اینترنت نوشتم تمام مرگ های سری های مقصد نهایی کامل دیدم وای خیلی از مرگارو سانسوریده بودن چون خیلی چندش بود😑😑😑😑😑😑😑😑😑😑😑😑😑😑😑😑😑
    ولی خب از بین مقصد نهایی ۱ تا ۵ من از ۳ خیلی خوشم اومد نظر شما چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *