بررسی و تحلیل وحشتناک ترین پوستر های فیلم های ترسناک

پوستر‌ها در فیلم های ترسناک ، اصولاً نقش مؤثری در جذب بیننده دارد و ما در این نوشتار، به معرفی و بررسی بهترین پوستر های فیلم های ترسناک خواهیم پرداخت.

فیلم های ترسناک ، اصولاً ساخته می‌شوند که در تمامی مقطع فیلم، مخاطب را بترسانند. برخی از آن‌ها در بطن داستان و برخی دیگر با جامپ اسکیر‌های متفاوتی که در طول فیلم نشان می‌دهند، بیننده را به ترس وادار می‌کنند.

در فیلم‌های ترسناک ، مهم‌ترین عنصری که باعث می‌شود فیلم پیش از اکران دیده شود و همه درباره‌ی آن صحبت کنند، تریلر‌ها و پوستر‌ها هستند. تریلر‌ها به بیننده اجازه‌ی این را می‌دهند که برخی از مهم‌ترین قسمت‌های درون فیلم را مشاهده، و وحشتناک ترین پوستر های فیلم های ترسناک نیز سعی دارند که تنها با یک عکس، مفاهیم پنهان آن فیلم را درون خود جای بدهند.

هدف پوستر‌ها در فیلم های ترسناک ، ترساندن مخاطب پیش از شروع فیلم است و طراح پوستر سعی می‌کند که مفهوم اصلی و کلی این ماجرا را درون آن طرح بگنجاند. تنها گزینه‌ی موجود در بین آثار کلاسیک و مدرن، همین پوستر‌ها هستند که سعی داشته‌اند ترسناک به‌نظر برسند.

بیشتر بخوانید:

500 تا از ترسناک ترین فیلم های تاریخ سینما

بهترین پوستر های فیلم های ترسناک

  • تصویر‌های ابتدایی وهم‌آلود

شما می‌توانید فهرست بهترین پوستر های فیلم های ترسناک را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین پوستر های فیلم های ترسناک
بهترین پوستر های فیلم های ترسناک

پوسترها ، طیفی جالب از انواع مختلف آثار ترسناک ، مانند فیلم‌های اسلشر و جنایی‌های روانشناختی که هر بیننده‌ای را به ترس وادار کند، را شامل می‌شوند و آن‌ها را برای دیدن فیلم ترغیب می‌کند. با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین پوستر های فیلم های ترسناک بپردازیم.

A Nightmare On Elm Street

بهترین پوستر های فیلم های ترسناک
بهترین پوستر فیلم های ترسناک

کابوس در خیابان الم، یکی از نمادین‌ترین آثار اسلشر کلاسیک است که بالای 10 فیلم مختلف دارد و حول محور شخصیتی به اسم فردی کروگر می‌چرخد. این فرانچایز ، ابتدا در سال 1984 اکران شد و در سال 2013 به اتمام رسید و خودش را در تاریخ ماندگار کرد.

شاید نسخه‌های متفاوتی از این فیلم تا به امروز منتشر شده باشد، اما پوستری که این فرانچایز با آن به محبوبیت بالایی رسید، اولین پوسترش بود که نشان می‌داد فردی چگونه به ذهن قربانی خود نفوذ می‌کند و کابوسی وحشتناک را برایش تداعی می‌کند. درون این پوستر، اولین نگاه به چنگک‌های نمادین فردی صورت می‌گیرد و همین چنگک‌ها، این پوستر را ترسناک می‌کنند. برای افزودن حس ترس به پوستر، چهره‌ی مرد جوانی را می‌بینیم که با چشمانی وهم‌آلود، به دوربین خیره شده است.

همین نکات ریز در پوستر نشان می‌دهد که قاتل، قربانی‌های خود را می‌گیرد و سعی می‌کند که آن‌ها را در خیالات خود و در خواب بکشد. نکات ریز و درشتی که در این پوستر پنهان شده، این پوستر را به بهترین پوستر فیلم های ترسناک تبدیل می‌کند.

Creep

بهترین پوستر های فیلم های ترسناک
بهترین پوستر های فیلم های ترسناک

پوستر این فیلم، یکی از ممنوعه‌ترین پوسترهای تاریخ در سینمای ژانر وحشت اعلام شد که توانست وحشت زیادی را به فیلم نیز ببخشد. این فیلم، داستان کیت دوستدار مهمانی در ایستگاه مترو لندن بیدار می‌شود تا جایی را پیدا کند که قفل شده و متروک است. وقتی چیت چاره‌ای جز ماندن تا صبح در آنجا ندارد، به زودی متوجه می‌شود که بعضی چیزها بسیار ترسناک تر از تنهایی هستند.

پوستر این فیلم، به خوبی می‌توان خطر و تهدیدی را که کیت با آن مواجه است را به صورت محوی نشان بدهد و ترس را بیشتر به خانه‌ی ما مهمان کند.

Rosemary’s Baby

بهترین پوستر های فیلم های ترسناک
بهترین پوستر های فیلم های ترسناک

فیلم بچه رزماری، درباره‌ی یک زوج جوان است که تازه به نیویورک سفر کردند و به خانه‌ای می‌روند که همسایه‌های آن‌ها انسان‌های عجیبی هستند و به تدریج اتفاقات عجیبی رخ می‌دهد که این اثر، به فیلمی ترسناک تبدیل شود. این فیلم رومن پولانسکی، درباره‌ی ترس فولکور است و فرقه‌ای از شیطان‌پرستان را نشان می‌دهد که بر طبق داستان‌ها و روایاتی، وجود آن‌ها نقض نشده.

پوستر این فیلم، تداعی‌کننده‌ی بسیاری از اتفاقات فیلم است و در عین سادگی، می‌تواند ترس را به صورت موشکافانه به درک ماجرا برساند. پوستر فیلم، بسیار ظریف و در عین حال شوم کار گرفته شده و با رنگ سبزی که دارد، هیولا بودن یک چیزی را نشان می‌دهد که در پایان فیلم متوجه می‌شویم بچه، همان هیولا است که باید تحت نظر رزماری، که در پشت بچه قرار دارد، رشد کند. طراح پوستر، برای افزودن به طبیعت بیگانه‌ی کودک، او را به تنهایی، بالای یک تپه نشان داده است.

The Fly

بهترین پوستر های فیلم های ترسناک
بهترین پوستر های فیلم های ترسناک

این فیلم، داستان یک دانشمند پس از اشتباه، یکی از آزمایش‌های خود، شروع به تبدیل شدن به یک هیبرید غول پیکر و پرواز می‌کند. در پوستر زیبای این فیلم، محلی که درون آن فرد مورد آزمایش اشتباه قرار می‌گیرد را مشاهده می‌کنیم که حالا پس از آزمایش، باید با دنیای بیرونی و درونی خودش مبارزه کند.

The Evil Dead

بهترین پوستر های فیلم های ترسناک
بهترین پوستر های فیلم های ترسناک

فیلم Evil Dead مانند کابوس در خیابان الم، یک فرانچایز فوق‌العاده جذاب و کلاسیک است که حول محور زامبی می‌چرخد. فیلم Evil Dead، ابتدا در سال 1981 منتشر شد و همچنان نیز ادامه دارد و یک سریال هم بر روی آن، توسط شبکه‌ی FX ساخته شده است. این مجموعه، به پنج دانشجو می‌پردازد که در جنگل با یکدیگر قرار می‌گذارند و در یک کلبه، کتابی به اسم کتاب مرده و پیدا می‌کنند. آن‌ها با باز کردن آن کتاب، شیطان را احضار می‌کنند و اتفاقاتی وحشتناک را رقم می‌زننند.

تمامی پوستر‌های این مجموعه، یک زن را نشان می‌دهد که توسط شاخه‌ی درختان احاطه شده و به سمت زمین کشیده می‌شود. چهره‌ی وحشت‌زده‌ی این زن، ترس خالص را نشان می‌دهد و بیانگر این است که هر لحظه امکان دارد در فیلم، یک نیروی ماوراءالطبیعه ، شما را به زمین بزند. دست چپ او، برای کمک گرفتن از یک فرد خاص، کاملاً نا‌امیدانه می‌باشد و این را نشان می‌دهد که بیننده متوجه باشد که با یک اثر بی‌رحم سروکار دارد.

Poltergeist

بهترین پوستر های فیلم های ترسناک
وحشتناک ترین پوستر ها در فیلم های ترسناک

فیلم ارواح خبیثه، به خانواده‌ای می‌پردازد که در حومه‌ی شهر زندگی می‌کنند و خانه‌شان توسط یک روح تسخیر شده و حالا کودک آن‌‌ها را درگیر کرده است. پوستر فیلم، یک صحنه‌ی مینیمالیستی را نشان می‌دهد که یک دختر بچه، در موقعیت معروف خود در مقابل تلویزیون ثابت نشسته و تکان نمی‌خورد.

تصویر تاریک و آبی رنگی که در پوستر وجو دارد، بیننده را تا حد زیادی می‌ترساند و تنها نوری که در پوستر بازتاب می‌شود، نور تلویزیون است که باعث می‌شود تمام تمرکز اصلی را بر روی همان تلویزیون برفکی بیاندازد. تصاویر سیاهی که در کنار کودک حضور دارند، ترس نامفهوم و ناشناخته را نشان می‌دهند و همان چیزی است که با رمز و راز فیلم همپوشانی دارد. همین امر باعث می‌شود این پوستر، به یکی از وحشتناک ترین پوستر ها در فیلم های ترسناک تبدیل شود.

The Cabinet Of Dr. Caligari

بهترین پوستر های فیلم های ترسناک
بهترین پوستر های فیلم های ترسناک

فیلم مطب دکتر کالیگاری، یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک صامت است که با هنرنمایی خارق‌العاده‌ی کنراد وید  همراه است. این فیلم، ورود اکسپرسیونیسم به دنیای سینما را نشان می‌دهد و به همین خاطر است که از آن به عنوان تأثیرگذارترین فیلم ترسناک تاریخ (بهترین فیلم های ترسناک قدیمی که تحت تاثیر قرار می‌دهند) یاد می‌شود. این فیلم، داستان فرانسیس، مرد جوانی، را نشان می‌دهد که خاطرات خود را از تجربیات وحشتناکی که اخیراً و نامزدش جین پشت سر گذاشته‌ و اکنون آن‌ها یادآوری می‌کند.

تصویر پوستر این فیلم نیز با نقاشی اکسپرسیونیسم نشان داده شده است و الهام‌برداری شده از نقاشی جیغ ادوارد مونک است که هیجان‌نمایی خالص را به تصویر می‌کشد. پوستر فیلم، چهره‌ی شخصیت اصلی را به صورت رنگ‌پریده‌ای نشان می‌دهد که چشمانی زرد رنگ دارد و دستانش غیر طبیعی می‌باشد. تمامی تصاویر، تداعی‌کننده‌ی این هستند که او فردی غیر‌قابل تصور است و رنگ‌های جیغ در پشت سرش، پارادوکس شخصیت او و اتفاقات اطرافش را نشان می‌دهد.

Possessor

بهترین پوستر های فیلم های ترسناک
بهترین پوستر های فیلم های ترسناک

فیلم علمی تخیلی Possessor، درباره‌ی یک قاتل است که می‌تواند کنترل بدن دیگران را به عهده بگیرد و کارهای وحشتناکی انجام دهد. پوستر اصلی این فیلم، نسبتاً ساده، اما در عین حال مؤثر است و شخصیت اصلی را در ماسکی از فیلم نشان می‌دهد.

چیزی که فیلم می‌خواهد به ما نشان بدهد، شکنجه‌ای به اسم خودکشی و قاتلی می‌باشد که ویژگی‌های چهره‌ای را به خوبی می‌شناسد. پوستر نیز دقیقاً با همین فرمان پیش می‌رود و پوستی بی‌رنگ و جان را نشان می‌دهد که دهان و چشم‌اش خالی است. بیننده با دیدن این چشم تو خالی احساس پوچی را دریافت می‌کند و نمی‌تواند هدف قاتل را در همان ابتدا کشف کند.

The Strangers

بهترین پوستر های فیلم های ترسناک
جذاب ترین پوسترهای فیلم ترسناک

فیلم بیگانگان، یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک راز‌آلود است که درباره‌ی زوج جوانی می‌باشد که به تازگی ازدواج کرده‌اند و در یک خانه‌ی دور افتاده ساکن هستند. آن‌ها در نیمه شب مورد حمله‌ی سه غریبه که صورت‌هایشان را با ماسک پوشانده‌اند قرار می‌گیرند. فیلم در سال 2008 توانست انقلابی عظیم در این سبک از ژانر ترسناک ایجاد کند و به فیلمی تبدیل شود که جذاب ترین پوسترهای فیلم ترسناک است.

ترسیم اصلی پوستر، بر حول محور شخصیت اصلی است و در پیش‌زمینه و در گوشه‌ی سمت چپ، قاتل نقابدار را نشان می‌دهد. شکل پنهانی قاتل و نوه‌ی پنهان‌شدنش در پش شخصیت اصلی، هر بیننده‌ای را می‌ترساند و دقیقاً هم هدف طراح پوستر همین بوده که ما را متوجه اتفاق تلخی که رخ خواهد داد بیاندازد و شخصیت اصلی را نحوه‌ای نشان دهد که از هیچ چیز خبر ندارد. چیزی که ترسناک‌تر به‌نظر می‌رسد، این است که آیا قاتل به دوربین نگاه می‌کند یا مقتول‌اش؟

The Human Centipede

بهترین پوستر های فیلم های ترسناک
بهترین پوستر های فیلم های ترسناک

فیلم هزارپای انسان، در مورد یک پزشک دیوانه و آلمانی است که در جداسازی دوقلوهای به‌هم‌چسبیده مهارت بالایی دارد. اما او زیادی پیش می‌رود و حالا به فکر ساختن یک هزارپای انسانی می‌باشد. او به همین منظور، سه توریست را ربوده تا با پیوند آن‌ها یکدیگر، نقشه‌ی جنون‌آمیز خودش را عملی کند. فیلم به شدت مشمئز‌کننده و مریض است و یکی از آثار ترسناک وحشت بدنی می‌باشد و این را هم در پوسترش می‌توان یافت.

اگر خلاصه‌ی داستان فیلم را بخوانید، کاملاً متوجه پوستر می‌شوید و می‌توانید درک کنید که سه دست، پنهان پشت شیشه، چه کسانی هستند و آن دکتر آلمانی، با چه شکنجه‌هایی آن‌ها را تبدیل به هزارپا خواهد کرد. چیزی که شاید از نگاه ابتدایی شما پنهان بماند، این است که این سه نفر سعی بر فرار دارند و با فشاری که بر شیشه وارد می‌کنند، حس التماس از ترس را خواهید فهمید. تنها چهره‌ای که نمایان است، نشان‌دهنده‌ی سر آن هزارپا می‌باشد و کاملاً به بیننده نشان می‌دهد که او دارد درد شدیدی را تحمل می‌کند.

The Purge

بهترین پوستر های فیلم های ترسناک
بهترین پوستر های فیلم های ترسناک

مجموعه فیلم‌های پاکسازی، از بهترین مجموعه‌های ترسناکی هستند که با فضای مدرن ساخته شده‌اند. در مجموعه فیلم‌های پاکسازی، داستان شبی توضیح داده می‌شود که دولت به مردم اجازه می‌دهد در 24 ساعت آینده، هر جرمی که می‌خواهند را انجام بدهند. اولین نسخه‌ی این فیلم، داستان خانواده‌ای را روایت می‌کند که سعی دارد از این شب، جان سالم به در ببرد.

پوستر تلاش زیادی نمی‌کند که داستان را لو بدهد و نکات پنهانی را از بدو داستان پیش بگیرد، اما یک ماسک را نشان می‌دهد که در طول فیلم عنصر کلیدی می‌باشد و بیننده آن را از شخصیت‌های اصلی بیشتر مشاهده می‌کند. چیزی که این پوستر را وحشتناک می‌کند، چشم‌هایی است که به بیننده نگاه می‌کند و مخاطب را یاد نگاه جک تورنس در فیلم درخشش می‌اندازد. لبخند هیستریکی که بر پشت نقاب خوابیده است، این تصور را ایجاد می‌کند که چه قتل‌هایی با بی‌رحمی به تصویر کشیده خواهد شد.

Terrifier

بهترین پوستر های فیلم های ترسناک
بهترین فیلم های ترسناکی که پوستر جذابی دارند

این فیلم، داستان یک دلقک دیوانه است که در شب هالووین، سه زن جوان را ربوده و هرکسی که در مسیرش قرار بگیرد را می‌کشد. فیلم به شدت بی‌رحم است و یکی دیگر از بهترین فیلم های ترسناکی که پوستر جذابی دارند می‌باشد که با الهام‌برداری از فیلم کلاسیک مردی که می‌خندد است.

حضور یک دلقک به تنهایی در پوستر یک فیلم ترسناک است و حالا طراح پوستر سعی دارد که با پشت‌زمینه‌ی سیاه، تمرکز اصلی را بر روی او بگذارد و نشان دهد که داستان فیلم، دقیقاً بر روی او می‌چرخد. دندان‌های آغشته به خون او تداعی‌کننده‌ی قتل‌های بی‌شمارش است که تا دندان‌های او را فرا گرفته و نشان می‌دهد که او برای رسیدن به هدفش، هر کسی را خواهد کشت.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین پوستر های فیلم های ترسناک سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *