دیالوگ هایی که ثابت می کند دردویل مانند پانیشر است

در مارول دیالوگ‌هایی وجود دارد که دردویل را با پانیشر یکسان می‌کند. همراه ما باشید تا به دیالوگ هایی که ثابت می کند دردویل تفاوتی با پانیشر ندارد بپردازیم.

دردویل یکی از محبوب‌ترین ابرقهرمانان دنیای مارول (بهترین فیلم های مارول 2022) می‌باشد و با قدرت‌های خاصی که دارد مورد توجه بسیاری از طرفداران قرار گرفته است. دردویل برای اولین بار با ایفای نقش بن افلک در سینما ظاهر شد که فیلم بسیار نا موفقی بود. بعدها نتفلیکس تصمیم گرفت تا سریالی بر اساس این شخصیت کمیکی بسازد. این سریال با ایفای نقش چارلی کاکس در شبکه استریم نتفلیکس منتشر شد و با استقبال بسیار خوبی همراه بود.

چارلی کاکس در نقش دردویل (بهترین کمیک های بی باک) بسیار فوق العاده عمل کرد و به سرعت در بین طرفداران این شخصیت محبوب شد. متأسفانه این سریال بعد از پخش سومین فصل، توسط نتفلیکس لغو شد. در این سریال شخصیت کمیکی بسیار پرطرفدار پانیشر هم به تصویر کشیده شد که بازی جان برنتال به اوج محبوبیت خود رسید. پانیشر یک سریال اختصاصی دریافت کرد که با بازی درخشان جان برنتال در این نقش بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

در این سریال‌ها پانیشر و دردویل همواره با یکدیگر بر سر عقایدشان جنگ دارند. پانیشر فردی است که بدون هیچ رحمی افراد شرور و دشمنان خود را می‌کشد، اما دردویل معمولاً آن‌ها را تا حد مرگ کتک می‌زند و با این عقیده که آن‌ها روزی راه درست را پیدا می‌کنند، دست به کشتن آن‌ها نمی‌زند. در این مقاله قصد داریم تا دیالوگ هایی که ثابت می کند دردویل تفاوتی با پانیشر ندارد را به شما معرفی کنیم.

دیالوگ هایی که ثابت می کند دردویل مانند پانیشر است

  • دیالوگ هایی که ثابت می کند دردویل و پانیشر تفاوتی ندارند

شما می‌توانید فهرست دیالوگ هایی که ثابت می کند دردویل تفاوتی با پانیشر ندارد را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

دیالوگ هایی که ثابت می کند دردویل تفاوتی با پانیشر ندارد
دیالوگ هایی که ثابت می کند دردویل تفاوتی با پانیشر ندارد

بعضی از طرفداران بر این عقیده هستند که دردویل با پانیشر تفاوت زیادی دارد و از لحاظ رفتاری بسیار فرق می‌کنند، اما بر اساس بعضی از دیالوگ‌هایی که از زبان مت مورداک شنیده می‌شود، می‌توان گفت که این دو تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. تا انتهای این مقال همراه ما باشید تا به دیالوگ هایی که ثابت می کند دردویل تفاوتی با پانیشر ندارد بپردازیم.

دردویل : قسمت ده از فصل یک

قانون نمیتونست به اون دختر کمک کنه، اما من می‌تونستم.

دیالوگ هایی که ثابت می کند دردویل تفاوتی با پانیشر ندارد
دیالوگ هایی که ثابت می کند پانیشر و دردویل با هم تفاوتی ندارند

این یکی از دیالوگ هایی که ثابت می کند دردویل و پانیشر تفاوتی ندارند محسوب می‌شود. دردویل بودن مت به همراه فاگی، هر دوی آن‌ها را به سمت هدفشان سوق می‌دهد و هر کدام به شیوه منحصر به فرد خود عمل می‌کنند. مت تشخیص داد که این قانون در برخی موارد بی فایده است، بنابراین او این وظیفه را بر عهده گرفت که از دختر کوچکی محافظت کند که قانون این کار را نمی‌کند. همین باعث شد تا مت چنین دیالوگی را به زبان بیاورد.

این انگیزه هیچ تفاوتی با انگیزه فرانک گسل ندارد که بیرون می‌رود و قانون را در دستان خود می‌گیرد تا از کسانی که به آن نیاز دارند محافظت کند. در حالی که کمک آن‌ها ممکن است اشکال مختلفی داشته باشد، دردویل و پانیشر نقص‌های سیستم قانونی را تشخیص می‌دهند و این آن‌ها را تشویق می‌کند تا کاری که باید، انجام دهند.

دردویل : قسمت یک از فصل سه

من ترجیح میدم در نقش شیطان بمیرم تا اینکه در نقش مت مرداک زندگی کنم.

دیالوگ هایی که ثابت می کند دردویل تفاوتی با پانیشر ندارد
دیالوگ هایی که نشان می دهد دردویل و پانیشر تفاوتی ندارند

این یکی از دیالوگ هایی که ثابت می کند دردویل و پانیشر با هم فرقی ندارند محسوب می‌شود. در حالی که مت به عنوان یک وکیل کار خوبی را انجام می‌دهد، اما نمی‌تواند در باتلاق همه چیزهایی که زندگی او را در آن می‌اندازد غرق شود. او احساس می‌کند که واقعاً به عنوان دردویل زندگی می‌کند تا مت مورداک، زیرا تأثیر دردویل در جامعه را بیشتر از مت مورداک می‌بیند. مبارزه برای خیر بزرگتر در کنار الکترا چیزی است که او را زنده کرده است.

مت و فرانک کسل زندگی‌های سختی داشته‌اند، بنابراین این قهرمانان سطح خیابان مارول (بهترین کمیک های مارول 2022) ترجیح می‌دهند برای چیزی که به آن باور دارند به‌عنوان دردویل و پانیشر بجنگند تا اینکه اجازه دهند قانون مانند مت و فرانک همه چیز را اداره کند. آن‌ها به شیوه خود قانون را اجرا می‌کنند، اما از نظر قانون این کار یک خلاف می‌باشد و آن‌ها را در دردسر بزرگی قرار می‌دهد.

دردویل: قسمت پنج از فصل یک

من باید مردی باشم که این شهر به اون نیاز داره.

دیالوگ هایی که ثابت می کند دردویل تفاوتی با پانیشر ندارد
دیالوگ هایی که ثابت می کند دردویل و پانیشر با هم فرقی ندارند

این دیالوگ جزو دیالوگ هایی که نشان می دهد دردویل و پانیشر تفاوتی ندارند قرار می‌گیرد. این زمانی است که مت اعتقاد خود را گسترش می‌دهد که نه تنها کاری که او به عنوان دردویل انجام می‌دهد درست است، بلکه ضروری است. دردویل دیگر فقط چیزی نیست که بخواهد برای هلزکیچن انجام دهد. او اکنون بخشی حیاتی از اکوسیستم شهر است که باعث می‌شود وضعیت بهتر از قبل باشد.

فرانک به‌ عنوان بهترین ضدقهرمان دنیای سینمایی مارول، او را می‌بیند که مردانی را که خانواده‌اش را کشته‌اند، بیرون می‌کشد تا کاری که باید برای خودش و به نفع هلزکیچن است را انجام دهد. هم دردویل و هم پانیشر خواستار محافظت از افراد به عنوان یک نیاز برای محافظت از شهر هستند. هر دوی آن‌ها با تمام تفاوت‌هایشان به این باور دارند که باید کسی باشد که این شهر به آن‌ها نیاز دارد.

دردویل: قسمت یازده از فصل یک

از کجا می‌دونین که فرشتگان و شیاطین درون من چیزهای مشابهی نیستند؟

دیالوگ هایی که ثابت می کند دردویل تفاوتی با پانیشر ندارد
دیالوگ هایی که ثابت می کند دردویل و پانیشر تفاوتی ندارند

مت مورداک به داشتن بالاترین عزت نفس معروف نیست و دائماً بدترین‌ها را در خود می‌بیند. در این لحظه، او این سوال را مطرح می‌کند که آیا نیت خیر او در کمک به دیگران به عنوان دردویل با اعمال او به عنوان یک فرد هوشیار یکی است؟ در همین حین که این احساسات را دارد این دیالوگ را به زبان آورد. این جزو دیالوگ هایی که ثابت می کند پانیشر و دردویل با هم تفاوتی ندارند قرار می‌گیرد.

فرانک کسل نظری مشابه مت نسبت به خود دارد، با این تفاوت که او قدمی فراتر می‌گذارد و معتقد است تنها چیزی که پس از از دست دادن خانواده‌اش خوب است، کاریست که به عنوان بهترین مزدور در کمیک‌های مارول (تاریک ترین جدول زمانی کتاب های کمیک مارول) انجام می‌دهد و مردانی را که آنها را به قتل رسانده‌اند از بین می‌برد. بیشتر تفاوت‌های دردویل و پانیشر از همین موضوع نشئت می‌گیرد.

دردویل: قسمت شش از فصل یک

من سعی نمی‌کنم یک قهرمان باشم. من فقط مردی هستم که از مردانی مثل شما خسته شدم.

دیالوگ هایی که ثابت می کند دردویل تفاوتی با پانیشر ندارد
دیالوگ هایی که ثابت می کند دردویل تفاوتی با پانیشر ندارد

در حین صحبت با ویلسون فیسک، یا کینگ پین، مت، در نقش دردویل، مدعی است مردانی مانند فیسک دلیل مبارزه او برای هلزکیچن هستند. مت تا زمانی که با پانیشر ملاقات نمی‌کند، روی اینکه آیا اقداماتش او را قهرمان می‌کند یا خیر، تمرکز نمی‌کند. مت سعی ندارد خود را قهرمان جلوه بدهد و با دیگران تفاوت‌های زیادی دارد، اما دلیلی که او در نیمه‌های شب با لباس مخصوص به خیابان‌ها می‌رود افرادی مانند فیسک است.

مردانی مانند فیسک که گروه‌های جنایی زیرزمینی هلزکیچن را اداره می‌کنند، مسئول مرگ خانواده پانیشر هستند، به این معنی که او نیز از این مردان به ستوه آمده است و تلاش می‌کند بدون نگرانی از قهرمان بودن جلوی آن‌ها را بگیرد.

دردویل: قسمت دو از فصل سه

من نمیتونم انتخاب کنم که چه کسی هستم. من دردویل هستم. حتی خدا هم نمیتونه جلوی اینو بگیره.

دیالوگ هایی که ثابت می کند دردویل تفاوتی با پانیشر ندارد
دیالوگ هایی که ثابت می کند دردویل تفاوتی با پانیشر ندارد

دردویل برای مت انتخابی نبود، همانطور که پانیشر برای فرانک انتخابی نبود. مت همه چیزهایی را می‌بیند که او را به دردویل تبدیل کرده است. مهم نیست که مت چقدر زندگی شخصی خود را از دردویل جدا می‌کرد، او می‌داند که دقیقاً همان چیزی است که قرار است باشد.

در محاکمه در بهترین فصل دردویل، فرانک به طور مشابه اعتراف می‌کند که پانیشر همان چیزی است که اکنون هست، زیرا او هر ثانیه از کاری را که انجام می‌داد دوست داشت. برای این دو نفر، هیچ بازگشتی به آنچه قبل از دردویل و پانیشر بودند وجود ندارد.

دردویل: قسمت سیزده از فصل یک

حق با تو بود… همه سزاوار پایان خوش نیستند.

دیالوگ هایی که ثابت می کند دردویل تفاوتی با پانیشر ندارد
دیالوگ هایی که ثابت می کند دردویل تفاوتی با پانیشر ندارد

در یکی از بهترین پایان‌های سریال دنیای سینمایی مارول (بهترین پیچش های داستانی در فیلم های فاز 3 مارول)، دردویل به کینگ پین می‌گوید که به این موضوع پی برده است که همه لیاقت یک پایان خوش را ندارند. دردویل این فصل را در مورد اینکه آیا فیسک را بکشد یا نه، با اختلاف نظر سپری کرد و حتی در یک مقطع تلاش کرد تا او را بکشد، زیرا معتقد است فیسک لیاقت یک پایان خوش را ندارد.

پانیشر این ذهنیت را دارد، اما قصد خود را برای کشتن کسانی که به نظر او سزاوار آن هستند را دنبال می‌کند. هر دو مرد خود را قاضی می‌دانند که آیا کسی سزاوار شاد بودن است یا خیر و اگر نه، سرنوشتی که باید داشته باشند چیست. این دیالوگ به خوبی شباهت بسیار زیاد این دو شخصیت را به یکدیگر نشان می‌دهد و متوجه می‌شویم که هر دوی آن‌ها در یک راه قدم بر می‌دارند.

دردویل: قسمت ده از فصل یک

من متوجه شدم که واقعاً چند تا صدای آژیر وجود داره، این شهر داره زجر می‌کشه.

دیالوگ هایی که ثابت می کند دردویل تفاوتی با پانیشر ندارد
دیالوگ هایی که ثابت می کند دردویل تفاوتی با پانیشر ندارد

همانطور که می‌دانید، مت مورداک حواس بسیار قوی‌ای دارد که به او اجازه می‌دهد از دورترین نقاط ممکن صداها را بشنود. او در سریال دردویل فاش کرد که نمی‌تواند به حواس قوی خود و صداهایی که به گوشش می‌رسد بی توجهی کند. در همین لحظات است که مت این دیالوگ را به زبان می‌آورد.

به طور مشابه، فرانک پس از گرفتار شدن خانواده‌اش در آتش متقابل بین باندها، با رنج شهر مواجه می‌شود. فرانک که می‌دانست واقعاً چه کسی شهر را اداره می‌کند، دیگر نمی‌توانست آژیرها را نادیده بگیرد و مانند مت تصمیم گرفت برای آن کاری انجام دهد. هر دو مرد فقط می‌خواهند کسانی را که نمی‌توانند خود را در برابر شرارت‌های هلزکیچن ایمن نگه دارند.

دردویل: قسمت سه از فصل سه

ما همانی که هستیم به این دنیا می آییم… نمی‌توانیم ماهیت اساسی خودمونو تغییر بدیم.

دیالوگ هایی که ثابت می کند دردویل تفاوتی با پانیشر ندارد
دیالوگ هایی که ثابت می کند دردویل تفاوتی با پانیشر ندارد

مت مورداک فکر می‌کند که مردم در درونشان خوبی وجود دارد و اعمالشان ممکن است برای لحظه‌ای آن‌ها را تغییر دهد، اما اساساً همان‌طور باقی می‌مانند. اعتقاد به اینکه افراد اساساً تغییرناپذیر هستند، یکی از توجیهات مهم پانیشر برای اعمال خود نیز می‌باشد.

پانیشر اعمال بد مردم و جنایاتی را که مرتکب می‌شوند نشان دهنده ماهیت واقعی آن‌ها می‌بیند، بنابراین قبل از اینکه بتوانند به کسی یا شهر بیش از حد آسیب برسانند، آن‌ها را می‌کشد. در حالی که مت از کشتن کسی امتناع می‌کند، باور اینکه این موضوع در مورد مردم صادق است، او را با پانیشر همسو خواهد کرد.

دردویل: قسمت دو از فصل یک

من به شما نیاز دارم که بدونین چرا به شما صدمه می زنم… من این کار را انجام میدم چون ازش لذت می‌برم.

دیالوگ هایی که ثابت می کند دردویل تفاوتی با پانیشر ندارد
دیالوگ هایی که ثابت می کند دردویل تفاوتی با پانیشر ندارد

این دیالوگ چیزهای جالبی را در مورد دردویل به بیننده منتقل می‌کند. اعمال مت مورداک در نجات دادن شهر و کتک زدن افراد تبهکار، بعد از این دیالوگ آن قدر که فکرش را می‌کردیم دوستانه و از روی یک نیت کاملاً خوب پیش نمی‌رود. او اعتراف می‌کند که از این کار بسیار لذت می‌برد و این ماهیت قهرمان بودن او را به پانیشر شبیه می‌کند.

با این حال، زمانی که فرانک اعتراف می‌کند که از هر لحظه به عنوان پانیشر لذت برده است، مت خشمگین می‌شود، به خصوص زمانی که به افرادی که نجات داده بود آسیب می رساند. اعتراف مت به اینکه دوست دارد دردویل باشد تا به کسانی که احساس می‌کند سزاوار آن هستند صدمه بزند، او را تا حد زیادی به عقاید پانیشر نزدیک می‌کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار دیالوگ هایی که ثابت می کند دردویل تفاوتی با پانیشر ندارد سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *