جدیدترین و بهترین رئالیتی شوهای ایرانی + [1402 و تمام دوران]

رئالیتی شوها، برنامه‌هایی هستند که موقعیت‌هایی از زندگی واقعی را به صورت مستند به تصویر می‌کشند. با معرفی بهترین رئالیتی شوهای ایرانی همراه ما باشید.

جدیدترین رئالیتی شوهای ایرانی

رئالیتی شو یکی از ژانرهای برنامه‌های تلویزیونی است که موقعیت‌هایی از زندگی واقعی را به صورت مستند به تصویر می‌کشد. معمولا در این برنامه‌ها به جای بازیگران حرفه‌ای، مردم معمولی و ناشناس حضور دارند. در برنامه‌های رئالیتی شو معمولا اتاق‌هایی برای ابراز احساسات افراد حاضر در برنامه وجود دارد؛ اتاق‌هایی که در آن از طریق مصاحبه‌هایی کوتاه شرکت کنندگان احساسات و نظراتشان را درباره موقعیت‌های مختلفی که در طول برنامه در آن قرار گرفته‌اند بیان می‌کنند.

در رئالیتی شوهای مسابقه‌ای معمولا شرکت‌کنندگان یکی یکی حذف می‌شوند؛ گاهی این حذف از طریق داوران برنامه، گاهی از طریق بینندگان و یا از طریق رقیبان حاضر در برنامه انجام می‌گیرد. در سال‌های اخیر به دنبال رشد ساخت ریالیتی‌شوها در دنیا، شاهد ساخت برنامه‌های خوب رئالیتی‌ شو در ایران بوده‌ایم.

تهیه‌کنندگان زیادی در ایران برای ساخت رئالیتی‌شوهای متنوع، چه در تلویزیون و چه در VOD ها، در تلاش هستند؛ که از نمونه‌های موفق آن می‌توان به رئالیتی‌شوهای فرمانده، خانه‌ما و ضدگلوله در تلویزیون؛ جوکر و شب‌های مافیا در VOD اشاره کرد.

در کنار رئالیتی شو، بهترین تاک شو های ایرانی نیز از طرفداران ویژه‌ای برخوردار هستند. بهترین تاک شو ایرانی در سال 1401 می‌تواند برنامه شب‌آهنگی به کارگردانی و میزبانی حامد آهنگی باشد. از دیگر بهترین تاک شو های ایرانی نیز می‌توان به هم‌رفیق اثر شهاب حسینی اشاره کرد.

بهترین تاک شو های ایرانی که از صدا و سیما منتشر می‌شوند نیز، قطعا و قطعا خندوانه و دورهمی هستند. رئالیتی شو‌های ایرانی در دهه اخیر با بهترین رئالیتی شو های خارجی نیز رقابت می‌کنند. برای آشنایی بیش‌تر با بهترین رئالیتی شوهای ایرانی همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال‌های فیلم‌نت

بهترین سریال‌های فیلیمو

بهترین سریال‌های نماوا

بهترین رئالیتی شوهای ایرانی

جدیدترین رئالیتی شوهای ایرانی
جدیدترین رئالیتی شوهای ایرانی

در این مقاله به تعدادی از رئالیتی‌شوهای ایرانی که در تلویزیون یا در شبکه‌های خانگی پخش شده‌ یا در حال پخش هستند اشاره شده است. با وجود آنکه چند سالی از ساخت رئالیتی‌شو در دنیا نمی‌گذرد، ایران به صورت حرفه‌ای به ساخت آن می‌پردازد و در این راه موفق بوده است.

برنامه‌هایی همچون شام ایرانی، دستپخت و جوکر، توانسته‌اند نظر مخاطبین را با سلیقه‌های مختلف به این گونه از برنامه‌ها جلب نمایند. ضمن آشنایی با بهترین رئالیتی شوهای ایرانی شبکه های خانگی و تلویزیون، به مطالب ذیل نیز مراجعه نمایید:

بهترین فیلم‌های ایرانی تاریخ سینما

بهترین سریال‌های ایرانی تمام دوران

بهترین رئالیتی شوهای ایرانی فیلم نت 

برنامه ناتو

لیست سریال های فیلم نت
بهترین برنامه های فیلم نت
  • کارگردان: مهدی صفی یاری
  • گرداننده: محمدرضا علیمردانی

در رئالیتی شوی «ناتو» چند بازیکن حضور دارند. در طول مسابقه 10 پرسش سخت و گاهی اوقات خنده‌دار از آنها پرسیده می‌شود و بازیکنان باید با هم به پاسخ درست برسند. از میان این بازیکنان، یک نفر نقش «ناتو» را برعهده دارد. ناتو کسی است که جواب تمام سوالات را از قبل می‌داند. به غیر از بازیکنی که نقش ناتو را ایفا می‌کند هیچ‌کس حتی مجری برنامه، از هویت این بازیکن اطلاعی ندارد.

برنامه آوای جادویی

بهترین فیلم ها و سریال های فیلم نت
برنامه‌ها در کنار بهترین فیلم ها و سریال های فیلم نت
  • مجری: علی اوجی
  • داوران: محمد اصفهانی، رضا صادقی، رضا یزدانی، محمد معتمدی

آوای جادویی، رقابتی هیجان انگیز برای معرفی استعدادهای خوانندگی کشور است و صرفا یک برنامه‌ جهت سرگرمی نیست. اشتراک تجربیات اساتید موسیقی، آموزش و انجام تمرین‌های مورد نیاز، یک رقابت جذاب بین شرکت کنندگان رقم می‌زند. در نهایت، قضاوت و انتخاب افراد برتر، برعهده مخاطبین برنامه است.

بهترین رئالیتی شوهای ایرانی نماوا

دست به مهره

بهترین رئالیتی شوهای ایرانی 1402
بهترین رئالیتی شوهای ایرانی 1402
  • کارگردان: امید سهرابی
  • مجری: اشکان خطیبی
  • ژانر: کمدی، سرگرمی، برنامه
  • سال تولید: ۱۴٠۱
  • سال انتشار: ۱۴٠۲

علیرضا خمسه، غلامرضا نیکخواه، سیاوش چراغی ‌پور، هومن برق نورد، امیرحسین رستمی و علی اوجی، شرکت‌کننده‌های فصل اول این مسابقه سرگرم‌کننده هستند. اشکان خطیبی نیز در این برنامه به عنوان میزبان حضور دارد.

خلاصه داستان برنامه: رئالیتی شو دست به مهره ما را با بازی‌های جذاب چهره‌های معروف و محبوب همراه می‌کند و فضای مفرح و خنده‌دار رقابت آن‌ها با یکدیگر را در قالب برنامه‌ای هیجان‌انگیز به تصویر می‌کشد.

پیشگو

بهترین سریال های نماوا
بهترین سریال های نماوا
  • مجری: پژمان جمشیدی
  • تهیه‌کننده: محمد شریفی
  • کارگردان: رضا بهاروند و امین انتظاری
  • ژانر: تاک شو

در هر قسمت از برنامه جذاب پیشگو، هنرمندان سرشناس و ورزشکاران محبوب به عنوان مهمان حضور خواهند داشت و سرنوشت خود در سال‌های آینده را پیش‌بینی می‌کنند و از رویاها و خاطرات خود می‌گویند.

در برنامه ترکیبی و گفتگو محور پیشگو، پژمان جمشیدی در کنار چهره‌های آشنای عرصه هنر و ورزش، از رویاهایی می‌گویند که می‌توانند در آینده‌ای نزدیک تبدیل به خاطرات ما شوند. این برنامه تاک شو محصول سال (1401-1402) می‌باشد.

بهترین رئالیتی شوهای ایرانی فیلیمو

مسابقه موزیکال معمایی صداتو

بهترین رئالیتی شوهای ایرانی 1402
بهترین رئالیتی شوهای ایرانی 1402

سریال صداتو به کارگردانی حامد جوادزاده در سال 1402 ساخته شده است. این سریال محصول کشور ایران و در ژانر ریلیتی شو و گیم شو می‌باشد. در این سریال محسن کیایی، شبنم مقدمی، محمد بحرانی، محسن شریفیان و امیرمهدی ژوله به هنرمندی پرداخته‌اند.

«صداتو»، یک مسابقه موسیقایی پرمعما و جذاب است که محسن کیایی با چهره ای متفاوت اجرای آن را به عهده دارد. چهره های آشنایی مانند شبنم مقدمی، محمد بحرانی، محسن شریفیان، و امیرمهدی ژوله قرار است شرکت کنندگان را در این مسابقه سرگرمی راهنمایی کنند. فضای معمایی و موزیکال برنامه، اتفاقات هیجان انگیز و بی سابقه‌ای را برای تماشاگران و افراد حاضر در مسابقه رقم می‌زند و تنوع موسیقایی ایرانی و شرقی «صداتو»، مخاطبان را با طرح خاص و رنگ و لهجه‌ای تازه‌ مواجه می‌کند.

فصل دوم برنامه مهمونی ایرج طهماسب

بهترین تاک شو های ایرانی 1402
بهترین تاک شو های ایرانی 1402

سریال مهمونی به کارگردانی ایرج طهماسب در سال 1401 ساخته شده است. این سریال محصول کشور ایران و در ژانر کمدی و خانوادگی می‌باشد. در این سریال علی زرمهری، سهیل رهبر زارع، سارا صبری و احمد فیاض به هنرمندی پرداخته‌اند. کاظم سیاحی، هوتن شکیبا، سهیل مستجابیان، بهادر مالکی، الی امامی، امیر ادیب و نازنین شعبانی صداپیشگان این مجموعه هستند.

برنامه آنساید

بهترین رئالیتی شوهای ایرانی 1402
بهترین تاک شو های ایرانی 1402
  • اجرا: ابوطالب
  • ژانر: ورزشی و تاک شو

خلاصه‌از از چهار قسمت اول برنامه آنساید که در دسته بهترین تاک شو های ایرانی 1402 قرار می‌گیرد:

  1. در قسمت اول این برنامه به سراغ بررسی قهرمانی منچسترسیتی در اروپا رفتیم و با سارا عبدالملکی گفت‌و‌گو کردیم.
  2. در قسمت دوم این برنامه به سراغ بررسی مالکان باشگاه هایی که نمی دونن با پولشون چیکار کنن و همچنین وضعیت گزارشگری ورزش‌های مختلف در ایران رفتیم.
  3. تو قسمت سوم این برنامه به سراغ بررسی وضعیت تیم ملی والیبال ایران با حضور پوریا فیاضی، بازیکن‌هایی که به تیم‌های رقیب خودشون رفتن و البته با جهانگیر کوثری درمورد علیرضا بیرانوند و وضعیت مدیریتی تیم استقلال گپ زدیم.
  4. در قسمت چهارم این برنامه به بررسی اتفاقات هفته و همچنین رقابت‌های جام جهانی فوتبال زنان پرداختیم و با غزاله صدر، دختر مرحوم حمیدرضا صدر، به مناسبت دومین سالگرد درگذشت دکتر صدر به گفتگو نشستیم. همچنین با زهرا قلی‌زاده، لژیونر فوتسال کشورمون، در خصوص شرایط فوتسال و فوتبال زنان در ایران گپ زدیم.

همرفیق

بهترین تاک شو های ایرانی
بهترین تاک شو های ایرانی
  • مجری: شهاب حسینی
  • تهیه‌کننده: حسن خدادادی
  • کارگردان: شهاب حسینی
  • ژانر: تاک شو

در این تاک شو با اجرای شهاب حسینی، مهمانان مختلف به همراه یک دوست صمیمی خود در برنامه حاضر شده و به سوالات جنجالی و سرگرم کننده شهاب حسینی پاسخ می‌دهند.

برنامه پدرخوانده

بهترین رئالیتی شوهای ایرانی
بهترین رئالیتی شوهای ایرانی
  • کارگردان: سعید ابوطالب
  • گرداننده: کامبیز دیرباز
  • بازیکنان: بهاره افشاری، مجید واشقانی، پژمان بازغی و …
  • محصول:‌ 1401

مافیا یک بازی شناخته شده نقش مخفی‌ست که بر اساس استدلال و استنتاج پیش می‌رود. در پدرخوانده بازیگران و هنرمندان محبوب، مافیا را حرفه‌ای‌تر و با کارت‌های جذاب و متفاوتی بازی می‌کنند.

برنامه شب آهنگی

بهترین تاک شو های ایرانی
بهترین تاک شو های ایرانی
  • مجری: حامد آهنگی
  • مهمانان: شهاب عباسی، سیاوش مفیدی، اصغر سمسارزاده و …
  • محصول: 1400

شب‌آهنگی همان تاک‌شویی‌ست که انتظارش را دارید. برنامه‌ای با رنگ هیجان و خنده با اجرای حامد آهنگی، و حضور مهمان‌های محبوبی که از دیدن‌شان لذت خواهید برد.

جوکر

معروف ترین رئالیتی شوهای ایرانی در VOD
معروف ترین رئالیتی شوهای ایرانی در VOD

یکی از بهترین رئالیتی شوهای ایرانی شبکه های خانگی قطعا و حتما برنامه جوکر است که در سال 1401 از پلتفرم فیلیمو به نمایش درآمد. کارگردان و تهیه کننده برنامه احسان علیخانی است و سیامک انصاری میزبانی این برنامه را برعهده دارد.

در هر فصل رئالیتی‌شو جوکر، ۸ نفر از هنرمندان کشور، ۶ ساعت فرصت دارند تا با خنداندن یکدیگر، رقبا را حذف کنند. البته بدون اینکه خودشان بخندد! این برنامه که یک میزبان دارد که همان داور مسابقه هم هست، با دادن کارت زرد و یا قرمز به افرادی که خندیدند، آن‌ها را از بازی حذف می‌کند. در انتهای 6 ساعت هر کسی که باقی ماند برنده مسابقه ‌می‌شود.

شب‌های مافیا

بهترین رئالیتی شو های ایرانی
بهترین رئالیتی شو های ایرانی

از جمله بهترین رئالیتی شو های ایرانی می‌توان به شب‌های مافیا، کاری از سعید ابوطالب اشاره کرد. او که رئالیتی‌شوهای بسیار خوبی مانند سرزمین دانایی، رالی ایرانی، شام ایرانی و هفت شب‌ و‌ هفت روز را تولید کرده، توانسته مخاطبان زیادی را جذب کند. رئالیتی‌شوی شب‌های مافیا هم از آن دست مستندمسابقه‌هایی است که در جمع‌های دوستانه و خانوادگی پرطرفدار است.

در این رئالیتی‌شو که با شرکت هنرمندان و افراد شناخته‌شده است باید دو گروه مافیا و شهروند با آزمون و خطا یکدیگر را شناسایی کنند تا در نهایت بتوانند مافیا را از شهر بیرون کرده و شهروندان پیروز شوند.

شام ایرانی

بهترین رئالیتی شوهای ایرانی
بهترین رئالیتی شوهای ایرانی

شام ایرانی نام مجموعه‌ای ویدئویی است که سری اول آن به کارگردانی بیژن بیرنگ در زمستان سال ۱۳۹۰ ساخته شد، و قسمت اول آن در همان سال از طریق شبکهٔ نمایش خانگی منتشر شد. سری‌های بعدی این برنامه را نیز به ترتیب محمد شایسته (در سال ۱۳۹۲)، سروش صحت (در سال ۱۳۹۴) و سعید ابوطالب (از سال ۱۳۹۸ تاکنون) کارگردانی کرده‌اند.

ساخت جدیدترین سری مجموعه شام ایرانی به کارگردانی سعید ابوطالب از زمستان سال ۱۳۹۸ کلید خورد، و پخش آن از ۲۹ اسفند همان سال در شبکه نمایش خانگی آغاز شد. پنج فصل ابتدایی این برنامه در سال ۱۳۹۳ از شبکه نسیم پخش شد. در هر فصل از این برنامه ۴ نفر از میان بازیگران، خوانندگان، ورزشکاران، استندآپ کمدین‌ها و سایر افراد مشهور شرکت می‌کنند.

هر شب یک نفر میزبان می‌شود تا برای مابقی افراد شام آماده کند. پس از پایان هر شب، مهمانان و خود میزبان (از سری چهارم) به آن شب نمره می‌دهند؛ تا در نهایت در شب پایانی هر فصل برنده مشخص شود و به وی جایزه تعلق گیرد. قسمتی که حامد آهنگی، سید جواد هاشمی، علی انصاریان و بازیگر لبنانی در این برنامه حضور داشتند، یکی از بهترین قسمت‌های این رئالیتی شو ایرانی بود.

بند‌بازی

بهترین رئالیتی شوهای ایرانی
بهترین رئالیتی شوهای ایرانی

رئالیتی‌شو بندبازی که به تازگی در حال پخش است، استعدادهای بندهای موسیقی ایران را در قالب مسابقه در ژانر پاپ و پاپ تلفیقی کشف می‌کند و با استفاده از رأی داوران و آرای مردمی سرنوشت گروه‌های شرکت‌کننده در این رقابت را تعیین می‌کند.

مهراوه شریفی‌نیا، بهروز صفاریان و امید نعمتی داوران این برنامه هستند. اجرای برنامه نیز برعهده خواننده مشهور ایرانی، امید حاجیلی است. ترکیبی از رأی داوران و آرای مردمی سرنوشت گروه‌های شرکت‌کننده در این رقابت که از فیلم‌نت پخش می‌شود را تعیین می‌کند. تاکنون 31 قسمت از این برنامه منتشر شده است.

دست‌ پخت

بهترین رئالیتی شوهای ایرانی
بهترین رئالیتی شوهای ایرانی

بهترین رئالیتی شو ایرانی دستپخت با هدف “اهمیت به سلامت، همکاری تیمی، اهمیت به طبیعت و خلاقیت و نوآوری” در صد قسمت پخش شد. در این برنامه شرکت‌کنندگان در گروه‌های شش‌نفره از مردان و زنان به رقابت می‌پرداختند و در نهایت دستپخت آن‌ها توسط داوران ارزیابی می‌شد.

در این برنامه که با حمایت اسپانسرهای مختلفی مانند لوازم خانگی اسنوا، برنج گلستان، تکنوگاز، زرساب و … تولید می‌شد، شاهد رویکرد تجاری در کنار سرگرمی و آموزش بودیم. اما رئالیتی‌شوی دستپخت بخاطر نداشتن بازخورد از زندگی شخصی، چندان هم رئالیتی‌شو محسوب نمی‌شود!

کودک شو

رئالیتی‌شوهای صدا و سیما
رئالیتی‌شوهای صدا و سیما

“کودک شو” یک مسابقه خانوادگی است که در آن خانواده‌ها برای جایزه بزرگ با هم رقابت می‌کنند اما بچه‌ها در دنیای کودکانه خود به بازی مشغولند! این برنامه که برای پخش از شبکه نسیم آماده می‌شود یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های تلویزیونی در نوع خود است و شامل بخش‌های غیر رقابتی، طنز و سرگرمی نیز می‌باشد. پژمان بازعی و حمید گودرزی از مجریان این برنامه هستند.

این برنامه دارای چهار استودیو است که آیتم‌های مختلف و همچنین آیتم‌های جدید با تغییراتی در این استودیوها ضبط می‌شود. از آیتم‌های مسابقه گرفته تا اعلام نتایج مسابقات با رأی مردم و همچنین دکور برنامه با تغییرات مواجه شده است. همچنین فضاهای رئالیتی شو بیشتری به برنامه اضافه شده است.

اتاق بازی کودک “کودک شو” نیز تبدیل به استودیویی شده و در نهایت دکور اصلی برنامه با رویکرد جدیدی کاملا تغییر کرده است. سری جدید مسابقه “کودک شو” به تهیه‌کنندگی ابوذر پورمحمدی و رضا نصیری و با اجرای پژمان بازغی روی آنتن نسیم خواهد رفت.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین رئالیتی شوهای ایرانی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


4 thoughts on “جدیدترین و بهترین رئالیتی شوهای ایرانی + [1402 و تمام دوران]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *