بهترین بازیگران در فیلم های ابرقهرمانی ؛ ماندگار ترین نقش ها + [عکس و تحلیل]

بازیگران نقش‌های ابرقهرمانی برترین ویژگی این فیلم‌ها هستند. با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین بازیگری ها در فیلم های ابرقهرمانی بپردازیم.

امروزه فیلم‌های ابرقهرمانی (بهترین فیلم ها و سریال های ابرقهرمانی 2021) بسیار محبوب‌تر شده‌اند و طرفداران زیادی دارند. این فیلم‌ها نکات بسیار زیادی در خود جای داده‌اند و پرفروش‌ آثار تاریخ سینما هستند. دلایل محبوبیت آن‌ها زیاد است و یکی از آن‌ها را می‌توان حضور بازیگران بزرگ و فوق العاده در این فیلم‌ها نام برد.

نه تنها در فیلم‌های ابرقهرمانی، بلکه در معمولی‌ترین فیلم‌ها بازیگر خوب می‌تواند از یک فیلم نسبتاً کوچک یک شاهکار خلق کند. این به همه طرفداران سینما ثابت شده که نقش بازیگر در فیلم بیشتر از آن چیزی است فکرش را می‌کنند. در حال حاضر ژانر ابرقهرمانی سر و صدای زیادی در سینما دارد و هر سال سریال‌ها (بهترین سریال های مارول و دی سی) و فیلم‌های زیادی در این ژانر منتشر می‌شوند.

کمپانی‌هایی مانند مارول و دی‌سی (بهترین فیلم های مارول و دی سی) بیشترین سعی را دارند تا بهترین بازیگران را برای نقش‌های ابرقهرمانی در نظر بگیرند. کاراکترهای کمیک لحظات ترکیبی از عشق، طنز و حماسی را به طرفداران منتقل می‌کنند که نیازمند یک بازیگر خوب است. در این مقاله قصد داریم تا بهترین بازیگری ها در فیلم های ابرقهرمانی را به شما معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید:

500 سریال جذاب و برتر در دنیای ابرقهرمانی

500 تا سریال های برتر MCU

بهترین بازیگران در فیلم های ابرقهرمانی

  • ماندگار ترین نقش ها

شما می‌توانید فهرست بهترین بازیگری ها در فیلم های ابرقهرمانی را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین بازیگری ها در فیلم های ابرقهرمانی
بهترین بازیگری ها در فیلم های ابرقهرمانی

بخشی از کاراکترهای ابرقهرمانی، توسط بازیگران طوری به تصویر کشیده شده‌اند که به هیچ وجه آن‌ها را فراموش نمی‌کنیم. آن‌ها ماندگارترین نقش آفرینی‌های سینما را به بینندگان ارائه دادند. تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا بهترین بازیگری ها در فیلم های ابرقهرمانی را به شما معرفی کنیم.

Patrick Stewart As Professor X

بهترین بازیگری ها در فیلم های ابرقهرمانی
بازیگری های برتر فیلم های ابرقهرمانی

یکی از طولانی‌ترین ایفای نقش‌های ابرقهرمانی (قوی ترین ابر قهرمان های دی سی و مارول) توسط پاتریک استوارت در نقش پرفسور ایکس انجام شده است. پرفسور ایکس در طی فیلم‌های مردان ایکس حضور بسیار مؤثری داشته و طرفداران به شدت عاشق بازی پاتریک استوارت در این نقش شدند. او به قدری این در این نقش فوق العاده ظاهر شد که بعد از سال‌ها در فیلم دکتر استرنج بازیگر جایگزین برای او آورده نشد.

پاتریک استوارت همیشه این نقش را با ترحم‌های فراوان بازی می‌کرد، به خصوص در لوگان که قدرتمندترین (قوی ترین شخصیت‌های کمیک بوکی) ذهن جهان دچار زوال عقل شد. این بازیگر رابطه پیچیده عشق و نفرت چارلز با مگنیتو را به نمایش گذاشت و شیمی فوق العاده ای را با ایان مک کلن به تصویر کشید.

Josh Brolin As Thanos

بهترین بازیگری ها در فیلم های ابرقهرمانی
بهترین بازیگری ها در فیلم های ابرقهرمانی

جاش برولین در دنیای سینمایی مارول در نقش تانوس ظاهر شد. تانوس بزرگ‌ترین و بهترین شرور سه فاز اول این دنیای سینمایی بود که شخصیت کاریزما و جالبی داشت. اولین فیلمی که او به عنوان شرور اصلی در آن ظاهر شد، انتقام جویان: جنگ ابدیت بود.

جاش برولین با ایفای نقش فوق العاده خود در این نقش توانست این شرور فوق العاده را برای همیشه در دل طرفداران مارول جای دهد. صدای او به راحتی در هیبت این شرور کمیکی جای می‌گیرد و به مخاطب اجازه می‌دهد تا با او ارتباط خوبی برقرار کند.

Margot Robbie As Harley Quinn

بهترین بازیگری ها در فیلم های ابرقهرمانی
بازیگران برتر در فیلم های ابرقهرمانی

یکی از بهترین بازیگران فیلم های ابرقهرمانی ، مارگو رابی در نقش هارلی کویین است. هارلی کویین با ایفای نقش مارگو رابی، برای اولین بار در فیلم جوخه خودکشی در سال 2016 دیده شد. این فیلم چندان موفق نبود و انتظارات طرفداران را بر آورده نکرد. اگرچه مارگو رابی در ایفای این نقش به شدت فوق العاده بود و توانست آن شیطنت و خطرناک بودن هارلی را به تصویر بکشد.

مارگو رابی علاوه بر این فیلم، در فیلم‌های پرندگان شکاری و جوخه انتحاری 2 حضور داشت و مانند قبل بهترین نقش آفرینی ممکن را ارائه داد. فیلم جوخه انتحاری 2 (نقد فیلم جوخه انتحار 2) با کارگردانی جیمزگان در سال 2021 اکران شد و مارگو رابی در نقش خودش رسماً شاهکار کرد.

Sebastian Stan As Winter Soldier

بهترین بازیگری ها در فیلم های ابرقهرمانی
بهترین بازیگری ها در فیلم های ابرقهرمانی

سباستین استن یکی از بازیگرانی است که از اولین ایفای خود در دنیای سینمایی مارول، همچنان در آن حضور دارد. آخرین حضور او به سریال شاهین و سرباز زمستان مربوط می‌شود. او تنها دوست استیو راجرز بود و پس از وقایع فیلم کاپیتان آمریکا: اولین انتقام جو به سرباز زمستان تبدیل شد.

او یکی از بهترین بازیگرانی ااست که در این دنیای سینمایی ایفای نقش می‌‌کند. اگر به سیر تحول شخصیتی این کاراکتر نگاه کنید، متوجه اختلاف رفتاری بسیار زیاد قبل و بعد او خواهید شد. او شخصیت سرباز زمستان را به بهترین نحو ممکن به تصویر کشید.

Ryan Reynolds As Deadpool

بهترین بازیگری ها در فیلم های ابرقهرمانی
برترین بازیگری ها در فیلم های ابرقهرمانی

یکی از بازیگران برتر در فیلم های ابرقهرمانی رایان رینولدز است که پس از اولین بازی ناامیدکننده‌اش در فیلم مردان ایکس : ولورین (بهترین کمیک های ولورین) با دهان بسته‌شده، اقتباسی بسیار وفادارتر از آن را بر عهده گرفت و موفق شد تا انواع رکوردهای سینما با درجه سنی R را شکست دهد.

این بازیگر موفق شد انرژی جنون آمیز و غیرقابل پیش بینی ددپول را به صورت فوق العاده‌ای به تصویر بکشد. رایان رینولدز زبان بدن ددپول را با ریتم فوق العاده‌ای اجرا می‌کند و با کمدی (بهترین بازیگران کمدی سیاه پوست) بسیار جذاب‌اش شما را مجبور به خندیدن خواهد کرد.

Christian Bale As Batman

بهترین بازیگری ها در فیلم های ابرقهرمانی
بهترین بازیگران فیلم های ابرقهرمانی

سه گانه بتمن به کارگردانی کریستوفر نولان یکی از بهترین سه گانه‌های تاریخ فیلم‌های ابرقهرمانی است. این سه گانه یکی از معروف‌ترین سری بتمن به شما می‌روند و بسیار موفق بودند. بازیگر نقش بروس وین، کریستین بیل می‌باشد که یکی از شناخته شده‌ترین بازیگران هالیوود محسوب می‌شود و همه از قدرت او در بازیگری مطلع هستند.

کریستین بیل تغییر وزن‌های وحشتناکی برای نقش‌هایش انجام می‌دهد و به شدت برای ایفای آن نقش وقت می‌گزارد. او در این سه گانه بسیار درخشان بود و توانست بروس وین (بهترین دیالوگ های بتمن 2022) مورد انتظار طرفداران را جلوی دوربین بیاورد. همین باعث شده تا ایفای نقش بیل در قامت بتمن جزو برترین بازیگری ها در فیلم های ابرقهرمانی قرار بگیرد.

Tobey Maguire As Spider-Man

بهترین بازیگری ها در فیلم های ابرقهرمانی
بهترین بازیگری ها در فیلم های ابرقهرمانی

کمتر کسی پیدا می‌شود که سه گانه مردعنکبوتی (بهترین لباس های مرد عنکبوتی) سم ریمی را ندیده باشد. خیلی از طرفداران معتقدند که سه گانه سم ریمی با بازی توبی مگوایر بهترین فیلم‌های مرد عنکبوتی تاریخ است. در واقع شروع حماسه مرد عنکبوتی و همه گیر شدن فیلم‌هایش از قسمت اول سه گانه سم ریمی شروع شد و الهام دهنده دنیای ابرقهرمانی بود.

توبی مگوایر توسط سم ریمی انتخاب شد و به طور کامل توانست بهترین نقش آفرینی را برای مرد عنکبوتی (بهترین کمیک های مرد عنکبوتی) به تصویر بکشد. او از نظر طرفداران یک پیتر پارکر کامل بود و به شدت بین آن‌ها محبوب شد. همین مورد باعث شد تا کمپانی به ساخت فیلم‌های مرد عنکبوتی ادامه دهد و یکی از سه گانه‌های معروف ابرقهرمانی را بسازند.

Heath Ledger As Joker

بهترین بازیگری ها در فیلم های ابرقهرمانی
بهترین بازیگری ها در فیلم های ابرقهرمانی

یکی از معروف‌ترین جوکرها (بهترین کمیک های جوکر) در فیلم‌های ابرقهرمانی، جوکر فیلم شوالیه تاریکی (بهترین فیلم های ابرقهرمانی شبیه بتمن 2022) با بازی هیث لجر است. همچنان بسیاری افراد معتقدند که بهترین جوکر تاریخ هیث لیجر می‌باشد و کسی در قد و قامت این بازیگر توانایی ایفای نقش جوکر را ندارد. این بازیگر با ایفای نقش جوکر در این فیلم برنده جایزه اسکار شد، اما متاسفانه در شب قبل از اهدای اسکار در خانه‌اش اوردوز کرد.

جوکر هیث لیجر با تمامی جوکرهای حال حاضر سینما متفاوت است و حس جنون و دیوانگی بی حد و مرز این کاراکتر را به مخاطب منتقل می‌کند. در واقع یکی از دلایل موفقیت این فیلم، بازی درخشان هیث لیجر بود که مخاطب را سر جایسش میخکوب خواهد کرد. حس استرس و غیر قابل پیش بینی بودن از لحن بیان جوکر، مدام ذهن مخاطب را به بازی می‌گیرد.

Hugh Jackman As Wolverine

بهترین بازیگری ها در فیلم های ابرقهرمانی
بهترین بازیگری ها در فیلم های ابرقهرمانی

ولورین (بهترین کمیک های ولورین) هیو جکمن به سرعت به عنوان ستاره واقعی مجموعه مردان ایکس انتخاب شد. فیلم اول یک مجموعه ساده بود، اما جکمن با پنجه آدامانتیوم شخصیت اصلی فیلم بود. بازی فوق العاده او در قامت ولورین به سرعت در بین هوادان محبوب شد و توانست کاراکتر لوگان را به انحصار خود در آورد.

هیو جکمن در طول نزدیک به دو دهه در این نقش، همیشه بدبینی و خشک بودن ولورین را نشان می‌داد، اما او همچنین ویژگی‌های تیره‌تری مانند بیزاری از خود و مشکلات احساسی‌اش را نیز به تصویر کشید. هیو جکمن تمام مشخصاتی که ولورین باید داشته باشد را دارد و بهترین بازیگر برای این نقش بود.

Benedict Cumberbatch As Dr. strange

بهترین بازیگری ها در فیلم های ابرقهرمانی
بهترین بازیگری ها در فیلم های ابرقهرمانی

یکی از بازیگری های برتر فیلم های ابرقهرمانی ایفای نقش بندیکت کامبربج در قامن دکتر استرج (کمیک های پیش نیاز فیلم دکتر استرنج 2) است. اولین فیلم دکتر استرج در سال 2016 اکران شد و بازیگر قدرتمندی همچون کامبربج نقش اصلی آن را بر عهده دارد. دکتر استرج یکی از فیلم‌های نسبتاً موفق مارول می‌باشد و بیشتر آن را مدیون بازی بی‌نظیر بندیکت کامبربج خواهد بود.

دکتر استرنج همچنان در دنیای سینمایی مارول حضور دارد و این بازیگر همچنان به ایفای نقش آن می‌پردازد. استیون استرنج یک جراح مغز و اعصاب بسیار ماهر است و کامبربج کاری می‌کند تا ما آن را مانند یک دکتر واقعی بپذیریم. او روند تبدیل شدن استیون به استاد هنرهای عرفانی را بسیار عالی به تصویر می‌کشد.

Henry Cavill As Superman

بهترین بازیگری ها در فیلم های ابرقهرمانی
بهترین بازیگری ها در فیلم های ابرقهرمانی

هنری کویل از آن دسته بازیگرانی است که کاملاً برای نقش سوپرمن (بهترین کمیک های سوپرمن) مناسب می‌باشد. زک اسنایدر با ساخت دنیای خودش بازیگرانی همچون هنری کویل را در قامت سوپرمن به تصویر کشید. هنری کوین از لحاظ فیزیک بدنی و… با سوپرمن شباهت بسیاری دارد و در قالب این نقش بسیار عالی ظاهر می‌شود.

اکنون هنری کویل به دلایلی از این نقش کنا گذاسته شده، اما به گفته خودش علاقه زیادی به ایفای دوباره نقش این کاراکتر دارد. بسیاری از طرفداران خواستار بازگشت او در قامت سوپرمن هستند، اما تا به حال خبری از بازگشت او منتشر نشده است.

Robert Downey, Jr. As Iron Man

بهترین بازیگری ها در فیلم های ابرقهرمانی
بهترین بازیگری ها در فیلم های ابرقهرمانی

هیچ‌کس نمی‌توانست به اندازه رابرت داونی جونیور برای نقش تونی استارک مناسب باشد. بازی نمادین این بازیگر از مرد آهنی 2008 تا انتقام جویان : پایان بازی را می‌توان تقریباً به عنوان موفقیت کامل دنیای سینمایی مارول (بهترین متحدان شوالیه ماه در دنیای سینمایی مارول) نسبت داد. تونی اولین نفر از بسیاری از تندخوهای متکبر بود که قلب طلایی داشت، اما به لطف عملکرد داونی، ما بهترین نقش آفرینی در کاراکتر تونی استارک را شاهد بودیم.

رابرت داونی جونیور از همان اول برای کاراکتر مرد آهنی از همه گزینه‌ها مناسب‌تر بود و توانست این نقش را به طور کامل مال خودش کند. او در طول 11 سال این نقش را در دنیای سینمایی مارول (ترتیب دیدن فیلم های مارول) ایفا کرد و در طول این سال‌ها هر بار تونی استارک بهتری را به نمایش می‌داد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین بازیگری ها در فیلم های ابرقهرمانی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


3 thoughts on “بهترین بازیگران در فیلم های ابرقهرمانی ؛ ماندگار ترین نقش ها + [عکس و تحلیل]

  1. راستش من خیلی با کریستین بیل توی نقش بتمن حال نکردم. خیلی به نقش بتمن نمی‌خورد. از یه طرف سبک مبارزش خیلی ضعیف و ابتدایی بود و از طرف دیگه هم وقتی صداش رو کلفت می‌کرد که مثل بتمن حرف بزنه بیشتر خندم می‌گرفت تا اینکه بخندم. کریستین بیل به عنوان بروس وین خیلی خوب بود ولی بتمن نه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *