بزرگترین اشتباهات سریال حلقه های قدرت ؛ سریال آمازون خوب عمل کرده؟

منتقدان بزرگ جهان، ایرادات معتبری از سریال حلقه‌های قدرت گرفتند که ذز این نوشتار، به بررسی بزرگترین اشتباهات سریال حلقه های قدرت می‌پردازیم.

مجموعه‌ی ارباب حلقه‌ها : حلقه‌های قدرت، در چند هفته‌ی اخیر توانسته سروصدای زیادی بر پا کند و همچنین تا ماه‌ها پیش از شروع سریال، بحث این مجموعه داغ بود و بر سر زبان‌ها افتاده بود. پس از پخش قسمت اول و دوم این سریال، کاربران سایت‌های IMDB ،Rotten Tomatoes و حتی آمازون ، نمرات منفی زیادی را دادند و حمله‌های منتقدانه‌ی زیادی به سریال داشتند. به گونه‌ای که حتی آمازون مجبور شد، بخش نمره‌دهی این مجموعه را به مدت دو روز ببندد.

برخی از این نظرات کاربران، به علت سیاهپوست بودن برخی از الف‌ها و برخی از نظرات دیگر، بابت بخش خریداری شده‌ی عصر دوم کتاب‌های تالکین است. اما برخی از کاربران و منتقدانی بودند که نقد‌های سازنده و خوبی را بیان کردند و دلایل منطقی خود را درون وبسایت آمازون مطرح کردند. منتقدان منطقی سریال، می‌توانند عشق و هیجان خود را به اشتراک بگذارند و در عین حال، دلایل بسیار منطقی‌تری از انتقاد را نسبت به مواردی که فقط بر سیاست متمرکز است ارائه کنند.

بزرگترین اشتباهات سریال حلقه های قدرت

  • آیا سریال آمارون وفادارانه عمل می‌کند؟

شما می‌توانید فهرست بزرگترین اشتباهات سریال حلقه های قدرت از نگاه سایت فیگار را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بزرگترین اشتباهات سریال حلقه های قدرت
بزرگترین اشتباهات سریال حلقه های قدرت

از ظاهر کلی حلقه‌های قدرت گرفته تا توانایی‌های و زبانی که توسط شخصیت‌های خاص استفاده می‌شود، می‌توان نکاتی را درباره‌ی کمبود چند قسمت ابتدایی، از دید منتقدین و طرفداران منطقی سریال دریافت کرد که در نوشتار بزرگترین اشتباهات سریال حلقه های قدرت آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

سریال، نگاه فانتزی‌تری نسبت به کتاب دارد

بزرگترین اشتباهات سریال حلقه های قدرت
بدترین اشتباهات سریال حلقه های قدرت

یکی از بزرگترین اشتباهات سریال حلقه های قدرت فضای فانتزی زیادی بود که به وسیله‌ی جلوه‌های ویژه به آن تزریغ شده بود. برخی از هواداران، احساس می‌کردند که این سریال، به عنوان بخش بزرگی عمومی و عامه‌پسندانه پیش می‌آید و برخی از بهترین فانتزی‌های این دنیا را به راحتی به عنوان یک دنیای فانتزی عامه‌پسند، قابل تشخیص می‌سازد.

یکی از کاربران و منتقدان سایت ردیت، بر این نظر بود که این اثر به جای بهبود نمایش، مانع از اجرای آن شده است. او بیان کرد که احساس کلی سریال، زیبایی شناسی مصنوعی دارد و نتوانسته آن جور که باید و شاید، موفق به‌نظر بیاید. گاهی اوقات سکانس‌هایی که در سه گانه‌ی فیلم پیتر جکسون بسیار محبوب شدند، ممکن است برای کسانی که جنگ‌های فانتزی را نیز زیاد نمی‌پسندند جذاب باشد و گرفتن یک جهت جدید ممکن است علاقه‌ی دوباره‌ای به سریال ایجاد کند.

فیلمبرداری سریال نامنظم است

بزرگترین اشتباهات سریال حلقه های قدرت
بزرگترین اشتباهات سریال حلقه های قدرت

هر کارگردانی (10 کارگردان برتر جهان)، سبک فیلمسازی متفاوتی دارد و نمی‌تواند همه‌ی مخاطبان یک ژانر را به طور مداوم راضی کند. با این حال، پس از اولین قسمت‌های Rings of Power، چندین منتقد، در نسبت به برخی از انتخاب‌های سبک فیلمبرداری، شکایت کردند و گفتند که باعث سردرگمی بیننده می‌شود.

به گفته‌ی برخی از منتقدین، سکانس‌های که فیلمبرداری شده، بسیار نامنظم است و باعث می‌شود که بیننده، پس از تماشای 20 دقیقه از فیلم، احساس خستگی و سرگردانی کند.

زره‌ی الف‌ها بد ساخت است

بزرگترین اشتباهات سریال حلقه های قدرت
بزرگترین اشتباهات سریال حلقه های قدرت

در خصوص زره‌های آهنی که الف‌های جنگجو در ابتدای قسمت اول، و گالدریل در تریلر‌ها بر تن داشتند نیز نقد‌هایی شده که به‌نظر منطقی می‌آید. الف‌های جنگنده‌ی آن دوران، و یا حتی الف‌های سه‌گانه‌ی پیتر جکسون، به زره‌هایی شکوهمند و تنومند معروف بودند که مملو از منحنی‌های با جزئیات، و طرح‌های ظریف است.

این زره‌های قدرتمند، توسط بهترین آهنگران تاریخ ارباب حلقه‌ها ساخته شده و در سریال، ما شاهد دو مدل زره‌ی ساده هستیم که بدون هیچ نقش و نگاری، بر تن الف‌ها می‌باشد. شاید سازندگان سریال امیدوار بودند که این زره را با مهارت دورف‌ها مقایسه کنند، اما همچنان به نظر می‌رسد که سازندگان حلقه‌های قدرت می‌توانستند بهتر از این کار کنند.

مدل موی الف‌ها، بیش از حد امروزی می‌باشد

بزرگترین اشتباهات سریال حلقه های قدرت
بزرگترین اشتباهات سریال حلقه های قدرت

برخی از منتقدین، بر این اساس پیش می‌رفتند که چرا الف سیاهپوست در سریال وجود دارد. اما این سیاست سینمای هالیوود می‌باشد که در این سریال هم قرار گرفته و برخی از طرفداران منطقی، بر این نظر بوده‌اند که این الف، و برخی از الف‌های دیگر، موهای بلند دارند و موی کوتاه این الف‌ها را یکی از بزرگترین اشتباهات سریال ارباب حلقه ها تلقی کردند.

موهای بلند، یکی از واجبات الف‌های عصر دوم سرزمین میانه بود که در این سریال، ساختارشکی عجیبی صورت گرفت و حتی یکی از مهم‌ترین الف‌های داستان، مویی کوتاه، و متفاوت دارد.

بیشتر بخوانید:

تنوع لباسی زیادی وجود ندارد

بزرگترین اشتباهات سریال حلقه های قدرت
اشتباهات بزرگ سریال حلقه های قدرت

یکی از هیجان‌انگیزترین جنبه‌های سرزمین میانه و دنیای رمان‌های فانتزی آقای تالکین، تنوع موجوداتی است که در آن‌جا زندگی می‌کنند. کوتوله‌ها، الف‌ها و هابیت‌ها (یا هارفوت‌ها) هرکدام سبک منحصربه‌فردی در زمینه ساخت خانه‌ها، سلاح‌ها و لباس‌هایشان دارند.

با اینحال این سریال، تا به اینجای نمایش خود، روند زیادی از زندگی موجودات مختلف را ارائه نکرده و بیشتر تمرکز بر روی الف‌های آن دوره از سرزمین میانه دارد. یکی از منتقدان نیز بر این نظر بود که سریال اگر بتواند در آینده، ایستراگ‌ها (حقایق پنهان سریال ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت) و نکات پنهان زیادی را از موجودات مختلف دنیای ارباب حلقه‌ها، به بیننده نشان دهد، می‌تواند زیبا‌تر هم بشود.

گالدریل بیش از اندازه قوی است

بزرگترین اشتباهات سریال حلقه های قدرت
بزرگترین اشتباهات سریال حلقه های قدرت

یکی از نظرات بحث برانگیز کسانی که نقدهای کوبنده‌ای را بر روی آمازون و حلقه های قدرت به جا گذاشت این بود که گالادریل، که جزو شخصیت‌های اصلی در حلقه‌های قدرت است، هرگز نباید به عنوان رهبر قدرتمند در ابتدای سریال انتخاب می‌شد. با این حال، بسیاری از منتقدین منطقی سریال اشاره کردند که گالدریل همیشه به عنوان یک جنگجوی قدرتمندی در داستان‌های جی. آر. آر. تالکین توصیف می‌شود.

یک طرفدار منطقی، در جواب این نظر گفت که گالدریل باید قوی باشد، اما در مقایسه با دوستان الف‌اش مغلوب به نظر می‌رسد. این کاربر اشاره کرد که گالدریل شخصیت قدرتمند و بدنی تنومند دارد، اما به آن طریقی که درون سریال با یک خرس قطبی جادویی جنگید نمی‌باشد و می‌تواند ضعیف‌تر هم به‌نظر برسد.

بیشتر بخوانید:

نظرات فینورد درباره‌ی تاریکی بی معنی بود

بزرگترین اشتباهات سریال حلقه های قدرت
بزرگترین اشتباهات سریال حلقه های قدرت

سریال Rings of Power، انگیزه‌ی جدیدی برای گالدریل ارائه کرده است که در مرکز دنیای تالکین دیده نمی‌شود. این مجموعه، زمان زیادی را صرف نشان دادن رابطه‌ی نزدیک او با برادرش، فینرود نمی‌کند و همین امر برای تماشاگرانی که تازه می‌خواهند با دنیای تالکین ارتباط برقرار کنند، مجهول است.

این سرعت زیادی که صرف نشان دادن رابطه‌ی نزدیک گالدریل و برادرش می‌شود، دلایل بی‌معنی را برای تاریکی بیان می‌کند که خارج از محدوده‌ی ذهنی برخی از طرفداران بوده و به انتقاد دچار شده است. این کاربران اشاره کردند که والینور هرگز تاریکی را لمس نکرده و اظهاراتش، بی‌معنی می‌باشد.

دورف‌ها هیچوقت “اوله” نمی‌گویند

بزرگترین اشتباهات سریال حلقه های قدرت
بزرگترین اشتباهات سریال حلقه های قدرت

آئوله، یکی از آراتار‌های هشت بزرگ والار بود که به مواد آردا، یعنی سنگ و آهن، توجه ویژه‌ای داشت. پیش از آن‌که الف‌ها و انسان‌ها پدیدار شوند، آئوله تصمیم گرفت که خودش نژاد دورف‌ها را بسازد و ایلوواتار به آنها جان ببخشد. در قسمت دوم، و در هنگامی که دورف‌های خزد-دوم در حال رقاب با  الروند هستند، مشاهده می‌کنیم که تمامی دورف‌ها، نام آئوله را می‌گویند و داد می‌زنند. این در حالی اتفاق می‌افتد که ما در رمان‌های آقای تالکین، هیچوقت مشاهده نمی‌کنیم که دورف‌ها، نام خالق خود را بگویند.

رابطه‌ی اشتباه دورف‌ها و الف‌ها

بزرگترین اشتباهات سریال حلقه های قدرت
بزرگترین اشتباهات سریال ارباب حلقه ها

در بین تمامی اشتباهات بزرگ سریال حلقه های قدرت ، رابطه‌ی دورف‌ها و الف‌ها، بزرگترین آن‌ها می‌باشد که در قسمت دوم سریال، کاملاً مشاهده می‌کنیم. طرفداران ارباب حلقه‌ها ممکن است از دیدن اینکه الروند با شاهزاده دورین چهارم در حلقه‌های قدرت رابطه نزدیکی دارد شگفت زده شده باشند. اما این در حالی است که این رابطه از نظر فنی معمولی نبود و تالکین در کتاب سیلماریلیون توضیح داده که الف‌های ارگیون و لیندن در دوران دوم رابطه‌ی بسیار خوبی با دورف‌های خزاد-دوم داشتند.

این سریال، به خوبی توانست رابطه‌ی خوبی که این دو نژاد با یکدیگر داشتند را نشان دهد، اما بیان مسئله‌ی معرفی دقیقاً برعکس کتاب اتفاق می‌افتد و باعث انتقادات بسیار شدیدی در فضای مجازی می‌باشد.

سریال بیش از اندازه سعی دارد هارفورت‌ها را دوست‌داشتنی نشان دهد

بزرگترین اشتباهات سریال حلقه های قدرت
بزرگترین اشتباهات سریال حلقه های قدرت

یکی دیگر از بحث‌های داغ در میان طرفداران ارباب حلقه‌ها این است که آیا هارفوت‌ها باید در حلقه‌های قدرت حضور می‌داشتند یا نه. زیرا تالکین هرگز در مورد نژاد آن‌ها در عصر دوم صحبت نکرد. با این حال، می‌توان نتیجه گرفت که اگرچه ممکن است آن‌ها در داستان نبوده‌اند، اما حضور آن‌ها در سرزمین میانه، نقض نشده است.

یکی از منتقدین منطقی سریال، حضور آن‌ها را در محوریت اصلی داستان، اینگونه اعلام کرد که کارگردان دلش می‌خواسته که از تمامی نژاد‌ها بهره ببرد. با اینحال اگر قرار بود آن‌ها را در داستان بگنجاند، می‌توانست با لهجه‌ی شیرین ایرلندی، از آن‌ها، موجودات دوست‌داشتنی و خارج از بحث کتاب خلق نکند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بزرگترین اشتباهات سریال حلقه های قدرت سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


6 thoughts on “بزرگترین اشتباهات سریال حلقه های قدرت ؛ سریال آمازون خوب عمل کرده؟

  1. سلام به دوستان و سر دبیران سایت این سریال تا به اینجا پر از اشتباهات مهم بوده اما از همه اینها بدتر اینه که مورد توجه ترین شخص اصلی داستان که فقط گالادریل هست انگار قرار نیست یه زخمی یه آسیبی و یه پیچشی داشته باشه و اون شخصیت عمیق و پیچیده ش در سه گانه پیتر جکسون وجود نداره انگار که منو خیلی دل سرد کرده.

  2. با نقد هایی مثل نگاه فانتزی تر نسبت به کتاب موافق نیستم در حقیقت دوران دوم هم برای انسانها هم برای الف ها دوران شکوه‌مندی بوده و حتی برخی معتقدن شکوه نومه نور باید بیشتر از این‌ هم‌میبود . در مورد زره ی الف ها واقعا در اون حد تا اینجای سریال شاهد زره سربازان الفی نبوده ایم و همچنین‌که یکی از نقد هایی به سه گانه هابیت وارد شده بود فانتزی بیش از حد در زره الف ها بود که احتمالا در این سریال بیش از حد زره هارو با جزئیات نساخته باشند و اما می رسیم به بحث هارفوت ها ، در حقیقت شخصیت پردازی هارفوت های یکی از بزرگترین نکات مثبت سریال هست که به با هارفورت ها ما را به یاد هابیت ها مینداز و در حقیقت احساس میکنم بخاطر اینکه به برخی از شخصیت های داستان به خوبی پرداخته نشد این احساس بوجود امده که به هارفورت ها بیش از حد پرداخته اند اما در حقیقت سریال باید روی دیگر شخصیت ها هم همینثدر کار میکرد تا شخصیت گالادریل هم مانند نوری قابل درک و مورد علاقه ی بینندگان قرار میگرفت.

  3. راستش این اشتباهاتی که گفتین انقدری جدی نبود که بگیم به سریال ضربه میزنه اینکه دورف ها اوله نمیگفتن یا لباس الف ها یا هارفو ها چرا حضور دارن و این چیزا خیلی جزییه.بنظر من این سریال واقعا عالیه و از هر لحاظ خوبه حتی روند داستان رو هم به قشنگی پیش برد.تو قسمت های اولیه ش خیلی قشنگ شخصیت هارو معرفی کرد و یه سری معماهایی هم گذاشت که بیننده رو ترغیب کنه که ادامه ش رو ببینه.من قبل از اینکه سریال بیاد امیدی نداشتم به اینکه خوب باشه ولی بعدش که اومد خوشم اومد ازش.بنظرم ارباب حلقه ها از خاندان اژدها بهتره.خاندان اژدها یجورایی حوصله سربره و مسائل جنسیش زیاده .اینکه با لخت کردن بازیگرات مخاطب جمع کنی به درد نمیخوره باید داستان سریالت مخاطب جمع کنه نه سکسی کردن سریال

    1. سریال اولش رتبه اش ۶.۲ بود یعنی افتضاح بعد با دستکاری آمارون شد ۶.۷ تمام نقدهای منفی از یوتیوب آمازون حذف شده واقعا واقعیت تحریف شده شخصیت گالادربل کاملا مصنوعی و بازیگر خیلی بی شخصیتی داره که به منتقدها حمله کرده و بی احترامی کرده واقعا ارزش دیدن نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *