بهترین هیولاهای ترسناکی که به معشوقه تبدیل شدند

در اغلب فیلم‌های ترسناک این هیولا‌ها بودند که از عمق تاریکی بیرون کشده شدند. با ما همراه باشید تا به معرفی هیولاهای ترسناکی که به معشوق تبدیل شدند بپردازیم.

عنصر هیولا در اغلب فیلم‌های ترسناک ، به نشانه‌ی یک موجود بیگانه است که سعی بر کشتن، و یا انقراض نسل بشریت دارد. برخی از هیولا‌ها هدفی جز تنفر ندارند، اما برخی دیگر، هیولا‌هایی هستند که احساس تنهایی می‌کنند و هیچ هدفی جز درک شدن از طرف انسان‌ها ندارند.

ویژگی مهربانی در هیولا‌ها عنصری است که در برخی از فیلم‌های علمی تخیلی و یا حتی ترسناک جهان دیده می‌شود. برخی از فیلم‌ها، هیولاهای ترسناک را در تاریخ ماندگار کردند و کاری را انجام دادند که از هیولا‌ها ، به عنوان سمبلی از احساسات، نام برده بشود. این هیولا‌های احساسی ، در اواخر هر داستان فیلم یا سریال، به عنوان یک معشوق شناخته می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

500 فیلم ترسناک تاریخ سینما که باید ببینید

هیولاهای ترسناکی که به معشوق تبدیل شدند

  • بهترین هیولاهایی که مردم عاشقشان هستند

شما می‌توانید فهرست هیولاهای ترسناکی که به معشوق تبدیل شدند را در لیست زیر مشاهده کنید:

هیولاهای ترسناکی که به معشوق تبدیل شدند
هیولاهای ترسناکی که به معشوق تبدیل شدند

اگرچه فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی اخیر، اغلب خون‌آشام‌ها و گرگینه‌ها را رمانتیک کرده‌اند، اما هیولاها در واقع از زمان شروع این ژانر از تاریکی بیرون کشیده شده‌اند و به سمتی دوست‌داشتنی‌تر رفته‌اند. با ما همراه باشید تا به معرفی هیولاهای ترسناکی که به معشوق تبدیل شدند بپردازیم.

The Beast (La Belle Et La Bete)

هیولاهای ترسناکی که به معشوق تبدیل شدند
هیولای ترسناکی که به معشوق تبدیل شد

اگرچه این اثر، یک فیلم ترسناک نیست، اما برداشت اصلی از داستان دیو و دلبر، یک شاهکار هیولایی گوتیک بود که با جلوه‌های بصری باورنکردنی، سکانس‌های ترسناک و داستان عاشقانه‌ای به قدمت زمان، عرضه شد. فیلم فانتزی ژان کوکتو که در سال 1946 یک اقتباس عالی از برداشت داستان اصلی ژان ماری لپرنس دو بومونت بود و در نهایت یکی از زیباترین فیلم‌های سیاه و سفید را خلق کرد.

این فیلم، داستان یک افسانه کلاسیک را دنبال می‌کند که هیولا، یکی از ویژگی‌های برجسته آن است. قبل از اینکه دیزنی اقتباس خود را انجام دهد، که به شدت از این نسخه الهام گرفته شده بود، اقتباس 1946 به جهانیان جانور دلشکسته‌ای را نشان داد که تنها امیدش برای شکستن نفرینش، عشق به یک دختر خوشگل است و سعی دارد خودش را به یکی از بهترین هیولاهایی که مردم عاشقشان هستند تبدیل کند.

Frankenstein’s Monster (The Bride Of Frankenstein)

هیولاهای ترسناکی که به معشوق تبدیل شدند
هیولاهای ترسناکی که به معشوق تبدیل شدند

هیولای فرانکشتاین، یکی از هیولا‌هایی است که طی زمان، پیشرفت می‌کند و به یکی از برترین هیولاهایی که به معشوق تبدیل شدند می‌شود. این هیولا نیز، از سری داستان‌های فانتزی (بهترین رمان های فانتزی) مری شلی برخواسته و یکی از هیولاهایی است که در دنیای ادبیات نیز، عمری طولانی دارد.

در دنباله‌ی فیلم اصلی فرانکشتاین که یک دختر در آن هنرنمایی می‌کند، فرانکشتاین برای آسایش آن دختر، یاد می‌گیرد چگونه رفتار کند و اینجاست که او، به دلسوزترین شخصیت فیلم تبدیل می‌شود. او که هم از طرف انسان‌ها، و هم از طرف همسر خودش طرد شده است، سعی می‌کند رفتار خودش را تغییر بدهد. داستان فرانکشتاین، از یک مفهوم دلخراش‌کننده بر می‌خیزد که در تاریخ ترسناک زندگی می‌کند.

(Hellboy II) Abe

هیولاهای ترسناکی که به معشوق تبدیل شدند
هیولاهای ترسناکی که به معشوق تبدیل شدند

آبه در فیلم پسر جهنمی، یک موجود ماوراءالطبیعه بود که به شکل ماهی در آمد بود. او یک پلیس ورزیده است و در انجام امور تحقیقاتی فوق‌العاده می‌باشد. در قسمت دوم سری فیلم‌های پسر جهنمی، او به عاشق یک دختر شد که از ارتش جهنمایان آمد و در نهایت او را از دست داد.

Leon (Curse Of The Werewolf)

هیولاهای ترسناکی که به معشوق تبدیل شدند
هیولاهای ترسناکی که به معشوق تبدیل شدند

فیلم‌های ترسناک Hammer، همیشه عادت دارند فیلم‌های هیولایی استودیوی یونیورسال را دوباره به تصویر بکشند و فیلم نفرین گرگینه، یکی از آن فیلم‌های جذاب است که از داستانی کلاسیک بر می‌خیزد. تفسیر کارگردان در این فیلم، به مراتب رمانتیک‌تر، و احساسی‌تر از داستان اصلی می‌باشد و توانسته موجودی ترسناک‌تر نیز خلق کند.داستان هیولای این فیلم که لئون نام دارد، از جایی آغاز می‌شود که این شخصیت خوش‌تیپ، در بدو تولدش نفرین شده و محکوم به گرگینگی است.

محوریت اصلی داستان فیلم، روح شکنجه‌شده‌ای است که در تلاش برای یافتن عشق می‌باشد و باید این کار را در حالی که با جانور درونش می‌جنگد، انجام دهد. اگرچه داستان، تا حدودی کلیشه‌ای است، اما با استاندارد ترسناک Hammer مطابقت دارد.

Brundlefly (The Fly)

هیولاهای ترسناکی که به معشوق تبدیل شدند
هیولاهای ترسناکی که به معشوق تبدیل شدند

عاشق شدن یک هیولا، شاید یک چیزجذاب باشد، اما تماشای تبدیل شدن شریک زندگی شخصی او به یک هیولا، یک اتفاق جذاب‌تر است که در فیلم مگس می‌افتد. طرح بازسازی مگس، که توسط دیوید کراننبرگ شکل گرفته است و دگردیسی یک انسان به هیولا را به صورت یک چیز منزجر‌کننده نمایش می‌دهد، از جالب‌ترین اتفاقات ممکن می‌باشد که می‌تواند از درون یک فیلم رخ بدهد.

دیدن فردی که عاشقش هستی به یک هیولای مگس‌مانند، یک اتفاق بسیار تلخ و تراژدیک است که همسر Brundlefly آن را تماشا می‌کند. گاهی وقت‌ها، به همان اندازه که انجام دادن یک عمل علمی، می‌تواند بسیار تلخ و چندش‌آور باشد، دیدن آن نیز می‌تواند به برای مخاطب چندش‌آور به‌نظر برد که دیوید کراننبرگ به درستی این کار را انجام می‌دهد.

Candyman (Candyman)

هیولاهای ترسناکی که به معشوق تبدیل شدند
برترین هیولاهایی که به معشوق تبدیل شدند

در نگاهی که به گذشته‌ی فیلم‌های هیولا محور داریم، شاید بهتر باشد که احساسات هلن نسبت به کندیمن را بیشتر یک وسواس بدانیم تا یک عاشقانه‌ی واقعی. روشی که تونی تاد این نقش را با چنین تحول احساسی و هیپنوتیزمی انجام می‌دهد، این هیولا را به هیولای ترسناکی که به معشوق تبدیل شد می‌رساند. سمبل اصلی او، یک کت سیاه و بلند است که پشت سرش می‌چرخاند، آن را به زیبایی بصری یک هیولا تبدیل می‌کند.

کندی‌من، از آن دسته هیولاهایی نیست که متکی بر احساس انتقام‌جویی حماقت کند و بی دلیل به دیگران اعتماد، و تکیه کند. او لحن خاصی دارد که می‌تواند مخاطب را جذب کند و با حرکاتی مانند تعقیب کردن قربانی، و جملات غم‌انگیز و سنگین، به یک شخصیت اسلشر (بهترین شخصیت های فیلم های اسلشر) که دارای احساسات است تبدیل شود.

Dracula (Bram Stoker’s Dracula)

هیولاهای ترسناکی که به معشوق تبدیل شدند
هیولاهای ترسناکی که به معشوق تبدیل شدند

شخصیت دراکولا، از آقای بلا لوگوسی تا کلیس بنگ، تصویری از یک خون‌آشام رمانتیک و عاشق را به بیننده نشان دادند که رنگ‌و‌بوی احساسی را درون خودش داشته است. اما انگار این وظیفه‌ی یک خون‌آشام عاشق را، آقای گری اولدمن بهتر از هر کسی درک کرده بود و توانسته بود وظیفه‌ی خودش را به نحو احسنت انجام دهد.

دراکولای برام استوکر، با الهامات و مضامین عظیم از رمان اصلی، فیلمی ترسناک بود که هم رمانتیک و هم ترسناک را در مد واقعی سینمایی با یکدیگر ترکیب می‌کرد. اما تفسیر اولدمن از دراکولا، تعریف کتاب درسی وحشت رمانتیک شده بود که همین امر، تأثیرات زیادی را بر این شخصیت گذاشت. دراکولای اولدمن، به دنبال این است که با روح الیزابتِ محبوبش که قرن‌ها پیش از دستش داده بود، متحد شود و او با عبور از اقیانوس‌های زمانی برای یافتن او، این شخصیت را به یکی از عاشق‌ترین و وفادار‌ترین دراکولا‌های تاریخ تبدیل کرد.

Edward (Edward Scissorhands)

هیولاهای ترسناکی که به معشوق تبدیل شدند
هیولاهای ترسناکی که به معشوق تبدیل شدند

ادوارد دست‌قیچی، یکی از ماندگارترین نقش‌های جانی دپ است که به کارگردانی آقای تیم بورتون ساخته شده و اساساً از روش‌های بی‌هدف دکتر فرانکنشتاین پیروی می‌کند. تیم بورتون، با خلق مردی از ماده غیرزنده و قرار دادن او در معرض جهانی که او را هیولا می‌بیند، عمل می‌کند. با این حال، ادوارد این مزیت را دارد که کسی را پیدا کند که واقعاً او را دوست داشته باشد.

این اثر، جزو فیلم‌هایی است که هیولا، به اشتباه باعث وحشت شده و درونش احساسی و بیرونش وحشتناک می‌باشد. با اینحال، جانی دپ، نقش این هیولا را به خوبی بازی می‌کند و مظلومیت خاصی را از اعماق درد ادوارد، به تصویر می‌کشد. به گفته‌ی تیم بورتون، ادوارد یک شخصیتی خیالی است که از نقاشی‌های دوران کودکی‌اش نشأت گرفته.

Emily The Corpse Bride (Corpse Bride)

هیولاهای ترسناکی که به معشوق تبدیل شدند
هیولاهای ترسناکی که به معشوق تبدیل شدند

انسان‌های مرده معمولاً موجودات دوست‌داشتنی نیستند، اما تیم بورتون با خلق شخصیت ادوارد دست‌قیچی نشان داد که استعداد زیادی در ساخت کارکتر‌های عجیب و غریب و غیرعادی، با خاصیت مسحور‌کننده دارد. امیلی در انیمیشن عروس مردگان، یکی از آن شخصیت‌های عجیب است بسیار دوست‌داشتنی می‌باشد و می‌تواند هیولایی باشد که همه عاشق او هستند.

اشتیاق این شخصیت به زندگی، و ازدواج با یک فرد که عاشقش است، بسیار ستودنی است و داستان بورتون می‌باشد که این عشق را شدید‌تر نیز می‌کند. داستانِ عشق او متعارف‌ترین خصوصیت او نیست، اما در داستانی که از تخیل زنده برتون نشأت گرفته، کاملاً جذاب می‌باشد.

The Phantom (The Phantom Of The Opera)

هیولاهای ترسناکی که به معشوق تبدیل شدند
هیولاهای ترسناکی که به معشوق تبدیل شدند

ماهیت رمانتیک شخصیت فانتوم، به گونه‌ای می‌باشد که به مخاطب مورد نظر بستگی دارد. او یک مورد نادر را نشان می‌دهد که بیشتر توسط مخاطب رمانتیک شناخته شده است تا فیلمنامه. او بر روی فیلمنامه تأثیر مستقیم دارد و نشان می‌دهد که یک شخصیت می‌تواند چگونه داستان یک فیلم را تغییر دهد.

این شخصیت، جایی گسترده از تفسیری رمانتیک را برای مخاطب به نمایش می‌گذارد که ایده‌ای از نبوغ موسیقی (بهترین فیلم های بیوگرافی موسیقی) را در ذهن بیننده می‌پروراند. در این شخصیت، یک تراژدی و جذابیت خاصی نهفته است که موتیف یک هنرمند ظلم‌دیده که هرگز از مد نمی‌افتد را به تصویر می‌کشد. تلفیق غم‌انگیزی که از عشق و تراژدی در این شخصیت نهفته، او را خاص جلوه می‌دهد.

The Amphibian Man (The Shape Of Water)

هیولاهای ترسناکی که به معشوق تبدیل شدند
بهترین هیولاهایی که مردم عاشقشان هستند

بهترین نمونه از هیولایی تبدیل به یک معشوق شد The Amphibian Man فیلم شکل آب بود که نشان داد در رسانه‌های مدرن هم ممکن است این اتفاق‌ها رخ دهد. این فیلم، که ساخته‌ی گیلرمو دل تورو می‌باشد، صرفاً به دلیل توجه فراوان به جزئیات هیولا بود که باعث شد این موجود به عشقی بی‌نظیر تبدیل شود. مرد دوزیستی که در فیلم وجود دارد، از ویژگی‌های برش خورده‌اش گرفته تا چشم‌های درخشانش و نقشش در روایت کلی، عملاً برای ابداع داستان‌های عاشقانه متعارف متولد شده و شکل گرفته.

داستان عاشقانه‌ای که بین او و یک نظافتچی به نام الیزا شکل می‌گیرد، علیرغم فقدان ارتباط کلامی، این دو را قادر به ایجاد یک رابطه‌ی عاشقانه می‌کند که مفاهیم هر دو ژانرِ ترسناک و عاشقانه را به چالش می‌کشد و شاهکاری که مطمئناً شایسته دریافت جایزه اسکار است را خلق می‌کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار هیولاهای ترسناکی که به معشوق تبدیل شدند سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


One thought on “بهترین هیولاهای ترسناکی که به معشوقه تبدیل شدند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *