بهترین سریال های شبیه سریال ترکی گودال از نگاه سایت فیگار

به دلیل محبوبیت سریال Çukur، در این مطلب به معرفی بهترین سریال های شبیه سریال ترکی گودال پرداختیم. اگر از طرفداران خانواده کوچوالی هستید همراه ما باشید.

با رجوع به مقاله‌ای که در ادامه پیوست شده‌است می‌توانید نقد این سریال محبوب ترکی در ژانر اکشن مافیایی را مطالعه نمایید:

شبکه تلویزیونی ترکیه Show TV با همکاری شرکت Ay Yapim، در سال ۲۰۱۸ سریال Çukur را تهیه و پخش نمود. آراس بولوت اینملی که در سریال نفوذی در نقش “مرت/ امید” بازی کرده بود، در سریال “گودال” با نقش “یاماچ کوچوالی” به خانه‌های مردم بازگشته بود. بعد از اتمام این پروژه، آراس به عنوان چهره تبلیغاتی دیزنی پلاس در ترکیه مشغول به فعالیت است و سریال آتاتورک به زودی در سال 2023 از این پلتفرم منتشر خواهد شد.

آراس که در قسمت‌های ابتدایی سریال نفوذی یکی از کاراکترهای شرور سریال‌های ترکی بود، در گودال به عنوان قهرمان داستان ظاهر می‌شود و مجبور است در برابر سختی‌های زندگی و مشکلات محله کوچوالی مقاومت کند. برای آشنایی با بهترین سریال های مشابه سریال چوکور همراه ما باشید.

بهترین سریال های شبیه سریال ترکی گودال

فهرست سریال های شبیه سریال گودال در یک نگاه:

بهترین سریال های شبیه سریال ترکی گودال
بهترین سریال های شبیه سریال ترکی گودال

برای اطلاع از مقاله‌های جدید سایت فیگار، مرور خلاصه‌ای از نقد فیلم و سریال و آشنایی با بهترین فیلم‌ها و سریال‌ها در ژانرهای مختلف، به صفحه اینستاگرام فیگار رجوع نمایید. با دنبال کردن این صفحه در قرعه کشی‌های هفتگی شرکت کنید و از پست‌های سرگرم کننده لذت ببرید:

سریال‌هایی که در این نوشتار معرفی شده‌اند، از نظر ژانر، مافیایی بودن و صحنه‌های اکشن مشابه سریال گودال هستند؛ از بعد سناریو شباهتی به سریال گودال ندارند. به نظر نمی‌آید که به این سرعت سریالی شبیه به سریال گودال ساخته شود.

داستان این سریال ساختاری متفاوت، فانتزی و تکرار نشدی داشت. با وجود باگ‌های زیاد داستان گودال که در نقد این سریال نیز به آن اشاره شده، محبوبیت چوکور غیر قابل انکار است. ضمن آشنایی با بهترین سریال های شبیه سریال ترکی گودال می‌توانید به مطالب ذیل نیز رجوع نمایید:

Içerde

بهترین سریال های شبیه سریال ترکی گودال
سریال های شبیه سریال گودال, بهترین سریال های شبیه سریال ترکی گودال
  • نام فارسی: نفوذی
  • ستارگان: چاعتای اولسوی، آراس بولوت اینملی، بنسو سورال، داملا کولبای، چتین تکین‌دور
  • کارگردان: اولوچ بایراکتار
  • ژانر: درام، اکشن، پلیسی، مافیایی
  • محصول: 2016

نفوذی داستان خانواده چهارنفره‌ایست که پدرشان برای یک مافیا به نام جلال کبابچی کار می‌کند. بعد از لو رفتن و دستگیری پدر این خانواده، او توسط جلال تهدید می‌شود که جرم‌هایش را اعتراف نکند و برای تضمین این اتفاق، پسر کوچک خانواده را می‌دزدد.

این پسر سال‌ها بدون اطلاع از اسم و رسمش در کنار جلال بزرگ می‌شود و به عنوان نفوذی او در اداره پلیس، مشغول به فعالیت می‌شود. پسر بزرگ خانواده بعد از سال‌ها هنوز باور دارد که امید بردار کوچکترش زنده‌است و جلال هویت او را ازش گرفته است.


ضمن آشنایی با بهترین سریال های شبیه سریال ترکی گودال می‌توانید مطلب ذیل را نیز مطالعه نمایید:


هر دو آن‌ها به عنوان افسر در اداره پلیس مشغول می‌شوند، اما یکی نفوذی جلال در بین پلیس‌هاست و سارپ، پلیس مخفی است که به گروه جلال نفوذی می‌کند. او به همراه رئیس شعبه نقشه‌ای می‌کشند تا سارپ بتواند در دسته جلال نفوذ کند.

بارها سارپ و مرت (همان امید) رو در رو می‌شوند، بی‌آنکه از هویت یکدیگر مطلع باشند. در هر قسمت صحنه‌های هیجان انگیزی به نمایش گذاشته می‌شود و هر آن مخاطب فکر می‌کند که یکی از آن‌ها گرفتار خواهد شد، اما پیچش داستانی قوی این سریال به خوبی نوشته شده است.

بازی هر یک از بازیگران این سریال بی‌نظیر است. احساس‌ها، حرکت‌ها و تمامی نکاتی که یک بازیگر را به بازیگر خوب بدل می‌کند به خوبی رعایت شده است.

Üç Kuruş

بهترین سریال های شبیه سریال ترکی گودال
سریال های شبیه سریال گودال, بهترین سریال های شبیه سریال ترکی گودال
  • نام فارسی: سه قرون
  • ستارگان: اکین کوچ، اوراز کایگیلاراوغلو، آسلیهان مالبرو، نسرین جوادزاده
  • کارگردان: سینان اوزترک
  • ژانر: درام، اکشن، مافیایی، پلیسی
  • محصول: 2022

بعد از سریال ترکی معروف و محبوب گودال، سریال سه قرون توسط شرکت آی‌یاپیم و کارگردان سینان اوزترک ساخته شده است. این سریال ماجرای محله کولی‌ها و درگیری آن‌ها با پلیس را به تصویر می‌کشد.

در این بین قاتلی سریالی، هر روزی که می‌گذرد یکی از اهالی محله را می‌کشد. اما علت این قتل‌ها چیست و گذشته کاراکتر اصلی سریال، کارتال (با بازی اوراز کایگیلاراوغلو)، با این قاتل در چه نقطه‌ای به هم گره می‌خورد؟

کارتال (با بازی Uraz Kaygilaroglu) از سران محله‌ای کولی و پایین شهر در استانبول است. او مشغول حاضرسازی سایتی برای اینترنتی نمودن قمارخانه است. پلیس افه (با بازی Ekin Koc) به دنبال اثبات خلاف‌های کارتال و دستگیری او است.

اما در طی حادثه‌ای که افه و مافوق او به دنبال کارتال هستند، متوجه قاتلی می‌شوند که در حال کشتن کارتال است. قاتل بعد از شناختن کارتال دست از کشتن او بر می‌دارد. اما هالیت، مافوق افه توسط این قاتل کشته می‌شود. افه تصمیم می‌گیرد که با کارتال همکاری کند تا قاتل را بیابد؛ زیرا باور دارد که قاتل ارتباطی با گذشته کارتال دارد.


ضمن آشنایی با بهترین سریال های شبیه سریال ترکی گودال می‌توانید مطلب ذیل را نیز مطالعه نمایید:


کارتال ابتدا باور ندارد و این همکاری را رد می‌کند، اما بعد از یک سری وقایع مطمئن می‌شود که قاتل را می‌شناسد و تصمیم می‌گیرد با افه همکاری کند. این همکاری ماجرای سریال سه قرون را آغاز می‌کند.

فرهان که قاتل سریالی ماجرا بود، خود را تسلیم کرده و تنها به شرطی اعتراف می‌کند که افه و کارتال پیش او باشند. او تصمیم داشت به افه کمک کند تا به بایبارس، راس مافیاها، کسی که در کودکی فرهان و کارتال را اذیت کرده است، دست یابد.

بایبارس هم مادر فرهان را کشته بود و هم باعث قطع شدن دست پدر کارتال شده بود. این تراموای روحی بسیاری از خانواده‌ها را از هم پاشاند، اما خود بایبارس به زندگی کثیف خود ادامه داد. ارتباط او با بیریجیک، عمه کارتال نیز خط داستانی دیگر این سریال است. عمه کارتال رازهایی از گذشته در سینه پنهان کرده است، که شاید کلید ماجرا باشد

Çarpışma

بهترین سریال های شبیه سریال ترکی گودال
بهترین سریال های مشابه سریال چوکور
  • نام فارسی: تصادف، برخورد
  • ستارگان: کیوانچ تاتلی‌توع، آلپرن دویماز، الچین سانگو، ملیسا آصلی پاموک، انور سایلاک
  • کارگردان: اولوچ بایراکتار
  • ژانر: درام، اکشن،‌ پلیسی، جنایی
  • محصول: 2018

این سریال در ۲۲ نوامبر ۲۰۱۸ در شو تی‌وی به نمایش درآمد و در قسمت بیست و چهارم در ۳۰ مه ۲۰۱۹ پایان یافت. قدیر آدالی سرکمیسر در شعبه جرایم سازمان یافته در اداره پلیس استانبول است. لحظه‌ای که همسر و دخترش را در اقدامی تروریستی از دست می‌دهد، زندگی خانوادگی شاد وی از بین می‌رود. او که از آنچه اتفاق افتاده بود بسیار احساس گناه می‌کرد و از این باخت رنج می‌برد، تصمیم گرفت به زندگی خود پایان دهد.

بدون آنکه متوجه شود، فاجعه‌ای به بار می‌آورد که مسیر زندگی چهار نفر را تغییر می‌دهد. چهار اتومبیل، چهار نفر، چهار زندگی، چهار سرنوشت با هم برخورد می‌کنند. در یکی از اتومبیل‌ها دوست دوران کودکی او زینب قرار دارد که وی با او در یک یتیم‌خانه بزرگ شده و حتی در آستانه ازدواج بودند، اما او به دلیل تمایل قدیر برای کار در اداره پلیس از این کار امتناع می‌ورزد؛ زیرا پدرش افسر پلیسی بود که در حین انجام وظیفه کشته شد.


ضمن آشنایی با بهترین سریال های شبیه سریال ترکی گودال می‌توانید مطلب ذیل را نیز مطالعه نمایید:


در عوض قدیر با یکی دیگر از دوستان آن‌ها از یتیم‌خانه، به نام آسلی ازدواج می‌کند. زینب با گالیپ تونچ ازدواج کرده و به عنوان مدیر بانک شروع به کار می‌کند و دختری به نام آیلین به دنیا می‌آورد. اما گالیپ بدهکار اوباش “ولی” است که به دلیل فرار گالیپ از ترکیه، دخترش آیلین را می‌رباید و از زینب می‌خواهد بدهی‌های شوهرش را پرداخت کند.

به همین منظور بانکی را که در آن کار می‌کند غارت می‌کند. وی پس از دستگیری برای نجات دخترش از قدیر کمک می‌خواهد. در اتومبیل دیگری، وکیل زینب، جمره گور، دختر وکیل “ولی” مردی به نام سلیم، قرار دارد که با دمیر نامزد شده‌است. دمیر در حال خیانت به جمره با همسر سلیم، بلما است. فیلم آن توسط سارقانی که خانه جمره را دزدیدند ضبط شد؛ یکی از آن‌ دزدان فردی به نام کرم، دوست قدیر است که در اتومبیل چهارم بود. شریک کرم، یعقوب از این ضبط برای سیاه‌نمایی دمیر و بلما استفاده می‌کند.

داستان این سریال مافیایی پلیسی با این تصادف عجیب آغاز می‌شود. زینب و قدیر بعد از سال‌ها با هم رو به رو می‌شوند. کرم و جمره در این تصادف با هم آشنا شده و وارد مسیر تازه‌ای می‌شوند. کرم درصدد این است که مسئله خیانت نامزد جمره را به او تعریف کند. بعد از این تصادف زندگی جمره نیز زیر و رو می‌شوند.

ولی خلافکار این شهر است که اتفاقا قدیم پلیس و رفیق قدیر بود. در این عملیات پس گرفتن بدهی‌اش از زینب، کینه‌ای که نسبت به قدیر دارد نیز تاثیر می‌گذارد تا او تصمیمات خطرناکی بگیرد.

Ramo

بهترین سریال های شبیه سریال ترکی گودال
بهترین سریال های مشابه سریال چوکور
  • نام فارسی: رامو
  • ستارگان: مورات ییلدیریم، اسرا بیلگیچ، گورکان سیویندیک، بورجو کاورار
  • کارگردان: یاعیز آلپ آک‌آیدین
  • ژانر: درام، اکشن
  • محصول: 2020

سریال رامو توانست رکورد ریتینگ را در شبکه شو تی وی بشکند و به بالاترین ریتینگ در کانال دست یابد. ریتینگ این سریال از سریال گودال بالاتر بود. رامو جز یکی از پرطرفدارترین و برترین سریال‌های ترکیه است.

رامو و خانواده‌اش در یکی از محله‌های فقیرنشین، خلاف و در عین حال باحال آدانا زندگی می‌کنند. به خاطر این که بیشتر به قاچاق سوخت مشغول هستند، به آن‌ها بنزین‌چی‌ها گفته می‌شود. خانواده رامو برای خلافکاری به اسم چنگیز کار می‌کنند.


ضمن آشنایی با بهترین سریال های شبیه سریال ترکی گودال می‌توانید مطلب ذیل را نیز مطالعه نمایید:


چنگیز خودش هم برای خلافکاری بزرگتر به نام جهانگیر کار می‌کند. چنگیز و خانواده‌اش به هیچ عنوان رفتار خوبی با زیردستان‌شان ندارند، همیشه به آن‌ها ظلم کرده و تحقیرشان می‌کنند. برای همین رامو تصمیم می‌گیرد که چنگیز را کنار زده و جای او بشیند. راه این کار اثبات خودش به جهانگیر و زدن زیرآب چنگیز بود.

تنها چیزی که باعث تردید رامو می‌شد، عشقش نسبت به دختر چنگیز، سیبل بود که سعی می‌کرد با نزدیک نشدن به او این عشق را سرکوب کند. بالاخره رامو مجبور می‌شود پدر و برادر سیبل را بکشد. با این اتفاق مسیر داستانی برای رامو و معشوقش تغییر می‌کند.

Ariza

بهترین سریال های شبیه سریال ترکی گودال
بهترین سریال های شبیه سریال ترکی گودال
  • نام فارسی: دردسرساز
  • ستارگان: تولگا ساریتاش، آیچا آیشین توران
  • کارگردان: رجایی کاراگوز
  • ژانر: درام، اکشن
  • محصول: 2021

سریال علیرضا، یا همان “دردسرساز” یک سریال 30 قسمتی است که از شبکه شو تی‌وی ترکیه پخش شد. این سریال را با دوبله فارسی و با نام علیرضا، از کانال تلگرامی فیگار دانلود نمایید.

علیرضا راننده تاکسی است و تمام خرج و مخارج زندگی‌اش را از همین راه به دست می‌آورد. هالیده دکتری است که یک دوست پسر زورگو و پولدار دارد. او برای رسیدن به هالیده هرکاری می‌کند. یک شب هالیده و علیرضا اتفاقی با هم آشنا می‌شوند و همین آشنایی باعث درگیری علیرضا با دوست پسر هالیده می‌شود.

هالیده بعد از این اتفاق از علیرضا می‌خواهد که چند روز از شهر دور شود، ولی علیرضا بخاطر عروسی خواهرش حرف هالیده را نادیده می‌گیرد. اما در شب عروسی اتفاقات غیر منتظره‌ای رخ می‌دهد که سرنوشت آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

راننده تاکسی علیرضا و دکتر هالیده دو نفر از دنیاهای مختلف هستند که به یک عشق خطرناک قدم می‌گذارند. علیرضا به دلیل اتفاقاتی که پس از آشنایی او با هالیده برایش می‌افتد، تصمیم به مقابله با پادشاهان مافیا می‌گیرد. با وجود همه مشکلات، هالیده و عزیزانشان در این ماجراجویی دشوار با او هستند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین سریال های شبیه سریال ترکی گودال سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

سوالات متداول

سریال ترکی گودال در کل چند قسمت است؟

این سریال از سال 2017 تا 2021 نمایش داده شد و متشکل از 131 قسمت است.

علامت محله کوچوالی‌ها <…> به چه معناست؟

دو علامت پایین و بالا نمادی از سقف بالای سر و خانه (محله گودال) است. سه نقطه داخلی آن نمادی از خانواده کوچوالی، برادران و خواهران نزدیک مثل اممی، پاشا، کمال و متین، و نقطه آخر نماد کل اهالی محله گودال است که بخشی از این خانواده هستند.


3 thoughts on “بهترین سریال های شبیه سریال ترکی گودال از نگاه سایت فیگار

  1. با سلام همه سریال های که نقد کردین رو دیدم و من خودم کاملا هم نظر هستم ولی یک سریال بزن بکش خانواده ای سریال راهزنان در دنیا حکومت نمی کنند هست واقعا عالی هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *