نقد قسمت اول سریال What If مارول ؛ گلوله ای در قلب دنیای مارول

نسخه شکل گرفته مجدد MCU تصویری جدید از شخصیتَ‌های محبوب ما را در فضایی خاص ارائه می‌دهد.در ادامه با نقد قسمت اول سریال What If همراه فیگار باشید.

برای تقویت چنین رویکرد خوش بینانه‌ای در جهت ایجاد جهان ها، خالقان را قادر می‌سازد تا عمیقاً وارد قلمرو تجسم و فرم دهی شخصیت شوند که بسته به شخص ممکن است کارساز باشد یا نباشد. زیرا ممکن است هر کسی برای دیدن شخصیت‌های مورد علاقه خود در لباس های کاملا جدید آماده نباشد. گویا در این سریال هدف مختل کردن توالی رویدادها و یا ساختار روایی در فیلم های قبلی است.

در مقابل، برخی از طرفداران سرسخت و دو آتیشه دنیای سینمایی مارول، حتما و قطعا از این پروژه استقبال چندانی نمی‌کنند زیرا به سادگی با نفی تقریباً تمام جنبه های ارزشمندی که تا به حال ساخته شده است و باعث محبوبیت آن شده و ایجاد عصر جدید برای قهرمانان، همه چیز را باطل می‌کند و زیر پای خودش له می‌کند.

قبل تر در دنیای دی سی از این اتفاق افتاده است. نیاز نیست دور برویم. با یادآوری لیگ عدالت اسنایدر کات، دی سی به ما نشان داد که چگونه داستان از دو منظر متفاوت می‌تواند قابل تامل باشد. یکی تاریک و تند است، در حالی که دیگری با شخصیت هایش کاملاً شوخ طبع و سخیف عمل می‌کند.

نقد قسمت اول سریال What If مارول

گلوله ای در قلب دنیای مارول

نقد قسمت اول سریال What If مارول
نقد قسمت اول سریال What If مارول

همانطور که اشاره شد در این سریال میتوانیم برخی از محبوب ترین شخصیت های مارول را در موقعیت های کاملاً متفاوت از آنچه میشناسیم، ببینیم. این سریال بر اساس کمیکی با همین نام ساخته شده است، که شیوه های مختلفی را که ممکن است در برخی رویدادهای مهم Marvel رخ داده باشد، نشان میدهد. همچنین، سریال What If در ایجاد فضایی چند جهانی که در  فصل اول Loki نشان داده شده است، تلاش می‌کند.

مشخصات

  • ژانر: انیمیشن – ابرقهرمانی – آنتولوژی
  • سازنده: ای سی بردلی
  • کارگردان: برایان اندروز
  • بازیگران: جفری رایت و رابرت داونی جونیور
  • کشور سازنده: ایالات متحده
  • زبان اصلی: انگلیسی
  • تهیه‌کنندهٔ اجرایی: کوین فایگی
  • تولیدکننده: مارول استودیوز
  • توزیع‌کننده: دیزنی+

آیا این پروژه بزرگ MCU بعدی است که ما به دنبال آن بودیم؟

اولین تریلر سریال What If بینندگان را متقاعد میکند که انیمیشن را جدی بگیرند. زیرا مستقیماً از اولین صحنه آغازهای فروتنانه MCU نشأت گرفته شده است و تونی استارک خودخواه با کنایه کلمه “صلح” را به تمسخر میگیرد. در کل مارول با اطمینان خاطر از پتانسیل پروژه، تریلرهای فریبنده‌ای منتشر می‌کند که وظیفه خود را در تخصیص توده ها انجام میدهند، و هیاهو را افزایش میدهد که ممکن است به نفع یا علیه آنها باشد زیرا محصول با بازار مطابقت ندارد.

مارول همین کار را با پروژه هایی مثل بیوه سیاه ، فیلم سینمایی اسکارلت جوهانسون که با انتشار فیلم OTT در دیزنی+به شدت مورد توجه رسانه ها قرار گرفت و مجموعه ای از نمایش ها ایجاد کرد. که وانداویژن و لوکی با استقبال خوب طرفداران مواجه شدند. این یک اشتیاق دست و پا گیر است تا افشای بزرگ نهایی در دکتر استرنج در سال 2022 باشد.


بیشتر بخوانید: 5 دلیل برای دیدن سریال لوسیفر


پارادوکس

نقد قسمت اول سریال چه میشود اگر
نقد قسمت اول سریال چه میشود اگر

سریال چه میشود اگر…؟ کمی پارادوکس ارائه میدهد، و نه فقط به دلیل ساختار روایی آن. شاید با توجه به این که بینندگانی که از قبل درک درستی از ساختارهای اصلی طرح فرنچایز و دلبستگی به شخصیت های بیشمار آن دارند، بدون شک بیشترین درک در هر قسمت را خواهند داشت.

از سوی دیگر، سریال What If اولین مجموعه و تولید MCU در سال‌های اخیر است که احساس نمی‌کند نیاز به دقت در قانون فرانچایز داشته باشد. این مسئله یک نفس تازه برای افراد سخت گیر مارول است که موفق میشود در عین به نمایش گذاشتن چند شگفتی، دقیقاً آنچه را که میخواهند به طرفداران ارائه دهد. طرفداران که طولانی مدت با دنیای مارول همراه بودند، بدون شک بزرگترین ضربه را از مراجع و شوخی های مجموعه چه میشود اگر می‌خورند.

داستانهای موجود آنقدر پیچیده نیستند که بینندگان معمولی تر را از ولع دیدن بازدارد. صرف نظر از این، جفری رایت در اینجا به افراد ناآگاه به عنوان Watcher کمک میکند، یک راوی همه چیز دان که توضیحات مفیدی را ارائه میدهد و به چگونگی خراب کردن هر آنچه که دنیای سینمای مارول ساخته است می‌پردازد.

قسمت اول سریال چه میشود اگر

نقد قسمت اول سریال What If
نقد قسمت اول سریال What If

قسمت 1 به بررسی یک جدول زمانی می‌پردازد که در آن پگی (هیلی اتول) به جای استیو راجرز اولین سرم سرباز فوق‌العاده را تزریق میکند و این سوال مهم این هفته است: اگر پگی کارتر (معشوقه استیو راجرز در جنگ جهانی دوم بوده)، اولین ابرقهرمان آمریکا شود، چه اتفاقی می‌افتد؟ خوب، (کمی هشدار اسپویل) معلوم می‌شود که رویدادها بسیار شبیه به آنچه در “Captain America: The First Avenger” اتفاق می‌افتد است.

خوشبختانه اتفاقات لحظه به لحظه آنقدر سرگرم کننده هستند که تا حدی طرح خیالی را جبران می‌کنند. سریال چه میشود اگر…؟ در هر اپیزود دارای یک سبک انیمیشن است که تماشای آن در حرکت بسیار لذت بخش است، به ویژه در لحظات پر تنش در هر قسمت. پگی زمان کافی برای تقویت مهارت های فوق العاده خود در طول قسمت 1 دارد.


بیشتر بخوانید: بهترین سریال های مارول و دی سی


در میانه این قسمت، از جمله صحنه ای که او بین هواپیماها در آسمان می‌پرد، بسیار بی پروا کارتونی است. جلوه های صوتی به مجموعه تلویزیونی “بتمن” 1960 تبدیل میشود که نمیتوان لبخند را ترک نکرد. در لایو اکشن مضحک به نظر میرسد، همانطور که اغلب ریتم و تمپوی تولیدات مارول با فضاسازی CGI که ​​تکنیک بی برو برگشت اکثر فیلم های MCU را مشخص میکند، حفظ می‌شود. اما در مدل سبک انیمیشن چه میشود اگر…؟ حتی عجیب ترین صحنه های مبارزه را میتوان به راحتی فقط دوست داشت.

چه میشود اگر…؟ آخرین تلاش جریان مارول برای عادت دادن همه ما به ایده چندجهانی ابر استودیوی ابرقهرمانی است که هر اتفاقی میتواند رخ دهد. برخلاف مجموعه های قبلی همانند سریال WandaVision و سریال  Loki ، هر کاری که What If میکند تا با رویدادهای ثابت دنیای سینمایی مارول درگیر شود، شاید تا به اینجای کار نتوانسته؛ به هر حال اینطور فکر میکنیم.

بررسی داستان قسمت اول سریال چه میشود اگر

نقد قسمت اول سریال What If
نقد قسمت اول سریال What If

همانطور که فهمیدید، هر فصل از سریال What If …؟ دارای قسمت‌هایی با مدت زمان 30 دقیقه است. داستان قسمت اول در مناطق و موقعیت های ناشناخته ای پیش میرود که ذهن تماشاگران را مخدوش میکند. به عنوان مثال، این قسمت آزمایشی این احتمال را بررسی میکند که کاپیتان آمریکا هرگز وجود نداشته است. تاریخ نشان میدهد اگر به جای استیو راجرز این پگی کارتر بود که سرم سرباز فوق العاده را دریافت میکرد و کاپیتان کارتر میشد، چه اتفاقی می‌افتاد. این تنها یکی از مسیرهایی است که مجموعه سریال وادیف در آن به جستجو میپردازد.

در حال حاضر، سریال چه میشود اگر ، با بازخورد مثبت آغاز شده است. واکنش منتقدان بسیار مطلوب بوده و حتی از نتیجه این مجموعه متحرک شگفت زده شده اند. در بررسی ها میتوانید بخوانید که سریال چه میشود اگر… پتانسیل بالایی را نشان میدهد و نامه ای عاشقانه برای فداکارترین طرفداران MCU است.

گفته میشود این یکی از معدود عناوین جدید استودیو مارول است که به دلیل جاه طلبی های دیزنی برای به دست آوردن پول هنگفت اتفاق افتاده است. استدلال میشود که پتانسیلی که این برنامه دارد بی پایان است، چه برای ایجاد فصل های جدید و چه برای توسعه سریال ها و فیلم های جدید با ایده هایی که در این سریال مطرح شده است.


بیشتر بخوانید: بهترین فیلم ها و سریال های ابرقهرمانی ۲۰۲۱


تاکید شده است که در سریال وادیف مارول تماشاگران تمایل بیشتر و انتظارات زیادی از آنچه برای شخصیت ها رخ میدهد یا پیچش غافلگیر کننده ای که جهت حرکت را تغییر میده ، دارند.

منتقدانی که فرصت دیدن سه قسمت اول این مجموعه را داشتند، تأیید میکنند که سریال What If مارول به آنچه وعده میدهد عمل میکند و مراقبت میکند تا جنون فرض خود را به بالاترین سطح برساند. با این حال، برخی از روزنامه نگاران معتقدند که قسمت اول نسبت به قسمت بعدی دارای ریسک کمتری است، که پتانسیل‌های رازآلود و طنز بالاتری دارد.

در مورد انیمیشن What If مارول، ذکر شده است که مارول کار بسیار خوبی انجام داده است، زیرا میتواند به قوانین فیلم پایبند باشد و به خود اجازه میدهد قوانین خاصی را که در فرنچایز تعیین شده است زیر پا بگذارد، اما این بدان معنا نیست که کیفیت کمتری ارائه میدهد. این سریال تما سعی خود را کرده است که بلافاصله شما را در فضای برنامه غوطه ور کند. استدلال میشود که این عمل موثر است و طراحان این سریال بسیار دقیق عمل کرده اند.

در پایان نقد قسمت اول سریال What If مارول، اگر از طرفداران MCU هستید باید این سریال را ببینید، زیرا سرگرم کننده، غیرقابل پیش بینی، با طراوت و پر از لحظات خنده دار است که شما را شگفت زده خواهد کرد. برای دانلود سریال what if مارول می‌توانید روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

بیشتر بخوانید:

امید است، از نوشتار نقد قسمت اول سریال What If مارول لذت کافی را برده باشید. شما می‌توانید با دانلود سریال وات ایف مارول از سایت‌ها و کانال‌های تلگرامی مناسب دانلود (که در مقاله لینک شده معرفی نموده‌ایم)، به تماشای آن بنشینید.

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد قسمت اول سریال What If مارول سپاس‌گزار هستیم. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *