پیش بینی قسمت 5 سریال خاندان اژدها ؛ خطر اسپویل وجود دارد!

ازدواج رینیرا تارگرین با لینور ولاریون تأثیر زیادی بر وارث تخت آهنین دارد. در این مقاله پیش بینی قسمت 5 سریال خاندان اژدها را برایتان آورده ایم.

نتیجه ازدواج Rhaenyra با Laenor Velaryon بزرگتر از آن چیزی است که شما تصور می کنید. ازدواج رینیرا با لینور ولاریون آینده پیچیده ای را برای شاهزاده خانم در خانه اژدها رقم می زند، در حالی که به تارگرین ها یک مزیت سیاسی بزرگ می دهد.

پیش بینی قسمت 5 سریال خاندان اژدها

خطر اسپویل وجود دارد !

در این قسمت فهرست عناوین پیش بینی قسمت 5 سریال خاندان اژدها را در یک نگاه می‌توانید مشاهده کنید:

پیش بینی قسمت 5 سریال خاندان اژدها
پیش بینی قسمت 5 سریال خاندان اژدها, پیش بینی قسمت 5 سریال house of the dragon

پادشاه ویسریس قبلاً به رینیرا دستور داد تا شوهری پیدا کند و جانشینی خود را در تخت آهنین تضمین کند، اما او در قسمت 4 بدون مسابقه به خانه بازگشت.

در پایان قسمت چهارم خانه اژدها، ویسریس به رینیرا اطلاع می‌دهد که بدون اعتراض با لینور ولاریون ازدواج می‌کند، زیرا شایعه تلاش او با دیمون است.

او با اکراه با این مسابقه به دلیل ارزش سیاسی آن و وظیفه اش به عنوان شاهزاده دراگون استون موافقت می کند، بنابراین یک عروسی بزرگ در قسمت 5 House of the Dragon ترتیب می دهد.

ملکه آلیسنت

پیش بینی قسمت 5 سریال خاندان اژدها
پیش بینی قسمت 5 سریال خاندان اژدها

پس از مرگ ملکه اِما، ابتدا به ویسریس توصیه شد که با لانا ولاریون ازدواج کند تا شکاف بین خانه تارگرین و خانه ولاریون را التیام بخشد. پس از اینکه رینیس تارگرین، همسر مار دریایی به نفع ویسریس به ارث رسیده بود، دو خانواده والیریان به طور فزاینده ای از هم جدا شده بودند، که تنها زمانی بدتر شد که ویسریس آلیسنت را به جای لانا انتخاب کرد.

پس از انتشار اخباری مبنی بر برخورد جنسی رینیرا با دیمون (اگرچه این دو در واقع با هم نمی خوابیدند) در قسمت چهارم House of the Dragon، ویسریس عصبانی نقشه ای برای کشتن دو پرنده با یک سنگ طراحی کرد.

ویسریس با ازدواج با رینیرا با لینور، قدرت ناوگان، ثروت و اژدهاهای خانه ولاریون را به دست می‌آورد. Velaryon ها به دلیل نفوذ قابل توجهی که دارند، دشمن خطرناکی هستند که در خط زمانی خانه اژدها وجود دارد، بنابراین بازگشت آنها به سمت تارگرین ها محافظت بیشتر از تاج را تضمین می کند.

ازدواج رینیرا و لینور

پیش بینی قسمت 5 سریال خاندان اژدها
پیش بینی قسمت 5 سریال خاندان اژدها

ازدواج رینیرا و لینور همچنین به این معنی است که خانه ولاریون حتی حامیان سرسخت‌تری از ادعای او برای تاج و تخت آهنین خواهد بود، زیرا آنها می‌خواهند از منافع خود محافظت کنند، زیرا فرزندان لینور وارثان او خواهند بود. با توجه به اینکه رینیرا به تازگی در قسمت 4 House of the Dragon کاوش در مورد تمایلات جنسی خود را آغاز کرده است، ظاهراً ازدواج به او اجازه می دهد تا بدون نگرانی از لکه دار شدن شهرت، عدم ارث یا نوشیدنی های چای ماه، به خواسته های خود عمل کند.

ازدواج رینیرا و لینور برای خانواده تارگرین ها و ولاریون ها برای دو طرف سودمند است، اما تاثیر واقعی پیوند آنها در آینده خانه اژدها بسیار بیشتر است.

نه تنها ازدواج رینیرا با لینور از شایعات در مورد تلاش های او جلوگیری می کند، بلکه از اسرار خود او نیز جلوگیری می کند تا بر شهرت او تأثیر بگذارد. Fire & Blood همجنس‌گرا بودن Laenor Velaryon را تأیید می‌کند و نشان می‌دهد که Rhaenys و Corlys مشتاق بودند پیشنهاد ازدواج را برای کاهش شایعات بپذیرند.

پیش بینی قسمت 5 سریال خاندان اژدها
پیش بینی قسمت 5 سریال خاندان اژدها

در حالی که لینور همجنس‌گرا بودن اساساً به این معنی است که رینیرا می‌تواند بدون مخالفت شوهرش روابط خود را با هم داشته باشد، اما مسئله تولید وارث را نیز پیچیده‌تر می‌کند. بنابراین ازدواج آنها یکی از بزرگترین جنجال ها را در نمایش خانه اژدها برپا می کند: والدین سه پسر رینیرا و لینور. Jacaerys، Lucerys، و Joffrey همگی نام Velaryon را دارند، اما به طور تلویحی از سپر قسم خورده Rhaenyra، Harwin Strong، پدر آنهاست.

با در نظر گرفتن بازیگرانی که به عنوان پسران رینیرا در مقایسه با رینیرا یا لینور ویژگی‌های فیزیکی بیشتری با هاروین دارند، خاندان اژدها اهمیت بیشتری به حقیقت شایعات می‌دهد.

اگرچه پسران رینیرا از نظر فنی حرامزاده‌های قوی هستند، اما کورلیز و رینیس در دفاع از ادعای رینیرا در طول رقص اژدها نقش مهمی دارند. رینیرا و ویسریس با شور و اشتیاق معتقدند که آنها Velaryons هستند، که به کورلیز این فرصت را می دهد تا اگر فرزندی به نام او وارث تخت آهنین نامیده شود، خانواده خود را قدرتمندترین در قلمرو کند.

داشتن ارتش مار دریایی در کنار رینیرا نیز پس از مرگ اژدهاسوار لنور ولاریون و ازدواج او با دیمون اهمیت بیشتری پیدا می کند، زیرا کورلیس و دیمون قبلاً یک اتحاد قوی ایجاد کرده بودند. اگر روابط نزدیک او با Velaryons در House of the Dragon نبود، معلوم نیست که مبارزه او در جنگ داخلی تارگرین واقعاً تا چه حد موفق بوده است.

پایان دوران کودکی رینیرا

پیش بینی قسمت 5 سریال خاندان اژدها
پیش بینی قسمت 5 سریال خاندان اژدها

دیمون پس از اغوای رینیرا در قسمت 4 خانه اژدها، سعی می‌کند ویسریس را متقاعد کند تا رینیرا را با او ازدواج کند، اما این واقعیت که او در واقع با او نخوابیده است، نیت واقعی او را آشکار می‌کند. اپیزود چهارم خانه اژدها رسماً پایان دوران کودکی رانیرا را نشان می‌دهد و شاهزاده خانم یاد می‌گیرد که بسیاری از انتظارات مردسالارانه زنان نجیب را رد کند.

این درس توسط عمویش دیمون آموزش داده می شود که او را در یک خانه تفریحی فلی باتوم در تلاش برای گرفتار شدن اغوا می کند. در پایان، نقشه دیمون باعث تبعید او می شود در حالی که ویسریس دیگر به رینیرا اعتماد ندارد، زیرا او با وجود انکار اینکه او و دیمون با هم همخوابه اند، به او چای می دهد.

صحنه‌های سکس قسمت 4 House of the Dragon به طرز هوشمندانه‌ای بین دیمون و رینیرا و ویسریس و آلیسنت بریده می‌شود و تاکید می‌کند که یکی از زوج‌ها برای لذت از رابطه جنسی لذت می‌برند در حالی که دیگری برای انجام وظیفه درگیر آن می‌شود. با این حال، در حالی که دیمون رینیرا را می‌بوسد و لباس‌هایش را در می‌آورد، ناگهان شروع به رد محبت او می‌کند و او را در فاحشه خانه رها می‌کند.

پیش بینی قسمت 5 سریال خاندان اژدها
پیش بینی قسمت 5 سریال خاندان اژدها

از آنجایی که دیمون کلاه رینیرا را برداشت تا موهای نقره‌ای او را نشان دهد، پسری که توسط میساریا کار می‌کرد او را هنگام صدا زدن با دیمون متوجه می‌شود و این خبر به سرعت به اتو های تاور می‌رسد. در حالی که دیمون و رینیرا در واقع هرگز با هم نخوابیدند (اگرچه او در آن شب به طور مخفیانه بکارت خود را برای سر کریستون کول از دست داد)، دیمون تارگرین که اکنون تبعید شده است، از رد این اتهام خودداری می کند.

انگیزه اصلی دیمون در اغوای رینیرا در قسمت 4 خانه اژدها صرفاً این نبود که با او بخوابد، زیرا او واقعاً می خواست برادرش را عصبانی کند و فضیلت او را زیر سوال ببرد. ویسریس هرگز پیشنهاد ازدواج بین رینیرا و دیمون را نمی پذیرفت، بنابراین شاهزاده سرکش راهی ابداع کرد تا او را به گوشه ای برگرداند و نامزدی آنها را وادار کند.

تخریب

پیش بینی قسمت 5 سریال خاندان اژدها
پیش بینی قسمت 5 سریال خاندان اژدها

پادشاه به سرعت متوجه این موضوع شد و حدس زد که قصد دیمون این بود که خود را به تخت آهنین نزدیک‌تر کند، اگرچه این کاملاً دقیق نیست. دو عنصر وجود دارد که توضیح می دهد چرا دیمون با رینیرا نمی خوابد. که دیمون می‌دانست که کاری که انجام می‌دهد اشتباه است، و علاقه دیمون به رینیرا باعث شد که او با همخوابی با او بیش از حد تلاش نکند – اما او همچنان با تلاش برای به دست آوردن قدرت و تاج و تخت آهنین از طریق ازدواج، از موقعیت استفاده می‌کند.

در حالی که قسمت چهارم House Of The Dragon نشان داد دیمون توانست رینیرا را با بوسیدن و درآوردن او اغوا کند، او به دلیل ناتوانی نمی‌توانست این عمل را انجام دهد. زمانی که او در موقعیت مسلط قرار نداشت و رینیرا جوان میلی الکاک بیش از آنکه از این اغوا شوکه شود هیجان زده شد، دیمون متوجه شد که کاری که انجام می دهد اشتباه است و خودش نمی تواند از آن هیجان زده شود.

با از دست دادن کنترل موقعیت و درک کامل پیامدهای “تخریب” رینیرا برای منافع شخصی اش، زیست شناسی دیمون وارد عمل شد و او را از انجام یک اشتباه بزرگ باز داشت.

دیمون می‌دانست که اغوا کردن رینیرا و دیده شدن در فاحشه‌خانه، هدفش را که خشم ویسریس بود، محقق می‌کند، اما وقتی کار به پایان رسید، نمی‌توانست با داشتن رابطه جنسی با خواهرزاده‌اش، این کار را تا این حد دور کند.

تمام چیزی که دیمون واقعاً نیاز داشت این بود که ویسریس در مورد فضیلت خود تردید ایجاد کند تا رینیرا را با او ازدواج کند – و معجونی که استاد به رینیرا می دهد این کار را ثابت می کند – زیرا درک در نهایت مهمتر از حقیقت بود. خانه اژدها نشان می‌دهد که دیمون واقعاً از رینیرا مراقبت می‌کند، بنابراین گرفتن باکرگی او در آن لحظه می‌تواند به اخلاق کمی که او باقی مانده است خیانت کند.

تخت آهنین در ازای احترام

پیش بینی قسمت 5 سریال خاندان اژدها
پیش بینی قسمت 5 سریال خاندان اژدها

در پایان قسمت چهارم House of the Dragon، ویسریس استنباط می‌کند که انگیزه واقعی دیمون در اغوای رینیرا نزدیک‌تر شدن خود به تخت آهنین بوده است. با این حال، House of the Dragon قبلاً ثابت کرده است که لزوماً اینطور نیست. دیمون هرگز تخت آهنین را نخواسته است. او حتی نمی داند وقتی چنین قدرتی دارد چه کند.

این بخشی از دلایلی است که او از استپ استونز به عنوان پادشاه دریای باریک بازگشت اما تاج خود را به ویسریس سپرد، زیرا او قدرت و احترام می خواهد، اما نه لزوماً به عنوان پادشاه بعدی خانواده تارگرین ها در وستروس. دیمون خواهان احترام از سوی برادرش و موقعیتی است که به او اجازه دهد بدون اینکه توسط اطرافیانش تضعیف شود در کنار ویسریس بایستد. با ازدواج رینیرا با دیمون در سنت تارگرین، ویسریس مجبور می شود برادرش را در کنار خود نگه دارد و او را به عنوان همسر پادشاه بعدی ارتقا دهد.

دیمون و رینیرا

پیش بینی قسمت 5 سریال خاندان اژدها
پیش بینی قسمت 5 سریال خاندان اژدها

دیمون و رینیرا در نهایت در خانه اژدها ازدواج می کنند. رینیرا ابتدا با لینور ولاریون ازدواج خواهد کرد که از او سه پسر خواهد داشت (اگرچه اعتقاد بر این است که پدر آنها هاروین استرانگ است). پس از مرگ همسرش ریا رویس، دیمون با لیدی لانا ولاریون ازدواج خواهد کرد که از او صاحب دو دختر خواهد شد.

با این حال، لینور و لانا هر دو در سال 120 پس از میلاد می میرند و باعث شد دیمون و رینیرا در عرض شش ماه پس از مرگ همسرانشان با هم ازدواج کنند. احتمالاً دیمون و رینیرا مدتی پس از پرش ده ساله خانه اژدها ازدواج خواهند کرد، در این مرحله اما دارسی نقش پرنسس از میلی آلکاک را بر عهده خواهد گرفت.

شاه ویسریس اول تارگرین (پدی کانسیدین) برای وستروس زیاد نمی گذرد، اما کی در خانه اژدها خواهد مرد؟ روایت اصلی House of the Dragon حول محور این است که چه کسی جانشین ویسریس به عنوان فرمانروای هفت پادشاهی خواهد شد.

دختر نوجوان پادشاه و وارث نامیده شده، پرنسس رینیرا تارگرین (میلی آلکاک)، مدام در ترس از جانشینی برادر ناتنی‌اش، اگون، پسر اول ویسریس با همسر دومش، لیدی آلیسنت هایتاور (امیلی کری) است. . در همین حال، بدتر شدن وضعیت سلامتی ویسریس بر توانایی او برای حکومت به عنوان پادشاه تأثیر منفی می گذارد.

پیش بینی قسمت 5 سریال خاندان اژدها
پیش بینی قسمت 5 سریال house of the dragon

ویسریس از یک بیماری نامشخص رنج می برد که در خانه اژدها از آن به عنوان “پوسیدگی” یاد شده است. پادشاه دچار بریدگی از تخت آهنین شد که او را مبتلا کرد و بعداً باعث از دست دادن دو انگشت دست چپش شد. قسمت 4 House of the Dragon شدت وخامت بیماری ویسریس را نشان می‌دهد که بدن او را با کبودی‌ها و ضایعاتی که از بهبودی خودداری می‌کنند زخمی کرده است.

پادشاه در درد دائمی رها می شود که بر خلق و خوی او تأثیر منفی می گذارد و او را به نوشیدن شراب کاهش می دهد تا رنجش را کاهش دهد. البته، فشارهای سیاسی بی وقفه ای که ویسریس به عنوان پادشاه تحت آن قرار دارد، و مشکلات شخصی ناشی از رینیرا و برادرش، شاهزاده دیمون تارگرین (مت اسمیت)، سلطنت او را آسان تر نمی کند.

مرگ پادشاه

پیش بینی قسمت 5 سریال خاندان اژدها
پیش بینی سریال خاندان اژدها

پزشکی مدرن ممکن است بیماری Viserys را به عنوان “فاسئیت نکروز کننده” توضیح دهد که در اثر عفونت ایجاد می‌شود و منجر به لکه‌ها و تاول‌های سیاه روی پوست می‌شود که برداشتن آن نیاز به جراحی دارد.

مرگ پادشاه ویسریس در خانه اژدها اجتناب ناپذیر است، اما واقعا چه زمانی اتفاق می افتد؟ در منبع جورج آر آر مارتین، آتش و خون، ویسریس در سال 129 پس از میلاد می میرد، که بحران جانشینی منجر به رقص اژدها می شود، که جنگ بین گروه های رینیرا و آلیسنت (و اژدهایان آنها) برای تاج و تخت آهنین است.

در قسمت 4 خانه اژدها در حالی که رینیرا و آلیسنت هر دو در اواخر نوجوانی خود هستند. این تقریباً یک دهه دیگر برای ویسریس باقی می‌ماند که قبل از مرگش در سال 129 پس از میلاد، رنج بکشد. با این حال، پرش‌های زمانی House of the Dragon، مرگ ویسریس را در دنیای واقعی هرچه بیشتر نزدیک‌تر می‌کند، و پادشاه ممکن است تا قسمت 9 بمیرد، اگر نه زودتر.

پیش بینی قسمت 5 سریال خاندان اژدها
پیش بینی قسمت 5 سریال خاندان اژدها

مرگ ویسریس، که خانه اژدها از زمان شروع سریال در حال کاشت و ساخت آن بوده است، نقطه عطف محوری است که جهت خانه تارگرین را تغییر می دهد. پس از مرگ پادشاه، رقص اژدها آغاز خواهد شد، که همان قوس دراماتیکی است که مجموعه خانه اژدها برای به تصویر کشیدن آن وجود دارد.

پرش‌های زمانی House of the Dragon نیز به زودی منجر به تغییر بزرگی در بین بازیگران خواهد شد زیرا رینیرا و آلیسنت جوان‌تر مخاطب را می‌شناسند و عشق از سریال خارج می‌شود تا اما دارسی و اولیویا کوک در نقش رینیرا و آلیسنت جایگزین شوند. به ترتیب، تقریباً در سن 30 سالگی.

با تمدید رسمی خانه اژدها، این امکان وجود دارد که بسیاری از این پیشگویی‌ها در فصل 2 اتفاق بیفتد. مهم نیست نتیجه چه باشد، شمارش معکوس برای مرگ پادشاه ویسریس ادامه دارد. این از سنت بازی تاج و تخت برای کشتن شخصیت های اصلی در فصل 1 مانند پادشاه رابرت براتیون (مارک ادی) و ند استارک (شان بین) پیروی می کند.

پیش بینی قسمت 5 سریال خاندان اژدها
پیش بینی سریال خاندان اژدها

داستان اصلی House of the Dragon واقعاً نمی‌تواند تا زمانی که ویسریس می‌میرد، آغاز شود، چه با تسلیم شدن در برابر بیماری وحشتناک خود یا به روش‌های دیگر ( داستان آتش و خون درباره علت مرگ ویسریس مبهم است).

با این حال، تا زمانی که ویسریس بمیرد، خاندان اژدها بسیار متفاوت خواهد بود و بسیاری از شخصیت‌های جدید، و در درجه اول فرزندان رینیرا و آلیسنت، در مرکز توجه خواهند بود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار شجره نامه تارگرین ها در سریال خاندان اژدها سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *