برترین تفاوت های دنیای سینمایی مارول نسبت به کمیک ها از نگاه سایت فیگار

دنیای مارول همواره داستان‌هایش را مانند کمیک ارائه نمی‌دهد. با ما همراه باشید تا به بهترین تغییرات دنیای سینمایی مارول نسبت به کمیک ها بپردازیم.

دنیای سینمایی مارول داستان‌های ابرقهرمانی بسیار زیادی را برای بینندگان خود به تصویر شیده است. این کمپانی ثابت کرد که در ساخت فیلم‌ها و سریال‌هایش (بهترین فیلم ها و سریال های مارول 2022) توجه بسیار ویژه‌ای به داستان‌های کمیکی می‌کند و الهام زیادی از آن‌ها می‌گیرد، اما به این معنی نیست که به طور دقیق داستان‌های کمیک را به فیلم اضافه کند.

بسیاری از طرفداران کتاب‌های کمیک مارول (بهترین کمیک های مارول 2022) را خوانده‌اند و مارول اگر به طور دقیق داستان‌های کمیک را به تصویر بکشد، جالب نخواهد بود. تغییراتی در داستان فیلم‌های مارول وجود دارد که حتی از خود کمیک هم جذاب‌تر و بهتر هستند. تغییراتی که درون فیلم‌ها به وجود می‌آید این دنیای سینمایی را خاص‌تر می‌کنند و باعث می‌شود لحظات شگفت انگیزی برای مخاطب رقم بخورد.

داستان‌های کمیک در نوع خودشان بسیار عالی و فوق العاده هستند، اما اگر بحث بر سر دنیای سینمایی باشد، این موضوع تغییراتی پیدا می‌کند. این تغییرات در بعضی از موارد بسیار عالی می‌باشد و در بعضی مواقع ممکن است به ساختار فیلم ضربه بزند. در این مقاله قضد داریم تا بهترین تغییرات دنیای سینمایی مارول نسبت به کمیک ها را به شما معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید:

500 سریال جذاب و برتر در دنیای ابرقهرمانی

500 تا سریال های برتر MCU

برترین تفاوت های دنیای سینمایی مارول نسبت به کمیک ها

  • تغییراتی که از کمیک بهتر است

شما می‌توانید فهرست بهترین تغییرات دنیای سینمایی مارول نسبت به کمیک ها را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین تغییرات دنیای سینمایی مارول نسبت به کمیک ها
بهترین تغییرات دنیای سینمایی مارول نسبت به کمیک ها

اعمال تغییرات بسیار بزرگ در شخصیت‌های کمیکی یک ریسک بسیار بزرگ برای سازنده فیلم می‌باشد. این تغییرات احتمال اینکه به فیلم ضربه زیادی بزند را دارد و نمی‌توان به راحتی این کار را انجام داد. مارول در طول دنیای سینمایی‌اش تغییرات بسیار زیادی در داستان و شخصیت‌هایش داده است که نه تنها بد نبودند، بلکه بسیار عالی ظاهر شدند. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا به بهترین تغییرات دنیای سینمایی مارول نسبت به کمیک ها بپردازیم.

اسکرول ها شرور نیستند

بهترین تغییرات دنیای سینمایی مارول نسبت به کمیک ها
برترین تغییرات MCU نسبت به کمیک ها

تغییر عمده‌ای که دنیای سینمایی مارول (بهترین سریال های مارول 2022) در فیلم کاپیتان مارول ارائه کرد، معرفی یک گروه مهربان‌تر از اسکرول‌ها بود که فقط برای ایجاد ویرانی در بین بشریت در تلاش ابدی خود علیه کری نبودند. در واقع این فیلم در نگاه اول، اسکرول‌ها را به عنوان شرور داستان معرفی می‌کند، اما در انتها مشخص می‌شود که تمام این موضوع یک سوء تفاهم بوده و در واقع کری‌ها شرور داستان هستند. تغییر اسکرول‌ها یکی از برترین تغییرات دنیای سینمایی مارول نسبت به کمیک ها محسوب می‌شود.

اگر به این موضوع فکر کنیم، متوجه می‌شویم که ساختن یک گروه شرور که به دنبال نابودی سیارات هستند بسیار راحت بود. در عوض، آن‌ها افراد قابل تحسینی بودند که فقط سعی می‌کردند راهی برای بازگشت به خانه خود پیدا کنند. این یک راه عالی برای کمک به متقاعد کردن کاپیتان مارول برای مقابله با کری بود و در عین حال نشان داد که درگیری‌ها در بخش کیهانی مارول آنقدرها که به نظر می‌رسد واضح نیستند.

شخصیت نبیولا

بهترین تغییرات دنیای سینمایی مارول نسبت به کمیک ها
بهترین تغییرات MCU نسبت به کمیک ها

نسخه کمیک نبیولا بسیار متفاوت‌تر از چیزی است که در سینما نمایش داده شد. نبیولا حتی با تانوس در کمیک ها مرتبط نیست، که به طور کامل هر چیزی را که در داستان نبیولا در دنیای سینمایی مارول به تصویر کشیده شده است، تغییر می‌دهد. در عوض، او دشمن قسم خورده تانوس و عضوی از گروهی از مزدوران و دزدان کهکشانی می‌باشد.

در واقع اگر چنین شخصیتی در دنیای مارول (ترتیب دیدن سریال های مارول نتفلیکس) ظاهر می‌شد، جذابیت الان را نداشت، زیرا نیولا در تمام طول داستان درگیر روابط احساسی خواهرانه و نفرت خود از تانوس است که باعث می‌شود برای بینندکان بسیار جذاب باشد. سیر تغییر او از یک شخصیتی که به دنبال انتقام می‌گردد، به یک خوار دلسوز و فداکار باعث شد تا یکی از تغییرات برتر دنیای سینمایی مارول نسبت به کمیک ها باشد.

به روز رسانی نگهبانان کهکشان

بهترین تغییرات دنیای سینمایی مارول نسبت به کمیک ها
تغییرات برتر دنیای سینمایی مارول نسبت به کمیک ها

نبیولا تنها تغییر محافظان کهکشان (بهترین کمیک های نگهبانان کهکشان) نبود. در واقع، تک تک اعضای گروه کاملاً تغییر کرده بودند. گروت در کمیک‌ها توانایی صحبت کردن دارد و این گروه بیشتر از یک مزدور است و مرتباً دنیا را نجات می‌دهد. استار لرد در کمیک‌ها حتی پادشاه سیاره اسپارتاکس می‌باشد، اما در دنیای سینمایی مارول تنها به عنوان پسر گمشده ایگو به تصویر کشیده شد.

به روز رسانی گروه نگهبانان کهکشان یکی از بهترین تغییرات MCU نسبت به کمیک ها بود که باعث شد طرفداران عاشق این فیلم شوند. در واقع نمایش پیتر کوییل به عنوان یک پسری که مادرش را از داد و بر خلاف میلش مانند یک دزد بزرگ شد، عق شخصیتی او را بسیار بیشتر می‌کند تا اینکه او را در قامت یک پادشاه سیاره ببینیم.

جنگ داخلی قابل درک تر است

بهترین تغییرات دنیای سینمایی مارول نسبت به کمیک ها
برترین تغییرات دنیای سینمایی مارول نسبت به کمیک ها

در کمیک‌هایی (بهترین کمیک بوک های شوالیه ماه) که جنگ داخلی بین ابرقهرمانان را به تصویر می‌کشند، تنها یک طرف در سمت درست ماجرا قرار دارد و آن تیم کاپیتان آمریکا است. مرد آهنین در تلاش بود تا هویت همه قهرمانان را به طور علنی فاش کند و هر مخالفی را در منطقه منفی زندانی نماید. در حالی که برای اطمینان از اجرای قانون، حملاتی را برنامه ریزی می‌کرد.

در کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی، داستان باید به طوری روایت می‌شد که موضع گیری مرد آهنی منطقی باشد و هیچ تیمی در سمت بد قضیه قرار نداشته باشند. در واقع ما در این فیلم شاهد نبرد بین دو گروه (بهترین گروه های ابرقهرمانی) از ابرقهرمانان بودیم که هر کدام نظر خودشان را داشتند و می‌توان گفت که هر دو گروه هدف درستی را انتخاب کرده بودند. این یکی از برترین تغییرات MCU نسبت به کمیک ها بود که داستان این فیلم بسیار بهتر از کمیک روایت کرد.

انسانی کردن پلنگ سیاه

بهترین تغییرات دنیای سینمایی مارول نسبت به کمیک ها
بهترین تغییرات دنیای سینمایی مارول نسبت به کمیک ها

تفاوتهای زیادی بین پلنگ سیاه (بهترین کمیک های پلنگ سیاه) کمیک و دنیای سینمایی مارول وجود دارد. در حالی که سن او یک عامل قابل توجه است، همانطور که همتای کمیک او از نوجوانی شروع به کار کرد، شخصیت او نیز به طرز باورنکردنی متفاوت بود. او در کمیک بسیار با نسخه سینمایی‌اش متفاوت می‌باشد و می‌توان گفت که نسخه سینمایی بسیار بهتر از کمیک است.

تیچالا در کمیک (تحلیل تریلر اول فیلم Black Panther Wakanda For Ever) بسیار خشن و جدی است و مانند نسخه سینمایی‌اش شوخ و احساساتی نیست. این باعث می‌شود تا مخاطب با یک شخصیت خشک و زننده رو به رو نشود و برعکس این موضوع، یک کاراکتر بسیار احساساتی و دل رحم را ببیند که به اطرافیان خود اهمیت بدهد. نسخه کمیک بسیار خوب است، اما در قالب یک فیلم سینمایی نمی‌تواند انتظارات مخاطب را برآورده کند.

تونی استارک حس طنز پیدا می کند

بهترین تغییرات دنیای سینمایی مارول نسبت به کمیک ها
بهترین تغییرات دنیای سینمایی مارول نسبت به کمیک ها

تونی استارک در دنیای سینمایی مارول (بهترین متحدان شوالیه ماه در دنیای سینمایی مارول) با کمیک‌ها بسیار متفاوت است. انگیزه‌ها، شخصیت و مهم‌تر از همه، کنایه‌های او کاملاً تغییر کردند، زیرا استودیو تصمیم گرفت او را با دنیای سینمایی و منطق آن تطبیق دهد. شخصیت تونی در دنیای سینمایی بسیار طنز و غیر جدی بود که باعث شد با بینندگان سینما ارتباط بسیار خوبی با شخصیت اول برقرار کنند.

این امکان وجود دارد که کل دنیای سینمایی مارول شکست می‌خورد، اگر طنز اولین مرد آهنی (بهترین کمیک های مرد آهنی) و شیوه‌ای که تماشاگران را شگفت زده کرد، نبود. با توجه به آن، مطمئناً این یک تغییر خوب می‌باشد، و این تغییری است که تونی استارک را به شخصیتی واقعا دوست‌داشتنی و دلپذیر تبدیل کرد.

خالق اولترون

بهترین تغییرات دنیای سینمایی مارول نسبت به کمیک ها
بهترین تغییرات دنیای سینمایی مارول نسبت به کمیک ها

تونی استارک برای ایحاد صلح و محافظت از مردم لباس مرد آهنی خود را ساحت و با آن در نبردهای زیادی شرکت کرد. او بعد از نبرد بزرگ نیویورک در قسمت اول انتقام جویان (بهترین کمیک های انتقام جویان) تصمیم گرفت تا هوش مصنوعی اولتران را برای محافظت از کره زمین بسازد. در نهایت اولتران به یک خبیث تبدیل شد و سعی کرد تا تمام دنیا را نابود کند.

بر خلاف چیزی که در سینما نشان داده شد، در کمیک (15 ابرقهرمان شکنجه شده در کمیک ها) هنک پیم خالق اولتران بود، اما در دنیای سینمایی مارول این موضوع فرق می‌کرد و تونی استارک به عنوان سازنده التران انتخاب شد که واقعا تغییر فوق العاده‌ای بود.

شخصیت مرد مورچه ای

بهترین تغییرات دنیای سینمایی مارول نسبت به کمیک ها
بهترین تغییرات دنیای سینمایی مارول نسبت به کمیک ها

هنک پیم تنها کسی نبود که لباس مرد مورچه‌ای (بهترین کمیک های مرد مورچه ای) را در در دنیای سینمایی مارول پوشید و طرفداران به خاطر آن اسکات لنگ را می‌پرستند. هنک پیم سال‌ها لباس مرد مورچه‌ای را بر تن کرد و در بسیاری از نبردها حضور داشت، اما او به دنبال یک جایگزین مناسب برای خودش می‌گشت که در همین راه با اسکات لنگ آشنا شد.

در حالی که اسکات لنگ در کمیک‌ها بیشتر یک شخصیت فرعی است، در دنیای مارول به او اهمیت زیادی داده شد و حتی به بقای نیمی از موجودات جهان پس از بشکن تانوس (بهترین دشمنان حیوانی مرد عنکبوتی) کمک کرد. او به‌ عنوان یک شخصیت کمدی، فوق‌العاده دوست‌داشتنی می‌شود، که به حفظ قدرت او کمک کرده است. این یکی از تغییراتی است که مارول در انجام آن بسیار موفق بود.

باکی بارنز

بهترین تغییرات دنیای سینمایی مارول نسبت به کمیک ها
بهترین تغییرات دنیای سینمایی مارول نسبت به کمیک ها

باکی بارنز در کمیک دوست کاپیتان آمریکا (بهترین کمیک های کاپیتان آمریکا) نبود. در عوض او حالت بچگانه‌ای نداشت و در بسیاری نبردها و مأموریت‌های هایدرا شرکت کرد. مارول تصمیم گرفت تا زمانی که جنگ جهانی دوم شروع شد، او را به یک انسان بالغ و قوی تبدیل کند، که بسیار قابل درک‌تر بود.اینکه باکی با کاپیتان آمریکا دوست بسیار صمیمی و فوق العاده‌ای بود که باعث شد داستان او عمق زیادی داسته باشد.

پس از مرگ باکی در فیلم کاپیتان آمریکا: اولین انتقام جو، استیو راجرز به شدت ناراحت شد و تا سال‌ها به یاد او بود. پس از بازگشت باکی در فیلم کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان طرفداران با او ارتباط خاصی برقرار کردند و تغییر بسیار جالب و خوبی بود. شخصیت باکی بارنز همچنان در دنیای سینمایی مارول حضور دارد و دیدن سیر تحول شخصیتی او بسیار چشمگیر است.

تانوس

بهترین تغییرات دنیای سینمایی مارول نسبت به کمیک ها
بهترین تغییرات دنیای سینمایی مارول نسبت به کمیک ها

در کمیک‌ها، تایتان دیوانه دقیقاً موجودی با نیت تقریباً خوب و هدف مشخصی نبود. در عوض، او شخصیتی عمداً شیطانی بود که قصد داشت کل واقعیت را نابود کند و این کار را فقط برای تحت تاثیر قرار دادن عشق زندگی خود انجام می‌داد. این کمیک بسیار عالی است، اما در سینمای نمی‌تواند مخاطب را راضی کند.

تانوس در دنیای سینمایی مارول (ترتیب دیدن فیلم های مارول) هدفی مشخص داشت که می‌خواست نصف جمعیت جهان را برای ادامه بهتر بقا نابود کند و این فرق نسخه سینمایی با کمیک است. ایت تغیر بسیار چشمگیر بود و توانست بهترین شرور ممکن را به تصویر بکشد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین تغییرات دنیای سینمایی مارول نسبت به کمیک ها سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *