ترسناک ترین فیلم های خانواده محور 2023 و تمام دوران از نگاه سایت فیگار

فیلم‌های ترسناک، اغلباً برای یک خانواده رخ می‌دهد و با ما همراه باشید تا به معرفی و تحلیل بهترین فیلم های ترسناک درباره خانواده از نگاه سایت فیگار بپردازیم.

در حالی که اکثر فیلم های ترسناک درباره‌ی قتل و غارت‌های نوجوانانه، و یا حتی هجوم ارواح می‌باشد، که خانواده‌های زیادی را قربانی می‌کند. در این سال‌های اخیر، فیلم‌های ترسناک زیادی بر اساس خانواده‌ها ساخته شده که سعی بر به‌هم زدن آرامش آن‌ها دارد.

رقم خوردن اتفاقات تراژیک، غم از دست دادن یکی از اعضای خانواده، اتفاق سختی است که برای این خانواده‌ها، تحمیل می‌شود و فیلم‌های ترسناکی که درباره خانواده هستند نیز، ژانر‌های زیادی را می‌توانند درون خود جای دهند و از یک اتفاق فانتزی و یا حتی یک طنز تلخ را به نمایش بگذارند.

بهترین فیلم های ترسناک خانواده محور، همانقدر که می‌توانند روایتی احساسی و تراژیک داشته باشند، داستانی ترسناک را نیز پشتیبانی می‌کنند و غم را به همراه وحشت تراژیک، به تعلیق می‌رسانند.

بیشتر بخوانید:

60 فیلم برتر سال 2023

بهترین سریال های 2023

بهترین فیلم ترسناک 2023

500 تا از ترسناک ترین فیلم های تاریخ سینما

بهترین فیلم های ترسناک درباره خانواده

بهترین فیلم های ترسناک درباره خانواده
بهترین فیلم های ترسناک درباره خانواده

فیلم‌های ترسناکی که از خانواده نشأت می‌گیرند، همیشه می‌توانند ترس زیادی را به ما منتقل کند. با ما همراه باشید تا به معرفی و تحلیل بهترین فیلم های ترسناک درباره خانواده بپردازیم.

بهترین فیلم های ترسناک خانواده محور 2023

Beau Is Afraid

بهترین فیلم های ترسناک درباره خانواده
بهترین فیلم های ترسناک درباره خانواده 2023

بیو می‌ترسد یک فیلم کمدی ترسناک آمریکایی به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی آری آستر است. در این فیلم واکین فینیکس، ناتان لین، پتی لوپن، ایمی رایان، کیلی راجرز، پارکر پوزی، استیون مک‌کینلی هندرسون، هیلی اسکوایرز، مایکل گاندولفینی، زوئی لیستر-جونز و ریچارد کیند به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم توسط ای۲۴ در سومین همکاری این شرکت با استر، پس از موروثی (۲۰۱۸) و میدسامر (۲۰۱۹) تولید شده‌است و قرار است در سال ۲۰۲۳ منتشر شود.

M3GAN

بهترین فیلم های ترسناک درباره خانواده
بهترین فیلم های ترسناک درباره خانواده 2023

فیلم M3GAN، با اقتباس از داستانی از فیلمساز مشهور ترسناک جیمز وان است که یک فیلم علمی تخیلی هیجان‌انگیز می‌باشد که در 13 ژانویه اکران می‌شود. آلیسون ویلیامز در نقش یک سازنده‌ی روباتیک بازی می‌کند که عروسکی شبیه به یک انسان را طراحی می‌کند که بتواند بهترین دوست هر کودک و خادم والدین باشد. این فیلم، در 13 ژانویه‌ی سال 2023، توسط کمپانی یونیورسال اکران می‌شود.

نقد و بررسی فیلم MeGAN 2023

بهترین فیلم های ترسناک خانواده تمام دوران

Relic

بهترین فیلم های ترسناک درباره خانواده
بهترین فیلم ترسناک درباره خانواده
  • کارگردان : ناتالی اریکا جیمز
  • بازیگران : بلا هیثکوت، جیک جیلنهال، امیلی مورتیمر
  • سال انتشار : 2020
  • امتیاز : 6.0
  • خلاصه داستان : ادنای هشتاد ساله، به طرز مرموزی گم می‌شود و دختر او، به همراه نوه‌اش، به خانه‌ی قدیمی خانوادگی‌شان می‌روند و سرنخ‌هایی از بدتر شدن بیماری زوال عقل ادنا پیدا می‌کنند.

این فیلم، که یکی از برترین فیلم های ترسناک درباره خانواده می‌باشد، مملو از سکانس‌های ترسناک حماسی، و دلخراش‌کننده از روایت یک خانواده که از زوال عقلی رنج می‌برند است. فیلم راز‌های زیادی را درون خودش گنجانده و بدون شک از رمز‌گشایی‌های زیادی نیز برخوردار می‌باشد.

ریتم فیلم در ابتدای داستان بسیار کُند دنبال می‌شود و شاید مخاطب را خسته کند، اما به تدریج، و با استفاده از سکانس‌های ترسناکی که درون خودش گنجانده است، هیجان و آدرنالین را به خون بیننده تزریق می‌کند.

کارگردان فیلم، تقریباً از بازیگر‌های ناشناخته‌تری در این فیلم استفاده می‌کند و سعی دارد که با استفاده از تکنیک‌های زیادی مانند دیالوگ‌های کم، بازیگر را وارد چالش بزرگی کند و حس تعلیق را به خود بازیگر می‌سپرد. سبک هنری ساخته شده‌ی فیلم، به شدت الهام‌برداری شده از آثار آقای اری آستر است و داستان فیلم نیز به شدت شبیه به فیلم معروف موروثی می‌باشد.

فیلم از لحاظ فیلمبرداری و کادر‌بندی، بسیار با دقت عمل می‌کند و از لحاظ رنگ‌بندی و مونتاژ نیز می‌تواند نمره‌ی قبولی را نیز بگیرد.

Goodnight Mommy

بهترین فیلم های ترسناک درباره خانواده
بهترین فیلم های ترسناک درباره خانواده
  • کارگردانان : ورونیکا فرنز، سورین فیالا
  • بازیگران : الیاس شوراتز، لوکاس شوارتز، سوزان وست
  • سال انتشار : 2015
  • امتیاز : 6.7
  • خلاصه داستان : هنگامی که دو برادر دوقلو همراه مادرشان که عمل جراحی صورت انجام داده است به خانه‌ی جدیدشان نقل مکان می‌کنند، پس از مدتی درمی‌یابند مادرشان، رفتارش به کلی تغییر کرده است.

فیلم شب بخیر مامان، یکی از برترین فیلم‌های ترسناک تاریخ به شمار می‌رود، که در سینمای جهان سروصدای زیادی بر پا کرد. برخی از منتقدین دنیای سینما، این فیلم را بهترین فیلم ترسناک خارجی زبان می‌دانند، و معتقد هستند که تصاویر مهیجی که در این فیلم وجود دارد، بسیار مفهومی و فلسفی به شمار می‌رود. این فیلم، اعصاب بیننده را خورد می‌کند، و از روشی عالی، برای ایجاد تعلیق زیر پوستی استفاده می‌کند.

فیلم مکرراً شما را به ترس وادار نمی‌کند، اما تا چند روز بعد از فیلم، وحشت روانی در ذهن شما حس می‌شود. این فیلم جدیداً توسط سینمای هالیوود بازسازی شده که نتوانست به قدرت نسخه‌ی اصلی خود را برسد.

Titane

بهترین فیلم های ترسناک درباره خانواده
بهترین فیلم های ترسناک درباره خانواده
  • کارگردان : جولیا دوکورنو
  • بازیگران : بلا هیثکوت، جیک جیلنهال، امیلی مورتیمر
  • سال انتشار : 2021
  • امتیاز : 6.6
  • خلاصه داستان : به دنبال یک سری جنایات غیرقابل توضیح، پدری با پسرش که 10 سال قبل ناپدید شده بود دیدار می‌کند.

این فیلم، جزو تکان‌دهنده‌ترین آثار ترسناک چند سال اخیر سینما می‌باشد که توسط جولیا دوکورنو، استاد این سبک از فیلم‌ها ساخته شده و افتخارات زیادی را به نام خودش ثبت کرده است. این فیلم، به همراه درام آزار‌دهنده‌ای که دارد، یک روایت عجیب و غریب از یک عشق را نیز روایت می‌کند.

فیلم تیتان، فاقد از هرگونه ترس کلیشه‌ای است و مخاطب را با داستانی نو و مدرن روبرو می‌کند که ساختار‌های هیپنوتیزم کننده‌ای را به نمایش می‌گذارد. فیلم از همان ابتدا، دیوانه‌وار شروع می‌شود و با بازی خارق‌العاده‌ی بازیگران همراه است که بر حول محوریت بدن انسان شکل می‌گیرد.

کسانی که به اِلِمان ترس بدن انسان علاقه دارند، این فیلم بدون شک بهترین انتخاب برای آن‌ها می‌باشد و آن‌ها می‌توانند با فیلمی ترسناک همراه شوند که مملو از شگفتی‌های بزرگ است. این اثر، جسورانه پیش می‌رود و بدون ترس به راه درستی که در پیش گرفته است موفق علم می‌کند.

از افتخاراتی که این فیلم کسب کرد، می‌توان به بهترین فیلم جشنواره‌ی نخل طلایی کن 2021، و بهترین کارگردانی در هفتاد و پنجمین دوره‌ی جایزه‌ی بفتا نیز موفق به کسب مقام اول شد.

نقد فیلم Titane (تیتان 2021)

The Shining

بهترین فیلم های ترسناک درباره خانواده
بهترین فیلم های ترسناک درباره خانواده
  • کارگردان : استنلی کوبریک
  • بازیگران : جک نیکلسون، شلی دووال، دنی لوید
  • سال انتشار : 1980
  • امتیاز : 8.4
  • خلاصه داستان : مرد نویسنده‌ای به همراه همسر و فرزندش در هتلی به عنوان سرایدار اقامت می‌گزیند تا در طول فصل زمستان، در آرامش فضای هتل داستانش را به پایان ببرد.

فیلم درخشش، یکی از برجسته‌ترین آثار استنلی کوبریک فقید می‌باشد که بر اساس رمانی ترسناک از آقای استفن کینگ ساخته شده است. این فیلم، با فضایی وهم‌آور و تنها سراسر روان‌گسیختی است و باعث می‌شود تا بیننده، همراه با ترس، چالش ذهنی را به چشم ببیند.

این فیلم، یک اثر کلاسیک ترسناک غیرقابل چشم پوشی می‌باشد. نظم و تقارن نگران‌کننده‌ای که فیلمبرداری دارد فیلم را متمایز کرده که به شدت با خشونت و جنونی که داستان فیلم را تضعیف می‌کند، در تضاد است.

فیلم درخشش، که یکی از سرگرم‌کننده‌ترین آثار استنلی کوبریک است، نشان می‌دهد که جک از همان ابتدا، درون خودش شیاطین را می‌پروراند و انزوای Overlook به تنهایی کافی است تا او، به سمت خشم کشانده شود.

A Quiet Place

بهترین فیلم های ترسناک درباره خانواده
بهترین فیلم های ترسناک درباره خانواده
  • کارگردان : جان کرازانسکی
  • بازیگران : جان کرازانسکی، امیلی بلانت، میلیسنت سیمونز
  • سال انتشار : 2018
  • امتیاز : 6.8
  • خلاصه داستان : این فیلم داستان خانواده‌ای را روایت می‌کند که از ترس یک تهدید ناشناخته که به هر صدایی واکنش نشان می‌دهد و به دنبال صداها می‌رود و منبع این صداها را شکار می‌کند، به صورت جداگانه در یک سکوت مطلق زندگی می‌کنند.

فیلم یک مکان ساکت، که در سال 2018 اکران شد، آغاز‌کننده‌ی سبکی جدید از فیلم‌های ترسناک بود که در آن بقا دغدغه‌ی اول، و تلاش برای احیا نکردن یک هیولا، در وحله‌ی دوم قرار دارد.

فیلم با کمترین دیالوگ، بیشترین تأثیر را بر وی مخاطب خود می‌گذارد و با استفاده از تکنیک سکوت، تعلیق را به جان فیلم می‌اندازد. شما در اکثر مواقع، آن تعلیق را حس می‌کنید و سعی دارید تا با شخصیت‌های فیلم همراه شوید. این نوع داستان‌ها، که بر پایه‌ی تلاش خود و خانواده‌ی خود است، به خوبی دلسوزی‌های والدین به فرزند، و خیلی اوقات فرزند به والدین را به تصویر می‌کشد.

این فیلم، یکی از فیلم‌های ترسناک کمپانی پارامونت پیکچرز است که پس از یک ماه فروش خوب، برای عموم منتشر شد و توانست در آپریل سال 2018، سروصدای زیادی بر‌پا کند. یک مکان ساکت، با واکنش‌های مثبتی از سوی منتقدان همراه بود، که عملکرد گروه بازیگری، فضا، کارگردانی و طراحی صدای آن مورد تحسین قرار گرفت.

این فیلم همچنین در گیشه نیز بسیار موفق بود و 341 میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرد. این کسب درآمد در صورتی است که کل فیلم با بودجه‌ی 12 دلاری ساخته شده بود. فیلم یک دنباله‌ی تقریباً ضعیف در سال 2020 دارد که صرفاً هیجان بیشتری را به مخاطب نشان می‌دهد و داستانی جدید را به تصویر نمی‌کشد.

نقد فیلم A Quiet Place Part II (یک مکان ساکت 2020)

Us

بهترین فیلم های ترسناک درباره خانواده
فیلم های برتر ترسناک درباره خانواده
  • کارگردان : جردن پیل
  • بازیگران : جوردن پیل، لوپیتا نیونگو، الیزابث ماس
  • سال انتشار : 2019
  • امتیاز : 6.8
  • خلاصه داستان : یک مادر و پدر، فرزندان خود را به خانه‌ی ساحلی می‌برند تا اوقات خوب و خوشی را در آنجا سپری کنند. اما با آمدن عده‌ای غربیه‌ی مرموز، آرامش آن‌ها تبدیل به تنش می‌شود.

فیلم ما، محصول سال 2019، بدون شک یکی از ترسناک ترین فیلم های درباره خانواده می‌باشد که از همه لحاظ، ترسناک است. فیلم توسط جردن پیل ساخته شده بود و بعد از موفقیتی که در اولین اثر بلند خودش، یعنی فیلم Get Out، کسب کرد، فیلمی تقریباً در همان سبک را به نمایش گذاشت.

جردن پیل، یکی از کارگردانان عصر سیاه‌پوستی و ضد نژاد‌پرستانه‌ای است که توسط سیاست‌های هالیوود نیز به او پر و بال داده شد و باعث گارد گرفتن منفی برخی از منتقدین قرار گرفت.

این فیلم او، برداشت جدیدی از خانواده را به تصویر می‌کشد و سبک جدیدی از داستان‌های ترسناک را برای بیننده ارائه می‌دهد. این فیلم، با جهان ترسناک کاری را انجام داد، که حتی مخالفین سرسخت این کارگردان نیز، نتوانستند از تکنیک بالای داستان سُرایی او ایرادی بگیرند.

فیلم Us برای جردن پیل، یک پیشرفت چشم‌گیر به شمار می‌آید و او توانست با سبک فیلمسازی خودش، یک نوعی جدید و مدرن را سینمای ترسناک، به جهان ارائه کند. او با این فیلم توانست ماهیت داستان خود را مشخص، و به بهترین شکل ممکن، به همه‌ی آن‌ها پاسخ درست بدهد. یکی از کلیدی‌ترین نکات این فیلم که با دقت بر روی آن کار شده، فضای سورئال، و محیط ایده‌عال‌گرایانه‌ای می‌باشد که کارگردان توانسته به درستی هر چه تمام‌تر آن را به تصویر بکشد.

The Invitation

بهترین فیلم های ترسناک درباره خانواده
بهترین فیلم های ترسناک درباره خانواده
  • کارگردان : کارین کوساما
  • بازیگران : لوگان مارشال گرین، مایکل هویسمن، تمی بلنچارد
  • سال انتشار : 2015
  • امتیاز : 6.6
  • خلاصه داستان : یک مرد در حالی که مهمانی شام در خانه سابقش برگزار کرده، فکر می‌کند که همسر سابقش به همراه شوهر جدیدش نقشه‌های شومی برایش دارند.

دعوت، یک فیلم ترسناک، جنایی و روان‌شناختی (بهترین فیلم‌ های ترسناک روانشناختی تاریخ) است که سناریویی عجیب را در فیلم، برای مخاطب در نظر می‌گیرد. تضاد اصلی فیلم، آسیب‌های خانوادگی را به همراه دارد و همه‌چیز، با دعوت به یک مهمانی شام عجیب صورت می‌گیرد.

فیلمساز، فرم اصلی داستان را به صورتی عادی جلوه می‌دهد و صرفاً یک میز شام را می‌چیند و هیچ ترسی برای مخاطب ایجاد نمی‌کند. اما فیلم، با فضای سنگینی که از اواسط آن شروع می‌شود به طرزی معجزه‌آسا و بدون ایجاد موجودات وحشتناک، و یا اتفاقات قتل و غارتی، به اثر ترس را می‌بخشد و احساس وحشت را هدیه می‌دهد.

فیلم، با روند صعودی که طی می‌کند، اتمسفر روانشناختی را بر روی خود سوار، و یک فیلم روانشناختی خوب، با استاندارد‌های لازم را به تصویر می‌کشد. شرایط عصبی‌کنننده، و فضای آنورمالی که در فیلم رخ می‌دهد، پارانو‌های یک شخص درونگرا را فعال، و به جنون خالص تبدیل می‌کند.

مجموعه سلسه مراتب پیش و پا افتاده که در طول فیلم، افراد مهمانی رقم می‌زند، اعصاب بیننده را خُرد می‌کند و اجازه می‌دهد تا شما نیز به حماقت‌های انسانی تفکر کنید.

Ready Or Not

بهترین فیلم های ترسناک درباره خانواده
بهترین فیلم های ترسناک درباره خانواده
  • کارگردانان : مت بتینلی، تیلر گیلت
  • بازیگران : سامارا ویوینگ، آدام برادی، اندی مک‌داول
  • سال انتسار : 2019
  • امتیاز : 6.8
  • خلاصه داستان : فیلم آماده‌ای یا نه، درباره‌ی گریس جوان است که بعد از ازدواج تصمیم می‌گیرد تا به خانه‌ی همسرش رفته و با خانواده‌ی او آشنا شود. در آنجا بعد از یک مهمانی کوچک، خانواده تصمیم می‌گیرند تا یک بازی برای سرگرمی انجام دهند. اما به زودی این بازی عجیب و غریب تبدیل به فرار از مرگ می‌شود و اکنون گریس باید برای نجات جانش تلاش کند.

فیلم آماده‌ای یا نه، یک بازی مرگبار را به تصویر می‌کشد که ما را با داینامیک خانواده‌ای غریبه آشنا می‌کند. در کنار ژانر ترسناکی که بر روی داستان سوار است، فیلم از اِلِمان کمدی نیز، در برخی از سکانس‌های ابتدایی خودش استفاده می‌کند که باز هم بیننده را می‌ترساند.

این فیلم نتوانست از سبک فیلم‌های هالیوودی فاصله بگیرد، اما توانست داستانی بدون کلیشه‌های تکراری کمدی ترسناک را به تصویر بکشد و بیننده را جذب خودش کند. داستان فیلم مملو از رمز و راز‌های عجیب و غریب نیست و بسیار ساده روایت می‌شود تا بتواند برای عامه‌ی مردم مناسب باشد و همه بتوانند از آن بهره‌مند شوند. اما همین سادگی فیلم است که این اثر را به بهترین فیلم ترسناک درباره خانواده تبدیل کرده است.

فیلم به هیچ وجه سعی نمی‌کند تا با معما‌های پیچیده، مخاطب را به فکر ببرد و صرفاً سعی دارد با هیجان‌های زیاد و حس ترسی با طنز آمیخته شده، لذتی دو ساعته را برای ما مهیا کند. فیلم شخصیت‌پردازی‌های خوبی را نیز بر روی داستان سوار کرده و با بهترین شکل، برای هر شخصیت، وقت گذاشته است. همچنین این فیلم فروش خوبی را کسب کرد و در کل، انتقاد‌های زیادی دریافت کرد، اما توانست نظرات مثبتی را از سوی هواداران این ژانر کسب کند.

We Need To Do Something

بهترین فیلم های ترسناک درباره خانواده
بهترین فیلم های ترسناک درباره خانواده
  • کارگردان : شان کینگ اورگیدی
  • بازیگران : سیرا مک‌کرومک، ونسا شاو، پت هیلی
  • سال انتسار : 2021
  • امتیاز : 4.5
  • خلاصه داستان : پس از آن که، ملیسا و خانواده‌اش گرفتار طوفانی می شوند، برای نجات جانشان به خانه‌ای پناه می‌برند و به‌زودی متوجه می‌شوند که در این خانه گرفتار شده، و اتفاقات وحشتناکی انتظار آن‌ها را می‌کشد.

فیلم ما باید یک کاری انجام دهیم، بر اساس رُمانی با همین اسم از مکس بوت ساخته شده است که یکی از فیلم های برتر ترسناک درباره خانواده می‌باشد که دقیقاً در یک مکان فیلمبرداری شده است.

این فیلم، یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های ترسناک سال 2021 بود که فضایی تینیجری و دبیرستانی دارد، اما حول مجور یک خانواده می‌چرخد. فیلم شاید از کلیشه‌های زیادی برخوردار باشد و به همین علت است که نمرات خوبی نیز دریافت نکرده، اما یک فیلم سرگرم‌کننده‌ی خوب، برای ترسیدن می‌باشد.

از حقایق عجیب این اثر ترسناک، می‌توان به این اشاره کرد که فیلم در بدترین شرایط همه‌گیری کووید 19 فیلمبرداری شد و به خوبی توانست این حس تعلیق تنهایی را برای مخاطب به تصویر بکشد. تنش‌های خانوداگی که رخ می‌دهد، برای بیننده‌ی عام جذاب است، اما دچار یک‌سری باگ داستانی می‌باشد که در ضعف فیلمنامه دیده می‌شود.

فیلم از همان ابتدا تند و پرخاشگرانه آغاز می‌شود و حس ترسناکی به بیننده می‌دهد و در طول فیلم نیز، به مخاطب اجازه نمی‌دهد تا اتفاقات پیش روی خود را تجزیه و تحلیل کند.

Hereditary

بهترین فیلم های ترسناک درباره خانواده
برترین فیلم های ترسناک درباره خانواده
  • کارگردان : آری استر
  • بازیگران : تونی کُلت، الکس وولف، میلی شپیرو
  • سال انتشار : 2018
  • امتیاز : 7.3
  • خلاصه داستان : پس از آن که بزرگ خاندان یک خانواده از دنیا می‌رود، هر یک از اعضای خانواده در زندگی خود رویدادهای عجیب و ترسناکی را تجربه می‌کنند و با رازهای مخوفی روبرو می‌شوند.

فیلم موروثی، یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک A24 است که فیلمی سراسر دلهره و وحشت می‌باشد. این فیلم بسیار غمگین است و مملو از تراژدی‌های عمیقانه‌ای می‌باشد که برای یک خانواده‌ی مذهبی رخ می‌دهد.

شاید در اکثریت فیلم‌های ترسناک حول محور خانواده، این والدین هستند که خطر تهدیدشان می‌کند، اما این فیلم با ساختارشکنی‌های داستانی که در پیش می‌برد، فرزندان را بسیار شکننده نشان می‌دهد و آن‌ها را به درون چاهی از اتفاقات وحشتناک می‌اندازد.

همچنین این فیلم، اتفاقات ماوراءالطبیعی را به صورت دلخراش‌کننده، و همینطور جذاب برای یسننده رقم می‌زند تا با فیلمی تخیلی همراه باشیم. همچنین این فیلم، یکی از برترین فیلم‌های اری آستر است که ثابت می‌کند، او کارگردان و فیلمساز لحظات ترسناک بزرگیست.

بهترین فیلم های ترسناک A24

Await Further Instructions

بهترین فیلم های ترسناک درباره خانواده
بهترین فیلم های ترسناک درباره خانواده
  • کارگردان : جانی کورکیان
  • بازیگران : دیوید بردلی، گرنت مسترز، سم گیتینز
  • سال انتشار : 2018
  • امتیاز : 5.0
  • خلاصه داستان : خانواده‌ای که برای روز کریسمس دور هم جمع شده‌اند، هنگامی که از خواب بیدار می‌شوند، درمی‌یابند یک ماده‌ی سیاه مرموز و ترسناک خانه‌شان را احاطه کرده است.

این در ژانر علمی تخیلی و ترسناک است که اتفاقات زیادی را به انسان نشان می‌دهد. نیروی سیاهی که تمام خانه را احاطه کرده، بسیار ترسناک‌تر از چیزی است که می‌توان تصور کرد.

جنون، موضوع اصلی این فیلم است و نشان می‌دهد که یک انسان ترسیده از جان خود، چگونه به جنون می‌رسد و فضایی که در فیلم می‌باشد، به خوبی می‌توان آن را برای مخاطب تداعی کننده‌ی جنون باشد. فیلم از فرم و مفهوم ساده‌ای برخوردار است و عنوانی تفکر‌آمیز در رابطه با موضوعات بحث‌بر‌انگیز بیان نمی‌کند و صرفاً یک اثر سرگرم‌کننده می‌باشد تا مخاطب لذت و ترس را تجربه کند.

We Are What We Are

بهترین فیلم های ترسناک درباره خانواده
ترسناک ترین فیلم های درباره خانواده
  • کارگردان : جیم میکل
  • بازیگران : جولیا گارنر، بیل سیج، امبر چیلدرز
  • سال انتشار : 2013
  • امتیاز : 5.9
  • خلاصه داستان : فیلم درباره‌ی خانواده‌ای به اسم پارکر‌ها است که فرانک پدر خونواده باعث می‌شود تا خونواده‌اش از سنت‌های قدیمی پیروی کند. در این بین، و در شهرشان، سیل به راه می‌افتد و باعث می‌شود این خانواده از خلوت خود بیرون بیایند.

برداشت و استفاده‌ی غلط از سنت‌های مختلف، و اعمال محدودیت‌هایی که پدر بر فرزندانش می‌گذارد، از اهداف این فیلم ترسناک می‌باشد که به بهترین شکل ممکن کارگردانی شده و داستانی جدید و نو را به مخاطب نشان می‌دهد. این فیلم در جشنواره فیلم ساندنس 2013، و در بخش هفته کارگردانان ،در جشنواره فیلم کن 2013 به نمایش درآمد. این اثر، یک بازسازی جذاب از فیلم مکزیکی به همین اسم در سال 2010 است.

بازیگری نقش اصلی فیلم، یعنی جولیا گارنر بی‌نظیر است و در هر سکانسی، چیزی که کارگردان از او انتظار دارد را برآورده می‌کند. همچنین شخصیتی که او ساخته است، به خوبی با انسان ارتباط برقرار می‌کند.

نحوه‌ی فیلمبرداری که انجام می‌شود نیز، یکی از نقاط قوت فیلم می‌باید که ترس را به طرزی جالب‌تر و هیجان‌انگیز‌تر، به مخاطب نشان می‌دهد. پایان فیلم بسیار شوکه کننده است و این فیلمسازی و کارگردانی می‌باشد که به ریتم آن هیجان پایانی، روح بخشیده است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار معرفی و تحلیل بهترین فیلم های ترسناک درباره خانواده از نگاه سایت فیگار سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *