بهترین سریال های شبیه سریال روزگارانی در چوکوروا (Bir Zamanlar Çukurova)

فهرست بهترین سریال های شبیه سریال روزگارانی در چوکوروا در نوشتار جدید فیگار، برای علاقه‌مندان سریال ترکی Bir Zamanlar Çukurova تهیه شده‌است.

با رجوع به لینکی که در ادامه پیوست شده‌است می‌توانید این سریال محبوب ترکی را با دوبله فارسی، از کانال تلگرام فیگار دانلود نمایید:

سریال روزگارانی در چوکوروا در ژانر روانی، عاطفی، عاشقانه و فریبنده به مدت چهار فصل به نمایش درآمد. بعد از اتمام این سریال با نمایش قسمت 141، تصمیم به معرفی برخی از بهترین سریال‌های ترکی که شبیه به این سریال هستند گرفته شد. در نوشتار جدید همراه ما باشید.

بهترین سریال های شبیه سریال روزگارانی در چوکوروا

فهرست سریال های شبیه سریال روزی روزگاری در چوکوروا در یک نگاه:

بهترین سریال های شبیه سریال روزگارانی در چوکوروا (Bir Zamanlar Çukurova)
بهترین سریال های شبیه سریال روزگارانی در چوکوروا

برای اطلاع از مقاله‌های جدید سایت فیگار، مرور خلاصه‌ای از نقد فیلم و سریال و آشنایی با بهترین فیلم‌ها و سریال‌ها در ژانرهای مختلف، به صفحه اینستاگرام فیگار رجوع نمایید. با دنبال کردن این صفحه در قرعه کشی‌های هفتگی شرکت کنید و از پست‌های سرگرم کننده لذت ببرید:

سریال‌هایی که در این نوشتار معرفی شده‌اند، از نظر ژانر، دعواهای خانوادگی، صحنه‌های اکشن، خیانت و مسائل مشابه، همانند سریال روزگارانی در چوکوروا ساخته شده‌اند. ضمن آشنایی با بهترین سریال های مشابه روزگارانی در چوکوروا می‌توانید به مطالب ذیل نیز رجوع نمایید:

Fatmagül’ün Suçu Ne? (2010)

سریال های شبیه سریال روزی روزگاری در چوکوروا
سریال های شبیه سریال روزی روزگاری در چوکوروا
  • نام فارسی: گناه فاطماگل چیست؟
  • ستارگان: انگین اکیورک، سدا گوون، سومرو یاوروجوک، مرات دالتابان، کان تاشانر، انگین اوزتورک
  • کارگردان: هیلال سارال
  • ژانر: درام، عاشقانه

اولین سریالی که در لیست سریال های شبیه سریال روزگارانی در چوکوروا قرار می‌گیرد، سریال “گناه فاطماگل چیست؟” است. این مجموعه به تهیه کنندگی Ay Yapım تولید شده است. فاطماگل دختری ساده‌لوح است که در روستایی از استان ازمیر زندگی می‌کند. او در یک خانه به همراه برادر ساده‌اش، برادرزاده و زن داداشش زندگی می‌کند. مقدس، زن‌داداش او از فاطماگل بی هیچ دلیلی متنفر است.

Fatmagül قصد دارد با عشق کودکی خود مصطفی (Fırat Çelik) که یک ماهیگیر است، ازدواج کند. آن‌ها فقط منتظرند که مصطفی پول زیادی بدست آورد تا خانه خود را قبل از ازدواج به پایان رساند. در سمت دیگر داستان،‌ شخصی به نام کریم دیده می‌شود.

او دوستان ثروتمند بسیاری دارد که از همراهی با آن‌ها لذت می‌برد. دوستان او اکنون برای مراسمی از استانبول به ازمیر برگشته‌اند. کریم پسری خوش برخورد است، که در کارگاه دوست پدرش به عنوان نجار کار می‌کند.

او با عمه‌اش، مریم آکسوی، زندگی می‌کند. کریم در دوران کودکی یتیم بود، بنابراین مریم او را به عنوان پسر خودش تربیت کرد. فاطماگل از ازدواج با مصطفی به دلیل شرایطی که دارد ناامید شده است. دوستان کریم و ثروتمندان دیگر، در ازمیر فاطماگل را دیده و مسخره می‌کنند.

کریم از این قضیه ناراحت می‌شود. سپس در مراسم عروسی سلیم، کریم او را می‌بیند. فاطماگل و زن‌داداشش در آن مراسم کار می‌کنند. فاطماگل یک شب، بعد از ماجرایی توسط چهار مرد (کریم و دوستانش) مورد تجاوز قرار می‌گیرد. و با توجه به فرهنگ آنجا، برای حفظ آبرو مجبور به ازدواج با کریم می‌شود.

آن‌ها تمام دارایی خود را می‌فروشند و به استانبول می‌روند. داستان در استانبول ادامه می‌یابد. فاطماگل از کریم متنفر است. او به او توهین می‌کند، بدرفتاری می‌کند، سعی می‌کند او را بکشد. کریم مطمئن نیست که واقعا تجاوز کرده است یا نه، زیرا آن شب مست بود و مواد مخدر مصرف کرده بود. اما فاطماگل معتقد است که او این کار را انجام داده است، زیرا قبل از اینکه غش کند، آخرین چهره‌ای که دیده بود چهره کریم بود.

Meryem (2017)

سریال های شبیه سریال روزی روزگاری در چوکوروا
سریال های شبیه سریال روزی روزگاری در چوکوروا
  • نام فارسی: مریم
  • ستارگان: فورکان اندیچ، آیچا آیشین توران، جمال توکتاش
  • کارگردان: باریش ارچتین
  • ژانر: درام، عاشقانه

ساواش مردی جوان و از خانواده ثروتمندی است و هیچ کم و کسری در زندگی ندارد. بعد از مرگ مادرش از خانواده جدا شد و تصمیم گرفت زندگی ساده‌ای داشته باشد. او به دوست دخترش که یک گارسون می‌باشد خیلی علاقه‌مند است و تصمیم دارد به زودی با او ازدواج کند.

مریم دختر جوان و زیبایی است که با پدرش در قنادی کار می‌کرد، او بسیار دختر فداکار و مهربانی است. مریم مدت زمان زیادی است که با پسری به نام اوکتای رابطه دارد و می‌خواهد با او ازدواج کند. او از اوکتای خیلی حمایت می‌کند به شکلی که وقتی اوکتای در حال تحصیل است مریم زندگی خود را صرف کمک به اوکتای می‌کند.

وقتی اوکتای تحصیل در رشته وکالت را به اتمام می‌رساند و دادستان می‌شود مریم انتظار دارد که اوکتای از او خاستگاری کند اما هیچ چیز همانطور که انتظار دارد پیش نمی‌رود. اوکتای با دختری به نام بلیز آشنا شده و قصد دارد از مریم جدا بشود؛ چرا که اکنون که شخص موفقی شده، فکر می‌کند لیاقتش بیشتر از این است که با مریم باشد.

اوکتای در جریان تصادفی باعث مرگ نامزد ساواش می‌شود و زندگی او و مریم را زیر و رو می‌کند. او بعد از تصادف از صحنه فرار می‌کند و مریم که نمی‌داند اوکتای در جریان تصادف کسی را کشته، تصادف را به گردن می‌گیرد و اینگونه است که زندگی مریم برای همیشه عوض می‌شود.

Istanbullu Gelin (2017)

بهترین سریال های مشابه روزگارانی در چوکوروا
بهترین سریال های مشابه روزگارانی در چوکوروا
  • نام فارسی: عروس استانبول
  • ستارگان: ازجان دنیز، آصلی انور، ایپک بیلگین
  • کارگردان: زینب گونای تان
  • ژانر: درام، عاشقانه

عروس استانبول سریال تلویزیونی است که درسال ۲۰۱۷ به نمایش درآمد. زینب گونای تان کارگردانی این سریال روان‌شناسی، خانوادگی را برعهده داشته است. فاروک و ثریا در استانبول همدیگر را دیده و عاشق هم می‌شوند. در پی این عشق آن‌ها ازدواج می‌کنند و بعد به بورسا، زادگاه فاروک می‌روند. مادر فاروک یک مادر سخت‌گیر با اخلاق‌های خاص خود است.

ثریا در طول قسمت‌های سریال سعی می‌کند ارتباطش را با مادر فاروک تقویت کند، اما این مسیر، مسیر راحتی نخواهد بود. فاروک در سنین جوانی پدرش را از دست داده بود و در تمام این مدت سرپرستی خانواده برعهده او بوده است.

ثریا متوجه کین و نفرت بسیار مادر فاروک نیست و نمی‌داند چرا اینگونه احساساتی نسبت به او دارد. اما به قدری غرور دارد که به آن‌ها توجه نکرده و آنگونه که می‌خواهد زندگی می‌کند. این سریال از رمان Hayata Dön (به زندگی بازگرد) دکتر گلسرن ساخته شده است.

Sen Anlat Karadeniz (2018)

بهترین سریال های مشابه روزگارانی در چوکوروا
بهترین سریال های مشابه روزگارانی در چوکوروا
  • نام فارسی: تو تعریف کن دریای سیاه
  • ستارگان: ایرم حلواجی اوغلو، اولاش تونا استپه
  • کارگردان: عثمان سیناو، امره کاباکوشاک
  • ژانر: درام

این سریال داستان زنی است که در مقابل خشونت تسلیم نمی‌شود و داستان یک مرد ساکن دریای سیاه است که سکوت در مقابل نامردی و بی‌شرفی را رد می‌کند. “نفس” همراه بچه‌اش از ظلم مردی که در مقابل پول او را خریداری کرده بود فرار می‌کند. داستان سریال حول محور شخصیت یا درباره زنی به نام نفس است که مورد ظلم واقع شده و در پی خارج شدن از این وضعیت ظلم است.

او در موقعیتی که برایش مهیا می‌شود می‌تواند از خانه‌ای که در آن سال‌هاست اسیر بوده و مورد شکنجه قرار می‌گرفته فرار کند. در این میان با طاهر کالیلی برخورد می‌کند و به تدریج با شرح حال خود برای طاهر، حس غیرت طاهر را تحریک کرده و طاهر منجی نفس می‌شود. اما در این میان عشقی بین این دو شکل می‌گیرد و هر دو را درگیر می‌کند به گونه‌ای که نه می‌توانند بیانش کنند و نه می‌توانند ازش منصرف شوند.

Zalim İstanbul (2019)

بهترین سریال های شبیه سریال روزگارانی در چوکوروا
بهترین سریال های شبیه سریال روزگارانی در چوکوروا
  • نام فارسی: استانبول ظالم
  • ستارگان: فکرت کوشکان، مهمت اوزان دولونای، دنیز اوگور، مینه توگای
  • کارگردان: جودت مرجان
  • ژانر: درام

ماجرا از جایی آغاز می‌شود که دخترزیبا و جاه طلب، جرن با وسوسه‌های مادربزرگش و به هوای ازدواج با تنها پسر تاجری ثروتمند در استانبول نامزدی‌اش را به هم می‌زند و برای اینکه مادرش را مجبور به رفتن کند خانه‌شان را به آتش می‌کشد. اما جرن خیلی زود می‌فهمد که خام یک فریب بزرگ شده و او قرار است زن برادرزاده علیل این تاجر شود.

این برخورد اول این دو خانواده است و سحر می‌فهمد که این همه راه را برای فروختن دخترش به استانبول آمده. اما ماجرا عوض می‌شود. دختر بزرگ‌تر سحر یعنی جمره که یک پرستار است از طرف آگاه کاراچای موظف می‌شود از ندیم برادرزاده‌اش نگهداری کند و بقیه خانواده به عنوان خدمه عمارت او مشغول به کار می‌شوند.

اما جرن دست بردار نیست و سعی می‌کند به جنک، پسر آگاه نزدیک شود. جنک که پسر خوشگذرانی است به پیشنهادهای جرن نه نمی‌گوید اما در حقیقت از جمره خوشش می‌آید. روزها به این صورت سپری می‌شود و جمره تمام تلاش خود را برای پرستاری از ندیم می‌کند و به مرور متوجه می‌شود با اینکه بیماری ندیم رو به بهبود است به طرز عجیبی حالش بدتر می‌شود.

او به سر نخ‌هایی هم برمی‌خورد و همین کنجکاوی او را بیشتر می‌کند. شک او بیراه نیست. ماجرا از این قرار است که شنیز، همسر آگاه با همکاری یک پزشک داروهایی به ندیم می‌خوراند تا به مرور او را از بین ببرد و دلیل آن ماجرایی است که جنک آن را برای جمره اعتراف می‌کند. در ادامه با دیگر سریال های شبیه سریال روزگارانی در چوکوروا همراه ما باشید.

Hercai (2019)

بهترین سریال های شبیه سریال روزگارانی در چوکوروا
بهترین سریال های شبیه سریال روزگارانی در چوکوروا
  • نام فارسی: هرجایی (تردید)
  • ستارگان: آکین آکینوزو، ابرو شاهین، گولچین سانتیرجی اوغلو، آیدا آکسل
  • کارگردان: جم کارجی
  • ژانر: درام، عاشقانه

داستان این سریال در مورد پسر جوانی به نام “میران” است که پدر و مادر او به خاطر اشتباه یک مرد مرده‌ اند و حالا آن مرد برای “میران” یک دشمن خونی به شمار می‌آید که در پی انتقام جویی از او می‌‌باشد! “میران” بسبار جدی درصد انتقام گرفتن به خاطر مرگ پدر و مادر خود است. او همانند یک سرباز پیاده است که از کودکی از سوی مادربزرگ خود یعنی عزیزه، به لحاظ روحی و روانی آسیب دیده است!

میران هم چون یک یاغی متمرد می‌باشد که در زندان مادربزرگ خود گیر کرده است. او کورکورانه به حرف‌های مادربزرگ (مادر پدر) اطمینان کرده است و بی خبر از چهره حقیقی او، زیر بال و پر وی زندگی کرده است. او روح سوخته‌ای دارد که هر آنچه را که لمس می‌کند، می‌سوزاند!

او زندگی می‌کند تا به خاطر چیزهایی که او و خانواده‌‌اش به خاطر خانواده “شاداغلو” از دست داده‌اند، انتقام بگیرد. او ۲۷ سال است که فقط و فقط عزاداری کرده و هیچ حسی جز تنفر را نمی‌شناسد، اما یک کورسوی کوچکی از عشق در گوشه‌ای از قلب او، ممکن است روند ماجرا را تغییر دهد.

Sefirin Kizi (2019)

بهترین سریال های شبیه سریال روزگارانی در چوکوروا
بهترین سریال های شبیه سریال روزگارانی در چوکوروا
  • نام فارسی: دختر سفیر
  • ستارگان: انگین آکیورک، نسلیهان آتاگول، طوبی بویوکوستون، اوراز کایگیلاراوغلو
  • کارگردان: امره کشابوک
  • ژانر: درام

یکی دیگر از سریال های شبیه سریال روزگارانی در چوکوروا می‌تواند سریال “دختر سفیر” باشد. سانجار و ناره از جوانی یکدیگر را دیوانه‌وار دوست دارند، اما پدر این دختر مخالف رابطه آن‌ها بود. ناره و سانجار تصمیم می‌گیرند فرار کرده و مخفیانه ازدواج کنند. شب بعد از عروسی سانجار گمان می‌کند ناره به او خیانت کرده‌است و حرف‌های ناره را باور نمی‌کند، لذا او را از کلبه‌شان بیرون می‌کند.

ناره خود را از صخره به پایین پرت می‌کند و به سختی مجروح می‌شود. ناره بعد از آن ناپدید می‌شود و داستان آن‌ها به افسانه ای تبدیل می‌شود که ترک‌ها برایشان شعر گفته‌اند. سانجار گمان می‌کند ناره به راحتی او را ترک کرده‌است و به دنبال زندگی تازه‌ای به اروپا رفته‌است.

سال‌ها بعد ناره دوباره در زندگی سانجار ظاهر می‌شود. او در لحظه‌ای که سانجار قصد ازدواج دارد، با دختر بچه ای ظاهر می‌شود و تصمیم می‌گیرد زندگی جدیدی را آغاز کند. سانجار پس از ورود دوبارهٔ ناره به زندگی اش، دوباره بهم می‌ریزد و سعی در بیرون کردن ناره از زندگی اش دارد اما با اتفاق‌های عجیب و مرتبط بهمی که در ادامه داستان می‌افتاد ورق بر می‌گردد و سانجار به دنبال حقیقت ۸ سال پیش می‌رود.

Güvercin (2019)

بهترین سریال های شبیه سریال روزگارانی در چوکوروا
بهترین سریال های شبیه سریال روزگارانی در چوکوروا
  • نام فارسی: کبوتر
  • ستارگان: مهمت علی نور اوغلو، آلمیلا آدا، مندرس سامانجیلار
  • کارگردان :آلتان دونمز
  • ژانر: درام

اوستا بدیر ۱۵سال به خاطر دعوای خونی در زندان بوده است. بعد از آزادی برمی‌گردد تا بالا سر خانه و زندگی‌اش باشد و کارگاهش را بار دیگر راه اندازی کند. اوستا بدیر دختری به نام زلفا دارد که به کبوتر ملقب است. زلفا باستان شناسی خوانده و در یک موزه استخدام شده است.

در همان موزه، زلفا با کنعان آشنا می‌شود. زلفا در مقابل تابلوی دخترک کولی با خودش در رابطه با صحبت‌هایش به هنگام مصاحبه حرف می‌زند که کنعان را می‌بیند. فرزند دوم اوستا بدیر، مسلم است. مسلم به دختر کوچک خانواده جیران‌اوغلو (نفیسه) علاقه دارد و می‌خواهد با او ازدواج کند.

برادر بدیر فرد غیرقابل اعتماد و خائنی است. او با جلیل، قماربازی مال باخته‌، برای انجام اعمالی شرورانه دست به یکی کرده است، اما کسی از این قضیه خبر ندارد.

Dogdugun Ev Kaderindir (2019)

بهترین سریال های شبیه سریال روزگارانی در چوکوروا
بهترین سریال های شبیه سریال روزگارانی در چوکوروا
  • نام فارسی: خانه تولدت سرنوشت توست
  • ستارگان: دمت اوزدمیر، ابراهیم چلیک‌کول، انگین اوزترک
  • کارگردان: چاعری بایراک
  • ژانر: درام، روانشناختی

خانه تولدت سرنوشت توست داستان دختری به نام زینب است که در یک خانواده فقیر، با یک پدر الکلی به دنیا آمده و برادرش را به خاطر فقط از دست داده است. او اجازه تحصیل نداشت و مادرش در خانه‌های ثروتمندان خدمت می‌کرد. یکی از خانواده‌های ثروتمند که صاحب فرزند نمی‌شد، پیشنهادی به سکینه، مادر زینب می‌دهد.

نرمین خانم می‌خواهد که سرپرستی زینب را برعهده بگیرد، تا زینب بتواند درس بخواند و موفق شود. این تصمیم آغاز ایجاد دوگانگی در زندگی زینب می‌شود. او در تمامی تصمیم‌های زندگی‌اش درگیر دو راهی بین مادر واقعی‌اش و نرمین خانم می‌شود. تصمیم برای ازدواج، زندگی در خارج، شغل و تمامی مسائل برای او کار دشواری است.

با چه کسی ازدواج کند؟ فرد ثروتمند و زندگی در خارج از ترکیه؟ ازدواج با جوانمرد محله کودکی‌اش و زندگی در منطقه پایین استانبول؟ ادامه تحصیل در خارج و یا اتمام دوران لیسانس و کار کردن در یک شرکت موفق وکالت؟

جدایی از فاروق، ازدواج با مهدی کاراجا و تصمیم به زندگی در محله کودکی‌اش مسیر جدیدی را در زندگی زینب به وجود می‌آورد. مسیری که باعث می‌شود زینب دردسرهای بسیاری را متحمل شود.

مطالب مرتبط:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین سریال های شبیه سریال روزگارانی در چوکوروا سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

سوالات متداول

آیا سریال چوکور نیز از جمله سریال های شبیه سریال روزگارانی در چوکوروا است؟

سریال چوکور (درام) فضایی مافیایی و اکشن دارد. شاید از نظر برخی، شباهتی بین این دو سریال باشد.

کدام مجموعه از سریال های شبیه سریال روزگارانی در چوکوروا در رده اول قرار می‌گیرد؟

سریال هرجایی و دختر سفیر


2 thoughts on “بهترین سریال های شبیه سریال روزگارانی در چوکوروا (Bir Zamanlar Çukurova)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *