10 تفاوت بین سریال خاندان اژدها و حلقه های قدرت ؛ کدوم سریال بهتره؟

دو سریال بزرگ آمریکا که به تازگی ترند شده‌اند رقابت بزرگی به راه انداختند. با ما همراه باشید تا به 10 تفاوت بین سریال خاندان اژدها و حلقه های قدرت بپردازیم.

سریال‌های خاندان اژدها و ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت، دو سریال عظیم از غول‌های تلویزیونی هستند که در دو هفته‌ی اخیر، بسیار سروصدا کردند و توانست چشم جهانیان را به تلویزیون‌ها خیره و صنعت تلویزیون هالیوود را جانی دوباره ببخشند.

هر دو سریال منتشر شده، در دنیا‌های فانتزی رقم می‌خورند و بر اساس رمان‌های مصوری (بهترین سریال هایی که از روی رمان ساخته شده اند) هستند که از دنیا‌های متفاوتی از جنس تخیل نشأت می‌گیرد. هر دو سریال، نقطه مشترک‌های زیادی دارند که نشان می‌دهد دو رقیب سنگین برای رقابت با یکدسگر به شما می‌آیند. مثلاً هر دو، اسپین آف‌های سریال و فیلم‌هایی هستند که به تنهایی طرفداران زیادی دارند و به گذشته‌ی داستان اصلی می‌پردازند.

سریال اول، خاندان اژدها نام دارد که اسپین‌آف سریال بازی تاج و تخت می‌باشد و به گذشته‌ی، یکی از مهم‌ترین خاندان‌های دنیای کتاب می‌پردازد. این سریال از شبکه‌ی اچ بی او پخش می‌شود و نویسنده‌ی آن نیز جرجج آر. آر. مارتین نام دارد. اما سریال دوم که از شبکه‌ی آمازون پخش می‌شود، سریال ارباب حلقه‌ها، حلقه‌های قدرت است که به عصر دوم مجموعه کتاب‌های محبوب جی آر. آر تالکین می‌پردازد و پُر هزینه‌ترین فصل سریال تاریخ می‌باشد.

10 تفاوت بین سریال خاندان اژدها و حلقه های قدرت

  • کدوم سریال بهتره؟

شما می‌توانید فهرست 10 تفاوت بین سریال خاندان اژدها و حلقه های قدرت را در لیست زیر مشاهده کنید:

10 تفاوت بین سریال خاندان اژدها و حلقه های قدرت
10 تفاوت بین سریال خاندان اژدها و حلقه های قدرت

این دو سریال، به دلیل پخش همزمان یکدیگر، و دنیایی از جنس فانتزی، شباهت‌های بسیاری دارند، اما عنصر اصلی آن‌ها تفاوت‌هایی است که بین این دو شکل گرفته. با ما همراه باشید تا به 10 تفاوت بین سریال خاندان اژدها و حلقه های قدرت بپردازیم و بگوییم که کدام یک سریال بهتری نسبت به آن یکی هستند.

بودجه

10 تفاوت بین سریال خاندان اژدها و حلقه های قدرت
مهم ترین تفاوت بین سریال خاندان اژدها و حلقه های قدرت

اولین و بهترین تفاوت بین سریال خاندان اژدها و حلقه های قدرت ، بودجه‌ی دو سریال بود که زمین تا آسمان با یکدیگر فرق داشت و متفاوت بود. بودجه‌ای که آمازون تنها برای یک فصل سریال ارباب حلقه‌ها آماده کرده، 465 میلیون دلار می‌باشد و این در حالی است که شبکه‌ی اچ بی او برای فصل اول سریال اختصاصی و پُر هزینه‌ی خود، تنها 60 میلیون هزینه کرده است.

تا پیش از ساخت سریال حلقه‌های قدرت، پُر هزینه‌ترین فصل سریال تاریخ، بر عهده‌ی فصل هشتم بازی تاج و تخت بود که 200 میلیون دلار خرج برداشت. حالا آمازون، دو برابر اچ بی او، برای یک فصل سریال خودش خرج کرده و انتظارات مردم را بالا برده است.

اینکه دنیای ارباب حلقه‌‌ها، بالطبع فضایی فانتزی‌تر از دنیای بازی تاج و تخت دارد و دارای سکانس‌های مبارزه‌ای نسبتاً بیشتری از دنیای جرج آر. آر. مارتین است نشان می‌دهد که بودجه‌ی هزینه شده، رقمی منطقی به‌نظر می‌رسد. اما چیزی که هواداران را اذیت کرده است، سکانس‌های بسیار کمی می‌باشد که ما از خشونت‌های لشکری، و جلوه‌های ویژه خارق‌العاده می‌بینیم. خالقین سریال اعلام کردند که در قسمت‌های آینده، شاهد اتفاقات جذاب‌تری خواهیم بود که اجازه می‌دهد طرفداران متعصب سریال نیز بیشتر لذت ببرند.

بیشتر بخوانید:

حق پخش

10 تفاوت بین سریال خاندان اژدها و حلقه های قدرت
10 تفاوت بین سریال خاندان اژدها و حلقه های قدرت

یکی از مهم‌ترین دلایلی که نشان می‌دهد چرا سریال ارباب حلقه‌ها نتوانسته از لحاظ داستانی قدرتمند ادامه بدهد، حق پخش کتاب‌هایی است که در اختیار ندارد. بخش عمده‌ای از هزینه‌ی سریال حلقه‌های قدرت، بر سر خرید حق پخش جلد‌های مختلف کتاب بود که شبکه‌ی آمازون ، تنها توانست 5 فصل از این کتاب‌ها را در اختیار بگیرد.

داستان‌های تالکین، به سه دوره‌ی عصر اول و دوم و سوم تقسیم می‌شوند که حق پخش دوره‌ی ابتدایی و دوره‌ی سوم، در دستان کمپانی وارنر برادرز است و این کمپانی، بزرگ‌ترین بخش سهام خود را از همین دنیا دارد و به هیچ عنوان این بخش‌ها را به آمازون نفروخت. همین درگیری‌ها باعث شد تا این سریال نتواند به گذتشه‌ی این اتفاقاتی که در داستان رخ می‌دهد، آن طور که باید و شاید بپردازد و اگر کسی کتاب را نخوانده باشد متوجه داستان نمی‌شود.

این اتفاقات در صورتی رخ داد که اچ بی او، تمامی 12 جلد کتاب دنیای مارتین را خریداری کرده و توانسته به بهترین شکل ممکن، تمامی حق پخش کل دنیای نغمه‌ی یخ و آتش را در اختیار داشته باشد.

درجه‌ی سنی

10 تفاوت بین سریال خاندان اژدها و حلقه های قدرت
10 تفاوت بین سریال خاندان اژدها و حلقه های قدرت

دنیای کتاب‌های جرج آر. آر مارتین، به مراتب از دنیای تالکین بی‌رحم‌تر و خشن‌تر هستند و همین امر باعث شده تا شبکه‌ی اچ بی او، این سریال را مانند بازی تاج و تخت، PG18 بسازد. این در صورتی است که در شبکه‌ی آمازون، سریال حلقه‌های قدرت را PG13 ساخته تا بینندگان بیشتری را جذب خودش بکند.

این اقدام شبکه‌ی آمازون، تبعات زیادی را به همراه خواهد داشت و او برای اینکه از بینندگان سن پایین‌تری استفاده کند، مجبور می‌شود از صحنه‌های س*ک*س*ی، مبارزه‌های خون‌آلود و خشن بپرهیزد و این دنیا را با سانسور‌های فراوان منتشر کند.

استراتژی انتشار

10 تفاوت بین سریال خاندان اژدها و حلقه های قدرت
10 تفاوت بین سریال خاندان اژدها و حلقه های قدرت

استراتژی انتشار، یک عنصر مهم است که می‌تواند به موفقیت یک اثر هنری کمک کند. این دو سریال در یک برهه‌ی زمانی منتشر شدند و توانستند با رقابت به یکدیگر بپردازند. سریال حلقه‌های قدرت، به علت سالروز مرگ نویسنده‌ی کتاب (بهترین نویسنده های کمیک)، روز 2 سپتامبر را برای پخش و انتشار قسمت اول سریال انتخاب کرد و به گفته‌ی کارگردانان هم هیچ نگرانی بابت همزمانی پخش با سریال رقیب نخواهد بود.

برخی از کسانی که با ساختار کلی سریال ارباب حلقه‌ها ارتباط برقرار کردند، دلیل نمرات پایین سریال در روز اول را، همزمانی پخش با سریال خاندان اژدها دانستند و اعلام کردند که هواداران دنیای مارتین به این سریال نمره‌ی 1 را دادند.

محل فیلمبرداری

10 تفاوت بین سریال خاندان اژدها و حلقه های قدرت
برترین تفاوت بین سریال ارباب حلقه ها و خاندان اژدها

یکی دیگر از برترین تفاوت بین سریال ارباب حلقه ها و خاندان اژدها موقعیت مکانی محل فیلمبرداری این دو سریال می‌باشد که کاملاً متفاوت و خلاقانه است. هر دو سریال، در این امر خلاقانه عمل کردند و محل فیلمبرداری هرکدام را به بهترین شکل ممکن، و بسته به فضای موجود انجام دادند.

اکثر لوکیشن‌های سریال خاندان اژدها، مانند بازی تاج و تخت، در بریتانیا فیلمبرداری شده و حس و حال و فضای کینگز لندینگ همان سریال را برای بیننده تداعی می‌کند و به بهترین شکل ممکن این کار را انجام می‌دهد. سریال حلقه‌های قدرت نیز مانند خاندان اژدها، از لوکیشن‌های کشور نیوزلند استفاده کرده تا بتواند همان حس و حال مکان‌های فیلمبرداری سری فیلم‌های هابیت را به خاطره‌ی بینندگان بیاورد.

لازم به ذکر است که بدانید، هر دو سریال، در کشور نیوزلند، و ایسلند، لوکیشن‌های گردشگری دارند که مردم هر ساله از آن‌ها بازدید می‌کنند و سازندگان سریال ارباب حلقه‌ها، به خوبی از این مکان در سریال پُر هزینه‌شان استفاده کردند.

بیشتر بخوانید:

تضمین ساخت فصل‌های آینده

10 تفاوت بین سریال خاندان اژدها و حلقه های قدرت
10 تفاوت بین سریال خاندان اژدها و حلقه های قدرت

یکی از تفاوت‌های مهم این دو سریال، تضمین ساختن فصل‌های آینده توسط شبکه‌ی آمازون است. شبکه‌ی آمازون، پیش از اینکه سریال حلقه‌های قدرت منتشر بشود، قول پنج فصل مهیج را به هواداران داد و هیچ اهمیتی هم به بازدید زیاد کم نخواهد داد و او این سریال را برای پنج فصل برنامه‌ریزی کرده است. حالا در این هفته، مدیران شبکه‌ی آمازون، پس از انتشار دو قسمت ابتدایی سریال، این نمایش فانتزی و سراسر مهیج را برای فصل دوم (تاریخ پخش فصل 2 سریال ارباب حلقه ها) تمدید کردند.

این اتفاقات در حالی رخ داده که شبکه‌ی اچ بی او، قول 5 اسپین‌آف، و پریکوئل از دنیای مارتین را داده. اما یک سریال را پس از انتشار قسمت پایلوت برای شبکه کنسل کرد و دیگر سریال‌ها هم روزگاری نامشخص دارند. همچنین لازم به ذکر است که هیچ خبر رسمی، مبنی بر اینکه فصل دوم خاندان اژدها ساخته خواهد شد نیز در دسترس نیست.

وفاداری به کتاب

10 تفاوت بین سریال خاندان اژدها و حلقه های قدرت
10 تفاوت بین سریال خاندان اژدها و حلقه های قدرت

اینکه بتوان تشخیص داد که کدام سریال نسخه‌ی وفادار‌تری نسبت به کتاب است، کار بسیار آسانی را در پیش داریم. سریال خاندان اژدها، به علت همزمانی پایان‌بندی سریال، با آغاز اتفاقات پادشاه دیوانه و نشان دادن برخی روایات دنیای بازی تاج و تخت، مجبور است که بر اساس کتاب پیش برود و یکسری محدودیت هم برای خودش ایجاد بکند.

اما سریال حلقه‌های قدرت، اجبار آنچنانی بر روی وفادار بودن رمان ندارند و می‌توانند در برخی از سکانس‌ها، و یا حتی داستان‌های سریال دست ببرند و خط داستانی را عوض کنند. هر چند که تیم حرفه‌ای نیر بر روی سریال ارباب حلقه‌ها بر روی تحقیق است تا بتواند شبیه‌ترین نسخه‌ی خودش به کتا را تحویل بدهد.

خط زمانی

10 تفاوت بین سریال خاندان اژدها و حلقه های قدرت
مقایسه سریال خاندان اژدها و حلقه های قدرت

در مقایسه سریال خاندان اژدها و حلقه های قدرت خط زمانی دو سریال، یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های به کار گرفته شده است. خط زمانی سریال خاندان اژدها، 100 سال پیش از ایگان اول، و 200 سال پیش از دنریس تارگرین می‌باشد و به سیاست‌های خاندان تارگرین‌ها و پادشاهان سرکشی که در آن دوره وجود داشتند، می‌پردازد.

اما سریال حلقه‌های قدرت، بیش از هزاران سال پیش را روایت می‌کند و به تاریخ الف‌های قدرتمند دوره‌ی دوم می‌پردازد. در این دوره، جنگ‌های (بهترین فیلم های جنگی 2022) بسیار زیادی رخ می‌دهند که ما را به دیدن به یک سریال اکشن و هیجانی امیدوار می‌کند.

مشارکت خالق اثر در تولید سریال

10 تفاوت بین سریال خاندان اژدها و حلقه های قدرت
10 تفاوت بین سریال خاندان اژدها و حلقه های قدرت

کتاب نغمه‌ی آتش و خون، که سریال خاندان اژذها از روی آن‌ها ساخته شده، نظارت کامل نویسنده‌ی کتاب، جورج آر. آر. مارتین را همراه داشته است. این مجموعه‌ی چهار جلدی مارتین، به عنوان تاریخچه‌ی خاندان تارگرین شناخته می‌شود. جورج آر. آر. مارتین، هنوز زنده است و حتی به عنوان تهیه کننده‌ی اجرایی و یکی از خالقان سریال فعالیت می‌کند. او همچنین اشاره می‌کند هیچ چیز سریال از دستش در نخواهد رفت و همه‌چیز را بر اساس نوشته‌های خودش پیش می‌برد.

این در حالی است که سریال حلقه‌های قدرت، از میراث تالکین برخوردار است و خودش را در اختیار ندارد تا بتواند مشورت بگیرد. او در سال 1973 درگذشت، و بنابراین همه‌ی تصمیمات خلاقانه، باید به دست خود سازندگان رخ بدهد.

تیم گسترده‌تر

10 تفاوت بین سریال خاندان اژدها و حلقه های قدرت
10 تفاوت بین سریال خاندان اژدها و حلقه های قدرت

همانگونه که دنیای کتاب‌های ارباب حلقه‌ها گسترده است و همانطور که بودجه‌ی به کار گرفته شده در این سریال بسیار بالاتر است، صددرصد تیمی که پشت سریال فعالت دارند نیز گتسرده‌تر می‌باشد. سریال خاندان اژدها، بر روی کینگز لندینگ تمرکز دارد و به یک گروه خاص و خاندان‌های مختلف می‌پردازد. اما حلقه‌های قدرت، چند گروه مختلف، در چند مکان مختلف یک دنیا را رصد می‌کند از این حیث، برتری شدیدی نسبت به سریال رقیب دارد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار 10 تفاوت بین سریال خاندان اژدها و حلقه های قدرت سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *