برترین دیالوگ های مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول از نگاه سایت فیگار

مرد عنکبوتی یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های دنیای ابرقهرمانی است. همراه ما باشید تا به بهترین دیالوگ های مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول بپردازیم.

یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های تاریخ سینما که امروزه تقریباً همه او را می‌شناسند، مرد عنکبوتی (بهترین لباس های مرد عنکبوتی) می‌باشد. مرد عنکبوتی به دلایل بسیار مختلفی به یک شخصیت بسیار محبوب در بین طرفداران تبدیل شد که بازیگر فعلی این شخصیت در سینما تام هالند است. بازیگرانی مانند توبی مگوایر و اندرو گارفیلد در این نقش درخشیدند و ماندگارترین نقش‌ها را در فیلم‌های ابرقهرمانی ایفا کردند.

اولین سری فیلم محبوب مرد عنکبوتی در سال 2002 به کارگردانی سم ریمی اکران شد و به شدت مورد استقبال طرفداران قرار گرقت. این فیلم باعث شد تا این شخصیت بیشتر از قبل شناخته شود و انقلابی را در دنیای ابرقهرمانی آغاز کند. با موفقیت این فیلم، سونی تصمیم گرفت قسمت بعدی آن را بسازد و تا سال 2007 دو قسمت دیگر فیلم مرد عنبوتی را اکران کرد.

در طول سال‌های اخیر فیلم‌های بسیار زیادی از مرد عنکبوتی (بهترین کمیک های مرد عنکبوتی) ساخته شده و موفقیت زیادی داشته‌اند. در این فیلم‌ها مرد عکبوتی دیالوگ‌هایی دارد که از اعماق شخصیت پیتر برگرفته شده است و آن دیالوگ‌ها به سرعت در ذهن هوادار هک شد و ماندگارترین لحظات را برای آن‌ها ایجاد کرد. در این مقاله قصد داریم تا بهترین دیالوگ های مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول را به شما معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین دشمنان مرد عنکبوتی که حیوان هستند

احساسی ترین روابط مرد عنکبوتی

برترین دیالوگ های مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول

  • ماندگارترین دیالوگ های پیتر پارکر

شما می‌توانید فهرست بهترین دیالوگ های مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین دیالوگ های مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول
بهترین دیالوگ های مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول

دیالوگ‌های مرد عنکبوتی همواره در تمام سکانس‌ها تأثیرگذار هستند. این دیالوگ‌ها گاهی غمگین و احساساتی می‌باشند که می‌توانند اشک هر طرفداری را جاری کنند. همچنین مرد عنکبوتی دیالوگ‌های طنزی را هم دارد که فضای آن سکانس را بسیار خنده‌دار و شاد می‌کند. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا به بهترین دیالوگ های مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول بپردازیم.

من بدون این لباس هیچی نیستم (مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه)

بهترین دیالوگ های مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول
برترین دیالوگ های مرد عنکبوتی در MCU

در اولین بازی انفرادی تام هالند در نقش مرد عنکبوتی (قوی ترین نسخه های مرد عنکبوتی)، طرفداران دیدند که پیتر برای اولین بار با تبدیل شدن به یک انتقام‌جو روبرو می‌شود، در حالی که ناامیدانه تلاش می‌کرد تا ماموریت انتقام‌جویی بعدی‌اش را پیدا کند. پس از اشتباهی در کشتی استاتن آیلند، تونی استارک لباس مخصوصی که برای پیتر ساخته بود را پس گرفت و پیتر پاسخ داد: من بدون این لباس هیچی نیستم. این یکی از بهترین دیالوگ های مرد عنکبوتی در دنیای مارول بود که نا پختگی و بی تجربه بودن او را نشان می‌داد.

پیتر بسیار نا امید بود که خود را شایسته اثبات کند و احساس می‌کرد که تنها راه برای انجام این کار با لباسی (بهترین لباس های شوالیه ماه) است که تونی استارک به او داد، زیرا احساس می‌کرد که بدون آن نمی‌تواند یک قهرمان باشد. عشق سخت تونی استارک دقیقاً انگیزه ای بود که پیتر برای تبدیل شدن به قهرمان امروزی به آن نیاز داشت. بعداً در فیلم، پیتر ثابت کرد که بدون کمک فن آوری استارک می‌تواند یک قهرمان باشد.

من نمیخوام بمیرم (انتقام جویان: جنگ ابدیت)

بهترین دیالوگ های مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول
دیالوگ های برتر مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی Marvel

تبدیل شدن پیتر به گرد و غبار در انتقام جویان: جنگ ابدیت (بهترین کمیک های انتقام جویان)، به عنوان یکی از غم انگیزترین لحظات تاریخ دنیای سینمایی مارول ثبت خواهد شد. فراموش کردن این نکته آسان نبود که پیتر در آن زمان هنوز 16 یا 17 سال داشت. در حالی که او آقای استارک را ناامیدانه در آغوش گرفت، گریه کرد و گفت : من نمی‌خواهم بمیرم. این دیالوگ جزو برترین دیالوگ های مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول قرار می‌گیرد و شخصیت بچگانه پیتر را به تصویر می‌کشد.

جو و آنتونی روسو همچنین تایید کردند که مرد عنکبوتی (بهترین دشمنان حیوانی مرد عنکبوتی) تام هالند مرگ خود را به دلیل حس عنکبوتی خود احساس کرد و همچنین به دلیل نیروی شفا دهنده سریع، مدت زمان بیشتری طول کشید تا محو شود. این فیلم مطمئناً برای پیتر پارکر جوان یک پایان دلخراش ایجاد کرد که با دیالوگ غم انگیز خود اشک هواداران را جاری کرد.

فقط از مچت تار میاد یا جای دیگه ای هم هست؟ (مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست)

بهترین دیالوگ های مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول
برترین دیالوگ های مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول

سازندگان فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (بررسی فلسفی و روانشناختی مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست) دقیقاً می‌دانستند که با مکالمه‌های سه پیتر پارکر در این فیلم چه می‌کنند. آن‌ها خواستند در مورد چیزهایی صحبت کنند که طرفداران قدیمی سال‌ها در مورد آن‌ها به صورت آنلاین صحبت کرده‌اند.

این شامل مفهوم ارگانیک بودن شبکه‌های پیتر پارکر 2 (توبی مگوایر) می‌باشد. کل مکالمه‌ای که این سه با هم دارند بسیار خوب پیش می‌رود، اما نکته مهم این است که پیتر 1 (تام هالند) به طور مستقیم از او می‌پرسد که فقط از مچت تار میاد یا جای دیگه‌ای هم هست؟ پیتر 2 در جواب این سوال می‌گوید که فقط مچ قابلیت تار زدن دارد. این یکی از دیالوگ های برتر مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی Marvel بود که طنز بسیار خوب و فوق العاده‌ای داشت.

ما بردیم، شما موفق شدین قربان، شما موفق شدین (انتقام جویان: پایان بازی)

بهترین دیالوگ های مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول
بهترین دیالوگ های مرد عنکبوتی در دنیای مارول

صحنه مرگ تونی استارک هنوز در ذهن طرفداران فیلم انتقام جویان: پایان بازی (بهترین رهبران گروه انتقام جویان) باقی مانده است، اما تماشاگران تنها کسانی نبودند که اشک می‌ریختند. در حالی که مرد عنکبوتی در مقابل استارک زانو زد، سعی کرد تا خبر خوبی به او بدهد و واکشنی را از او ببیند و گفت: ما بردیم، شما موفق شدین قربان، شما موفق شدین. این یکی از برترین دیالوگ های مرد عنکبوتی در MCU می‌باشد که تأثیر بسیار زیادی در این سکانس داشت.

گفتم این دیالوگ از سوی هالند باعث شد تا سکانس مرگ (بهترین فیلم هایی که قبل از مرگ باید ببینید) او غم انگیزتر شود زیرا اشک روی صورتش جاری شد و او برای آخرین بار از تونی عذرخواهی کرد. بخشی از پیتر احساس مسئولیت می‌کرد که باید زودتر تانوس را متوقف می‌کرد. او حتی قبل از تبدیل شدن به گرد و غبار از تونی عذرخواهی کرد، زیرا همواره پیتر سعی می‌کند تا همه افراد را نحات دهد و اگر لازم باشد خودش را فدا کند.

میدونم، انجامش بده (مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست)

بهترین دیالوگ های مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول
بهترین دیالوگ های مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول

یکی از غم انگیزترین پایان‌ها در دنیای سینمایی مارول (ترتیب دیدن فیلم های مارول) در فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست اتفاق میوفتد. در این فیلم ما شاهد خطر بسیار بحرانی در زمینه دنیاهای موازی بودیم که پیتر باعث شده بود این اتفاق رخ دهد. در انتهای فیلم که هیچ امیدی به درست شدن این اوضاع نیست پیتر راه حل بسیار فداکارانه‌ای به دکتر استرنج پیشنهاد می‌کند.

پیتر به دکتر استرنج (تئوری های فیلم دکتر استرنج در جهان های موازی جنون) می‌گوید که طلسمی را اجرا کند تا همه پیتر پارکر را فراموش کنند. این باعث می‌شد تا همه دوستان پیتر و کسانی که دارد، هیچ چیزی از او به یاد نیاورند. دکتر استرنج به او این هشدار را داد تا او را منصرف کند، اما او با اطمینان کامل گفت: می‌دونم، انجامش بده. دکتر استرنج این طلسم را اجرا کرد و پیتر به تنهاترین ابرقهرمان مارول شد.

دوست دارم اینطور فکر کنم که مرد عنکبوتی به مردم امید میده (مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2)

بهترین دیالوگ های مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول
بهترین دیالوگ های مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول

فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 (عاشقانه‌ترین روابط مرد عنکبوتی) یکی از ماندگارترین آثار دنیای سینمایی مارول است که هواداران به هیچ وجه آن را فراموش نخواهند کرد. اندرو گارفیلد در این فیلم بسیار می‌درخشد و با ایفای نقش فوق العاده‌اش لحظات بسیار خوبی را به بینندگان ارائه می‌دهد. سری فیلم‌های مرد عنکبوتی شگفت انگیز به دلایلی لغو شدن و سونی به ساخت آن‌ها ادامه نداد.

در قسمت دوم مرد عنکبوتی شگفت انگیز (10 نفر اول که هویت مخفی مرد عنکبوتی را کشف کردند) برای اولین بار هری آزبورن در این دنیا به تصویر کشیده شد و پیتر بعد از مرگ پدرش به دیدن او رفت. این دو دوستان بسیار صمیمی‌ای بودند و بعد از ملاقات با یکدیگر از مرد عنکبوتی حرف می‌زنند. پیتر به هری می‌گوید: دوست دارم اینطور فکر کنم که مرد عنکبوتی به مردم امید میده. پیتر به عنوان مرد عنکبوتی از چیزی حرف می‌زند که دوست دارد باشد. او حرف دل خودش را به صورت کاملاً غیر مستقیم در این سکانس به هری زد، اما هری از شخصیت دوم او خبر نداشت.

اگر محله ای وجود نداشته باشه مرد عنکبوتی محله ای هم وجود نداره (انتقام جویان: جنگ ابدیت)

بهترین دیالوگ های مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول
بهترین دیالوگ های مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول

دومین حضور مرد عنکبوتی (نقد فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست) در میان انتقام جویان در فیلم انتقام جویان: جنگ ابدیت اتفاق افتاد. این فیلم از هر نظر عالی بود و توانست بهترین امتیازات را کسب کند. تام هالند در نقش مرد عنکبوتی عالی ظاهر شد و نقش خود را به بهترین شکل ممکن ایفا کرد. مرد عنکبوتی از اردوی مدرسه موجه می‌شود که یک سفینه فضایی در آسمان نیویورک ظاهر شده است.

او بلا فاصله دست به کار شد و به نبرد مرد آهنی و افراد تانوس پیوست. بعد از اینکه کار او و تونی استرک به سفینه فضایی کشیده شد، تونی به هیچ وجه راضی نبود که او اینجا باشد، زیرا دوست نداشت که او را در این موقعیت خطرناک قرار دهد. بعد از مخالفت‌های تونی پیتر می‌گوید: اگر محله ای وجود نداشته باشه مرد عنکبوتی محله ای هم وجود نداره. این دیالوگ به خوبی اشتیاق پیتر به نجات مردم را نشان می‌دهد.

رئیس بخش امنیتی رمزش رمز عبوره؟ (مرد عنکبوتی: دور از خانه)

بهترین دیالوگ های مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول
بهترین دیالوگ های مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول

تام هالند در احرای کمدی‌های (بهترین فیلم های کمدی ترسناک 2021) فیلم‌های مارول بسیار عالی عمل می‌کند و در همه پروژه‌هایی که حضور دارد رنگ و روی متفاوتی به سکانس‌ها می‌بخشد. فیلم مرد عنکبوتی: دور از خانه یکی از آثار متفاوت مارول می‌باشد که نقش شرور آن را جیک جیلن هال ایفا می‌کند. پیتر در این فیلم دیالوگ‌های با مزه زیادی دارد، اما یکی از آن‌ها بسیار طعنه آمیز و جالب است.

در اواسط این فیلم پیتر توسط میستیریو به صورت جدی‌ای صدمه دید و مجبور شد تا با هپی هوگان تماس بگیرد. هپی برای کمک به دنبال او آمد و تمام چیزهایی که به آن نیاز داشت را به او داد. پیتر رمز عبور گوشی او را خواست و هپی در جواب او گفت رمز عبور. پیتر با لحن طعنه آمیزی به او گفت : رئیس بخش امنیتی رمزش رمز عبوره؟. این یکی از بهترین طنزهای این فیلم بود که هر بیننده‌ای را به خنده وادار کرد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین دیالوگ های مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *