برترین دیالوگ ها در دنیای سینمایی مارول ؛ به یادماندنی ترین دیالوگ ها

دنیای سینمایی مارول پر از دیالوگ‌های تأثیرگذار و به یادماندنی برای طرفداران است. همراه ما باشید تا به بهترین دیالوگ های دنیای سینمایی مارول بپردازیم.

مدت زمان کل دنیای سینمایی مارول (بهترین فیلم های مارول و دی سی) بیشتر از 40 ساعت است. در این مدت بیش از چیزی جز گفتگو در فیلم‌ها وجود داشت. مارول از سال 2008 با شروع دنیای سینمایی خود با فیلم مرد آهنی توانست لحظات بسیار به یادماندنی را برای طرفداران کمیکی بسازد. در این فیلم‌ها، تنها نبرد قهرمانان و شروران را نمی‌بینیم و در بین گفتگوها شاهد بیان جملات بسیار زیبایی از شخصیت‌ها هستیم.

برخی از برترین دیالوگ ها در دنیای سینمایی مارول (بهترین دیالوگ های شرورها در انیمه) برای تعریف یک شخصیت بسیار مهم هستند، برخی دیگر از برترین دیالوگ ها در دنیای سینمایی مارول برای رساندن یک پیام مفید می‌باشند و هنوز هم مواردی وجود دارند که به سطحی از شوخ طبعی دست می‌یابند که فراموش نشدنی خواهند شد. بین دیالوگ‌های احساسی، صمیمانه، شوخی‌های صحنه‌های مبارزه و… دنیای مارول، سخت است که بهترین دیالوگ‌ها را انتخاب کرد.

دنیای مارول همواره چیزی بیشتر از فیلم‌های اکشن و ابرقهرمانی بوده و در بین داستان‌های این فیلم‌ها، عمق بسیار زیادی وجود دارند و هر کدام از برترین دیالوگ ها در دنیای سینمایی مارول نشان دهنده شخصیت و رفتار کاراکتر می‌باشد. در این مقاله قصد داریم تا بهترین دیالوگ های دنیای سینمایی مارول و به یادماندنی‌ترین آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید:

دیالوگ‌هایی که داستان زندگی کاپیتان آمریکا را خلاصه می‌کند

بهترین دیالوگ های دردویل

برترین دیالوگ ها در دنیای سینمایی مارول

  • به یادماندنی ترین دیالوگ ها

شما می‌توانید فهرست بهترین دیالوگ های دنیای سینمایی مارول را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین دیالوگ های دنیای سینمایی مارول
بهترین دیالوگ های دنیای سینمایی مارول

در دنیای سینمایی مارول دیالوگ‌های بسیار احساسی، خنده دار و حماسی وجود دارد که از زبان بهترین شخصیت‌ها گفته می‌شود. این دیالوگ‌ها جزو به یاد ماندنی‌ترین لحظات در این دنیای سینمایی هستند که طرفداران آن‌ها را فراموش نخواهند کرد. تا انتهای این مقاله همراه ما باشد تا به بهترین دیالوگ های دنیای سینمایی مارول بپردازیم.

تونی استارک در انتقام جویان: پایان بازی

3000 تا دوست دارم.

بهترین دیالوگ های دنیای سینمایی مارول
بهترین دیالوگ های MCU

تونی استارک کیهان را نجات داد، اما پیامی که در قبل از مرگش گذاشت نشان می‌دهد که او همیشه به فکر خانواده‌اش بوده است. تونی با تکرار دیالوگ قبلی دخترش به او، به وضوح نشان می‌دهد که چقدر او را دوست داشت و حتی اگر او رفته باشد، عشقش به او هرگز محو نخواهد شد. تونی استارک اولین باری که از دختر جمله 3000 تا دوست دارم را شنید، بسیار خوشحال شد و در انتهای فیلم حرف دخترش را به او زد.

این ساده‌ترین، اما شیرین‌ترین و قوی‌ترین (قوی ترین ابر قهرمان های دی سی و مارول) پیامی است که تونی می‌تواند برای مورگان بگذارد تا نشان دهد که رابطه او با دخترش چقدر برایش ارزش دارد. این دیالوگ همچنین نشان می‌دهد که طرفداران دنیای سینمایی مارول در مورد تونی استارک چه احساسی دارند، زیرا نمی‌توان به اندازه کافی عشق و قدردانی عمیق آن‌ها را برای شخصیت او اندازه گیری کرد. این یکی از بهترین دیالوگ های دنیای مارول می‌باشد.

لوکی در انتقام جویان: جنگ ابدیت

تو هیچ وقت یک خدا نخواهی بود.

بهترین دیالوگ های دنیای سینمایی مارول
دیالوگ های برتر دنیای سینمایی Marvel

یکی از برترین دیالوگ های دنیای سینمایی مارول (بهترین سریال های مارول 2022) توسط لوکی قبل از کشته شدن او توسط تانوس گفته شد. لوکی (سریال لوکی) توسط تجربه شخصی می‌داند که برای دستیابی به یک حس منحرف عدالت، بهای گزافی وجود دارد. در حالی که تانوس نسبت به برنامه خود برای بازگرداندن تعادل به جهان احساس اطمینان و اعتماد به نفس می‌کند، لوکی غرور تایتان دیوانه را تشخیص می‌دهد. دیالوگی که او در این موقعیت بر زبان می‌آورد جزو برترین دیالوگ های دنیای سینمایی مارول قرار می‌گیرد.

لوکی (بهترین نسخه های لوکی) قبل از اینکه آخرین نفسش را بکشد حرف آخر را می‌زند و ثابت می‌کند که تانوس خدا نیست و هرگز نخواهد بود و حق با اوست، زیرا رفتار خداگونه تانوس چیزی بیشتر از یک خود باوری بیش از حد و غرور نیست. لوکی در طول دنیای سینمایی مارول تحول شخصیتی بسیار چشمگیری را پشت سر گذاشت و توانست در کنار برادر خود با دشمنان مبارزه کند.

یاندو در نگهبانان کهکشان

اون ممکنه پدر واقعی تو بوده باشه، اما پدرت نبود.

بهترین دیالوگ های دنیای سینمایی مارول
برترین دیالوگ های دنیای سینمایی مارول

فیلم‌های نگهبانان کهکشان (بهترین کمیک های نگهبانان کهکشان ) تمرکز زیادی بر اهمیت خانواده داشتند. یکی از بهترین لحظاتی که این موضوع را نشان می‌دهد، در دنباله آن است که مشخص می‌شود یاندو بیشتر از ایگو پدر پیتر کویل بوده است. یاندو پیتر کوییل را در بچگی دزدید و از او مانند پسر خود مراقبت کرد و تمام مهارت‌های رزمی و تیراندازی را به او آموخت.

ایگو ممکن است پدر بیولوژیکی پیتر باشد، اما یاندو کسی است که پیتر را بزرگ کرد، در کنار او بود و او را به مردی تبدیل کرد که تبدیل به استار لرد شد. این باعث می‌شود یاندو پدر واقعی پیتر باشد و این تنها زمانی ثابت شد که یاندو جان خود را فدا کرد تا زندگی پیتر را نجات دهد. پیتر همواره به دنبال پدر واقعی خود بود، اما هیچوقت توجه نکرد که بهترین پدر او یعنی یاندو، در تمام مدت در کنار او بوده است. این دیالوگ جزو دیالوگ های برتر دنیای سینمایی Marvel قرار می‌گیرد، زیرا نشان دهنده عشق پدرانه یاندو به پیتر است.

کاپیتان آمریکا در انتقام جویان: پایان بازی

به هر قیمتی…

بهترین دیالوگ های دنیای سینمایی مارول
بهترین دیالوگ های دنیای مارول

ممکن است همیشه یک رهبر ثابت در انتقام جویان وجود نداشته باشد، اما کاپیتان آمریکا (بهترین کمیک های کاپیتان آمریکا) همیشه موفق می‌شود الهام بخش باشد و تیم را مدریت کند. او این کار را یک بار دیگر انجام می‌دهد که داستانش در دنیای سینمایی مارول به پایان می‌رسد. کاپیتان آمریکا همواره سعی داشت تا انتقام جویان را به عنوان بهترین محافظان زمین، به صورت یک تیم نگه دارد و تقریباً موفق بود.

انتقام جویان: پایان بازی آخرین تیم از انتقام‌جویان (بهترین گروه های ابرقهرمانی) اصلی را در حالی که قصد نجات همه را داشتند، ارائه کرد. استیو راجرز بارها و بارها به تیمش یادآوری می‌کند که آن‌ها هر کاری که لازم باشد برای بازگرداندن افرادی که تانوس از آن‌ها گرفته است، انجام می‌دهند و این بخشی از آن چیزی است که ریسک فیلم را بالا می‌برد. تک تک قهرمانان حاضر بودند برای نجات بقیه جان خود را از دست بدهند.

دیالوگ همیشگی کاپیتان امریکا

می‌تونم کل روز ادامه بدم.

بهترین دیالوگ های دنیای سینمایی مارول
بهترین دیالوگ های دنیای سینمایی مارول

این دیالوگ در دسته دیالوگ‌های تعیین کننده شخصیت (شخصیت هایی که شی هالک می تواند وکیلشان شود) قرار می‌گیرد. هیچ دیالوگ به یاد ماندنی کاپیتان آمریکا برای توصیف استیو راجرز وجود ندارد. از کتک خوردن وحشیانه به عنوان یک بچه ضعیف در کوچه‌ها گرفته تا رویارویی با روبات‌ها و بیگانگان به عنوان یک قهرمان ملی، روش او برای مقابله با مشکلاتش همیشه ثابت می‌باشد. او همیشه حاضر است جان خود را برای نجات دیگران ببخشد و می‌داند که هیچ چیز مهم‌تر از نجات زندگی نیست.

به عبارت دیگر، مهم نیست که کاپیتان آمریکا چقدر شکسته، کتک خورده یا خسته است، او همیشه تا آخر آماده مبارزه (بهترین بازی های مبارزه ای بر اساس متاکریتیک) می‌باشد. پس از تکرار همان دیالوگ در سه فیلم برای سه حریف مختلف، او کاملاً روشن کرده است که می‌تواند این کار را در تمام طول روز انجام دهد. او مبارز بسیار سر سختی می‌باشد و هیچ وقت دست از مبارزه برای نجات زندگی دیگران بر نمی‌دارد. این یکی از بهترین دیالوگ های MCU محسوب می‌شود که نشان دهنده شخصیت کاپیتان آمریکا است.

بروس بنر در انتقام جویان

این راز منه کاپیتان، من همیشه عصبانی‌ام.

بهترین دیالوگ های دنیای سینمایی مارول
بهترین دیالوگ های دنیای سینمایی مارول

انتقام‌جویان مملو از لحظات دیوانه‌کننده و شگفت‌انگیز بود، اما می‌توان گفت که بهترین ورود شخصیت در فیلم مربوط به لحظه آخر بروس بنر بود که با چرخش 180 درجه‌ای . تبدیل شدن به هالک (قوی ترین نسخه های هالک) در عزض چند ثانیه به یکی از بهترین لحظات دنیای مارول تبدیل شد. بنر از یک دانشمند عصبی تبدیل به انتقام‌جوی غیرقابل توقف شد که کمتر کسی می‌تواند او را شکست دهد.

این یکی از تنها مواردی است که او توانسته در کل دنیای سینمایی مارول کاملاً آرام بماند. این دیالوگ همچنین به عنوان بخش مهمی از داستان هالک (قوی ترین نسخه های شی هالک) عمل می‌کند. با بیان اینکه او همیشه عصبانی است قبل از تبدیل شدن به هالک، نشان می‌دهد که بروس بنر اکنون کنترل کامل هالک را در اختیار دارد.

دیالوگ معروف پلنگ سیاه

واکاندا برای همیشه.

بهترین دیالوگ های دنیای سینمایی مارول
بهترین دیالوگ های دنیای سینمایی مارول

پس از موفقیت بزرگ غیرمنتظره فیلم پلنگ سیاه (تحلیل تریلر اول فیلم Black Panther Wakanda For Ever)، جمله “واکاندا برای همیشه” جدیدترین جمله در فرهنگ لغت آمریکایی شد. این دیالوگ همه جا شنیده می‌شد. طرفداران، مشاهیر و ورزشکاران در سطح جهانی، با بازوهای ضربدری به چادویک بوزمن ادای احترام کردند.این جمله در فیلم پلنگ سیاه و انتقام جویان: جنگ ابدیت توسط پلنگ سیاه تکرار شد و جزو بهترین دیالوگ‌های این دنیای سینمایی قرار گرفت.

در حال حاضر مارول قسمت دوم فیلم پلنگ سیاه (بهترین کمیک های پلنگ سیاه) را با نام “واکاندا برای همیشه” اکران خواهد کرد و به احتمال بسیار زیاد، خواهر تیچالا جای او را به عنوان پلنگ سیاه خواهد گرفت. این جمله مفهوم وفاداری عمیق پلنگ سیاه و افرادش به واکاندا را به بیننده منتقل می‌کند.

دیالوگ معروف تونی استارک

من مرد آهنی هستم

بهترین دیالوگ های دنیای سینمایی مارول
بهترین دیالوگ های دنیای سینمایی مارول

این چهار کلمه شروع ایجاد دنیای سینمایی مارول بودند که طرفداران آن را می‌شناسند. تا قبل از مرد آهنی (بهترین کمیک های مرد آهنی)، ابرقهرمانان همیشه یک ویژگی ضروری داشتند. آن‌ها به هویت‌های خود را مخفی می‌کردند. پیتر پارکر در سه فیلم با هویت مخفی خود مبارزه کرد، تا هرگز خود واقعی‌اش را فاش نکند تا به خانواده و کسانی که دوستشان دارند آسیبی نرسد.

در همین حال، تونی استارک هرگز هیچ یک از این مشکلات را تجربه نمی‌کند و تصمیم می‌گیرد به سادگی هویت (10 نفر اول که هویت مخفی مرد عنکبوتی را کشف کردند) واقعی خود را در تلویزیون ملی به تمام دنیا بگوید. این پایانی عالی برای یک فیلم بود و راهی ایده آل برای نمایش ماهیت خودخواهانه و قانون شکن استارک بود. تونی اولین فیلم خود را با این دیالوگ پایان داد و در انتها، در لحظات آخر زندگی خود همین دیالوگ را به زبان آورد.

گروت در نگهبانان کهکشان

ما گروت هستیم.

بهترین دیالوگ های دنیای سینمایی مارول
بهترین دیالوگ های دنیای سینمایی مارول

برای کسی که با دنیای سینمایی مارول آشنا نیست، این دیالوگ کاملاً بی معنی می‌یاشد. برای یک طرفدار مارول، این یک دیالوگ بسیار نادر و فوق العاده است. برای شخصیتی که تنها می‌تواند کلمات «من» و «گروت» و «هستم» را منحصراً به ترتیبی که راکت می‌گوید، بیان کند، شنیدن اضافه کردن یک کلمه جدید از وی به دایره واژگان محدودش باورنکردنی است.

شنیدن اینکه او می‌گوید، “ما گروت هستیم” به عنوان آخرین خداحافظی در حالی که او جان خود را فدا می‌کند تا اعضای تیم نگهبانان را نجات دهد، بسیار دلخراش (غم انگیز ترین پس زمینه ها در انیمه) است. به گفته جیمز گان، کارگردان فیلم نگهبانان کهکشان، گروت در واقع در همان حادثه کشته شد و گروت تازه متولد شده پسر او می‌باشد.

تانوس در انتقام جویان: جنگ ابدیت

تو باید سرمو هدف می‌گرفتی.

بهترین دیالوگ های دنیای سینمایی مارول
بهترین دیالوگ های دنیای سینمایی مارول

بسیاری تانوس را بزرگترین شرور (بهترین گروه های ابرشرور) دنیای سینمایی مارول می‌دانند. یکی از عوامل موثر در آن دیالوگ به یاد ماندنی اوست. جنگ بی نهایت بلافاصله با تایتان دیوانه شروع می‌شود که خود را به عنوان دشمن نهایی معرفی می‌کند. او در حالی که سنگ قدرت را روی دستکش نشان می‌دهد، می‌گوید: “از آن بترسی. فرار کنی. سرنوشت فرا می‌رسد یا باید بگویم من می‌رسم.”

حتی قبل از جنگ بی نهایت، تانوس در صحنه پس از تیتراژ فیلم انتقام جویان: عصر التران که برای اولین بار دستکش اینفینیتی را می‌پوشد و به طرز تهدیدآمیزی می‌گوید: “خوب، من خودم این کار را انجام خواهم داد.” در طول جنگ ابدیت، نمونه‌های بی‌شماری دیگر از خطوط تهدیدآمیز وجود دارد، اما یک دیالوگ این دو را به شکلی فراموش‌ نشدنی ترکیب می‌کند. دیالوگ تانوس که نیمی از جهان را کشت. وقتی ثور استورم بریکر را به سمت سینه تانوس پرتاب کرد تانوس می‌گوید: “تو باید سرمو هدف می‌گرفتی”.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین دیالوگ های دنیای سینمایی مارول سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *