بزرگترین اشتباهات دنیای سینمایی مارول تا کنون + [عکس و تحلیل]

دنیای سینمایی مارول در طول زمان اشتباهات و شکست‌های زیادی را تجربه کرده است. پس با فیگار همراه باشید تا به بزرگترین اشتباهات دنیای سینمایی مارول بپردازیم.

نمی‌توان انکار کرد که دنیای سینمایی مارول تاکنون یک موفقیت عظیم برای دیزنی بوده است. تاکنون دنیای سینمایی مارول حدود 30 فیلم و نزدیک به 10 سریال تولید کرده است که بخش زیادی از آن‌ها در گیشه موفق بوده و حتی رکورد شکنی کرده‌اند.

بزرگترین اشتباهات دنیای سینمایی مارول تا کنون از نگاه سایت فیگار

اشتباهاتی که شکست‌های بزرگی را برای دیزنی به ارمغان آوردند

شما می‌توانید فهرست بزرگترین اشتباهات دنیای سینمایی مارول تا کنون از نگاه سایت فیگار را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بزرگترین اشتباهات دنیای سینمایی مارول
بزرگترین اشتباهات دنیای سینمایی مارول

درحالی که دنیای سینمایی مارول موفقیت چشمگیری داشته است و مملو از شخصیت‌های عالی، سکانس‌ها اکشن و لحظات تلخ و دراماتیک است، همچنان اشتباهات زیادی طی این سال‌ها در تصمیم‌ گیری‌های دنیای سینمایی مارول رخ داده است. در ادامه با فیگار همراه باشید تا به بزرگترین شکست های دنیای سینمایی مارول بپردازیم و نقاط ضعف این فرنچایز بزرگ را شرح دهیم.

مرگ خیلی زود کوئیک سیلور

بزرگترین اشتباهات دنیای سینمایی مارول
بزرگترین اشتباهات دنیای سینمایی مارول, بزرگترین شکست ها در دنیای سینمایی مارول

در کمیک‌های مارول، واندا و پیتر مکسیموف دوقلوهایی هستند که جزو بهترین اعضای انتقام جویان بوده و بیشتر در کنار یکدیگر دیده می‌شوند. واندا و پیتر در سکانس پس از تیتراژ فیلم کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان وارد دنیای سینمایی مارول شدند. اما مرگ کوئیک سیلور، در فیلم انتقام جویان: عصر اولتران خیلی زودتر از انتظار بود. درواقع اگر سکانس پس از تیتراژ فیلم سرباز زمستان را در نظر نگیریم، این شخصیت تنها در یک فیلم حاضر شده و در پایان همان فیلم کشته شد.

مرگ بسیار زود کوئیک سیلور در اولین حضورش، یکی از بزرگترین شکست ها در دنیای سینمایی مارول است. جاس ویدون، کارگردان فیلم، اعتقاد داشت که مرگ کوئیک سیلور در این فیلم به مخاطبان ثابت می‌کند که ابرقهرمانان نیز انسان‌ هستند و می‌توانند بمیرند. اما شاید انتخاب شخصیتی که به تازگی وارد دنیای سینمایی مارول شده است تا کشته شود، کمی اشتباه بود. با توجه به اینکه آرون تیلور جانسون نقش کریون شکارچی را در فیلم آینده سونی ایفا خواهد کرد، احتمالاً او هیچ‌گاه در آینده به نقش کوئیک سیلور باز نخواهد گشت.

بیشتر بخوانید:

ویپلش

بزرگترین اشتباهات دنیای سینمایی مارول
بزرگترین اشتباهات دنیای سینمایی مارول, بزرگترین اشتباه های دنیای سینمایی مارول

حضور شخصیت ویپلش در فیلم مرد آهنی 2 یک اشتباه بزرگ بود. قسمت اول فیلم‌های مرد آهنی یک آغاز بسیار خوب برای این شخصیت و تمام دنیای سینمایی مارول بود. با این حال، قسمت دوم یکی از بدترین فیلم‌های دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شود.

میکی رورک بازیگر بسیار خوبی است که تلاش خود را برای درک این شخصیت کرده است. اما کاری که مارول کرد، هدر دادن او بود. در نهایت شخصیت ویپلش بسیار ساده و با شخصیت پردازی ضعیف از آب در آمد و تمام طرفداران را ناامید کرد.

بیشتر بخوانید:

مرگ شرورها در اولین حضورشان

بزرگترین اشتباهات دنیای سینمایی مارول
بزرگترین اشتباهات دنیای سینمایی مارول, بزرگترین شکست ها در دنیای سینمایی مارول

تاکنون ابرشرورهای بسیار خوبی در دنیای سینمایی مارول حضور داشته‌اند. اما کشتن بخش زیادی از آن‌ها در اولین فیلمشان، جزو بزرگترین اشتباه های دنیای سینمایی مارول است. ابرشرورهای کمی همانند تانوس از پتانسیل‌ آن‌ها استفاده شده است. هرچند که حتی تانوس نیز می‌توانست داستان‌های بسیار بیشتر در دنیای سینمایی مارول داشته باشد.

بهترین شرور های مارول بارها و بارها در داستان‌های مختلف حضور داشته و نقش پررنگی را ایفا می‌کنند. اما دنیای سینمایی مارول تمام آن‌ها را در یک فیلم خلاصه کرده و درنهایت می‌کشد. شاید اگر بخش بیشتر از آن‌ها پس از اولین حضور زنده می‌ماندند، می‌توانستند در فیلم‌ها و سریال‌های بیشتری حضور یافته و تبدیل به شخصیت‌های بزرگ‌تری شوند.

بیشتر بخوانید:

مرگ سه جنگجو

بزرگترین اشتباهات دنیای سینمایی مارول
بزرگترین اشتباهات دنیای سینمایی مارول, بدترین شکست های دنیای سینمایی مارول

سه جنگجو برای اولین بار در سال 2011 و در فیلم ثور معرفی شدند. درحالی که آن‌ها نقش خیلی پررنگی در دو فیلم اول ثور نداشتند، اما همچنان شخصیت‌های کلیدی محسوب می‌شدند و همراهان ثور بودند. اما در فیلم رگناروک، هنگامی که هلا به آزگارد هجوم برد، در یک لحظه تمام آن‌ها را به قتل رساند.

نه تنها نحوه مرگ آن‌ها یکی از مهم ترین اشتباهات دنیای سینمایی مارول است، بلکه به طور کلی آرک داستانی آن‌ها بسیار ضعیف بود. آن‌ها شخصیت‌های به ظاهر مهمی بودند که هیچ‌گاه نقش پررنگی نداشتند و خیلی ساده از داستان حذف شدند.

بیشتر بخوانید:

شارون کارتر شرور می‌شود

بزرگترین اشتباهات دنیای سینمایی مارول
بزرگترین اشتباهات دنیای سینمایی مارول, بدترین شکست های دنیای سینمایی مارول

شارون کارتر برای اولین بار در فیلم کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان معرفی شد. او یک مامور شیلد و البته خواهد زاده پگی کارتر بود. او در فیلم جنگ داخلی نیز به کاپیتان آمریکا برای آزادی باکی کمیک کرد و به طور کلی یک دوست خوب برای استیو راجرز بود.

شخصیت شارون در سال 2016 کمی دچار ابهام شد تا زمانی که سریال فالکون و سرباز زمستان تایید کرد که او تبدیل به یک شخصیت شرور شده است. تبدیل شارون کارتر به یک شخصیت شرور، از نظر بسیاری از طرفداران بزرگترین اشتباه دنیای سینمایی مارول است. این احتمال وجود دارد که در آینده این شخصیت را در فیلم تاندربولتز مشاهده کنیم.

بیشتر بخوانید:

بازی وایبرانیومی باکی

بزرگترین اشتباهات دنیای سینمایی مارول
بزرگترین اشتباهات دنیای سینمایی مارول, بزرگترین شکست های دنیای سینمایی مارول

باکی بارنز شخصیت مهمی در دنیای سینمایی مارول است که در طول فیلم‌ها رشد شخصیتی جذابی داشته است. او در ابتدا دوست استیو راجرز بود اما تبدیل به سرباز زمستان هایدرا شد و در نهایت نیز مجبور شد تا با پیشینه تاریک خود در فیلم جنگ داخلی کنار آید.

پس از فیلم پلنگ سیاه، طرفداران بسیار هیجان زده بودند تا بیشتر با تکنولوژی جذاب واکاندا آشنا شوند. در پایان این فیلم نیز باکی یک بازو از جنس وایبرانیوم دریافت کرد. اما چیزی که آن را تبدیل به یک اشتباه کرد، این بود که باکی در فیلم جنگ ابدیت همچنان از تفنگ به عنوان سلاح استفاده می‌کرد. ما انتظار داشتیم که او از قدرت‌های جذابی که بازوی وایبرانیومی‌اش دارد استفاده کند اما به نظر می‌رسد که این بازو هیچ قدرت ویژه‌ای نداشت.

بیشتر بخوانید:

فیلم بیوه سیاه

بزرگترین اشتباهات دنیای سینمایی مارول
بزرگترین اشتباهات دنیای سینمایی مارول, بزرگترین اشتباه دنیای سینمایی مارول

فیلم بیوه سیاه یکی از ناامید کننده‌ترین فیلم‌های دیای سینمایی مارول بود. این فیلم خیلی دیرتر از زمانی که باید ساخته شد. ناتاشا رومانوف یکی از شخصیت‌های مهم در دنیای سینمایی مارول بود اما فیلم اختصاصی‌اش پس از مرگ این شخصیت در فیلم پایان بازی ساخته شد.

چیزی که این فیلم را بدتر می‌کند، نقش نسبتاً کمرنگ ناتاشا رومانوف است. درواقع به سختی می‌توانیم ناتاشا را شخصیت اصلی این فیلم محسوب کنیم. این یلنا بلووا بود که در این فیلم نقش اصلی را داشت و وارد دنیای سینمایی مارول می‌شد.

بیشتر بخوانید:

تسک مستر

بزرگترین اشتباهات دنیای سینمایی مارول
بزرگترین اشتباهات دنیای سینمایی مارول, مهم ترین اشتباهات دنیای سینمایی مارول

شخصیت تسک مستر یکی از جذاب‌ترین شخصیت‌ها در کمیک‌های مارول است. پس از انتشار تریلرهای فیلم بیوه سیاه، طرفداران از مشاهده او و سکانس‌های اکشن هیجان‌انگیزش بسیار برای تماشای او هیجان زده بودند. اما پس از اکران فیلم، همه چیز عوض شد.

شخصیت تسک مستر در فیلم بیوه سیاه بسیار ضعیف‌تر از نسخه کمیک بوکی‌اش است. همچنین تغییر جنسیت و البته پیبشینه او، باعث شعف بیشتر شد. در نهایت او تبدیل به یک شخصیت منفور در دنیای سینمایی مارول شد.

بیشتر بخوانید:

هالک در جنگ ابدیت و پایان بازی بازی

بزرگترین اشتباهات دنیای سینمایی مارول
بزرگترین اشتباهات دنیای سینمایی مارول, بزرگترین اشتباه های دنیای سینمایی مارول

هالک که یکی از بهترین اعضای انتقام جویان است. با این حال، او در فیلم جنگ ابدیت از تانوس شکست خورده و تا پایان فیلم دیگر به هالک تبدیل نمی‌شود. پس از این خط داستانی، ما انتظار داشتیم که بروس بنر در فیلم انتقام جویان بعدی تبدیل به هالک شده و یک مبارزه بزرگ با تانوس داشته باشد. اما چیزی که ما دیدیم، شخصیت پرفسور هالک بود که هیچ‌گاه نبرد مورد انتظار را با تانوس انجام نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید:

استیو و باکی

بزرگترین اشتباهات دنیای سینمایی مارول
بزرگترین اشتباهات دنیای سینمایی مارول, بزرگترین شکست های دنیای سینمایی مارول

استیو راجرز و باکی بارنز دو دوست صمیمی از دوران کودکی هستند. از دست دادن باکی توسط استیو در فیلم اول کاپیتان آمریکا و سپس مبارزه با او در فیلم‌های بعدی، کاملاً در رابطه با ابراز عشق و علاقه استیو به بهترین دوستش است. اما زمانی که به فیلم جنگ ابدیت و پایان بازی می‌رسیم، این دوستی تقریباً محو می‌شود.

در پایان فیلم پایان بازی که استیو تصمیم می‌گیرد برای زندگی با پگی به گذشته برود، خیلی ساده از کنار بهترین دوستش باکی می‌گذرد. همچنین زمانی که او تصمیم می‌گیرد کاپیتان آمریکای بعدی را انتخاب کند، بدون در نظر گرفتن باکی، سپر خود را به سم ویلسون می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بزرگترین اشتباهات دنیای سینمایی مارول سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول در رابطه با بزرگترین اشتباهات دنیای سینمایی مارول

چرا کوئیک سیلور در فیلم عصر اولتران کشته شد؟

جاس ویدون، کارگردان فیلم، اعتقاد داشت که مرگ کوئیک سیلور در این فیلم به مخاطبان ثابت می‌کند که ابرقهرمانان نیز انسان‌ هستند و می‌توانند بمیرند. اما شاید انتخاب شخصیتی که به تازگی وارد دنیای سینمایی مارول شده است تا کشته شود، کمی اشتباه بود.

کدام فیلم مارول کمترین فروش را در باکس آفیس داشته است؟

فیلم The Incredible Hulk در سال 2008، کمترین فروش باکس آفیس را با مبلغ 264 میلیون دلار دارد.


2 thoughts on “بزرگترین اشتباهات دنیای سینمایی مارول تا کنون + [عکس و تحلیل]

  1. بزرگترین اشتباه آخری بود که استیو راجرز سپر کاپیتان آمریکا رو به فالکون داد، به نظرم باکی لایق تر بود چون مثل خود استیو یک ابر سرباز بود و قدرتش خیلی بیشتر از فالکون بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *