محبوب ترین انیمه های درباره ارواح ؛ 12 انیمه ای که مربوط به ارواح هستند

داستان‌های درباره ارواح همیشه یک منبع سرگرمی محبوب در انیمه است. در ادامه با فیگار بمانید تا با بهترین انیمه های درباره ارواح آشنا شوید.

داستان‌های ماوراء الطبیعه در فرهنگ پاپ جایگاه محبوبی را اشغال می‌کند. مخاطبان عاشق کاوش در دنیای غیبت هستند، چه برای ترسیدن زیاد یا از روی علاقه واقعی. به هر دلیلی، داستان‌هایی که سرشار از ارواح هستند هرگز از صنعت سرگرمی دور نیستند زیرا داستان‌های مربوط به ارواح همیشه دارای طرفداران زیادی می‌باشند.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمه های 2023 که قبل از مرگ باید دید + [تاریخ اکران و تریلر]

بهترین انیمیشن های 2023 که منتظرشان هستیم + [تاریخ اکران، تریلر و دسته‌بندی ژانر]

بهترین انیمه های درباره ارواح

با برترین انیمه های ارواح آشنا شوید

شما می‌توانید فهرست بهترین انیمه های درباره ارواح را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین انیمه های درباره ارواح
بهترین انیمه های درباره ارواح

برخی از نمادین‌ترین انیمه‌های تاریخ (بهترین انیمه های تاریخ) با ماجراهای ماوراء طبیعی سروکار دارند. داستان‌هایی مانند Death Note و Tokyo Ghoul مخاطبان را به دنیای خطرناک ماوراء طبیعی می‌برد. گاهی اوقات ارواح متحدان دوستانه در نبرد قهرمان داستان هستند. در موارد دیگر، آنها بی رحم‌ترین شرورها می‌باشد، اما این چیزی است که آنها را بسیار جذاب می‌کند. پس اگر می‌خواهید با برترین انیمه های درباره ارواح آشنا شوید، در این نوشتار با ما همراه باشید تا به معرفی محبوب ترین انیمه های درباره ارواح بپردازیم.

Death Note

بهترین انیمه های درباره ارواح
بهترین انیمه های درباره ارواح

Death Note به عنوان یک انیمه شونن (بهترین انیمه های شونن) کلاسیک مدرن در نظر گرفته می‌شود و این انیمه یکی از شناخته‌شده‌ترین انیمه‌های تاریخ است. تا به امروز، این انیمه یکی از نمادین‌ترین و باهوش‌ترین قهرمانان مجله شونن جامپ را با نام لایت یاگامی دارد. Death Note از موضوعات فانتزی ماوراء‌الطبیعه و پلیسی استفاده می‌کند تا یک انیمه شدید یک فصله را ایجاد کند.

این انیمه ترسناک درباره شخصیتی باهوش و خطرناک می‌باشد که حاضر است برای تعقیب جامعه‌ای عاری از جنایت، همراه با قدرت‌های خداگونه که توسط Death Note و شریک شینیگامی‌ جاودانه (شخصیت های انیمه ای جاودانه) او ریوک اعطا شده است، هر کاری را انجام دهد. علاوه بر پرسش‌های اجتماعی و فکری که این انیمه مطرح می‌کند، Death Note نیز نبردی جذاب از هوش و مهارت‌های کارآگاهی است. از نظر فلسفی، Death Note نه تنها به خشونت بلکه به اخلاق پیچیده پشت آن نیز می‌پردازد.

Ajin: Demi Human

بهترین انیمه های درباره ارواح
بهترین انیمه های درباره ارواح

این انیمه با اقتباس از مانگایی به همین نام اثر گامون ساکورای ساخته شده است. این انیمه بعدها و با توافق انجام شده با شبکه نتفلیکس برای پخش نسخه‌های زیرنویس شده یا دوبله آن، به مخاطبان غربی هم معرفی شد.

از جمله افرادی که دوبله زبان انگیسی این انیمه را برعهده داشتند می‌توان به تاد هابرکورن و جانی یونگ بوش اشاره کرد که هر دو در نقش‌های اصلی صداپیشگی کرده و کار خود را به بهترین شکل انجام دادند. بوش در این انیمه به‌جای شخصیت اصلی کِی صداپیشگی کرد، دانش آموزی دبیرستانی که بعد از تصادف با کامیون کشته می‌شود. البته او از دنیای مرگ بازگشته و آن‌جا است که می‌فهمد او دراصل یک انسان نامیرا است که با عنوان آجین شناخته می‌شود.

البته همه چیز آنقدرها هم ساده نیست، چرا که مردم از آجین‌ها و کارهایی که توانایی انجام دادن‌شان را دارند می‌ترسند و کی دیگر مثل قبل از سوی جامعه مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد. حالا او برسر یک دوراهی ناخوشایند قرار گرفته است: اینکه روزها را در خفا و دور از چشم مردم زندگی کند یا به گروهی زیرزمینی و خشن از انسان‌های نامیرا بپیوندد که قصد دارند بشر را به نابودی بکشانند.

Tokyo Ghoul

بهترین انیمه های درباره ارواح
بهترین انیمه های درباره ارواح

Tokyo Ghoul یک مجموعه انیمه وحشتناک است حتی قبل از اینکه شما شروع به بررسی نمادهایی کنید که این انیمه از آن برای ارتباط دادن غول‌های خود به بشر استفاده می‌کند. کن کانکی قبل از تبدیل شدن به یک غول، چیزی بیش از یک دانش آموز باهوش نبود. پس از تبدیل شدن به یک غول، کانکی مجبور می‌شود وارد جنگ بین بشر و غول‌ها شود، تقریباً بدون هیچ شناختی از دنیایی که در آن قدم گذاشته است.

با پیشرفت این انیمه، بینندگان مجبور می‌شوند بارها و بارها وحشت‌ کنند، زیرا کن کانکی و بقیه غول‌ها تعداد بی‌شماری از افراد بی‌گناه را غارت می‌کنند، می‌بلعند و می‌کشند. توکیو غول در طول روایت داستان خود، تاریک و تاریک‌تر می‌شود.

Tokyo Ghoul دارای چندین عنصر ماوراء طبیعی است که آن را به یکی از بهترین نمونه‌ها در ژانر تاریک فانتزی تبدیل می‌کند. این انیمه محبوب از نشان دادن فعالیت‌های غول‌ها ابایی ندارد و تمایل قابل‌توجهی به غم را نشان می‌دهد که کمتر انیمه دیگری از آن برخوردار است.

Corpse Party: Tortured Souls

بهترین انیمه های درباره ارواح
بهترین انیمه های درباره ارواح

Corpse Party: Tortured Souls به عنوان یک انیمه ترسناک (بهترین انیمه های ترسناک) به خوبی عمل می‌کند. داستان این انیمه دست کم گرفته شده (بهترین انیمه های شناخته نشده) گروهی از دانش آموزان را دنبال می‌کند که پس از انجام یک طلسم دوستی به ظاهر بی ضرر، به بُعد دیگری منتقل می‌شوند که توسط ارواح انتقام جو تسخیر شده است.

وحشتناک به سختی شروع به توصیف انیمه Corpse Party: Tortured Souls می‌کند. این مجموعه با استفاده از مزایای انیمیشن برای خلق صحنه‌های وحشتناکی که می‌تواند رویاهای زندگی هر کسی را تحت الشعاع قرار دهد، غم را به سطح دیگری می‌برد. طرفداران فیلم‌های ترسناک (بهترین فیلم های ترسناک 2023) باید از این انیمه چهار قسمتی راضی باشند، زیرا محتوای گرافیکی و محیط دلهره آور آن تجربه‌ای واقعاً وحشتناک را ایجاد می‌کند.

Mob Psycho 100

بهترین انیمه های درباره ارواح
بهترین انیمه های درباره ارواح

Kageyama Shigeo از Mob Psycho 100 یک دانش آموز قدرتمند کلاس هشتم است که نمی‌خواهد از قدرت خود برای توجه ناخواسته‌ای که می‌تواند برای او به ارمغان بیاورد استفاده کند. در عوض، تنها اولویت او دوستی با دختری است که او آن را دوست دارد. اما مشکلات دردسر‌ساز او را از زندگی یک نوجوان معمولی کاملا دور می‌کند. شیگو که با نام موب نیز شناخته می‌شود، شخصیتی غیرمتعارف را به وجود می‌آورد، زیرا برخلاف سایر قهرمان‌های شونن (شجاع ترین قهرمانان انیمه های ترسناک)، قدرت‌هایش او را سرگرم نمی‌کنند.

Mob Psycho 100 به عنوان یکی از انیمه‌هایی با سبک بصری منحصر به فرد و چشم نواز، از همان ابتدا فراموش نشدنی است. داستان این انیمه به طور موفقیت آمیزی بین موضوعات ماوراء طبیعی و غیبی با داستانی متعارف از خودیابی تعادل برقرار می‌کند. Mob Psycho 100 یکی از بهترین انیمه‌های دهه‌های گذشته و یکی از معدود انیمه‌هایی است که کاملاً متعهد به ارائه مضامین خود به بدون تحریف و صادقانه‌ترین شکل ممکن است.

Devilman: Crybaby

بهترین انیمه های درباره ارواح
بهترین انیمه های درباره ارواح

این انیمه براساس اثری کلاسیک نوشته گو ناگایی نویسنده مانگا و خالق آثار علمی تخیلی و ترسناک ساخته شده است و همچنان به‌عنوان یکی از بهترین بازآفرینی‌های مدرن یک مجموعه انیمیشنی شناخته می‌شود. اصطلاح گریه کردن اشاره‌ای به شخصیت اصلی انیمه آکیرا فودو است که به خاطر قلب مهربانش معمولا هدف زورگویی قلدرها قرار می‌گیرد.

دراین بین بهترین دوست او ریو آسوکا سعی می‌کند به آکیرا کمک کند تا از این خصوصیات اخلاقی فاصله بگیرد و خب این کار چندان هم با روش‌های ساده قابل انجام نیست! شخصیت ریو خودش هم یک راز دارد، او می‌داند شیاطین واقعی هستند و توان اثبات کردن این مسئله را هم دارد. ریو دارای توانایی مخصوصی است که از آن برای بیرون کشیدن شیاطین از وجود انسان‌ها استفاده می‌کند و کم کم پای آکیرای بیچاره را هم به این قضیه باز می‌کند.

درنهایت آکیرا تبدیل به یک شیطان می‌شود که هم تاحدی ماهیت انسانی خود را حفظ کرده و هم در شکل اهریمنی از قدرت‌های فراوان خود بهره می‌برد. بااین اوصاف به نظر نمی‌رسد ریو واقعا شخصیتی نوع دوست داشته باشد، چراکه حالا او قصد دارد با کمک آکیرا برجهان حکومت کند. درنتیجه ما شاهد انیمیشنی تماشایی با خشونتی فراموش نشدنی و جلوه‌های روانی جالب توجهی هستیم که توسط ماساکی یواسا به زیبایی هرچه تمام به تصویر کشیده شده‌اند.

Death Parade

بهترین انیمه های درباره ارواح
بهترین انیمه های درباره ارواح

رژه مرگ که یکی از منحصر به فردترین داستان‌های هر انیمه‌ای را به نمایش می‌گذارد، واقعاً بی نظیر است. این انیمه شخصیت Decim را دنبال می‌کند، یک متصدی بار که در بار Quindecim کار می‌کند، جایی که افرادی که مرده‌اند به طور همزمان وارد این بار می‌شوند. در این قسمت میانی زندگی پس از مرگ، افراد مرده باید در بازی‌های مرگ شرکت کنند تا مشخص شود که آیا آنها تناسخ پیدا می‌کنند یا روحشان به خلأ فرستاده می‌شود.

رژه مرگ یک برداشت منحصر به فرد از ژانر ارواح است. این انیمه یک نسخه هوشمندانه از زندگی پس از مرگ می‌باشد که به آن امکان می‌دهد موضوعات توبه و ایده‌های متافیزیکی مانند تناسخ و جاودانگی (شخصیت های انیمه ای جاودانه) را کشف کند. Death Parade یک انیمه درجه یک است و حال و هوای غم انگیزی را به یک داستان غم انگیز می‌بخشد. Death Parade یکی از جذاب ترین انیمه های درباره ارواح است.

Another

بهترین انیمه های درباره ارواح
بهترین انیمه های درباره ارواح

داستان انیمه Another یا “دیگری” مربوط به کویچی ساکاکیبارا، دانش آموز جدیدی است که با ورود به مدرسه جدیدش درگیر یک راز می‌شود. کویچی که به سمت دختری ساکت به نام می میساکی کشیده شده و حال و هوای خطرناکی را حس می‌کند، به زودی متوجه یک رشته قتل‌های وحشتناک در اطراف مدرسه می‌شود.

مانند بهترین داستان‌های درباره قتل، انیمه Another داستان خود را بسیار آهسته پیش می‌برد. حال و هوای اضطرابی این انیمه بر هر قسمت حاکم است و یک حس همیشه حاضر از ترس را معرفی می‌کند. این توازن مناسب بین وحشت، غم و تنش را نشان می‌دهد و نمایشی را ارائه می‌کند که تماشاگران را در لبه صندلی‌هایشان نگه می‌دارد.

Hell Girl

بهترین انیمه های درباره ارواح
بهترین انیمه های درباره ارواح

طرفداران انیمه‌های غم انگیز حتما از انیمه Hell Girl لذت خواهند برد. این انیمه بر روی یک وب سایت مرموز متمرکز است که مردم فقط در نیمه شب می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. وارد کردن نام یک شخص خاص باعث می‌شود که دختر جهنمی و همکارانش آن شخص را شکنجه دهند و او را بکشند و آنها را به جهنم بفرستند. در ازای آن، شخصی که درخواست این عمل را می‌کند نیز در پایان عمر خود به جهنم می‌رود.

Hell Girl با موضوعات انتقام و توبه، واقعاً ترسناک است. جلوه‌های بصری، همراه با فضای دلهره‌آور (بهترین فیلم های دلهره آور 2022) ، موفق به خلق سریالی می‌شوند که صحنه‌های کاملا وحشتناکی را به همراه دارد. طرفداران انیمه‌های ترسناک با تماشای Hell Girl رضایت زیادی خواهند داشت.

Mononoke

بهترین انیمه های درباره ارواح
جذاب ترین انیمه های درباره ارواح

Mononoke یکی از انیمه‌های ترسناک با بالاترین امتیاز در تاریخ است و درک دلیل آن بسیار آسان است. داستان این انیمه درباره یک «فروشنده دارو» است، مردی مرموز که در سراسر ژاپن فئودالی سفر می‌کند و ارواح خطرناک معروف به «مونونوکه» را که مسئول مرگ‌های خشونت آمیز هستند، شکار می‌کند.

Mononoke با ترکیب ویژگی‌های رویه جنایی با افسانه‌های جذاب ژاپنی، انیمه بسیار ترسناکی را ایجاد می‌کند. در عین حالی که این انیمه انیمیشن آوانگارد متمایز خود را حفظ می‌کند، به عمق داستان هر مونونوکه می‌پردازد و مجموعه‌ای منحصر به فردی را ایجاد می‌کند که از نظر بصری بسیار چشمگیر و جذاب است.

Ghost Hound

بهترین انیمه های درباره ارواح
محبوب ترین انیمه های درباره ارواح

دنیای روح در Ghost Hound در مرکز صحنه قرار می‌گیرد. این انیمه داستان سه پسر با آسیب‌های شدید در دوران کودکی را روایت می‌کند که در یک شهر کوچک و در یک منطقه کوهستانی دور افتاده زندگی می‌کنند. این پسران وارد قلمرو ارواح، یک دنیای نامرئی می‌شوند و اطلاعات بیشتری در مورد گذشته خود و ظاهر مرموز ارواح کشف می‌کنند.

Ghost Hound هم به عنوان یک داستان برای مطالعه شخصیت‌های دراماتیک و هم به عنوان یک داستان ترسناک عالی عمل می‌کند. این انیمه همچنین یک داستان منحصر به فرد می‌باشد، زیرا Ghost Hound از آسیب‌های قهرمانان برای کشف ایده‌های عمیق‌تر در مورد تعادل بین دنیای معنوی و مادی استفاده می‌کند.

Ghost Stories

بهترین انیمه های درباره ارواح
برترین انیمه های درباره ارواح

Ghost Stories انیمه‌ای ماوراء الطبیعی است که بر گروهی از نوجوانان جوان تمرکز می‌کند. وقتی که آنها ساخت و سازهای محلی مجموعه‌ای از زیارتگاه‌ها را به هم می‌زند، باید با انواع وحشت‌های غیرطبیعی دست و پنجه نرم کنند. داستان‌های ارواح در ژاپن با استقبال ضعیفی مواجه شد و در نتیجه، تیم دوبله انگلیسی آن با تغییر فیلمنامه اصلی، این انیمه را به یکی از خنده‌دار‌ترین انیمه‌های تاریخ تبدیل کردند.

داستان‌های ارواح در میان طرفداران بزرگ انیمه‌ نسبتاً مشهور است، اگرچه علاقه مندان تازه انیمه ممکن است آنقدرها با آن آشنا نباشند. این دوبله انگلیسی که سرشار از طنز خام و جوک‌های بزرگسالانه است، چیزی می‌باشد که واقعاً باید تماشا شود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین انیمه های درباره ارواح سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *